Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 18:26
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het kan natuurlijk zo zijn dat Cortazar wat anders onder feminisme verstaat als wij vrouwen dat doen....... |
oooowwwhhh ja dat kan ook nog...
Dan ken ik nog wel enkele vrouwen in de bijbel, die waren dan ook feministen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 11:03
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Goed gezegd sluit ik me volkomen bij aan |
Ik kan er ook niets "feministisch" in ontdekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 10:53
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ik heb je lief Klus zoiets |
Van een andere planeet.... hmmmm oftewel: dat klinkt zo heerlijk op afstand maar ook werelds geïnspireerd door het venus/mars-principe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 07:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik dien een God die de vrouw uit de rib van haar man schiep, opdat ze dicht bij zijn hart zou zijn.
sommige mannen behandelen vrouwen alsof ze uit de voet zijn geschapen |
En soms is het subtielere nog erger dan het grove geweld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | De vraag is of jij wel goed gelezen hebt. Niet dat ik twijfel aan je verstand, maar of je vrouwen begrijpt (ik weet het vrouwen begrijpen )
Afgelopen weken hebben de 'recesenten' van deze site zich ook duidelijk uitgelaten tegen feminisme: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3541 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3559&lastPage=t#btm
Het gaat denk ik meer om het misbruik van het woord onderdanig. Wat heden ten dage veel vrouwen nog aan de lijve onder vinden. (daarom heb ik een stukje terug ook de NBV gepakt ipv de Statenvertaling)
Als ik naar mezelf kijk: zou ik enorm geëmancipeerd moeten zijn vanwege m'n werk, denken velen. Maar geef mij maar een 'holbewoner' als kerel. Want dat zijn nog echte mannen, ach mij mag het hof wel gemaakt worden
Dus Contazar misschien iets meer tussen de vrouwelijke regels doorlezen |
amen ja amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:53
|
|
|
Even los van de inhoud van jouw betoog is het wel erg boud om de dames hier in de feministische (dus heidens, dus werelds, dus etc.) hoek te zetten wanneer zij vraagtekens en komma's zetten achter de eeuwen aangenomen stellingen en interpretaties. Dan de uitsmijter dat "zij zich wel eens af mag vragen welke God zij dient" is een poging om alle tegenspraak af te sluiten of in de hoek te zetten als duisternis. WWJD.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 28 mei 2013, 06:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 06:48
|
|
|
KLUS667 schreef: | Zucht...eigenlijk had ik zaterdag al amen gezegd....
Jans, ik sluit me aan bij jouw helder geschreven stuk, maar........stel dat je nou niet samen tot een beslissing kunt komen, daar schrijf je niet over....lees het volgende artikel maar eens: http://www.christelijk-huwelijk.nl/vrouw.htm. Dit verwoord wel wat ik bedoel.
Dus: een gelijkwaardige vrouw (m.i. nog steeds anno 2013)
Ik knip er bewust ook geen stukje uit, want dan trek je het artikel uit z'n verband en dan heb ik de vrouwen weer aan het dansen.
Amen, ja amen! |
Mooi artikel, heel mooi, geweldig... ideaal!!! echt!
Daar heb je er twee voor nodig om zo'n ideaal te verwezenlijken,,, ach en het blijft de uitleg.interpretatie van een mens hé. ..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 28 mei 2013, 06:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 20:36
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
ROLF230 schreef: | Hoe is het mogelijk Hein dat 5 a 6 maal een date werd afgezegd (toch niet steeds dezelfde?). Ligt dat misschien aan de leeftijdscategorie? (ik roep maar wat). Bij mij is nog geen keer afgezegd, oh ja, een keer of twee, maar met "geldige" reden en die date werd dan gewoon verzet en kwam alsnog. In ieder geval succes verder ermee. Kan me voorstellen dat het zo niet leuk is nee. |
En waren het verschillende personen of was het één en dezelfde die telkens terugtrok??
(Misschien overbodige vraag maar kwam toch even in me op.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:38
Onderwerp: Stilte
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 20:43
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | laat ik nu net zo nieuwsgierig zijn laten we in gezonde spanning afwachten |
Ja maar hoe lang nog ? Stel dat wij vrouwen het echt niet snappen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 17:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Kijk kijk Ja goed kijken
De zon schijnt..............zalig |
Ik zag dat net ook... dacht eerst dat het een UFO was, geel glimmend en het zweeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 16:57
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Daar sla je de spijker op zijn kop , laat hij zich maar eens uitleggen wat hij nu precies bedoelt |
Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 26 mei 2013, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 13:13
|
|
|
Tja.. en waarom zou je los van een relatie, buiten het huwelijk als vrouw wél alle vrijheid in beslissingen hebben en dan ineens in een huwelijk alles moeten laten droppen aan eigen initiatieven/wezenlijke beslissingen.
Jol, had vanmorgen na de samenkomst een zeer boeiend gesprek met twee van haar oudsten, een man en vrouw in het ambt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 26 mei 2013, 13:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 22:56
|
|
|
KLUS667 schreef: | Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?
Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.
En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen. |
Ik snap het maar al te goed. Maar denk anders, door het leven en de werkelijkheid wijzer geworden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:10
|
|
|
JANS221 schreef: | En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? |
Maar je mag best zelf uitnodigen hoor in je tentje straks.... Om on topic te blijven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:04
|
|
|
JANS221 schreef: | En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt? |
Er bestaat toch nog zoiets als sarracenia?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klus:
Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.
Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden.... |
Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij snapt het....... |
Ja, ik ben weer helemaal bijgespijkerd. Dank je.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 16:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | 1. Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol.....
2. Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken..... Het is eigenlijk heel duidelijk....
Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval) Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens.... Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....
Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... |
1. ja! maar... 2. oh vandaar...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:25
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.
Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.
Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.
Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.
P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk. |
En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen? En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 09:03
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Past er goed bij Zeeland.....het zijn prachtige woorden, juist als er veel te klagen is.....Ik heb ze regelmatig in mijn gedachten en dat geeft juist weer kracht en moed als het je allemaal te zwaar is......Het geeft je op een of andere manier ook vertrouwen die woorden. vertrouwen dat het allemaal goed komt op Zijn Wijze en Zijn manier..... |
... En dat is overgave en vertrouwen op een diepe manier... soms met onzekerheid en angst in het hart. Maar wij hebben altijd een "en toch...".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 09:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:44
|
|
|
KLUS667 schreef: | De man is het hoofd van het gezin, maar dat betekent niet dat vrouwen maar afwachtende wezens moeten zijn? Het kan ook een bevestiging zijn, ik heb ook wat vrouwens op het reservebankje staan en als ze eerder reageren.... |
Hoofd van het gezin... ik vraag het me af of dat zo is en wat daarvan zou komen. Ik denk wel dat de man wordt beschreven als hoofd van de vrouw (symboliek: bescherming).
Maar dit was even tussendoor off topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic... |
Ik vind van wel hoor. Bij de klaagmuur wordt geklaagd en uitgezien, verwacht en Iemand verhoogd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 06:07
|
|
|
Mijn hart keert zich stil tot God want van Hem is mijn verwachting.
stil verwachting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 22:43
|
|
|
Wat stilte doet ... mooi ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 13:49
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 08:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Monteurtje op bezoek vanwege lekkende boiler, verborgen gebreken te horen die al langer bekend zijn bij de techneut... mag Jol oplossen ...
|
|
Naar boven |
|
|