ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 23:54
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

JONATHAN890 schreef:
wat een gedoe eigenlijk allemaal in dit toppic ???

kikkers....waar gaat t over??? ben ik straks een vreemde, die niet weet waar jullie het allemaal over hebben?

Zijn jullie de emmaus....eh kikkergangers en ik de vreemde die van niets weet ????

Als dat nou zo is.... heeft t dan wel zin voor mij om te komen?

zomaar ff wat vragen....straks voel ik me zo onzeker aanstaande zaterdag?
Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

wees gerust... ik heb 't topic ook niet gevolgd (uuuh die kikkers dan), dus ben net zo'n leek in the frog story als jij... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Staar je niet blind op de hoogte van de berg, maar kijk naar God, Hij die bergen kan verzetten...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 16:37
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CARIN303 schreef:
Bidden of Nederland mag verliezen

"We zullen hopen en bidden dat Nederland zo spoedig mogelijk zal verliezen." Dat antwoordt Ds. M. A. Kempeneers op een vraag over het kijken van voetbal. Via de vragenrubriek van Refoweb stelde een ouder de vraag of ze haar kinderen voetbal mocht laten kijken via de computer.

Kempeneers stelde in eerste instantie blij te zijn dat de vraag nog wordt gesteld: "Met de computer is er meer ruimte en vrijheid gekomen en velen uit onze gezindte kijken gewoon, soms zelfs in het geheim. Ons hele land is in de ban van het voetbalgebeuren en er wordt op vele manieren geappelleerd aan nationale gevoelens. 'Wij' moeten voetballen,'wij' hebben gewonnen, 'wij' hebben verloren. Het spelletje boeit veel mensen, zeker ook de jeugd. Ik hoorde van mijn kinderen dat er gejuich in heel de Pieter Zandt Scholen gemeenschap te horen was, toen Nederland scoorde. En als je dan de mogelijkheid en de gelegenheid hebt om te kijken, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om het niet te doen."

Toch kan voetbal kijken volgens de predikant absoluut niet: "Natuurlijk is het spelletje op zich niet zondig. Maar het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak. God en het wereldse vermaak staan tegenover elkaar volgens 1 Johannes 2:15: "Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem." Het WK-voetbal is zonde. De Bijbel noemt het de 'genieting van de zonde in Hebreeën 11. De schrift doet niet net alsof er in de wereld niet te genieten is. Dat is er wel degelijk. Maar als je dan van de wereld en met de wereld wil genieten, dan moet je ook bereid zijn om daar de prijs voor te betalen. De vergelding des loons, noemt Hebreeën 11 het. En dat is de eeuwige rampzaligheid."

Juist daarom roept Kempeneers ouders op om de kinderen geen voetbal te laten kijken: "Denk aan uw doopbelofte. Straks sta je met je kinderen voor Gods rechterstoel. Als je dan toegeeflijk bent geweest en je hebt je kinderen toestemming gegeven om de brede weg op te gaan, dan zullen uw kinderen tegen u getuigen. De wet en ook het evangelie zal tegen u getuigen. En de Heere zal een rechtvaardig vonnis moeten vellen. "

Tot slot heeft de predikant nog een gebed: "Ouders ik bid u Gods genade van harte toe. En we zullen maar hopen en bidden dat Nederland zo spoedig mogelijk zal verliezen. Of nog beter, we zullen bidden om bekering van het land en volk. Of de Heere in de toorn aan Zijn ontferming wil gedenken."
24-6-2010 | bron: RefoWeb
Bron CIP.nl

Ik las het als discussie onderwerp op een ander forum ,Wat vinden jullie van dit bericht?

"Het WK voetbal is zonde" ? Nou, da's echt nieuw voor mij...
Ik vind het wel gemakkelijk om te zeggen dat WK voetbal "werelds" is.
"Werelds" wil zeggen dat je geen rekening met God houdt, puur de dingen doet voor je eigen plezier... puur voor dit leven, leve de lol want straks ga je dood...

Ik vind WK voetbal niet op zichzelf gericht omdat het gedaan wordt tussen de verschillende landen en het juist een evenement is voor allen... jong en oud.
Het gedoe eromheen hoeft van mij ook niet, al die commercie, maar om het nou als zondig te zien en dat je er zelfs voor zou bidden dat Nederland gaat verliezen ? gaat voor mij te ver.

Ik vind wel dat ouders hier een stukje opvoeding kunnen bijbrengen, kinderen duidelijk maken dat het winnen niet het belangrijkste is, maar de saamhorigheid... en beseffen dat kinderen leren van voorbeelden.
Je mag wat mij betreft best juichen om een doelpunt haha, niks mis mee, maar als Nederland verliest, verlies dan zelf niet uit het oog dat het 'maar een spelletje is', hoe moeilijk dat misschien ook is voor sommige mannen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 16:17

PEACEDOVE820 schreef:
Gewoon lekker bij stand plekkie parkeren en Grif lief aan kijken Knipoog smiley
Mijn auto wordt ook gewoon lekker dichbij geparkeerd alleen maar beter dacht ik zo Lachende smiley

peace die der nog steeds heel veel zin in heeft en hoopt op vele handen die haar rennde grut idd gaten wil houden omdat ze niet zo hard meer lopen kan Knipoog smiley

Nou ou... dat zou betekenen dat ik met een onbekende man in de auto stap... Clown smiley maar uuuh... je brengt me zo wel op ideeen... Knipoog smiley haha...
(Suus, die ook wel eens van een geintje houdt...)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 16:03
BerichtOnderwerp: vragen aan God

GERALD265 schreef:
Als je tien mensen hebt, doen ze het allemaal op hun eigen manier en een ieder vindt, dat zijn manier de juiste is. Dat er volgens jou christenen zijn, die je het gevoel geven het niet goed te doen, komt voornamelijk uit jezelf, alles wat je hebt meegemaakt in je leven. De pijn en het verdriet die je aangedaan is. Het zijn de blauwe plekken die we in ons leven hebben opgelopen. Soms is een klein stootje al genoeg om de blauwe plek weer even flink te voelen. En dan lijkt het dat het door de ander komt, maar het is ons verleden, hoe we gevormd zijn, dat ons pijn doet.
Dus ik zou zeggen, wees jezelf, jij doet het op jou manier. En als je gekwetst wordt, denk dan niet dat het de ander is, maar kijk naar de blauwe plek van je verleden en verzorg die goed, zodat het genezen kan!
Wie is er goed in de wereld?? Niemand! Wel kunnen we van elkaar leren!

Nou, daar verschillen we dus over van mening.
Ik ben het met je eens in die zin dat het verleden daarin een grote rol kan spelen, maar om dan te zeggen...dat het voornamelijk uit mezelf komt, door het verleden vind ik erg gemakkelijk gezegd.
Is het niet vaak een combi ?
En bovendien... als ik e.e.a. heb meegemaakt is dat nog geen reden dat een ander over me heen gaat walsen, het beter lijkt te weten of op me neer gaat kijken op een (ver)oordelende manier.
Mag ik het voorbeeld van Zacheus gebruiken ? Die had ook een verleden, waarbij mensen om hem heen stonden en bij hunzelf dachten...tja vind je het gek dat hij geen vrienden heeft, daar heeft ie het zelf naar gemaakt, de tollenaar uitbuiter... maar Jezus zag hem en ging maaltijd bij hem thuis houden...
Dan kun je zeggen het ligt aan zijn verleden... maar Jezus kijkt naar het hart van Zacheus... en naar het hart van degene die erom heen stonden en hem afwezen en misschien wel veroordeelden...

En nog iets... ook christenen kunnen keihard zijn, soms omdat ze wettisch zijn en vergeten te kijken naar de persoon

Iemand met een verleden
is nog geen reden
om iemand pijn te doen
Daar wringt mijns inziens de schoen
Verder kijken
Niet gaan over lijken
Maar zie de ander staan
en besluit eens om met hem mee te gaan !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:39
BerichtOnderwerp: Vaderdag

ZINGA672 schreef:
Hoi Sus; hierin wil ik je graag bemoedigen. Ik herken wat je schrijft, en de laatste tijd leer ik steeds meer wat het betekent om een Vader te hebben. Het kost idd wel tijd ja. Maar God is zooo liefdevol. Hij verbaast mij af en toe met zijn ingrepen in mijn leven; Hij weet wat ik nodig heb. Hij is uitermate geïnteresseerd in de miniemste details van mijn leven. En Hij komt voor mij op als een echte Vader. Ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen.

GrZing

De vergelijking met 'vader' lukt mij niet... dus als jij het hier hebt over een "echte Vader" zegt dat me maar weinig...
En voor mij voelt het niet prettig als je zegt "ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen"... dat komt denk ik omdat ik dat 'vader' woord niet kan plaatsen... ik weet inmiddels er mee om te gaan, maar voor mezelf zal ik dat woord niet zo snel gaan gebruiken, omdat het voor mij niet die betekenis heeft die God er mee bedoeld heeft.

(Zo zie je maar dat dingen heel anders op een ander kunnen overkomen, daar heb ik wel vaker last van en is ook de reden waarom ik (nog) niet naar de kerk/ een gemeente ga... het landt bij mij niet op de manier waarop het bedoeld is).
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:25
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw

TESSYBEAR731 schreef:
Jonathan, ik begrijp dat het als een grapje bedoeld is...maar ik ga er toch even serieus op in Engeltje smiley

Wanneer komt de juiste combi eens van de grond??

>>> Wanneer de tijd daar is!

Dit vergeten we namelijk nog wel eens, maar is natuurlijk een enorm belangrijk gegeven...
Soms zijn we daar namelijk gewoon nog niet klaar voor, en zou die perfecte combi zomaar gedoemd zijn te mislukken!

Deze wetenschap is voor mij een houvast, iets waar ik op vertrouw...
wanneer ik er aan toe ben...zal die persoon vanzelf langskomen
en dat geld voor ons allemaal.

Eén ding is zeker...zodra het je gebeurt ben jij de eerste die het weet! Knipoog smiley

vanzelf langskomen ? Nou ik denk wel dat je uit je (luie) bank moet komen, als je binnen blijft, zullen ze jou nooit leren kennen (tenzij je vaak op C.M. zit Knipoog smiley)
Maar 't blijft moeilijk wanneer het nou 'jouw' tijd is vind ik, en toch denk ik dat je daar een aktieve rol in moet blijven spelen... dus mensen ontmoeten, al was het alleen maar voor vriendschap...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 juni 2010, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:30

MARTIN695 schreef:
Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen en ook GOD.s zegen
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin

thanks Martin.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:29

MARIANNE866 schreef:
weet je Susannah juist omdat het christenen zijn komt het zo hard aan omdat je anders (mag) verwachten van je medechristen.
daarom van deze christen geen woorden maar een virtuele arm om je heen....

en een dikke knuffel...

Marianne

Dank je Marianne...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:15

PIETER649 schreef:
er zijn wel honderd tussenwegen...zoals Anid al aangaf, iedereen heeft zn favoriete winkels en of merken.
daarom vind ik het vreemd dat er gezegd word in een bijdrage " doe maar normaal...."
als je op zoek bent naar iemand met dezelfde kledingsmaak, zeg dat dan gewoon en val een ander niet aan op kledingkeuze of smaak.
over smaak valt niet te twisten.

Vind je dat ik een ander aanval op kledingkeuze of smaak ? of bedoel je dit in het algemeen ??
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:26

GRIFFIN748 schreef:
jullie lopen, ik rijd.. Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley

zo'n end ? Verraste, verbaasde smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:09

RENSKE067 schreef:
lieve susannah

ik herken vaak dingen van mezelf in jouw stukjes
ook in dit geval weer
ik durf mezelf niet zo kwetsbaar op te stellen als jij
daarom waardeer ik jouw bijdrage
jij verwoord soms wat ik ook voel maar niet zeg
ook al zijn we 2 totaal verschillende personen en zal onze situatie en beleving ook anders zijn waarschijnlijk
laat je niet ontmoedigen door anderen want er zijn er genoeg die jou echt wel waarderen
en idd kunnen anderen heel makkelijk oordelen en veroordelen helaas
en ook al denk je ik trek me er niks van aan toch raakt het je
dat is denk ik ook een van de redenen voor mezelf om me niet meer kwetsbaar op te stellen
en dat maakt het er soms niet makkelijker op
blijf lekker jezelf want je mag er zijn Knipoog smiley

liefs renske

Dank je Renske... het is idd. wel eens lastig, wat zet je op het forum... wat niet... ik nam eerst ook het zekere voor het onzekere (dat betekende eerder iets niet schrijven dan wel), maar inmiddels kies ik er voor om meer van mijzelf te laten zien; en ja, daardoor heb je ook kans dat mensen het niet met je eens zijn, dat kan natuurlijk, maar wat ik zelf niet vind kunnen is dat sommigen blijkbaar iets voor een ander willen invullen wat ze niet in kunnen vullen.
Jammer vind ik het als mensen het voor jou in gaan vullen en het beter denken te weten.

En zoals Carin al aanreikte is het voor mij op dit moment een leerproces dat ik een andere mening over mij me vooral niet laat beinvloeden in wie ik ben... en dat is lastig daar ik altijd gedaan heb wat me geleerd was, namelijk me aan te passen aan de ander. Daardoor is het voor mij erg lastig om (negatieve) kritiek te ontvangen van iemand die het beter denkt te weten. Juist als het over geloof en identiteit gaat, ben ik daar nog erg kwetsbaar in... maar ik heb goede hoop dat ik daar steeds sterker in ga worden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 juni 2010, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:34

GRIFFIN748 schreef:
hoi Esthna,
leuk dat je ook meegaat. eten en drinken is als volgt: ieder voor zich (en evt. kids), je hoeft dus niet méér mee te nemen dan je zelf (en je kids) op kan qua eten en drinken.

het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
beter bekend als 'juffrouw Tok'
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

verzamelen is daar tot 12 uur. daarna steekt de hele meute de weg over en loopt langs de schaapskooi, over het zandpad de Ginkelse hei op. na plm. 1.5km (naar het schijnt) vind je aan de linkerhand een bos(je) met een grasveld eronder. en daar speelt het zich allemaal af.

wees wellekom!

loopt of rijdt ? Clown smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

RENSKE067 schreef:
ik doe mee Knipoog smiley
susannah Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

aaah, thanks meiden... van mij een dikke knuffel terug... ! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:33

CARIN303 schreef:
Lieve Susannah,

Hoewel ik je niet persoonlijk ken maar alleen vanuit je reactie`s op het forum wil ik het volgende ( in het openbaar ) kwijt;

Je bent een hele leuke/ serieuze vrouw met een grote dosis humor.
Je durft ervoor uit te komen dat er - op sommige gebieden - knelpunten zij voor je.
Maar in het geheel kom je zeker NIET over als iemand die geen Gods vertrouwen heeft, integendeel zelfs!
Ik waardeer je reactie`s enorm en wil graag aan je vragen of je wilt blijven zoals je bent op het forum.
Dank je wel voor je open-en eerlijkheid en meid.....laat een andere mening over jou je vooral niet beinvloeden in wie je bent.
Je bent goed zoals je bent.

Toen God jouw schiep zei Hij; Zie, het is zeer goed!

Lieve groet,
Carin

Valt niet mee hoor Carin om open te zijn, maar voor mensen als jou doe ik het graag... Knipoog smiley
Dank je wel voor jouw bemoedigende woorden !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:29

LEANNE226 schreef:
Heel juist maar het wordt je niet makkelijk gemaakt he meid?
Niemand kan in je hart kijken behalve God.Je gevoelens uitleggen is vreselijk moeilijk,maar weet je,dat hoef je ook niet te doen,alleen "vrienden" die begrip kunnen tonen zonder oordeel hebben meerwaarde.

idd. Leanne, dank je voor deze lieve reactie !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:36

Mijn vraag aan God zou zijn... waarom zijn er zoveel christenen die me telkens laten voelen dat ik het niet goed doe... ?
Waarom moet ik door zoveel eenzaamheid, niet het alleen zijn doet zeer, maar het niet begrepen worden in de keuzes die ik maak... Waarom zijn veel mensen niet zo dat ze gewoon een arm om je heen slaan zonder iets te zeggen ? Waarom zo vaak op een manier dat ik me veroordeeld voel ?
Waarom ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 juni 2010, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:23

SUSANNAH475 schreef:
Nee, zo is het helaas niet... ik heb op een gegeven moment besloten om mezelf te geven wat ik van hun niet kreeg... soms is dat de harde waarheid... wat ik al zei... ik mis soms ouders, maar niet die mensen die mijn ouders zijn... ik weet dat klinkt misschien hard voor iemand die daar niet zelf ingezeten heeft, maar ze zijn nu eenmaal hoe ze zijn; ik kan daar niks aan veranderen en het zou me op dit moment alleen maar meer pijn doen om ze te ontmoeten... dan heb ik echt iemand nodig waarvan ik weet dat diegene 100% achter me zou staan, iemand die ik volledig vertrouw...
Maar ik ben zo dankbaar dat mijn Hemelse Vader mij de liefde leerde kennen... Hij weet alles van mij, ook hoe moeilijk ik het jaren heb gehad als mensen tegen mij zeiden: "Maar het zijn toch je ouders ?"... dat was misschien nog wel het moeilijkste van alles.
Dank je voor je goede woorden Carin... ik stel dat op prijs !

Ik wil ff zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat er nu prive op mij gereageerd wordt n.a.v. dit stukje... jammer dat ik mijn kwetsbaarheid hierover niet op het forum kan tonen zonder er een mail over te ontvangen waar ik in het geheel niet blij mee ben... ik zal geen naam noemen, maar voor degene zeg ik... ik ga niet reageren... ik ben het soms echt meer dan zat dat mensen me niet in m'n waarde laten, als het niet qua ouders is is het wel weer omdat ik nog steeds niet naar een kerk ga...
Het enige wat ik nog wil zeggen is dit... Het is zo gemakkelijk om het allemaal voor een ander in te vullen... waarmee je een ander (in dit geval mij) niet in mijn waarde laat, want weer doe ik het blijkbaar niet goed als christen... weet je, eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, het gaat er in wezen immers om hoe God over mij denkt... niet hoe mensen over mij denken...
Dus mijn tip is voor al degene die het blijkbaar zo gemakkelijk in weten te vullen voor een ander... denk eerst ff na, voordat je zout in de wonden strooit... besef eens hoeveel pijn je een ander kan doen met jouw woorden...
Jammer vind ik het dat ik hier op C.M. niet open kan zijn, dat er mensen tussen zitten die het weer beter weten... dat doet pijn... en het voelt alsof diegene me geen goed christen vinden op de manier zoals ik het doe... zo voel ik het althans...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:08

ANID014 schreef:
Op het gevaar af dat we een beetje ‘off topic’ gaan wil ik toch even reageren op die kleding.
Ieder draagt kleding waarvan hij/zij vindt dat dat bij hem/haar past. Dit is onafhankelijk van duur of goedkoop – maar het is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen financiële plaatje!
Ik draag kleding van b.v. Basler, Frankwalder, Delmod,Betty Banly of Gerry Weber en Mc Gregor; daar hoeft toch geen ander mee te zitten want dat betaal ik toch zelf en ik voel me daar prettig bij. ( En ook in dit soort zaken houden ze elk seizoen uitverkoop!).

Waar ik overigens echt direct en helemaal op afknap is:
- Te laat komen op afspraak zonder even een klein berichtje van hoe of wat.
- Stinkende adem door drank, tabak, knoflook e.d. .
- Geheel onverzorgd voorkomen.

't is misschien net wat je stijl is... maakt mij niet uit hoor wat een ander draagt... alhoewel haha...
Ik zou niet zo gauw vallen op man in strak pak... Clown smiley Lachende smiley
Maar beetje verzorgd vind ik dan weer wel belangrijk... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat

BRAZEEVEL772 schreef:
ik heb het ook niet over een relatie aan gaan
ik vraag me af hoe ga je om met het alleen zijn
kijk als je goed tegen kunt tegen het alleen zijn oke maar toch wel aktief op cm
dus zoek je toch wel de mensen op voor de gezelligheid misschien
dus toch ook om het ledige wat kleur te geven of hoe moet ik dat zien ?

Als die mensen gingen slapen was je weer alleen schreef je Brazeevel... vandaar dat ik het in elk geval wel interpreteerde als dat je je alleen voelde omdat een relatie je zou ontbreken... maar blijkbaar had je het dus niet over een relatie aangaan ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:48

EVA685 schreef:
Fijn Susannah dat je GOD dan toch je Vader kunt noemen.

Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:34

CARIN303 schreef:
Wàt een verdrietig verhaal, Susannah!

Je zegt er soms nog verdriet van te hebben maar zit dat verdriet niet verankerd in je hart waarvan je af en toe het luikje heel even open doet?
Ik wens je vooral veel wijsheid, rust en kracht toe en ik hoop en bid dat er mensen zijn die er voor jou mogen zijn.
Dat je bij hen af en toe mag uithuilen en troost mag vinden!

Nee, zo is het helaas niet... ik heb op een gegeven moment besloten om mezelf te geven wat ik van hun niet kreeg... soms is dat de harde waarheid... wat ik al zei... ik mis soms ouders, maar niet die mensen die mijn ouders zijn... ik weet dat klinkt misschien hard voor iemand die daar niet zelf ingezeten heeft, maar ze zijn nu eenmaal hoe ze zijn; ik kan daar niks aan veranderen en het zou me op dit moment alleen maar meer pijn doen om ze te ontmoeten... dan heb ik echt iemand nodig waarvan ik weet dat diegene 100% achter me zou staan, iemand die ik volledig vertrouw...
Maar ik ben zo dankbaar dat mijn Hemelse Vader mij de liefde leerde kennen... Hij weet alles van mij, ook hoe moeilijk ik het jaren heb gehad als mensen tegen mij zeiden: "Maar het zijn toch je ouders ?"... dat was misschien nog wel het moeilijkste van alles.
Dank je voor je goede woorden Carin... ik stel dat op prijs !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 13:42
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat

BRAZEEVEL772 schreef:
hoe voel je je nu eigelijk nu je er alleen voor staat

ja zeggen ze ik heb nog kinderen
en mn broers en zussen en mn vader moeder buren

oke oke

maar als je na de koffie savonds in je stoel zit en denkt daar zit ik dan

alleen

wat zou het weer mooi zijn als we samen zaten

ja zeggen ze ik voel me heerlijk zo lekker mn eigen ding doen
nee prima zo

maar stilletjes toch alleen

nee hoor zoek niks heb het best naar mn zin zo
maar toch op cm want alleen is wel stil

hoe is het nu eigenlijk voelen we ons wel zo gelukkig nu we alleen zijn
om welke reden we dan ook alleen zijn

ben eigelijk wel eens benieuwd naar de antw uit je hart Smiley die vol vragen zit

ik zelf heb nogal voor een handje om me in mn werk te verdrinken maar dat hou je ook niet vol Zieke smiley
kom wel met veel mensen in contact maar voel me wel alleen en soms is dat wel zwaar want de hond zegt niks terug
je wil je verhaal wel eens kwijt
wat je ook niet tegen iedereeen verteld Smiley met dichtgeplakte mond
even een luisterend oor
soms kun je voor iemand iets zijn om te luisteren
maar dan toch als de dag weer om is en ieder gaat zijns weegs
weer alleen alleen alleen Gefrustreerde smiley
ja maar ik heb cm
lekker kletsen serieus of niet kan tot savonds laat is altijd wel iemand
ja oke is wel gezellig soms Verlegen lachende smiley
maar die tijd komt dat ook die mensen gaan slapen
en dan weer alleen alleen allen Gefrustreerde smiley

Het is voor mij heel herkenbaar wat je schrijft...
Maar ook al herken ik het (kan soms echt verdrietig worden van het alleen zijn...), ik vind tegelijkertijd dat je uit moet kijken en dat je niet maar een relatie aan moet gaan, omdat je het alleen zijn zo zat bent...
Wat mij betreft is het belangrijk om dat voor ogen te houden... ik vind dat een relatie een aanvulling moet zijn, geen opvulling !
Op dit moment geniet ik echt van de dagdelen dat ik mag gaan werken... als ik iemand tref waarmee ik 't goed kan vinden is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar 't moet geen wegvluchten zijn... en als ik jouw verhaal zo lees doet dat me er wel aan denken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:37
BerichtOnderwerp: een helpende hand(CM klusdag)

GRACE585 schreef:
nee hannah morgen,vrijdag dus Clown smiley

oke, dacht ook dat het vandaag al was geweest... als het weer net zo goed is als vandaag... houden jullie 't wel droog... Knipoog smiley
Mij is het tever... en bovendien werk ik morgenochtend, maar wens jullie allen succes !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:23

PIETER649 schreef:
Iedereen heeft een eigen referentiekader.
Dat wordt gevormd door opvoeding, geloof, opleiding, vriendenclub, werk, collega's, etc etc.
Dat houd dus in dat wat voor jou normaal is, bij een ander als afwijkend gedrag word gezien, en vice versa.

Sommige mensen kopen standaard bij een Zeeman, Wibra, C&A of kringloopwinkel.
Er zijn echter ook mensen voor wie het normaal is dat de kleding uit de duurdere winkels, bijv. PC Hoofdstraat komt.

De ene vrouw zal nooit zonder een make-up de deur uitgaan, de ander gebruikt nooit make-up of parfum.

Daar heb je het als nieuwe man in haar leven maar mee te doen.... onzin dus om gelijk te verwachten dat ze aan jouw standaard moet voldoen, omdat dat het enige ware "normaal" is.

Dit even als verduidelijking op mijn opmerking die er, geloof me, niet geplaatst was om jou af te katten. Lachende smiley

Pieter, er is ook nog een middenweg tussen de Wibra en de PC Hoofdstraat...
bijv. H & M, niet duur, kwaliteit en toch leuke betaalbare kleding... leuke, mooie, hippe kleding hoeft niet duur te zijn wat mij betreft... ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: perfecte man

Mijn ideale man is niet de perfecte man, maar een man waar ik lekker mee kan kletsen, lol mee kan hebben, serieus mee kan zijn, mee kan lachen, mee kan huilen, mee kan delen en waar ik mezelf kan zijn... Lachende smiley
En misschien wel het belangrijkste, waar je elkaar aanvoelt in het geloof, waar je elkaar begrijpt, waar je ook in kunt delen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 24 juni 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: perfecte man

DAVID923 schreef:
jac
1

26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos

mijn tip David is: Denk ff na voor je weer dit soort dingen hier neerzet... en anders... blader ff terug naar wat ik eerder schreef...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:59

TESSYBEAR731 schreef:
Ditzelfde gold voor mijn ex...dus hebben ze vaderdag het weekend ervoor al gevierd...
Daar staat tegenover dat uk's verjaardag voor mij vreemd zal worden omdat hij op de dag zelf bij zen papa is...
hoewel ik op zich niet zo heel veel problemen heb met "gespleten huishoudens" vind ik dit altijd echt rotsituatie's Twijfelende smiley

Jammer is dat he' Tess... Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ook als je gescheiden bent dat je je kinderen een zo goed mogelijke situatie voor ze wilt creeeren, en juist die dagen als vaderdag, moederdag of verjaardagen, dat je dat ook met je kinderen wilt beleven... ik moet er niet aan denken dat het moederdag is, ik moeder zou zijn maar op die dag bijv. geen kontakt zou hebben met je kinderen... dat lijkt me echt zo'n rare situatie, met name voor de kids...
En ja, dat lijkt me dus ook een rare situatie Tess, dat je niet bij zijn verjaardag kan zijn... sterkte !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

JONATHAN890 schreef:
belabberd??.... die jappen stonden gewoon heel goed te verdedigen
als dan het spel niet breed gehouden wordt, kom je niet door zo'n muur heen, als je niet een mannetje uitspeelt en daardoor ineens met een man meer situatie voor het doel komt te staan. Dan moet die man aangepakt worden en ontstaat er voor een ander een gat. na de rust werd dat ineens wel gedaan en ontstonden er spontaan goede kansen. Daarna moest japan wel druk gaan zetten, voor hen is de kans op een volgende ronde ineens wat kleiner.

Wel jammer vond ik de verkeerde loop-kijk-actie van stunte..eh...huntelaar, die links af sloeg in plaats van de kans op een rebound te nemen.... Dirkie gaat daar altijd voor en zag het resultaat tegen de denen.

Stuntelaar werd vanavond zowaar toch echt Huntelaar... yes ! de 2-1 maker tegen Kameroen... valt nog mee met dat jochie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 17:57

JONATHAN890 schreef:
Vaderdag was voor mij ook geen vaderdag. t was mijn weekend niet.

Gelukkig kon ik wel genieten van mijn Vader in de hemel.
Gelukkig kan ik nog steeds mijn eigen vader bezoeken.
Gelukkig mag ik wel weten dat ik vader van 2 lieve kids ben.

idd. Jonathan... genieten van de Hemelse Vader.
Vind het erg voor je dat je het op die manier moest meemaken.

Ik moest er ook aan denken... gelukkig dat (ook) ik een Hemelse Vader heb die om mij geeft.
Ook al leeft mijn vader nog steeds, voor mij voelt hij niet als een 'vader'...en de behoefte tot nu toe ontbreekt om die mensen die mijn 'ouders' heten te zien...
Ergens heb ik er soms nog wel verdriet om dat ik die mensen niet in mijn leven heb gehad zoals ik het zo graag gezien had... maar gelukkig wil God mijn steun en toeverlaat zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 71 Volgende
Pagina 51 van 71