Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:51
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | W-tje, ik ben nog zo jong en onervaren Het is de eerste kind van mijn 3 om het huis van haar vader te verlaten. Ik moet nog wennen, ze gaat paar km verderop wonen |
voorbode van een lege nest syndroom??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:15
|
|
|
Vanmorgen om 7.00 aan m'n oren wakker getrokken, Kindermoppentrommel geopend..... Storm in m'n bed door 2 ruziënde kinderen.... Hummel van 9 mnd in bad gedaan..... op stap met 3 kids.... Reuze gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:09
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Na alles weer eens bij gelezen te hebben zie ik dat de discussie zich herhaalt... De termen actieve en de hier genoemde 'passieve' euthanasie.... De voor en tegens, zelfmoord al dan niet psychisch gerelateerd.....
Het meemaken van moeilijke en complexe situaties leert je (hopelijk) relativeren en dingen begrijpen. Deze ervaring heb ik tenminste wel. Het is inderdaad zo: je zàl er maar mee te maken hebben.....
Opnieuw beveel ik het mooie boekje aan 'als grenzen vervagen' van dr Agteresch. Persoonlijk vind ik dat een heel realistisch boek met een christelijke achtergrond.
Persoonlijk kan ik in sommige uitzichtloze èn bij ondraaglijk lijden begrijpen dat iemand zo niet verder wil leven. Als christen denk ik dat euthanasie niet volgens Gods Woord en naar Gods wil is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is in sommige dorpen nog lang gebruik geweest, als kind maakte ik het nog mee, dat mensen die zelfmoord hadden gepleegd, in een bepaald hoekje werden begraven, waar voorheen de afwatering van de kerk uitkwam. Men had toen weinig oog voor de psychische gesteldheid en een zelfmoordenaar was 'verloren'. Men ging er dus kennelijk vanuit dat deze mensen dat allemaal met het volle verstand deden. Het begraven op een apart plekje kwam dus minder dan vijftig jaar geleden nog voor.
Thomas |
oké dank je, had ik nog nooit van gehoord...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:00
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
BERT168 schreef: | dat klopt cootje, die 10 geboden zijn in ons verstand gelegd,we zijn een 'nieuwe mens' geworden die niet meer leeft naar de staat der letter maar naar de staat des geestes. wat ik bedoel is dat de Heilige Geest om aanspoord/dringt om het goede te doen. de H.G is veeeel meer dan de 10 geboden eingelijk,er staat in gal.5 dat de wet in één woord vervuld is,nl. ''gij zult uw naaste lief hebben als uzelf''. de Geest van God is liefde,dat kan je goed zien in bv 1 cor 13.
Rom 12,9 De liefde zij ongeveinsd. Weest afkerig van het kwade, gehecht aan het goede.
die Geest woont in ons,als een enorme steun en hulp om onze naaste lief te hebben als onszelf. |
Ik ben het met je eens dat als je bekeerd bent er duidelijk iets veranderd. Dan is het niet 'alleen' de 10 geboden houden maar ook een sterke behoefte om tot Gods eer te leven. Dit komt o.a. tot uitdrukking in het houden van de geboden. Toch ben je òòk als je bekeerd bent niet zonder zonde, dus daarom is het naar mijn idee wel goed om deze regelmatig te horen. Denk aan verschillende personen uit de bijbel die òòk de wet niet konden houden, maar wel steeds tot inkeer kwamen en steeds oprecht vergeving vroegen voor hun zonden. (Mozes, David, Jakob)
Vanzelfsprekend is er meer dan de Wet des Heeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:48
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen! |
Fijn Erica, sterkte vandaag!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wakker worden en bedenken dat je een goede nacht hebt mogen hebben Dan uit het raam kijken en de zon mooi zien opkomen! Wat is de natuur toch een bijzonder mooie schepping |
Fijn Erica!! Zonsopgang vind ik ook altijd genieten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:41
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mijn aanstaande schoonzoon heeft mijn BBOstel meegenomen voor vanavond en ik eet vanavond niks | Krijg jij nix of weet je hoe hij het klaarmaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 10:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is alweer heerlijk buiten de deur staat alweer open Van mij mag die nazomer nog wel even doorgaan, scheeld ook weer in de stookkosten Morgen de BBQ nog maar een keer tevoorschijn halen |
Je hebt tenslotte genoeg vers vlees... Roep je ons als je zover bent?
Hier zonnig, warm en genieten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik stop met deze discussie... Het is hier een kwestie geworden van een wellus nietus gedoe.
De een interpreteerd de bijbel zus en de ander zo.
En het lijkt alsof we elkaar onderuit proberen te halen, dmv bijbelteksten smijten. |
Ben niet aan het smijten hoor Mariska..... Was eigenlijk gewoon benieuwd hoe Bert dit ziet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:11
|
|
|
BERT168 schreef: | zoals al eerder gezegt is, wordt er gewaarschuwd om de wet niet OPNIEUW weer te gaan gebruiken,omdat de wet niet voor een christen is bedoelt. na het sterven van Jezus konen we immers wederomgeboren worden,toen konden we dus rechtvaardig worden buiten de wet om.(door genade)
met wet bedoel ik de wet en alles wat daarbij hoorde,ook de 10 geboden. nu worden alleen de 10 geboden voorgelezen die ook deel uitmaken van de wet. alleen is er iets anders voor die 10 geboden in de plaats gekomen,en dat is de Heilige Geest die in ons woont. gal 5 ;16 staat bv:wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. dat kan dus alleen als die (heilige)Geest in ons woont.
zoals al eerder gezegt is ,is de wet in ons verstand geschreven,dus de 10 geboden zitten als het ware in ons verstand,ze zijn in ons hart gelegd door de Heilige Geest die in ons woont. er is dan geen sprake meer van ons aan 10 regels houden,we hebben de H.G in ons hart die ons 'dringt' om dingen te doen of juist te laten. de H.G 'dringt' ons,hij dwingt niet! |
De 10 geboden mag je dus niet gebruiken want die zit toch al in je? is dat wat je wilt zeggen?
Ben het met je eens dat, als je bekeerd bent, de wet niet 'dwingt' maar je 'dringt' tot eer van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:41
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Beslissen is het aantal mogelijke vergissingen reduceren tot 1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:33
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | En dan komen de grijze haren |
blond verven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | een ijsje is idd erg lekker met dit weer Wat echter het nadeel is ik wordt hier gek van de muggen Hoorde dat ze door de natte zomer een warm plekje binnen gaan zoeken met name achter schilderijen |
wat zijn dat voor schilderijen dan Muggen houden hier niet van het weer (er nog geen gezien vandaag in NL)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, tegenwoordig heb je veel meer algemene begraafplaatsen, maar goed ook. En ik kan niet goed aangeven wat ik precies zou aanpassen, dat weet ik pas als ik degene ken die overleden is. |
Vind er inderdaad wel verschil in zitten welke begraafplaats je kiest. Ik heb er bijv. moeite mee als er een groot crematiecentrum op staat of als alles een beetje leuk en gezellig gemaakt is.
of raken we nu weer teveel offtopic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:23
|
|
|
BERT168 schreef: | er zijn zeker wel 40 plaatsen te noemen in de bijbel die aangeven dat de wet niet voor een christen is! keer op keer wordt er ook gewaarschuwd door vooral Paulus dat we niet wederom de wet weer gaan gebruiken. |
Dus als ik je goed begrijpt wordt een christen gewaarschuwd om niet de wet te gaan gebruiken. Met de wet bedoel jij dus ook de 10 geboden (wet des Heere) en niet alleen de Joodse wet (ceremoniële wetten) Of haal je nu twee dingen door elkaar?
Als het goed is probeert iedere christen te leven naar de 10 geboden? of weet jij een gebod wat niet meer van deze tijd is?
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 29 september 2011, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:13
|
|
|
Persoonlijk hou ik niet van die verhalen oftewel 'op hemelen' zoals je wilt....
Ik hoorde eens iemand zeggen (waar ik volledig mee eens ben) Geef hem/ haar bij leven een extra vriendelijk woord en/of een bloemetje ipv na het overlijden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:08
Onderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Teken van het beest? Kan je dat even uitleggen want die snap ik niet en nooit van gehoord. |
vermoed dat hij bedoeld het getal van de antichrist 666. Dit is een verwijzing vanuit Openbaringen. Diegenen die hiervoor kiezen zullen hem en het beeld dat van hem wordt gemaakt moeten aanbidden en een teken van hem op hun voorhoofd of rechterhand aanvaarden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | aparte plaats op het kerkhof... |
Hoe zie je dit dan? een hoek met mensen die zelfmoord gedaan hebben, een hoek met mensen die euthanasie toegepast hebben en een hoek die...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik begrijp je wel chat maar stel dat een gemeente lid van jou er psychische zo doorheen zit je hebt diverse gesprekken gevoerd maar lijkt er niet doorheen te komen en de hulpverlening laat op zich wachten wat helaas tegenwoordig vaak gebeurt. Die persoon ziet het niet meer zitten en pleegt zelfmoord zou jij die persoon dan niet begraven? Zou jij het niet aanhalen in jou dienst hoe moeilijk die persoon het had. Begrijp dat dit ethische dilemma's zijn maar toch. |
Zelfmoord blijft naar mijn idee altijd een moeilijk punt. Regelmatig gebeurd dit uit pure wanhoop of een daad waarin iemand niet toerekeningsvatbaar is. (Bijv. bij een psychose) Vanzelfsprekend blijft ieder wel verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Daarom is het naar mijn idee een moeilijk punt.
Pastorale zorg voor de nabestaande is daarom ook heel belangrijk. Het feit hoeft naar mijn idee niet verzwegen te worden maar ik denk dat het wel een gave moet zijn om dit goed te kunnen bespreken. Dominees hebben het daarom naar mijn idee ook steeds moeilijker met alle problematiek...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke maar heb hier toch even mijn vraagtekens bij kan zijn dat ik het verkeerd opvat hoor. Maar als iemand Euthanasie laat plegen moet dit worden aangevraagt dus dat kan niet zomaar in een vlaag van emotie en angst daar gaat echt wel behoorlijk wat aan vooraf voordat een arts de euthanasie inwilligd! Bij zelfmoord denk ik altijd dat die mensen het leven echt niet meer zien zitten en de wanhoop nabij zijn en natuurlijk dat noemt men zelfmoord maar vind dat anders dan euthanasie weet niet goed hoe het uit tel leggen kom er misschien nog wel op terug als ik het weet of misschien iemand anders er een aanvulling op heeft! |
Denk dat ik wel begrijpt wat je bedoelt.... Euthanasie is een keuze die gemaakt wordt waarbij iemand overwogen een keuze maakt terwijl bij zelfmoord vaak andere dingen meespelen zoals psychische gezondheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Cootje, ik weet echt wel het verschil tussen mijn eigen mening en een mening die door anderen gedeeld wordt. In deze korte periode heb je al twee mensen, die hetzelfde beweren als ik. Ik draai hier al een paar jaar mee en ken een behoorlijk aantal mensen, en dit is toch wel de meestgehoorde klacht. | Zeg niets over de mening, kan ik nog goed begrijpen ook! Ik bedoelde iets te zeggen over de manier waarop....
Ontopic: geen last van slapeloosheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:09
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ideaal weer om je kind om te kopen: als jij nou ff lief bril uitzoekt bij de opticien gaan we daarna naar het eiscafe Nog nooit zo snel klaar geweest |
Inderdaad, het is echt ijsweer.... Die zullen goede zaken doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Klopt chat maar daarom wordt er in de preken ook niet de nadruk op de 10 geboden gelegd maar op ellende verlossing en dankbaarheid. En dat de Heere een God is van liefde en niet een om bang voor te hoeven zijn maar we mogen zeker wel op de 10 geboden gewezen worden ze zijn niet voor niks opgesteld. |
Kan het niet beter verwoorden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat een mooie foto! Wat is Zuid-Holland mooi he? :) | kijk.... met jou kan ik praten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:55
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp. Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang. |
oke Renate snap je punt wel. Vooral als je niet met dàt gedeelte mee doet, dan is het een hoop leeswerk Stukken die mij niet interesseren lees ik altijd heel oppervlakkig of sla ik over. Punt van een forum is nu eenmaal dat er veel verschillende mensen zijn met verschillen. Goed is het om elkaar hier soms op aan te spreken, vind het wel verschil maken op welke manier. - Leg je op alle slakken zout òf geef je gewoon eens je mening. - Praat je namens jezelf òf neem je gelijk half CM mee in je argument....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:14
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Huh wanneer ga je slapen? Heb je nachtdienst gehad? |
yep... laatste nachtje gehad.... Werken tot 7.30 dus 't was lekker vanmorgen om even de stress kwijt te raken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan.... |
Hoi chat, Jij praat natuurlijk voor jezelf. Als er meer zijn die zich storen, laten die het dan melden. (een enkele reactie gezien)
Misschien moeten we gewoon onderscheid gaan maken tussen serieuze of niet serieuze topic's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:46
|
|
|
Vanmorgen een stukje gewandeld voor het slapen....
Uploaded with ImageShack.us[/img]
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 29 september 2011, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|