Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 december 2013, 17:05
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Nou het is nu echt losgebarsten hier. Harde wind, regen en onweer.
Hoef gelukkig de deur niet meer uit vandaag
Vanmiddag weer een paraplu naar de knoppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 18:47
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ANTA961 schreef: | hmmm, ik probeer en foto te plaatsen, maar het wil niet... |
Is dat je kreet van de week Anta
Ja vervelend, het lukt mij ook niet altijd. Lijkt of het bij anderen wel altijd lukt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 17:22
Onderwerp: Goede voornemens!
|
|
|
Leuk onderwerp deze topic Shanita
Ehhh goed voornemen voor mezelf, Ga er over nadenken.
Maar ben benieuwd naar degene die ze wel heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 13:18
Onderwerp: Wel of niet scheiden
|
|
|
JAN736 schreef: | Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten? |
Pijnlijk voor jou Jan als je al jaren aanhoord dat je vrouw niet meer van je houd. Als jullie nog geen hulp hebben gezocht dan zou ik die stap gaan zetten. Dan hebben jullie er wel alles aan gedaan om het huwelijk te redden. Heel veel sterkte wens ik jullie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 december 2013, 21:00
Onderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
|
|
|
Een stukje over het huwelijk wat ik mooi vind uit de link:
Geestelijke èènwording betekent, elkaar verstaan,aanvoelen, willen dienen,aanvaarden etc. Natuurlijk kunnen we dat nooit in eigen kracht, maar dit is het werk van de Heilige Geest wat ook zijn vernieuwend werk wil doen in ons huwelijk.
En probeer nooit om die ander te veranderen, bid tot God: wilt U mij veranderen. Heb zelf ook die fout gemaakt om die ander te willen veranderen. Echt fout lukt ook niet.
Ik denk wel dat wij een voorbeeld voor de wereld mogen zijn, dus voor het huwelijk zijn. Het lijkt mij erg fijn om over je relatie de zegen van God te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 november 2013, 15:27
Onderwerp: Hoe gaan we om met elkaar
|
|
|
MOKKUM015 schreef: | Misschien heb ik een verkeerd idee van hoe we omgaan met elkaar binnen deze site. Ben een beetje teleurgesteld in mensen, denk je leuk te mailen met iemand en dan op eens zie de dat die persoon geen lid meer is. Ben ik een roepende in de woestijn als ik denk dat het beleefd is als je aan iemand meld dat je, je lidmaatschap niet gaat verlengen en binnen kort niet meer te vinden ben op deze site? |
Heel vervelend voor je Mokkumo, erg onbeleefd van deze persoon. Maar ik denk dat het uitzonderingen zijn die zo handelen.
Dus geef het niet op zou ik zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 november 2013, 21:36
Onderwerp: U bent met mij
|
|
|
U bent met mij alle dagen dat ervaar ik telkens weer en toch zijn er zoveel uren dat ik dat vergeet, o Heer
Dan zie ik mijn toekomst donker en geen uitzicht in `t verschiet maar dat U dicht aan mijn zij gaat, Heer mijn God dat zie ik niet.
Pas na mijn vertwijfeld vragen, toen ik U om uitkomst bad, wees U met vertrouwde woorden naar een onbegaanbaar pad.
En toen ik geen stap kon lopen, al te zeer door angst verblind, zei U mij: Er loopt een voetspoor, waarop je je moed hervindt.
Want geen pad is onbegaanbaar, Ik ga immers aan je zij. Waar Mijn weg is, ligt jouw toekomst, volg Mij en vertrouw op Mij.
U bent met mij alle dagen, dat ervaar ik telkens weer, als ik U maar vast blijf houden is er geen alleen zijn meer
Co `tHart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 november 2013, 10:03
|
|
|
Ja Shanita heeft inderdaad een boeiend onderwerp aangesneden en heeft veel te lezen.
Ha Shanita, alles goed met je Wens je wijsheid toe in je eigen keuze hierin
Fijn en gezegend weekend alvast in het mooie Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 16:41
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, mooi is dat, maar het tot geloof komen wordt dan wel gevolgd door het ja zeggen tegen Jezus door de doop, een teken van een verbond, vaak in aanwezigheid van anderen. Zo zie ik het eigenlijk ook met het samengaan van twee mensen, je zegt samen ja tegen elkaar en tegen de Heere in aanwezigheid van anderen, in wat voor vorm dat is mij ook eigenlijk om het even. Je vraagt een zegen, samen met andere christenen. Het gaat erom dat één van de partners erop aangesproken kan worden dat er een heilig verbond is tussen twee mensen dat niet zomaar verbroken mag worden als één van de twee 'de kop even dwars heeft staan'. wat Roady ook wel de stormen in een relatie noemt. Sommige relaties worden best wel makkelijk verbroken en dat kan m.i. niet. (Ik heb het nu niet over relaties waar jarenlang aan gewerkt is en die stukgelopen zijn, dat is een andere discussie.). Ik weet het verder ook niet, maar als geloven gekoppeld wordt aan de doop, dan zal er toch ook wel een, voor anderen zichtbaar, teken van dit verbond zijn. Efeze 5 geeft echter weer niets aan van een voor anderen zichtbare gebeurtenis, maar noemt wel de heiligheid van het huwelijk/ de gemeenschap als een afspiegeling van het beeld van Jezus Christus naar Zijn Kerk. Dus het samengaan van twee mensen en het gemeenschap hebben is echt niet zomaar iets. Ik scherp de discussie nu wel heel erg aan, maar Efeze 5 staat wel in de Bijbel en de heiligheid en het geheimenis van de gemeenschap met elkaar wordt groot genoemd. En dit Bijbelgedeelte lijkt me tijdloos. |
Ja dat denk ik ook, mooi geschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 16:29
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat maakt het papiertje van het gemeente huis uit??? dan kan het toch ook mis gaan??en Jane en Zeeland, ja als je niet samen kan bidden, een drievoudig snoer zijn is een gemis. Ik ga God dan zelfs heel erg missen, omdat die man me dan afleid, ik minder met God bezig ben. |
Nee heb het even niet over trouwen, het ging toch over sex voor huwelijk, toen gaf jij aan dan sluit je toch een verbond met z`n drieen. Maar dat is dus gewoon een afspraak maken tussen jou/partner en God en dan mag je sex hebben. Okè, maar laat je dan wel de relatie inzegenen in de kerk?
Ik gaf aan daar m`n twijfels over te hebben. Mogen wij zelf dan zo`n verbond sluiten thuis (en niet op de wc) oh da`s Petra weer in de bocht, maar wel prettig af en toe wat humor in zo`n zwaar onderwerp
Vanavond naar de bijbelkring, misschien daar maar eens in de groep gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 16:09
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het tot geloof komen staat niet op zich, daarna volgt óf een belijdenis óf een doop door onderdompeling. Deze doop wordt doorgaans voltrokken door een voorganger of een zendeling. De belijdenis wordt gedaan voor een hele gemeente, en degene die belijdenis doet geeft zijn/ haar jawoord aan een voorganger. |
Annette, ik ben bij verschillende onder water dopen geweest en daar was ook een hele gemeente bij.
En met belijdenis doen heb ik JA gezegd tegen God/Jezus, niet tegen de dominee, Ja hij leid dan de dienst da`s wat anders hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 12:27
|
|
|
PETRA373 schreef: | In mijn ogen wanneer je dat na elkaar uitspreekt heb je een verbond al. Dus ook gesloten. Dus als ik hier tegen een man zeg dat ik met mijn leven met hem verder samen wil delen en hij dat tegen mij, heb ik toch al een verbond, of ben ik nu zo simpel En als we er bij tot God bidden, vragen of hij ons erbij wil zegenen, met ons mee wil gaan hebben we een drievoudig verbond. |
Ik twijfel eraan Petra of dat zo is, ja was het maar zo simpel. Als je verliefd bent en zelfs al houd van iemand dan kan je denken met deze man/vrouw ga ik oud worden. Ook denkende van: God heeft ons samengebracht, dit gaat echt niet meer stuk. Ja heb dit zelf ervaren, helaas is het toch mis gegaan.
Maar besefte later wel dat wij God te weinig in die relatie hebben betrokken. Als je al niet samen kunt bidden is ook al zo`n gemis. Maar ben er wel wijzer van geworden, in de zin van nu direct aangeven wat voor mij belangrijk is in een relatie m.b.t. tot dat drievoudig snoer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 09:47
|
|
|
PETRA373 schreef: | Je aan de letter houden klinkt vroom maar de werkelijkheid vereist een pastorale aanpak vanuit de beginselen van het christendom. De tijd van de vrome woorden alleen hebben we gehad omdat het niet werkt zonder een koppeling met de werkelijkheid van nu. quete van thomas..
En hoe is die werkelijkheid van nu soms????? ha ha mensen die het woord trouw niet meer kennen, hun eigen begeerten en lusten achterna gaan, mensen die verhard zijn, over het hoofd van hun kinderen heen , hun egoisme achterna gaan? partners die gebroken achterblijven... stellen die uit elkaar gaan omdat de verliefdheid over is... oh en er zijn nog steeds geen leuke gevolgen van soa, s ondanks medicijnen.
dat is de werkelijkheid van nu die veel voorkomt, ehh moet gods woord zich daar aan koppelen???? Eh pastorale aanpak aan de werkelijkheid van nu??? wat bedoel je precies??? Wanneer een gebroken huwelijk begint aan een pastorale aanpak, samen tot god gaan, kun je geen beter herstel krijgen lijkt mij. En dat met woorden van een boek, jaren oud.... waar we veel moderne wetenschap trouwens uit hebben gehaald, zo achterlijk stom zijn gods woorden niet, ook al is het jaren geleden geschreven.
als ik na mijn eigen huwelijk kijk, en ja ik ben gescheiden, moest me zelf en me kinderen redden en weet dat God het begrijpt, ik zijn zegen heb, maar als me exman zich nou gewoon aan de geboden had gehouden in het nieuwe testament, ja was het prachtig geweest, Wat ging er mis? Hij dwaalde af, in drugs en vele dingen die niet van God zijn. Is hij gelukkig?? nee.
De werkelijkheid van nu is, dat de geboden in het nieuwe testament, ook de woorden dat man en vrouw 1 zijn , de manier waarop het n.t. leert hoe met elkaar om te gaan. dat als wij die nu es naleefden,ook in het huwelijk, ook al komt het uit een heel oud boek, niet geschreven in deze tijd. Dat de maatschappij er een stuk beter uitzag, vooral omdat gezinnen de hoeksteen van de samenleving zijn. Dus ik zeg draai het om, niet gods woorden aanpassen aan deze werkelijkheid, maar wij eens wat beter nadenken over gods woorden. Die toepassen in de werkelijkheid van nu.
En heeft niks met vroomheid te maken, maar doorhebben dat gods geboden er ook zijn in ons eigenbelang, een stukje bescherming voor ons. Omdat God graag wil dat wij gelukkig zijn. En er niet zo,n puinhoop van maken, zoals we vaak doen. |
Dit heb je al eerder aangegeven Petra over de geboden en ik vind dat ook iets moois van God, dat Hij ons daarmee wil beschermen. God heeft het goede met ons voor, daar mogen we Hem dankbaar voor zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 november 2013, 14:15
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
De uitnodiging
W Paul Young
Wel even wennen hoe God, Jezus en de Heilige Geest beschreven worden
Maar zeker een inspirerend boek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 november 2013, 12:28
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Vandaag mijn diploma uitreiking op zich natuurlijk mooi Maar niemand van mijn geliefde komt de twee die wel zouden komen hebben zich zojuist afgemeld Ben ik natuurlijk de enige die alleen is............. |
Ach en je geliefde kan ook niet, dat is wel balen zeg, maar toch een leuke dag gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 november 2013, 12:26
Onderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
|
|
|
[quote=VLINDER656]
Vlinder er zijn ook wel mannen die liever geen gescheiden vrouw willen. Het beste is altijd je profiel invullen zoals het is, dan komt men ook niet voor verrassingen te staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 november 2013, 20:39
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
Een reuzenbaby geboren in China. Een 27 jarige vrouw is bevallen van een baby die 6,2 kilo weegt.
De vrouw lag altijd op bed tijdens de zwangerschap en heeft toen veel gegeten. Tja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 november 2013, 20:09
Onderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
|
|
|
MARCOVH807 schreef: | @Jane, is het echt belangrijk om te weten hoe vaak iemand gescheiden is? Volgens mij niet, want volgens mij ga je een relatie met die persoon aan en niet met zijn/haar ex(en), toch? Iedereen kan een foutje maken of aangetrokken worden tot de verkeerde personen.
@Vlinder, eerlijkheid duurt toch het langst. Als je partner je ontvallen is, dan zal dat ten alle tijd een onderdeel van je leven bleven. Mochten potentiële partners hier op afknappen, dan is dat hun probleem. Echter als je als weduwnaar/weduwe zou neerzetten dat je vrijgezel bent en je blijkt toch een overleden partner hebben, dan rijst bij mij de vraag: Ok, wat klopte er nog meer niet aan jouw verhaal?
Bovendien is die regel de laatste regel waar ik naar zou kijken. Je gaat een contact/relatie aan met die persoon die je voor je ziet, niet met de ex of de overledene, al klinkt dat laatste misschien wat cru. |
Of het belangrijk is? Misschien niet want je gaat inderdaad een relatie met die persoon aan, maarrrr soms krijg je er wel een ex bij, in die zin dat ze wel erg vaak aanwezig is. Nieuwe relatie is voor mij nieuwe relatie, een nieuwe start en dan zou een ex op de achtergrond moeten blijven vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 november 2013, 13:28
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sinds lange tijd....een hele week ""home alone""
En dat is vreemd...dat moet wennen....
De jongste vogel die ook uitgevlogen is....
Raar...heel raar...en het is me veel te stil!!!
(zie nu...eigenlijk verkeerde topic) |
Ach geef niet Zeeland verkeerde topic. Het is ook heel wat als je opeens weer alleen woont. Maar heeft ook wel zo z`n voordelen hè.
Toen mijn jongste dochter het huis verliet had ik ook weer eens de telefoon tot mijn beschikking `s avonds, had toen nog geen mobieltje.
Maar het is wel erg stil ineens en samen eten `s avonds dat miste ik heel erg.
Wens je sterkte met het wennen eraan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 november 2013, 12:10
|
|
|
JOL252 schreef: | De vraag is wat echte gemeenschap is. Als ik dan kijk naar wat er binnen "het huwelijk" kan plaatshebben dan kun je dat vaak echt geen gemeenschap noemen (dus ziel, geest en lichaam).
[/i]
Hoe doe je dat zonder ziel, geest en lichaam?
Jol, houdt van deze respectvolle discussie. |
Ja Jol hoe doe je dat? Nee zonder deze drie kan dat niet, maar ik bedoel het echte èèn worden met elkaar door gemeenschap dat is denk ik alleen voor in het huwelijk bedoeld.
En in de relatie voor je trouwen mag je genieten van het houden van en van de vriendschap en van ja vul maar in.
Ik zal niet zeggen dat het mij gaat lukken hoor, mocht ik iemand tegen komen en hevig verliefd zijn, maar ik zal er wel naar streven en als die eventuele partner er ook zo over denkt dan heb ik wel de intentie om die weg te gaan.
Ik heb het pas meegemaakt met een stel in mijn omgeving, dus het kan en ik zie hoe goed ze het hebben, hoe ze worden gezegend.
Ik vind als we de Here God liefhebben waarom zouden we dan niet graag doen wat HIJ in zijn woord zegt hierover? Ik heb het gevoel dat de liefde voor God hierdoor alleen maar sterker gaat worden.
Ik denk dat je geen hele lange verkeringstijd moet nemen, dan wordt het wel heel lastig. Maar als je samen met God deze weg gaat zal Hij je ook wel duidelijk maken dat dit de ware partner voor je is en hoef je niet zo lang te wachten om te gaan trouwen
En nogmaals de tekst 1 thess 5 vs 23 vind ik een mooie tekst die mij wel aanspreekt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 november 2013, 23:26
|
|
|
JOL252 schreef: | De vraag is wat echte gemeenschap is. Als ik dan kijk naar wat er binnen "het huwelijk" kan plaatshebben dan kun je dat vaak echt geen gemeenschap noemen (dus ziel, geest en lichaam).
[/i]
Hoe doe je dat zonder ziel, geest en lichaam?
Jol, houdt van deze respectvolle discussie. |
Ja,Jol, ik had deze vraag wel verwacht, moet er even over nadenken, ga nu eerst lekker slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:44
|
|
|
JOL252 schreef: | Hi Jane, ik heb even het belangrijkste vetgedrukt. Je zegt hier twee dingen... ziel, geest en lichaam zijn met elkaar verbonden... het volgende moment zeg je dat die intimiteit voor het huwelijk niet mag. Is dit niet tegenstrijdig? Hoe moet je dat dan zien als het lichamelijke/de intimiteit op dat vlak "achter blijft" of vermeden moet worden, terwijl het juist zo verbonden is ... ruk je dan niet iets wat natuurlijk is uit elkaar? |
Jol,Jans
Ik bedoel dus dat die verbondenheid van ziel,lichaam en geest er pas mag zijn in het huwelijk. Dus in de verkerings tijd leer je elkaar kennen, bouw je vriendschap op, zoek je uit of je qua karakter bij elkaar past. Of je gezamelijke interesses enz. Er zijn zoveel dingen waarin je elkaar moet leren kennen en vertrouwen.
Goed dan nu over de liefde, het houden van en dan de keuze om geen gemeenschap te hebben voor het huwelijk. Tja niet gemakkelijk da`s waar. Het is zoals Roady al aangaf een wilsbesluit die je neemt. Ik denk dat als je dat echt zo wil doen dat God je hierin zo sterk zal maken dat het op te brengen is.
God is almachtig en ik ben er van overtuigt dat HIJ als je dit voor Hem kan opbrengen, dat je relatie dan geweldig gezegend gaat worden. Dat het dan pas echt dat drievoudig snoer zal zijn.
Als je sex hebt voor het huwelijk ben je al zo aan elkaar gekleefd, wat Roelande al schreef over aan elkaar gelijmd zijn. Probeer maar eens 2 velletjes papier die gelijmd zijn van elkaar af te halen, dat lukt niet. Zo is het ook met sex voor het huwelijk doordat je dan zo èèn bent geweest zowel geestelijk als lichamelijk. Als dan blijkt dat je niet bij elkaar past en je gaat uit elkaar dan is de schade veel groter omdat je gemeenschap hebt gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 november 2013, 17:28
|
|
|
JANS221 schreef: | [i]Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.[/i]Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat. |
Jans, ik bedoel niet dat het beleven van sexualiteit er niet toe doet. Ook niet dat het op dat gebied niet goed zou moeten zijn.
Maar veel mensen zijn van mening dat het voor het huwelijk er moet zijn, omdat het belangrijk is te weten of het met die sexuele omgang wel goed zit.
Ik zelf kan me nu meer vinden in wat de bijbel hierover zegt. Ik was hier vroeger naief in omdat ik toen helemaal niet bezig was hoe God het bedoeld had. Ik wist toen ook niet dat je ziel, geest en lichaam zo met elkaar verbonden zijn.
Wat ik ook las in die link, dat wanneer een relatie uitraakt nadat er sex heeft plaatsgevonden voor een verbintenis, dat je dan verscheurd wordt door pijn, zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik heb er in de laatste 5 jaar preken over gehoord dat sex dus niet voor het huwelijk mag gebeuren en hoe het werd uitgelegd daar kan ik mij wel in vinden. Het is een geschenk van God voor in het huwelijk
Ja zo denk ik erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 november 2013, 11:43
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.
Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo. Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!) Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.
Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.
De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen? Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten? En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten? En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt? En: andersom natuurlijk ook. Etc.
Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :) Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?
Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site: http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/
Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven: http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/
Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.
/Edit Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:
Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet). Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe. |
Ik vind de bovenste link heel waardevol, heel duidelijk uitgelegd. We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn
Ik geloof zeker dat als je samen bid om kracht, om te kunnen wachten totdat je een verbintenis bent aangegaan, dat God je die kracht zal geven.
èèn tekst die ik las is er heel duidelijk over:
Wij vragen dat God u in alle opzichten heiligt en dat heel uw persoon, naar geest ziel en lichaam, onberispelijk bewaard blijft.
1 thess 5:23
Bedankt voor het plaatsen van de link Roady
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 november 2013, 11:40
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=tjjNu1nj0lc&feature=player_embedded
Zwerver op straat die mee gaat zingen, ontroerend
oeps, krijg url er niet voor en achter
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op vrijdag 22 november 2013, 11:48
|