Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:28
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen...Mariska ik ben een beetje zat van je ruzie willen maken. Je weet net zo goed als ik dat ik niet iedere demente bejaarde dood wil hebben. Maak dan ook niet zulke uitdagende opmerkingen.. |
Ik zoek geen ruzie,maar ik ergerde me aan die opmerking van je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen... |
Mijn moeder is dementerend, heeft in het najaar vaak last van brochitus, dankzij de griepprik heeft ze het niet in erge mate.
Als wij kinderen zouden zeggen ma, doe de prik maar niet, dan vrees ik het ergste.
Moeders heeft jaren lang voor ons gezorgd, nu nemen wij een deel van de verzorging op ons, oa haar gezondheid.
Is het dan verkeerd om haar de griepprik te geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoals Does opmerkte is onze gezondheidszorg er altijd op gericht om mensen in leven te houden. Terwijl dood gaan ook een onderdeel van leven is. Vroeger was griep een van de belangrijkste doodsoorzaken. Het heeft lange tijd op de derde plaats gestaan. En dan ging het vaak om bejaarden die al in een sterke mate verzwakt waren. Waarom zouden we de natuur niet op zn beloop laten? |
Er zijn vele cm leden waarvan 1 van de ouders dementerend is. Met jouw opmerking wens je in feite dat ze zo snel mogelijk maar sterven.
Als je vind dat we de natuur zijn gang maar moeten laten gaan, waarom dan nog medicijnen slikken/spuiten?
In feite is het niet geven van een griepprik al een vorm van euthanasie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 09:26
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Yep ben er vroeg bij, maar ik heb dan ook geslapen vanaf 15.30 uur gistermiddag en ik ga zo wel weer verder hoor. Die pijn werkt zeer vermoeiend, maar ben blij en dankbaar dat ik toch weer hier achter mijn lappie kan.
De verpleegkundige die op mijn zaal staat (knappe vent overigens ) was er gisteren ook en die vertelde dat ik erg naar was op de uitslaapkamer en was blij om mij weer te zien zitten.
Als mijn hb-gehalte goed is mag sowieso het infuus eruit. Maar uit bed, laatstaan douchen...mocht niet van de broeder |
rare broeder is het... maar mischien toch ook wel een beetje vestandig... stel dat u uitglijd op de natte vloer...
u kijkt die broeder smekend aan dat u zittend wilt douchen, als dat lukt.
en anders vraagt u aan het bezoek of zij ettelijke bussen deodorant mee willen nemen, daar u niet zo fris en fruitig ruikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 09:07
|
|
|
U is vroeg wakker mevrouw Josina.
Ik hoop dat alles goed is verlopen.
Sterkte verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 22:04
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mijn vraag is nu: iemand die gelooft, hoe haalt ie het in zijn hoofd om euthanasie te plegen. Ik bedoel hij weet dat hij het niet mag doen. |
Die mensen vinden het toch geoorloofd om het te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt gelijk. Ik vind het ook vreemd om zwaar demente bejaarden een griepprik te laten geven... |
Die mensen moeten dus maar doodgaan aan een griepje, terwijl het te voorkomen was?
Iedereen heeft recht om gezond te zijn. En je mag zulke mensen het recht niet ontnemen.
Waar leg de de grens?
K-patienten ook maar niet, koste de maatschappij veel geld? Gehandicapten ook maar niet, koste de maatschappij ook veel? Suikerpatienten ook maar niet, kost ook veel? Hartpatienten? Nierpatienten? Mensen met obesitas, hadden ze maar gezonder moeten leven? (Niet dat alle obesitas door ongezonde levenstijl komt.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:08
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Crossroad zet het adres er niet bij dus er zal wel niet veel keus zijn....... |
Zuiderdiep heet die ene straat...
niks geen kerkstraat/dorpstraat/schoolstraat..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:39
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
je tatoo afmaken kost geld, evenals weg laseren. ik denk niet dat je een eind op schiet met de tatoo af te maken.
laat het zo zoals het nu is, en gebruik het geld voor andere dingen.
ik zelf ben geen voorstander van tatoo zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:30
Onderwerp: FLEVO SPEEDDATEN
|
|
|
ROBIN273 schreef: | Nou, de lijst moest je inleveren, en het enige wat ik kreeg was een mailtje met de nummers van je mathces... Je kon dan op een link klikken om ze anoniem uit te nodigen om in te loggen op CM. Zulke mailtjes heb ik ook gehad van hun, maar hoe je in contact komt, geen flauw idee...
GR. Robin |
Kan ook zijn dat ze geen lid meer zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:21
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het is gewoon een gehucht met 1 straat Daar heb je alles mee gezegt |
dorpstraat of kerkstraat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:32
Onderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.
Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig... |
Als je zonden niet erkend dan ben je ook hoogmoedig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:21
|
|
|
speciaal voor Josina:
Heel veel sterkte vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:14
|
|
|
Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?
Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:10
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Stel ik eens een vraag uit bezorgdheid en dan word ik als nieuwsgierig beschouwd |
Het is ook nooit goed hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:09
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Grijs en somber.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het regent hard hier in Hoeven.
Nu even opzoeken wat een plintenladdertje is. |
Net zoiets als ampèrevet, maar dan anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:42
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waarom werkt de zoekfuntie niet? Typ ik wat in bij zoeken op het forum ......niks, zoek zelf maar op. |
Als die niet werkt dan weet ik het ook niet...
Is het misschien dat jij toch alles weet? En je niet meer hoeft te zoeken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:37
Onderwerp: FLEVO SPEEDDATEN
|
|
|
Er kunnen meerderen hetzelfde nummer hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:33
|
|
|
Als je zelf het laatste stukje taart neemt ben je egoistisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar als je het eigenlijk liever zelf hebt is het toch weer hoogmoed....... |
Nee zo werkt het niet bij mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt... |
Ik gun een ander het laatste stukje gebak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is geen ware oprechte nederigheid. Het is net zo nederig met je talenten te woekeren ook al betekent dat dat je misschien een betere positie in de maatschappij hebt. Het gezegde is bescheidenheid siert de mens, niet nederigheid siert de mens. |
bescheidenheid is een vorm van nederigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch worden beide dingen heel snel met elkaar verward. In tegenstelling tot Amerika waar iedereen aangemoedigd wordt met zijn talenten te woekeren, zijn we hier vaak bezig de ander zoveel mogelijk naar beneden te halen. Onze calvinistische achtergrond heeft daar alles mee te maken. Deze vorm van nivellering is heel hardnekkig. Daarom zeg ik dat voor ons de belangrijkste norm is matigheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet zien dat je iets kan... |
En dat siert de mens:nederigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:34
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een dikke knuffel van moi, ik kom weer eens daagjes langs |
wb fantje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 12:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb altijd een kater...maar geen drank-kater |
Ik ken dat dagelijks een kater hebben, maar toch drink ik geen alcohol...
Met dit weer kan je beter warme chocomel drinken ZONDER RUM. Het ziet er regenachtig uit en veel wind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 09:37
|
|
|
zo moest ik ooit een hele dag nuchter zijn, mocht niks eten en drinken, zelfs een slokje water was verboden.
ze hadden liever niet dat ik rookte... maar ach... deden ze niet moeilijk over...
|
|
Naar boven |
|
|