ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: Gebedsroom 22 dec - Gebed als overgave

Helemaal mee eens Grace, januari is een eenzamere maand dan Kerst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: KERSTMAAL

ZEELAND736 schreef:
Dus Kerst is toch een UIT JE DAK GAAN????
Jammer....
En als je de mogelijkheden had zou je het ook doen Frank???
Wat een arme troosteloze Kerst.....
Ik hoop dat je het niet hebt gemeend!!!
Waarom mag je geen feest vieren? Wat is dat eigenlijk vreemd...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:27

ZEELAND736 schreef:
En dit zijn nu allemaal reacties naar aanleiding van het KERSTMAAL......

Ik plaatste dit verhaal....om mensen na te laten denken...over Kerst...
Sommige begrepen het....maar deze laatste reacties slaan weer nergens op!!!

Ik schreef het niet met de bedoeling...wat ETEN aangaat....

Hopelijk had ik gewenst dat mensen anders zouden gaan denken...
Wat Kerst nu eigenlijk wel inhoud...

Jammer dat er hier weer op een heel andere toer verder wordt gegaan....
Sommige mensen zullen misschien wel NOOIT gaan begrijpen wat Kerst nu ECHT betekent!!!!!
Wat je hierboven neerzette, zou eigenlijk bij elke tijd moeten horen, niet bij Kerstfeest alleen. ik heb een tegenvraag voor je. Durf jij Kerst te vieren zonder je schuldig te voelen? Ik wel namelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:48
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

MOMO697 schreef:
ja ja, we mogen overal van genieten behalve van sex

we vertellen elkaar wat we die avond voor lekkers eten, is ook je lichaam verwennen maar als het over sexualiteit gaat, raken we gelijk in een kramp
Het topic is vreemdgaan, als je het perse over verschillende standjes hebben wilt, maak dan een nieuw topic...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 17:46

MARRY942 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Kan je niet meer uit je woorden komen Marry?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 16:43
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

SHANITA130 schreef:
Nou, verlángen naar de Libelle....dat kan ik me niet voorstellen.
Of de Margriet, ook zoiets....

Zeg hier een keertje gewoon een mening, nog naar aanleiding van een andere mening, krijg ik allemaal

Geschokte, onthutste smiley geschokte onhutste smiley's.....

Dat mag wel hoor, maar verbaast me wel....
Sommige dingen moet je niet over schrijven hier, dat geeft een heel ongemakkelijk gevoel bij mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 16:41

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt alsof we bij elk feest elkaar een schuldgevoel aan moeten praten. Ik ga lekker eten met de Kerst, ik ga mensen ontmoeten, bij de familie langs, en ik ben niet van plan om me met een moraliserend verhaaltje schuldig te laten voelen.

Ik ga lekker veel vlees eten, ondanks alle vegetariërs, ik ga lekker goedkoop vlees kopen, ondanks de dierenpartij, aangevoerd door een 7de dags adventiste die haar moraliteit nu op het hele NL volk wil douwen. Op de avond lekker wijn drinken, koffie met gebak...zal de diab. verpleegkundige leuk vinden....
Ik ga rijden in de auto om het peil van de luchtvervuiling op te houden. Zelfs op zondag ga ik nog ff tanken, om naar de familie te gaan..
Oudejaarsavond ga ik lekker rotjes afsteken, hopelijk een brandje stichten en de dag daarop ga ik een dienst voor.
Verder zie ik uit naar de films die in deze periode er weer voor komen. Ik hoop op White Christmas en voor de vrouwen natuurlijk Sissi, alledrie delen en The Sound of Music.

Fijne feestdagen mensen, trek je niks aan van dit moralistische praatje en vier feest, want God wil immers dat we feest vieren...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 december 2011, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 13:32
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

COOTJE711 schreef:
Chat, een boek vind ik niet te vergelijken met een forum als deze.
Hier zijn veel verschillende mensen, met verschillende stemmingen, gedachten...
Ben het wel een beetje met je eens dat mensen soms lui worden door de emoticons... Knipoog smiley
Waarom niet, het is allebei geschreven taal. In feite stel je hier dat mensen geen boek kunnen lezen omdat ze niet begrijpen wat er staat...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 13:12

COOTJE711 schreef:
Is ook zo... Knipoog smiley Soms kan iets heel anders opgevat worden dan dat het bedoeld wordt. Als je de persoon kent en manier de mimiek ziet dan kunnen dezelfde woorden een andere betekenis krijgen....
Twijfelende smiley Knipoog smiley
Toch vreemd. Jarenlang hebben we boeken gelezen en het onderscheid kunnen maken tussen humor en serieus. En dan hadden we alleen maar de gelezen tekst. Weg met die emoticons, het vervuilt de taal alleen maar en maakt de mensen alleen maar lui. Soms word je zelfs verplicht om emoticons te gebruiken, het is de omgekeerde wereld.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 december 2011, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: Sucsesverhalen

ERIKA129 schreef:
Jullie zijn toch het grootste succesverhaal Clown smiley
Dus schrijf op dat romantische gebeuren van jullie je schrijft graag dus dat komt vast goed Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Je kunt wel stellen dat ze op dit moment het bekendste succesverhaal zijn. Maar er zijn echt veel meer mensen, die ook getrouwd zijn en een CM baby hebben...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 13:06

ZEELAND736 schreef:
Neem een goed gevulde maat eenvoud en veel menselijkheid.
Een kilo berouw om wat er in de wereld gebeurt aan liefde-
loosheid en over wat je zelf niet goed hebt gedaan.
Zoek ook wat goede wil en kruidt dat met eerlijkheid zodat de
gezonde bittere smaak niet verloren gaat.
Schraap je pretentie af, je egoisme en je mateloze zelfgenoeg-
zaamheid. Wat over blijft is de kern van het maal:
een schamele mens.
In je comfortabele kast vind je nog wel wat pitten van geloof,
een verborgen hoop en wat liefde. Ik wed dat je nog wat
Christendom vindt, misschien ook nog een sterke vredeswil en
een bitter protest tegen onrecht, honger en armoede.
Misschien ontdek je ook nog wat verlangen naar medemense-
lijkheid en heimwee naar iemand die Liefde is met een
hoofdletter. Laat al die ingrediënten gaar worden, sudderen,
want je weet: dat duurt eventjes.
MAAR met Kerstmis kun je dan een mens aanbieden die sma
kelijk en voedzaam is. Dan kunnen ook je medemensen weer bij
je terecht en vraagt misschien iemand je van wie je dit recept
hebt. Zeg dan in alle eenvoud: van Jezus Christus, wiens
geboorte we over enkele weken vieren.
Ik wens U een heilzame voorbereidingstijd
Wij gaan gourmetten tijdens de kerst... Eerst een kerstmaaltijd in de gemeente, en daarna lekker gezellig gourmetten met de kids en aanhang. Hoe ziet jullie kerstmaaltijd er uit?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 december 2011, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 10:35
BerichtOnderwerp: Winterwandeling Drenthe Januari

Dus

21 januari
Momo
Yelnin
Bert
Chatuliem
Billy
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 00:06
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.

MAR907 schreef:
Isis ---> god van de grieken
ra -----> god van de Egypthe
El -----> god van de joden.

http://the-red-thread.net/IS-RA-EL.html

Is dit de drie eenheidleer in de kerken (alfa leer)?
Israel betekent strijder Gods, meer moet je er niet achter zoeken. Het komt niet van Isis, maar van Isra/ Ezra, wat strijder betekent.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 14:10
BerichtOnderwerp: Kerst

GERRIT084 schreef:
Dat de duivel niet stil zit is een feit, zelfs op cm en waarom moet jij altijd de kerk in een verkeerd daglicht stellen, en eerlijk gezegd vraag ik mij dan af welke kerk?
En volgens mijn korte begrip, zegt een kerk ook weinig, en als je dan over belevingen gaat hebben, aan elke beleving schort wel wat.
Als we het belangrijkste maar niet vergeten.
Eigenlijk zouden we met de Kerstdagen helemaal geen extra buitensporige dingen in huis moeten halen
Eigenlijk zou je alleen blij in je hart moeten zijn, dus ook niet uitstralen, er is n.m altijd wel iemand die zijn eigen ergens aan stoort.
We spreken van de tijd dat er alleen maar een katholieke kerk was. Daarna kwam de rooms-katholieke kerk en de christelijk orthodoxe kerk, en pas daarna kwamen de protestanten...dus de algemene katholieke kerk van die tijd, toen er nog geen schisma was opgetreden...Niet te vergelijken met de huidige Rooms-Katholieke kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 12:15

MARRY942 schreef:
Nou, ik heb ook een kerstboom, een adventsster en kaarsjes staan hoor.
(voor deze keer) ben ik het met Erika eens: je koopt toch ook wel eens een bos bloemen omdat het zo gezellig staat? (enneh....kaarsjes brand ik het hele jaar door) en de adventsster hangt promt te stralen op de eerste adventszondag.....ook ik zie in dit alles geen kwaad. Zolang de kerstgedachte er niet door weggedrongen wordt, en dat wordtie bij mij niet!!!
Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.

Waarom denk ik dat ze astrologen waren?
1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers.
2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven...
3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde.
4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen.
5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:50

LEANNE226 schreef:
Hier heb ik maar 1 antwoord op.........ze zijn zwaar gestoord ! Boze smiley (het verbaast me trouwens niets hoor,sommige mensen op cm zouden zich eens serieus moeten afvragen waarom ze geen relatie(meer)hebben/kunnen krijgen.......)
Zelfs de redactie werd bestookt, zodat zij hem ook vragen gingen stellen.... Dus iedereen die een relatie heeft, pas maar op, voordat je het weet krijg je hatemail.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 december 2011, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:18

FRANKT627 schreef:
Over welke kerken ging het, Chat?
Het zou me heel erg verbazen dat de kerkleidingen echt alles wisten. Dat kan haast niet én 'we' zullen nog niet alle gevallen kennen. Ik ben er zeker van dat er nog zaken aan de oppervlakten kunnen komen en dat dan niet alleen binnen de katholieke strekking.
Ik begrijp dat je dit persoonlijk raakt Frank, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt echter met zulke grote aantallen niet volhouden dat niemand hier van wist. Er zijn notulen bekend waarbij dit probleem gewoon benoemd werd.
Ik denk dat men het onderschat heeft, en ze hebben het te lang willen verbergen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:51

Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was.
Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs?
Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:44

Even een serieus off topic. Vanmorgen is het verslag van Deetman verschenen over het misbruik van de Kerk. Aantal slachtofffers wordt geraamd tussen de 10.000 en de 20.000. De kerkleiding was hiervan op de hoogte en probeerde alles te bedekken... Vreselijk hoe diep dit verankerd was in de cultuur van deze kerk...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:11

Goed, je wacht op een inhoudelijk antwoord. De eerste vraag die bij me opkomt, is de vraag of we alleen de feesten mogen vieren, die de Bijbel ons voorschrijft. Veel messiaanse joden zeggen van niet. Zij vinden dat we alleen de oudtestamentische vieringen mogen vieren. Ze vergeten echter, dat zij zelf ook andere feesten hebben die niet voorgeschreven zijn in de bijbel. Ten eerste Chanoeka, ten tweede Purim en ten derde Jom Hashoah. Deze drie feesten horen bij de joodse kalender en worden ook gewoon gevierd. Alledrie hebben te maken met de geschiedenis van het Joodse volk.
Als zij zelf dus meer feestdagen hebben dan alleen de bijbels voorgeschreven dagen, mogen wij als christen ook onze eigen feestdagen instellen.
De Joodse feestdagen zijn verwijzingen naar het offer dat Jezus bracht. Dus de joodse feestdagen hebben we nieuw testamentisch ingevuld. Het Joodse Pascha is Goede Vrijdag en Pasen geworden, pinksterfeest is feest van de uitstorting van de Heilige Geest geworden (beiden zijn oogstfeesten).
Als extra feesten zijn ingesteld Kerst en Hemelvaart. Beide worden gevierd en markeren gebeurtenissen in het leven van Jezus. Het is opvallend, dat juist deze feesten eigenlijk weinig inhoud krijgen van de kerk. En dat is denk ik niet goed.
Het Kerstverhaal is omringd met romantiek. En het verhaal is natuurlijk heel bijzonder. Iedereen kan zich er iets bij voorstellen immers. Het kindje in de kribbe, de herdertjes op het veld en de "wijzen" uit het Oosten. Helaas blijft het feest hierbij. Je ziet dan bv. een toneelstukje, we zingen aangepaste liedjes en we hebben het verder gewoon gezellig. De romantiek staat in schril contrast tegen de rauwe werkelijkheid van toen. Maar dat is in mijn ogen een andere discussie. Veel mensen en kerken weten niet goed welke boodschap hoort bij Kerst.
Toch heeft Kerst wel degelijk een belangrijke boodschap. En die boodschap raakt m.i. de kern van ons geloof. Een boodschap die alleen maar te vinden is bij het jodendom en het christendom. Het gaat nl. om het karakter van God, Hij wil Zich niet afzijdig houden van de mens, nee, Hij wil wonen bij de mens. Geen enkele andere religie heeft zo'n God. In andere religies zien we een onpersoonlijke god/goden, die zich boven de mensen verheft, zich niks aantrekt van de mens en alleen maar volledige gehoorzaamheid vereist/en. In veel religies heerst ook een bepaald fatalisme, je lot staat vast en er is geen ontkomen aan.
God echter komt ons tegemoet als een persoonlijk God, die Zich het lot aantrekt van de mens, en zelfs zover gaat, dat Hij zelf als mens onder de mensen is.
In het paradijs lezen we dat God met de mens wandelde. Hij praatte met hem, overlegde met hem en gaf hem zelfs verantwoordelijkheden. Opvallend is de opdracht die Mozes krijgt bij het begin van de Exodus: maak een tabernakel, want Ik wil bij de mensen wonen. Met de uitstorting van de Heilige Geest zien we weer hetzelfde thema terug. God woont in ons, hoe intiem kun je het nog hebben? En dan tenslotte nog Openbaring, dat eindigt met het voor eeuwig bij God wonen..
Als we Kerst vieren, vieren we eigenlijk dat we een Persoonlijk God hebben, die belangstelling heeft voor onze problemen, die ons persoonllijk hebt met alle strijd, en die in de toekomst altijd bij ons zal zijn.
In mijn ogen heeft Kerstfeest wel degelijk haar functie. We vieren dat God een persoonlijk God is. Maar zoals ik met je eens ben, zijn er gewoontes bij gehaald, die in mijn ogen niet bij de Kerstboodschap passen. Jij hebt laten zien wat de oorsprong is van de kerstboom. Hoewel ik nog wel aanmerkingen heb op je uitleg, met name de link tussen Babylon en germaanse godsdiensten, denk ik dat je daar wel een punt hebt. Eigenlijk zou er geen kerstboom bij horen.

De belangrijkste kerstteksten zijn in mijn ogen:
Joh 1 schreef:
Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.
en
Fil 2 schreef:
Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. 6 Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, 7 maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. En als mens verschenen, 8 heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis. 9 Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, 10 opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde, 11 en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer,’ tot eer van God, de Vader.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 december 2011, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: Gebed voor een vriend

ANITA695 schreef:
Ik hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden Ik bid voor mensen waarvan ik de naam weet En God dat van me vraagt anders kan je een gebed wel in de sloot gooien in de lucht werpen maar weet GOD niet voor wie we willen bidden en ja natuurlijk HIJ Is GOD en weet het al van te voren nu ik weet dat overal gebeden word en zijn naam bij de heer bekend mag en moet worden om de hemel van koper door te komen en voor Reijer voor verlossing te bidden en een goede vriend die zal dat beamen en ik weet dat hij dat doet van daar dat ik zijn naam bekent mag maken bij de Vader zodat er een doorbraak komt in zijn leven t is een parel maar ziet het niet vat het niet meer t gaat heel slecht
Hoe meer gebed door de naam te noemen bij God bekend te maken en een muur te bouwen voor de boze des te meer hoop ik dat mijn gebed vruchten afwerpt hoe meer we mensen bij jezus brengen dat is wat HIJ mijn Vader wil hoe te meer zal HIJ dan niet geven maar op zijn tijd ik hoop zo de boze te laten zien door de namen van de kinderen bij God neer te leggen dat HIJ geen macht meer heeft over deze man

Dank dat je wil bidden ik begrijp je goed maar mijn vriend zal me dankbaar zijn ...

lieve groet Anita
Gebruik dan ook een nickname, als je perse een naam wilt neerzetten. CM doet er alles aan de privacy van mensen te beschermen, en het lijkt wel alsof we nu ieders hebben en houden over straat kunnen gooien...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:33

ZEELAND736 schreef:
Alles goed en wel...maar is Anita hier niet zelf verantwoordelijk voor..???
We hebben hier toch te maken met volwassenen???
Hier wordt weer uitgemaakt wat wel en niet kan...wat wel en niet mag...
Moet je niet doen Chat...steeds maar dat vaderlijke vingertje...
Sommige mensen leren het ook nooit. Ik zou het zelf niet prettig vinden als mijn naam op een wildvreemd forum wordt vermeld, jij wel dan? Een beetje nadenken af en toe, wat zou dat al een heleboel schelen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 13:43

ANITA695 schreef:
Hallo allemaal ik vraag gebed voor een vriend van mij dat hij bevrijd zal worden uit de duisternis en van duistere machten
IK geloof dat GOD meer kan doen dan hij ik jij hij wij jullie en zij die voor hem zorgen nu ziekenhuis afd psychiatrie dan wij kunen bidden of beseffen maar ik weet ook zonder grote doorbraak en ik vraag nu iedereen en gebed voor HEM te doen in de naam van Jezus demonen uit te werpen die niet in een tempel( zijn lichaam) van de HEER horen
IK geloof dat GOD bij machte is hem te geven wat hij van node is dat hij de kracht mag krijgen om op te staan zijn dingen te doen voor zich zelf kan zorgen van eten tot opstaan tanden poetsen maar voor al dat zijn hoofd rust zal krijgen dat hij anders kan denken dan dat de boze alles doet
GOD is overwinnaar in alle dingen ik gloof dat veel gebed veel kacht heeft willen jullie die dit lezen voor Hem bidden Reijer is zijn naam maak hem door bidden en smeken bij GOD bekend dat hij opnieuw een kind van de Vader mag worden AMEN ik zeg AMEN
Anita, hoewel ik positief sta tegenover je verzoek, wil ik je vragen de naam weg te halen. Want dat kan natuurlijk niet. Dit is een openbaar forum, je kunt niet zomaar de naam van een ander hier zo neer zetten...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:34
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

FRANKT627 schreef:
Daar gaat het niet om? Sommige mensen hebben problemen met diegene hoe hij of zij zijn of haar verdriet uit. Je hebt mensen die het breed willen uitsmeren en je hebt mensen die het ontkennen, liegen over het feit dat ze een verdrietig feit opliepen. Ieder mens heeft dus zijn of haar manier van verwerken. Wie bepaalt wat me moeten doen? Bepaalt dat de maatschappij dat? Bepaalt dan maar 1 persoon? Neen, die mens die gebukt gaat zal zelf wel aanvoelen wanneer het verdriet verwerkt is. Dat moet een ander echt niet gaan eisen. Dan zou het potverdorie nogal ver gekomen zijn. Verdriet is voor sommige toch zo'n hekel punt. Laat ik me zelf nog maar eens herhalen: moet je je geluks-uitingen ook na een paar weken onderdrukken??? Mag een pas bevallen moeder, ouders eigenlijk, niet trots en gelukkig zijn? Moeten ze na een bepaalde tijd maar niet meer zeggen hoe blij en gelukkig ze zijn? De ene mens doet het op een directe en de andere op een indirecte manier. Wat is beter? Wie bepaalt eigenlijk welke manier beter is? Moet ik, bijvoorbeeld, mensen die hun surrogaat HBO-opleiding (van amper enkele maanden ?) behaalde en die zich nu in de intellectuele adelstand verheven voelen en hun geluk en hun werk uitgebreid vertellen op een forum of chat vertellen zeggen dat ze niet blij en trots mogen zijn? Neen toch, hé? Soms hebben we toch allemaal zoveel goede adviezen voor de anderen...nouja, adviezen voor de anderen?
Mensen kunnen heel gemakkelijk hun verdriet gebruiken om aandacht te krijgen. En over het algemeen kun je heel goed het verschil zien tussen mensen bij wie het verdriet echt is en mensen die verdriet gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: Erfzonde

HARALD940 schreef:
Ik denk naast oudtestamentisch ook nieuwtestamentisch, want wat jij hier beweert gaat tegen Rom 7:13-25 in.
Nee Harald, want zelfs in deze strijd zien we dat Paulus het antwoord geeft. Hij zoekt de oplossing in Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 11:16

HARALD940 schreef:
Kun jij een relatie met God onderhouden zonder de Heilige Geest in je hart?
Nee, maar je kunt wel degelijk kiezen hoe je daarmee omgaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:40

HARALD940 schreef:
En ieder mens gezondigd omdat???
Want dat heb ik nog steeds niet van je gehoord hoe dat gekomen is........
Als jij zegt dat door het zondigen van Adam niet de basis is dat jij ook zondigt, waarom zondig jij dan???

Dit klopt van geen kant, want de dood was er al voordat jij begon met zondigen.......
Leg jij dan eens aan ouders uit met een doodgeboren kind dat dat komt omdat dat kind gezondigd heeft, wat kan dat kind dan misdaan hebben om dood geboren te worden volgens jou......

Jou interpretaties van de bijbel zijn erg letterlijk, maar juist?

Heb ik een vraag voor je, en ik zeg het je direct, het is een strikvraag, want er is maar 1 antwoord mogelijk.....

Stel, jij word in het paradijs gezet, helemaal zoals je nu bent, maar zonder zonde.
En jij krijgt dezelfde keus van Satan om de vrucht te eten om aan God gelijk te zijn, doe je het?

2 antwoorden, Ja of Nee.

Ja.
Dan ben je niet anders dan Adam, en omdat jij deze keuze maakt, maakt het dat jou nageslacht zondigt. Omdat jij gezondigd hebt kan je nageslacht niet meer zonder zonde zijn.
Jij maakt jou zonden, zij maken hun zonden, en allen verantwoordelijk voor hun eigen zonden, maar het begin was jij.

Nee.
Dat maakt jou almachtig en gelijk aan God, ben je dat?

Antwoorden als misschien, ik weet het niet, enz is een ander antwoord voor Ja.
Want misschien of ik weet het niet geven enkel aan dat je jezelf niet kent, dit maakt je ontvankelijk voor de leugens van Satan, en zul je die niet kunnen weerstaan, als je dat al kon..........
Je maakt een hele grote stap, waar ik het niet mee eens ben. De stap van Adam naar ons wordt verbroken nl. door de verlossing die Christus gebracht heeft. Erfzonde ontkent in feite het verlossingswerk van Christus en benadrukt slechts de staat van de mens zonder Christus. Het is dus oudtestamentisch om zo te denken...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:37

JOLAN931 schreef:
Mij antwoord op het dikgedrukte gedeelte is heel simpel.

God zegt in de bijbel

Zonder Mij kun je NIETS doen. Onzinnig dus om je te fixeren op wat JE WEL kunt.....Niets dus.
Ook hier is de contekst weer belangrijk. Waarom plukken mensen zo gemakkelijk bijbelteksten, terwijl ze zich niet eens druk maken over de contekst? Dan krijgen ze een hele vreemde aparte en absolute waarde, zonder dat het de bijbel zelf in zijn waarde laat.
Ten eerste denk ik dat je een heleboel kunt doen en moet doen. Jij bent het zelf, die je relatie met God moet onderhouden. Jij moet tijd voor Hem nemen. Jij moet naar Zijn Woord luisteren, Jij moet Hem gehoorzamen..... God heeft heel veel verantwoordelijkheden naar ons toegeschoven, en die mogen we vervullen...

De betreffende tekst staat dus in het verhaal van de wijnstok en de ranken. Wat leert die tekst ons dan? Dat we buiten God om geen vrucht kunnen dragen. Willen we vrucht dragen, kan dat alleen maar via God.
Maar die tekst laat ook heel helder zien, dat we er ook voor kunnen kiezen om buiten Hem om te werken. Dan zijn we niet goed bezig.

Wat bedoel ik nu precies met de stelling dat je je moet richten op datgene wat je wel kunt? Je kunt God de ruimte geven in je leven te werken. Je kunt bidden, Hem aanbidden. Je kunt je relatie met Hem onderhouden en ervan uit gaan dat Hij van je houdt. Je kunt anderen vertellen van de liefde van Christus...
Het komt mij over als dat je passief moet zijn en gelaten alles over je heen moet laten komen. En ik geloof het tegengestelde...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 13 december 2011, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:00

MARISKA601 schreef:
en wat is daar mis mee?
De volgorde, Mariska. Er staat idd in het gebed, vergeef ons onze schuld, maar daar begtint het niet mee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:28

SHANITA130 schreef:
Daarom is er het gebed, voor als we zelf geen gebed weten, door Jezus ingesteld, het "Onze Vader".

Waarin onder andere staat : "en vergeef ons onze schulden".

Als je er niet bij stilstaat dan word je je het je niet bewust en kan je niet veranderen.

Trouwens wel lekker makkelijk(ja deze is ook sarcastisch)....voor God geldt het wel zolang we dingen niet hebben beleden.
Waar begint het Onze Vader mee? Je richt je eerst op God en Zijn grootheid. Als je Hem aanbidt, overtuigt Hij je van zonde...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 169 Volgende
Pagina 47 van 169