Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 07:50
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ja Petra, en buiten om de gebouw schilders aan het werk, na Pinksteren......... |
ooooohhh een blikje mannen ha ha gezellig, toen bij mij de straat werd geschilderd door schilders heb ik zo gelachen met ze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 00:43
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | we krijgen een nieuwe keuken, leuk! Minder leuk nu alles uitzoeken! de hoge keuken kast gaat eruit ja fraai is dat daar heb ik natuurlijk van alles opstaan! kom wel weer iets voor terug een lage dus eindelijk lichtval in de keuken, ja en minder kast ruimte ja ...............en wat nu uitzoeken tuurlijk ik woon alleen dus zoveel heb ik ook niet nodig tja...........wat doe ik nu weg ik zal weer wat mensen er blij mee maken of naar de kringloop brengen! In ieder geval ze zijn allemaal druk in de flat met de keuken uitruimen en ja beneden in de hal staat nog wel eens wat en ja voordat je weet staat het weer bij mij dag later weer beneden namelijk ik heb ook geen ruimte meer
beweging therapie |
leuk en die komen bouwvakkers plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 00:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vanmiddag telefoon,neef/tantezegger heeft ongeluk gehad,alles gebroken wat kan breken en de rest .......kom ik vanavond thuis na al dat gedoe(ze zijn net klaar met opereren,vooruitzichten lijken niet heel slecht),denk ik eindelijk even bij een kennis op de bank te ploffen.......ik open de deur.......krijgt er achter mij een man op een fiets een epilepsie aanval,ambulance,politie,de hele reutemeteut.......tis haast niet meer te geloven ....
Kom maar niet bij mij in de buurt,ik trek ongeluk aan |
jee, alles komt altijd te gelijk lijkt het wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 00:07
Onderwerp: gebed gevraagd ivm weer een poging te gaan werken
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Idd, balans is belangrijk, eigenlijk met alles.
Ook met informatie :)
Je kan ook aanvoelen, tussen regels lezen....
Ja, of één keer het eea loslaten, en niet zoals ik een tijdje had; herhalen, herhalen en herhalen....
Dat was voor mezelf niet goed, ook niet voor anderen....
Ja, wijsheid die iemand me duidelijk maakte. |
misschien, had je dat herhalen effe nodig om wat dingen van je afteschrijven, kan ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 11:43
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja het is weer een heerlijke dag! Mijn baas verwacht mij vandaag nog een paar uurtjes maar ach.....dan begint het weekend,dan 3 dagen werken en weer.......weekend,wat heb ik het slecht Fijne dag! |
JIj ook fijne dag toegewenst, ondanks de zorgen over je schoonzus, ik ga de droogmolen es verplaatsen in de tuin Zo,n anker in de grond graven en dan maar hopen dat hij recht staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 11:31
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Uiteraard kan ik hier niet heel mijn verleden uitstallen. Hopelijk wordt begrepen,omdat ik wel is wat los laat hier over mij zelf Dat ik juist Shanita zo goed kan begrijpen
Maar groeien in dingen,kan niet anders gaan vaak als dat plantje De ene plant wordt minder door veel water,en de andere plant geeft door veel water de andere dag al een bloem.
Ooit liepen mensen om mij heen... Die met een broodje pindakaas geen raadt wisten..
Hopelijk begrijpt iemand dit.... |
Ik denk dat ik het begrijp......
iets los laten, over je eigen zwakheden, moeite , worstelingen die je soms kan hebben in het leven het maakt je kwetsbaar voor bepaalde mensen, zegt wat over die mensen.... maar ook kan je er andere mee helpen
Ik vertel niet alles, maar van die engelen, zeker, een ander heeft er misschien wat aan, scheit aan de kritieke mensen.
ooit moest ik na de tandarts, vette ontsteking, twee keer antibiotica, nog harstikke ziek dus moest, maar met straatangst eh harstikke bang. Dus bad tot jezus, sloeg de bijbel open en las geweldigge woorden ter bemoediging eenmaal bij de tandarts, was ik op een gegeven moment op, dacht trek het niet meer, had toen nog postraumatische stress, houd in je omgeving bewaken als een gek, totaal in paniek raken omdat je niet in de gaten kan houden onderweg, wie er van achter je benadert, complete angst als je een rode auto ziet voorbij rijden.etc. dus zo ging ik, aan gods woorden vasthoudend. en ergens halverwege bij d e tandarts dacht ik, ik kan niet meer, toen hoorde ik een zachte stem zeggen, kijk ik ben bij jou en zelfs engelen en ik voelde mooie zuivere liefde zag wit licht, zo rein en toen ik bleef kijken zag ik een engel langs de tandarts staan. echt.
En zo kan ik van meerdere dingen getuigen, jezus die met je mee gaat, je helpt, god die jou ondersteund met zijn heilreike rechterhand. Verschillende keren engelen gezien, sommigge zien ze, sommigge niet, warom weet ik niet. Misschien laat god me ze wel es zien, omdat ik dat nodig heb, en in mijn zwakke momenten ben ik sterk, doordat ik dan me heel dicht bij god houd.
En nog knok ik wel es tegen dingen, nog niet 100 procent sterk van mezelf, ben onzeker geworden door bepaalde dingen, maar jezus gaat met me mee, houd me vaak vast aan woorden uit de bijbel Maak mooie dingen mee , en ga steeds beter.
en ja eerste dag vrijwilligers werk , nu ben ik tijdelijk leidinggevende, omdat de leiding effe weg is.
Zonder jezus, zou ik hier niet vrolijk achter de pc zitten schrijven. En geloof me toen ik gebroken en op was in het leven, heb ik van alles geprobeerd, van reikie, boedisme, noem maar op en deskundigge hulp, niets hielp. tot dat ik dacht laat ik es tot god bidden in me hopeloosheid. deskundigge zeiden, leer er maar mee te leven, je bent te zwaar getraumatiseerd, gelukkig is het woord van god er ook nog.
En ja, niks om jaloers op te zijn Mensen krijgen vaak een medailje als ze een marathon uitlopen. nou ooit liep ik mee aan de 80 km, iedereen zei wat goed, eh, stelt niks voor als je gezond bent vergeleken met als je het moeilijk hebt in het leven je uit bed moet slepen naar vrijwilligerswerk toe moet slepen en daar blijven dan heb je pas echt een medailje verdient, een hele grote gouden, want geloof me, dat is knokken, kost energie. Dus als je dit later leest shanita: GEWELDIG< JE HEBT EEN MEDAILJE VERDIENT EN MAG TROTS OP JE ZELF ZIJN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:53
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Kijk dat is leuk, kan je ook extra poetsen........... |
serieus zijn van die microvezel doekjes, maken veel beter schoon als d e normale vaatdoekjes en in d kleuren: lichtblauw groen rood wit geel paars oranje
vandaag ga ik voor de lichtblauwe prachtigge dag, de zon schijnt en de lichtblauwe is heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:46
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Kunnen ze geen Marter haren afwas borstels maken, of iets van Otter haar...
Die slijten misschien minder snel:) |
Dan mis je de kick van je huishouden, een andere kleur afwasborstel kopen. Grotere kick is er niet, om de huishoudelijke sleur te doorbreken. Alhoewel: bij de marskramer krijg je nu voor 3 euro een heleboel leuke keukendoekjes in verschillende kleuren om mee schoon te maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mooi kreet Heide!!!!
Dat gaan ik nu dan maar doen(heb ik keus ?
Ik ga nu werken |
sterkte shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:35
|
|
|
Natuurlijk bid ik voor jou. En voor bescherming voor je tegen manipulatie, blijf bij jezelf, je bent inteligent, laat je niet negatief manipuleren
petra die toen ze voor het eerst na vrijwilligerswerk ging echt met het zweet en hartkloppingen daar was en net als heide dacht op het eind van de dag: ik heb het gered en natuurlijk jezus mee nam en tig engelen, anders had ik het niet gedurfd ha ha Zo dapper ben ik..... gelukkig heb ik me indititeit in god gevonden, dus sta sterk tegenover manipulatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:29
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
LANFY127 schreef: | De eenzaamheid is soms erger met zn twee!
Of:
http://www.youtube.com/watch?v=boHz6j4prbE |
Klopt, eenzaam zijn is iets anders als alleen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:46
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
en misschien wat ontopic, maar het gaat ook wel over mensen die genezen worden in jezus naam en mensen die niet genezen worden in jezus naam
vandaar mijn gedachten over god begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 22:43
|
|
|
ik heb er laatst nog een stukje over geschreven, god begrijpen, nee dat kunnen we niet helemaal en dan denk ik weer aan mezelf, hoe ik me kleuter niet alles over de wereld vertel, want hij kan die wetenschap niet aan Zo vertelt god ons ook niet alles denk ik
en dan denk ik aan petrus in de gevangenis, de sisipelen baden, waren zeer verbaasd hij ineens voor de deur stond ( dus ze baden best wel beetje met twijfel) vervolges word jacobus in de gevangenis gegooid, zeker weten dat ze toen weer baden en dachten, god bevrijd hem weer. dus niet
Johannes de doper, die in de gevangenis zat en iemand na jezus stuurde met de vraag bent u het echt? ja zei jezus, eh gekomen om gevangenen bevrijding te geven???? zou johannes niet effe hebben gedacht, eh???? warom zit ik hier dan gevangen?
God begrijpen?
dan kom ik terug op me kleuter, nee hij begrijpt nbiet alles, ook niet warom ik bepaalde dingen doe. wel weet hij dat hij mij kan vertrouwen
Zo is eht ook met god, alles begrijpen? nee, maar we kunnen hem wel vertrouwen.
ik genas, mijn kleindochtertje ging dood?? Enigste antwoord ik van god heb gehad is dat hij echt de dood heeft overwonnen, ze in de hemel is
Op andere vragen niet, misschien ooit legt god het me uit, in der tussen heb ik vertrouwen dat hij een liefde volle vader is.
maar begrijp heel goed mensen die zich na zoiets kritisch opstellen, warom god genas me kleindochter niet, warom word wel iemand anders genezen???
Voor mezelf, blijf ik bidden voor zieken, en als ze niet genezen, laat ik het aan god over, die weet alles beter en het hoe en waarom. dat het aan het gebed ligt, of door zonden van die persoon geloof ik absoluut niet.
het leven: een warboel van knopen en draden en als je eht omdraait staat er een mooie kroon geborduurd zoals corrie ten boom ooit zei, en dan snappen we het denk ik, nu openbaart god on snog niet alles, omdat we dat niet aankunnen denk ik, met de nadruk op denk ik,,, zo zijn mijn gedachten erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 20:38
|
|
|
begrijp je wel hoor Shanita, en dat we over sommigge dingen verschillend denken, doet niets af aan het feit, dat ik je heel lief vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 09:53
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
In de eenzaamheid is er ruimte voor jezelf, dat best wel fijn kan zijn, zo ben ik gaan leren pianospelen, ben god echt gaan leren kennen. Soms voel ik me eenzaam, maar eigenlijk steeds minder. komt wel doordat ik weer onder de mensen kom,steeds meer leuke kennissen krijg. Geniet van vrijwilligerswerk. Kom je wat verder dan alleen je huishouden. Na me scheiding heb ik wel me vaak eenzaam gevoeld, maar had ook niet de behoefte om weer nieuwe vrienden te maken. Koos er zelf voor, de eenzaamheid, te gebroken, geen behoefte aan bepaalde mensen om me heen, weer nieuwe vrienden te maken na de zoveelste verhuizing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 09:45
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Petra die weer aan haar leeftijd denkt |
Jij bent bijna net zo oud als ik, schelen maar 1 jaar hoor nog effe en dan krijg je mide life crises( kunnen wij hier lachen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 13:54
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
heb een kreet van d e week op het bord in de kerk geschreven, er staat een groot bord achter de bar. Moest er vandaag wat opruimen, heb er met grote letters op geschreven: god heeft jullie onvoorwaardelijk lief. ha ha ben benieuwd of het er zondag tijdens de dienst nog op staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 13:45
Onderwerp: Kappers bestaan niet....
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ik vind net dit stukje. Vindt het wel leuk om met jullie te delen.... Joannie
‘Kappers bestaan niet!’
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Hij raakte met de kapper in discussie en er kwamen veel onderwerpen ter sprake. Zo kwam ook de vraag langs of God wel of niet bestaat.
De kapper zei: „Kijk, ik geloof niet dat God bestaat.”
„Waarom zeg je zoiets?”, vroeg de man.
„Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar dan zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God die allemaal kan toestaan.”
De klant was even stil, maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar met zijn werk en de man rekende af, bedankte en verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang, onverzorgd haar en een ongetrimde baard.
De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en schreeuwde tegen de kapper: „KAPPERS BESTAAN NIET!!!”
„Wat praat jij nou weer voor onzin?”, antwoordde de kapper. „Ík ben toch een kapper en ik sta hier toch voor je?”
„Nee”, zei de klant. „Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er hier op aarde geen mensen meer rondlopen met lang, onverzorgd haar en ongetrimde baarden.”
De kappers antwoordde: „Ach, onzin, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen.”
„Exact!”, antwoordde de man. „Als een bus! God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld....... |
prachtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 13:43
Onderwerp: NEDERLAND GAAT EEN GROTE VROUW MISSEN!
|
|
|
JOL252 schreef: | Was bij voorbaat al vergeven Heide. Maar bij deze alsnog zwart op wit. |
En zie hier ook een vrouw, met koninklijk bloed, een dochter, een prinses van de allergrootste koning: god
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 13:42
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JOL252 schreef: | Zon, tijd, vrije tijd en even geen werk maar uitpuffen. Gisteren door een feestende en zonnige stad zwerven samen met |
oooohhhhhhh wauwwwwwww geweldig voor je jol
geniet ervan, en gods zegen toegewenst voor jou en mister X
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 07:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland. |
mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:28
|
|
|
IFAN841 schreef: | Wel, dat is juist de functie van de paus in de RK. Niks respectloos aan. Gewoon de waarheid. |
is de functie niet van de paus petrus vervangen of zoiets? gewoon de leider van de kerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:34
|
|
|
en ik vraag me af of ik oud word volgens mij wel, want als ik op deze site kom en effe wil kijken wie er online is ook, de mensen waar ik mee praat van rond mijn leeftijd, dan begin ik achteraan, nee niet vooraan, dan duurt het langer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:59
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Ik zit zo te denken, Waarom zouden die ORANJE TOMPOEZEN nu gelijk lekkerder zijn?
Ze doen er iets in ,wat de roze tompoes niet heeft...? Misschien daardoor..en..vooral de kleur denk ik.. |
Omdat je de roze het hele jaar door kan krijgen, en die oranje alleen met koninginnedag of voetbal en dan denk je yeahhhh de oranjetompoezen zijn er weer lekker
petra die vanochtend had uitgeslapen, op de fiets sprong , na de bakker en net tien minuten te laat was, ze waren maar van 8 tot tien open En toen was ik effe thuis en de buurvrouw kwam met hele lading oranjegebak, die werkt bij de bakker en ze hadden wat over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:47
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Als ik het goed begrijp, werd hij belemmerd in zijn werk. Zijn visie. vandaar de onenigheid. maar ik geef er geen oordeel over, zit er niet persoonlijk tussen, dus ik weet het antwoord niet. Wel dat cristenen ook wel es afdwalen enzo, zoals ik eerder schreef , en nu ben ik weg van dit topic, anders blijf ik antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man? |
jan zijlstra heeft me niet genezen, maar jezus. iets wat jan zijlstra zelf ook zegt. En ja ook zonder jan zijlstra had ik genezen kunnen worden, alleen niet iedereen kent jezus echt goed he. Weet dat hij nog steeds wel es mensen geneest. gelukkig zijn er mensen die het aan anderen vertellen. of zelfs reclame er voor maken.
En ja zeker, kan je daar een andere visie over hebben, en ieder is vrij om zijn haar visie te schrijven, dat maakt een forum boeiend, leerzaam. Jij schrijft jouw visie, ik die van mij. We hoeven het toch niet eens te zijn?
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op maandag 29 april 2013, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:05
|
|
|
zit net te denken roelande, maakte johannes de doper niet ergens reclame voor jezus???? oke ze hadden toen niet de reclame mogelijkheden als nu, maar voor die tijd, je zou het als reclame kunnen omschrijven
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|