Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zie je Mario.......wij verzinnen ze wel
zat jij nou in die fanclub??? |
Hahaha... ik weet niet wat ze hebben vanavond... weet jij het Tess... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 21:02
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | owh...suus....nu heb ik anderen jaloers gemaakt.... |
ach, zolang het gezonde jaloezie is, mag het... toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 20:51
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | hahaha
en ik zit nog ff te lezen, ik rekende met 1780 in 8 mnd maar t moest 3680 in 8 mnd zijn. dat is ruim 450/maand.
blijf ik gelukkig nog wel een beetje bij jou in de buurt.
zou ik dan toch bijna net zoveel belangstelling hebben als t leukste CM meisje ?? |
eh, het leukste C.M. meisje... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 20:41
|
|
|
CARIN303 schreef: | Heerlijk hè, die frisse lucht in je huis! Wel een groot nadeel.....krijg ineens de energie om wat te gaan doen in huis, opruimen, wassen, strijken Ga maar even in een hoekje zitten en wacht tot dit overgaat! |
hahaha, en jij had vakantie ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:50
|
|
|
tjongejonge... ik hoor de hond van de buren weer blaffen... als dat maar niet weer de hele nacht zo doorgaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:50
Onderwerp: vrede die alle verstand te boven gaat; omgaan met conflicten
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik volgde de methode Gordon om mijn zoon op te voeden naar de eisen van deze tijd en las ook de opvoedkundige boeken die mijn ouders hanteerden, ook moderne ouders. Dat klinkt misschien wat erg verstandelijk maar er staan veel praktische tips in naast het inzicht wat je krijgt in hoe jouw communicatie overkomt bij je kind. Daardoor word je bewust van het effect van je doen en laten en hoe je je kind voorleeft.
Wat helpt is tegen je kind zeggen in voor hem/haar begrijpelijke taal natuurlijk en rekening houdend met wat te bevatten is dat je moe bent of je niet lekker voelt en dat je niet zoveel kunt als anders. Zo stoot je het kind niet af maar betrekt het bij hoe je je voelt en hij/zij zal moeite doen rekening met je te houden. Zelf wordt hij/zij dan vertrouwd met het idee dat het goed is te praten over wat je bezighoudt, wat belangrijk voor je is. Mijn zoon is inmiddels een volwassen man die heel goed relaties kan beginnen en onderhouden met mensen die hij uitkiest. |
Dank je voor je reactie Mieke. Fijn dat je dan toch uit boeken iets kon leren... ook al ken ik die methode zelf niet. Ik hoor wel om me heen dat de praktijk vaak een heel ander verhaal is dan de opvoeding uit boekjes... immers geen 1 kind is hetzelfde... Ik denk wel dat goede informatie kan helpen, maar je bent er dan nog niet... de praktijk die volgt...
Het is idd. belangrijk om je als ouder aan te passen aan het niveau van je kind. Het lijkt me heel goed om ook jouw gevoelens als ouder te benoemen... tegelijkertijd denk ik dat je kinderen nooit moet belasten met volwassen zaken. Maar zeggen dat je moe bent is goed en kan ook een kind goed begrijpen. Zelf denk ik dat het heel belangrijk is om een juiste sfeer te creeeren... jij als ouder bent dan het goede voorbeeld... ik denk dat kinderen heel veel leren van wat ze zien... zo kunnen ze ook zelf rust en vrede ervaren denk ik als jij dat als ouder ook bent. Ik spreek niet uit ervaring want ik heb zelf (helaas) geen kids, maar denk wel dat het zo werkt... (haha, theorie ? of toch de praktijk ?)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 14 juli 2010, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 20:57
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry persoonlijk vind ik het zeer a-sociaal gedrag. Er is diverse keren op de site door verschillende mensen aangegeven dat we elkaar ook zonder kinderen eens willen ontmoeten. Nu kun je geen enkele activiteit meer afspreken zonder kinderen. Als je geen oppas hebt, hoef je je ook niet aan te melden. Op die manier hou je ook rekening met anderen. |
Chatuliem, als het voor Erika geen probleem is, zie ik niet in waar je je druk om maakt. Ik zou zeggen laat dat over aan degene die het organiseert...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:45
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Hee oude bekende... Een welkomsknuffel voor Taliet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:11
Onderwerp: Vertrouwen!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Eigenlijk zou ik jullie willen vragen om gebed voor mezelf! Na een lange periode enorm met mezelf bezig geweest te zijn, aan mezelf gewerkt te hebben...ben ik aangekomen op het punt dat ik mijn gaven en talenten in de praktijk mag gaan brengen. Ik ben hier op het moment enorm mee bezig... Zo ben ik een tijdje geleden begonnen met vrijwilligerswerk als taalcoach, en heb ik me afgelopen week (zo goed als) aangemeld om "jeugdleider" te worden in de kerk. Dingen waarvan ik denk dat ik ze echt kan, maar die ik wel heel eng vind! Vind het enorm moeilijk om deze stappen te zetten, en doe het dus ook in vol vertrouwen op de Heer. Maar af en toe zakt me ineens de moed in de schoenen...en dan vind ik het moeilijk om te blijven vetrouwen... Zouden jullie voor me willen bidden? Voor die kracht en dat vertrouwen? |
Ja hoor Tess, dat ga ik zeker doen... Sterkte meid !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 00:18
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
PIETER649 schreef: | de vergelijking met die gevallen vrouw is dat er bij gezegd werd .... gaat heen en zondigt NIET meer.
enne... hoe wilde jij dit topic anders behandelen dan? praktiserende homofielen begaan, al praktiserend, een zonde, zo simpel is het nu eenmaal. daar moet je mij niet over aanvallen... ik heb die wet niet verzonnen.
dat je homofielen in het alledaagse leven als mens moet zien en respecteren, dat is het probleem niet, daar zijn we het wel over eens. |
Ja dat zei Jezus "zondig niet meer" (we hebben het hier over overspel), maar aan de farizeeers gaf Hij een antwoord, waardoor ze wel naar hun eigen gedrag moesten kijken... ze waren zelf geen haar beter ! 't Is niet het voorbeeld wat ik bedoelde (Ik ben van mening dat God overspel afkeurt), maar ik haalde het bijbelgedeelte aan om aan te geven dat Jezus juist aan de farizeeers liet zien dat hun geoordeel over die ene zonde, hun niet vrijpleitte van hun eigen gedrag !
Wat ik toch in deze discussie mis is de context waarin het in wordt gezegd. Want God leverde mensen over aan "schandelijke lusten", maar niet omdat ze homo waren, maar omdat het mensen waren die absoluut geen rekening hielden met God... het ging in de Romeinenbrief over de afvalligheid van God, mensen die dachten dat ze God niet meer nodig hadden... dan spreek je mijns inziens van een hele andere situatie dan de eenzijdige blik die ik hier telkens voorbij zie gaan !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 14 juli 2010, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | In deuterononium 24 vers 4 staat duidelijk dat je, eenmaal gescheiden, je vorige relatie niet MAG terugnemen. Dus daar is de bijbel duidelijk over, ik had je bijbelkennis hoger ingeschat.... (Daarnaast heeft mijn ex overspel met de tuinman gepleegd, dus ik ben niet zonder grondige reden gescheiden.)
Dat laat onverlet dat ook ik iedere dag zondig tegen andere geboden, ik ben geen heilige, integendeel. Dit topic gaat echter over homofilie, dus ik probeer het ontopic te houden |
Misschien mag ik het niet zeggen... maar moet daar toch aan denken... Toen de farizeeers de overspelige vrouw bij Jezus brachten, ging Jezus toch 'offtopic'...
Waar ik alleen maar mee wil zeggen, ik snap dat dit topic over homo's gaat, maar moet je het daarom als aparte 'zonde' behandelen ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 13 juli 2010, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | wat zijn die 44 of 54 jaartjes kruisdragen ten opzichte van de eeuwigheid?
|
Je vergeet dat iemand van mijn leeftijd er al 44 jaar op heeft zitten... Wat een uitspraak zeg... pfff...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:30
|
|
|
Ligt het aan mij ? of is het stil op C.M. vanavond ?
(nog 1 keer die oranjegekte misschien ?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er van uitgaande dat jij je kritiek mede op mijn laatste bijdrage hebt, wil ik je graag op wat puntjes wijzen...
Nergens in mijn bijdrage vind je een oproep tot discriminatie of homofoob gedrag. Integendeel, als er iemand is die bijv. de discriminatie van homofiele leerkrachten verafschuwd, ben ik dat!
Wat ik duidelijk, dacht ik althans, heb geprobeert te verwoorden is de term KRUISDRAGEN. Dat begrip kom ik verder nergens tegen in de diverse "liberale" bijdragen hier.
Ieder heeft zn kruis, ieder heeft zn doorn in het vlees... ook ik. Denk je nou echt dat mij altijd alles heeft meegezeten? Dat er in mijn leven geen onuitwisbare drama's zijn geweest? Ik heb mn kruis ook maar te dragen... net als ieder ander.
Dat het kruis van de homo bestaat uit het verzaken van lichamelijke en (gedeeltelijk) geestelijke intimiteit... ja, heel erg voor de betrokkene. Zo is het ook erg voor de vrouw die geen kinderen kan krijgen, voor het kind dat zn ouders moet missen, voor het meisje dat jarenlang misbruikt is, voor de ouders die hun kind ter grave moesten brengen.
Kruisdragen... de HEERE geeft, de HEERE neemt...
En wil je zoals Sus zegt SERIEUS met GOD en het geloof bezig zijn, dan moet je je conclusies trekken.
Pieter, die niet snapt dat dit niet te snappen noch te accepteren is |
Ik vind het tever gaan als je zegt: "De conclusie blijft dat een homo die serieus met GOD en zijn of haar geloof bezig is... NIET zal praktiseren."
Als je dat zegt, veroordeel je wel een homo die wel serieus met God en geloof bezig is EN praktiseert... is dat aan ons mensen ? Jij trekt dan de conclusie dat een homo die praktiseert niet serieus met God en geloof bezig kan zijn ??? Hoe komt het dan toch dat ik dat wel opmerk, homo's die christen zijn en praktiseren ?
God spoort hetero's aan om als ze zich niet meer kunnen beheersen om te trouwen. (althans dat is een uitspraak van Paulus). Homo's zijn net zo goed mensen en hebben het daar net zo goed moeilijk mee. Natuurlijk is het te bewonderen als je het op kunt brengen om de rest van je leven alleen te zijn; maar men... is dat wel haalbaar in de praktijk ? God heeft ons niet geschapen om alleen te zijn... ik kan me daarom goed voorstellen hoe met name een homofiel daarmee worstelt... Ergens zit daar een verschil tussen hetero's.
Ikzelf ga het ook niet vieren dat ik alleen door het leven ga; ik maak er het beste van... zekers !, maar ik hoop toch dat ik niet nog eens 44 (of misschien wel 54) jaar vrijgezel zal zijn... dat lijkt me geen prettig vooruitzicht als je homofiel bent.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 13 juli 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, dat ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat her er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben. |
Top Thomas... deze bijdrage vind ik super van je !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:21
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat probeer ik wel Sus, vertel hem altijd dat hij alles tegen me mag zeggen en in veel dingen is hij ook heel eerlijk... Maar ik merk dat hij op mij lijkt, en vertellen niet zomaar van een leien dakje gaat. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het dan moeilijk vind om hem dan toch aan het praten te krijgen. het enige dat ik dus kan doen is zorgen dat ik zelf goed blijf communiceren! Ik denk dat daar sowieso de kern zit...ten allen tijde zelf blijven communiceren, hoe weinig je misschien ook van de ander terug krijgt. Je kunt denk ik beter te veel informatie geven, dan te weinig...op die manier zal een evt. conflict nooit te wijten zijn aan verkeerde communicatie van jouw kant. Mits je wel op een kalme manier in gesprek blijft natuurlijk! |
Lijkt me nog best ingewikkeld met zo'n kleine... 'k Kan me zo voorstellen dat een klein kind meer zin in spelen heeft dan in praten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:47
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik snap dat gezichtje ziet, kun je dit uitleggen |
Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...
= dat ik het zo niet bedoelde... de ? wil niet zeggen dat ik het niet weet of een antwoord verwacht... wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat ik geloof dat je voor God getrouwd ben als je gemeenschap gehad hebt en niet als je dat briefje hebt.
Mensen die gescheiden zijn hebben wat dat betreft een stempel... bij hen is het zichtbaar, bij anderen niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Als er één ding is dat ik nog een keertje extra geleerd heb is het dat anderen niets aan je neus kunnen zien... Als je wilt dat een ander rekening met je houd, dat ze je niet onbedoeld over je eigen grenzen heen trekken...zul je moet communiceren! En hoe eerder je daar mee begint, hoe beter...liever voorkomen dan genezen
Sorry, sprak een beetje voor mij beurt! |
tnx Tess... Dus daar ligt de oplossing... communiceren...
Weet je, er moet ruimte voor zijn voor communicatie... en ik denk zelf dat het vooral voor een kind belangrijk is dat het (vooral als het al wat ouder is) leert om aan te geven als het ergens mee zit. Ikzelf heb dit stuk opvoeding helaas gemist... heb zelf de dingen opgekropt en had toen geen idee hoe ik de dingen waar ik mee zat op tafel gooide... Leer je dat ook bijv. aan je kind Tess, om het gesprek open te houden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:29
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jazeker; dat gevoel ken ik wel. Als je bijvoorbeeld iemand een supervriendelijk mailtje stuurt en je krijgt dan een agressief bericht terug waarin je van alles voor de voeten gegooid wordt over dingen die je nooit hebt gezegd.
Of, ook erg: je deelt iets van je zelf met de bedoeling om iemand te bemoedigen en die persoon haalt je vervolgens onderuit en misbruikt je goede woorden voor eigen gewin.
Dat voelt heel onbevredigend, maar het heeft geen zin om dergelijke mensen op hun gedrag aan te spreken. Parels voor de zwijnen.... |
Da's idd. vervelend Zinga. Ik bedoelde het eigenlijk in het verband met conflictsituaties... (en dan met name met mensen die dichtbij je staan). Ik denk nl. (en dit is een voorbeeld) dat als je over je eigen grenzen heengaat, je op een gegeven moment toch bij jezelf bemerkt dat je het anders aan had moeten pakken. Als je het dan niet uitpraat, merken anderen in je directe omgeving dat ? Hoe ga je daar dan mee om ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 13 juli 2010, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:26
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ja...helemaal mee ens dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en helemaal mee eens dat sommige christenen met dit probleem in een hel leven...maar daarmee is het geloof toch geen vrijblijvende zaak...? |
Ik herhaal het maar weer eens... Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn !
In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:15
|
|
|
JOLAN931 schreef: | eigenlijk begrijp ik deze hele discussie niet onder christenen.
dan staat er eens een keer iets zonder omhaal, en super duidelijk in de bijbel(dat het een gruwel in Gods ogen is als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen......)
en zelfs dan trekken we dat als christen in twijfel. is God niet duidelijk genoeg in Zijn woord hierover? Waarom weten wij mensen het dan beter als God zelf?? Natuurlijk is homofilie zonde. God zegt dat namelijk zelf. en dit heeft er niets mee te maken of andere zaken zonden zijn: het gaat hier om homofilie in dit onderwerp. |
"het is dan ook dringend gewenst dat homofielen zich binnen de kerken - van welke richting ze ook zijn - veilig voelen. De geaardheid waarmee jij geboren bent, hoe raadselachtig ze ook is, mag voor jou nooit een reden zijn jezelf te verachten of te verwerpen, mag voor ons nooit een reden zijn om jou te laten vallen."
Ik ben het met dit stukje eens ! Dit stond in de inleiding (een stukje uit "geloof en homoseksualiteit" van de eo) Ik geloof niet dat God een homofiel laat vallen... ook een homofiel mag bij God komen, met al zijn (/haar) vragen en worstelingen... !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het geloof is geen vrijblijvende zaak....wat staat nu in het centrum...God of de mens?? |
Volgens mij is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden... God liefhebben en de zorg om je naaste.
Natuurlijk is het eerste gebod dat je God liefhebt, maar er staat ook (1 Joh. 4:21)
21 "En dit gebod hebben wij van Hem: Wie God liefheeft, moet ook zijn broeder liefhebben".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Chatuliem, wat wil je hier nou mee zeggen ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:14
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
CARIN303 schreef: | Beste CM-ers,
Zoals jullie misschien weten is het forum voor iedereen toegankelijk, lid of geen lid. Alles wat je hier neerzet is te lezen voor wie dat maar wil. Ben je geen lid dan kun je uiteraard niet reageren maar verder kun je alle topics lezen en zelfs een verkort profiel bekijken èn de foto bekijken van degene die een reactie plaatst.
Zelf ben ik voor een gesloten forum en als dit niet mogelijk is iig een aantal topics gesloten. Ik weet van een aantal mensen die niet meer recht uit het hart reageren op het forum om bovenstaande reden. Mijn voorstel is dan ook om dit kenbaar te maken bij de webmaster van Christian Match dat wij dit graag veranderd willen zien.
Vind jij dit ook? Graag hieronder reageren ook als je het er niet mee eens bent. |
Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit... Maar ik kan me goed voorstellen dat dat voor anderen wel uitmaakt ! Als je bijvoorbeeld zelf kinderen hebt en/of gescheiden bent kan ik me indenken dat je die privacy graag wilt en dat mensen die zonder lid te zijn dan het hele forum kunnen lezen vind ik niet altijd even handig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:06
|
|
|
CARIN303 schreef: | Oh Tess, ik herken zoveel van mijzelf in jouw verhaal. Behalve dan van jouw zoon.
Jaren kon ik zo maar ongelooflijk boos worden en ik kwam er uiteindelijk achter dat mensen dat een gevoelige snaar geraakt hadden zonder dat ik mij dat besefte. Het blijft een leerproces maar door hierin open te worden naar anderen ( door dit te delen ) gaat het mij steeds makkelijker af. (Natuurlijk zit hier een enorm verhaal achter maar dat wil ik hier niet delen.) |
Toch bedankt dat je dit dan wel wilde delen Carin... Nog niet zo lang geleden heb ik ik een assertiviteitscursus gevolgd, waarin dat ook aan de orde kwam... Daarin leerde ik ook dat juist om het al vroeg op tafel te leggen je voorkomt dat je later ontevreden rondloopt, omdat je het niet hebt aangekaart. Idd. is open worden naar anderen een goede manier om anderen duidelijk te maken waar bij jou de grens ligt.
Heeft iemand misschien de ervaring om er toch ontevreden mee rond te lopen ? en liep je dan ergens tegenaan ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:58
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou, Sus...das best een lastige! Allereerst moet ik stellen dat ik van nature niet een heel geduldig persoon ben en in het verleden dus nogal eens in woede kon ontsteken omdat iemand consequent over mijn grenzen heen walsde... reden: diegene raakte mij op een gevoelig punt zonder dat ik me daar bewust van was, en onmiddelijk ging mijn verdedigingsmechanisme in werking! Na ruim een jaar intensieve therapie is die bewustwording op gang gekomen en ben ik tegenwoordig steeds beter in staat om dat tijdig te ontdekken en zo te voorkomen dat er te ver over mijn grenzen gegaan word. Belangrijk onderdeel daarvan is geweest dat ik geleerd heb om mezelf te accepteren zoals ik ben en vooral, dat mijn mening er net zo goed toe doet! Dat iemand het niet met me eens is betekent niet per definitie dat ik dan fout zit...iets waar ik vroeger wel altijd van uit was gegaan. Nog steeds heb ik de neiging om dat te doen, en ik merk dat ik me heel snel "aangevallen" voel waardoor ik toch fel uit de hoek kan komen... Ook als ik thuis moe op de bank zit, en mijn zoon weer zo'n moment heeft dat hij koste wat kost alle aandacht wil hebben...Ja, dan raakt mijn geduld op een bepaald moment toch echt op. Ik moet nog steeds voorzichtig zijn met mijn reactie op zo'n moment...(niet gaan schreeuwen bv.) Maar er is één ding dat wel enorm veranderd is...omdat God mij inderdaad heeft laten zien dat ik er mag zijn, dat ik (mijn mening) net zo veel waard is als ieder ander...ben ik zekerder geworden van mezelf, ik sta steviger in mijn schoenen. En daardoor heb ik een bepaalde vrede gekregen van binnen...de vrede God's. En door die vrede ben ik niet alleen een stuk zekerder, ik ben ook veel beter in staat om te gaan met dit soort momenten. Dat ik zonder me daar naar bij te voelen, of onwaardig, iemand zijn eigen mening kan laten hebben. Dat betekent niet alleen dat ik op die momenten kalm kan blijven en normaal in gesprek te blijven...het betekent ook, dat op momenten dat dit me even niet is gelukt...ik mijn fouten toe kan geven. Want we zijn tenslotte nog steeds mensen, en niet perfect...dus we gaan allemaal wel eens de fout in! |
Hoi Tess, Wat goed van je dat je je dat bewust werd, da's denk ik zo'n belangrijke stap ! Ieder mens heeft ergens voor zichzelf een grens, waar een ander tever in kan gaan... dat is soms een heel leerproces om consequent voor jezelf op te komen...
Kun je zeggen dat je door die vrede die je ervaart je minder laat beinvloeden door de omstandigheden ? (als ik het niet goed heb, moet je het zeggen hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 03:19
|
|
|
Soms besef ik het me pas na een nacht vol herrie Wat het met me deed En hoe graag ik het als kind vermeed
Vannacht hoorde ik het bij de buren Tussen de muziek van Andre Hazes door Ineens besefte ik het weer hoe me dat pijn deed, die sfeer
Eigenlijk ben ik een geluksvogel De ruzie is uit m'n leven al besef ik het niet meer elke dag Ik sta elke morgen op met een lach
De ongelooflijke rust is daar mij door God elke keer weer gegeven Een vrede die alle verstand te boven gaat En mij nimmermeer verlaat
Wat ben ik dankbaar dan dat ik geloof In een God die het goede voor ons zoekt. Waar ooit de haat en pijn er niet meer zal zijn.
Tot zover een gedicht.
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie dat in de praktijk doen. De meeste van ons hebben kinderen... en ik neem aan dat het niet altijd gemakkelijk is... wat doe je als ouder in een 'crisis'situatie ? (en daar bedoel ik dan mee, bijv. wat je doet als iets net op een moment komt dat het je niet uitkomt misschien, je bent moe, je komt net uit je werk, de dag zit volgepland en er is echt geen tijd...) Wat doe je als je zelf het geduld ff niet meer hebt... geef je dat dan eerlijk toe aan je kids ? Hoe gaan jullie met conflicten om ?
Ik ben me ervan bewust dat het best een gevoelig onderwerp is en dat het best iets van je vraagt en misschien nog niet zo gemakkelijk is om je daarin kwetsbaar op te stellen... en je verhaal te delen. Toch ben ik daar benieuwd naar, en laat ik 1 ding voorop stellen... als je ervan kan leren, is 't alleen maar leerzaam toch ?
Suus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk. |
dat bedoelde ik niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:44
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
zie privemail...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Klopt helemaal Sus, maar sex voor het huwelijk is ook niet naar Gods wil, of het nou een homo of een hetro is. (en ook ik steek mn hand niet op de vorige pagina bij de vraag wie er als maagd getrouwd is). Maar goed is goed, en fout is fout, en fout kan je niet goedpraten. Gelukkig mag je wel vergeving vragen voor toegeven aan je zwaktes, of je nou homo of hetro bent. |
Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...
|
|
Naar boven |
|
|