ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
Alleen Ik woon niet in UTRECHT JIJ echter wel Knipoog smiley

provincie heet toch ook zo? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:15
BerichtOnderwerp: Kerkgeschiedenis

MARISKA601 schreef:
.......
Bij de Godsdienstvrede van Augsburg in 1555 en bij de Vrede van Westfalen in 1648 kwam het tot een territoriale afbakening, waarbij Duitse vorsten hun lutherse, calvinistische of katholieke geloof aan hun onderdanen konden voorschrijven.
In Frankrijk kende Hendrik IV in 1598 met het Edict van Nantes beperkte godsdienstvrijheid toe aan de hugenoten; dit edict werd in 1685 herroepen door Lodewijk XIV. Pas in de 19e eeuw zou individuele godsdienstvrijheid gemeengoed worden in West-Europa.

Wellicht leuke info om te weten:
Duitsland is een Bundesrepublik, ofwel, net als de VS samengesteld uit verschillende Bundeslanden.
Er zijn er die overwegend katholiek zijn, en er zijn er overwegend protestant.
Het kan dus zijn dat er in het ene Bundesland een algemene verplichte kerkelijke vrije dag is, terwijl dat in een ander Bundesland niet als vrije dag geldt.
De historische verdeling heeft dus nog steeds effect.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:10
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

ERIKA129 schreef:
Ikke ben een vrouw bij mijn weten maar MArliesjes Smiley die vol vragen zit
Was dat dan?? duits ondergoed???

nee, brabants ondergoed meer... de ontwerpster Marlies Dekkers is opgegroeid in Oosterhout, nabij Breda.

kijk gerust ff op de site: http://www.marliesdekkers.com/
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:07
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8

CROSSROAD317 schreef:
de studie gaat over het 1000-jarig vrederijk ... de eindtijd zitten we nu midden in ... hoewel ... persoonlijk denk ik dat we aardig aan het eind van de eindtijd staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
4

ik geloof dat iedereen zijn of haar persoonlijke eindtijd beter serieus kan nemen ipv te speculeren op de mogelijke eindtijd van deze aarde.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:02

FRANKT627 schreef:
Heb je ook een afkeer voor bepaald ondergoed, Chat?

Ik kan chat verzekeren dat de kans groo... euh... substantieel aanwezig is dat je daar tijdens de 1e date mee geconfronteerd word... maar dat terzijde.

Persoonlijk ben ik allergisch voor die grote onderbroeken en bijbehorende nietsverhullende beee-haas.
Mijn favo damesondergoed zijn Marliesjes Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:50

MARISKA601 schreef:
heb je haar het ook terug gemaild?
is wel eerlijk om te zeggen dat je daarop afknapt.

heeft geen zin, iemand die zo beroerd schrijft dat chat er op afknapt, kan toch niet lezen, waarschijnlijk Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:39

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat er toch om waar je op afknapt, nou dit is voor mij een goede afknapper...

en: cheleik hep juh! Lachende smiley idureeen knakd ob anduruh dinguh av, nitwar
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8

CHATULIEM619 schreef:
voor die tijd een wandeling en eten bij Trijnie???

wou je vast in de eindtijdstemming komen ??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

COOTJE711 schreef:
meen het niet zo kwaad hor...

dat ken best, maar t doet wel zeer Huilende smiley, smiley in tranen het leven is hard, keihard voor mij en als je dan op deze manier nog eens een schop na krijgt, zie ik het allemaal ff helemaal niet meer zitten..
pijn is niet fijn!! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 21:27

COOTJE711 schreef:
tja.... noemen ze dàt nu 'weinig ziekte inzicht' ?? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

de term die jij gebruikt, ken ik niet... jouw complete reactie vat ik samen als: DENKEN dat je een indruk hebt van iemand... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:54
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ROADY641 schreef:
Je mag flauwe grapjes maken over mij wat je wilt Pieter.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik 7 nachten per week slaap als een roos.

.

tja ik vin dat leuk, flauwe grapjes maken, maar ik wou je niet laten schrikken hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ennuh... ik heb een blauw-wit geblokt Hastens bed en ik kan je verzekeren dat die reclame klopt: probeer maar eens wakker te blijven in een Hastens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:50

COOTJE711 schreef:
Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
zullen er nog meer karaktertrekken volgen?? Knipoog smiley

het is te hopen dat ze in ieder geval net zo aardig, hulpvaardig en sociaal voelend is als haar pa Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

CHATULIEM619 schreef:
Onbijbels handelen gaat me een stap te ver. Maar je hebt me nog geen echt antwoord kunnen geven waarom ze zo duidelijk deze aanwijzingen aan de kant schuiven. En je hebt me ook nog niet verteld wat je er zelf van vindt...

Dat is nou juist het probleem chatuliem, jij vraagt hier om duidelijkheid maar als iemand de zaak op scherp zet, dan geef je niet thuis.

voorbeeld 1: deze discussie. Er word gestrooit met bijbelteksten waarom de wet niet voorgezen zou mogen worden maar zodra er gevraagd word of het DUS onbijbels is, dan is het opeens weer n stap te ver.

voorbeeld 2: in de discussie over kinderdoop word er geroepen dat het bijbelse standpunt is: wie geloofd EN zich heeft laten dopen, kan zalig worden.
De kinderdoop beschouw jij niet als een doop, maar als een besprenkeling met water, dus conform deze bijbeltekst zou iemand met alleen kinderdoop niet behouden kunnen worden. Maar als ik dan vraag of die hele club DUS naar de hel gaat, dan is dat ook weer n stap te ver. Smiley die vol vragen zit

Mijn voorstel is dus om of de discussie te laten rusten, of om de gevolgen van je stelling ook volmondig onder ogen te zien EN te onderschrijven.
Anders heeft een discussie niet zoveel zin....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Helemaal niet geslapen vannacht en zuster Cootje kwam niet Boze smiley

misschien toch de roady-methode maar es proberen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 07:44

FRANKT627 schreef:
Ik vind dat ik al genoeg beproefd werd in het leven...dacht ik hier op een CM een soort van hemel te vinden maar ook dat was maar een illusie... Twijfelende smiley

een hemel voor jagers hier op cm, een nooit eindigend jachtseizoen Coole smiley met zonnebril

of je moet zo bijdehand zijn zelf je jachtakte te verbranden Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:15

FRANKT627 schreef:
Natuurlijk heb ik het zwaar, hoe kan het ook anders? Dat Judith nog niet heeft ingegrepen om me te helpen begrijp ik dus niet. Boze smiley

dat heet beproeving frank Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:09
BerichtOnderwerp: Angst

ROADY641 schreef:
Ja zonder enige zinnige inhoud toe te voegen.
Gaf je maar 's commentaar vanuit Gods Woord. Dan hadden we er nog wat aan en konden we er nog wat van leren.

Je draait er alleen maar omheen, of je zet de ander in de zeik.

Slapende smiley

Commentaar vanuit gezond verstand is beter dan commentaar met uit zn verband gerukte bijbelteksten.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:49

ROADY641 schreef:
Wie is Jezus voor jou Pieter?
Je draait er weer mooi omheen...

Sommige dingen gaan jou geen fluit aan roady Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik zit hier niet om tegenover jou rekening en verantwoording af te leggen, ik zit hier om rare forumstukkies te becommentariseren...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:18

ROADY641 schreef:
Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)

ik schrik niet zo gauw op cm, een van de redenen dat ik hier al 4 en n half jaar zit is dat je hier op cm van die heerlijke malloten met van die heerlijk maffe ideeen tegenkomt...

En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...

Nah, niet overdrijven he... op je profiel staat hbo opleiding, dus geen universitaire medische studie, neem ik aan
Daarbij hebben we weleens gechat en weet ik dus welk werk jij doet, alle respect hoor, maar dat was nog geeneens in de medische sfeer.
Ik wed dat de gemiddelde moeder wiens kind ooit de mazelen heeft gehad of een tand door de lip is gevallen, meer verstand van medische zaken heeft dat jij.

Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar...

Klopt, heeft veel en veel rakere uitspraken gedaan... sterker nog, Hij heeft geen idiote uitspraken gedaan.
Maar Hij wist dan ook WEL waar Hij het over had! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:08

Nou cross, je bent niet de enige Coole smiley met zonnebril

De kwalificatie "lekker ding" stond bij mij altijd bovenaan.
Na deze eerste selectie ging ik verder kijken naar die persoon.

Dat zal in vele ogen niet correct en wellicht zelfs schandalig zijn, intersseert me geen re... euh geen biet.

Het leukste is dat het mij het gewenste resultaat heeft gebracht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:33

GEOFFREY861 schreef:
Wow, zo jammer dat zoveel mensen nog vast houwen aan de grote tien. Eerst moet ik zeggen ik ben niet tegen de tien geboden, ze zijn heilig maar kunnen ons niet heilig maken. Ze zijn goed voor wat ze bedoeld zijn en dat is ons laten zien dat we niet door ons eigen werken rechtvaardig kunnen worden, maar een redding/er(Jezus) nodig hebben. Ze brengen ons naar de einde van ons zelf. God vond zelf het verbond niet goed voor ons en maakte een nieuwe (Heb 8:7-13) zelfs word het de wet van de dood genoemd in de Bijbel. Er zijn zoveel plekken waar er uitgelegd word dat mengsel niet goed is (nieuwe wijn in oude wijn zak), en dat wij niet meer onder de wet zijn maar onder de ganade van God (Rom 6:14--Gal 3:8-15--Rom 7: 4-8)waarschijnlijk nog meer :). Rom 4:13-17 zegt zelfs: Want indien zij, die het van de wet verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.[u]. Dat is toch vreeselijk, dat wil toch niemand. Alweer voor de duidelijk heid heb niks tegen de wet alleen het is niet voor ons wedergeboren, nieuwe creaties in Jezus.

wow, de grote 10 maar uit de bijbel scheuren dan?

en voor ons gemak graag een antwoord in 1 woord, gewoon ja of nee
dus geen gezwam in de ruimte, maar duidelijkheid svp
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 17:02

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat is nu het verschil met dit waar mensen zoveel commentaar op hebben en gebedsgenezing?
Eigenlijk is het zoals Roady het voorspiegeld toch ook een soort gebedsgenezing?
Eigenlijk is het bij hun een totale gebedsgenezing terwijl je je anders af kan vragen of het nu door de medicijnen of door het gebed komt........

Ik heb commentaar op vrijwel alle gebedsgenezingsdiensten.
Toch zie ik enig verschil.
Deze healingrooms gedragen zich als sekte en zijn totaal onverantwoord bezig omdat ze eisen dat je je medicijnen direct cold-turkey laat staan.
De gebedsgenezingsdiensten zoals bij Zijlstra draaien op overdreven gebedel om geld en de toon van hun gebed staat mij tegen.
Er word niet gevraagd om genezing, deze word min of meer afgedwongen.
Als ik dan zie hoeveel sucses er is, valt dit zwaar tegen, Zijlstra teert nog steeds op het sucses bij mevr. Vlot.
Hij gaat ook op tournee het land door waarbij zaaltjes afgehuurd worden, een soort rondreizend circus dus.
Maar eerlijk is eerlijk, hij verwijst de mensen wel door naar hun behandelend arts, zodat de teleurstelling medisch begeleid kan worden...

Ik heb er gewoon niks mee, het staat me tegen en ik vind het 1 grote poppenkast en het schurkt tegen oplichting aan.
Das mijn persoonlijke mening en verder zoekt iedereen het maar uit voor zichzelf....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 21:34
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

CHATULIEM619 schreef:
http://forum.beursbox.nl/2011/09/24/d-mark-of-euro/http://www.tips2trade.tk/

http://www.iex3d.nl/Forum/Topic/1271048/3/Aegon-vrijdag-23-9-2011-klein-tijdelijk-herstel.aspx#5825973

de eerste 2 geven keurig aan dat xandernieuws de bron is, de derde doet dat niet.
ofwel: hetzelfde stukkie meerdere malen gekloond.

maarre... van mij mag het waar zijn!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 21:29

FRANKT627 schreef:
zou het alleen daar bij blijven Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

nope Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:55
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Dan mag ze een kloosternicknaam kiezen. Zuster Germania, misschien Engeltje smiley

zuster Bertha-Hannelore
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:54

ERIKA129 schreef:
Super weertje Lachende smiley Van 12.00 tot 14.00 uur opening jeugdwerk gehad de jongste kinderen lekker ravotten in de speeltuin en de leiding??
Lekker lui op een stoel in het zonnetje kids in de gaten houden en genieten Coole smiley met zonnebril

als je nou meegeravot had, was je misschien vanaaf zo moe geweest dat je lekker had kunnen slapen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 18:52

WILLEMIJN232 schreef:
Nu is yoga toevallig niet heilig voor me maar een gezellige vrije tijds besteding maar het gaat me even om het principe....

Het is een gezond principe dat gelijke monikken gelijke kappen dragen..
Bejaardengym voor mensen die dat zo noemen is gesubsidieert... vragen jullie ook subsidie aan omdat wat jullie doen stiekum precies hetzelfde is?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:41
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Ach, die kleine Esther kan haar profiel wel zo aanpassen dat ze toch op CM kan hoor... Knipoog smiley Trouwens, ze is haast op CM geboren...of moet ik zeggen dat CM aan de basis lag van haar geboorte... Lachende smiley

sorry... esther649 word non Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:39
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

CROSSROAD317 schreef:
Bovenstaande staat op meerdere internetsites, denk dat je slim genoeg bent om op e.e.a. te googlen ... Verraste, verbaasde smiley

ja hahaha xandernieuws.nl he? Clown smiley
neem jij dat echt serieus cross???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 16:34

Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.

Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven??
Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel.
Sta jij ook in voor de gevolgen?
Of zal dat dan ook wel toevallig Gods wil geweest zijn?

Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.

Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole.
Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.

10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 110 Volgende
Pagina 48 van 110