Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:43
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er is een boek over: Room at the top. De Stichting Pandora had in 1974 een poster: Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?
Thomas. |
Moet je er eigenlijk nog wel even bij zeggen dat die poster een soort van spiegel was, als je keek wat voor tekst er op stond zag je jezelf.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:17
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
PIETER619 schreef: | Snap jij wel wat ik nu precies wil aanwil geven?
Ik hoop alleen dat men nu eens er vanuit gaat dat we on ze meningen mogen delen, iets mis mee, zo kun je ook van elkaar leren.
Helaas zijn er door verkeerde interpretaties heel wat scheuringen ontstaan. Simpel voorbeeld wat hier ook al eens is gebbruikt , dat het God een gruwel is dat 2 mannen zaken die toe behoren aan man-vrouw relatie, mogen w edit niety gebruiken om eklkaar mee te veroordelen.. We mogen gevoelgelijk aannemen dat elke zonde God een gruwel in het oog is, dus ook het elkaar bestrijden met Gods woord.
JEZUS EN JEZUS alleen bepaald wie tot Zijn koninkrijk zal behoren , dus niet wij met onze Bijbel in de hand. Jezus Christus, is onze Redder, du sook voor een bekeerde home of wat voor zondaar dan ook, dus ook voor een ieder van ons.
Laten wij dus vanaf nu elkaar bouwen in het geloof, en ja daar mogen we en moeten we zelfs de Bijbel bij gebruiken. De bijbel gebruiken ter ere van God en niet misbruiken tegenover anders geaarde medemensen. Jezus beveelt de Liefde, dat is elkaar helpen niet veroordelen |
Ik ben het met je eens Pieter, het jammere is dat men gauw vind dat je iemand veroordeelt als je het niet met iemand eens bent. het tegendeel is meestal waar, je hebt alleen een andere mening.......... Wie ben ik om iemand te veroordelen? Ik ben het niet met de zienswijze eens dat is heel wat anders.........en dat is toch mooi om daar over te discussiëren ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 09:36
|
|
|
PIETER619 schreef: | Leer alsjeblieft wat Gods liefde werkelijk inhoud en handel er naar, Wat men hier op CM doet is elkaar aanvallen en de Bijbel misbruiken om eigen gelijk te halen, dat is waar ik mij aan erger.
Natuurlijk kan, mag en hoeft men het op sommige zaken niet eens te zijn, maar ga met elkaar daar als "goed" christen daarmee om.
Wat jij niet wil snappen is dat men elkaar hier in de haren vliegt en elkaar kwetst, en soms als fariezeërs aan het werk is |
Wordt het vaak ook niet als aanvallen ervaren? Ik ben met je eens dat schelden niet hoeft....Maar als ik naar mezelf kijk, ik hou van de discussie en van het elkaar scherpen......en je mag daarin toch kritisch zijn? En je twijfels uitspreken over andermans meningen? Wat jou waarheid is hoeft de mijne niet te zijn....En dat vind ik het verschil met vroeger op CM, toen kon je nog eens een pittige discussie voeren zonder dat men gekwetst was of scheldwoorden naar je hoofd geslingerd kreeg omdat jij een kritische kanttekening bij iemands verhaal had..... Nu gebeurt alles een beetje in een ruziemakende sfeer.......dat komt CM niet ten goede en zeker het forum niet....... Je moet tenslotte nog wel kunnen delen wat je bezighoudt , daar is een forum toch ook voor? En al dat gebakkelei is inderdaad forum vervuiling (polutie op zijn Belgisch )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | FLOWERFUL304 schreef: God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.
Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel! |
Ik begrijp niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet geloof ik.... Als ik de term vervallen wereld al lees en wij volwassenen kunnen hun puurheid vervuilen.....en in zonde verwekt????? en daarom is een kind minder???? Zie je nog wel eens wat positiefs in de wereld en in de mensheid??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:09
|
|
|
YES356 schreef: | je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste
Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat! net als de bijbel eigenlijk |
Nou ja, als je alleen al kijkt hoe verschillend de Bijbel gelezen wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:00
|
|
|
YES356 schreef: | Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.
“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn) man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)
Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak. |
Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:52
|
|
|
JOL252 schreef: | ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
Pollutie Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...
pollutie vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio
zo, dan zijn we helemaal bij.... |
Natuurlijk, en een logisch verband met het forum.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:41
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Weet ik ook niet maar ik hoop er wel op. De dames waren erg onlief tegen mij op een ander topic
Hier donderde het net maar er is geen regen |
Het heeft hier de hele middag geonweerd en geregend....... Deden ze lelijk tegen jou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld. |
Dus hij zegt eigenlijk op een beschaafde manier dat het forum vervuild wordt? Maar dan zo dat wij Nederlanders het toch niet snappen??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:37
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het moest bij jullie een hele nacht benauwd zijn en bij Steen ook |
Hoe weet jij nu dat het benauwd bij Steen was???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:35
|
|
|
XABIA794 schreef: | dat bedoelde ik nu ook vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg
Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas? |
Ik weet niet eens wat het betekent
Misschien kunnen de andere Belgen onder ons wat uitleg geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik kan ook niet kiezen, had 't er een beetje moeilijk mee, maar, than again da's tussen jullie beidde.
En is wat mij betreft een groot misverstand, maar ja, da's mijn mening, maar ja als je boos bent ben je boos....
Je hebt wel gelijk! |
Het is de moeite niet waard om het er moeilijk mee te hebben Shanita...... Als er niets ergers in het leven is dan dit teken ik ervoor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:51
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb respect voor je,maar niet voor waar je nog steeds niet op bent terug gekomen..eerlijker kan het niet hier. |
Iemand waar je respect voor hebt scheld je niet uit Heide...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb niet alles goed gelezen ga ik zo doen.
Ik vind het heel erg moeilijk als ik 2 mensen mag.
Ik ken willemijn al best lang van het forum, en wij hadden ook weleens woorden, toen ik het eea op het forum over mezelf schreef....dat was achteraf een heel groot misverstand, had haar helemaal verkeerd begrepen.
Sindsdien mag ik Willemijn heel erg graag, en haar postings vind ik vaak erg bemoedigend.
Nou, en Heide ben ik de laatste weken echt gaan waarderen, door de mooie postings, die echt uit zijn hart komen.
Da's moeilijk, ik kan hier geen partij kiezen. |
Dat hoeft ook helemaal niet hoor....Ik vind dat Heide bepaalde dingen niet kan zeggen omdat die inderdaad respectloos zijn....En dingen die uit je hart komen kunnen ook scheldwoorden zijn........en een minuut later mooie christelijke woorden? Daar hoef jij gelukkig niets van te vinden......en zou ik me ook absoluut niet in verdiepen.....er zijn meer boeiende topics waar je je in kan gaan verdiepen volgens mij...... En, ik lig er niet wakker van , scheelt ook misschien?Soms heb je dat met mensen, die mogen je niet en je hoeft toch ook niet met iedereen goede vrienden te zijn?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:44
|
|
|
HEIDE115 schreef: | of ik jou hoor praten,57 en nog .... |
Ach, net wat Roelande zegt, respectloos......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:39
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Best mens,ik ken die mensen zo goed die de zelfde dingen steeds terug pasen.dat ene woordje ja..ja dat zei die ..ja dat deed die.. ja dat meende die ..daar gaat het bij die mensen om. goed ik vervuil,ik scheld,ik heb christelijke praatjes..en wat doe jij? |
Ik las vandaag op een ondernemersblog: mensen kunnen er niet goed tegen als ze op hun fouten worden gewezen...... Dan gaan ze terug reageren met al het venijn wat in hun is......
En ja hoor, ik ben er nog en ga ook zeker voor jou niet weg.....En jij was toch ook al rap weer terug???? Praatjes vullen geen gaatjes Heide...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik heb 't weggehaald omdat ik jullie niet wil kwetsen, en het 'Prijs de Heer' kán heel erg verkeerd overkomen.
Je scheld iemand niet uit!!!.....Ik moest er even over denken....ik gebruik geen scheldwoorden als vloeken en verwensingen dat iemand een ziekte krijgt, da's mijn grens.
En ik denk: "je doet niet elke keer verborgen insinuaties in bijna elke posting'.
Dat vind ík veel erger, dan direct iets zeggen. |
Weet je Shanita, je noemt iemand op het forum geen randdebiel, dat kan gewoon niet..... Als je het niet met iemand eens ben of je stoort je aan iemand kan je het ook anders zeggen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Logisch toch,dat je iemand toch een keertje bij ze naam gaat noemen Shantia? Ik was zo fout nog niet |
Jij was misschien niet fout maar wel erg onbeschoft.....dus wel degelijk fout....... Schrijf dat soort dingen in een mail naar iemand, het gaat het forum zo vervuilen met dit soort scheldwoorden én je komt verder dan ook ongeloofwaardig over met christelijke praatjes......en dat is misschien nog wel erger.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.
Elke keer dezelfde soort postings met insinuaties....
Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.
Prijs de Heer! |
Moet dat nu op een forum? Lekker gaat het hier...als iemand iets zegt wat je niet bevalt wordt je betitelt als randdebiel of ouwe zeikerd.... Of is dat iets van: christenen onder elkaar zeggen zulke dingen tegen elkaar??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:35
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Heb je gelijk in, ik heb het nog even na gelezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:54
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA944 schreef: | knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best. Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan. |
Hebben jullie niet van die ondergrondse containers? Ideaal.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:20
|
|
|
[quote=FRANKT6
Pfff wat een strenge reactie Frank....Is het niet zo dat je de christelijke cultuur moet respecteren????? Het was een katholieke school trouwens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:15
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij waken over jullie ...als het slecht is zeggen we het en als het goed is zeggen we het ook...alleen is dat laatste nooit het geval... |
Praatjes vullen geen gaatjes maar wel wel forums geloof ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:14
|
|
|
[quote=FRANKT627]Trouwens, waar ik op doelde was eens een keer dat ik naar iemand in Drenthe reed. Die stomme sprekende wegvinder ging me eens zeggen hoe ik moest rijden. Ja ja, ik stond plots op een paardenmanege in Almere...uren heb ik moeten omrijden...
Ik rij nooit meer in Nederland...stom land [/quot
Over stom land gesproken: ik las vandaag in de krant dat een onderwijzeres in Belgie ontslagen is omdat zij zich niet wil laten dopen en dat dat wel bij de christelijke cultuur hoorde.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!! |
Als je nu even aangeeft wanneer en waar jij modder in je gezicht gegooid hebt gekregen? Dit is zo'n suggestieve opmerking??? Of heb jij het zo ervaren omdat iemand het niet met je eens was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:46
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Ik denk dat je dingen die je overkomen niet als zonden moet zien..... Ik vind dat juist zo triest als mensen dat doen en dat zo ervaren......Als ik maar beter geleefd had was dit of dat niet gebeurd???? Ieder mens heeft in zijn leven met tegenslag te maken, en ieder mens heeft ook zijn eigen verdriet..je kan dan niet in gradaties denken van die heeft een erger leed dan de ander....soms voelt dat zo....maar weet jij veel wat die ander innerlijk aan verdriet heeft? Of wat voor verborgen leed hij/zij meedraagt? En als mensen hun leven bijna ondragelijk willen maken door dit soort dingen te denken en te ervaren? Is ook een keus...... Ik ben blij dat een ieder zo zijn levenspad heeft en dat God er voor zorgt dat het altijd weer goed komt, op Zijn manier........en dat is weleens anders dan wij voor ogen hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
Onderwerp: het zieken...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.
Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.
En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....
Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag! |
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 4 juli 2012, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie... Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!) Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar... Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig??? Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees... Al zouden het er maar 2 zijn??? Dan is er blijdschap in de Hemel... Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond.... Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven"" |
Heb je toch een mooie opening met je buren? Kan je even aan ze vragen of ze de prop voor je deur opruimen en even vragen waarom ze dat doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 11:11
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Lieve mensen,
Ik deed vanochtend mijn mailbox open en zag allemaal lieve mailtjes van CM mensen, ook van mensen die ik niet zo goed ken en ook van mensen waar ik het niet van verwacht had.. Fijn dat een verjaardag dan toch een reden kan zijn om een grens over te steken..... Met een verjaardag kijk ik altijd even terug op het afgelopen jaar en kwam tot de conclusie dat ik het geen makkelijk jaar heb gevonden....Het was een jaar met groot verdriet en ook veel zorg.....Dat komt op je levenspad is mijn overtuiging altijd en zal er ook niet zielig overdoen..... Dus vandaag hoop ik op een dag met veel mooie dingen (nee, geen kado's) maar de ontmoeting met degene die me lief zijn en inderdaad de lieve mailtjes, berichtjes en kaartjes en sms'jes.......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|