Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:35
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Samen uithijgen op een terrasje is errrrrrrrg leuk! |
Die is goed voor de kreet van de week: Liefde is.......samen uithijgen op een terrasje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:10
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt. |
Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties. Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:41
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt. |
``Het probleem`` was dat ik me af vroeg of ik dat al eerder gehoord had! Dit topic heet namelijk: ``dit vraag ik me af vandaag....`` Ik heb hem inderdaad ook horen zeggen dat hij meeleeft met de slachtoffers......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: |
Er zijn andere middelen.... please.... |
Lijkt mij ook de juiste keuze als je een vrouw de pil wil verbieden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:14
|
|
|
Kees van der Staay (SGP) vandaag: Kans op zwangerschap na verkrachting is heel klein....ik vraag me af of ik dat niet eerder gehoord heb???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:25
|
|
|
Twee halve waarheden maken geen hele waarheid. (Multatuli)
zo,we zijn weer on-topic!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik kan het toch nog even niet laten... |
Misschien heeft hij dit gehoord van zijn conservatieve vrienden uit Amerika?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, de pil is een zegen en ik heb zelden zoiets bespottelijks gelezen. |
Zo, dat is duidelijke taal. Dat bedoelde ik ook met de ``kreet van de week``.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:47
|
|
|
En om maar weer on-topic te gaan:
``Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.``
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:30
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet.
-kan iemand misschien hier iets meer over uitleggen? -
Denk dat andere middelen dan beter zijn. Of een combinatie. Als het überhaupt al geoorloofd is om zwangerschap te voorkomen, ik denk dat de meningen daar over verschillen. |
Nou vooruit dan maar op mijn vrije dag:
De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.
De pil bevat twee synthetische hormonen: ethinylestradiol, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen en een, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon progesteron. Dit zijn beiden steroidhormonen. Progestageen is belangrijk voor het anticonceptief effect. Oestrogenen zijn nodig voor de stabilisatie van het baarmoederslijmvlies en voor een normaal bloedingspatroon te verkrijgen dat lijkt op een gewone cyclus. Verder remmen progestagenen en oestrogenen de afgifte van FSH (Follikel Stimulerend Hormoon) en LH (Luteïnizerend Hormoon) uit de hypofyse, en remmen zo de de follikelgroei en de ovulatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:01
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
JOL252 schreef: | Kijk dus maar uit voor de achtergrond van je dierbare bakkie koffie.... de profeet Mohammed heeft er wat mee te maken... |
Mag cafeïnevrije koffie wel? Wel de smaak van koffie, niet het effect van de cafeïne
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 27 augustus 2012, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:02
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond is er een debat op tv toch??? |
Ja, 20.15 uur RTL4.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:55
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
Help, ik word toch niet evangelisch???
(ik verwonder me vaak, heeft voor mij ook met dankbaarheid te maken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:30
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
variatie op `` ik ga op reis en neem mee`` :`` ik wil graag nog op reis naar``: Parijs, St.Petersburg, Milaan, Kopenhagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:22
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een medisch paspoort kan ook en is veel minder gedoe. De apotheek moet het dan uitdraaien en dat is gratis. |
Een medisch paspoort kan inderdaad door de apotheek gratis uitgedraaid worden. Voor medicijnen die onder de opiumwet vallen is er een aparte verklaring nodig, een medisch paspoort is dan niet voldoende.
Naar een Schengenland? Als u naar een Schengenland gaat, dan heeft u een zogenaamde Schengenverklaring nodig. Hierin staat dat u de medicijnen meeneemt voor eigen gebruik. Uw arts moet de verklaring ondertekenen en de Inspectie voor de Gezondheidszorg moet het vervolgens goedkeuren. Een Schengenverklaring is geldig voor een periode van 30 dagen. Voor een reis langer dan 30 dagen zijn dus 2 of meer Schengenverklaringen nodig. Naar een NIET-Schengenland? Als u naar een NIET-Schengenland gaat, dan moet u toestemming vragen bij de ambassade of het consulaat van het land waar u heen gaat. U heeft hiervoor een artsenverklaring nodig.[b]
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 26 augustus 2012, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:31
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor de liefhebbers dan nog maar eens het hele werk:
http://www.youtube.com/watch?v=1-aaEkdKssE&feature=related
Het is met Emma Kirkby en Judith Nelson en vlak ook Hodgwood niet uit. In het begin lijkt het net iets te snel gespeeld maar het is topklasse, wat al meteen blijkt bij het Comfort ye. Het is een oratorium, samengesteld uit uitsluitend bijbelteksten. Handel componeerde het hele werk in 28(!) dagen.
Thomas, is Jans erkentelijk voor haar eerste posting van dit werk. |
Mede namens de buren word jij bedankt voor de daarop volgende postings!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:21
|
|
|
Ik heb de buren net ook even mee laten genieten.......
http://www.youtube.com/watch?v=C3TUWU_yg4s&feature=related
Hallelujah! For the Lord God Omnipotent reigneth. Hallelujah! The Kingdom of this world is become the Kingdom of our Lord and of His Christ; and He shall reign for ever and ever, King of Kings and Lord of Lords! And He shall reign for ever and ever. Hallelujah!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb mn antwoord al gegeven in een andere bijdrage. |
Ik zie het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:23
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
Mooi Chatuliem! Ik heb zelf 2 kinderen met AD(H)D. Ze zijn gegroeid tot zelfstandige mensen, hebben hun opleiding afgemaakt, wonen zelfstandig, zijn (zelfs in dit crisisjaar) van baan gewisseld en functioneren goed. Natuurlijk moeten ze extra knokken en gaat niet alles vanzelf. Voor mij is dit ook een wonder en iets om dankbaar voor te zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verbaast me ten eerste hoe vertalingen in staat zijn om alles moeilijker te maken dan dat er staat. Eerlijk gezegd, hoe vaak ik NBG51 ook lees, ik vind het nog steeds ingewikkeld. En dan durf ik de SV niet eens op te slaan over dit gedeelte, want dat zal wel weer Russisch voor me zijn.
Filia verwees terecht naar dit gedeelte, omdat dit in feite de kern van de polemiek bevat. Kolossenzen is geschreven om de mensen te waarschuwen voor de dwaalleer van het gnosticisme. En de gnostiek is nog steeds levend, misschien in een nieuw jasje, maar we kunnen de lijn heel gemakkelijk leggen naar yoga en TM. De dwaalleer was qua inhoud hetzelfde, waarom zou je niet dmv meditatie God ontmoeten? Paulus noemt dit een zelfbedachte godsdienst. Mensen die op gaan in zelfvernedering en verachting van het lichaam om op deze manier geestelijke ervaringen op te doen. Zelfbedachte wijsheid, hoe opvallend is het dat mensen zo wijs overkomen he, het lijkt zo logisch. Ondertussen is het aards en demonisch. Laat je niet verleiden door goede praat, maar onderzoek Gods Woord is mijn advies... |
Ik neem aan dat je niet elke vorm van meditatie afkeur? Als je onder meditatie het overpeinzen van het woord van God verstaat dan lijkt mij dat bijbels. Bijvoorbeeld Jozua 1:8 en Psalm 1:2. In deze teksten staat in de Nederlandse vertaling het woord ‘overpeinzen’. In veel Engelse vertalingen wordt in deze verzen het woord ‘meditate’ gebruikt. In het Hebreeuws staat het werkwoord ‘hagah’. Hier gaat het om het rationeel overdenken. Wat staat er, wat betekent het, wat kan ik er van leren, hoe raakt het mijn leven, hoe kan ik het toepassen. Ook het stil worden voor God lijkt mij bijbels: stil worden, tot rust komen, je denken richten op God, zodat je je zorgen los kunt laten. Vertrouwen op God. Psalm 62:6 en 131:2
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk...... |
Ja kijk, dat mis ik nu allemaal met m`n nokiaatje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | Geinig speelgoed, mijn nieuwe htc-tje.... |
Ik geloof dat ik mijn Nokia 6230i uit het jaar 2005 ook maar eens ga vervangen. Niet kapot te krijgen...... Nog geen idee wat ik dan ga kopen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:52
Onderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
|
|
|
Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.
Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 20:12
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Bij mijn (ex)schoonmoeder gegeten: ouderwetse tomatensoep met balletjes, stokbroodje erbij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Miserere betekent: A Help me uit mijn lijden of help me te lijden of help me in mn lijden???? |
Miserere mei, Deus quoniam in te confidit anima mea. Wees mij genadig, God, want bij u is mijn leven geborgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:15
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
Mijn bankrekening is hoog genoeg om goed van te leven en verhuizen is ook geen probleem, mijn huis staat al te koop...............
er is 1 maar.........ik verhuis alleen voor DE man.....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 13:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:02
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
JANS221 schreef: | O, ik heb er geen moeite mee om voor DE man uren in de keuken te staan......daarna kan je toch heerlijk van het eten genieten en lekker lang natafelen.....ik zou zelfs nog wel alleen de vaatwasser in willen ruimen en de keuken op willen ruimen.
(misschien helpt dit en krijg ik nu ook eens mail.....) |
Moeten er wel mannen zijn, die dit topic meelezen natuurlijk, maar daar ga ik gewoon van uit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|