Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 18:38
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
WILMA729 schreef: | straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF
Vissen Weet je wel hoe gemeen dat is, Jonathan??? Zo'n lief, onschuldig klein visje een hapje voorhouden, en dan opeens voelt hij een grote haak met weerhaken door zijn lieve kleine bekje geboord. Dan hangt hij opeens in de lucht te spartelen, zich afvragend waar het water nou toch opeens gebleven is, en vervolgens wordt hij door twee van die onbekende dingen die handen heten vastgepakt, gelukkig bevrijd van dat akelige pijnlijke haakje en in een emmer gestopt. Vrijheidsbeperking, terwijl dat lieve kleine visje nog nooit iemand kwaad heeft gedaan. Ga maar naar FF, daar zwem je onschuldig rond en schijn je opeens te worden aangevallen. Goh wat ben ik blij dat ik geen vis ben |
ja ik ben wezen vissen, en dat ga ik binnenkort weer doen !!! Is het gemeen?? ik weet t niet, boeit me ook niet zo, ik trap de hele dag door mieren, en ander kruipsel op de vloer dood, als ik met de auto rijdt, sneuvelen er 1000den vliegen. Kleding die de wasmachine ingaat , gaat er gelijk in met 10000den ander beesten, bacterieen, stofmijt etc, allemaal de dood tegemoet. tja...zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Maar dat doe ik niet. Visje gaat niet in emmer maar gewoon terug.
Andere hobby zoeken?? ach voetballen kost 100den kruipende beestjes in het gras hun leven.
Denk dat ik me maar afzonder in een huis, geheel dichtgeplakt, dan blijven beesten buiten, en kan ik ze niet doden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 23:12
Onderwerp: Ik vraag me wel eens af
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 22:51
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Niet in de ban van CM |
tja......beetje wel
maar ik moet er inderdaad beetje afstand van gaan nemen. wat ik wil, loop ik niet naar te zoeken besteed er geen enkele aandacht aan maar vind t wel gezellig beetje op t forum wat te schrijven kontakten leggen doe ik eigenlijk niet veel paar keer afspraakje gehad, maar helaas niet wat bij mij past. of ik niet bij haar
Maar ik hoop ergens volledig met een van de gevolgen van CM in de ban te geraken
maar een ding....ik blijf wel mijn sportdingen houden en voetbal dus ook !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 22:01
|
|
|
HENK710 schreef: | Bent u zo in de ban van voetbal dan? |
nee hoor er zijn meerdere dingen die ik leuk vind
racefietsen (kijken en doen) motorrace (jaarlijks naar de TT assen) feijenoord (rest hoef ik niet te zien) nederlands elftal (alleen de wk en ek, verder niet interessant) schaatsen atletiek poolbiljarten darten vissen
verder lees ik graag een boek (alleen weinig tijd voor) ben graag aan t wandelen op strand of in bos kijk ook graag af en toe eens een film en dan nog druk met kerk en dingen daar om heen
dus in de ban van voetbal eh...nee...geen tijd voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Zijn er ook slimme voetballers dan? |
oh ja....moet wel uitkijken met t plaatsen van icoontjes
hahhaa t zou zomaar tot een ban kunnen lijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 21:09
|
|
|
MARIO216 schreef: | Lucky Ajax |
nou.....lucky....stom feijenoord, domme keepersfout en toen gefrustreerd ongeconcentreerd verder, en gelijk weer een doelpunt erbij
tja..... dom feijenoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:44
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Dan kunnen we het knuffelhoekeje nu weer in gebruik nemen zoals het hoort!
Een knuffel voor iedereen ................ |
sorry sorry sorry...... maar ik vond de reactie niet geplaatst om nog even een steek onderwater te geven. En dat met woorden van Jezus, die ze tegen de discipelen zei om aan te geven dat ze dat moesten doen, als ze geen gehoor vonden. Dus een hoogmoedige reactie vond ik t. Vandaar.
Maar ook van mij voor iedereen een knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 20:38
Onderwerp: Wat als...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ja, gelukkig maar dat ie er geen slotje op heeft gezet, anders vervalt er gelijk weer een interessant forumonderwerp... |
onderwerp kan je gewoon weer starten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Wat mij betreft kun je blijven Robbedoes.........
Ik hou het hier op dit forum voor gezien en sla het stof van mijn voeten..... Gods zegen iedereen! |
wat een hoogmoedige reactie....ik sla het stof van mijn voeten
je kan beter de hand eens in eigen boezem steken en inzien dat je niet voor niets een ban hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:36
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat bedoel ik dus. er zijn vele voorwerpen in huis , waar wij niet meer zonder kunnen. het gaat er om, wat doe je ermee, en waar gebruik je het voor. ook in de muziek kunnen we wel een opruiming gaan houden. muziek speelt op je emotie. dat is bij mij zo. |
nou dan heb ik t niet over de emotie die muziek kan geven, maar gewoon over de directe teksten. Wat doen die met je geest??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 19:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de een heeft slechte ervaringen in buddah beelden en een ander weer niet. maar we mogen een ander er wel opwijzen dat een buddha beeld bepaalde dingen met zich mee brengt.
er zijn meer dingen die in religies aanbeden worden. in het oude egypte werden vele dieren aanbeden. nu heb ik 3 kleine kattenbeeldjes en 1 hondenbeeldje. ze staan gewoon in de vensterbank. ik aanbid ze niet, maar ze staan er voor de sier. ben ik nu fout bezig? ik denk zelf van niet.
hoeveel kinderen nemen zelfs geen beestenknuffel overal mee naar toe? het kind voelt zich veilig als hij die knuffel bij zich heeft. moeten wij daar moeilijk over gaan doen? nee, een knuffeldier aan een kind onthouden is niet verkeerd. zolang wij het kind vertellen dat er een God is die over ze waakt.
laten we ons gezond verstand gebruiken en niet achter of bij ieder ding stilstaan of het wel goed is dat we dat in huis halen. |
idd, dat griekse beeld staat bij mij gewoon voor de sier. Trouwens die goden uit die tijd, Zeus, Afrodite etc bestaan niet eens meer
(Af)Goden van deze tijd: werk, muziek, voetbal, partner, sex, sport
ook die dingen kunnen je contact met God geheel verstoren.
En dan gaf ik eerder al aan bepaalde muziek waar iedereen naar luistert en meeblert. Bohemian Rapsodie van Queen, Hotel Calafornia van the Eagles, Paradise by the dashboard light, acdc etc Daar luisteren christenen ook naar, zingen het mee. Dan vraag ik mij af of die invloed niet veel en veel directer is. Dan kan je met allerlei...gij zult geen geneden beeld- teksten komen, maar dan kan je dus elk beeldje wegdoen, van een hond/kat/paard/mens/dier etc, want alles zou je als afgod kunnen gaan zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 17:31
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Wat je zelf eerder al aangaf... de rust van God die je in de plaats ontving van dat boeddha beeld... dat lijkt me dan wel een duidelijk teken.
Denk je zelf dat dat oude griekse beeldje een belemmering zou kunnen zijn tussen God en jou ? Volgens mij gaat het om de afleiding en de verleiding om je van God af te trekken... |
zoals ik al eerder zei:
Demonen of afgoden hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 17:29
Onderwerp: aliens,buitenaardse wezens
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | wat denken jullie hierover? is het gewoon onzin of zouden het duivels zijn die ons willen misleiden. Je hoort steeds meer over dat soort dingen. en ufos enzo. Ik ben benieuwd. |
He's an unidentified flying object. You will see Him in the air. He's an unidentified flying object. You will drop your hands and stare.
You will be afraid to tell your neighbor. He might think that it's not true. But when they open up the morning paper. You will know they've seen Him too.
He will come back like He promised. With the price already paid. He will gather up his followers. And take them all away.
He's an unidentified flying object. He will sweep down from the sky. He's an unidentified flying object. And some will sleep, but will not die.
He's an unidentified flying object. Coming back to take you home. He's an unidentified flying object. He will roll away your stone.
And if there's life on other planets. I'm sure that He must know. And He's been there once already. And has died to save their souls.
©larry norman
Vooral het laatste couplet vind ik tof Het maakt mij nl helemaal niet uit of er leven op ander planeten is. Ook daar is Hij geweest, of komt daar een keer of nog een keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:54
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Lekker genieten van het heerlijke weer vandaag
Fijne zondag |
deel 1 is uitgevoerd...... lekker stuk keihard gefietst
heerlijk is dat
straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:49
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Vind het eerlijk gezegd wel een verschil of je een beeldje in huis haalt van een boeddha of van bijv. een paard... Natuurlijk moet je dat beeldje van een paard bijv. (ik noem ff iets... een schepsel van God ) niet gaan vereren, want dan wordt dat beeldje een afgod denk ik... (als het meer betekent of zelfs maar gelijk gesteld wordt aan God is dat volgens mij niet de bedoeling), maar een boeddha roept voor mij sowieso al associatie op met de wereldgodsdienst: het boeddhisme.
God wil dat we alleen Hem aanbidden, daarom kies ik ervoor om geen beelden van een andere religie er bij te halen (boeken zou denk ik kunnen ter informatie), want in wezen is er maar 1 God.
En Henk710, ik vind wel dat je verschil kunt maken tussen bewust iets in huis halen en onbewust iets in huis hebben, waarvan je verder geen idee hebt wat daar de achtergrond daarvan is... het is geen vrijbrief, maar ik vind de verantwoordelijkheid groter als je bewust iets neerzet, waarvan je eigenlijk weet... het zou niet kunnen... |
gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer
Ik heb dus geen boeda beeld meer in mijn huis, maar wel :
een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is toch veels te mooi weer om hier te zeuren? of mensen moeten zeuren dat ze het te warm hebben. mij zal je niet horen.. ik vind het heerlijk weer. |
ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
idd mooi weer, niet te zonnig hier in t westen, dun sluierbewolking
vraag me af of dat wel mag....burhka bewolking in de zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:04
Onderwerp: Wat als...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | 'k Vraag me nu af wat Jezus nu zou vinden wat er bij het topic 'boeddha beeld' wordt geplaatst... |
Nou ..... eh.. Chris heeft alles weggehaald, wat niet over t onderwerp ging. Dus dan hoop ik dat we t daar weer -gewoon- over kunnen hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:54
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:55
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen... Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan, Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken. Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn. Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat..... Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken. |
jammer Robbedoes. Er zitten een paar heel lastige hardnekkige figuren bij.
God's zegen voor jou en degene die jou lief zijn. En twijfel niet aan jezelf, als je wel een twijfel hebt, bid God dan, en ga niet te rade bij mensen , die jou niet respecteren, maar alleen bij mensen die respect voor jou en je geloof hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:50
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | kalm maar jonathan alles zal goedkomen. denk aan je bloeddruk. en negeer die 2. |
ik heb geen last hoor Maris..... had gehoopt dat ze hier hun toevlucht gingen zoeken. nu verzieken ze een onderwerp
je moet mij soms niet té letterlijk lezen, ik ben iemand die veel dingen met een dubbele boodschap zeg, cynisch zeg maar, maar met de beste bedoelingen. Maar ik kan soms ook wel direct worden hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:46
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Alles mag verkocht worden? Waarom hebben we dan diverse wetten, zoals de Warenwet, die (terecht!) eist dat alleen díe producten worden verkocht waarvan bewezen is dat ze niet (overmatig) gevaarlijk zijn? Of dat als producten echt gevaarlijk zijn, dat ze alleen verkocht worden aan mensen die er verstand van hebben? |
dit meen je toch zeker niet? dat wat je hier neerzet?
dan kan je hele winkels leeghalen. boeken, cd's, drugs, bordelen, eigenlijk kan alles je wel van God weghouden, zelfs je eigen vrouw of vriendin....die moet dan ook maar weg.
Goddank ik ben vrijgezel, scheelt weer een hoop verdriet, als ze weg zou moeten, omdat er een potentieel gevaar van t brengt mij af van God in zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:34
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ben t nu spuugzat......
willen jullie voortaan als je je kleuter icoontje gedoe, niet kunnen inhouden het voortaan in dit Topic doen,
Dan kunnen mensen die wel serieus willen zijn, gewoon het verhaal nog lezen zonder misselijk te worden
|
Snap niet dat die paar die zonodig hun gal over mekaar moeten kotsen, dat niet hier doen
Ik ga vragen of er geen funktie in CM kan, dat als 2 mensen een blokkeer knop hebben ingedrukt op je profiel, diegene een 5minuten blok krijgt
heerlijk lijkt me dat..... zouden er zo een paar even tita tovenaar ..... alles staat stil..... momentje krijgen van mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:30
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Niemand kan bewijzen dat boeddhabeeldjes ALTIJD onschuldig zijn...... ik vind dat degenen die de boeddhabeeldjes verkopen moeten bewijzen dat er geen kwalijke neveneffecten zijn..... maar dat kan niemand, en dus vind ik dat die beeldjes ook niet verkocht mogen worden. |
wat een onzin. Alles mag verkocht worden. Een ieder moet gewoon lekker zelf weten wat hij koopt of niet koopt. Of hij blowt of niet blowt, Of hij naar de hoeren gaat of niet naar de hoeren gaat, of hij op zondag gaat winkelen of niet gaat winkelen.
Wees als Christen gewoon duidelijk in je boodschap, wat voor jou belangrijk is, waarom je iets doet of juist iets niet doet. Zorg dat je leven vol is van Christus, dan is er geen plaats voor andere dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:18
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:11
|
|
|
Ben t nu spuugzat......
willen jullie voortaan als je je kleuter icoontje gedoe, niet kunnen inhouden het voortaan in dit Topic doen,
Dan kunnen mensen die wel serieus willen zijn, gewoon het verhaal nog lezen zonder misselijk te worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:06
|
|
|
HENK710 schreef: | Zit misschien nog wel handel in in die bordjes Alhoewel...de leverancier zal er niet blij van worden Helaas...weer geen baan |
taakje weggelegd voor jou Henk?? overal waarschuwingstickers opplakken
of een sticker met
Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|