Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 17:22
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
PIETER649 schreef: | Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen.Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio. Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!!
(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden ) |
Welkom terug, Pieter! En laat mij nu hetzelfde opgevallen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:04
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Er werd voor me gekookt, ik at niet alleen en zat dus keurig aan tafel... Op m'n bord lag o.a. een karbonaadje... en als toetje... je raadt het al... Het moet niet gekker worden met al die overeenkomsten... |
Dat meen je niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:48
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Wel een beetje offtopic... 't Gaat hier tenslotte om wat we VANDAAG voor lekkers eten... |
En Liesbeth, wat heb jij vandaag gegeten?
'k Heb morgen een bbq en vrijdag een Chinees buffet, dan weten jullie dat alvast. Als dat maar goed gaat met kilootjes.
En vandaag heb ik aardappels, andijvie, appelmoes en een karbonade gegeten. Het toetje was vanille-yoghurt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:32
Onderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
|
|
|
MAR907 schreef: | Hoe weet je dat het de server zo traag is???
Dan zou het bij mij ook zo zijn terwijl dat niet het geval is. |
Vandaag heb ik ook nergens last van, gisteren wel. Ik snap er niks van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:31
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. 'het bord op schoot'. Ik merk gelukkig dat ik niet de enige ben.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 26 mei 2010, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:22
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Hier zie je enkele verleidingen waar Paulus voor waarschuwt bij alleenstaande {vrouwen}. Alleenstaanden kunnen door hun hartstocht naar liefde en genegenheid van Christus vervreemd worden. Alleenstaanden kunnen uit verveling gaan roddelen en zich gaan bemoeien met andere mensen. Ze hebben nl. geen ander om voor te zorgen.[quote]
Bedenk je dit zelf? Ik vind het wat vergezocht en kom er zo nog even op terug. 'k Had inmiddels m'n stukje iets gewijzigd, dus voor de volledigheid kopieer ik het nog even.
Chat,
Het volgende zeg ik absoluut niet om flauw te doen. Maar is deze opmerking gebaseerd op je gevoel of maak je 'm op Bijbelse gronden? Misschien zou je 'm toe kunnen lichten. Ik vraag me wel eens af, puur op m'n gevoel overigens, of het - zeker als er (jonge) kinderen zijn - altijd het beste is. Al geloof ik zeker dat het ook heel goed kan gaan. Verder denk ik dat het in de Bijbel niet gestimuleerd wordt.
Marijan
Er wordt in dit bijbelgedeelte gesproken over weduwen, ik dacht meer aan mensen die gescheiden zijn.
Hmm....uit verveling gaan roddelen Ik vind dat een vreemde gedachte. Het lijkt alsof alleenstaanden de hele dag duimen zitten te draaien, maar die hebben ook hun andere taken (bestemming). En dat kan ook de zorg zijn voor een ander (op je werk of binnen je familie/vriendenkring), maar dan op een andere manier als binnen je eigen gezin. Je kunt het ook zien als meer tijd hebben voor de ander. En er zijn ook stellen, die zich overal mee kunnen bemoeien. Bemoeizucht op een goede manier kan overigens ook positief zijn.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 26 mei 2010, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:11
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bij mij thuis staat de laptop op schoot en het eten en drinken naast me op een laag tafeltje. Zo gebruik ik drie maaltijden per dag als ik thuis ben, benevens thee, fris, fruitsapjes en port.
Imre, die de eettafel alleen gebruikt bij hoog bezoek! |
Is duidelijk! De laptop hou ik bewust nog even buiten de maaltijden, kan soms zo'n onrust geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:04
|
|
|
IMRE695 schreef: | Voor Mariska:
|
Zomaar even een vraag die in me opkomt n.a.v. dit plaatje. Wie van degenen die alleen wonen, dus zonder kinderen, eten netjes aan tafel? Of neem je ook gauw het bord op schoot, terwijl je bijv. het Journaal kijkt of de krant leest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 19:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat als God je vergeven heeft, je ook echt vergeven heeft. Ik denk dat een tweede huwelijk in de meeste gevallen zelfs verstandiger is, dan alleen te blijven. |
Chat,
Het volgende zeg ik absoluut niet om flauw te doen. Maar is deze opmerking gebaseerd op je gevoel of maak je 'm op Bijbelse gronden? Misschien zou je 'm toe kunnen lichten. Ik vraag me wel eens af, puur op m'n gevoel overigens, of het - zeker als er (jonge) kinderen zijn - altijd het beste is. Al geloof ik zeker dat het ook heel goed kan gaan. Verder denk ik dat het in de Bijbel niet gestimuleerd wordt.
Marijan
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 26 mei 2010, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:09
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
IMRE695 schreef: | En geen lieve peuter... |
Zo is hij geworden dankzij z'n vader. Het kind vraagt hier niet om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:07
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Daar ben ik weer...
Susannah (die denk ik wel erg verslaafd is aan C.M. hahaha) |
Ik wist 't. Gezellig dat je er weer bent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:36
Onderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
|
|
|
MARIO216 schreef: | De server is weer zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. |
Oh gelukkig, 't ligt dus weer niet aan m'n pc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:30
|
|
|
DREEKE472 schreef: | Beste Willemijn,
Yep, ik heb idd een uitgesproken mening die uiteraard niet door iedereen gedeeld wordt en hoeft te worden. Maar ik begon me wel langzaam te irriteren door de inbreuk op een een-tweetje die leuk begon en jammer genoeg zo moet eindigen. Ik kon het ook totaal negeren, maar vind dat niet correct. Vandaar deze manier om iets duidelijk te maken naar de ontvanger. Ik hoop dat het goed opgepikt wordt.
Groetjes, André |
Op een forum is niet altijd ruimte voor een een-tweetje, André. 'k Kon het niet laten, om te reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:24
|
|
|
DREEKE472 schreef: |
Zo zie je maar, al ben ik nog zo intelligent tegen de logica van een vrouw kan ik niet op.
Daarbij ben ik toe aan een nieuwe bril, maar heb geen tijd om naar Pearl toe te stappen voor een nieuwe meting e.d..
maar eh ... ben jij dan bang om je gezicht hier te laten zien? Ik zie hele leuke plaatjes in jou profiel, maar geen fotootje van jou ertussen. Waarom niet ... zo lelijk kan je toch niet zijn? |
Beginnen ze weer, Leanne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:23
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Het is wel heel verwarrend, waar moet ik nu heen gaan? |
Ga je op 3 juli mee naar de Veluwse Bron? Oh nee, haha....is een zaterdag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:21
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wat is er veranderlijker dan een mens? |
Iets mannelijks?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:19
|
|
|
CM-ers mogen op 3 juli toch nog wel daten met elkaar, ondanks het feit dat er een Singlesdag én een Picknick in Ede is
Volgens mij zijn we allemaal volwassen en mogen we lekker doen waar we zelf zin in hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:14
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
CARIEN982 schreef: | We hebben het ook over jou gehad, en het was weer een tijd geleden dat hij je gesproken had vertelde hij. Eerdaags zal er wel een telefoontje komen richting jou. Ik vond het leuk om te horen dat het goed ging met hem, hij was er ook nog maar een paar weekjes en verlengde niet meer. Een paar jaar geleden was het echt gezellig, dr is nu niks meer aan. |
Hij heeft wel weer een maand verlengd, hoorde ik. 'k Heb inmiddels een telefoontje gehad. Hij had nog een aantal hele goede adviezen/tips voor me. We hebben het ook nog even over jou gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 20:28
Onderwerp: opwekking 2010!
|
|
|
Wie is er naar Opwekking geweest? En hoe vond je het?
Ik ben vandaag, met een familielid, geweest en heb er van genoten! De laatste keer dat ik er geweest ben, was nog in Vierhouten. Dus dat was heel lang geleden. 't Is nu wel wat massaler. Bijzonder wel, om met zoveel mede-christenen samen te zingen tot eer van God en te luisteren naar Zijn Woord.
Vanmiddag was de Oslo Gospel Choir er, dat was ook genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:32
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander... Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart |
Ik snap 't.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:22
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik moet eerlijk bekennen dat ik van sommige reacties enigzins onpasselijk word. Dat ligt geheel aan mij, ben namelijk erg gevoelig op dit punt
God kijkt naar het hart, niet naar status! Dus lieve mensen, doe dat zelf dan alsjeblieft ook niet... |
Tessybear, ik begrijp je gevoeligheid m.b.t. dit onderwerp. Maar wie bedoel je met deze mensen? Mensen uit je omgeving of mensen die op dit topic reageren? De meeste reacties die ik heb gelezen onder dit topic, zijn naar mijn idee helemaal niet aanvallend of veroordelend bedoeld. Dus ik begrijp je felle reactie niet zo. En je hoeft je wat mij betreft ook niet te verdedigen of je te verantwoorden. Ik begrijp goed dat er redenen kunnen zijn, om te gaan scheiden. Het goedpraten is denk ik weer een stap verder.
Ik vind dat Henk710 het heel mooi verwoord heeft! Zie zijn reactie op vrijdag 21 mei 2010, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:52
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Een kalende man Marijan? Ik wist niet dat onze mailvriend er ook was . |
Heeft hij inmiddels een baard Rookt hij een pijp? Misschien kun jij dat even uitzoeken, Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 00:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Eerlijk slot en ik denk je wel goed aan te voelen. Ik ben zelf zo groot gebracht en begrijp dat wel. En ik ben het zelfs voor een groot deel met je eens. Natuurlijk is er de wisselwerking tussen sexualiteit en wat jij de geestelijke en emotionele verbondenheid noemt. De meesten hier herkennen wel dat wanneer die verbondenheid ontbreekt, het in bed ook niet zal gaan. Helaas werkt het ook andersom zo.
De kern van een van de dingen die ik wilde zeggen pak je heel goed: je stelt dat mensen ook wel eens de fout in kunnen gaan, ook al streef je naar sex binnen het huwelijk. Mij betoog is vooral dat mensen het wel stellen maar het in de praktijk al snel verandert. Ik stel ook niet dat het streven fout is maar constateer dat mensen het vaak toch niet doen. En wat dan?
Eerlijk of niet eerlijk daar loopt al een draadje over. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk als mensen andere dingen doen dan ze zeggen na te streven. Ik vind het ook niet eerlijk om te doen alsof, al begrijp ik dat er soms sociale druk is, zeker in de wat behoudende kringen.
De werkelijkheid is weerbarstig, zoals je zelf ook al aangeeft.
Thomas, die met deze reactie wel blij is en ook eerlijk vindt |
Bedankt voor deze reactie, Thomas. 'k Ben er blij mee! 'k Heb ook moeite met mensen die hun mond vol hebben over 'geen sex voor het huwelijk', maar het in de praktijk niet doen. Eerlijkheid gaat voor alles!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:58
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou Marijan, van boven zie je dat niet zo duidelijk. Ik dacht jou telkens in gezelschap te zien van een kalende man met een baard en pijpje in de mond. Maar misschien was het gewoon een ander. Who can tell?
|
Haha, dat was vast en zeker m'n dubbelgangster.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nog even voor de cijfertjes-fanaten onder ons: op het hoogtepunt van de middag waren hier slechts 41 mensen on-line. Nu weer 70 meer! |
Maar 't is 's avonds altijd drukker toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:51
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je kunt hier naar de theorie kijken van hoe het zou moeten en ook naar de werkelijkheid. En die is dat nagenoeg iedereen het wel doet en ook wil. Als het goed zit met een stel is dat verlangen er ook of ontstaat dat ergens. Daar kun je je eigen interpretatie met een term van uitproberen opzetten, maar een relatie is niet een andere auto of zo, dus ik vind die term wat ongelukkig van je gekozen. Op een gegeven moment, meestal niet gepland, gebeurt het gewoon en de meesten van ons is dat overkomen.
Ik heb er soms moeite mee dat het met bijna iedereen zo gaat en dat er dan bij ons als christenen onderling een hele andere praktijk is dan in theorie wordt beweerd, ook hier op het forum. Je kunt elkaar met allerlei schuldgevoel overladen en juist daar moeten we als gelovigen eens mee ophouden. Liefde, seksualiteit en de kwaliteit van een relatie hebben invloed op elkaar. Liefde en lust gaan voor een deel samen en mogen dat ook gaan. Dat slechte huwelijken van veel CM-ers dit beeld vertroebeld hebben begrijp ik maar al te goed. Maar het feit dat veel mensen slecht behandeld zijn op dit punt tijdens een eerder huwelijk maakt nog niet dat er sprake is van een onbereikbaar ideaal. In liefde hertrouwen kan niet in strijd zijn met de christelijke boodschap van de liefde en de boodschap van altijd een nieuwe start mogen maken.
Ik pleit voor een eerlijker kijken naar liefde en seksualiteit tussen mensen. En niet voor losbandigheid zoals ik in eerdere bijdragen al heel duidelijk gemaakt heb.
Het is toch wel tragisch dat vrijwel niemand op CM zich op dit punt kwetsbaar op durft te stellen. Er zijn hier echter voldoende mensen die wel goed aanvoelen wat ik wil zeggen.
Thomas, die vindt dat het beter is om eerlijker naar jezelf te kijken. |
Thomas,
Eigenlijk hoort dit thuis in het topic ‘sex voor het huwelijk’, maar sommige topics vallen ook weer samen. ‘k Merk bij mezelf ook een grote terughoudendheid m.b.t. dit onderwerp. ‘k Heb dus ook veel moed moeten verzamelen, om dit te durven schrijven. ‘k Heb zelf namelijk juist het gevoel dat, als je op CM vindt dat sex binnen het huwelijk hoort, je bijna als een buitenaards wezen gezien wordt. Toch zijn er velen, ook hier op CM, die daar wel naar streven omdat ze het volgens de Bijbel vinden. Maar omdat het zo’n teer en gevoelig onderwerp is, houden velen hun mond. Ik begrijp dat heel goed, maar vind het tegelijkertijd ook jammer.
Er zijn een paar gedachten die in me opkomen, zonder dat ik een oordeel uit wil spreken:
Is de basis van een relatie niet de emotionele en geestelijke verbondenheid? Als dat niet goed zit, gaat het m.i. ook niet goed met de sex. In mijn nabije omgeving ken ik heel veel gelukkig getrouwde stellen, die – wat ik bijna zeker weet – als maagd het huwelijk in zijn gegaan. Dus is ‘uitproberen’ ('k begrijp je moeite met dit woord Thomas, maar ik weet even geen andere. ) persé nodig, om een goed huwelijk te kunnen hebben?
Ook mensen die streven naar sex binnen het huwelijk, gaan – vanuit hun standpunt bezien – wel eens de fout in. Maar mogen ze dit standpunt dan niet hebben? En maakt ze dat dan minder eerlijk?
Verandert de mening van iemand die gescheiden is wel eens, omdat ze ‘het’ toch al gedaan hebben?
Als je een poosje op CM ‘rondloopt’, kun je het gevoel krijgen dat het grootste deel van Nederland een scheiding meegemaakt heeft. Dat is een vertekend beeld. Er kunnen vele oorzaken – waarvan problemen met de sex er een van kan zijn, al denk ik dat er dan al meer mis is - zijn voor een scheiding, waar ik vaak begrip voor heb.
Thomas, ik hoop dat je ook aanvoelt wat ik wil zeggen.
Marijan, die ook wel merkt dat theorie vaak anders is/voelt dan de werkelijkheid
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 22 mei 2010, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:47
|
|
|
Weet je waar ik benieuwd naar ben? Hoeveel mensen waren er uiteindelijk bij?
Mijn petje sowieso af voor Hannah, om dit te organiseren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:44
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zat in die helicopter die steeds over jullie heen vloog. |
Jullie Had je dan niet in de gaten, dat ik er ook niet bij was.
|
|
Naar boven |
|
|