ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 06:27
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

JOL252 schreef:
Ik denk even terug aan een vriendin met de ziekte van Crohn... over de 30 operaties.. en toch ongelovelijk vertrouwend op genezing tot het einde toe. Hoop, verwachting, geloof en vertrouwen gingen samen met teleursteling, knokken en strijden... tot ze uiteindelijk is overleden. Ze leefde vertrouwen en geloof in genezing voor en het gebeurde niet. In datzelfde vertrouwen ging ze naar Huis... zonder bitterheid. Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.

Quote:
Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.

Juist, ik ook.

Ik heb moeite met mensen die steeds maar weer bewijs zoeken Kijk God geneest ziekten(kanker oid, in die ernst ongeveer bedoel ik).

Ik ken ongelovigen die kennen allemaal wel iemand die is genezen van een erge ziekte, en ook wel kennen ze allemaal iemand die er aan is doodgegaan.

En niet significant meer of minder, iemand kennen die is genezen, als de gelovige waar ik het weleens van hoor, nu weer lees.
Mijn ene oom die heel aardig is en niet gelooft heeft een zware hartaanval overleeft, en leeft alweer enkele jaren gezond, en in diezelfde tijd kreeg een bekende in evangelisch Nederland een hartaanval die die niet overleefde.
Ben even de naam kwijt zoek het later op.

Ik heb moeite met het, voor mij triomfantelijke overkomen, als iemand is genezen: 'kijk maar, zie je wel dat God geneest'. Wat ik regelmatig hoor en zo overkomt op mij.

En dan kan je mi wel bidden voor genezing, en anders voor het te kunnen dragen en als God dat laatste geeft vind ik een veel groter wonder.

Quote:
BAPPI605 schreef:
Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!

Quote:
JOL: Maar om dit samen gelijk te trekken geeft mensen soms wel een vals beeld. Het gaat om Hem alleen en dat moet ons genoeg zijn of dit nu wel of niet gepaard gaat met een wonder.

Natuurlijk is bidden om herstel altijd een bidden naar Zijn wil. En of genezing nu wel of niet zich voltrekt op welke manier dan ook, maken we allemaal, ziek of niet, deel uit van Zijn plan.

Dit bedoel ik ook.

En zeker voor mensen die ernstig ziek zijn en proberen ermee te dealen, kan dat pijnlijk zijn, steeds die focus op bovennatuurlijke genezing door God, als ze zelf proberen te leven met het feit dat ze spoedig, of over een jaar oid dood gaan.
Idd, alsof dát het alllerbelangrijkste wordt gevonden door mensen/christenen, zo komt het vaak op me over, ipv dat je gered bent omdat iemand gelooft.

En als iemand ernstig ziek is, van ja God wil jou genezen. Het is nu nog hetzelfde als Toen Jezus op aarde liep, ja, maar Jezus loopt niet op aarde nu.
en als er idd mensen bij bosjes worden genezen, maar ja zo heel nu en dan eens iemand, ja. en dan heeft de zieke, behalve dat hij moet dealen met zijn levensbedreigende ziekte, of weet dat ie nog maar een jaar te leven heeft, ook nog eens denken wat is er dan mis met mij dat God mij niet geneest. oid.

Ik ben blij met de genuanceerde bijdragen, met name die van Leanne, ja zo kan je het ook zien, en God de eer geven, de ontzettend verdrietige dood van jou man heeft uiteindelijk anderen het leven gegeven.

En ja er staat idd: 'En nog veel groter werken zult gij doen'. Misschien doelt Jezus wel op de medische wetenschap, ziekten waaraan eerst mensen met bosjes tegelijk aan stierven zijn nu allang uitgebannen. Er staat ook 'werken', ja iemand even de handen opleggen is niet echt werken, maar in laboratoria naar vaccins zoeken en geneesmiddelen, en opleidingen voor chirurg, ja dat is wel werken, en nog hard ook.

Hij, Jezus kan mi niet bedoelt hebben dat 'u' nog veel meer mensen zult genezen of uit de doden opwekken, met alleen even iemand aanraken of handoplegging (zoals met bijvoorbeeld wel met reanimatie gebeurd, wat er toen ook niet bestond.), want in mij 21 jaar christen waarvan 10 in evangelische hoek heb ik nog niemand gezien of gekend die is genezen, door handoplegging of even aanraken van iemand met een bediending.
Ja, wel mensen die zeiden van ik ken iemand of velen die zijn genezen via handoplegging, maar altijd uit de tweede of derde hand.
Of uit de dood is opgewekt, ja wel vaag, in andere verre landen wel,(waarom kwam dat dan niet en nooit in het nieuws?)
Waarom altijd 'bewijzen' die niet te controleren zijn?

Iig bedankt voor de reacties waaruit idd blijkt dat Jezus helemaal niet net als 2000 jaar geleden mensen met bosjes tegelijk geneest, alleen door een handoplegging of aanraking.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 1 juli 2013, 07:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 00:48

Thanks voor de mooie en waardevolle en bemoedigende reacties van iedereen die heeft gereageerd.

Als ik tijd heb deze week reageer ik even.

Fijne week!

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:48
BerichtOnderwerp: Pesten...

http://www.waarinholland.nl/2013/06/zaak-anass-stinkt/

Een andere kijk op de zaak dan pesten door zelfmoord.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:15
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

http://www.nujij.nl/algemeen/ook-nederland-heeft-nu-een-edward-snowden.23855526.lynkx

Ook Nederland heeft nu een Edward Snowden.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5354:spionage-in-nederland-nog-erger-dan-amerika&catid=20:het-complot&Itemid=33

Spionage in Nederland blijkt nog erger dan in Amerika.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 03:18
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.

Ook breaking news:

Begint de massale vaccinatie-ellende opnieuw?

Vrijdag, 29 juni 2012 08:19

Er zijn de laatste dagen vele artikelen verschenen in de Mainstream Media over de gevaren van een nieuw gemuteerd vogelgriepvirus die door mensen overdraagbaar is.

Langzaam maar zeker wordt de bevolking voorbereid op de mogelijkheid van een pandemie en de oplossing is dan uiteraard vaccineren.

En wederom staat de wereld op de drempel van een massaal vaccinatieprogramma met een inenting waarvan zonder enige twijfel bewezen is dat deze schadelijk is.

We hebben in 2009 de geweldige varkensgriephype gehad, waarbij miljoenen mensen wereldwijd zijn ingespoten met een zeer schadelijk vaccin. Terwijl er wereldwijd maar 29 mensen aan deze griep zijn gestorven. Een “normale” griep eist wereldwijd rond de 3.000 doden.

Lees verder op: http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=2684:begint-de-massale-vaccinatie-ellende-opnieuw&catid=17:gezondheid&Itemid=30

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 03:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 02:32

Geneest Jezus nu net zo als dat Hij 2000 jaar geleden op aarde liep?

Zelf denk ik van niet, en velen denken van wel.

Ik zelf zie ziekte als deel van de zondeval.

Mijn astma is psychisch. Het is een allergie door psychische oorzaken, daarom is positief denken voor mij onder andere heel belangrijk.

Maar ja, er zijn ook duidelijke ziekten zoals kanker en brandwonden die dat niet zijn.

Ik vraag me af, waarom bij zoveel groepen zoveel aandacht voor genezingen.
Met grote posteres en flyers met reclame, van ga daar en daar voor genezing. Zomaar even 2 van het net geplukt.
Oa:
http://goedgelovig.files.wordpress.com/2013/01/healing-room.jpg,
http://www.mvcc.ie/wp-content/uploads/2012/07/Healing-Rooms-logo4.jpg

Ik denk zelf dat Jezus genas toen hij op aarde liep, en nu niet meer.
De wereld is in barensnood, dus rampen, liefdeloosheid en ziekten zijn het gevolg van deze gebroken wereld.
Ik heb zelf nooit uit de 1ste hand vernomen dat iemand van kanker genas, in een oogwenk, zoals staat beschreven in het NT, dat een vrouw alleen even Jezus kleed aanraakte, en meteen genas van jaren bloedvloeiingen.

Maar ja, Jezus loopt hier niet rond.

Wat doet het met mensen die ziek zijn, om steeds maar weer jaar in jaar uit aan te moeten horen, dat God hun wil genezen.....(maar het niet doet)

Wat dat doet met mensen die erg ziek zijn, of terminaal.

En, als het dan echt nu zo is als in de tijd dat Jezus rondliep, waarom dan zo weinig genezingen? In het NT lees je steeds 'en allen waren genezen'.
En, Ongelovige genezen ook regelmatig, met de wetenschap van nu.

Iig, mijn punt is, wat doet het met mensen die erg ziek zijn, na tig gebeden maar niet beter worden, en steeds maar weer aanhoren dat God hun wel wil genezen? Daar maak ik mij echt zorgen over.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 22:16
BerichtOnderwerp: genezingen en wonderen

Ik hoor erg vaak van christenen, dat zij de nadruk leggen op genezen zijn, een genezingsproces is begonnen, of iemand kennen die genezen is.
Wonderen genoemd.
Er worden zelfs genezingen verzonnen, zie goedgelovig.nl, en dan TRIN intikken. Over de 7 blinde jongetjes die zogenaamd waren genezen in Birma, stond in alle kranten en bladen, maar nog steeds blind zijn.

Ook regen van goudstof in mensen hun huis. Zie ook TRIN op GoedGelovig. Waarvan aangetoond is door een juwelier waar een TRIN medewerker (ex medewerker nu)naartoe ging om een sample te laten onderzoeken dat het onedel koper betrof. Dus eigenlijk moet dit topic heten, 'genezingen en 'valse wonderen'. Maar ja, je kan geen titel veranderen.

Maar, Wáárom die aandacht voor voorspoed(goudstof) en genezingen in steeds meer groeperingen? In plaats van het evangelie van Jezus Christus?

Ook regelmatig flyers onder auto's hun ruitenwissers of in je brievenbus van wilt u voorspoed en genezing en dat God u financieel zegent, kom dan dan en dan naar die en die dienst, daar en daar, met Grote letters, en veel kleuren.

Nou denk ik: al het goede komt van God. Alles is een wonder. Het hele leven, de natuur, de wetenschap, noem maar op.

Ik vraag mezelf af, waarom die nadruk op genezingen, als er bijna niemand geneest. Ook veel ongelovigen genezen, verhoudingsgewijs.

Als iemand terminaal ziek is, en Rust en Vrede in zijn hart heeft is dat niet veel meer een Wonder, dan als iemand blij is dat ie genezen is, want ja wie zou er niet blij zijn dan?

Is het niet veel belangrijker en waardevoller dat iemand gered is en eeuwig leven heeft, dan dat diegene tijdelijk, want we leven maar 85 jaar gemiddeld, genezen is?

En, hoe moet het zijn voor mensen, die hier meelezen en erg ziek zijn, terminaal,(en dat zijn er enkelen) en steeds lezen; ja God geneest en zelf zieker worden en bijna dood gaan, is dat niet heel erg dan, voor hun die nadruk die op 'genezen zijn' wordt gelegd.

Waarom geen nadruk op het evangelie, goede nieuws:
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.

Is dat niet veel belangrijker, het evangelie, goed nieuws, dat degene die terminaal ziek zijn, wéten dat ze naar de hemel gaan, behouden zijn, eeuwig leven hebben.??? En Rust en Vrede hebben in hun hart?
Wat heb je nu aan een genezing als er onrust is in je hart, wat heb je aan financiële voorspoed als je niet gelukkig bent er niet eens van kan genieten?

Waar komt die obsessie voor genezing en wonderen vandaan?, grote posters, met beloften van genezingen van kanker, brandwonden zelfs, ......
En geen woord over het verlossende werk van Jezus Christus op die posters en flyers.
Klik hier voor een poster als voorbeeld
http://goedgelovig.files.wordpress.com/2013/01/healing-room.jpg

Maar ja, het allerergste vind ik het voor de ernstig terminale zieken, de belangrijkheid die aan 'genezen zijn' wordt gegeven , ipv het evangelie van Jezus Christus.
Ik kan ermee handelen, maar zij zijn wel erg ziek...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 21:32

CHRISTIANMATCH schreef:
Shanita: laatste waarschuwing en nu van de redactie: blijf on-topic en anders eindigt de discussie hier voor jou!

Geen TRIN meer (alleen in TRIN-topics), geen Mattheus van der Steen (alleen in Mattheus van der Steen-topics), geen goudstof meer (alleen in goudstof-topics), enz. enz. enz.

Ook graag geen enorme lappen tekst meer plaatsen. Plaats dan een link met een korte toelichting, zodat mensen het zelf kunnen lezen als ze dat willen.

Afbeeldingen eerst verkleinen voor je ze plaatst. Als je wilt weten hoe dat moet, kun je ons mailen. We zullen kijken of we sowieso deze uitleg nog bij de regels kunnen plaatsen, omdat dat voor iedereen handig is om te weten.

Redactie CM

Héél duidelijk!

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 20:43

ROELANDE345 schreef:
Wat heeft dit met wel of niet inenten te maken?

Zie post Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 19:13 in dit topic.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 19:41

En volgens mij is het het nu, wat je ziet vervormd door een bril van het verleden.

Dit nu, is een schoolvoorbeeld van een waardeoordeel.

Ik schreef duidelijk dat ik het allen heb over dingen die nu spelen.

Maar ja, als iemand gehersenspoeld is.....ja, dan is dat en dat gewoon zo, zelfs als het tegen alle logica ingaat....

Goudstof regenen, denk eens na.....

Als iemand vragen krijgt, hoe kom je ineens aan die dure wagen van 100.000 euro, nieuw huis gekocht, lux ingericht, dure vakanties, eh ja het regende goudstof..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 19:13

JOL252 schreef:
Ja mensen kunnen Gods mindset beinvloeden. Zo mooi verwoord met dat Hij zich liet "verbidden". Ik denk dan maar even aan Mozes die pal voor het volk ging staan en God vroeg Zijn besluit te herzien.

Idd, mindset...

The attitude of mind....

Ja, en ook, vroeger, was inenten voor gevaarlijke ziekten....

Nu vertrouwen veel mensen de rivm niet meer, omdat er ook kwik en spul wat ze tegen onkruid enzo gebruiken inzit...

Dus je hebt nu een hele andere situatie dan 30 jaar geleden. Denk ik.

---

Uit
want to know

Met excuses aan degenen die de link er al eerder hadden ingezet, ik schrok, dacht iedereen moet dit weten.

Het is een groot artikel, maar ja de artikelen+linken op want to know is nog vele malen groter...

---
De werkelijkheid is dat vaccins uiterst giftige substanties zijn. Waar niemand bij stilstaat, is dat een vaccin veel meer bevat dan alleen de desbetreffende – verzwakte of gedode – ziektekiem(en). Zo is er nog altijd geen afdoende oplossing gevonden voor het uit het vaccin verwijderen van de ongewenste resten van de (dierlijke) cultuurbodems waarop de virale en bacteriële componenten van het vaccin werden gekweekt, of van het weglaten van gevaarlijke conserveer-, en weefselfixeermiddelen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 19:09

PIETER619 schreef:
De bestraffene Go dzal zijn kinderen di evoo rhet nieuwe verbond in Jezus gekozen hebben niet straffen, wel heeft Hij verdriet over wat wij soms doen, mede daarom is Jezus gekomen en die zal als Hij zijn Troon op aarde bestijgt alles goed maken zo de Vader het bedoelt heeft.

Zelf ben ik een broer zijn begrafenis met wat jij zegt geconfronteerd, de dominee zei tot 3x toe in zijn preek, "En de straf op de zonde is de dood"
Ik dath bij d evoerde keer ga ik zeggen dat Jezu sdi estraf gedrage nheeft voo rons en wij door Hem hetEeuwige leven kunnen beërven, maar hoefde gelukkig/jammer genoeg niet. Omdat mijn schoonzus elke zondag en later ok vrijdags (op ons verzoek) langs kwam heb ik haar verteld dat Jezus haar man dus mijn broer bij zich heeft genomen en dat we afscheid namen met een tot ziens. Gelukkig heeft z ehet geaccepteerd en zei later dat ze tegen een ouderling die langs kwam en ook met het "straf verhaal" kwam dat het niet zo was.

Hai Pieter619,

Hier schrik ik ook van, iets soortgelijks als Leanne meemaakte, van Leanne vond ik, zo mogelijk dan, nóg erger.

Ik zal er een ding uitlichten waar ik echt van schok:
Quote:
Zelf ben ik een broer zijn begrafenis met wat jij zegt geconfronteerd, de dominee zei tot 3x toe in zijn preek, "En de straf op de zonde is de dood"

Hoe durft zo'n predikant, op een begrafenis, te zeggen, het loon van de zonde is dood. En dan 3x...
Lekker dubbelzinnig weer. Woedende smiley Zieke smiley

Tuurlijk is het loon van de zonde de dood, staat in de Bijbel ook zo.

Maar daar wordt de geestelijke dood mee bedoeld, wat in veel gevallen ook weleens de lichamelijke dood met zich meebrengt, denk maar aan iemand die veel hard drugs tot zich neemt al jaren.

En dan nog, kan diegene wel degelijk behouden zijn, en was het leven te zwaar om onder ogen te zien, zonder bewustzijns verlagende middelen voor diegene.

Wat een misselijke opmerking Zieke smiley Woedende smiley , 3x op een begrafenis zeggen "het loon van de zonde is de dood".

Net als bij wat Leanne schreef, ik wist dat het erg was, toen ik opgroeide, hoorde je dingen van de kerk is er alleen om je levensvreugde en plezier te bederven, en angst aan te jagen met de hel.....deze kreten snap ik nu, die kwamen van kinderen die ouders hadden die de kerk hadden verlaten om deze redenen. en daarom ook op openbare scholen zaten net als ik...
En dus de kerk vaarwel zeiden, wat voor die kerk hetzelfde is als het geloof vaarwel zeggen.

Sterkte, net als Leanne, om deze leugens te boven te komen!

S. die wist dat het erg was, maar/en hier erg van schrikt, vooral, omdat het, nu, as we speak, nog steeds gebeurd......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:48

PETRA373 schreef:
lieverd , terecht dat je boos bent als je zulke dingen leest. op sites zoals goedgelovig,
heb je hier al heel vaak eerlijk antwoord opgegeven, maar heeft geen nut, want jij gelooft gg en andere critici en is herhaling van woorden dan.
en ja er zijn zeker leiders die fouten maken,(blijven mensen he) ook erg slechte fouten en bewust en terecht dat je daar boos op bent

Maar zet daarmee gods geest niet in een hoek, de geest van god is nog steeds dezelfde als in de bijbel en werkt soms met wonderen door gelovigen heen
er gebeuren nog steeds wonderen, genezen nog steeds wel eens mensen.
De geestelijke wereld is soms moeilijk te bewijzen.
antwoorden op alle vragen heeft geneen cristen, wat ik eerder wel es schreef, waarom???
blijft over een vertrouwen in god die als een liefde volle vader die voor ons zorgt( niet eentje waar we bang voor moeten zijn en die onze kinderen ziek maakt)
die ons niet alles uitlegt, omdat wij dat niet aankunnen denk ik, net zoals ik me zoontje van 5 niet alles uitleg, kan hij nog niet aan.
En denk dat wij eerder in de rechtbank ooit verschijnen en god ons vraagt: waarom??? waarom hebben jullie niet naar me geluisterd?

begrijp je vragen wel, heb hier mooi boek over predikant die geloofde en dacht interesant waarom gelooft de man nog , want las dat hij de eerste en tweede wereld oorlog had meegemaakt, die moet zeker vragen hebben gehad als waarom en twijfels wel es.
OOk die had niet antwoord op alle vragen veel gezien, veel ellende, maar ook veel wonderen....
dacht je dat die niet wel es dacht waarom word dit joodse kind zoveel leed aangedaan????
Ook ik weet de antwoorden niet, waarom? wel dat er inderdaad nog steeds mensen wel eens worden genezen.
God met ons is, ons niet los laat. heel genadig is.
Ook van jou houd ook al irriteer je je wezenloos aan trin... en andere charismatische gelovigen.
Over trin, ik geloof niet artikelen, onderzoek zelf altijd de vruchten....
ma ja kritisch nederland.... als ik hier schrijf dat er een wind van gods geest door me huis waaide is het bewijs? wetenschappelijk bewijs? oh en diagnose , schrifofeen of zoiets als ik dat zeg. ha ha
Ik ga dan de discussie ook niet aan met zulke mensen over wonderen, begrijp hun kritiek wel, maar onderzoek het zelf....en bij trin heb ik jou nog nooit gezien....
niet alle christenen die charismatisch zijn, zijn hetzelfde.

liefs en beter ontopic weer, en ben niet boos, begrijp je wel, ik persoonlijk vind het jammer doet me verdriet hoe sommige christenen jouw gekwetst hebben, en teleurgesteld.

en nee, echt niet boos, ben het inmmidels gewend dat omd e zoveel tijd, je heel boos word om trin berichten enzo. Knipoog smiley

Tis niet naar jou persoonlijk gericht.

Heeft ook niets met verleden te maken met het nu. Wat ik nu zie, wie ik nu spreek.

Quote:
En denk dat wij eerder in de rechtbank ooit verschijnen en god ons vraagt: waarom??? waarom hebben jullie niet naar me geluisterd?

Dat denk ik niet.

Ik ben in zelfde soortgelijke stichtingen als Trin geweest.

Daar zeiden ze dat ook, en 'waarom niet naar Me geluisterd, bedoelde ze hun eigen stichting/organisatie mee...

Ik heb alle linken onderzocht kranten, bladen christelijk, niet christelijk.

En ik werkte met getraumatiseerde mensen die ooit in die groepen kwamen.
En die werden doodleuk afvalligen' genoemd.

Hoe zou het komen dat je 'die' al een tijd niet meer ziet, en 'die'?

Kritiek mag je niet hebben op de gezalfden des Heren, dus ze kunnen werkelijk alles maken. Want zo noemen ze zichzelf.

Ja, ik weet ook wel dat degene die verzint dat het goudstof regent in zijn huis, (een medewerker, nu ex medewerker van Trin), nam wat mee naar de juwelier, en bleek onedel koper te zijn, iets uit te leggen heeft bij God, maar ja de mammon, is erg sterk, ineens een dure auto, paar keer op vakantie lux huis etc.

Dus mijn geestelijk mens zeg maar, heeft erge medelijden, maar ja mijn 'degene' die in de wereld is, die denkt wat een stelletje oplichters.

En, ten koste van anderen, al die voorspoed die je belooft wordt door hun, gebeurd helemaal niet als je gelovig wordt.

Zgnmde christelijke boeken van bep. groepen werken niet evenals dvd's.

Quote:
niet alle christenen die charismatisch zijn, zijn hetzelfde.

tuurlijk niet, ook niet alle traditionelen, kijk maar naar het verhaal van Leanne...

Ik maak me boos over oplichting in de naam van God.

Quote:
God met ons is, ons niet los laat. heel genadig is.
Ook van jou houd ook al irriteer je je wezenloos aan trin

Ja, Trin is ook wel God he, iig Mattheus, wat niet eens zijn echt naam is, maar klinkt indrukwekkend, een van de apostelen...

Weleens gehoord van 'zand in iemands ogen strooien', valse profeten in de latere tijden?

En, es een keer een foutje maken(zoals je schreef dat ze doen) is iets anders als massa's mensen bedriegen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 15:11

PETRA373 schreef:
Denk dat er in die healing room in jezus naam word gebeden, God, jezus,
ook de eer toe komt van de genezingen.

Ze zetten het misschien niet met opzet erbij, om dat sommigge mensen van het woord jezus al weg rennen.....

Zo is er een vrouw die na paranomale beurzen gaat, staat van alles, genezingen in van alles, veel new age, etc.....
bij haar kun je ook voor genezing komen en verrassing, onder he t bidden komen ze er achter, gebeurt met de kracht van jezus, god.
Zet ze het van te voren neer, moeten de meeste mensen er niks van hebben.....en als er dan iemand genezen word, komen mensen tot bekering. tot geloof in jezus, die er eerst niets van wouden hebben.

Want als we bv kanker hebben, gaat rustig de gemiddelde burger na een wichelaar en noem maar op voor de hoop op genezing.
maar jezus zijn we of voor of het is een steen des aanstoots.

Wonderen gebeuren heel nu en dan.

En op die poster staat niets over Jezus.

En waarom zijn er dan zoveel zieke christenen?

Een gemiddelde burger doet dat helemaal niet, wichelaar, die weet niets eens wat dat betekend.

En dat het goud regent, dat geloof jij?

En als ik dat niet geloof, dan 'zet ik God buitenspel, volgens Pieter, tis goed.

Als ik me kan verantwoorden naar God.

En niet naar Trin, Zeilstra, Benny Hinn, Todd Bentley en andere partners van Trin.

Is die kinderverkrachter Leider Lubega al weggehaald uit dat weestehuis in Oeganda? Want Trin sponsort hem van giften....

Dát zou ík nou wel eens willen weten....

Of is het van naaa, we willen de kinderen niet zonder leider laten zitten, en ach, anders zitten ze op straat zijn ze nu beter af, en anders missen wij wat er aan onze strijkstokken blijft hangen, en dat is níet weinig.

Ben er helemaal klaar mee, en dan nog Ouweneel met zijn eindtijdstudieleugens, BAH!
En leugens over genezen blinde kinderen, geen woorden voor, om misselijk van te worden.

En dan kunnen ze wel een bordje 'christelijk' voor hun deur hangen, het gaat mij om de daden, vruchten, en die stinken...

En dreig maar met niet okee want dát ís het ook niet, en ja ik ben boos, héél boos. Woedende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 15:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 14:57

PIETER619 schreef:
Dus jij vindt dat de dokter geneest en we God maar buitenspel moeten zetten, althans daar lijkt het wel op, maar hopelijk vergis ik mij.

Zouden we God niet meer eer moeten brengen voor al het goede wat Hij doet of moeten we Hem als onze Heer, Redder, Verlosser, Genezer, enz in plaats van Hem in een verdomhoekje te houden?

God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

Ik was laatst bij de kaakchirurg, me beste vriend was mee.

Voor de ingreep hebben wij gebeden, of God de handen van de chirurg wil zegenen.

Ik doe niet negatief over God, over mensen die over de rug van God geld verdienen, Gratis, ja....maar wel een collecte in die healing room, met toch wel een dringende oproep om daar vrijwillig toch wel wat in te gooien en wel dingen die knisperen.

En er zijn tegenwoordig veel mensen die genezen van alles en nog wat, ook kanker, gelovigen en ongelovigen.

Wie zegt dat ik God in een verdomhoekje hou?, omdat ik die poster zo potsierlijk vind, en daarmee zovelen misleid worden, wel hun geld kwijt, maar niet hun ziekte.
Want er staat gratis maar ze moeten langs een grote, niet te omzeilen collecte bus, en ja.. dan ben je wel een hurk, als je daar niets ingooit wat knispert, terwijl al deze healing mensen vrijwillig werken(maw er wordt lekker op je schuldgevoel ingespeelt).....Want je wordt ook naar buiten begeleid door een medewerker en wel eventjes heel erg duidelijk en ondubbelzinnig op die collectebus gewezen....
Ík kom ze tegen bij mijn vrijwilligerswerk in de ggz....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:42

LEANNE226 schreef:
Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God.
Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.

Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.

Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.

Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen

Verschrikkelijk Leanne!!!

Quote:
Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)

Nou snap ik ook, Leanne, de grote negativiteit over kerken toen ik opgroeide, zonder geloof, openbare scholen ed.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:37

SHANITA130 schreef:
En de schade is vele male groter, God heeft geen charlatan=bedrieger nódig om doorheen te genezen, kan HIJ zelf ook door de zieke zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:36

SHANITA130 schreef:
Ik geloof zeker dat God geneest, maar niet altijd!!!!!!!

En dan zulke poster ophangen die suggereren dat God altijd geneest.

"" Healing Room(genezings kamer)

Heeft u Kanker, Brandwonden of andere pijnlijke kwalen?

Bent u het helemaal zat?

Nee dan contact op met: Healing Room(genezings kamer) Volendam.(met mooie sierlijke letters)

Telefoon:...

E-mail:....

Gratis. doeltreffend en waarheidsgetrouw.""

Ik vind dit behoorlijk misleidend, en valse hoop gevend, ja, omdat iemand, iemand kent...etc. Smiley met dichtgeplakte mond Woedende smiley

Laatste keer, nieuws over genezingen was de 7 blinde kindertjes die waren genezen en niet waren genezen, Leugens TRIN, en daar baal ik van.
En de zogenaamde beenverlengers, die even aan de achterkant van je gympen trekken.

Niet dat ik niet in de grootheid van God oid dergelijks geloof. Juist wel!

Ik geloof niet in de leugens van trin.

Quote:
Pieter: God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

En de schade is vele male groter, God heeft geen charlatan=bedrieger nódig om doorheen te genezen, kan HIJ zelf ook door de zieke zelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 13:31

PIETER619 schreef:
Dus jij vindt dat de dokter geneest en we God maar buitenspel moeten zetten, althans daar lijkt het wel op, maar hopelijk vergis ik mij.

Zouden we God niet meer eer moeten brengen voor al het goede wat Hij doet of moeten we Hem als onze Heer, Redder, Verlosser, Genezer, enz in plaats van Hem in een verdomhoekje te houden?

God geeft al het goede, waarom zo negatief over wat God doet, snap ik niet helemaal. Er zijn veel charlatans, maar God geneest nog steeds zelfs door charlatans heen of zijn Woord zou een leugen moeten zijn.

Ik geloof zeker dat God geneest, maar niet altijd!!!!!!!

En dan zulke poster ophangen die suggereren dat God altijd geneest.

"" Healing Room(genezings kamer)

Heeft u Kanker, Brandwonden of andere pijnlijke kwalen?

Bent u het helemaal zat?

Nee dan contact op met: Healing Room(genezings kamer) Volendam.(met mooie sierlijke letters)

Telefoon:...

E-mail:....

Gratis. doeltreffend en waarheidsgetrouw.""

Ik vind dit behoorlijk misleidend, en valse hoop gevend, ja, omdat iemand, iemand kent...etc. Smiley met dichtgeplakte mond Woedende smiley

Laatste keer, nieuws over genezingen was de 7 blinde kindertjes die waren genezen en niet waren genezen, Leugens TRIN, en daar baal ik van.
En de zogenaamde beenverlengers, die even aan de achterkant van je gympen trekken.

Niet dat ik niet in de grootheid van God oid dergelijks geloof. Juist wel!

Ik geloof niet in de leugens van trin.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:55

ZEELAND736 schreef:
Dan kun je misschien ook beter de poster niet plaatsen...toch??

Zit een waarschuwing bij voor alle mensen/christenen, die denken, ha, ik kan van me kanker oid afkomen.

Op zijn minst erg misleidend!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:27

PETRA373 schreef:
ook trin zegt, ook na de dokter gaan... bidden voor genezing en zeggen, soms word iemand genezen, soms niet. het waarom hebben we geen antwoord op en kijken na de mensen die genezen en blijven bidden voor zieken.

maar ha ha, die discusie ga ik maar niet met je houden over trin.... daar denken we verschillend over.... liefs

was wel gaaf dat toen ik voor gebed ging na healing room, dat gat van kies dichtgroeide daarna, in heel korte tijd.

weet ook vast iemand een trucje voor Knipoog smiley

Het is niet eerlijk, grote posters, "God geneest, ook vandaag!"

En:

Uploaded with ImageShack.us

- Afbeelding aangepast door redactie CM -

Elke kies die getrokken is vult het gat heel snel, hehe.

Nee, ik heb het over genezing van kanker ed die Trin oa, de mensen voorspiegelt, ...

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 29 juni 2013, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 11:00

PETRA373 schreef:
Maar ha ha ik geloof er wel in in wonderen, maar das voor ander topic ooit weer, als we die discusie weer es beginnen.

Knipoog smiley

Kijk dit bedoel ik, kan jij Trin niet bellen, dan kunnen ze uitzoeken waar die kinderen zitten zou toch een mooi getuigenis zijn, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:59

God geneest dus dan kunnen die kinderen fijn in de gloriestoel gezet worden of naar een van de healingrooms gaan, of Zeilstra, o, nee, die geneest niet iedereen he?

God geneest, ook vandaag nog, snel uitzoeken waar die kinderen zitten en dan, Trin etc, er snel heen, waarom doen ze dat niet, God geneest toch door ze heen?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:24

THOMAS968 schreef:
Toen je klein was, was hersenvliesontsteking ook al een mogelijke complicatie. Dat is altijd zo geweest Deze kinderen waren gezond gebleven als de ouders hadden ingeent en de kans dat dat misgaat weegt niet op tegen een potentiele dood of beschadiging. Hersens kun je haast niet herstellen.

Ze zeggen op God te vertrouwen. Maar op God vertrouwen is niet hetzelfde als afwachten wat er gebeurt maar geloven en vertrouwen dat Hij je zal helpen bij je handelen. Pas als dat niet mogelijk is komt het geduldig afwachten aan de orde.

Thomas

Ja, ik geloof je wel.

Toen ik klein was, werd mij verteld, je hebt onschuldige mazelen, die krijg je een keer dan niet meer, ik heb daarna en tijdens, zelfs in me hele leven, nooit een geval, in krant waar dan ook gehoord van hersenvliesontsteking daardoor, en nu op zo'n grote schaal, dat bedoel ik.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:18

ROLF230 schreef:
Ach Shanita,

Dat heeft niets met wonderen te maken. Bij Evangeliegemeente De Deur waar ik bijzat doen ze dat dagelijks. Het is een soort trucje. Geloof maar niet dat het ene been een meter langer is ofzo. Gaat altijd om een aantal cm'ers en dan is er een trucje voor zodat de benen weer even lang zijn. Daar heeft de Heere niets mee te maken.

Ik ken dat truucje, als ik de film zie zet ik m wel even neer.

http://youtu.be/A4PM-T7jJqc

Film over het truucje.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 juni 2013, 10:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:03

JOL252 schreef:
Even een bijdrage on topic:

http://www.nu.nl/binnenland/3513335/vijf-kinderen-doodziek-mazelen.html

Waarom waren die berichten er nooit toen ik klein was en mazelen had?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 23:39

ROLF230 schreef:
Ach Shanita,

Dat heeft niets met wonderen te maken. Bij Evangeliegemeente De Deur waar ik bijzat doen ze dat dagelijks. Het is een soort trucje. Geloof maar niet dat het ene been een meter langer is ofzo. Gaat altijd om een aantal cm'ers en dan is er een trucje voor zodat de benen weer even lang zijn. Daar heeft de Heere niets mee te maken.

Ja, evangeliegemeete de Deur, kan ik ook nog wel wat over kwijt... Smiley met dichtgeplakte mond

Trap je bijna een deur in.

De uitdrukking Open deur is een verkorte vorm van het gezegde: Een open deur intrappen (of: inlopen). Letterlijk betekent dit: moeite doen om een deur te openen die al open is; bij uitbreiding figuurlijk: overbodige moeite doen. Dit wordt dan weer toegespitst op iemands taalgebruik; hij zegt iets dat zo voor de hand ligt, dat hij zich de moeite had kunnen besparen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Open_deur

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 juni 2013, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 23:14
BerichtOnderwerp: Het weer

Morgen overdag 17 graden, ik wist nog dat dat afgelopen jaren de temperatuur 's nachts was. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 23:11
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

ROLF230 schreef:
jajajajajajajajaja,

Ik geef het toe: Ik ben de leukste man hier.

Dus dames, mail me maar.

Kussende smiley

Haha Knipoog smiley

Vind ik ook, Rolf, En de verstandigste Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 23:08

PETRA373 schreef:
Maar ha ha ik geloof er wel in in wonderen, maar das voor ander topic ooit weer, als we die discusie weer es beginnen.

Knipoog smiley

Natuurlijk, en dat zoveel mensen er in geloven is ook weer een wonder Knipoog smiley

Gloriestoel: http://goedgelovig.wordpress.com/?s=gloriestoel

Hierboven Het bewijs, De Gloriestoel Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 juni 2013, 23:23
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 235 Volgende
Pagina 47 van 235