ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: Engelse taal op het forum.

FRANKT627 schreef:
Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan.

Das waar, neem alleen de Walen en de Vlamingen maar Woedende smiley in het heetst van de strijd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:21

FRANKT627 schreef:
ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan?

Positieve hokjes, das beter dan nix Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:19

FRANKT627 schreef:
...of van Belgen die steeds of vele malen het Groot Dictee wonnen... Knipoog smiley

Das waar Coole smiley met zonnebril maar wat heeft dat met uitspraak te maken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:17

Laten ze dan gewoon een hoekje inrichten bij de chat, speciaal voor buitenlanders, net zoiets als jongerenroom.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:10

FRANKT627 schreef:
Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...

Wat denk je dan van een Belg die Nederlands probeert Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:05

MOMO697 schreef:
Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.

Mensen denken veel te rechtlijnig en tonen geen begrip voor de situatie van een ander.

Noorderlingen en zuiderlingen konden elkaar tig jaar geleden ook niet echt verstaan. Daarna moest iedereen fatsoenlijk nederlands leren. Met als gevolg dat het dialect steeds meer verdwijnt.

Elk voordeel hep zn nadeel.

En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde.

Die van het zuiden en Noorden van het land, die zijn nog steeds niet te verstaan, alleen met schrijven kun je ze volgen.
Dialecten die blijf je houden, die heb je hier ook, maar zo gauw er een vreemde komt, gewoon A.B.N (zonder amro) en zonder H.B.O moesten sommige hier ook eens proberen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:52
BerichtOnderwerp: Lente

COOTJE711 schreef:
Zat het wèl snor met z'n oormerken??? vraag anders ff na aan ome frank Knipoog smiley

Ik heb haar oren niet gezien Zieke smiley ze had een muts op, zij was in ieder geval de krant aan het rondbrengen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

LISA610 schreef:
Bedoel je dat je niet wilt trouwen Gerrit? Of bedoel je dat je niet in een kerk wilt trouwen?

Das op het moment niet eens een optie voor mij. Daar heb je er minimaal 2 voor nodig, en iemand alleen trouwen gaat nu eenmaal moeilijk.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:54

Ik ben trouwens ook van mening dat wij zo tolerant zijn als wat, je moet je tegenwoordig alleen al op straat, in allerlei bochten wringen om in onze eigen taal verstaanbaar te zijn.
Mogen we dan in onze prive omstandigheden nog een beetje eigen waarde hebben?
En daar bij, dan proberen ze het maar prive, wellicht is er dan wel een optie.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 15 januari 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:17

TINK100 schreef:
maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels?
Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over.

Ik vraag me af, of ze in andere landen ook zo gastvrij zijn, onze taal te schrijven.laat staan te spreken als wij daar op een dating gebeuren zitten. Een ding weet ik wel, ik heb een jaar lang een Engels man in huis gehad.
En daarbij heeft hij getracht Nederlands te leren, njente capito , we hadden daarna nog een poosje contact (schriftelijk).
Hij moest telkens lachen, omdat ik niet helemaal in de juiste volgorde schreef maar hij probeerde het niet eens in het Nederlands.
Tolerantie oke, maar extra energie nee, nu was die 1 echt geen geval apart er zaten er hier indertijd 300 van die gasten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 09:58

HERMAN388 schreef:
Je moet niet denken dat niet iedereen, ook van cmleden, in de kerk zijn getrouwd en daarna gescheiden.
Iemand die nooit in hun leven naar de kerk en later voor het eerst naar de kerk gegaan en meteen voelt iemand zich thuis en t.z.t met partner in het huwelijk getreden.
Dat is toch geen fout dat ze niet in de kerk getrouwd waren bij het eerste huwelijk?
Ze zeggen weleens bij de volgende huwelijk gaan ze in de kerk trouwen.

Ach hoe je het ook wend of keert, huwen is huwen, in de kerk of niet in de kerk, trouwens ik zou het niet willen, met al die mensen om me heen.
Ik zou me generen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: Reacties op profiel

ERIKA129 schreef:
Hihi dat broekie schiet iedere oudere vrouw aan Clown smiley
Heb hem ook al gehad en weet meerderen Knipoog smiley
Toch wel zielig nog nat achter de oren en zoeken naar alles wat ouder is Twijfelende smiley

Waarom doen jongere vrouwen dat nou nooit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 19:16

MARISKA601 schreef:
Waar blijven de bijdragen in de Franse taal.
Er zijn mensen die feeling hebben met het Frans.

Hebben we nog een taal te leren.

Maar pas op met je bijdrages in welke taal dan ook.
Er zijn lieden onder ons die zich ergeren aan fouten in een taal.

Où sont les contributions en français.
Il y a des gens qui ont le sentiment avec les français.

Nous avons encore à apprendre une langue.

Mais méfiez-vous avec vos contributions dans n'importe quelle langue.
Il y a parmi nous des gens qui protestent contre toute les erreurs dans une langue.

pastie pasteus pastieare Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:55

[quote=CHATULIEM619]Inderdaad dat staat er, maar laat de Bijbel juist ook niet zien, dat God genadig is, en dat als wij zondigen, Hij onze zonden vergeeft? Lees eens hoe vaak Israel bij Hem wegwilde, en hoe even vaak God ze in genade ontving? Waarom zou deze genade niet voor mensen gelden, die gescheiden zijn? Het beeld van een toornende God is bij veel mensen veel meer aanwezig, dan het beeld dat God niet eindeloos in Zijn toorn blijft zitten.
Mijn idee is, dat mensen meer moeite hebben met vergeving dan God. Vergeven van de ander is één van de moeiilijkste dingen. We kunnen zo gemakkelijk met ons vingertje naar de ander wijzen. En dan heb ik het nog niet eens over het vergeven van onszelf. Het beeld dat iemand voor altijd verloren is, als hij gescheiden is, gaat me veel te ver. Ik geloof in een tweede kans, omdat God mensen altijd een tweede kans geeft.

Maar natuurlijk, als je vraagt om vergeving, God is een vergevende God.
Er staat ook geschreven gaat heen en zondig niet weer, of meer.
Dus waarom zou je de verleiding aan gaan, en je weer in een tweede huwlijk storten.
Maar dat geld natuurlijk niet alleen voor het huwelijk, maar voor iedere misstap of zonde die je kan begaan.
Had de mens maar dat zelfde vergeving gezinde vingertje, dan was er heel wat minder pijn en verdriet geweest.
En eigenlijk verlangt onze Lieve Heer dat ook van ons. elkander te vergeven.
Wij zijn niet als God, maar we mogen best wel eens meer ons best doen, om er in iedergeval in de buurt te komen.
En het aangaan van een tweede huwelijk, dat is voor ieder persoon, een eigen verantwoordelijkheid.
En die kan niemand anders voor je invullen, als je tijd gekomen is, dus ook geen predikant voorganger, kerkeraad nog wie hier op de aarde is.

Ieder mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, maar volgens mijn bescheiden mening, is heel het huwelijk zoals wij dat kennen in zijn geheel uit het verband gerukt.
En is het meer een ritueel geworden van de kerken, en belevingen.
Ik heb het in een eerder topic al eens gezet, als mij dit had overkomen, had de huwelijks voltrekking, bij iemand plaats gevonden die minimaal 50 jaar getrouwd waren.
Dus zonder kansel en kermis er om heen, van schijnheilige volks en kerk vertegenwoordigers.die meer dan eens de grote wijzers van ellende zijn.

ik bedoel dus niemand van cm Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 14 januari 2012, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:26
BerichtOnderwerp: ZIN IN .......WOKKEN????

ZEELAND736 schreef:
Nee...ik doe het ook niet op 26-6...

En nu even serieus reageren....en geen opmerkingen over en weer...

Alleen als je mee wilt...of een idee of een vraag...

Tipje Smiley die vol vragen zit zet er van te voren even bij kinderen wel welkom Lachende smiley of niet Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:23
BerichtOnderwerp: Lente

FRANKT627 schreef:
Lopende Hortensia's??? Verraste, verbaasde smiley

Bij mij groeien er al kersen in mijn appelboom...dat is pas lente...we wonen dan dan ook in het zuiden... Coole smiley met zonnebril

Ja, en dat stomme kalf van de overkant liep vanmorgen ook al buiten Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:10

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Gerrit, ik zou graag willen dat je eens inhoudelijk ingaat op alles. Dat is veel zinvoller denk ik. Met loze kreten kan ik niet zoveel.

Geef maar een inhoudelijke vraag, en wat ik hier voor heb gezet, spreekt toch wel voor zich.
En wat ik wel eens vaker heb gezet, citaten en verwijzingen naar de Bijbel doe ik niet, althans niet om een stelling te verdedigen,
En wat scheidingen aan gaat, ieder geval is een geval apart, die kan je volgens mij ook nooit vergelijken.
Er staat ergens geschreven, wat God samenvoegt zal de mens niet scheiden.
Dus hertrouwen, ja voor onze wet is alles mogelijk, en bij die van God effe minder.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 22:14

ERIKA129 schreef:
Ik ben maar een kaaskop en Nederlands is mn moers taal Engeltje smiley
maar ja engels glipt er ook bij mij wel eens tussendoor mijn mijn voorkeur ligt gewoon bij de nerderlandse taal!

Pfff gelukkig maar Gefrustreerde smiley das n.m ook bijna nooit te volgen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 21:58

YELNIN491 schreef:
Precies, als je bv dagelijks engels spreekt, dan denk je op een gegeven moment ook in het engels en dan kan er hier op het forum nog wel es een engels woord tussendoor komen.
Slip of the pen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
please forgive

Gaat het ook vanzelf als je heeeeel veeeeeeeeel engelse drop eet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 13:06

CHATULIEM619 schreef:
dubbel

In dit pleidooi ben ik het helemaal met u eens, los van de ervaringen van het onderwerp scheidingen.
Maar het neemt niet weg, dat het pendelen tussen belevingen soms wel eens een verlichting is, voor hen die worstelen met eigen ervaringen.
Maar of dat dan ook goed is, is maar de vraag, waarop je hier geen antwoord krijgt.
En ik denk dan ook dat de kerk in elke beleving een heet hangijzer kan zijn.
Dat elke kerk zijn eigen regels handteerd op grond wat zij zeggen uit de Bijbel, daar kan iedereen zijn vraagtekens bij zetten.
En temeer de huidige kerken nog al eens mee gaan, in wat de wereldse wetten voorschrijven.
Is het vooralsnog allemaal je eigen verantwoording die men neemt, en niet die van welke kerk.
Ik heb het in het verleden wel eens meer gezegd, ook een predikant of vertegenwoordiger van een kerk, geeft geen zegen, hij vraagt een zegen.
En hoe en wat er in de Bijbel staat, er staat ook. dat een ieder die wat toevoegt, of onthoud wat er in Gods woord geschreven staat, geoordeeld wordt.
Dus ook wat je ik u hier plaatsen, is vaak onthouden en bijvoegen of toevoegen.
Weest gewaarskouwd, groet u Gerrit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 10:51

FRANKT627 schreef:
Dat heel de topic onzinnig is zal ik niet beweren. Wel is het zo dat er weer een hele hoop zaken werden bijgehaald die helemaal niet ter zake doen. Ik bedoel dan bijbelteksten waar ieder zijn of haar interpretatie aangeeft.

Een tweede inzeging kan dus voor mij. Zelfs een derde als het nodig is. Als een gescheiden mens hertrouwt zie ik niet in waarom dat dat huwelijk niet zou mogen ingezegend worden. In de protestantse kerken zou dat geen probleem mogen zijn omdat het huwelijk geen sacrament is.

Juist jij slaat de spijker op zunne kop, wat die Bijbel teksten aan gaande.
Het gaat er volgens mij meer om, zo als ik het lees hier op forum, dat wij mensen gaan bepalen wat wel, en wat niet kan.
Stromingen en belevingen, zoeken elkaars steun, om die mazen in Gods wetten te vinden waarop hun gedrag geaccepteerd wordt.
En maar al te vaak is er in bepaalde topiks gezegd, dat de Bijbel in een andere tijd geschreven is.
En dat die niet meer van deze tijd is, en zo worden wel meer dingen goedgekeurd door de mens, die volgens Gods wetten niet kunnen.
Voor wie kiezen wij dan eigenlijk, voor God.of de tijdsgeest waarin wij nu leven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 10:20

CHATULIEM619 schreef:
on topic aub. Er is al genoeg onzin op deze site.

Dit hele topic is onzin
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: Dat heb ik weer.....

YELNIN491 schreef:
nah, weer armzalige bedoening, prijs voor één persoon. Boze smiley
Heb nog wel een kaart voor een ander concert, maar dat is in Drachten, ook weer googlen waar dat ligt Clown smiley

Zal wel 1 kaart met voor bedachte raadde weze Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: Dat heb ik weer.....

MARRY942 schreef:
Ik doe nie mee met loterijen...geen postcode....geen staats....nixnie...
En nou win ik een gratis intree kaart van mijn favoriete organist Martin mans.....in Grootegast of Krimpen aan de IJssel....
Eh...waar ligt dat? Mijn aardrijkskundeknobbel is nie je van het.... Smiley die vol vragen zit

In ieder geval niet aan de Rijn, lek, waal, maas, Berkel, Hollandsdiep, Beerse , dommel, en Amstel Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 19:07
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Annette van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:27
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

ZEELAND736 schreef:
waar de man woon draag hij de kroon!

Bij het woord WOON...ontbreekt een T

Maak je er dan een zin van...rijmt het meteen niet meer...

Dan mag die man met een kroon oplopen, maar het maakt hem nog geen AANRECHTAANWIJZER!!!!!!

ach dat is jullie eeuwenoude recht Lachende smiley en wat aangeboren is, daar komen wij niet aan, wijzer toch Knipoog smiley

Je kunt goed zien wie hier hardleers zijn( en dus moeilijk dingen begrijpen)

Tjsa..je draagt een kroon of niet...
Fijne verjaardag....Het is te hopen dat Annette aan het aanrecht heeft gestaan, maak jij weer kans op een stukkie eigengemaakt gebak....

Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 11 januari 2012, 10:21

[quote=ERIKA129]Blijft over:een mooie ceremonie waarin je ten overstaan van iedereen die aanwezig is een zegen over je huwelijk vraagt.
Is het een recht?Blijkbaar niet.......jammer,ik zou graag willen weten waarom sommige kerken gescheiden mensen die zegen weigeren,op welke basis ze je Gods zegen ontzeggen

Precies, en wat die kerk aangaat, dat is het huis van God, en het instituut daar om heen, mag ook niet oordelen.
Dat zijn mensen, en daar rammelt ook wel het een en ander omheen, wereld wijd, en in iedere beleving.
Laten we eerst maar eens een hand in eigen boezem steken, alvorens te oordelen over anderen.
Per slot van rekening geeft God een zegen, en niet een predikant, voorganger of wie dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Lekkere brompot ben je soms toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vandaag veeeeeeeeeel fruit eten en water drinken en dan vanavond lekker roerbakken kip met veel groente en rijst Lachende smiley

Waarom geen portie Smiley die vol vragen zit en toch weer veel Geschokte, onthutste smiley
Als je ... opvult met veeeeeeel kan je net zo goed ... eten Knipoog smiley
Alleen dan minder Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 10 januari 2012, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 11:07
BerichtOnderwerp: BZV Topic

IESJE369 schreef:
Gisteren genoten.

In mei gaan we weer verder.

Idd, het was gisteren een mooie zonnige dag Lachende smiley
Krijgen we nu dan 3 maanden slecht weer Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:02
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Was misschien de voorzienigheid die je ook nog eens wilde laten dweilen omdat het nodig was...hoe was het ook alweer: 'elk nadeel hep sijn voordeel...' Knipoog smiley

Ik had bijna gezegd, u heeft gelijk, maar wat dat aangaat ben ik wel schoontjes Engeltje smiley
Maar aangezien het laminaat is, is breken en weg gooien, een betere optie Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 74 Volgende
Pagina 46 van 74