ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 16:33
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

SUSANNAH475 schreef:
het is vast heel vervelend als je het meemaakt in je directe omgeving...
Vind het wel jammer voor je dat je er niet meer van kan genieten... maar goed dat je het niet je leven laat beheersen

Gelukkig onweert het niet elke week, dus dat scheelt wel weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 16:23
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

THOMAS968 schreef:
.....als ik de prognose aanzet komen er nog flinke buien, zeker in zo-Friesland. Maar ik veronderstel dat onze picknickers een uur geleden bij juffrouw Tok binnen zijn gaan zitten.Onweer en regen. Haal de was maar van de lijn, Leanne...

Dan hadden ze beter naar de Noord Oost Veluwe kunnen gaan, daar is het nog steeds droog. En daar is de hei ook erg mooi! Maar ja, je kunt niet alles van tevoren weten. En gelukkig is juffrouw Tok er nog.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:55
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Morgen Picknicken op de hei en Singlesdag. De server kan een vrije dag opnemen.

Van de 2300 leden zijn er vast nog een paar over, die niet aan deze activiteiten meedoen. Knipoog smiley 't Zou anders wel heel druk op de hei worden.

Ik ga vandaag naar een kraamfeest, maar hou vast nog even tijd over voor CM. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:53
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JOHANNEKE817 schreef:
God geeft je alles wat je nodig hebt, niet alles wat je wenst!

Helemaal waar, maar soms wel lastig om te zien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:51
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

ANNETTE792 schreef:
Zoonlief loopt al in het tenue van die Manschaft
Coole smiley met zonnebril

Haha, geweldig! Lachende smiley Clown smiley Alleen al voor hem, hoop ik dat Duitsland wint!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:50
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!

MARIANNE866 schreef:
als je mij het een week van te voren laat weten is het vroeg genoeg, dan weet ik wie er mee gaan voor die data en dan kunnen we afspreken waar we elkaar ontmoeten zodat we evt. samen kunnen rijden of achter elkaar aan rijden.
(bijv. afspreken bij station Hoogeveen)

groetjes,
Marianne

Je hoort nog van me!

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:48

Ik wens iedereen, of je nu wel of niet naar de picknick of het single-feest gaat, een hele fijne dag toe!

Groet,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:46

PIETER649 schreef:
sportverdwazing ende wereldgelijkvormigheid... datgene waar de oudvaders voor gewaarschuwd hebben Huilende smiley, smiley in tranen

En Pieter, heb je de oranje-spullen in de kast gedaan en inmiddels verwisseld voor rode/gele/zwarte-spullen? Knipoog smiley

Veel kijkplezier vanmiddag, ik zal al aan je/jullie denken. Lachende smiley Voor jullie buurt hoop ik dat Duitsland wint, voor mezelf ben ik daar nog niet helemaal uit.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:42
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???

ANNETTE792 schreef:
Het enige wat er van de school zelf staat is dit:
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

De rest van het artikel zijn de meningen van anderen over dat besluit.
Er staat duidelijk dat de school op zich BLIJ is met het initiatief, maar wel onder begeleiding.

Net als jij hou ik niet van het Reformatorische karakter van deze school. Om die reden zou ik mijn eigen kinderen nooit naar een Reformatorische school willen doen. Er zijn ook mensen die dat wel graag doen, en die mensen mogen dan ook van de bewuste school verlangen dat ze zich aan het Reformatorische karakter houden. En juist gezien het reformatorische karakter van deze school vind ik het mooi dat het onder begeleiding van een docent gewoon mag!

Laatst was er een topic over afschaffing van onderwijsvrijheid. Dan roept iedereen heel hard: dat moet niet, want dan hebben wij geen christelijke scholen meer. Maar een school zoals deze wil men dan toch eigenlijk maar wel weer weg hebben, of zich aan laten passen aan andere geloofsrichtingen. Beetje krom Smiley die vol vragen zit

Hier ben ik het helemaal mee eens, al sta ik persoonlijk ook niet achter het standpunt van deze school. Het is inderdaad, wat Annette ook zegt, al een hele stap vooruit dat het onder begeleiding van een docent wel mag. Laten we daar blij mee zijn i.p.v. het zo negatief te benaderen. Lang leve de vrijheid van het onderwijs, niemand hoeft zijn/haar kind op deze school te doen.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 3 juli 2010, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:21

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=6SmyGF5RUME&feature=related

Leuk! Lachende smiley

Deze blijft ook leuk! Volgens mij ben ik ineens helemaal enthousiast geworden. Twijfelende smiley Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=CwLsYHzwYCA&feature=related

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 juli 2010, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:14

SUSANNAH475 schreef:
Er is idd. een kans dat dat gebeurt, maar hoe groot is die kans ?
Volgens mij is de kans dat er wat gebeurt erg klein...
in het leven ervaar je het wel vaker dat er kansen zijn dat er wat gebeurt... als je van huis weg gaat heb je kans dat er bijv. ingebroken wordt... maar het gevaar van die kleine kansen is denk ik dat het je leven gaat overheersen en je afhankelijk wordt van die dingen.

Zo heb ik zelf bijv. nog last van dwanggedachten (moeite om gelijk m'n huis uit te gaan, omdat ik bang ben dat ik iets aan heb laten staan en daardoor m'n huis in brand vliegt...) maar hoe groot is die kans ? die kans is erg klein... daarom train ik mezelf er niet herhaaldelijk naar te luisteren... ik heb op een gegeven moment wel besloten dat ik het mijn leven niet meer laat bepalen... ik ben de baas... (uhum, helaas lukt dat me nog niet helemaal, maar ben op de goede weg)...
(Tot zover ff persoonlijk... Engeltje smiley )

Soms moet je misschien ook maar gewoon het risico nemen... natuurlijk, het kan een keer mis gaan... ook als het onweert, het kan een keer jouw huis treffen... maar dan denk ik... hoe groot (hoe reeel ?) is die kans... ? maar ik weiger om dat m'n leven te laten bepalen... en dat is soms best een hele stap... maar ik weet ook dat je daardoor juist relaxter in het leven kan staan...

Ik dacht voor die tijd ook altijd heel relaxt over onweer, was er absoluut niet bang voor. 'k Heb ook altijd gedacht dat de kans bijna nihil was, maar het gebeurde wel in mijn omgeving. Je hoort vaker dat, als je een keer iets naars meemaakt, het lastig is er overheen te komen. Het is dus ontstaan na een hele negatieve ervaring. Ik kan dus ook echt niet uitzien (integendeel) naar een onweersbui, zoals sommigen hier wel. Daar reageerde ik dus even op, is ook zeker niet bedoeld om mensen angst aan te praten. Wees er maar blij mee, als je er geen last van hebt. Sinds die tijd ben ik me er bewuster van, dat de krachten van de natuur (van God) hevig kunnen zijn. Ik zal er niet meer van kunnen genieten, vind het ook niet prettig als ik alleen ben (vooral 's nachts) als het onweert. Maar 't is niet zo extreem, dat ik gillend door het huis ren ofzo. 't Is meer een gevoel van onveiligheid en toch ook wel van angst. Ik ben altijd weer opgelucht als een onweersbui voorbij is. Zo hoop ik ook nooit mee te maken, dat er ingebroken wordt in mijn huis. Ook daar kunnen mensen jaren last van hebben. Maar daar ga ik nu niet van wakker liggen. Gelukkig kan ik dingen over het algemeen wel relativeren en laat ik mijn leven niet door angst beheersen. Dan krijg je 'de mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest', wat wel een heel verkrampt leven is.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 juli 2010, 20:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 19:04

JONATHAN890 schreef:
nee hoor....die bui trekt voor de kust langs.......misschien ergens vannacht een schampschot.

heerlijk is dat onweer....vind het zo ontzettend gaaf fenomeen.

ik had een vriendin die het vreselijk vond, die snapte mij niet/nooit.
maar t gaf haar wel stuk rust dat ik er van genoot. Ze voelde zich toch stukkie veiliger, dat ik het gewoon mooi vond. je moet maar zo denken...net als de regen waarbij t meeste naast je valt, gaat ook ieder onweersbuitje gewoon voorbij zonder gevolgen

Dat is helaas niet mijn ervaring. 'k Heb een keer van heel dichtbij meegemaakt dat de bliksem in een huis sloeg, dat huis - met een rieten kap - brandde tot de grond toe af. Sinds die tijd kan ik echt niet meer genieten van een onweersbui, al weet ik dat er meestal niks gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 18:03

LEANNE226 schreef:
Lange neus Maris! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Voetbal is emotie,mijn zoon zit te janken op de bank Coole smiley met zonnebril
meeeeeeeeen wat een topdag!

Zo spannend, echt helemaal super dat ze gewonnen hebben!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 14:14

ANNETTE792 schreef:
Die doet niet eens niet als of joh Knipoog smiley Ik verwacht mn buurman (duitser) vanmiddag overigens wel braaf met oranje opblaaskroon op hoor, zo stond hij bij de vorige wedstrijd ook voor de deur.

Grrrrrrrrr........ Twijfelende smiley Boze smiley Gefrustreerde smiley

Wel heel aardig van die Duitser! Lachende smiley Of eh......is hij bang voor Pieter? Twijfelende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 juli 2010, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:46

ANNETTE792 schreef:
Euh...hij zit dan tussen 15 duitsers.....is juichen dan veilig? Clown smiley

Haha, daar heb jij gelijk in. Stel.....er komt een finale tussen Duitsland en Nederland, kijken jullie dan ook met z'n allen? Of doet Pieter dan net of hij voor de Duitsers is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:45

VISSER278 schreef:
Waar ligt Ede, in het westen of in het oosten?

Volgens mij ligt Ede in het midden van het land, dus dan krijg je van alles wat. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:42

CARIEN982 schreef:
Pieter... als Nederland wint ga je wel heel hard juichen heh? Clown smiley

Natuurlijk doet hij dat!!!, al zal hij dat ons waarschijnlijk niet vertellen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 10:46

ANNETTE792 schreef:
Wij hebben hier vandaag een feestje in de straat, en vanmiddag word er begonnen met gezamelijk voetbal kijken in de tot feestzaal verbouwde koeienstal van de buurman, op groot scherm natuurlijk. Best grappig aangezien we de enige nederlanders hier in de straat zijn.

Ik heb zelf niet zo heel veel met voetbal, ik kijk er zelden naar, enkel ek en wk vind ik wel leuk om te kijken.

Wat leuk zeg!!!, om op deze manier gezamenlijk voetbal te kijken. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 juli 2010, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 10:45

MARISKA601 schreef:
Nederland verliest met 3-0

Dat vind ik wel heel pessimistisch hoor. Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 10:44

ANNETTE792 schreef:
Heb jij ff mazzel, hier buiten is het nu al 31 graden Geschokte, onthutste smiley

Dat is nog verder het binnenland in hè. Knipoog smiley En dat met een dikke buik. Is het een beetje vol te houden met die warmte? Duurt het nog lang, voordat jullie de kleine verwachten?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 09:52

JONATHAN890 schreef:
Hoe kijken vrouwen trouwens naar het voetbal...net zo fanatiek als mannen??
Ik vraag dit omdat in het algemeen mannen meer met voetbal hebben dan mannen, dus graag wat vrouwen reacties !!

Als het ergens om gaat, vind ik het zeker leuk om naar te kijken. Dus een achtste/kwart/halve of hele finale, vind ik spannend. Maar dan moeten ze wel winnen, want bij een (grote) achterstand is de lol er voor mij af. Ik ga er zeker niet helemaal in op en ben er van tevoren niet uren/dagen druk mee (vind ik ook niet gezond), dus kijk vast minder fanatiek dan bepaalde mannen. Een aantal wedstrijden heb ik ook niet kunnen zien vanwege werk, een familiedag en een erg mooi concert van Mark Knopfler/Dire Straits. Er zijn dus dingen die voorgaan, wat ik helemaal niet erg vind.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 09:44
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!

MARIANNE866 schreef:
als je in augustus mee wil dan geef het maar door hoor,
super leuk dat je reageerd en mee zou willen

groetjes Marianne

Voor wanneer wil je het definitief weten? Ik zit te denken aan 8 augustus.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 09:39

ZINGA672 schreef:
Het wordt morgen tegen de 40 graden. Heeft iemand al bedacht hoe we dat gaan overleven?! Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril

Voor degenen die vandaag niet hoeven te werken (afgezien van degenen die airco op het werk hebben), moet het vol te houden zijn toch? Deuren en ramen dichthouden en je niet te druk maken. Verder ga ik op m'n gemak wat 'aanrommelen' en vanmiddag voetbal kijken. Ik heb echt geluk, ook zonder de warmte hoor, dat ik vandaag m'n eerste vakantiedag heb. Lachende smiley
Deze warmte is voor mij een goede reden om helemaal niks te hoeven doen. Knipoog smiley Heerlijk!!! Daar heb ik weken naar uitgezien. Binnen is het 25 graden, wat me nog meevalt.

Sterkte allemaal, zeker voor degenen die van alles moeten! Ik zou zeggen; hou het hoofd koel! Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 2 juli 2010, 09:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:43

ANITA324 schreef:
Het zijn Hunnebedden geen graf lieve meid.
Dat was helemaal in joh nog voor jij er was. Knipoog smiley
Je moet alleen denkbeeldig een deur zien
en aantal ramen hier en daar heb je een
hele mooie woning. Clown smiley Clown smiley

Al was 't voor m'n tijd, een hunebed is en blijft een graf hoor. Knipoog smiley

Zie volgende link:

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20030623_hunebedden01
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:26

ANITA324 schreef:
Vandaag definitief uitslag dat ik een huisje krijg nu uitzien naar de sleutels zodat ik gelijk aan de slag kan gaan. Coole smiley met zonnebril

Mooi huisje heb ik he Clown smiley

Eh......wonen in een graf Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Geniet van je 'nieuwe' huisje, Anita!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:25
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SUSANNAH475 schreef:
Staar je niet blind op de hoogte van de berg, maar kijk naar God, Hij die bergen kan verzetten...

TESSYBEAR731 schreef:
Eén in dezelfde strekking:

De berg waartegen je opziet, is een stuk minder hoog als je er samen met God naar kijkt!

Wat mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:23
BerichtOnderwerp: favoriete bijbeltekst

LIESBETH326 schreef:
Er staan veel prachtige dingen in de Bijbel... Je blijft aan het ontdekken... Lachende smiley

Deze kenmerken toch wel m'n levensopdracht...
Ps. 19:15 - Wat mijn mond zegt en mijn hart overweegt, laat het U genoegen doen, HEER, mijn rots, mijn verlosser.

en

Mattheus 7:12 - Wat gij wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander.

Is het jullie wel eens opgevallen dat genoemde tekst dus in deze positieve variant in de Bijbel staat en niet zoals het spreekwoord zegt: 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'?
Zie je het verschil tussen beide varianten? Mooi hé...

Dat is mij nog nooit opgevallen. Zeker mooi zeg! Nog een tekst....

NBV
Behandel anderen zoals je wilt dat ze jullie behandelen. Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. -- Lucas 6:31-32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....

Wat een veronderstelling zeg. Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: welke namen geef jij je kind?

Tjonge, wat maken we ons weer druk. Twijfelende smiley Moet je niet doen met deze warmte! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 14:40
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

JOLAN931 schreef:
Mijn zoon wil niet naar de kapper want dat doet vreselijke pijn Clown smiley

En....is het hem meegevallen? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072