ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 18:30
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie

LEANNE226 schreef:

Leanne,die soms haar oude verdriet koestert en tevoorschijn haalt,gewoon omdat ik dat wil Knipoog smiley
Ik kan hier wel om janken, weet je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 17:38
BerichtOnderwerp: mooie, bijzondere uitspraken

ANNETTE792 schreef:
Hij wacht nog steeds tot zn tegeltjeswijsheid verkocht gaat worden in Delfts blauw Knipoog smiley
En ik weet wat voor tegelwijsheden hij allemaal heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

CROSSROAD317 schreef:
Tja ... deze evangelische christen denkt: Waar heeft tie het over Smiley die vol vragen zit
niet de evangelische christen, jij denkt er zo over. Een klein verschil denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 16:52

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daar de kern raakt erika;
waar harten open zijn, kan de Heilige Geest binnen komen.
helemaal mee eens, en dat zeg ik ook in mijn eigen bijdrage. De muziek wordt weinig meer vanuit het hart gezongen en dat gaat ten koste van de spontaniteit en de persoonlijke betrokkenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 15:25

Het valt me op dat evangelische christenen een beetje stil zijn in dit onderwerp. Ik zal duidelijk maken wat ik bedoel. Toen ik pas bij de pinkstergemeente kwam, was de muziek helemaal niet zo ideaal. Je had een oud orgeltje staan en de persoon die er achter zat, speelde voor het gemak accoorden. De muziek was niet ingewikkeld, en je kende de tekst vaak uit je hoofd. Maar ik had het idee dat het toen echter was dan nu. Dat mensen met hun hart zich naar God toe richten en daar eigenlijk hele eenvoudige middelen ter beschikking hadden. De gemeente zong uit volle borst en uit overtuiging en uit liefde voor God. Men was spontaan in hun beleving en de kracht van Gods Geest was merkbaar aanwezig.

Nu is die spontaniteit verdwenen. Het is gecultiveerd tot een dienst die net zo strak geleid wordt als in de traditionele kerk. De muziek is niet meer goed aan te leren, tenzij je er een belangrijk aantal repetities aan besteedt. En in mijn ogen is de kracht van Gods Geest aan het verdwijnen... We kunnen het immers zo goed, dat we ons er eigenlijk ook niet meer zo druk om hoeven te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

SHANITA130 schreef:
Het formulier voor de bediening van de Heilige Doop aan de kinderen van de gelovigen staat vol met alleen maar tekstverwijzingen naar de bijbel.

Bijbel wordt daar heel serieus genomen.
Het feit dat je veel bijbelteksten gebruikt is wat anders dan bijbels bezig te zijn. Dat moet jij toch vooral weten? En idd de bijbel wordt daar heel serieus genomen, daarom verbaast het mij dat ze zich zo vasthouden aan een principe dat in de kern van de zaak oudtestamentisch is.... Het begrip geestelijk Israƫl heeft voor heel veel ellende gezorgd voor de joden en is de basis geweest voor antisemietisme. Net zo goed als het verhaal van de zoon van Noach voor discriminatie gezorgd heeft.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 12:37

ROMY531 schreef:
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen als hun relatie net over is, ze al op een datingsite gaan staan op zoek naar een nieuwe relatie. En dan krijgen ze een nieuwe 'relatie', en dan komt toch hun ex weer in beeld - dan blijkt vaak dat ze er niet overheen zijn. Dan denk ik bij mezelf 'ga het eerst verwerken, kom daarna op een datingsite'. Maar goed, zal wel aan mij liggen dat ik dit zo zie Lachende smiley
Zo gemakkelijk ligt dat niet hoor. Want hoe verwerk je datgene wat je is overkomen? Als je met dezelfde situatie te maken krijgt. En vaak maakt tijd dan niet uit. Je kunt ook na drie jaar gescheiden zijn in de relatie tot ontdekking komen dat je het nog niet verwerkt hebt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 12:07

PIETER649 schreef:
Wel ieders bijdragen lezen Chat... ik ben niet degene die met kampjes is begonnen, ik reageerde op een schrijvert die het in zn mond nam.
Over die culturele contexten die ik tegenwoordig hoor, niet alleen van jou maar helaas ook in mijn eigen gemeente, zullen we het wel niet eens worden.
Kerken en gemeenten, van welke achtergrond dan ook, gaan steeds meer aan marketing doen om de leden te pleasen ( sorry W-tje) om het de leden naar de zin te maken opdat ze maar niet weglopen.
Zo hoor ik dat de hel niet bestaat, Jezus nooit over water gelopen heeft en nog meer onbijbelse termen.
De bijbel word steeds minder als absolute waarheid gezien, maar steeds meer als een handleiding die je niet te letterlijk moet nemen.
De diensten worden zo ingekleedt dat de entourage de mensen moet trekken, de bediening van het woord word daar ondergeschikt aan gemaakt.
Van het hanteren en uitoefenen van de kerkelijke tucht wordt nauwelijks nog gebruik gemaakt.
En dan denk ik hierbij niet zozeer aan het ingrijpen van kerkeraden bij zonde tegen Nr. 7 maar vooral aan de toetsing van de preek aan de bijbel.

Ik krijg weleens de indruk dat de benadering van Eli als maatstaf word genomen hier, om de lieve vrede te handhaven word van alles met de mantel der liefde bedekt. We weten allemaal hoe het met Eli en zijn zonen is afgelopen....

Maar goed ik ga hiermee offtopic vrees ik....
Hier maak je een goed punt, is het daadwerkelijk zo dat de bijbel in alles wat we doen leidend is. of alleen maar wanneer ons dat uitkomt.
PIETER649 schreef:
Om op de doop terug te komen...
Het is de leer van de RK kerk geweest om de doop te koppelen aan het behouden zijn, dat heeft tot veel onnodig verdriet geleid bij miskramen en baby`s die doodgeboren zijn. Deze mochten zelfs geeneens in gewijdde aarde begraven worden.
Van deze dwaling is de RK kerk gelukkig al jaren geleden terug gekomen.

Er is ooit ergens een traditie ontstaan om kinderen kort na de geboorte te laten dopen. Degenen die dit practiseren zien dit als Heilige Doop.
Afgezien van de bijbelse onderbouwing kan ik mij herinneren dat er ergens in de bijbel iets staat in de trant van: wat ulieden Heilig verklaard, zal ook bij MIJ heilig zijn.
Ik denk dat dit woord van God genoeg mag zijn om tegenstanders van de kinderdoop het benodigde respect hiervoor te laten krijgen.
En met deze laatste bijdrage laat je zelf ook zien, dat je hetzelfde doet met de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 11:05

GERRIT084 schreef:
Verkeerde begrepen denk ik, of gezet, volgelingen van beleving dan, en moi scheld niet op een kerk, en ook niet op een beleving.
Maar wel op opruiende boodschappen, zonder wederzijds respect, en dan kan ook ik mijn innerlijke ik, wel eens overslaan.
Heb ik wel eens vaker gezet (gezegd) ik shop nog wel eens bij andere, kerken en belevingen, binnen het Christelijke geloof.
En ook wel eens gesprekken gevoerd, maar nooit op zo,n laatdunkende manier, als hier, er is dan wel wederzijds respect, en wij/zij verlaten dan de zaal/kerk met een gemoedelijke knik.

En wij/zij hebben het dan nooit over rituelen.
Dus, als ik gewoon vanuit de bijbel mijn visie uitleg is dat meteen opruiend? Ik denk eerder dat men mijn visie bedreigend vindt. En dat kan ik heel goed voorstellen.
En het woord ritueel heb ik inmiddels vervangen door bespenkeling. Niet omdat ik dat woord te negatief vond, maar meer omdat je met het woord besprenkeling het preciezer aanduidt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 10:41

GERRIT084 schreef:
Het is een non-argument om te stellen dat het alleen bedoeld zou zijn om het theologische meningsverschil, te vergelijken.
Als het dat zo zou zijn, dan heeft u al ettelijke malen hier op antwoord gekregen, alleen is het wederzijdse respect inmiddels al ver te zoeken.
Wellicht misschien niet in uw geval, maar wel bij volgelingen van uw beleving.
Ik heb geen volgelingen, zodra ik het idee zou hebben dat dat wel zo was zou ik stoppen. Ik vind juist dat mensen zelf moeten leren denken en niet het denken aan de kerk overlaten. En belangrijker, dat ze zelf een levend geloof met onze God hebben en niet klakkeloos maar aannemen, dat wat de kerk doet per definitie goed is. Die tijd zijn we allang voorbij.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 10:44
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 10:11

GERRIT084 schreef:
Het is eigenlijk heel simpel, er is al genoeg uitgelegd, en gezegd, het is mooi dat jullie dopen zoals het beschreven staat, letterlijk. Maar er zijn ook genoeg dingen binnen jullie beleving waar ik mijn vraagtekens bij zet. Die ik (wij) wel onderhouden, maar om daar nu inhoudelijk op in te gaan! Ben bang dat wij dan in lengte van jaren aan een discussie zitten die nooit ophoud. Leg jullie er maar gewoon bij neer, dat wij vasthouden aan onze beleving. Iemand heeft ooit gezet, kijk niet naar wat ons scheid, maar wat ons bind, op zich een prachtige uitspraak, en daar laat ik het bij.

In het verleden is eens door iemand gezegd, of gezet, dat hij geen reactie meer zou geven, als er niet op taal fouten werd gelet.
Maar ik krijg toch sterk de indruk, dat het meer was omdat die op dat moment geen antwoord wist te vinden.
Als iemand al tegen mij zou willen spreken, moet je toch minimaal de naam goed kunnen spellen.
Zo moeilijk is die niet . Gerrit
Het is een non-argument Gerrit wat je hier stelt. We hebben het over een theologisch meningsverschil, we zijn niet bezig met kerken met elkaar te vergelijken. Er is niemand die van je vraagt om bij zijn kerk te komen, en er is niemand die zegt dat zijn kerk beter is dan die van jou.
Wat we wel zeggen, is dat de bijbelse doop, de doop van onderdompeling is, op grond van je geloof en je getuigenis. En bij welke kerk je hoort heeft daar in de kern van de zaak niks mee te maken.
Mijn familie komt uit het Leger des Heils. Daar kennen ze geen doop, maar ze hebben zich wel laten dopen. Niet omdat ik er om zat te zeuren, maar omdat ze zelf door de Heer overtuigd zijn om dat te doen. De keuze tot doop heeft niks te maken met bij welke kerk je hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 09:58

PIETER649 schreef:
Inmiddels zijn we al zover dat jouw kampje de exclusiviteit heeft dat ze de bijbel gebruiken en het andere kamp werkt vanuit onderbuikgevoelens??

Het BLIJFT hypocriet hier he... wanneer het jullie uitkomt neem je de bijbel letterlijk, wanneer het niet uitkomt zoek je er een culturele achtergrond bij om uit te leggen waarom het ff niet zo letterlijk genomen hoeft te worden.

Als het niet zo irritant was, zou ik er nog om kunnen lachen ook...
Zeg Pieter, ik heb wel eens betere inhoudelijke opmerkingen van je gelezen. Je weet net zo goed, dat er geen sprake is van twee kampen of clubjes. Ga gewoon eens inhoudelijk in op alles wat hier geschreven wordt. Je weet net zo goed als ik, dat ik niet zomaar bij alles wat me niet uitkomt de culturele contekst als argument gebruik. Bij die hoedjes is dat nu eenmaal duidelijk.
Het gaat in mijn ogen hier niet om iets niks, wat je maar gewoon moet accepteren. En ik zoek voortdurend naar een reden om te accepteren dat die besprenkeling ook goed is. En ik kom eigenlijk steeds meer tot de conclusie, dat het voortkomt uit de leer van een bepaalde kerkelijke stroming. Verder heb ik aangegeven welke gevolgen dit heeft gehad in de beleving van de gelovigen, nl. dat het de macht van de kerk enorm vergroot heeft. En in mijn beleving heeft het het zoeken naar een persoonlijke relatie met God in de weggestaan. En dat niet alleen in het verleden, ook nu is dat nog steeds geldig.
Hoeveel mensen hebben zich niet verloren gevoeld toen ze tegen de kerk ingingen. Hoeveel mensen zijn niet uit de kerk gezet omdat ze gescheiden zijn? En dat uit de kerk gezet worden werd ook meteen gekoppeld aan het voor eeuwig verloren zijn. Veel mensen hebben door een persoonlijke worsteling God toch gevonden. Niet dankzij de kerk, maar ondanks de kerk. En voor hoeveel mensen gaat die worsteling nog steeds door?
Bij de besprenkeling wordt automatisch een scheiding gemaakt. Anders heeft de besprenkeling geen waarde. Een scheiding tussen de besprenkelden en de niet besprenkelden. Nu maakt een doop niet je behoudenis, dat ben ik volledig met je eens. Maar het werkt in de praktijk wel zo. En dan rijst automatisch de vraag of het zo bedoeld is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 01:32

GERRIT084 schreef:
Weet je hoe ze jou en consorten noemen in de Bijbel?
dwaal leraren, en valse profeten.
Dat is grof en beledigend. Dus omdat wij voorstander zijn van een doop zoals de bijbel deze voorschrijft zijn wij valse profeten en dwaalleraren. Je kunt het vervelend vinden Gerrit wat we schrijven, maar ga niet schelden en je verlagen tot dit niveau. Dat doet jezelf niet goed en daarmee beschadig je een ander...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 22:24
BerichtOnderwerp: mop

HERMAN388 schreef:
Dat heeft geen zin, die kopie heb je ook nog. Je kan beter lege vak beginnen met datum die iemand geplaatst heeft.
Zo kan je dit niet meer lezen als dit bericht verwijderd wordt.
Volgende keer met een nieuwe bericht opsturen.
Als jij je bijdrage verwijdert, pas ik die van mij aan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 21:06

PIETER649 schreef:
Chatuliem heeft zijn visie over dat onderwerp weleens gegeven ja.
En omdat hij dat gedaan heeft is die discussie gesloten ofzo?
Of is de algemene waarheid verkondigd?

Als ik mijn visie geef ben je ook niet zo volgzaam heer Bert Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En mijn visie, over de hele gemeenschap hiero, is dat hypocritie op cm forum goed gedijt.
Bijna iedereen haalt alleen dat uit de bijbel wat m goed uitkomt en waar hij/zij anderen op cm forum mee om de oren kan slaan. Twijfelende smiley
Als Chatuliem bijv. dan de DOOP zoals die in traditionele kerken beoefend word neerbuigend besprenkelend ritueel noemt, is dat normaal schijnbaar.
Als ik refereer naar enkele andere teksten dan ben ik opeens aan het trollen ofzo?
Om met Dhr Wilders te spreken: Doe es NORMAAL man!

In mijn optiek is dit topic trouwens al zwaar beeindigd want de topicstarter is uitgegaan van een waanbeeld.
Hetgeen hij verkondigd, word al eeuwen niet meer geleerd in kerken...
Argumenten bestrijd je met tegenargumenten. Dan krijg je een gesprek. En als ik dan vanuit mijn argumenten bepaalde inconsistentie laat zien, dan verwacht ik ook zinvolle reacties terug. Als ik besprenkeling een ritueel noem, is dat omdat ik het niet kan terugvinden in de Bijbel en ik wil gewoon precies zijn in mijn bewoordingen. Het zou tegenstrijdig zijn als ik het woord kinderdoop zou gebruiken, terwijl ik dat geen doop vind.
Het maakt de discussie veel helderder als je gewoon precies omschrijft wat je denkt.
Wat betreft hypocrisie hier op CM, tja, dat ligt denk ik ook aan je verwachtingen. Iedereen doet zich wel anders voor in het echt denk ik. En vaak gaat dat ook onbewust. Het is niet goed, maar volgens mij is het onvermijdelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:19
BerichtOnderwerp: mop

..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 november 2011, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:14

YELNIN491 schreef:
kun je dan nog spreken van relaties Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Nee ik denk het niet. Ze maakte er trouwens ook geen punt van dat die mannen al een relatie hadden. Die wilde ze bewust van een ander afpakken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: wat staat er over jou in het grote boek??

YELNIN491 schreef:
volgens mij Chat krijg jij niets meer van de Sint, je hebt al een mooie auto sinds kort Clown smiley
Kunnen we ook eens daten Yelnin...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 20:09

HERMAN388 schreef:
Ja maar, eigenlijk moet Chat bij de auto staan, misschien is deze van de buurvrouw Knipoog smiley
Jaloers Herman? Mag wel hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:22

GERRIT084 schreef:
Och och vrouwen Smiley die vol vragen zit onzeker tiepje misschien Gefrustreerde smiley
Nou nee, ze was wel aardig, maar ik had geen zin om nr. 6 te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:13

MARRY942 schreef:
Chat jij hebt Sjaak toch ook horen zingen, vorig jaar 16 december!
Mag ik dan niet zeggen dattie een geweldig mooie en warme stem heeft? Ik heb van hem genoten! Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
O ja, maar ik betwijfel of het Sjaak is, die dit topic geopend heeft. Dan heeft ie wel een erg vrouwelijke kant erbij gekregen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:12

GERRIT084 schreef:
Aan je auto te zien, hebben jullie genoeg Gefrustreerde smiley
Schijn bedriegt hoor, hij is al acht jaar oud en ik schat de dagwaarde op ongeveer 2000 euro.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:10

LEANNE226 schreef:
Misschien ben ik wel de enige die het vreemd vind maar sommige CM-leden wisselen wel heel vaak en snel van relatie..........

Begrijp me niet verkeerd,ik gun ieder het beste(ik kan niet in de harten van de betrokken mensen kijken).........ik vraag me alleen af wat leden als relatie zien,hoe serieus en hoe lang ben je er mee bezig?
Ik was laatst in gesprek met iemand en die vertelde me heel gewoon dat ze de laatste paar maanden vijf relaties achter de rug had. Het zette me wel tot nadenken in elk geval.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 19:04

GERRIT084 schreef:
Daarna, na het zingen krijg je toch alleen nog maar de collecte, tenminste in die kerken waar ik kom wel. Kan je net zo goed thuisblijven, en per giro overmaken .
Zal ik je het bankrekeningnr. geven van onze gemeente?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 16:19
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?

GERRIT084 schreef:
Kijk Chat, das heel simpel, slecht voorbeeld, doet slecht volgen.
Hier in de west, zijn wij best wel heel erg multi culti bezig, wij hebben ze uit bijna alle uithoeken van de wereld.
Maar zo een donkere als die Mauro kom je hier bekant niet tegen, er is er bij ons op ut durp maar ene en das een vriend van me.
En tot tegenstelling van mij, werkt hij, en ut is ook een soort Mauro, tis er maar 1 maar hij doet als ieder ander, DUS niet vooruitlopen op de feiten.
En op de vraag waarom die niet terug gaat naar Angola?!
Hij heeft het hier naar zijn zin.
En dat is een voldoende reden? Ik zie dat echt niet. Het zou haaks zijn op het beleid van ons land, en het beleid dat door de meeste mensen gesteund wordt. Het is niet leuk voor die jongen, maar goed, we hebben nu eenmaal gestemd voor dit beleid. Zelfs de PvdA vond ook dat hij het land uit moest. Dat beleid is gegrond in onze keuzes, die we allemaal genomen hebben. En mensen moeten eens het lef hebben om onder ogen te zien, dat onze eigen keuzes ook pijnlijke gevolgen kunnen hebben.
Ik zou zo zeggen, joh, hij is jong, laat ie wat van zn leven gaan maken. Hier of in Angola, maakt volgens mij helemaal niets uit. En als ik dan hoor, dat ie geen zin heeft zn studie af te maken, dan denk ik, laat hem vooral snel terug gaan naar Angola...
Als je aan de meeste mensen vraagt wat ze er van vinden als mensen hier komen om te profiteren van onze welvaart, zullen ze zeggen, dat daar geen plaats voor moet zijn. En in mijn ogen terecht. Nu is er toevallig een economische vluchteling die een gezicht krijgt in de media, en prompt durven we niet meer zo stellig te zijn.
Iedereen heeft wat dat betreft boter op zn hoofd. Wat vinden we van Roemenen, die hier komen om bij de supermarkten te bedelen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 20 november 2011, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 15:08

MARRY942 schreef:
Nou Sjaak, gezien jouw zang-kwaliteiten (giga mooi joh!) moet je maar eens bij Maris door de schoorsteen gaan zingen.....gegarandeerd dat ze overladen wordt met pepernoten! Clown smiley
Volgens mij is dit geen onderwerp van Sjaak. Daarvoor heeft het een te hoog Libelle gehalte....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 14:56

GERRIT084 schreef:
Daar gaan we weer. De afspraken die jaren geleden gemaakt zijn, zijn? Knuffelen tot we een ons wegen.
En nu blijkt het dus eens niet over zo,n knuffelalochtoon te gaan, maar ene die oprecht zegt dat hij hier is gekomen om te profiteren.
Wordt eerlijkheid niet beloond, maar bestraft, en al die knuffelalochtonen die hier zijn gekomen, om te profiteren die durven ze niet aan te pakken.
Dus wel met zijn allen tegen 1, en niet met zijn allen tegen allen.

Definitie: Gastarbeider (de knuffelallochtoon) gast gaat weg als hij geen gast meer is. (is niet gebeurd)
Ons echte Hollanders (wit) zijn dingen ook belooft, en die worden terug gedraaid , maar bij de knuffelalochtoon kan dat niet, onder het mom, eens belooft blijft belooft.

Nu zitten we met 1 eerlijke zwarte allochtoon zo in ons maag dat heel het land wakker ligt.
En dan wordt er zo,n ophef gemaakt over een nu 18 jarige jongen, wiens schuld is het, die van die moeder of die van 13.000.000 echte en 3.000.000 knuffelallochtonen Nederlanders.
Er zijn veel schrijnender gevallen die geen aandacht krijgen. Deze jongen krijgt alle kansen die het leven biedt. Waarom zou hij niet naar Angola terug kunnen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 14:11

GERRIT084 schreef:
Sinds wanneer mogen wij voorspellingen doen? Op de feiten vooruit lopen, iemand een kans ontnemen. Is hij hier dan geen vreemdeling?
Kleed de vreemdeling binnen uw poorten, en onthoud hem niets.
En of we op 1 Mauro zitten te wachten, nou eerlijk gezegd, eentje kan geen kwaad, en het ging om 1 Maurootje en niet om een hele kudde Maurootjes of De tijd van de kuddes is al afgelopen, die zitten hier al. Marokkanen Antillianen turken oostblokkers Chinezen Portugezen Spanjolen enzv.....etc en nog heul veul meer
Het gaat om afspraken die we jaren geleden gemaakt hebben. Ons land is schaars en daarom zijn de huizen zo duur. We hebben er voor gekozen ons land open te stellen voor vluchtelingen, niet als verzamelplaats voor moeders die hun kinderen kwijt willen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 20 november 2011, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 20 november 2011, 13:09

GERRIT084 schreef:
Ze hebben toch allemaal asiel gekregen van het koningshuis, Bernhart, Claus, Maxima, waarom dan Maurorits niet. Knipoog smiley
Vind je dan dat zijn bijdrage in dit land dermate zinvol is, dat wij hem dat Nederlanderschap moeten verlenen? Een hoogleraar uit Amerika kan bv. wel het Nederlanderschap verkrijgen als hij een wezenlijke bijdrage aan onze samenleving kan geven. Bij Mauro loop je zelfs de kans dat hij in de bijstand terecht komt als hij zijn MBO niet afmaakt. En zitten we daar dan op te wachten met ons allen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 20 november 2011, 13:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 21:21

Goed, ik denk dat het tijd wordt een nadere definitie te geven van teken, want daar is behoorlijk misverstand over. Er wordt hier in een aantal bijdrages neerbuigend gedaan over de term teken. Zelf heb ik al aangegeven dat ik het een armzalige definitie vind, dat absoluut tekort doet aan het gebeuren.

Daarom deze aanvulling: in een sacrament wordt het heilige, eeuwige verbonden met het aardse. Als symbool van deze verbondenheid is het sacrament... Het gaat in deze definitie om de verbinding tussen heilig en aards...niet om het symbool.

Er zijn weinig momenten waarin je kunt zeggen, dat het heilige en het aardse samenkomen. De protestanten zeggen dat er maar twee van die gelegenheden zijn, zelf denk ik dat er twee meer zijn. nl huwelijk en inzegening oudsten/voorgangers...
Het is dus een heel uniek gebeuren als je beleeft dat het heilige zich mengt in het aardse. Dit klinkt heel mystiek, maar in de kern van de zaak denk ik dat het wel zo is.
Je trouwt niet alleen omdat je van elkaar houdt, maar met je huwelijk vraag je God een zegen,. Dat is meer dan symbolisch denk ik. Dat wordt geschreven in een hemels boek....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 20 november 2011, 20:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 169 Volgende
Pagina 52 van 169