Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:30
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
Natuurlijk is zijn Huis niet verdeeld....Die verdeeldheid maken wij als mensen...... En Flowerfull heeft zo haar eigen persoonlijke versie van de Waarheid net zoals wij die hebben......net al ik wat ik al in voorgaand stukje schreef.... We hebben allemaal zo onze eigen interpretatie van de Waarheid. Dus het blijft altijd een persoonlijk kijken en het persoonlijk beleven van die Waarheid.....Waarom denk je dat er zoveel verschillende gemeentes zijn en steeds maar bij komen? Omdat er steeds maar verschillend over de Waarheid wordt gedacht....Vind je het niet hier dan vind je jouw Waarheid wel weer ergens anders en zo niet? Dan start je wel weer een eigen huisgemeente op.... En eigenlijk is er niet zoveel verandert in onze tijden vinden jullie wel? Het gaat nog net zo als in de tijd van de Bijbel eigenlijk.......Oorlog, farizeeërs. veroordelingen en daarboven een God van liefde.........met een onverdeeld Huis.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:38
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zoals ik al eerder aangaf petra. Ik probeerde bijbels waarheden hier in dit topic te plaatsen wat dus niet de bedoeling van dit topic is maar eerder gaat dit topic dus over persoonlijke meningen over christelijke homo's.
Enige persoonlijke uiting die ik wil doen is 'laat ieder in zn waarde". En wat ik er persoonlijk voor de rest van vind, daar wil ik me niet over uitlaten. Ik wens ze in idg succes.
Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! |
Het lastige van Bijbelse waarheden is altijd dat ik ze anders lees dan jij dat doet en omgekeerd ook...... Dus het blijft hoe dan ook persoonlijk, ook jouw verhaal........ En jij vind jouw verhaal de Waarheid maar dat vind ik nu ook met mijn verhaal.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:26
|
|
|
HARALD940 schreef: | In het OT word er gesproken over veel zonden en verkeerde praktijken dat het een gruwel in God's ogen is. Bv. het sjoemelen met de gewichten om anderen te belazeren is in het OT al een gruwel in God's ogen. Maar in het NT word er over zonden niet meer gesproken over een gruwel in God's ogen, maar eerder in de intentie om ze in liefde tot God/de ander niet te willen doen.
Die incestgevallen binnen de kerk mogen zeker niet. Helaas worden dit soort gevallen het liefst direct weggestopt onder de "mantel der liefde". En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden. |
Mooie woorden van je Harald.... en het is ook zo denk ik: zolang je zelf het maar met je geweten tegenover God vanuit de Bijbel kan verantwoorden.... Het is een zaak tussen God en jou.....en niet van wat anderen er allemaal wel niet van denken en vinden...of vooral denken te vinden.....en over oordelen....... En het stukje van de mannen met meer vrouwen was als voorbeeld genoemd dat er wel dingen in de Bijbel staan die nu anders zijn en gaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:15
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Frank, bid voor evenwicht. Is zo nodig helpende hand ! |
Of het zegt wat over Frank.....ook een optie Herman......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Frank...vertel.... (ik ben niet nieuwsgierig) |
Ik ook niet hoor.....wel belangstellend.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:46
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij, en ik zeg niet wie, hebben een hele ochtend in de zon gezeten...en deze namiddag was het heerlijk warm...euh, door de zon wel te verstaan... |
Wie bedoel je nu met wij???? Is er iets wat ik niet weet Frank???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 20:42
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vrouwen??? Het is me wat...hebben ze van ons speciaal een topic gekregen en nu komen ze ons hier ook al gek maken...
Het is nog steeds aangenaam buiten. |
Lekke rhe Frank, geniet ervan! Enne...ik vier vandaag oud op nieuw......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 12:12
|
|
|
JANE336 schreef: | Hoe denken jullie over de positieve discriminatie op christelijke scholen om verplicht homo onderwijs te geven? Ons land is in een financiële crisis.... en dan heeft dit prioriteit |
Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Verplicht homo onderwijs???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 12:10
|
|
|
JANE336 schreef: | Ik wil even reageren op beide citaten Zonde tegen het 7-de gebod wordt door ons inderdaad vaak snel als een zwaarder wegende zonde gezien dan bijvoorbeeld liegen. Vanzelfsprekend zijn alle geboden gelijk, en als je zondigt allemaal tegen Gods eer in. Toch zie ik gevoelsmatig wel verschil tussen een leugen en iemand die bijvoorbeeld vreemd gaat. Ach... en zonde rond het 7-de gebod zijn natuurlijk ook smeuïger om te vertellen aan je naaste.....
Wat betreft de vraag of een homo gedoopt mag worden of de vragen die Tink stelt.... Ik denk dat er een groot verschil zit tussen de persoon en/of de levenstijl van de betreffende persoon. Maar dat is bij hetro's ook zo! Bijvoorbeeld: Iemand kan homoseksueel geaard zijn maar een keurig leven lijden. Dan lijkt me er niets mis. (evenals hetro's) Een homoseksueel kan ook een huwelijk of relatie aangaan met een andere homo. Dan lijkt er mij wel een probleem. Evenals een hetro die samenwoont... Naar mijn mening is dit tegen Gods Woord en daarom zijn doop, een kerkelijk ambt vervullen ed (op dat moment) niet mogelijk. (lees nog eens de geschiedenis van Sodom en Gomorra) |
Weet je Jane, iedereen kan aan de buitenkant nog zo'n mooi leven lijden maar als de binnenkant niet ok is? Gaat er vaal om wat je niet ziet.... En ja, een ieder kijkt er anders tegenaan maar daarom hoef je iemand niet te veroordelen... Jij bent niet voor praktiserende homo's en samenwonende hetro's, dat kan en dat is jouw mening..... ik bekijk daar mensen niet op en vind dat ze dat een ieder dat allemaal zelf maar moet weten....Het is ook niet aan mij daar wat van te vinden... En hoe je homo's noemt? Als je het over die homo hebt(hier gelezen op het forum) of een anders geaard mens? Ik sta daar eigenlijk helemaal niet bij stil....als ik hoor dat iemand homo is neem ik dat als kennisgeving aan net zo als iemand zegt dat hij getrouwd is of zo....... En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? Wij vertalen dat allemaal zo en hebben daar een Bijbels oordeel over.......Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor......wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders.... Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 2 juli 2012, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 16:56
|
|
|
NICKY298 schreef: | Lieve Willemijn.
Ik hoop dat je leert om niet overal iets achter te zoeken!!! en ook niet meer stiekum iets zeggen en iets anders bedoelen. dat is niet leuk.
en je heb er niks aan.
gods zegen. |
Lieve Nicky,
Als je mij zou kennen zou je weten dat ik niet overal wat achter zoek, integendeel zelfs......ik hou wel van de discussie en het scherpen van elkaar.......bedoel je dat soms met overal wat achter zoeken? En iets stiekem zeggen terwijl ik het anders bedoel? Ook dat doe ik niet, ik ben nl vrij direct.....ik heb juist een hekel aan verborgen boodschappen........en nee, ik ben ook geen meeprater..... Dus ik zou zeggen oordeel niet over iemand die je amper kent....Dat is inderdaad niet leuk...... Daar heb je inderdaad niets aan.......daar heb je groot gelijk in..... Dus ik zou het prettig vinden als je die stukjes dan ook niet meer over mij schrijft....het heeft geen meerwaarde, het is ook niet zo, en je kent me helemaal niet......en ik heb verder ook geen zin om me tegen jou te verdedigen.......... Ik merk een beetje stemmingmakerij op het forum.....tegen mij....... Als dit de manier is waarop je als christenen met elkaar omgaat?????? Dan zijn al die mooie praatjes op het forum toch ook niets waard?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 1 juli 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 11:44
|
|
|
YES356 schreef: | = een lach,ben ik blij mee!!!!
( Ik vind het haast te belachelijk voor woorden dat ik een glimlach uit moet gaan leggen ik dacht dat een emo uitdrukking op een reactie op eerder geschreven woorden zijn) Ik voel me niet gedwongen maar gedrongen het wel te doen!!!!!
Ik ben =Blij. Met het bovenstaande. Dat CM dit topic belangrijk en mooi genoeg vind om te laten bestaan. Cm weegt daar mee zoals ik het lees de verschillende belangen van verschillende mensen af. Ik ben =blij met de gedragsregels die er in staan
En ik ben =blij met dit topic
Dus nogmaals: zi hieronder! |
Tja Yes, dan kom je gelijk bij de conclusie dat communiceren het moeilijkste is wat er is......Wat voor jou vanzelfsprekend is hoeft het dus voor een ander totaal niet te zijn en die denkt: wat bedoelt hij nu te zeggen....Jammer dat jij daar de term belachelijk dan voor gebruikt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 22:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wanneer ging je nou ook alweer op vakantie naar Zeeland? |
Binnenkort Visser, ik dacht dat ik naar Veere ging maar het blijkt Serooskerke te zijn...... Ga maar van vrijdag tot maandag dus dat moet te overrleven zijn toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 21:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wie is Wally??? Toch niet Eddy Wally zeker |
Ja hoor Eddy Wally....Leeft die nog trouwens
Wally de walrus daar heb ik het over, soms laat hij de bewoners van de binnenstad niet met rust en jammert hij 's nachts.......Slaap je net bijna, begint hij weer......
Moet er toch niet aan denken dat ik door Eddy Wally uit mijn slaap gehouden wordt.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 30 juni 2012, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 21:24
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, ja, da's waar, maar van Wally ben je dan af... |
Geef me dan toch maar Wally.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:51
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Waarom gaan jullie dan niet ruilen? |
Woningruil??? Zit ik daar in Zeeland met al die kraaien....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | Graag een definitieve oplossing aub. |
Verhuizen????? Ik heb nooit last van kraaien.......Wel van Wally.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:42
|
|
|
JOL252 schreef: | hmm niveau stijgt... |
Laag complex is toch ook niveau..... en we hebben het wel over het onderwerp........ Jij week er vanaf......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:39
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
MARIO216 schreef: | We gaan gewoon met zijn drieen carpoolen naar W'tje thuis. Eens wat anders he. Zal ze heus niet erg vinden. |
ik lees dit nu pas....... Nee hoor, vind ik helemaal niet erg........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke dan ....................Eén van mijn collega's is homo en ik vind het een slijmbal. |
Is het wel een christelijke homo? Daar gaat dit topic over Visser...... Ik heb trouwens een collega die is geen homo en ook een slijmbal.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Brrrr , nee , asjeblief zeg.
Heeeel misschien vanavond nog naar die ene attractie , je weet wel ................de satékraam. |
Dan ging ik naar de oliebollen........nadat ik in de achtbaan ben geweest.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:27
|
|
|
On topic maar weer....
Christelijke homo's.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hier is het wielrennen op het dorp plus kermis. Jaja, wel 5 attracties plus natuurlijk de olibollenkraam.
Visser vindt er niks aan .
'k ga maar naar bed. |
En ondertussen stiekem in de achtbaan natuurlijk........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:08
|
|
|
NICKY298 schreef: | Weet ik Willemijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschrikkelijk vind , naar alles wat ik heb mee gemaakt.
Ik heb liever dat jullie vrede maken. |
het is ook naar Nicky, vooral omdat mijn intenties totaal anders zijn dan uitgelegd wordt door sommige mensen... maar, het zij zo.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:06
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Willemijn mag gewoon haar excuus aanbieden, 1- over gekke berichten sturen,die niet over het onderwerp gaan 2- geen uitspraak doen over refo's,hoe die nog steeds denken 3 - jaloers winkje aan zeeland uitleggen,waar ik het goed mee kan vinden.
Dan heb ik het nergens meer over. Neemt ze mij niet serieus,dan komen we elkaar tegen.
en gaan er mensen berichten tussen gooien,stuur geen berichtjes over jullie moeten het goed maken. ik lost het hier op,en reageer niet op mailtjes hierover.
dit is geen winkje..
Ik ken homo's die belangrijke functies hebben. |
Doe niet zo raar Heide...., ik heb voor het eerst in mijn CM tijd op de niet ok knop gedrukt en verder vind ik het zonde van mijn tijd om daar nog verder enig woord aan vuil te maken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 20:03
|
|
|
Zullen we weer een poging doen om terug te gaan naar het topic homo"s........ Poging? ik weet het niet eens meer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:20
|
|
|
Stuurt er iemand uit mijn naam mailtjes naar jou????? Ik doe het nl niet....... En vind jij ouwe zeikert algemeen beschaafd nederlands......tja, kan je vinden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:18
|
|
|
[quote=NICKY298]
Natuurlijk, dat is het...... Duurde even maar het kwartje is gevallen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 19:15
|
|
|
NICKY298 schreef: | Homo Mannen zijn lief, Maar ik heb gehoord dat ze onder elkaar niet zo lief zijn!!!
Van ons hoeven ze niks te hebben.
Maar onder elkaar zijn ze wel jaloers>
Van mijn HOMO vriend hoor! geen ervaring. |
Mannen en vrouwen zijn ook weleens niet lief onder elkaar Nicky.......
|
|
Naar boven |
|
|