Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:33
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hè wat jammer Cross.....zag een leuk setje in gedachten! Misschien je idealen bijstellen? Hoe was het ook alweer met die fiets |
Die hadden ze toch gejat van centraal?
Overigens, ik vind de forumproblemen wel steeds vreemder worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:30
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
Jottum!
Ik was al bang dat er daadwerkelijk een topic ontstaan was waar iedereen het met elkaar eens zou zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:29
Onderwerp: gezocht
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | dr zal dr toch wel 1 over schieten tessy |
Schieten nog wel
Nou dan mag je zeker wel oppassen dat je niet ook nog es een cow vat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:22
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wie Jezus is...iemand die at met hoeren, tollenaars en zondaren, iemand die zich tot grote afschuw van allen liet zalven door een vrouw, die niet voor niets haar parfum aan Hem gaf...ik geloof dat toen de plannen gesmeed werden om Hem te kruisigen... Jezus zegt: 'ík ben niet gekomen voor hen die gezond zijn maar die ziek zijn....' Jezus die wil dat je naar de gevangenis gaat...naar moordenaars! Jezus die tegen de moordenaar aan het kruis naast Hem, in al Zijn ellende, getuigde.... Ik geef geen oordeel, mijn mening houd ik hier even buiten....maar God heeft verkozen door mensen heen te werken, anders had hij de twaalf apostelen niet opgeleid....er is een lied van de Imperials...misschien ben jij de enige persoon in wie iemand Jezus kan tegen komen... |
Ik wil hier eigenlijk nog maar één ding aan toevoegen, iets dat ik echt in mijn hele levenswandel probeer uit te stralen...iets waarvan ik vind dat veel meer mensen het zouden mogen uitstralen! Het is écht mogelijk!
Ik heb je lief met de liefde van de Heer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:11
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zucht, het is al te laat voor mij, heb het halve huis inmiddels gedaan en de wasmachine draait op volle toeren! Hellup......nu wil ik ook nog gaan strijken , waar is mn stoel gebleven, dit wordt te eng ! Niet meer gezond dit, waar zijn de zomerse temperaturen gebleven? ik wil ze terug! |
Je mag best wat van mijn energie lenen hoor...die heb k namelijk niet!
Vandaag is niet een goeie dag geloof k...ik ga zo nog ff lekker van de gelegenheid gebruik maken dat zoonlief bij papa is... nog ff lekker een paar uurtjes bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:09
Onderwerp: IK geef je MIJN Vrede.
|
|
|
CARIN303 schreef: | Vraag en je krijgt?
Jij hebt honger en vraagt om eten. Ik geef je geen vis, maar een hengel.
Jij hebt dorst en smeekt om water. Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.
Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller. Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.
Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom. Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.
Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap. Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.
Jij snapt veel dingen van de wereld niet. Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.
Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving. Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.
Jij vraagt of ik nog wel besta. Ik geef je geen wonder, maar ik geef om je! |
En toch...krijgen we alles wat we nodig hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 09:31
Onderwerp: Dagje "strand" ...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Johanna598 Miekjes285
Jonathan890 Lucas715
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 00:03
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids
Jonathan890 (onder voorbehoud) Lucas715
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 00:02
|
|
|
LUCAS715 schreef: | lijkt me ook leuk om mee te gaan 21 augustus |
Gezellig Lucas, zet je der bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 00:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gewoon gaan slapen dan hoor je die hond ook niet. |
Nou! Wat een oplossing!
Daar heeft ze vast zelf nog niet aan gedacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:57
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Sorry! Je hebt helemaal gelijk!
Maar t is op de 14e dus je kunt gezellig mee! |
Helaas! Dan vieren wij mijn zoontje zijn verjaardag... maar zal aan jullie denken hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:01
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ha nee........ wij waren eerst
Ik kan in ieder geval de 21e. En mss ook de 14e.
GrZing! |
Niet met het vastzetten van de datum!
Maar hey, ik ben niet haatdragend...een ieder is vrij te gaan en te staan waar hij wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:47
Onderwerp: gezocht
|
|
|
Nou Braz, je stelt wel een hoop dames teleur zo te zien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:56
Onderwerp: Vertrouwen!
|
|
|
Eigenlijk zou ik jullie willen vragen om gebed voor mezelf! Na een lange periode enorm met mezelf bezig geweest te zijn, aan mezelf gewerkt te hebben...ben ik aangekomen op het punt dat ik mijn gaven en talenten in de praktijk mag gaan brengen. Ik ben hier op het moment enorm mee bezig... Zo ben ik een tijdje geleden begonnen met vrijwilligerswerk als taalcoach, en heb ik me afgelopen week (zo goed als) aangemeld om "jeugdleider" te worden in de kerk. Dingen waarvan ik denk dat ik ze echt kan, maar die ik wel heel eng vind! Vind het enorm moeilijk om deze stappen te zetten, en doe het dus ook in vol vertrouwen op de Heer. Maar af en toe zakt me ineens de moed in de schoenen...en dan vind ik het moeilijk om te blijven vetrouwen... Zouden jullie voor me willen bidden? Voor die kracht en dat vertrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:35
Onderwerp: Wanneer ben je er klaar voor?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
ik denk dat je deze spreuk ook anders kunt lezen; als je angst, onverwerkt verdriet en boosheid die nog niet is verwerkt ziet als de vijanden die nog "verslagen" moeten worden, dan is het wel een ware uitspraak denk ik. wanneer je door die boosheid verdriet en angst heen bent, komen relaties een stuk beter tot hun recht, omdat je niet meer zo snel allergisch reageert als er een trigger is die een apel doet op die emoties. (je beoordelings vermogen) wanneer er steeds sociale contacten onder druk komen doordat je wél alergisch reageert, dan zou je inderdaad de moed kunnen verliezen om nog contacten aan te gaan. |
Das inderdaad een heel andere, maar toch ontzettend mooie uitleg... maar dan blijft de vraag rijzen, zullen we ooit echt helemaal zonder "vijanden" zijn Volgens mij niet, tegenslag hoort bij het leven en pijn en verdriet dus net zo goed. Maar dat zou dan alsnog betekenen dat de liefde geen kans heeft... Dus kom ik terug op mijn aanvankelijke vragen, wanneer zijn we er dan klaar voor...en welke rol speelt God in dit plaatje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:14
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | zie pv mail tess |
gezien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens als blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een anders structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen kwaad. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie klopt mijns inziens ook niet, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag. |
Mooi verwoord Thomas, ben het met je eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:28
|
|
|
Sinds gisteren staat er bij mij achter het gebedstopic "geen reactie's geplaatst" en terwijl het topic zelf aangeeft van wel, kan ik de laatste reactie's niet lezen...
Is dit bij jullie ook het geval?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:27
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Deze dus!
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids
Jonathan890 (onder voorbehoud)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:17
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
Ik ben afhankelijk van taxi als het in de buurt van Amersfoort is...ga jij dan ook mee taxi??? (of een andere taxi, das om het even)...
Zo niet, wil ik met alle liefde iets organiseren, maar dan word het wel hier in de buurt! Ga natuurlijk niet (weer...ahum!) iets organiseren zonder er vervolgens zelf bij te kunnen zijn.
Dus...roept u maar
Oh enneh...Grace...21 Augustus home alone? Dan kom je zeker ook wel gezellie naar de Bernisse?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 14 juli 2010, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:14
|
|
|
JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik kan me hier wel in vinden... Ik denk dat door de generaties heen er iets niet helemaal goed gegaan is...er wellicht een soort genetisch defect ontstaan is, waardoor de geaardheid van bepaalde mensen veranderd is...(en datzelfde geld denk ik voor pedofielen...opvoeding zegt mischien een hoop,maar het moet wél in je zitten) Maar dat neemt niet weg dat mensen die in deze tijd dus geboren worden als homoseksueel, gewoon niet beter weten dan dat. De mens is wellicht niet zo geschapen, maar deze mensen zeggen wel zo geboren te zijn... Het gaat hier in mijn ogen dus ook niet per definitie om het accepteren van homoseksualiteit, dan wel om het accepteren van de persoon op zichzelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:53
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
GRACE585 schreef: | God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference. |
Oh, deze is inderdaad ook heel erg mooi
Hijs van Reinhold Niebuhr...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:52
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ligt het aan mij ? of is het stil op C.M. vanavond ?
(nog 1 keer die oranjegekte misschien ?) |
Het lag niet aan jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:49
|
|
|
Tja, en toch vraag ik me dan af... Als een voormalig alcoholist, met alle goede intenties het toch niet kan laten om te drinken...Wat doen we dan? We helpen diegene, nemen hem op etc...etc... Maar wat doen we dan met iemand die homoseksueel is? Aangezien het aangeboren is word het een beetje lastig om die persoon er vanaf te helpen, toch? Moeten we deze dan maar laten zakken...En hem constant op de zonden wijzen? En ik blijf erbij...als je gescheiden bent en je zonden belijd hebt, ben je nog niet off the hook! Je blijft namelijk gescheiden. dat zul je altijd blijven...en dus ben je net zo goed zondig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:07
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | If you want a thing bad enough To go out and fight for it, Work day and night fot it, Give up your peaces and your sleep for it, You will achieve it.
We go en get it !! |
Anything that's worth having, is sure enough worth fighting for!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:00
Onderwerp: vrede die alle verstand te boven gaat; omgaan met conflicten
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | tnx Tess... Dus daar ligt de oplossing... communiceren...
Weet je, er moet ruimte voor zijn voor communicatie... en ik denk zelf dat het vooral voor een kind belangrijk is dat het (vooral als het al wat ouder is) leert om aan te geven als het ergens mee zit. Ikzelf heb dit stuk opvoeding helaas gemist... heb zelf de dingen opgekropt en had toen geen idee hoe ik de dingen waar ik mee zat op tafel gooide... Leer je dat ook bijv. aan je kind Tess, om het gesprek open te houden ? |
Dat probeer ik wel Sus, vertel hem altijd dat hij alles tegen me mag zeggen en in veel dingen is hij ook heel eerlijk... Maar ik merk dat hij op mij lijkt, en vertellen niet zomaar van een leien dakje gaat. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het dan moeilijk vind om hem dan toch aan het praten te krijgen. het enige dat ik dus kan doen is zorgen dat ik zelf goed blijf communiceren! Ik denk dat daar sowieso de kern zit...ten allen tijde zelf blijven communiceren, hoe weinig je misschien ook van de ander terug krijgt. Je kunt denk ik beter te veel informatie geven, dan te weinig...op die manier zal een evt. conflict nooit te wijten zijn aan verkeerde communicatie van jouw kant. Mits je wel op een kalme manier in gesprek blijft natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:33
Onderwerp: vrede die alle verstand te boven gaat; omgaan met conflicten
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Da's idd. vervelend Zinga. Ik bedoelde het eigenlijk in het verband met conflictsituaties... Ik denk nl. (en dit is een voorbeeld) dat als je over je eigen grenzen heengaat, je op een gegeven moment toch bij jezelf bemerkt dat je het anders aan had moeten pakken. Als je het dan niet uitpraat, merken anderen in je directe omgeving dat ? Hoe ga je daar dan mee om ? |
Als er één ding is dat ik nog een keertje extra geleerd heb is het dat anderen niets aan je neus kunnen zien... Als je wilt dat een ander rekening met je houd, dat ze je niet onbedoeld over je eigen grenzen heen trekken...zul je moet communiceren! En hoe eerder je daar mee begint, hoe beter...liever voorkomen dan genezen
Sorry, sprak een beetje voor mij beurt!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|