Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 23:47
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Als men van een versleten spijkerbroek de broekspijpen helemaal afknipt, dan ontstaat er de broek die ik bedoel...... dat wordt een broek waar helemaal geen broekspijpen meer aan zitten en dus de naam broek niet meer verdient...... |
Hotpants heetten zulke kledingstukjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 20:30
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Slaapkop. |
Ik wil vanavond goed wakker blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:52
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Over het algemeen ben ik het helemaal eens met je visie inzake deze kwesties. Alleen over de hoogte van de belastingen wil ik het nog even hebben.
Een aantal jaren terug is er een onderzoek uitgevoerd naar de belastingdruk in Europese landen. Als ik me goed herinner is uit dat onderzoek gekomen dat de belastingdruk in ons land behoorlijk hoog was.
Toch heb ik het idee dat de belastingdruk door ándere factoren erg hoog wordt gevonden. 1) Mensen kopen een huis dat eigenlijk net iets te duur is 2) Mensen kopen een auto die aan de dure kant is.
Volgens mij wordt de belastingdruk minder hoog ervaren als men een minder duur huis koopt, of een minder dure auto. Zo blijft er ook nog wat méér over voor het levensonderhoud van henzelf (en hun kinderen). En zo kunnen ze ook gaan sparen voor onvoorziene omstandigheden. Dus de belastingdruk is volgens mij zowel een "objectief" gegeven als een "subjectief" gegeven..... |
Ik ben het helemaal met de spreker eens! Enne... we krijgen ook veel goeds terug voor al die belastingen.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 19 maart 2010, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:48
|
|
|
Hè, hè, tis weer weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:37
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat overkomt alleen een vrouw ...... |
't Zijn meestal mannen die tegen een boom knallen. Enne... de boom komt altijd van rechts!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:36
|
|
|
Geen raar bericht. Wel lekker om je tong over te breken, als je het 10 keer achter elkaar zegt:
'Blauwe bouwplaat' (x 10)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 18:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | heb je ooit iemand tegen een ...bewegende/rijdende boom aan zien rijden dan????
Zelfs een man krijgt dat niet voor mekaar, omdat t gewoon niet kan hè?? |
Misschien was het een wandelende takkenboom, die even stond uit te rusten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 15:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb nog zoveel te doen. Zal het maar niet neer zetten. De gedachte er aan al dan denk je.... . |
Ik heb er al een heerlijke middagdut opzitten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 15:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Pauze. |
Met of zonder testbeeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 15:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik heb ook slagroom in de koelkast.
oeps, dalijk heeft imre het meegenomen |
Eh... ik doe eigenlijk een slagroomdieet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 15:09
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
HENK710 schreef: | @Imre Misschien was het dan handiger geweest om niet te verwijzen naar de ban in je eerdere reactie. Want ja, zo dreig je ouwe koeien tevoorschijn te halen en die kadavers die stinken nogal
Een les voor ons allen als leden: bespreek zulke dingen even privé als je er wat meer over wilt weten... |
Een ouwe koei is niet per definitie een kadaver. Zeg ik als plattelander die al menige koe uit de sloot heeft geholpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:42
|
|
|
ARJAN007 schreef: | De vorige generaties hadden geen alternatief. Ze móesten wel kolen en turf stoken om het warm te hebben, zeker in de koude jaren van vroeger. Maar de laatste 30 jaar zijn er wel alternatieven. Zo is energiebesparing één van de alternatieven. Zeker, er is het nodige gebeurd w.b. energie. Zo zijn huizen tegenwoordig veel beter geïsoleerd en verbruiken apparaten naar verhouding minder energie.
Probleem is alleen dat de energieprijzen in onze tijd al meer dan 30 jaar veel te laag zijn waardoor de markt zich niet voldoende uitgedaagd voelt om ècht zuinige produkten te ontwerpen. Zo wordt er onnodig veel olie en gas verstookt. Ik vind het moreel gezien niet juist dat er zo slordig en verkwistend met de grondstoffen wordt omgesprongen. We hebben ook een morele verplichting naar de schepping, we moeten dus niet achteloos grondstoffen gebruiken.
Natuurlijk zullen toekomstige generaties zich kunnen redden met duurzame energie e.d., maar ik vind het gewoon niet juist dat deze generaties daartoe gedwongen worden, omdat onze generatie te lui en te slap was om zuinig en efficiënt met energie om te gaan. Nog steeds valt er veel te winnen met onderzoek naar hoe apparaten e.d. zuiniger kunnen. Het enige dat nodig is, is dat de markt daartoe specifieke opdrachten geeft aan wetenschappers. Dan komt er nog een heleboel uitrollen. Dat er nog zo weinig gebeurt, komt doordat de wil ontbreekt om stevig in te zetten op energiebesparing. De LED-technologie bestaat al sinds ca. 1950. Pas de laatste 8 jaar is men op grotere schaal bezig de LED-technologie te verbeteren zodat LED-lampen de gloeilampen kunnen vervangen. Het is allemaal vééééééél te laat en het gaat véééééél te traag.
Bij vliegtuigen hetzelfde verhaal. Zolang de kerosine niet duurder wordt, voelen luchtvaartmaatschappijen zich niet geroepen om zuiniger vliegtuigen te laten ontwerpen. De techniek is al beschikbaar, b.v. toepassing van andere materialen waardoor vliegtuigen aanzienlijk lichter worden en dus minder kerosine hoeven te gebruiken. Je zal zien: als de kerosine een stuk duurder wordt, zal de roep om dergelijke innovatie steeds sterker worden. Het is dus gewoon een kwestie van wil. |
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, van het marktmechanisme. Zolang er nog goedkope energie in voldoende mate beschikbaar komt op de markt (en oliemaatschappijen winst kunnen maken), dan blijft dat zo. Dat is niet 30 jaar al zo, maar al sinds het einde van WO2.
Alternatieve energie wordt pas interessant als het ook relatief goedkoper is t.o.v. andere (fossiele) brandstoffen om te verstoken of elektriciteit mee op te wekken. Fossiele brandstoffen kunstmatig duur maken, zal niet helpen, want dan vloeit de olie in ieder geval niet meer naar het Westen. Je kunt wel op de muziek vooruit willen lopen, maar landen als India en China zullen eerst door de eerdere fases van de industriële revolutie heen moeten, voordat ze zich op duurzaamheid gaan richten.
Ik weet ook wel dat de aardse bronnen van energie en grondstoffen niet onuitputtelijk zijn. Maar ja, of ik daar als kleine consument daar nou zoveel invloed op kan uitoefenen, weet ik eigenlijk niet. Ik heb iig geen auto (meer), stap nooit in een vliegtuig en mijn afvalbergje is zo klein, dan ik me daar ook niet schuldig over ga zitten voelen. Ik doe heel bescheiden mee met de welvaartseconomie en doe ook heel lang met m'n spullen of koop het 2e hands.
En een auto is veel meer dan een gebruiksartikel: het is een symbool van vrijheid, van mobiliteit, van macht ook, een statussymbool en bovendien hèt vervoermiddel waardoor we eindelijk verlost raakten van trage middelen van vervoer per paard, te voet, per fiets of met de trekschuit. Niemand, maar dan ook niemand laat zich dat vrijwillig afpakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nou ja zeg, wat is dat nou? Geen koffie lusten? Ze zeggen dat ik de lekkerste koffie heb.
Ik heb geen jenever voor je . |
Doe maar een kopje kruidenthee. Mèt kruidkoek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:26
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het regent alweer. |
Hè gelukkig maar! Ik vond het ook al zo hinderlijk zonnig gisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:20
|
|
|
Willen we de cliënt weer afhankelijk maken van de staat, of willen we dat de client een stuk regie over zijn eigen leven behoudt? Willen we fraude bestrijden met volledige regulering of zijn er ook andere mogelijkheden? Zien we uitkeringen als een recht of als een voorrecht? Moeten we bezuinigen of juist lasten verlichten? Moeten we eigen intitiatief stimuleren of afremmen? Moeten we werklozen verzorgen of stimuleren?
Antwoorden:
Cliënten en patiënten moeten idd. de regie over hun eigen leven kunnen houden. Ik heb me verder ook nooit zo verdiept in deze materie. Ik weet dat er soms mensen tussen wal en schip raken. Maar ook dat mensen de grenzen van de wet opzoeken. Ik heb zelf een aantal jaren op een WVG-afdeling bij een gemeente gewerkt. 99 van de 100 zijn transparant, maar soms hadden wij ook wel eens vraagtekens bij bepaald gedrag van cliënten.
Bij vermoeden van fraude geldt: vertrouwen is goed, controle is beter. Dat geldt bij alle vormen van fraude, speciaal belastingfraude, want ik denk dat hier meer verdonkeremaant wordt, dan door uitkeringstrekkers of zorgcliënten.
Een uitkering is een (noodzakelijk) recht. Voorrechten of privileges kennen we (bijna) niet meer in Nederland.
Bezuinigen; maar waarop dat is vaak een politieke keuze. Lasten verlichten: zijn die nog steeds zo hoog dan? Hoger dan in de ons omringende landen?
Eigen initiatieven: stimuleren. Maar niet noodzakelijkerwijs subsidieren. Ook het investeringskapitaal aantrekken is en blijft de verantwoordelijkheid van de ondernemer-in-spé.
Werklozen: heerlijk vertroetelen met hoge uitkeringen, want dat stimuleert de economie.
Even serieus: de werkloosheidsvoorzieningen in Nederland zijn in de laatste 20 jaar behoorlijk versoberd. Het is geen vetpot. En je kunt wel werklozen aan de slag krijgen door ze in allerlei baantjes te duwen, maar dan krijg je al snel een motivatieprobleem. Voor stimuleren is zo langzamerhand ook geen geld meer. En als je met stimuleren bedoelt, dat de uitkeringen nòg lager moeten, dan denk ik dat je je doel voorbij gaat schieten. Dat zal nog meer fraude gaan opleveren. En dus werkgelegenheid voor sociale rechercheurs.
Overigens: de Nederlandse economie moet het van de export hebben en dus van de wereldhandel. Of van ongeremde bouwactiviteiten, maar dat betalen we uiteindelijk toch weer met z'n allen via de belastingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:59
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En ik hoor maar weinig politieke partijen praten over de te grote ecologische voetafdruk van de mensheid...... Als de economie steeds maar moet groeien wordt de aarde steeds sneller leeggehaald. Nu al zijn er twee of drie aardes nodig om iedereen van een goede levensstandaard te voorzien. Hoe moet dat dan als er over 40 jaar 10 of 12 miljard mensen leven???
De mensheid zal een grote stap terug moeten doen als men wil dat toekomstige generaties ook een fijn leven hebben. De politiek praat er wel een beetje over, maar doet bijna niks. Pas als de rekening van dit beleid zichtbaar wordt, nl. duizelingwekkend hoge grondstoffenprijzen, wordt de politiek zich bewust van de noodzaak om er iets aan te doen.....
De kilometerheffing is helaas van de baan, wat betekent dat het autogebruik ongeremd doorgaat (en als de economie weer aantrekt flink zal doorgroeien) Een wijze regering zorgt ervoor dat mensen die niet persé met de auto hoeven, zich op andere wijze verplaatsen. Zodat alleen die mensen die om wat voor reden ook, écht op de auto aangewezen zijn, gaan autorijden. Een regering van CDA-VVD zal hoogstwaarschijnlijk het autorijden alleen maar bevorderen, zonder zich ook maar één seconde druk te maken over natuur en milieu. Blijkbaar wil men het erop aan laten komen dat de rekening van het veel te hoge grondstoffenverbruik wordt gepresenteerd........ indachtig het gezegde: als het kalf verdronken is, dempt men de put. |
Met alle respect, maar ik vind dit zo'n onzinverhaal. Echt hoor! Alsof vorige generaties ooit rekening hebben gehouden met onze toekomst. Ze hebben eerst bijna alle bomen gekapt in Nederland, toen half Nederland afgegraven voor turf, toen zijn ze kolen, olie en gas uit de grond gaan halen en nu zijn we al zo ver dat we ook op duurzame wijze energie kunnen opwekken (technisch kan het in ieder geval) en we grondstoffen steeds meer gaan hergebruiken. Echt hoor, ik maak me helemaal geen zorgen over de toekomende generaties. Het voegt geen dag aan ons leven toe. Als we in de Eindtijd leven, zal er een Nieuwe Hemle èn een Nieuwe Aarde zijn, die ook vrij is van alle vervuiling. Er zal geen auto meer worden gereden. Het aarde zal weer een paradijs zijn, waarin we vegetarisch leven (ook geen bio-industrie meer) en vooral ook geen politiek!
Mocht de Wederkomst nog even wat langer op zich laten wachten (want voor de Heere God zijn duizend jaren als 1 dag), dan moeten onze kinderen maar oplossingen bedenken. Dat hebben wij ook moeten doen voor de problemen die onze voorouders voor ons gecreëerd hebben: veenplassen, milieuschade, omschakeling naar schonere energiebronnen, ontbossing en sociale rechtvaardigheid. Wie dan leeft, die dan zorgt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:50
|
|
|
Hier ligt weer een oude koe terug in het water.
Waarschijnlijk een zeekoe.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 19 maart 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:42
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Speciale aanbieding op onze speelgoedafdeling:
4 knuffels voor de prijs van 3
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:40
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
GOODMORNING CHRISTIAN MATCHERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Koffie. |
Ik lust geen koffie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 07:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nee het waren gehaktballen. Als ik had gezegd, dat ik nog gehaktballen in de pan had, had je ze er vast uitgehaald. |
Zeker weten! Die hadden de volgende dag niet gehaald.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op vrijdag 19 maart 2010, 07:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 23:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik maak het zeker niet laat, morgen drukke dag, geen tijd voor middag dutje. Krijg logees. En morgenavond stappen. |
Geen frikandellen speciaal dus vanavond?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 23:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een stuk of vijftig reli zenders. Daarnaast kijk ik veel naar Britse zenders, (Astra 2). Canal plus frans en spaans. Duitse voetbalzenders, Hotbird Sky Italia. Erg veel films kan ik zien, en ik bekijk ze net zo lief zonder ondertitels. Sky Engeland, Discovery een stuk of 12, Hallmark, movies24, Itv, en ga zo maar door. Verder kijk ik elke dag naar Sherlock Holmes, Niedrig und Kunt, en Poirot. |
Echt enthousiast: lijkt me toch wel gaaf! Ik heb slechts 28 zenders, maar ben ik een echte zapper. Vind het gewoon leuk om te ontdekken wat er door de dag heen wordt uitgezonden. Ik heb b.v. Maigret (een mooie Franse policier) een tijdlang bij de BRT gevolgd, in de middagen (ik zat toen toch thuis met een gebroken arm, maar dit terzijde).
Enne... hoe komt het dat jij zoveel talen (passief) kent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 21:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Lk ben zo gaar als boter. |
Lekker vroeg in bed kruipen, Mariska. Ga ik ook zo doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 21:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Lk ben zo gaar als boter. |
Dan is dan zo klaar als een klontje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 19:55
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Rellok Ik denk niet dat hij veel kans maakt. |
Hij kan zich omgekeerd hebben naar verantwoordelijk gedrag. Ik vind zijn bijdragen best opbouwend tegenwoordig (voor die tijd lette ik er niet zo op, eerlijk gezegd). Pluimpje voor Rellok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 19:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | He eindelijk, ik heb mijn schotels weer aan het werk. Ik had de laatste weken nog maar 1000 zenders, terwijl ik 6000 gewend ben......Eindelijk weer een fatsoenlijke keuze waar ik vanavond naar kan kijken. |
Ik ben dan wel heel benieuwd waar je zoal naar kijkt: duizenden kanalen? Hoeveel talen? Ook veel reli-zenders, neem ik aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 18:24
Onderwerp: Stelen.
|
|
|
Ik vind dat jullie goede argumenten aandragen voor het flexibiliseren van de snelheden. Alleen zou je dan wel een andere definitie voor risicovol verkeersgedrag moeten formuleren voor het geval dat toch iemand te onveilig snel door een woonwijk rijdt.
Overigens... ik behoor meestal tot het langzame verkeer. Snelheid is voor mij iets vooral van horen zeggen en soms zien.
Vandaag wel iets grappigs gezien: zeer snelle BMW haalt langzaam klein autootje in over het verdrijvingsvlak en een uitvoegstrook en moet voor het stoplicht vol in de remmen om een botsing te vermijden. Kleine autootje kruipt daarna bijna in de binnenzak van de BMW-rijder, die heel demonstratief zijn voetrem vasthoudt. Om daarna weer verder te stuiven binnen de bebouwde kom....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 17:01
Onderwerp: Stelen.
|
|
|
JOLAN931 schreef: | die keuringen eens in de 5 jaar moeten dan toch zeker wel jaarlijks worden. ook mijn opa en oma zitten nog echt voor hun plezier op de weg, en in die zin zou ik hen dat plezier niet willen ontnemen.
Ook blijf ik een voorstander van het afschaffen van de vastgelegde snelheden. ook al rijd ik graag door...de doorstroming van het verkeer is veel belangrijker. Dat iedereen op de rem moet vanwege een 80 km zone, dat kan ik niet verkeersveiligheid verhogend noemen. |
Even voor mijn beeldvorming: pleit je voor het afschaffen van alle maximumsnelheden? Ook 30 en 50 km zones? Of alleen buiten de bebouwde kom (60 en 80 km)? En wat bedoel je precies met 80 km zones? Is dat op de autosnelweg (matrixborden?).
Ik denk in zo'n vol land als Nederland, met superdrukke wegen en snel en langzaam verkeer vaak op 1 weggedeelte, dat je er niet aan kunt ontsnappen om maximumsnelheden te hanteren en te handhaven. Anders lopen de snelheidsverschillen te ver uiteen! Ik moet er niet aan denken dat op de polderwegen hier, waar scholieren op fietsten, de max. snelheid wordt losgelaten. Fietser: 10 km. Snelle auto: 110 km. Dat is niet verantwoord, vind ik.
Ook op de autosnelwegen in West, Midden- en Zuid-Nederland lijkt het me niet echt een optie. Erg druk, veel op- en afritten achter elkaar. Het lijkt me echt lastig: motoren die 200 km kunnen, snelle auto's die daar niet veel voor onder doen, vrachtverkeer dat 120 km gaat rijden, auto's met caravans en paardentrailers die de sokken er in hebben en daar een enkele zondagsrijder ertussen. Je zou dan eigenlijk een minimumsnelheid moeten invoeren (100 km). Verder moet je de invoegstroken verlengen tot 500 meter lengte om voldoende snelheid te kunnen maken, anders redt je het niet met invoegen. Auto's die je achterop komen met 150 km per uur. En dan invoegen. Levensgevaarlijk! Denk ik. Ook kan iedereen zich geen snel optrekkende auto veroorloven. Je zult dus altijd snelheidsverschillen houden.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 18 maart 2010, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|