ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

CARIN303 schreef:
Susannah, ik beschouwde mijzelf soms als een Willeke Alberti onder de homo`s maar jij bent mn vervanger geworden, volgens mij! Lachende smiley toppertje!

tnx Carin ! haha... is Willeke zo aktief dan ? geen idee hoor, 'k weet alleen dat ze mooi kan zingen... Engeltje smiley
maar jij mag 't blijven hoor... Knipoog smiley
Ik vind het belangrijk allereerst om teksten niet uit z'n verband te halen en te onderzoeken wat er nu precies bedoeld wordt, te onderzoeken wat God wil, maar daarnaast ook zeker de manier waarop we met elkaar omgaan... denk dat dat belangrijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 13:01

MARIJAN072 schreef:
Oh ja? Volgens mij verwoordt Cross het, zoals het in de Bijbel staat. Ben het dus ook helemaal met hem eens! Het lijkt erop alsof bepaalde zonden niet benoemd mogen worden, maar andere zonden wel. Volgens mij maak je dan onderscheid, gebaseerd op je menselijke gevoel.

Hmm......meng ik me - zonder dat ik dit wil - toch nog in deze discussie. Twijfelende smiley

In de bijbel staat het volgende: “Rom 1: 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd.

Toch gaat dit gedeelte over zij die God kennen en zij die God verwerpen, dat het geen excuus is om niet in God te gaan geloven, immers God heeft zich aan ons kenbaar gemaakt, ons… ! d.w.z. hetero en homo ! Waar staat dat dit alleen over homo’s gaat ?
In het hele stukje gaat het over dingen die niet in Gods wil zijn, maar wat is er niet in Gods wil ? 1. “homo’s allen over één kam geschoren” of 2. “homo’s die God verwerpen, vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hun ouders ongehoorzaam” etc. etc. ?

Vs. 21 21 ”Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart.”
Gaat het hier over homo’s ? nee, mijns inziens gaat het hier over mensen (hetero en homo) die God verwerpen. En dan zegt God dat er geen excuus kan zijn om Hem niet te kennen, immers Hij heeft Zich bekend gemaakt. Dat geldt zowel voor homo’s als hetero’s.

En daarbij nog iets… in vs. 24-27 staat: “24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Wat wordt hier nu mee bedoeld ? En tegen wie heeft Paulus het hier eigenlijk ?
“hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke” Betekent dit dat die vrouwen lesbisch waren ? of vielen die vrouwen in 1ste instantie op het andere geslacht… de mannen en hebben ze die natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke namelijk te gaan voor iemand van hetzelfde geslacht ‘de vrouw’ ?

Staat het niet vast dat hoe je het ook wendt of keert, deze mensen zich van God afgekeert hadden, niks met God te maken wilden hebben ?
Gaat het hier in wezen niet over de heidenen, mensen die God verwerpen ?
En als dat zo is, hoe zit het dan met een man die in zijn jeugd ontdekt dat hij gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht, maar ook een oprecht bekeerde gelovige is en schrikt dat hij zulke gevoelens heeft en zich vervolgens geen raad weet met wat hem overkomt ?

Betekent dit dan dat een homo niet in Gods wil kan zijn en waar staat dat dan ?
Weet je wat mij zorgen baart ? De hardheid als mensen hun visie geven als christenen het hebben over homo’s.
Zou God de mens die homo is niet accepteren ? Is het aan ons mensen om homo’s te veroordelen op grond van deze teksten ?

Het voorbeeld noemde ik van de overspelige vrouw, niet om hoererij maar goed te keuren, maar om te laten zien dat wij (hetero’s) geen haar beter zijn als homo’s…
dat we net zo goed de genade van Jezus Christus nodig hebben als een ander.
Je kan homo’s wel veroordelen, maar ben je als mens dan niet net zo zondig bezig ?
Stel dat je het mis hebt ?

Het is voor zowel (de oprechte) hetereo’s als (de oprechte) homo’s duidelijk dat God de relatie tussen man en vrouw bedoeld heeft.
Voor iemand die homo is betekent dat: oke dat is zo, maar ik voel me niet zo, ik ben niet zo… en dat bestaat ook.
Dus we moeten niet doen alsof het niet bestaat, acceptatie schept ruimte.

Ik denk dat veel heteroseksuele mensen tekort schieten in hun aandacht voor homoseksuele mensen.
Begrip brengt mensen nader tot elkaar.
Veroordeling schept afstand.

Ook als je homo bent mag je opnieuw naar God gaan; veel christen homo’s worstelen metde vraag of God hen nog wel ziet staan, worstelen met de vraag of ze nog mogen zijn wie ze zijn.
Iedereen (of je nu homo bent of hetero) zal in zijn leven z’n eigen gevecht met God moeten gaan (zoals Jacob met God worstelde) …Jacob streed met God.
God aanvaardt Jacob met zijn hele persoon. Met de hele geschiedenis die achter hem ligt. Met zijn karakter. Ongetwijfeld zal Jakob ook door deze gebeurtenis zijn veranderd. Maar hij blijft wel Jakob. Jacob lag met iedereen overhoop, ook met de HERE, en God aanvaardt hem.

Kun je hier ook die man (of die vrouw) invullen die gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht ?
Je mag komen zoals je bent… ook die homo met zijn verwarrende gevoelens !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:25

PIETER649 schreef:
Het staat ze ten alle tijde vrij om zich te bekeren en tot inkeer te komen...

De simpele reden dat ze ook liefde en geborgenheid zoeken, is geen reden om bewust te zondigen. Die behoefte hebben wel meer mensen die geen partner hebben.
Even heel scherp gezegd... als jij een homo begrijpt omdat hij fysiek een drang tot sex heeft, begrijp jij dan ook een vrouw die geen geschikte partner kan vinden en zich daarom prostitueert om toch maar sex te hebben? Of vriendelijker gezegd... zich overgeeft aan alle mogelijke one-nightstands om toch maar wat bevrediging te vinden?

wie zegt dat ik het over prostitutie heb ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 20:13

CROSSROAD317 schreef:
Met je zin "t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou..." zo is het ook denk ik. Gods schepping van de mens, was volmaakt, alleen de zondeval heeft dit allemaal in de war geschopt. Rom 1: 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd.De vraag is dus hoe je ermee omgaat, geef je toe aan **** of geef je het over aan God en vertrouw je op Zijn leiding in jouw leven. (**** = vul maar in naar aanleiding van tekst 29-32)
En dan gaat het nu niet alleen over homofilie, maar ook over al de andere dingen die Susannah citeerde uit Rom 1: 16-32 (29-31)

Tegen een dief, die steelt om zichzelf te verrijken, zeggen we wel "het is fout" wat je hebt gedaan.
Tegen iemand die roddelt zeggen we ook "het is fout" wat je doet.
Tegen iemand die overspel pleegt, zeggen we ook "het is fout" wat je doet of hebt gedaan.
Tegen iemand die een sexuele relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht zeggen we ...... niets, want dan veroordelen we ...... Smiley die vol vragen zit

Het is maar net waar je de klemtóón legt, en soms ligt het ook nog aan de persoon die iets zegt .... Twijfelende smiley

Als ik jouw stukje lees, kan ik maar aan 1 ding denken... namelijk dat Jezus zei: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

(Niet dat dat een vrijbrief is om te gaan zondigen, maar ik heb net zo goed de genade nodig als 'een homo')

Het stukje waar je mee begint heeft niks met het onderwerp te maken, maar gaat over God die Zich bekend heeft gemaakt aan de mensen... of ze nu hetero of homo zijn.
Nogmaals ik weet het niet... maar ik weiger om die mensen in een hokje te plaatsen en te blijven toekijken hoe ze keer op keer (en met name in de kerk) worden nagekeken...! en buitengesloten worden van kerk en christenen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:16
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

JONATHAN890 schreef:
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:

Carin303
Mariska601 wil graag lift
Susannah475

Crossroad317
Jonathan890

De volgende personen weten het nog niet zeker :
Marianne129
Tessybear731 denkt na Smiley die vol vragen zit

Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort
Tegen 20uur heb ik nu begrepen.

Als de 2 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid Lachende smiley met blinkend witte tanden.

Nou volgens mij valt dat wel mee; zoals op je foto te zien is tel jij voor 3 ! Kwijlende smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:50

CHATULIEM619 schreef:
De hele tijd vraag ik me het volgende af. Waarom vinden mensen homo's zo zielig? Omdat ze strijd hebben? Omdat ze niet zo goed begrepen worden door andere mensen? Omdat ze geen enkele kant op kunnen met hun gevoelens? Eerlijk gezegd ken ik talloze mensen die dezelfde gevoelens hebben en geen homo zijn. Voor mij is strijd geen argument om het gedrag maar goed te keuren. En dan kunnen heel veel mensen me vertellen, dat die strijd wel heel heftig is, maar er zijn voldoende mensen die met strijd om moeten leren gaan. Op het moment dat we strijd als argument gebruiken, is het einde zoek in mijn beleving. Want dan zeggen we eigenlijk maar tegen iedereeen, geef de strijd maar op. Het heeft toch geen zin.

Ten tweede is het dermate tegen de schepping van God, dat het in mijn ogen niet te verzoenen valt met het evangelie. De daad is het uiterste symbool van vernedering, van dominantie en niet van liefde.

Ten derde is Sodomie de oorzaak geweest van moreel verval en verval van het romeinse rijk. Sodom en Gomorra zijn vernietigd vanwege haar sodomie. In NL zien we dit verval ook gebeuren en dat moeten we een halt toe roepen.

Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten prediken, niet toegeven aan deze begeerte....

Volgens mij wordt hier nergens beweert dat homo's zielig zijn.
Wat je wel merkt is dat homo's zich vaak buitengesloten voelen, buitengesloten van de kerk vooral en dat lijkt mij een kwalijke zaak.
Juist Jezus was er voor mensen (ook homo's !) die zich buitengesloten voelden, en nee ik weet geen tekst die precies over homo's gaan, maar ik vind wel dat als je de bijbel leest (en dan met name het N.T.) heel goed kunt ontdekken hoe Jezus omging met mensen... vaak anders en tegen de verwachting in van mensen (bijv. Farizeeers) die de bijbel op hun duimpje kenden.

Chatuliem, je zegt: "De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte."
Toch als het zou gaan om een heteroseksuele relatie kun je dit ook niet over 1 kam scheren, immers ondanks de zondeval kan een man en een vrouw toch elkaar beminnen waarbij de liefde wel centraal staat.
Dat onderscheid is er dan vast ook wel tussen homoseksuele relatie...

Het lijkt mij zaak te onderzoeken wat nu precies bedoeld wordt met die tekst in Romeinen 1:26-32.
Opmerkelijk vind ik hier dat vs. 26 en vs. 27 er vaak uitspringen, terwijl ik dan denk, lees verder t/m. vs. 32... daar staat toch duidelijk aangegeven dat 'begeerte voor hetzelfde geslacht' niet het enige is, maar ook: " 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid." (Rom. 1:29-31)

Leviticus laat duidelijk zien dat er talloze wetjes zijn die wij niet meer gebruiken... net zo als offers die in die tijd gebracht moeten worden, denk ik dat de tijd sinds Jezus' komst veranderd is en bepaalde dingen zijn weggevallen.

Als ik aan homo's denk denk ik ook aan gehandicapte mensen en bijv. mensen die het syndroom van down hebben... t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou...
Ik geloof niet dat je kiest voor het homo zijn, en ook niet dat het zou zijn ontstaan vanwege een 'afwezige' vader...
Ik denk eerder dat het aangeboren is.
Ik zou graag door willen gaan over hoe die tekst in Romeinen 1 nu is bedoeld, al staat dat al wel aangegeven in de inleiding van dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:06
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

MARIEKE897 schreef:
schreef:
voorspelling knmi
31 juli 2010
26 graden
10 % kans op neerslag
WINDSTIL

HANNAH810 schreef:
ahhhh, jammuuuuur

Het komt je niet aanwaaien... Clown smiley (maar je gedurfde inzet scheelt de helft... Knipoog smiley ...ligt er ook aan bij wie trouwens... Engeltje smiley )

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 6 juli 2010, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 00:03

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben nog steeds aan het denken...
ga der maar ff een nachtje over slapen...denk ik Clown smiley

weet je het nog niet zeker dan Tess ?
Is gezellig hoor... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 23:42

TESSYBEAR731 schreef:
Amersfoort!

Sorry, had die link niet aangeklikt, dan had ik geweten waar het was... oeps... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: Falling In Love

WILLIE400 schreef:
Vind het totaal niet triest.
Vind het zo mooi dat als iemand aangeraakt word door Jezus dat alle dingen om je heen opeens heel andere waarden gaan krijgen.
In een villa of hutje maakt blijkbaar voor gevoel van geluk niets uit.
Dat vind ik super bemoedigend

Natuurlijk is het super dat iemand geraakt is door Jezus !
Toch vind ik het een trieste zaak dat er nog sloppenwijken bestaan in het jaar 2010, dat bedoelde ik met het trieste...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Falling In Love

REBECCA934 schreef:
Een tekst die ik kreeg, toen ik afgelopen juni verbleef in Namibie.
Heb het gekregen van iemand die in de sloppenwijk woont...

Falling in love with Jesus, is the greatest romance
Searching for Him the greatest adventure
Finding Him the greatest achievement
and being with Him the greatest source of happiness!

Hoe gelukkig kan je zijn!! Ook als je eigenlijk "niets" hebt en de hele dag voor je golvenplaten huisje zit.

Wel heel mooi natuurlijk, maar vind het tegelijkertijd ook triest...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

HAAS141 schreef:

ff 3 dagen terug Lachende smiley

en onze nieuwe ding is alweer 20 weken Knipoog smiley
en over 20 weken hopen wij papa en mama te worden van ons eerste kindje
Verliefde smiley

Super Haas... wat fijn voor jullie... !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:23

MARIEKE897 schreef:
Dank je M, die kan ik wel even gebruiken vandaag Smiley met dichtgeplakte mond

Voor jou ook een dikke knuf dan Marieke... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:17

CARIN303 schreef:
Meer dan uitleven dat je het met praktisering van homofilie niet eens bent kun je m.i. niet doen. Het is aan de persoon zelf wat er mee gedaan word!
Wij worden toch ook geaccepteerd ondanks het feit dat we gescheiden zijn? Waarom zouden we hen dan de rug toe moeten keren Smiley die vol vragen zit

Quote:
Ik begrijp het woord praktiserend homo niet, hij of zij is toch altijd praktiserend , als ze tv kijken/ een boek lezen / naar de kerk gaan of naar het werk. Ook ik en jij zijn altijd praktiserend bezig!
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je de seksuele relatie afkeurt?
Waarschijnlijk een open deur maar ik zou zo graag eens af willen van die verkeerde rare opmerkingen hierover.
Laten we het "beestje"maar gewoon bij de naam noemen.......

Ook ik heb via de kerk geleerd dat je homofilie accepteert, maar het homoseksuele afkeurt (de praxis afkeurt dus)... in de praktijk betekent dat het feit dat je homo bent dit mag bestaan, maar dat je er niet aan zou mogen toegeven, dus samenwonen of ook maar zoenen met hetzelfde geslacht werd in deze (vrijgemaakte) kerk niet getolereert.
Toch heb ik daar altijd wel mijn vragen bij gehad... de kans is groot dat je dan als homo gefrustreerd rondloopt in de kerk... immers je bent zo, maar je mag er niks mee... lijkt me een moeilijk iets om mee te maken.
Soms is 't zo gemakkelijk gezegd, immers ik val op het andere geslacht, dus wat weet ik er nou eigenlijk van ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 juli 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:50

TESSYBEAR731 schreef:
Amersfoort!

Oke, is te doen voor mij...
Lijkt me gezellig, alleen dat eten weet ik nog niet, dan moet 't niet te duur uitvallen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:46

JONATHAN890 schreef:
volgens mij schreef pieter 'hoihoi...eindelijk een onderwerp wat nog NIET......

Dat heb je heel goed gezien Jonathan... toch vraag ik me af wat hij dan bedoelde met dit: Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:18

JONATHAN890 schreef:
In navolging op wat reacties in het picknick topic hier het volgende voorstel:

we hebben t plan opgevat om wat te gaan eten/drinken ergens in het midden van het land. (zonder kinderen !!)

We gaan dit vrijdagavond 9 juli doen.

We spreken af bij Grandcafé Hemels aan de Langestraat

http://www.grandcafehemels.nl/

er zijn er al die aangeven het leuk te vinden zoiets te doen:

mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten?
Niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen.....
tenzij je reden hebt om undercover te blijven natuurlijk......dan even melden bij mij, dan hou ik je bij op de lijst.

Wat en hoe laat houden we nog even open, maar ik denk dat het tussen 19 en 19.30uur zal worden. Mensen die werken moeten nog ff naar huis, verkleden en een stukje reizen, moet haalbaar zijn rond die tijd.

Graag ook aangeven hoe laat je er bent en/of je ook iets wilt eten.
Afhankelijk van de belangstelling besluiten we of we vooraf iets gaan eten.
Het kan ook zo zijn, dat een deel eerst iets eet en de andere zich later aansluiten.
Hier volgt later dus meer informatie over.

Welke plaats is dat ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 14:13

MARIJAN072 schreef:
Een knuffel/compliment voor m'n vaste kapster (al zal ze dit niet lezen), die begrepen heeft waarom ik m'n haar niet vond zitten. Zit nu weer naar m'n zin gelukkig. Lachende smiley

En verder een knuffel voor eh......iedereen die er een wil hebben. Knipoog smiley

tnx ! knuffel terug Marijan...
(Vond het toch jammer hoor dat je er niet was op de picknick... blijkbaar niets voor jou... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:42

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben er altijd een voorstander mensen te accepteren, maar het gedrag accepteren is wat anders. Je moet mensen niet afwijzen. Maar met deze artikelen moet je het gedrag aanvaarden en dat gaat me echt te ver.

Toch is het de praktijk dat juist als een kind ontdekt dat het 'andere' gevoelens heeft vaak met hele pijnlijke situaties geconfronteerd wordt...
Het is daarom al zo moeilijk om er voor uit te komen, als je dan ook nog merkt dat je ouders bijv. dit niet kunnen accepteren en je wordt ook nog eens uitgesloten van vriendschappen (om je homo zijn) en de kerk je ook nog eens niet accepteert, waar blijft dan de zorg voor je naaste ?

Moeten we als christen juist niet er zijn voor dat soort mensen ?
Ik hoor bij jou Chatuliem iets van... het staat in de bijbel dat het niet mag, klaar... maar ik vraag me af of wij begrijpen hoe die teksten bedoeld zijn; ik denk eerder dat er vaak geen begrip voor was en als je dan teksten gaat lezen, vraag ik me af of je het nog wel gaat onderzoeken wat er nu eigenlijk mee bedoeld wordt i.p.v. gelijk mensen af te wijzen op grond van hun gedrag...

Ik heb nog niet zo lang geleden een aflevering gezien over homofilie... 3 verschillende jonge mannen
De 1e van de mannen is bewust gaan kiezen om verliefd te worden op een vrouw. Hij zag daarin ook dat dat Gods weg was voor hem.
De 2e kon het niet meer verdragen en koos voor het celibaat, omdat hij geen andere keus zag, wist niet goed wat God er van zou vinden (dacht eerder dat God het zou afkeuren) en dacht daar goed aan te doen... je zag op zijn gezicht dat ie 't moeilijk had in het park waar stelletjes (man/vrouw) verliefd voorbij kwamen.
De 3e was ervan overtuigd dat God hem accepteerde en hem (als geen ander) begreep, hij had 2 broers die het gedrag afwezen en ouders die het als een zonde zagen, met de gevolgen van dien.

Wat ik zo vaak merk is dat alle homo's over 1 kam geschoren worden... idd. zoals in het bovenstaand stukje is "the gay parade" in Amsterdam het bekende festival betreft homo's.
Ikzelf vind dat toch een wezenlijk verschil met bewuste en oprechte (homo-) christenen die er maar niet uitkomen en geen steun kunnen vinden van de mensen om hun heen.

Aan Pieter wil ik nog het volgende kwijt... ik zit al heel lang hier op C.M., maar zo'n duidelijke, uitgebreide, positieve inleiding heb ik hier nog niet eerder gezien, met dank aan Jonathan.
En nog iets... blijkbaar is het nodig, want ik vind dat er nog veel onduidelijkheid over is en volgens mij ben ik niet de enige.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 juli 2010, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: Tour De France

tnx voor de uitleg, Mariska en Jonathan... (weer wat geleerd...)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:09

CHATULIEM619 schreef:
Toen we gisteren een nieuw gezin met 5 kinderen in onze gemeente hadden, ben ik na afloop de hele tijd met de kinderen bezig geweest. Zelf ga ik elk jaar op kinderkamp, 6 dagen alleen maar met kinderen bezig. Ik hou van kinderen, heb zelf het voorrecht gehad 3 kinderen te mogen opvoeden.
Maar op een datingsite wil je eerst de vrouw leren kennen, en dan haar kinderen. Omdat een vrouw meer is dan een moeder. En kinderen bij de eerste ontmoeting zorgen ervoor dat de vrouw/man in een bepaalde rol zit. Is een rol hetzelfde als identiteit? In mijn ogen niet.

Toch is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden... ben zelf geen moeder, maar als ik dat zou zijn en stel dat je zonder kids zou kennismaken, dan toch -als de tijd daarvoor is en je het je kids bekend zou maken- heb je er hoe dan ook toch mee te maken... het lijkt me dat als er kids zijn je dat als kadootje meekrijgt Knipoog smiley en dat je daar vantevoren ook wel over na moet denken of je dat zou willen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:04

GRACE585 schreef:
een knuffel voor de chaufeur die zo lief was om me van t station op te halen en weer naar t station te brengen na een top gezellige picknik. Kussende smiley

Ik las ergens op 't forum dat je (trein-)reis zolang heeft geduurd Grace, daarom voor jou een knuffeltje...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: Tour De France

JONATHAN890 schreef:
Vandaag de tour dus ook door Spijkenisse heen.
We werden verwend dit jaar. eerst de Giro d'Italia en nu de tour.

De reclame caravan heb ik gemist.....zat toen in de kerk.

Daarna was t wachten op de renners. Onderwijl kwamen er tientallen autos, politie, gendarmerie, pers, tourwagens, ploegenwagens en vanalles langs.
Even snel mijn zoon gebeld, die hing voor de tv.....'waar zijn ze' .... 3 man voorop 2 min voorsprong.
En toen flitsten ze langs en was t weer voorbij.....ach ik heb t meegemaakt en heerlijk in de zon gestaan.
De tour reed verder richting Zeeland, over wegen waar ik zelf ook wel eens op de racefiets zit. Ze zullen het wel sneller dan ik doen.

Maar ik kijk uit naar de berg etappes. die zijn toch veel mooier.

Kan iemand mij uitleggen wat precies een reclame caravan is ?
(tja, je ken niet alles weten he' Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het eens in frankrijk gezien, uren wachten met twee kleine kinderen.....en toen...zoef zoef en op de foto's thuis konden we zien wie voorbij kwamen....
Maar......het was wel erg gezellig om eens mee te maken!

Gelukkig dat je nog foto's had gemaakt.... da's leuk voor de kids...
Ik hoor ze bijna denken... "mama, was dat nou alles ? " haha, of viel 't mee ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: ik droomde eens

SUSANNE655 schreef:
hoi hoi

ja hahaha het is nu idd al weekend,de week gaat snel.
ik weet niet of je nog wat leuks gaat doen,maar in ieder geval heel
veel plezier.
groetjes vanuit voorthuizen Lachende smiley

picknick gehad he' (zie topic "agenda") Lachende smiley
En ja, was leuk !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:00

TESSYBEAR731 schreef:
Dat ligt eraan in welke tegenwoordigheid je het zegt Mars...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik zeg tegen jou: "Hij ken een end gaan fietsen" ...
Tegen hem zelf: "Gaat een end fietsen...maar schiet wel op, want de toerjongens zijn al voorbij Zeeland!"....

Tess, die best een rasechte rotturdamsuh is...alzo mijn verbale taalgebruik

't was toch "opzouten" ? haha, sorry, ik kon het ff niet laten... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:56

CHATULIEM619 schreef:
Misschien willen de mannen niet zo graag voor kinderoppas spelen en vrouwen als vrouwen zien in plaats van moeders......

Weet je Chat, ik heb van mezelf helaas geen kinderen en ik vind het juist leuk om een kind in de gaten te houden. Misschien is dat ook wel een kunst, want ik zie daarin niet zozeer de last, maar hoe een kind is, het kind erachter...
(Vind het zelfs zo leuk dat ik 1 dagdeel in de week vrijwilligster ben op een peuterspeelzaal en dat is een stuk intensiever omdat je er veel meer in de gaten moet houden).
Ik geef toe dat 't niet niks is als je als alleenstaande vrouw een paar van die kleintjes hebt rondlopen, maar ik vind het ook fijn als ik een ander daarmee kan helpen !

En weet je Chatuliem, ik zou het duidelijker vinden als je opschrijft wat je nu precies bedoelt... want mocht je van plan zijn om naar de picknick te gaan, wie zegt dat jij voor kinderoppas moet gaan spelen ? Niemand die je daartoe verplicht...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 16:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
Net de tour voorbij zien komen.
Vooral de reclamekaravaan was mooi.
De renners zelf, paar seconden en ze waren voorbij Lachende smiley

daar ook al ? lijkt me best leuk om 't keer mee te maken... maar elke seconde telt daar, dus genieten, want voor je 't weet zijn ze weg... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 15:00

PEACEDOVE820 schreef:
t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan;
wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....

voorlopig hopen mee te gaan;
johanneke 817 32 jaar, met kinderen
hannah810 37 jaar met kinderen
marieke897 39 jaar met kids
peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
susannah475 44 jaar

Zo zo beter Knipoog smiley

Nou, zo ben ik wel de oudste ... Clown smiley haha, ach een mens is zo oud (lees: jong) hoe hij zich voelt he' Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 14:33

JONATHAN890 schreef:
31 juli...... lig ik op t strand in Rhodos....dus ik kom niet.

Lekker hoor... Lijkt me super voor je ! (lekker ff met je kids weg... Knipoog smiley )
Volgende keer beter he'...

Wat betreft de deelnemerslijst... moet er nu ook een leeftijd bij ? die was ik nog vergeten erbij te zetten, niet beseffende dat 't erbij stond... Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 71 Volgende
Pagina 49 van 71