ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 17:47
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

CHATULIEM619 schreef:
Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën.
Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek."

Bedoel te zeggen, mbt het artikel van de site van promise, dat daarin veel staat te lezen over yoga, en daar iemand op reageerde dat je dat niet moet lezen, Ik vind t juist wel goed om dat soort artikelen na te lezen. Van dergelijke dingen te leren is iets heel anders dan je daadwerkelijk bezig te houden met die dingen.
Snap je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?

ROELTJE813 schreef:
doe je dat vaak jonathan?

wat?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:13

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------
je moet het wel aan kunnen om zulke dingen te lezen, als je weet dat het niet geod is, waarom zou je dan bewust het kwade opzoeken? of speel je graag met vuur?

onderzoekt alle dingen en behoudt t goede.
Dat betekent niet dat je alles maar moet gaan doen.
Sommigen hebben t voor je uitgezocht, en natuurlijk is dat een mening,
Een ieder denke er t zijne van.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:10
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

je lijkt wel een papegaai.

of c-m heeft jullie 2 samen gebracht. (2 manke zielen.)

Ach Jacob werd ook mank gemaakt, voordat God hem echt tot de vader van t volk maakte

dus ben graag mank.....nu nog een andere manke Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:59

HANNAH810 schreef:
met je eens jonathan,

Goh....zijn we t weer eens...... t is wat?!?!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:57

APPELTJE084 schreef:
Schuldgevoel na een relatie?
Hangt er van af hoe en wat..
Maar meestal: Is het niet mijn hoofdpijn.. Gefrustreerde smiley

sommige dingen moet je meegemaakt hebben, om de diepgang van pijn te ervaren, hoe rot t ook is.
De kunst erna is er sterker uit te komen, en dat kan zeker.

Ben er heel veel door gegroeid, mijzelf ontmoet op de bodem van de put.
Terug geklommen, terug gevallen, de weg naar boven was vol verdriet.
Maar t uitzicht boven is t zelfde als jij misschien ziet, maar t ervaren van dat uitzicht kan zoveel adembenemender zijn.
Ik geniet van mijn leven zoals t nu is, en die put.....ja de littekens zitten er.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:53

HANNAH810 schreef:
nou nou jona.... jij hebt lef!!
mijn appeltaarten zijn niet half gaar
mijn koekjes smaken raar
en mijn croissantjes zijn te klef....

dus ja, of je daar nu zo gelukkig van worden zou,
is zeer de vraag voor jou.....
je zou beter eens voor een bakstertje rond kunnen zien
in regio nul tien!

weet je wat t lekkerste is van appeltaarten bakken?????
... van t deeg snoepen , stiekem een stukje pakken.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

dus half gaar is heeeeeel lekker en voordat t half gaar is
....is t nog veel lekkerder, weet je niet wat je mist.

Dus kom maar op met je half gare taart en t deeg er vooraf....mmmm
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:44

CHATULIEM619 schreef:
Aan de ene kant redeneer je de Geest uit de gemeente en je haalt vreemde geesten binnen?
De geloofsbeleving is goed samen met een bijbels fundament te doen. In de eerste gemeente was er sprake van een intense geloofsbeleving gepaard gaande met wonderen en tekenen. Waarom gaan jullie daar dan niet naar op zoek? Op zoek naar de kracht van Gods Geest? Waarom kies je dan bewust ergens voor waar de bijbel absoluut op tegen is?
Is er dan helemaal geen gezag meer van Gods Woord over? Wordt dan het woord van God vervangen door de norm van de mens?

ik kan alleen maar voor mijzelf spreken en getuigen. Toen ik een hele tijd geleden me ietwat op zijlijn interesseerde in verkeerde geestelijke zaken, heb ik 1 ding heel sterk gemerkt. Mijn gebedsleven raakte er door zwaar verstoord. Ik ben diverse keren stoned geweest, occulte dingen gezien, wist ook van t bestaan van God in mijn leven, maar dat gevoel van God in mijn leven verdween naar achtergrond

God heeft mij laatste half jaar teruggepakt, Hij laat niet los, wat zijn hand is begonnen. God vult nu mijn leven met Zijn Geest, en daar is geen ruimte meer voor die andere dingen. En te meer ik mijn leven overgeef aan Hem, des te gaver wordt het.

En over de kerkelijke beleving, als we God aan t werk laten in ons leven en in de kerk, dan zal je eens zien wat een verandering dat te weeg brengt.
De kerk waar ik zit, is door God's Geest zo veranderd. Van de bedoeling van 1 van de 2 gebouwen te sluiten, komen we nu ruimte te kort.
Dat is pas gaaf om te zien, mensen die geraakt worden door de Geest en van norse stugge kerkgangers, veranderen in mensen die vol overgave God prijzen en aanbidden en van kerkgangers gelovigen worden die hun taak in de wereld en maatschappij zien. Dat getuigt pas naar buiten.
Niet dat vrome gedoe, daar zien de mensen niets in, maar hun honger naar geestelijke dingen zien ze dan, en vinden t dan bij God.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:18

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen (nee, cross, zelfs nu nog niet!!)

haha, tja........lievere koekjes eh............*kuch, kuch*
dus als ik goed begrijp ben je niet op zoek naar een waarzegger, een medium, een astrologe of een libelle;
misschien een is het dan een idee om een lief bakstertje te zoeken? Clown smiley
(en inderdaad roeltje, je hebt gelijk; ik heb het plafond in de keuken gewit.....)

bakkertje....jij bent echt een droomvrouw Clown smiley
helemaal goed in haar rol, dat is waar ik van hou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee ben niet op zoek naar al die vage dingen en de libel Zieke smiley
Maar wat dan wel? Twijfelende smiley
De tijd zal t leren Verraste, verbaasde smiley
en zal alles eens omkeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:25

CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.

MIEKE364 schreef:
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.

ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen

maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?

please
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:13

CROSSROAD317 schreef:
HANNAH810 schreef:
zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan;
weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen;
ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen.....
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tjonge wat is het stil aan de overkant......
k heb eigenlijk liever dat ze reageert. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:00
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst

ROELTJE813 schreef:
Hallo Allemaal,

Mijn vraag aan jullie is, wat vindt je er van als je in een kerk komt waar je een hoedje of petje moet dragen tijdens de dienst?

Ik vind dat ieder daar zelf maar een antwoord op moet hebben, ik heb daar mijn eigen mening over. Dat is dat ik t volkomen onbelangrijk vind.
God kijkt naar t hart. Hoe wij daarin kijken naar de naaste naast ons. Een hoedje opzetten heeft daar niets mee te maken.
Ik ken t hele gedoe hoor, jaren in zo'n kerk gezeten, maar ik ben blij dat waar ik nu kerk, dit helemaal geen issue is. Ik ga hoe ik zin heb, de vrouwen gaan hoe ze zich willen kleden enz.
We zijn daar om God te prijzen en van Hem te leren.
En dat van een hoedje staat volgens mij nergens.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: kerkgang

WILLIE400 schreef:
ehhh gewoon in kleren waar ik zin in heb
dus ene keer slobber trui vlgd keer overhemd
kan niet zeggen dat er bij ons kleding voorschrift is (gelukkig)

Gewoon waar ik zin in heb. Dus gewoon net als iedere dag, geen onderscheid
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:28

Lekker stevig discussieren is helemaal mijn ding hoor, ga geen discussie uit de weg, maar met modder gooien, de ander zijn mening mag best tegen het daglicht gehouden worden, maar niet mekaar verwensen.

Dat draagt geheel niet bij aan het feit dat wij EEN in christus zijn. We mogen best een andere mening, inzicht, ervaring hebben. Getuig daarvan.

De enige die je een bepaald gevoel op je kan leggen of je iets wel of niet kunt is God zelf. God legt zijn wil in je, daar moet je naar luisteren.
En voor de ene legt God dit in zijn hart, en de ander heeft meer vrijspel. Waarom ? Omdat God weet dat de een staande zal blijven, en de ander behoedt Hij.

Natuurlijk zijn bepaalde dingen duidelijk, daarover is God duidelijk genoeg geweest in zijn geboden, maar er zijn dingen die wij meemaken in ons leven, die om nieuw inzicht vragen. God's inzicht.

Hoeveel ruimte mag God niet hebben in ons leven, daar gaat het om.
Zit bij de een iets in de weg, waardoor God je leven niet geheel mag vullen, dan is het niet goed.
Maar wel altijd je af blijven vragen.....is het geen ik doe en denk zo, dat ik Jezus ook zou kunnen uitnodigen in dat stuk van mijn leven.

Val mekaar niet af, maar bid voor mekaar, wees één in Liefde, want daarin zal de wereld zien dat ze Mij liefhebben , sprak eens een heel goede vriend van mij.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:31

Yoga.....

Ga er verder niets over zeggen...discussie is gaande door enkelen..

Hier alleen een stukje om te lezen

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm

Leef je uit en vooral niet Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:21

HANNAH810 schreef:
zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan;
weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen;
ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen.....
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?....... Clown smiley

eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.

medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.

Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.

Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.

Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij.
En...... ik weet wie de winnaar is.

Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.

Nee die worden t allemaal niet.

Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... Verliefde smiley in
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:00

HANNAH810 schreef:
haha de vraag is alleen; waar o waar........ Clown smiley
wist je dat maar.....

k heb net gelezen dat jij miss CM bent....... hahaha t hoogst haalbare ?? Clown smiley

wanneer gaan we trouwen?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:55

MIEKE364 schreef:
Sommigen zie ik ook aangevallen worden, ik begrijp wat je bedoelt. Meestal heeft het te maken met macht en invloed. Als een sterke persoonlijkheid aanzien krijgt of macht en invloed door zijn/haar kwaliteiten kan het zijn dat uit jaloezie mensen proberen hem/haar uit het evenwicht te brengen, hem/haar naar de kroon te steken.
Niet iedereen kan het succes van de ander verdragen en wil dat vernietigen omdat ze dat zelf niet kunnen behalen. Vaak proberen zij dan met medestanders de succesvolle, sterke persoonlijkheid uit het evenwicht te brengen, wat de goede zaak niet dient maar chaos veroorzaakt.

Ik denk juist dat het de kunst van iemand met een sterke persoonlijkheid is zich dienstbaar te houden, niet ten koste van anderen te handelen.
iets wat Jezus ons ook steeds voorhoudt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: De Muziek,bepaald het geloof niet,maar het Hart.

ALFAROMEO918 schreef:
Het is vrij bekend dat mijn schrijfkunst,cryptogrammen zijn,in het Bijbelse Doolhof,waar het smalle pad,eindig,in het Nieuw Jeruzalem.

Maar ? Wat ? is ? Kerkmuziek ? eigenlijk.
Het liefts zing ik met een Couboyhoed op mijn knar,Country,en Hymes,waar rithme in zit.
Het drumstel en Rock,met gillende gitaren,tot des Heeren lof,is geen pré voor mij.
Maar? de oude berijming,van de mooie psalmen,heerlijk meegalmen,ook.

Veel minder heb ik,met de droefheid,elk lied moet droefenis zijn,uit de psalmen,in hele noten,dat verlangt God dus.

In Exodes lees je van de Temelzangers,met vele instrumenten,de psalmen bestonden toen nog niet dus,maar God werd toen ook aanbeden,in die muziek.
De muzikale fruitmand van de EO,is Psalmen opwekking,hymes,door vele beluisterd.
Maar zodra de kermuren ,hen sluit,in de zondagpredeking,geen opwekking meer,en hymes,in vele gemeenten.
Ook ik ga met mijn armen in de lucht,als Majesteit Groot Is Uw Heerlijkheid,met grote vreugde beleeft,wat in de kerk van mijn opvoeding ondenkbaar was,dat verstoord de zaligheid der predeking.

Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.
Juigd God Juigd Zijn Naam Allom,is ook Opwekking,wat met vreugdetranen gejubeld moet worden,Psalm 100.

Liturgich Heeft God nooit,bepaald,welke gezangbundel,of het greorgiaans is,of Psalmen of gezangen,tot eer is.
Wel dat het Hart overvloeit,in Aanbidding.
Groot is uw Majesteit,ook met Drumstel,en gillende gitaren.

Amen.

hahha...ik schreef net een onderwerp...waarin ik zo heerlijk genoten heb van de opwekkingsliederen en psalm die wij zongen in de kerk.

en ja...met gitaar, keyboard, drum, bas en dat allemaal in een PKN
gemeente....met geheven handen van aanbidding en overgave en verwachting.

Een paar jaar geleden was t ook alleen maar psalmen en gezangen, maar God's Geest kan zoveel veranderen in een gemeente, als we Hem zijn gang maar laten gaan
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 16:22
BerichtOnderwerp: verlangen vs vertrouwen

Soms heb je van die dingen in je leven .
Verlangen in gebed bij God te hebben gebracht, vooraf een heel goed gevoel hebben, leven in een soort roes
van weten dat God mijn leven leidt.

En dan toch ervaren dat dingen anders lopen dan je zo graag had gewild.

Ik had daar de laatste dagen echt wat tegen aan lopen hikken. Welke kant wil Hij nu dat mijn leven opgaat?

Vanmorgen in de kerk raakte God mij toch heel sterk aan.
En dan vooral in de liederen die gezongen werden..

voor de dienst zongen we opw 481

Ik aanbid U , met heel mijn hart, Ik verhoog U, met al mijn kracht
Heer, ik zoek U , wil zijn waar U bent
Heer, ik volg U , wil gaan waar U zendt
Heer, ik geef U mijn aanbidding,
Heer, ik geef U al mijn dank en eer.
U alleen wil ik aanbidden,
U alleen komt toe mijn dank en eer.
Heer, ik dien U, en buig voor U neer, geef mijn leven , want U bent mijn Heer
Ik vertrouw U, Vader en Zoon , hef mijn ogen, op naar uw troon

De vragen van afgelopen week kwamen weer zo sterk in mijn hart......
Maar Heer.....u weet toch waar ik u om vraag, waar blijft die zegen? Waarom niet?
tja....dan zongen we Psalm 139

Heer die mij ziet zoals ik ben
dieper dan ik mijzelf ooit ken
kent gij mij,
gij weet waar ik ga
Gij volgt mij waar ik zit of sta,
Wat mij ten diepste houdt bewogen,
't ligt alles open voor uw ogen.

Precies God....u weet t toch?!?!

Daarna zongen we.... opwekking 614

Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg,
uw genade is mij genoeg.

Die tekst drukt God zo vaak op mijn hart.....Mijn genade is u genoeg.
Altijd als ik vragen heb waar ik niet uitkomt.....maar wat moet ik hier nu mee?
Altijd maar dat zelfde antwoord.

Maar God liet mij zien wat die genade werkelijk is/betekent, de diepste betekenis

opwekking 615, waarin staat:

Hoog verheven Heer
Jezus, zoon van God.
De hemel gaf ons haar grootste schat.
Waardig is het Lam
Waardig is het Lam

Wat zoek ik eigenlijk in mijn leven?? Wat is het mooiste te ontvangen,
Ja....de hemel heeft haar grootste schat ons gegeven !!

De preek ging trouwens over de brief in openbaringen aan Sardes.
Waarin die gemeente een soort wake-up call krijgt
Van buiten lijkt t levend, maar van binnen dood.

Hoe staan wij in t leven, de dingen die wij zingen naar God,
doen we dat ook wel echt, geven we Hem wel alles, vertrouwen we Hem wel volkomen? Mag Hij je leven wel bepalen? Laten we God wel echt ons hart geheel vullen met Zijn Geest?
Welke gebieden in ons leven, is er geen plaats voor God?
Of zijn we hypocriet (komt van t griekse woord wat acteur betekent)

Ik heb God weer heel dicht in mijn hart mogen voelen en ben God zo dankbaar voor alles.
En ik geef mijzelf aan Hem....t zal best een bedoeling hebben en Hij zal mijn weg best wel heel goed uitgestippeld hebben en zegenen.

Tja achteraf is t wel duidelijk allemaal.....vooraf is t echter vertrouwen hebben.

en de hemel heeft mij haar grootste schat gegegen...die genade is mij genoeg !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 13:11

IMKE917 schreef:
Amen!!

Efeziërs 6: 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Dit is de strijd die er gaande is.

Bid dat God deuren sluit die gesloten moeten blijven en deuren opent die geopend moeten worden !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:59
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..

een asiel zoeker moeten wij welkom heten..... mits het echt een asiel zoeker is.
t Is maar goed dat Engeland in 2e wereldoorlog al die nederlanders niet terug stuurde.
Weet je waar dit land van kapot gaat... van al die mensen waar geen beleid voor is om ze terug te krijgen. Probleem voorbij, u kunt weer gaan.
Helaas werkt dit ook niet altijd goed. Kinderen hebben op school gezeten, zijn hier geboren etc. Mensen hebben ook geen bestaan meer in eigen land.
Maar dan kunnen we ze toch mooi een smak geld meegeven??
FF een investering maar .....

Maar ik blijf erbij dat we asielzoekers moeten opvangen. vind t onze plicht dat te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:26

ROELTJE813 schreef:
JILL658]

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?

waarschijnlijk omdat ze de weg kwijt zijn, of proberen daar een wit voetje te halen.
sorry,maar ik zie het gewoon als belachelijk.

Er is meer tussen hemel en aarde.... er is een strijd in de hemelse gewesten.
Het opzoeken van die dingen is t stomste wat je kunt doen, je laat je in met een wereld, die niet de onze is.

Ja veel mensen doen dit, Waarom...omdat satan dat geweldig vind...aandacht voor de boze betekent geen aandacht voor God.

Hoe wij christenen hier mee om moeten gaan? Duidelijk in zijn, weten dat die dingen echt zijn. bidden voor diegene die in de greep is van dat boze.

T Gebed is een sterke vuist, Bid voor een engel die t gevecht aangaat met de boze in t leven van die ander.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:22

MARISKA601 schreef:
Ik vind dat wilders wat punten heeft.

Ja de criminele allochtoon met 2 paspoorten het land uit,
als ze zich niet aan de nederlandsee samenleving willen deelnemen.
De nederlandse grondwet niet erkennen.

Vrijheid van godsdienst?
Ik heb moeite om iemand een eigen gebedsruimte te geven die Jezus niet erkend als verlosser.

Vrijheid van godsdienst is een heel mooi recht. Wij mogen daar geen inbreuk aan doen. Omdat zij Jezus niet erkennen als verlosser, dan ook alle sportscholen en winkels en bedrijven dicht van mensen die dat niet geloven.. Clown smiley Clown smiley

Iedereen die wat flikt met 2 paspoorten....nederlands paspoort doorscheuren en de grens over zetten... Op houden met dat gedoe over 2 paspoorten, geweldig....als t eerste gedeelte maar toegepast wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

HENK710 schreef:

Ik denk dat je het kunt vergelijken met het Koningschap van David, die eerst ook enkel koning was van Juda om het later uit te bouwen tot heel Israël. Hij was dus al wel koning, maar bouwde zijn rijk verder uit.

Maar dan ook dit beeld van David komt mij dan naar boven..

Hij was al als koning gezalfd, terwijl er nog een ander op de troon zat, die hem koste wat t kost, wilde stoppen.

Pas toen Saul gevallen was kon David de koning worden en zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 22:56

ARJAN007 schreef:
Wilders heeft vandaag verschrikkelijke uitspraken gedaan in Londen bij de vertoning van de film Fitna. Te verschrikkelijk om hier te herhalen.
Je kunt ze (binnenkort?) in de krant nalezen, in elk geval nu al wel op internet.

Het is nu overduidelijk dat zo iemand never en nooit in de regering moet gaan zitten. Ons land heeft een regering nodig die nationaal en internationaal iets opbouwt. En daar past geen politicus bij die verschrikkelijke uitspraken doet.

De profeet Mohammed noemde hij 'een barbaar, een massamoordenaar en een pedofiel'. De Turkse premier Erdogan deed hij af als 'een mafkees'. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, dan wil hij dat Nederland er uit stapt.

Immigratie stoppen
Geert Wilders verklaarde te hopen premier van Nederland te worden. Hij zou dan meteen alle islamitische scholen sluiten, en de immigratie uit moslimlanden stoppen, zei hij.
Wilders zou ook een bouwstop voor moskees afkondigen en criminele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.

zou hij dronken zijn geweest??? snap die man echt niet.....wat een onzin kan die man uitkramen
gevaar voor christenen in de aziatische landen al zou hij hier ooit macht krijgen.

fijn menslievende persoon
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...

ik kan wel wat met de tekst uit Joh. 9 vers 2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’ 3 ‘Hij niet en zijn ouders ook niet,’ was het antwoord van Jezus, ‘maar Gods werk moet door hem zichtbaar worden. (NBV)

Jezus deed vele wonderen ook in zijn tijd, maar niet iedereen werd door Hem genezen. Jezus deed die wonderen om Zijn Koninkrijk onder de aandacht te brengen en te laten zien welke mooie toekomst er ligt.

Gods laat zijn werk soms zichtbaar worden, door genezingen heen. Soms heeft God alleen iets anders op t oog.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:10

JILL658 schreef:
Ben even een weekje weg geweest, dus vandaar mijn late reactie. Knipoog smiley

Ik vind het zelf persoonlijk een moeilijk gegeven.
Waarom?
Een sterke persoonlijkheid weet wie hij/zij is, oa
Heeft eigenwaarde en heeft een uitstraling.
Weet wat zijn/haar kwaliteiten zijn.
Waarin hij/zij sterk en zwak is.
Komt voor zijn/haar geloofsovertuiging uit.
Geeft ruimte aan anderen om te groeien en geeft sturing daar waar het nodig is.
Laat andere los, maar staat wel klaar voor de ander .
Geef duidelijke grenzen aan.
Stimuleert een ander en ga op hun niveau zitten.
Vind het niet erg om de onderste weg te gaan, als de ander daardoor kan groeien.

Wat ik vaak zie is dit:
Dat sterke persoonlijkheden vaak aangevallen worden.
Hoe komt dat volgens jullie? Of herkennen jullie dat?

Jill

Hoe dat komt?
Deze mensen hebben een mening en durven daarvoor uit te komen.
Zijn niet echt napraters, maar durven ook de confrontatie aan, met degenen die er anders over denken/praten.

Anderzijds omdat ze een eigen mening hebben, kan het zijn dat deze afwijkt van een algemene mening, die anderen er op na houden. Hierdoor kan het zijn dat de grotere gemeenschap hier dus op reageert.

En omdat de persoon die zich zeker voelt, weet waar hij/zij voor staat, zijn/haar mening verdedigt/uitlegt kan dat dus een confrontatie tot gevolg hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:59

CROSSROAD317 schreef:
JONATHAN890 schreef:
Mijn partij heeft tenminste een boodschap

http://www.youtube.com/watch?v=c-HARbBfNIQ&feature=related

Tja, 33 jaar jong en geen engels kunnen verstaan, mss tijd voor LOI cursus, engels ...... Smiley met dichtgeplakte mond
Of zou het een kwestie zijn van niet willen verstaan ..... Smiley die vol vragen zit

dan hier de nederlandse uitvoering Lachende smiley
http://www.youtube.com/watch?v=P3iAKWGkJYs
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...

MIEKE364 schreef:
Ik geloof dat God de mensen imperfect heeft gemaakt en dat in elke imperfectie iets goeds te vinden is als je het maar wilt zien.
Hoe kunnen wij weten wat God wil of niet wil, wat Hij wel of niet zo heeft bedoeld? Juist in die afwijkende dingen is Hij te vinden....

Zie jij dat dan zo...dat God imperfectie heeft gemaakt??? en dan zeggen dat hij die imperfectie verafschuwd en het Hem een gruwel is? Dat lijkt mij hypocriet.

Ik weet zeker dat God, de wereld met een heel andere bedoeling heeft gemaakt. perfect...zoals dat ook weer gaat komen.

Waarom dan nu wel met deze shit van t leven soms?? Daar weet ik ook wel eens de antwoorden niet op...Gelukkig zegt God mij dan....Mijn genade is jou genoeg....
Ik weet t dan weer, ff terug naar de basis.......Jezus
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 Volgende
Pagina 50 van 54