ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 13:23
BerichtOnderwerp: Chatroom roddels.

HANNAH810 schreef:
ik kan gibby wel volgen,
gisteravond werd er publiekelijk aangegeven; mevr A mailde meneer B
en dat werd mevr A zeer kwalijk genomen......
ik vraag me dan af, of het nodig is dat iedereen daarvan op de hoogte is!!

Maar als ik het goed heb waren zowel mevrouw A als meneer B daar zelf bij aanwezig.....dus das geen roddelen lijkt me? Blijft de vraag of dat in de chatroom besproken moet wordenKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 08:23
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

GRIFFIN748 schreef:
over de hele dag:
overdag 13, 's avonds 10

Clown smiley

Joh , cmers zijn zelfs zo idioot om kerst te vieren in een tent in iemands achtertuin bij -10 graden....dusse...deze bbq overleven we ook welKnipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 19 augustus 2010, 08:23
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 08:05
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

TESSYBEAR731 schreef:
Moet me toch bij Sus aansluiten..
6 weken is behoorlijk lang als je snel uit je ritme bent, zeker wanneer je nét in dat ritme terecht gekomen was!
Dus ook ik ben blij dat de vakantie er weer op zit en ik weer wat kan gaan doen Knipoog smiley

Al zal die wekker toch weer even wennen worden!

En vele moeders met jou Tess, vakantie is leuk maar na de 1e 3 weken gaan ze zich toch wel vervelen. Met mooi weer gaat het nog, zet een zwembad buiten en ze vermaken zich wel, maar met dit weer weten ze zichzelf op een bepaald moment echt niet mer te vermaken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

Op vakantie in oosenrijk wees ik de kinderen een watervalletje aan, waarop mn zoontje roept: nee hoor mam, die hebben ze uit gezet.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 14:05
BerichtOnderwerp: Werken een baan

BEHAPPY332 schreef:
ok, heb nu ff tijd nodig om te antwoorden...
lesvoorbereiding, weet je wel...

Bespaar jezelf die moeite en kijk voortaan eerst ff wie op wie antwoordde Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 14:00

BEHAPPY332 schreef:
Les 1 economie.
Het hebben van een baan.

Het hebben van een baan, heeft vele voordelen.
Wie 40 uur werkt, verdient bijvoorbeeld 40 x euro 10 per uur = 400
Wie 24 uur werkt, verdient bijvoorbeeld 24 x euro 10 per uur = 240.

Les 2 het huishouden.

Het huishouden kost geld.
Mensen moeten geld betalen voor hypotheek * zie één van de eerste antwoorden bij dit topic. Daarom moeten mensen dus toch 40 uur werken.

Les 3 mensen worden ziek van hun werk.

Dit heet een bedrijfsongeval. Je wilt werken, maar je kan niet. De vraag luidt dan, hoe kan ik toch mijn huis en mijn eten betalen?

Het huiswerk bij Les 3 is: 'zoek een antwoord'. Smiley met dichtgeplakte mond Help! Ik mag niets voorzegggen... !

Jij kan schijnbaar goed uitleggen, mag jij mij nu even uit leggen wat dit te maken heeft met mijn opmerking?
Jij bent antwoorden aan het verdraaien.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:40

BEHAPPY332 schreef:
EN DAN NU NOG EVEN REAGEREN OP DE VRAAG:

Richard begon dit topic met de vraag:

Voor het beroep 'LUISTEREN' moet ik je ÓNGESCHIKT verklaren...

Als je de reactie op op jou voorbeeld hoe je gratis kan leven onder iemand anders vraag gaat zetten krijg je inderdaad een heel raar verhaal.

Word jij nooit moe van jezelf? Zou bijna zegen.....ga vrijwilligers werk doen ofzo Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 15:38
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

GRIFFIN748 schreef:
wat voor ham?

schouderham, beenham?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Opletten grif, we gaan bbqen....grilham natuurlijk
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:41
BerichtOnderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN

BRAZEEVEL772 schreef:
het gaat helemaal niet over of ze geld mogen storetn op je bankrekening
en die aardige meisjes ? ja ze zien heel aardig ja en nette meisjes maar je gaat voor gaas en ook aardige mannen
ik denk niet dat jij weet waar het hier overgaat
en waarom moet iedereen dat weten als je pas op zulke sites komt
er moet eigelijk op voor pagina al tegen gewaarschuwd worden
ik heb zelf geen geld over gemaakt ben op de valreep dr achter gekomen
die mensen proberen ook gewoon vriend of vriendin van je te worden en zo proberen ze het vertrouwen vanje te winnen
en dt gaat steeds verder tot dat ze in eens even een probleem hebben daar zijnineens ziek of staan op vliegveld en hebben snel even 1500 nodig
maar moet cash zulke praktiujken gebeuren dr dus
en hou jij ze de handen dan maar boven het hoofd
jammer dat de goede hier onder lijden
maar een ieder is gewaarschuwd

Niks handen boven het hoofd houden, steek die hand eens in eigen boezem zou ik zeggen. Je gaat er tenslotte zelf in mee. Waarom leen je iemand die je niet kent in uberhaupt zoveel geld, hoe goed de smoes ook is, het is gewoon een groot risico, dat kan je toch zelf wel bedenken?
Ook van wat jij verteld is al lang bekend. Pas nog een hele aflevering van Opgelicht die daar aan gewijd was, daarbij overigens ook iemand die op een christelijke site zoiets meemaakte. Daarbij ook de beelden hoe een mooie dame achter de webcam zit en doet alsof ze typt...terwijl buiten beeld een man de werkelijke teksen typt.
Helaas waar, je kunt mensen mensen niet zomaar vertrouwen.

Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat hier door de site niets aan gedaan word, hoe had je dat willen zien dan, iedere buitenlander maar weren van de site? Je kan nu eenmaal niet ingrijpen voor er iets gebeurd is, en als er iets gebeurd is word er door cm direct ingegrepen. Laatst hebben diverse dames een mail gekregen dat een bepaald persoon waarmee ze contact hadden gehad geen zuivere bedoelingen had en het advies ook geen contact via mail of msn te onderhouden met deze heer.

Lees bij datingtips het stukje over privacy eens door zou ik zeggen, staat duidelijk een waarschuwing bij, voor de rest is het in mijn ogen geheel je eigen verantwoording.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN

Sorry hoor, maar dit is toch al jaren bekend? Ik snap echt niet dat mensen er nog steeds intrappen.
Dit komt op heel het internet voor, echt niet enkel op datingsites en ook niet enkel op christelijke.
Ik heb een periode bijna elke 3 weken zo'n mail in mn gewone mailbox gekregen. Een of andere afrikaan had dan een grote erfenis gekregen maar dat moest perse op een een europese rekening gestort worden, dus als ik nou ff mn banknummer gaf werd dat geld op mijn rekening gestort en mocht ik ook 100.000 euro houden! Hoe dom ben je dan al je daar intrapt?

Ik heb een paar van die mailtjes afgeleverd op het politiebureau, kunnen ze helemaal niets mee, als je er op in gaat kan je er ook niets aan doen als je bankrekening geplunderd is vertelde ze me.
Dus als de politie hier niets mee kan, wat verwacht jij dat de redaktie van cm hier mee kan? Chris mag er toch ook wel vanuit gaan dat je zelf je gezonde verstand weet te gebruiken?
Wie maakt er nou 10.000 euro over naar een wildvreemde? Dat is vragen om ellende.
Overigens is hier vorig jaar nog een keer door de redaktie gewaarschuwd voor dit soort oplichting nadat cm gehackt was. Waarna een meneer nog op gereageerde met de woorden: jullie moeten niet zo onaardig doen over die meisjes, ze zijn heel aardig en schrijven nog goed nederlands ook!
Jij wijst nu even naar buitenlanders op de site die zich daar aan schuldig zouden maken........vaak zitten er gewoon hollandse criminelen die engelse mailtjes te typen hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

gezellig met de buren tot half 11 op straat staan babbelen, wat wonen we toch heerlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 16:35

CROSSROAD317 schreef:
ANNETTE792 schreef:
Volgens mij noemen ze dat gewoon afkickverschijnselen hoor Knipoog smiley
Bij mij gaan mn ogen dan gewoon niet helemaal open.

En dat medicijn is.... koffie verpakt in een pilletje Gefrustreerde smiley (au nu heb ik koppijn)

neem kopje koffie dan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 13:56

SUSANNAH475 schreef:
partner ? Verraste, verbaasde smiley

En de dag is nog lang niet om, maar na 2 bakken koffie ontdekken dat mijn migraine wegging vond ik toch wel een erg fijn moment ! Lachende smiley

Volgens mij noemen ze dat gewoon afkickverschijnselen hoor Knipoog smiley
Bij mij gaan mn ogen dan gewoon niet helemaal open.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:41
BerichtOnderwerp: Kinderkamp

CHATULIEM619 schreef:
Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us
Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel.

10 seconden had vast ook al lang genoeg geweest hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 08:32
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!

ANNETTE050 schreef:
Sorry Pieter, de meeste reacties die ik weghaal zijn net inhoudelijk van aard, de inhoudelijke laat ik meestal staan, maar heb er begrip voor dat je dat als storend ervaart...zal ze langer laten staan....mijn probleem is een beetje dat dit topic, deze discussie plaatsvind op een openbare site...
ik zal dus altijd, als een topic niet meer actief is, mijn bijdrage uiteindelijk verwijderen, tenzij de leiding van christian match meer bescherming op dit gebied aanbiedt....geen kritiek op cm, want alles is verder prima...

Dat weghalen heeft niet zoveel zin want als iemand op jou reageert en jou stukje eerst quote blijft die quote gewoon in dat stukje staan met jou naam erbij, ook al verwijder je zelf je bijdrage.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?

FRANKT627 schreef:

Als televisiemaker moet je echt uitpakken om kijkcijfers en zo ook een marktaandeel verwerven. Anders verdwijnt de zender gewoon naar een plekje in het schema en krijgt het bovendien weinig zendtijd. Dat is natuurlijk slecht voor de inkomsten.
Vroeger ging het om christelijke programma's, niet om winst maken.

40 dagen zonder sex...dat is handig ingespeeld op dat onderwerp waar het in wereld erg omdraait. Sex is voor bepaalde groepen van mensen nu eenmaal erg belangrijk. Niet zozeer alleen om het genot of de liefde die ermee gepaard gaan. Sommige "jagen" nu eenmaal graag en hoe meer verschillende bedgenoten ze in hun boekje kunnen schrijven hoe groter hun ego wordt. De 40 dagen verwijzen dan weer naar de woestijnperiode die Jezus meemaakte. Ergens in dit forum las ik iets over het vasten. Vasten is niet alleen een boterham minder eten. Het is ook je andere gewoontes aanpassen. Minder praten, minder roken, ook minder in confrontatie gaan met bepaalde gedachten die je plots overvallen en zo zijn er nog wel enkele andere zaken waarin we kunnen veranderen tijdens de 40 dagen voor Pasen.
leuke vergelijking hoor, maar dit programma ging over 40 dagen geen sex buiten het huwelijk, de personen die voorbij kwamen waren rond de twintig en vonden het normaal om maar raak te ........., dus waar hebben we het dan over? Vast leuk programma voor sbs 6, maar ik vond het absoluut niet kunnen bij de EO.

God heeft ons allen een wil gegeven. Tevens heeft Hij ons ook richtlijnen gegeven. We zijn vrij om onze wil te gebruiken. Dat is nu net zo goed aan onze godsdienst. We worden niet gedwongen om iets of niets te doen. Er wordt ons wel gevraagd om een bepaalde levenshouding aan te nemen waardoor we een goed christen kunnen zijn. We worden evraagd dus en niet gedwongen. Ons gezond verstand zal ons dan ook wel leiden naar datgene wat ons christen profileert. Willen we kijken naar ietwat domme programma's of gaan we liever iets anders kijken of doen. Wat willen we en wat kunnen we. De televisie verbannen zou hypocriet zijn. Of ons opleggen om die kijkkast weg te halen al evenzeer. Laat je "wil" zijn werk doen. Dát heeft Hij ons gegeven.
Dat ben ik helemaal met je eens hoor, maar waar ik op reageerde was de zin: gelukkig hebben we de EO nog, alsof die momenteel nog duidelijk te onderscheiden zijn qua programma's als de andere zenders. Helaas niet meer in mijn ogen.

Frank

Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 08:35

RICHARDRI464 schreef:

Maar van welke Bijbel tekst bekijkt de kerk het dat het beter is van niet een TV te hebben? Er is natuurlijk niet alleen rommel op, de EO is er ook nog.

Gelukkig zend de EO geen rommel uitGefrustreerde smiley
Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op.
40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv?
Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt.
Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:27

RICHARDRI464 schreef:
Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.

Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen.

Ook binnen de strengere tak van de hervormde kerk zijn er genoeg gezinnen zonder tv. Enkel is het daar geen verbod van de kerk maar doet men het uit eigen overtuiging..

Ik ben van mening dat je daarin zelf je verantwoording in hebt. Er is vreselijk veel bagger op tv, maar elke tv heeft een uitknop.
Tv mag niet, radio mag dan weer wel, internet is een grote discussie over gaande. Ik denk dat je bij alle drie zelf wel weet wat wel en niet kan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.

WILLEMIJN232 schreef:
Dat kan je wens zijn Hannah, maar als nu toevallig net die ene man waar je helemaal voor valt een niet christen is? Maar wel iemand die je gelukkig maakt en je respecteert om wie je bent of wat je doet.........?

Dan hoeft dat op zich helemaal geen probleem te zijn.
Ik kom zelf uit zo'n gezin, mijn moeder is gelovig en mijn vader niet, maar heeft haar er wel altijd in gesteund. Ze zijn in de kerk getrouwd,mijn zus en ik zijn gedoopt, er was met de dominee afgesproken dat de doopvragen enkel aan mijn moeder gesteld werden omdat hij geen beloftes wilde doen die hij niet na ging komen. Als we een keer zeurden dat we geen zin hadden om naar de kerk te gaan deden we dat maar bij mn moeder want van mn vader moesten we gewoon. Ze zijn inmiddels 38 jaar gelukkig getrouwd, ik geloof best dat je het wel eens mist op bepaalde momenten, maar ik denk dat die momenten er zijn bij 2 gelovigen binnen een huwelijk. je beleeft ook het geloof toch op je eigen manier.

Ik dacht enkel voor mn 1e huwelijk hetzelfde als de meeste reakties die ik hier lees. En dus zou ik enkel met een christen trouwen. Nou dat heb ik geweten Gefrustreerde smiley . Ik trouwde er misschien mee maar naar mate het huwelijk voortduurde was er weinig christelijks meer te vinden. Na de scheiding was hij opeens weer superchristen en zelfs nu, 3jaar na de scheiding, word ik met regelmaat bestookt met uit zn verband gerukte bijbelteksen. Ik heb nooit geweten dat de bijbel bedoelt was om te gebruiken om een ander mee te terroriseren, misschien lees ik toch een andere bijbel dan hij?

Deze beiden ervaringen hebben er wel voor gezorgd dat ik anders tegen relaties aan ging kijken. het is niet aan de orde geweest, maar ik denk dat ik eerder voor een liefdevolle respectvolle niet-christen gekozen had dan me nogmaals blind te staren op het christenzijn van iemand. Je weet nooit hoe het er 5 jaar later voorstaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 13:16
BerichtOnderwerp: Nieuwe relatie en kinderen

Ik denk er veel verschil zit in situaties. Hoe oud zijn de kinderen, hoe ga je er zelf mee om.

Ik had het geluk dat ik nog hele jonge kinderen had, dat lijkt me vele male makkelijker dan dat je een paar pubers in huis hebt lopen.
Verder zijn ze er heel geleidelijk ingegroeid, pieter was een vriend van mama die koffie kwam drinken, net zoals vriendinnen van mama koffie kwamen drinken. Kinderen van 4 en 2 hebben geen benul van wat een relatie is, dus ook niet onnodig moeilijke dingen gaan bespreken. Eerst kwam hij eten, toen kwam hij wat vaker eten, toen bleef hij de weekenden en gingen we ook bij zijn familie op bezoek, heel normaal volgens hen.
Verder zijn we ook altijd heel duidelijk geweest dat papa papa was, en pieter pieter. Het lijkt me vreselijk om als kind een nieuwe papa opgedrongen te krijgen, je hebt een papa, ook al is die niet (meer) met mama getrouwd.
En ook hier is in een boze bui best wel eens geroepen: jij bent mn papa niet!
Klopt, maar wij zijn wel de volwassenen in huis en dus heb je te luisteren nar beiden. Op deze opstelling komt vaak commentaar op van mensen, maar ik heb geen zin om toneelstukjes te gaan spelen. We kunnen heel leuk huisje , boompje , beestje gaan spelen, maar het feit blijft voor de kinderen dat papa en mama gescheiden zijn en ze nu bij ons wonen. We hebben een normaal gezinsleven, ze accepteren Pieter als mede-opvoeder , al zal er in de puberteit nog best wel eens wat opstand komen dat hoort erbij. Eigenlijk is het allemaal vrij makkelijk gegaan dus bij ons.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:28
BerichtOnderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?

LEPELTJE037 schreef:
Of zou het zijn dat de jongeren onder ons, vrijwel helemaal niet op het forum komen, laat staan het forum lezen?

Ik ben nog steeds wel benieuwd wat er onder de jongeren leeft...

Of is een forum ook 1 van de dingen die 'not done' zijn?

Of ze zitten zich stiekum rot te lachen om ons ouderwetse bejaardenKnipoog smiley
Ik had het van de week over een kwartje...zegt mn dochter; wat is dat? En dan voel je je dus echt even oud.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:59
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

EVA685 schreef:
Als je een goede liefdesrelatie hebt en elkaar seksueel liefkoost, geen gemeenschap hebt, is dat ook seks voor het huwelijk?

Ben je dan jezelf niet een beetje voor de gek aan het houden en wegen zoeken om je eigen fouten goed te praten? Ik heb van christenen al de meest vreemde dingen gehoord die dan wel zouden mogen en niet onder sex zouden vallen, t kwam er op neer: zolang je geen sex hebt waarbij kinderen verwekt zouden kunnen worden kan alles.

Maar wees nu eens eerlijk.....seksueel liefkozen....als het niet met seks te maken had kwam het woord seks er niet in voor toch?
Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wel en niet vind kunnen hoor, ik ben ook niet als maagd getrouwd, ik weet dat het anders in de bijbel staat en dat ik me er bewust niet aan gehouden heb.
Maar seks is seks, beken dan eerlijk naar jezelf toe dat het je niet lukt je aan dat gebod te houden, om wat voor reden dan ook, en ga geen smoesjes verzinnen waarom sommige vormen van seks wel zouden mogen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: verder...

SUSANNAH475 schreef:
Ik doelde niet op de contacten hier op C.M. ik doelde op mijn eigen sociale omgeving in real life.
Blijkbaar was dat voor velen niet duidelijk hier.
Ik plaats het op C.M. omdat ik jullie hulp vraag in gebed, niet omdat het over jullie op C.M. gaat.

En weer doe je hetzelfde......je haalt er een stukje uit om je gelijk te bewijzen en de rest negeer je......

Maar das je goed recht als jij je daar prettig bij voelt, maar ik stop nu ff met reageren. Nogmaals, sterkte ermee.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:03

SUSANNAH475 schreef:
wie zegt dat ?
En zijn dat mensen die mij goed kennen dan ?
Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt.

Dat zeg ik Sus, en als je reakties terug leest, ook in vorige topics, zul je zien dat nog meer mensen dat wel eens zeggen.
Als je niet in jou straatje reageert klopt de anders reaktie nooit, trekt men dingen uit zn verband, begrijpt men je niet of moet men enkel opbouwend reageren. Maar dan wel op de manier die jij opbouwend vind., en die komt op mij vaak over alsof je enkel maar bevestigd wil worden in jou denkwereld. Je lijkt precies te weten hoe je wilt dan men op je reageert.
We begrijpen het wel, maar zijn het dan enkel niet met je eens. En dat lijkt jij niet te kunnen begrijpen.
En wat ik nu schreef klinkt in jou oren vast heel onaardig, maar t is dus juist opbouwend bedoelt!

Nogmaals, ik denk dat Jonathan perfect met de juiste woorden neergezet heeft wat ik denk,ik kan het niet beter uitleggen dan hij.

En wat ik bedoelde met wat je hier niet ging vinden, cm is een dating site, een site met mensen uit alle richtingen van het christelijk geloof.
Als jij diepgaande gesprekken wilt voeren, kom je hier dus verhalen uit al die richtingen tegen. Als je aangeeft dat je snel verward raakt en problemen met je beeld van God krijgt vraag ik me dus af of je op de juiste site zit om diepgaande gesprekken te voeren.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:37

SUSANNAH475 schreef:
Ik heb het niet over het forum.
Ik doelde op mijn sociale contacten. of beter gezegd, het gemis daarvan.

Daar heb ik het ook over, maar zoals gebruikelijk heeft de ander het bij het verkeerde eind als hij of zij anders antwoordt dan dat jij graag wilt horen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 15:45

Lieve sus,

Ik denk dat mensen je veel meer begrijpen dan dat jij denkt.
Enkel hebben die mensen een andere kijk op je situatie dan jij zelf hebt. Daardoor lijk jij vaak te denken dat men je dus niet begrijpt, terwijl mensen jou juist graag willen helpen op je problemen en verdriet op een andere manier te benaderen. Zoals vaker gezegt hier, je helpt iemand niet door hem te bevestigen in zijn zielig zijn, je helpt iemand door hem manieren te laten zien hoe je ook met die dingen om kunt gaan. Maar vaak als iemand op dit forum dat probeer reageer jij juist met de opmerking dat mensen eens wat opbouwender moeten doen. De meeste proberen dat nou juist, maar jij lijkt alles juist als kritiek op te vatten.

Je hebt nu een heel lang persoonlijk stuk op het forum gezet, om ons te overtuigen dat we je verkeerd begrijpen. Maar ik denk echt dat jij ons nu juist verkeerd begrijpt. Bovendien maak je jezelf wel heel erg kwetsbaar voor mensen die hier niet met zuivere redenen zitten (ja helaas, die zitten ook op cm) .
Als ik ook lees wat jij zoekt heb ik ook een beetje het idee dat cm niet de juiste plaats is om dat te zoeken.

Ik vind dat Jonathan heel mooi verwoord wat ik zelf ook dacht, enkel als ik dat neerschijf weet ik dat het bij jou overkomt als een regelrechte aanval.

Ik wens je veel sterkte toe.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: Hoe diep kunnen je gevoelens zijn ?

CARIN303 schreef:
Anette, jij boft maar, getrouwd met de ideale man Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dit is wat wij zoeken in een man, hè meiden?
Klaar staan met zijn pantoffels en de krant als manlief thuiskomt uit zijn werk.
Aardappels lekker gekookt met sperzieboontjes en een gehaktbal.
Kinderen gedoucht en in bed gelegd.
De was gevouwen en gestreken,
En zelf, na 20.00 uur zijn sokken breiend op de bank.

Wie wil dit nou niet?

Wij zijn zo goed gedrilt in dit huishouden joh, in ons nieuwe huis komt zo'n hele mooie grote trap.....als tie op zn fluitje blaas komen vast alle kindertjes netjes op lengte gerangschikt van de trap af gemacheerd, net als in the sound of music Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 19:50
BerichtOnderwerp: loveparade

SUSANNAH475 schreef:
Ik ben niks aan het vermenselijken hoor.
Maar God heeft ook gevoelens; dat haal ik ook uit de bijbel.
Net voor Noach heeft God er verdriet van dat Hij mensen heeft geschapen... voor mij wel het moeilijkste stukje van de bijbel... wat God daar heeft gevoeld is niet in te denken voor mij, misschien maar gelukkig van niet, want als ik er bij stil sta raakt het me teveel.

God heeft gevoelens, maar dat is wat anders dan menselijke gevoelens. Gods denken is iets dat ons mensenverstand te boven gaat. je kunt God niet gelijk trekken aan de mens, persoonlijk vind ik dat een gebrek aan eerbied hebben voor zijn grootheid.

Nergens heb je mij horen zeggen dat mensen zonder zonden zijn... maar daar staat ook iets tegenover, namelijk de genade van God Zelf... we mogen verder kijken dan dat !! Naar het kruis van Jezus Christus en naar de opstanding van Jezus.

Sturing is altijd met liefde.
God zal een mens nooit straffen op de manier waarop een vader zijn kind straft omdat hij niet weet wat hij anders moet doen, puur voor zijn eigen frustraties.
Tuchtigen is iets anders en gebeurt altijd vanuit liefde !!

Ik tuchtig, oftewel straf mijn kinderen met liefde. Omdat als ik dat niet doe ik straks 2 onopgevoede mensjes de grote wereld in stuur, die lopen er al veel te veel rond in mijn ogen. Een kind straf je om het verschil tussen goed en kwaad te leren, niet om van je eigen frustraties af te komen. Ik geloof dat God dat ook doet.

Ook zeg ik niet dat je elkaar in een huwelijk niet pijn kan doen, maar de intentie is anders... de intentie is liefde, anders kun je beter uit dat huwelijk stappen !
En als je je bijv. als vrouw dan toch gekwetst voelt ? ja tuurlijk kan dat.... we zijn mensen en begrijpen elkaar niet altijd; ook in een huwelijk gebeuren dingen die God zo niet heeft bedoeld, maar uiteindelijk als het goed is praat je erover en kun je elkaar weer in de armen sluiten.
Als je van te voren de ander al pijn wilt doen, lijkt mij dat geen goede intentie in een huwelijk.

Je gaf dat aan als vergelijking, God weet wel dat we niet zondigen om hem pijn te doen, net als je elkaar in een huwelijk niet bewust pijnigt.
Ik gebruik jou eigen vergelijking om aan te geven dat je ondanks je dat niet wil doen, toch wel eens doet. En zo is dat ook bij God, we willen niet zondigen, maar doen het toch. Jij geeft zelf aan dat God gevoelens heeft, dan voelt hij ook pijn van jou zonden lijkt me? En ja, daar mag je vergeving om vragen gelukkig. Net als kinderen na straf: het spijt me zeggen.

Om het ff op topic te houden: ik ben het met je eens dat dit drama geen straf van God is, daar is het te simpel voor geloof ik.Gewoon weer eens menselijke dwaasheid die 19 mensen met de dood hebben moeten bekopen.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 26 juli 2010, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:55
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk het van niet, Crossie...er zijn dingen die in een "fatsoenlijke" slaapkamer niet thuis horen Twijfelende smiley

En wat versta je dan onder een fatsoendelijke slaapkamer?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

Hebben we nu bewezen dat de haarkleur blond niet verantwoordelijk is voor domheid? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 56 Volgende
Pagina 46 van 56