Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:37
Onderwerp: Boze mail, geen mogelijkheid om te antwoorden ....
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??
Die van dat vliegtuig ...
Die van die man met zijn vraag ...
Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... |
Ik vind dat de naam van God niet in moppen thuis hoort. Ook al staan die moppen in een christelijk boek. Je zet God niet neer op zo'n manier. De bijbel leert ons hoe wij God kunnen dienen, loven, prijzen en aanbidden. En met een mop daarover doen we het absoluut niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:44
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
VIJFNUL285 schreef: | [b]Lijkt mij niet iets om als christen naar toe te gaan. Lijkt mij een puur werelds feest. Een waar christen zal zich er absoluut niet thuis*, evenals bv.op de Gay Pride.
Wie ben jij om mij dat te zeggen dude? Weet je wel wat het is...een christen.Het "lijkt" je een puur...blabla. Je zegt het al zelf....het LIJKT(eigen interpretatie). Dus jij bent een christen? Jij gaat mij vertellen wat een waar christen is!? Ga je mij veroordelen met je interpretaties knul? Denk je God te zijn en zonder zondes en als uitverkorene de hemel in te gaan?
Niet wijs gaan doen dude. Ik verantwoord mij alleen aan God en zeker niet aan jou. blijf met je handen af over wie een waar christen is hypocriet. Wolf in schaapskleren of ben je gewoon naief. |
Ik vind dat Gijs zijn mening mag zeggen. Jij gaat te ver met je reactie. En het woord dude vind ik denigrerend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 15:13
Onderwerp: Bezuinigingen in de Gezondheidszorg
|
|
|
Idd, er zijn mensen die bij elk wissewasje naar de dokter rennen. Ik zelf ga iets van 1x per jaar,meer dan genoeg lijkt mij.
De drogist en apotheek hebben genoeg huis tuin en keukenmiddelen in huis. Ook die dien je zelf te betalen.
Ieder mens heeft weleens een griepje. Gewoon uitzieken.
En idd als je de ouderen zo hoort: we zien onze kinderen zo weinig. Ja ze hebben beiden een baan. Kinderen moeten naar school/opvang.
Als ik zelf kijk naar mijn moeder. Voor ons kinderen woont ze niet echt om de hoek om haar dagelijks te kunnen bezoeken. Financieel onhaalbaar. De mogelijkheden die het verzorgings tehuis bied, wil onze moeder niet aanvaarden. Dat heeft te maken met het feit dat ze dementerend is. Ze ziet dingen die er eigenlijk niet zijn.
Nu zijn we bezig om voor haar een begeleider te regelen. En een plaats te zoeken in 1 van de tehuizen hier in de regio, dat we vaker naar haar toe kunnen gaan.
Het wonen in het verzorgingstehuis wordt deels betaald door het inkomen van mijn moeder.
Ik vraag mij af hoe er vroeger met dementerende ouderen werd omgegaan. Namen de kinderen zo'n ouder niet in huis? Onze moeder zou het geeneens willen, bij ons inwonen. Voor haar idee is zij haar onafhankelijkheid dan kwijt.
Is het dan vestandig geweest haar in een verzorgingshuis te plaatsen?
Het ergste vind ik nog de gevallen, waarbij de kinderen denken: pa/ma bekijk het maar, jullie zijn nooit goed geweest voor ons. We willen geen contact meer.
In de zomermaanden hebben vele tehuizen al te maken met personeels tekort, door vakantie. En de kinderen/familie van die bewoners zijn zelf ook met vakantie.
De verzorgenden worden vaak gezien als dure krachten. Er zijn tehuizen waar ze poolse werknemers hebben, die kosten veel minder. Maar je hebt dan wel te kampen met een taalbarriere. Vele ouderen kennen alleen de Nederlandse taal.
Kan er bezuinigd worden op de salarissen in de gezondheidszorg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 14:38
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ze hadden het op de radio over zonnig weer. temperatuur ca 25 graden?...
helaas geen zon .. wel regen.. temperatuur 19 graden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:38
Onderwerp: Komkommertijd?!
|
|
|
Binnenkort is het weer perpernotentijd, spruitjestijd..
wat een snerttijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:21
|
|
|
Dat er heftig word bezuinigd op de gezondheidszorg heeft te maken met buitengewone grensoverschrijnde bedragen die men in de zorg heeft uitgegeven de afgelopen jaren.
En ja dat al die instellingen teveel uitgaven gaat nu ten koste van de patienten, dat die een eigen bijdrage moeten gaan betalen.
Dit zou kunnen gaan leiden dat mensen met bepaalde aandoeningen niet meer snel om hulp zullen gaan vragen. Men vreest zelfs dat psychiatrische patienten niet meer op het spreekuur zullen komen, omdat ze vaak toch al een minimum in komen hebben en de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen. Men vreest zelfs dat er meer zelfdodingen zullen plaatsvinden.
Door al die bezuinigingen is er dus ook een opname stop. De wachtlijsten worden langer.
Nee van die bezuinigingen word een mens nou eenmaal niet vrolijk. Maar helaas we zullen het met zijn allen moeten opbrengen.
Ook op de huisartsen, verloskundigen en logopedisten wordt bezuinigd.
Fysiotherapie-behandelingen worden vanaf 2012 pas vergoed bij meer dan 20 behandelingen per aandoening.
Is het ook niet zo dat mensen een verkeerde levenswijze erop nahouden, waar door ze klachten krijgen? Eetgewoontes... Dag en nachtritme...
Er zijn idd beroepen die 24/7 plaatsvinden, maar dat laat ik buiten beschouwing.
Een van de vele oorzaken die kan leiden tot depresiviteit is het gebrek aan daglicht. Vooral in het najaar hoor je er veel over.
Mensen die het prettig vinden om snachts te leven zullen ook klachten kunnen krijgen van enige depressiviteit. Die mensen zijn vaak al arbeidsongeschikt, en zien het nut er niet van in om smorgens op te staan. Door het minimum inkomen, en de hoge zorgkosten, is de kans groot dat ze ook niet echt gezond eten. Daardoor krijgen ze weer andere klachten en is het cirkeltje weer rond
Let wel, zo zie ik het, wil niet zeggen dat het ook waar is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:41
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Heb jij een wondermiddel? |
Werkt alleen als je ziek bent en oud bent... Erg effectief... Bezuingingen zullen dan niet meer nodig zijn... Gaat zelfs vergrijzing tegen...
Dus mensen.. leef gezond.. eet gezond... doe aan beweging... dan zijn jullie op de helft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:35
|
|
|
MARTIN695 schreef: | We gaan weer terug naar de jaren 50 en 60 toen ik voor mn suikerziekte mn eigen spuiten en naalden en alcohol moest kopen en dat waren nog die glazen krengen en die kosten toen 7 gulden en ze braken nogal eens als je ze uitkookte en mn vader had een loon van 50 gulden dus dan snap je het wel en die tijd kompt weer terug ik heb alleen aow en moet daar de boel van onderhouden en ik heb alleen de basis verzekering maar wat als ik straks wel het een of ander nodig heb van terapuiten dan kan ik dat zelf ophoesten en dat houd in dat je dat niet doet omdat het niet te betalen is en dan wordt je opgnomen op een moment in een zxiekehuis en dan praten we over 1000 euro per dag dus dat is toch veel goedkoper ???? Sjalom. Martin |
Het allergoedkoopste is de pil van drion... Het lost alle ziekte problemen meteen op...
Maar of dat de juiste oplossing is ...
denk het niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:01
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Mijn slechtste moment is dat ik een brief kreeg van "Menzis" dat ik zorgkosten moet gaan betalen (eigen bijdrage van 170 euro), en dat voor 1 gesprek bij Eleos om te zeggen dat ik er mee wilde stoppen... Dat ze vorig jaar zoveel geld vroegen (voor 1 intakegesprek, daar was ik al boos over, omdat ik het hele zorgjaar had bespaard op andere kosten), maar dit slaat alles... het was niet eens een afgesproken tijd maar ik was van plan om het in een paar minuten door te geven en zij (mevrouw de therapeute) haalde me over om te gaan zitten, men had ik dat maar niet gedaan want dat kost mij nu 170 euries... |
Iedere nederlander die veel medische kosten maakt krijgt een rekening van 170 euro aan medische hulp. Dus je onkomt er niet aan. Volgend jaar word de eigenbijdrage 220 euro.
En psychotherapie is nou eenmaal duur. En Menzis brengt nu in rekening de kosten van het afgelopen half jaar.
Maar dan even een vraagje.. waarom hulp zoeken bij eleos als je er meekapt?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 17 augustus 2011, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 20:17
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Helaas, maar waar en het gaat straks, met de komende bezuinigingen, nog erger worden. |
Een mens mag niet meer ziek en oud worden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 10:38
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
.. de heg bij erika 129 nodig geknipt moet worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 augustus 2011, 11:08
|
|
|
de zon schijnt...
ik vrees niet voor lang...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 augustus 2011, 08:55
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
erika129
en dat je een hele grote meid mag worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 augustus 2011, 08:52
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
...erika129 vandaag de gehele dag jarig is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 22:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben eigenlijk Frank
Floshke |
identiteitscrisis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 21:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | rond 2135u wordt het toch altijd donker in deze tijd van het jaar. Het hoeft daarom geen slecht weer te worden hoor.
Hier schijnt nu de zon...nog steeds niet... |
wie weet met de kerst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 15:24
Onderwerp: Dieren en hun 'ziel'
|
|
|
ik denk niet dat dieren een geweten hebben. er zijn dieren in het wild die hun eigen jongen vertrappen doodbijten of verstoten.
als een dier een geweten zou hebben, waarom blijft het het instinct volgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 15:19
|
|
|
het is droog buiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 11:12
|
|
|
het regent nog steeds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:59
|
|
|
het regent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 augustus 2011, 09:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het weer is weer van zo'n kwaliteit dat er weer eens niet kan gesproken kan worden van een zomers weer. Een blik op mijn schommelbankje leerde mij dat ik de kussens was vergeten binnen te halen. Alles is dus kleddernat en enkele kilo's zwaarder geworden. |
zijn ze ook weer gewassen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 22:24
Onderwerp: Dieren en hun 'ziel'
|
|
|
NBG vertaling:
Gen 1:
20 En God zeide: Dat de wateren wemelen van levende wezens, en dat het gevogelte over de aarde vliege langs het uitspansel des hemels.
21 Toen schiep God de grote zeedieren en alle krioelende levende wezens, waarvan de wateren wemelen, naar hun aard, en allerlei gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 12:57
|
|
|
over het weer valt niks te zeggen.
het kan vriezen of dooien.
regen of droogte.
warm of koud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 12:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Tja, nu je het zegt...nee...wel een hamster en oja...ook nog een hond, zelfs 2 honden |
had jij die stiekum meegenomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 11:31
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, ja, idd Blijkbaar zijn knijnen ook ongelovig |
heb jij wel es een knijn in de kerk gezien dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:35
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het spreekwoord is geworden: "Ga de poema maar vangen...!" Een spreekwoord dat alleen begrepen wordt door de Veluwenaren..... |
Diem poema is toch al gevangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:22
|