Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 09:51
Onderwerp: Stelen.
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik vind de veiligheid in het verkeer hartstikke belangrijk. wat ik dus echt bloedlink vind zijn die 75 plussers op de weg die niet weten waar het gaspedaal zit.
en ja, als ik snachts om drie uur op de snelweg zit als enige van nederland, dan erger ik me een ongeluk als ik maar honderd mag, terwijl 160 veel prettiger zou zijn.
als je alert bent, en je auto werkt naar behoren is er niks mis met lekker doorrijden naar mijn idee. |
Zou je zelf als 75-jarige of 80-jarige ook nog het gaspedaal diep durven of beter: kunnen indrukken? Of zou je dan wensen dat mensen wat meer met jouw leeftijd en mogelijkheden rekening houden. Of stop je met autorijden na je 70e verjaardag? De weg is er ook voor hen, zolang ze niet afgekeurd worden voor hun rijbewijs. Je hebt op de weg met verschillende type weggebruikers te maken, die allemaal hun eigen rijstijl hebben. Daar moet jij, als goed chauffeur, op leren te anticiperen. Wees een dame in het verkeer! De weg is niet alleen van jou! Behalve 's nachts op de snelweg dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:54
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Het is geel en rijdt met 200 km per uur over de snelweg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:33
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Ehm, de conclusie dat de wetten ook echt bijdragen aan verkeersveiligheid wordt hier wel heel makkelijk gemaakt. De bijbel kan wel stellen, de wet is goed en volmaakt, maar onze verkeerswetten? Tss, denken ze in andere landen (je noemde Duitsland) heel anders over. Veiligheid zit hem niet allen in de snelheid, maar de combi van weersomstandigheden, profiel, gekozen banden, auto, autoonderhoud, alertheid bestuurder, ervaring bestuurder en ga zo maar door. Ik durf wel te stellen dat menig "overtreder" veel veiliger rijd dan het spreekwoordelijk oude omaatje die "netjes" 72 rijdt waar je 80 mag... |
The bottomline is dat in het verkeer de chauffeur (de menselijke factor) de zwakste schakel blijft. Auto's zijn veilig, weer kun je op anticiperen en ervaring doe je pas op na een aantal jaren (dè reden waarom zo veel jongeren in het verkeer omkomen).
Een veilige (en vaak snelle auto) geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onkwetsbaarheid. Met alle overmoed van dien. En snelheid is wel degelijk een bepalende factor, omdat bij een hogere snelheid de remweg niet gradueel, maar exceptioneel langer wordt.
En mijn vader van 78 reageert nog net zo alert, als ik. Dus, ook leeftijd is niet altijd een factor. Wel de mate waarin je nog het lef hebt om ook op oudere leeftijd je in het verkeer te storten. En mijn vader gaat voor niemand aan de kant, als hij meent in zijn recht te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:59
Onderwerp: Gezellige feestdagen!?
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Ik hoop dat er op de BBC weer die oh zo mooie, indrukwekkende film wordt uitgezonden "Jesus, the Passion". (Dat is overigens niet dezelfde als de overbekende "The Passion"). Misschien dat er wel een DVD ergens ligt, denk dat de verleiding dan wel groot is om die te kopen, vind die zo mooi.
Persoonlijk heb ik maar weinig met al die paasartikelen in de winkel. Wat voor christelijks zit daar dan eigenlijk in ? Nieuw leven ofzo ?? Nee, ik geloof dat Pasen het feest is van de opstanding van Jezus en wat er allemaal in de winkels ligt en het gedoe erom heen hoeft voor mij niet zo.
Ik kan me helemaal in jouw stellingname vinden, Susannah. Alleen... die speciale paaskoekjes vind ik toch wel erg lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:56
|
|
|
JOLAN931 schreef: | oooww was ik maar rijk...ik zou me nooit meer aan de snelheid houden en iedere boete klakkeloos betalen |
Even serieus: hoe denk jij dan over verkeersveiligheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 19:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Sahara mischien ook een idee, geen verkeerslichten, je rijd nooit aan de verkeerde kant van de weg. |
Kamelen die van rechts komen, hebben wel voorrang!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 19:41
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En hoe denken we over prostitutie. Kunnen we wel op partijen stemmen die voor legalisatie van prostitutie zijn. De bijbel leert ons dat prostitutie niet kan en mag.
Ik vind dat je als christen zijnde met allerlei dingen rekening moet houden met je stemgedrag. Ik beken, mijn stemgedrag, wijkt soms ook enigszins af van christelijke waarden en normen.
Maar zijn Gods wetten niet belangrijker , dan de nederlandse wetten? |
Ik denk niet dat we het oudste beroep ter wereld kunnen verbieden. Ik ben eigenlijk ook voor legalisatie, omdat het dan beter controleerbaar is en het is ook bedoeld om (erge) criminele uitwassen tegen te gaan. Daarnaast geloof ik niet dat door iets te verbieden, het ook verdwijnt. Althans, zeker dit niet. Helaas.
Gods wetten > dan Nederlandse wetten? Ik denk dat je ze beter naast elkaar kunt leggen en dan aardse wetten toetsen aan Gods wetten, want veel van Gods wetten zijn er ook op gericht menselijke zwakheden te reguleren. Als je automatisch Gods wetten belangrijker vindt, dan kun je met een beroep op de bijbel ineens ongehoorzaam zijn aan aardse wetten (mits democratisch besloten) met beroep op je geweten (meestal eigenbelang). Voorbeeld: hier was een kaasboer die kazen verkocht met een vervalst etiket en die ook ver over de datum waren en eigenlijk vernietigd hadden moeten worden. Hij kwam voor de rechter en beroepte zich op de bijbel: 'Ik mag van mijn Schepper geen voedsel weggooien.' Maar dus wel verhandelen, bedriegen en er nog aan verdienen ook! Mensen mochten er ook gerust ziek van worden; dat telde blijkbaar niet. Kortom, aardse warenwetten zijn hier zeker belangrijker. Maar ook omdat God niet wil dat we bedorven kazen verkopen, daar de volle prijs voor vragen en ook nog het risico op de koop toe nemen dat mensen daar ernstig ziek van worden. Dat lijkt me niet Gods wil.
Terecht dat de aardse rechter die drogreden heeft verworpen en de zeer strikt christelijk levende kaasboer tot detentie veroordeelde.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 16 maart 2010, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 19:31
|
|
|
RELLOK036 schreef: | AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH zoow die ben ik kwijt (nu weer terug naar euhm topic, of was het nu juist off topic?) snap er niks meer van |
Wat ben je nu eigenlijk kwijt, Rellok?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 19:29
|
|
|
Ik schrok me toch ineens vanmiddag.... De zon brak hier door.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 16 maart 2010, 19:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 19:26
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Zoals het er momenteel aan toe gaat in ons land, zou het me niet verbazen als de controle alleen maar meer gaat toenemen. Elke wet wordt waardeloos als je hem soepel gaat toepassen..."Er staat weliswaar maximaal 80km/u, maar goed, u reed 89, dus prima, rijdt u gerust verder! Maar niet meer doen he!?" Welke reden zou de bestuurder hebben om niet gewoon 89 verder te rijden? De roep om steeds hogere straffen zal blijven, net zo lang totdat iedereen zich aan de wet houdt. 1 km te hard? €1000 boete! Wet is wet. En voor de rijken onder ons... misschien moeten we nog wel verder gaan... Niet de overtreder betaald, maar een willekeurige andere onschuldige. Eens kijken wie het dan nog over zn hard krijgt om te hard te rijden?! Voor de overheid maakt het niks uit wie het geld overmaakt, komt toch op een grote hoop. Maar of de bestuurder dat voor zichzelf weet recht te praten? Volgens mij komt het dan hierop neer: Opgelegde wetten worden altijd overtreden... maar hoe krijgen we die spreekwoordelijke "max 80km/u" in ons hart geschreven? |
A highway patroll die de wind er onder heeft (grote mond: you are under arrest!). Boetes die torenhoog zijn. Inleveren van auto en rijbewijs bij 25 km of sneller. Mensen met haast dirigeren naar een garage voor een keuring van hun auto en die ook laten betalen. En verbeterde rij-opleiding waarbij geleerd wordt dat wellevendheid in het verkeer belangrijker is dan egoïsme. En notoire hardrijders mogen het 1e jaar alleen nog maar in een 45 km autootje rijden en iedere andere auto waar ze achter het stuur kruipen, wordt meteen geconfisqueerd. Elektronische controlemiddelen inzetten en voor veelplegers, een pakkans van 100%. Wie het dan nog niet snapt, is dom.
En wie dit niet leuk vind, verhuist maar naar Duitsland of Rusland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Lijkt me een goed idee,kunnen jullie op de bank tegen elkaar zeuren over het weer
Ik geniet hoor,ik zie steeds witte kippekontjes door de tuin wiebelen Is er toevallig iemand die nog een paar zijdehoendertjes over heeft? |
Een paar wat? Ik ken nog wel een adres waar ze goede leghennen verkopen. En soephanen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:21
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ben je een kouwkleum dan? Heb wel een vest voor je |
Kom maar even brengen dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 10:19
Onderwerp: Gezellige feestdagen!?
|
|
|
Altijd weer een vraag: wat doen we met de Paasdagen, behalve 1 of 2 of 3 keer naar de kerk gaan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 10:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Koud is het op de noordpool, en daar zijn ijsberen. Aangezien ik buiten geen ijsberen zie valt het mee met de kou. |
I.t.t. de klimaatwetenschappers geloof ik in een nieuwe ijstijd. Ijsberen of geen ijsberen. Zelfs het ijsvogeltje had het moeilijk in de afgelopen winter.
Trouwens: koud of warm is een subjectief begrip. Als jij het warm hebt, kan ik het nog wel koud hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 10:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Frisjes buiten. |
Zeg maar gerust koud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 07:37
|
|
|
JILL658 schreef: | Hier heerlijk het zonnetje Jullie zitten gewoon aan de verkeerde kant van nederland ......
Jiil |
Een heerlijk zonnetje om 1 uur 's nachts? Welke kant van de wereld zit jij dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:00
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Wat een zoen al niet kan doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:24
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb je zo ook zoiets als een oranje kabinet?? |
Ja, dat waren de koninklijke kabinetten onder de koningen Willem I en Willem II. Totdat de laatste in 1 nacht van conservatief in liberaal veranderde. Het laatste Oranje kabinet was het 1e oorlogskabinet onder leiding van Gerbrandy. Dat is ook al weer lang geleden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nog steeds... grrrrrrrrr |
Lekker in bed kruipen, Mariska. Dekens of dekbed over je heen trekken en lekker wegdoezelen terwijl de regen tegen de ruiten klettert en de stormwind om het huis raast!
Enne... morgen is het gewoon weer droog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:05
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wordt hetdan twee keer maandag, of twee keer woensdag (gehaktdag) |
Volgens mij verdwijn je dan een zwart gat in het heelal.
Natuurkundig, niet metafysisch.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 15 maart 2010, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
Ach Chatuliem, we zijn het (politiek) lang niet met elkaar eens, maar zoenen gaat me echt te ver om het goed te maken. Het doet me denken aan een foto waarop Erich Honecker Leonid Breznjev kust.
Maar: let's shake hands and work together for a better world!!
Op naar een nieuw paars kabinet (desnoods onder leiding van Wiegel).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het regent. |
Alweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat mij opvalt is , is dat in deze discussie de punten zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk niet genoemd worden. Laten jullie dat ook meewegen?
Ik zelf heb er moeite mee als partijen goede ideen heeft voor problemen die er zijn, maar tevens pro abortus en euthanasie e.d. zijn. Naar mij idee , steun je die partij ook met die dingen als je lid van ze bent en op ze stemt. |
Dat is een eerlijke vraag, Mariska. Waar ik, eerlijk gezegd, te makkelijk over heen stap, omdat zulke dingen al in de wet geregeld zijn en ik niet de illusie heb dat we die nog terug kunnen draaien. Het zijn tekenen aan de wand, dat ons land aan het ontkerstenen is en we kennelijk te kort schieten in een principieel antwoord luidkeels te verkondigen.
Het CDA zat in de regering toen de abortuskwestie geregeld is. Van Agt ageerde vooral tegen uitwassen, maar is eerst in de formatie van 1977 de PvdA op dit punt tegemoet gekomen en later de VVD.
Ook euthanasie is 'geregeld' mede door CDA-bewindslieden. Alleen het homo-huwelijk is buiten de christelijke partijen om gegaan, al kan ik me er ook geen groot rumoer over herinneren.
In mijn beleving zijn het onomkeerbare zaken geworden. De meest principiële partij hierin, is de SGP, maar dat is een partij waar ik niet zo veel mee heb. En dat zegt ook meer over mij, dan over de SGP.
Je hebt in zekere zin gelijk, maar om deze zaken opnieuw op de politieke agenda te krijgen, zullen christelijke partijen ten allen tijde een sleutelrol dienen te hebben bij iedere formatie. En dan nog zullen de maatschappelijke tegenkrachten enorm zijn. Maar misschien is het toch nodig. Want God kent geen scheiding tussen geloof (kerk) en staat.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 15 maart 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb al eerder aangegeven dat als de PvdA aan de regering kwam, dit totaal ten koste zal gaan van de PGB. Voor veel mensen zal dit schrijnend zijn. Hebben ze eindelijk een redelijk zelfstandig bestaan opgebouwd, met hulpverleners die naar hun specifieke behoeftes kunnen zorgen dat ze zelfstandig kunnen wonen, alles wordt weer teruggedraaid. Heel veel mensen zullen weer afhankelijk gemaakt worden van de staat. Documentaire van Zembla: een woonboerderij functioneert niet goed. 95% doet dat wel. Prompt wordt deze hulp weer in een kwaad daglicht gesteld. PvdA zal waarschijnlijk weer schreeuwen om meer controle en regulering, het gevolg is dat meer mensen afhankelijker worden van de staatshulpverlening. Wachtlijsten zullen komen bij de thuiszorg. De prijzen zullen stijgen. Allerlei bedrijven zullen op de fles gaan. En de cliënt krijgt geen gepaste hulp meer. Gewoon een gedachte: als mensen willen frauderen doen ze dat toch wel, geen wet is waterdicht. Is de oplossing dan meer regulering?
O ja, de lijstduwer van de PvdA is een voorstander van de Koran op alle basisscholen, dus ook de christelijke. Leuke partij he? |
Wat me niet bevalt aan dit betoog, is alsof de PvdA een soort monopolie heeft op dit ideeën. Zonder steun van andere partijen kan de PvdA niet eens regeren. Sterker nog: meestal is de PvdA de onderliggende coalitiepartij en wordt geacht voorstellen van andere coalitiegenoten te steunen, zoals: VVD, CDA, D66 of CU.
VVD is altijd voor strengere regels op gebied van uitkeringsfraude, met alle controles van dien. Hoezo 'vrijheid' voor de burger? CDA is sterk in het maatschappelijk middenveld, dat wel voor 80% uit belastinggelden wordt betaald. Met alle wet- en regelgeving die ook het CDA plus andere partijen daar op los hebben gelaten. CU heeft zich (terecht) sterk gemaakt voor een extra zorglaag voor kinderen. Met, jawel, extra wet- en regelgeving. En D66 wil de burger meer invloed geven, iets waar alle andere politici als de dood voor zijn. Die houden het liever bij hun ongeschreven regels van het staatsrecht, inclusief een topzware bureaucratie.
Het is een gotspe om alle wet- en regelgeving op conto van de PvdA te schrijven!! Je argumenten zijn tendentieus en zo gekozen om je eigen liberale beginselen (een partij van geen God en geen meester) beter voor het voetlicht te brengen. Weinig verheffend. Op argumenten van de tegenpartijen hier, reageer je niet eens meer, want je zit kennelijk om argumenten verlegen. Je herhaalt alleen maar liberale mantra's en dat ook nog op humorloze wijze.
En die Koran op alle basisscholen: wordt dat verplichte lesstof?? Dan kunnen we de bijbel ook als verplichte lesstof op de politieke agenda zetten. Denk eens in mogelijkheden, niet in moeilijkheden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:58
|
|
|
JILL658 schreef: | Dat zou mij goed van pas komen, Imre |
Mij ook! Dan kreeg ik nog geld toe van de politie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 16:47
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Zo-ie-zo ben ik de bonnetjesdrang van de nederlandse politie ook wel een beetje zat. Omdat ik nogal veel op de weg ben, heb ik ook mijn deel aan snelheidsbelastingen moeten betalen.
en altijd voor kleine overtredingen, 5 tot 10 km te hard, het voelt vrij onrechtvaardig. Zeker als je hoort hoe politie en justitie omgaat met echte criminelen, voelt de bijdrage die je moet doen als je iets te hard gaat, extra zuur.
Maar goed, aan de andere kant, is het een deel van in Nederland leven. Met de super-gereguleerde samenleving die wij hebben, wordt iedere misstap onmiddelijk bestraft met een aanslag op je bankrekening.
Daarom ben ik ook enorm tegen de kilometerbeprijzing, nog even en ze gaan hem gebruiken om je snelheid overal in de gaten te houden.....
Kijk, als je veel te hard rijdt, vind ik het logisch als de politie even verhaal komt halen. Maar het nu krampachtig op de kilometerteller moeten kijken omdat je anders misschien weer iets te hard gaat, komt volgens mij de verkeersveiligheid ook niet ten goede.
Vincent |
Zucht.... weer iemand die moeite heeft z'n rechtervoet te beheersen. Als je 5 of 10 km te hard rijdt, kun je toch ook aanleren 5 of 10 km onder de maximum snelheid te gaan rijden. Dat is toch geen grote kunst??
Maar ja, in Nederland geldt voor de meeste chauffeurs: de maximumsnelheid is eigenlijk de minimumsnelheid en het is een sport om harder te rijden en niet gepakt te worden.
Enfin, het prijsmechanisme werkt hier nog niet goed genoeg. Misschien de Finse methode: verkeersboetes in verhouding tot het inkomen...
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 15 maart 2010, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 13:28
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Volgens mij geniet iemand heeeeeel erg van dit topic(maar ik zal geen namen noemen hoor IMRE ) |
Dit is nog leuker dan het knuffelhoekje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 11:54
|
|
|
MARISKA601 schreef: | morgen is het dinsdag |
Zou het? Misschien blijft het wel maandag. Net als in de film Groundhog Day. Dat je net zo lang maandag hebt, totdat je een besef krijgt van wat er moet veranderen in je leven. (niet persoolijk bedoeld, meer filosofisch gesproken).
Maar goed,ik ben dus een maandag-fan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 11:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou vooruit dan.........
Zo,mijn plicht zit er op Nu kan ik met een gerust hart verder werken....... |
Je moet het niet als een plicht zien, hoor Leanne. Maar als een voorrecht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 11:49
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wees blij dat het weer maandag is, dat je weer gezond mocht opstaan.
Elke dag die je gegeven is, is toch fijn om ervan te genieten. |
Jamaar... jamaar... ik houd juist erg van de maandag!!!!
|
|
Naar boven |
|
|