Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:15
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen. |
Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:50
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd? |
... ik heb nog niemand horen zeggen dat we alles aan de kant moeten zetten maar wel dat we de boodschap die doorklinkt moeten proberen te verstaan en vertalen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 11 juni 2013, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 16:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen. [/i] |
Mensen die van zulke samenkomsten doordraaien en in een psychose belanden zijn meestentijds al psychosegevoelig....
Wat ik vooral in je reacties hoor is een (ook best af en toe terechte) verontwaardiging hoe sommige dingen verlopen in deze kringen en een bezorgdheid om de mens die daar heen gaat en in iets naars kan belanden.
Maar ik schreef al eens over het kind en het badwater ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 13:02
|
|
|
PIETER619 schreef: | Uiteraard mag men zelf zaken benoemen, maar (om het even simpel te stellen) de gedachte daarbij, gezien vandaag de dag. Zo jij en anderen, seks kan combineren met liefde en tederheid en dat dan voor jullie seks is en blijft, heb ik absoluut geen moeite mee. Gelukkig mag iedereen een kind van God zijn, lerend uit Zijn Woord, waar we dus een leidraad hebben om hoe te leven.
Christen zijn is geen straf , maar juist het tegenovergestelde, mede daarom kon ik genieten op pinkstermaandag bij Opwekking.
Wat ik bedoelde met geen overspelige mannen, daar wordt te weinig aandacht aan geschonken aan de gevolgen daarvan eigenlijk alle manne die bijvrouwen hadden waren fout bezig, of niet dan? Dat God toestond om bij vrouwen te hebben was geen idee van Hem zelf, anders had Hij gelijk meerdere "Eva's" gemaakt of niet dan? Voor mij staat daarom wel vast dat God de relatie man-vrouw heilig heeft gemaakt. Ook Jezus getuigd daarvan getuigd toen Hij hier op aarde was. "man en vrouw zullen één zijn". In 1 Korintiërs 7 staat in het begin mooi omschreven hoe een realtie man-vrouw behoort te zijn, mede daarom verbind ik het woord seks niet aan zo'n realatie.
Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp. |
Klein vraagje: houd jij je aan alle Joodse wetten? Dus kleding, hygiène, besnijdenis, voeding, omgaan met de buren, jouw en andermans eigendommen, offers, feestdagen, straffen zoals steniging en uitbanning etc.?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 11 juni 2013, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 06:39
|
|
|
Okay ik begrijp dat je het niet begrijpt. Voor veel mensen is hier het woord seks niet hoe jij het uitlegt en de wereld laat binnenkomen. Ja seks wordt misbruikt zoals zoveel zaken die van God zijn worden verpest en verziekt. Seks kan kapotmaken, evenzo kan dat verbinden en de relatie laten bloeien zoals God dat bedoelt. Jij ziet seks als duisternis/zwart/vies/werelds en dat is dus jouw invulling/beleving hiervan. Voor mij, tevens kind van God.. aangenaam kennis te maken... is seks geen vies woord maar een concept van God, door Hem bedacht en bedoeld en in die context plaats ik het graag terug. Seks is het hebben van intimiteit, liefde delen en samen één worden en hoort thuis binnen de context van veiligheid, verlangen, verbonden zijn, liefde bedrijven. Ik ben het met je eens dat het door de media en door heel veel mensen op een verkeerde manier wordt gebruikt maar dat wil niet zeggen dat het dus ook verkeerd ís.
Je noemen dat er in de bijbel niet veel overspelige mannen zijn snap ik weer even niet en zeker niet als ik kijk naar de loop van de geschiedenis en de tijd waarin wij leven. Daarbij is de bijbel o.a. vertaald door niet vrouwvriendelijke vertalers en zal de grondtekst en vanuit joodse benadering het ook heel anders te begrijpen zijn.
Er staat nog iets in de bijbel. Het "oordeelt niet". Mogen wij bepalen of iemand Gods woord aan de kant zet? En welk bewijs heb je daarvoor?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 11 juni 2013, 06:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:53
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat men geslachtgemeenschap met elkaar heeft is op zich niets mis mee, maar wel op de manier van hoe men die bedrijft. Is het in Liefde met 1 persoon, het samen smelten van 2 lichamen zo God het bedoelt heeft en wordt het zo een daad uit liefde, of kan men gewoon van eigen gerak uitgaan?
Waar in de Bijbel staat dat men seks of sex ('t is maar hoe je het schrijft) het woord sex geschreven. Seks is wat wij er van maken met soms zaken toevoegend uit wat ons op het netvlies wordt gebracht door wat dan ook.
God heeft de relatie man vrouw zo gemaakt dat Hij dacht dat het goed was, mogen wij dan er van afwijken als Hij bepaalde regels geeft om elkaar goed blijven te verstaan? In een relatie draai thet om d eander t edienen, hoevaak wordt er misbruik gemaakt van een bepaalde machts positie in een relatie omdat eigen gerak voorop komt te staan?
Dient men elkaar in de liefde, geeft men de ander dat wta hij /zij nodig heeft respect en eerbied. Wil men er sex van maken doet het (mijn mening) afbreuk aan de echte Liefde zo Jezus beveelt.
Vandaag de dag wordt men geïndoctrineerd met soaps waar scheiden scherring en inslag is en seks met wisselende partners, geld staat voorop en meer van dat soort bagger gelijk de reclames na een bepaald uur, zelfs de datingsite voor als men een vreemd wil gaan is al gewoon en wordt daarmee al druk geadverteerd. Sex is daarom (alweer wat mij betreft) de tegenhanger van het in een relatie met elkaat tot een eenwording komen van 2 lichamen.
Ja we moeten de wet gehoorzaam blijven welke regels God ons beveelt, Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om te vervullen. Laten we gewoon gehoorzaam zijn aan wat Hij wil en beveelt. |
Dus als ik het goed versta is seks nog steeds een vies woord. Even ingaand op jouw stelling dat het woord seks in de bijbel niet voorkomt: - vreemd gaan wordt ook niet genoemd. - incest ook niet om maar es een dwarsstraat te noemen. - overwerken ook niet.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo wat je probleem is met het woord seks. Blijkbaar heb jij hier associaties mee die gelijk staan met : orgieën, grenzeloos, onbeschaafd, losbandigheid... en dat is jammer.
Jol, vindt excuus aan Thomas ook wel op zijn plek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren |
Mee eens Roelande.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
Balans is altijd het beste. Het kind met het badwater weggooien: liever niet. De vrucht van de Geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing en dat blijft ook van toepassing op samenkomsten waar al die met de vrucht van de geestvervulde mensen samenkomen, dat zou toch voor heel wat "rust-concentratie"mogen zorgen waar mensen zich in vertrouwen aan overgeven. Ik geloof ook nog wel in een geordende chaos... maar als mensen er meer van in de war thuis komen, zich overgeslagen voelen want waarom "valt de Geest wel op mijn buurman/vrouw neer en niet op mij" vraag ik me af of het wel zo spiritfilled is. Ik heb heel wat mensen met gat in de ziel over de grond zien rollen en me afgevraagd wat die nu voor verandering zouden ondergaan... niets dus, het was soms meer een wanhoopsactie/roep om aandacht, en ze hadden krachtige nuchtere mensen nodig met een heldere visie op Wie God is: de God van de vrede die harten en gedachten bewaard. Maar vanwege het kind in het badwater... blijf ik liever openstaan voor wat Vader wil doen... en dat is soms vrolijk buiten het boekje van onze controle.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:40
|
|
|
PIETER619 schreef: | Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen. |
Waarom seks en liefde bedrijven zo tegenover elkaar plaatsen? Het hoort bij elkaar.
Overigens vind ik je je uiterst ongelukkig verwoorden naar Thomas toe. Alsof hij, vanuit zijn visie op toen en nu qua relatie/huwelijk/intimiteit in de context geplaatst van de tijd, moord goed zou praten en stelen zou aanbevelen. Zo schilder je nu iemand wel af naar mijn idee. Ik heb de bijdragen van Thomas in ieder geval altijd anders gelezen dan het beeld wat er nu geschetst lijkt te worden, alsof hij propageert dat je er maar op los mag/kan leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:56
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb jouw mening over dit onderwerp even gemist op deze topic, denk ik? Ik zie alleen staan dat je er niet over wil praten. Of heb ik jouw mening over `behoefte of verlangen` over het hoofd gezien? |
Hmm ja en de titel en inhoud van het topic vind ik ook niet zo vreemd als eerder werd opgemerkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 20:43
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
KLUS667 schreef: | een grijze Petra
Petra, als je nog meeleest: komt ie nog één keer:
Bedankt voor je leuke manier van schrijven, errug jammer dat je gestopt bent, zal je mailtjes missen. Hopelijk tot ziens en uiteraard wens ik je alle goeds en Gods onmisbare zegen toe in je verdere leven!! |
Ze komt nog terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 14:16
|
|
|
PETRA373 schreef: | dat durf ik noggeneens niet meer, na alle comentaar die ik hier laatste maanden op me schrijven heb gehad pieter Zie me daar al zitten en daar het gezeik op me afkrijgen. ha ha jij ook beste, je schrijven was altijd mooi om te lezen. |
Ik denk dat dat wel meevalt Petra. Er waren in het verleden ook wel es verhitte discussies en de paar keer dat ik er kwam was het bij het ontmoeten tijdens de picknick gewoon gezellig. Ik geloof niet dat men het voor elkaar gaat lopen verzieken.
Net als in de politiek, knallen vanuit de stoelen en naderhand een borrel met een bitterbal.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 juni 2013, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 13:22
|
|
|
PETRA373 schreef: | lidmaatschap opzeggen, iedereen beste verder toegewenst en gods zegen petra die het daten via internet opgeeft, wie weet kom ik nog wel es ooit gewoon in echt tegen |
Dat bestaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 08:06
Onderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind dit een vreselijk moeilijk onderwerp. Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven. Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........
Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen! |
Zo herkenbaar ... zucht. Sterkte Leanne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 19:16
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb 'm zelf niet bedacht hoor
Ik las 'm ergens, en heb 'm even opgeschreven.
Veertig is de ouderdom van de jeugd. Vijftig de jeugd van de ouderdom. Victor Hugo ......Dit was de originele, ff snel opgezocht. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 19:15
|
|
|
“Als je snel wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt, ga dan met anderen.” Bob Payne
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 4 juni 2013, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 17:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als je 40-44 bent ben je een oudere jongere, als je 45 bent op de grens en als je 46-50 bent ben je een jongere oudere. |
oh jee volgend jaar ben ik over the hill ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 08:48
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
PETRA373 schreef: | Klopt, was benieuwd warom hij zo over ze dacht, maar zoals gewoonlijk schreef ik weer es iets op het verkeerde momnet bij iemand, beter vernader ik me naam in afreageerwezen. Zit je niet lekker in je vel, reageer je frustraite op petra af, met geweldigge opbouwende kritiek
|
Hoezo schreef jij dat op het verkeerde moment? Het was het juiste moment want je had deze vraag in deze discussie en wilde meer informatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 07:03
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Ja misschien wel, maar bij mij in de gemeente moet je echt niet komen met het verhaal dat masturberen goed is. |
De mogelijkheid is er dan dat veel mensen zich eenzaam en onnodig schuldig voelen...
door de frustraties en onbevestigde leiders in de top?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 06:49
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ben het hier wel mee eens, je schrijft hier een oordeel over dat ze parasieten zijn, en geeft eigenlijk een antwoord... tja, waaruit ik toch denk, dat je je je ondanks je 63 keer ofzo daar te zijn geweest je niet echt verdiept te hebben in hun denken en doen , knalt wel effe een oordeel neer. Lijkt me eerder een oordeel gebaseerd op mopperende klagende israeliers, zoiets als sommigge nederlanders klagen dat alle bijstands mensen parasieten zijn, zonder zich echt te verdiepen in het warom etc.... Schrijft dat je er niet mee moet bemoeien.... dan moet je niet een discusie erover op een forum beginnen. |
En vragen over iets stellen of hebben is al helemaal niet erg, dat is juist een open houding voor iemands mening en de zaak van meerdere kanten willen horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 23:25
|
|
|
KLUS667 schreef: | Dank je Mamaloe... Het forum is niet bedoelt om je gelijk te willen halen of je frustraties anderen op te leggen. Laten we elkaar respecteren en in liefde met elkaar als broeders en zusters omgaan.
.....tenminste....dat is mijn mening en ik hoop dat jullie mij gelijk willen geven, want anders |
haha
Jol, heftig knikkend
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 2 juni 2013, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 20:14
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Wel leuk aardig en lekker allemaal, maar denken jullie echt dat God zelfbevrediging goed vindt? Als je masturbeert komt er wel lust bij te pas; je krijgt allerlei erotische/pornografische beelden en gedachten bij die je opwinden. Volgens mij begeef je dan op gevaarlijk terrein; de vijand kan je in de val brengen en het kan leiden tot verslaving. |
Bij alles geldt volgens mij de vraag wat je focus is en waar je je mee vol giet. Voor vrijwel alles in je leven geldt waar je je leven mee vult. Je lijf ervaren op een gezonde manier kan dus ook.
|
|
Naar boven |
|
|