ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 14:13
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Ik ben het helemaal met je eens op het laatste punt na: het salaris is ronduit bespottelijk en het is, gezien de absurd opgevoerde werkdruk, niet vreemd dat het ziekteverzuim in deze sector zo hoog is. Met een neo-liberale maatschappijopvatting is het aantal handelingen wel maar persoonlijke betrokkenheid en warmte niet zo goed te meten. Terwijl dat nu juist zo heilzaam is voor het genezingsproces en het algemeen welbevinden van de patiënt. Een zieke is geen voorwerp met 8 minuten zorg per geval. De belangrijkste dingen zijn niet te meten maar moeten we dan die dingen nalaten?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 december 2011, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 13:50
BerichtOnderwerp: Erfzonde

CHATULIEM619 schreef:
Ja, sorry hoor. Ik leg uit wat het woord betekent, ik laat zien, dat dit woord heel veel gebruikt wordt. Als je dan stug vol blijft houden dat dit denigrerend bedoeld is naar de besprenkeling, ligt dat wel aan je eigen beleving.

Wel goed lezen, Chat. Ik ervaar de term als denigrerend, ik schrijf nergens dat jij het denigrerend bedoelt. Het gaat helemaal niet over jou maar over een begrip dat ik ongelukkig vind overkomen in de huidige tijd. Verder weet ik heel goed wat een pedologisch instituut is. Pedobaptisme als term bestaat, vooral in de Angelsaksische landen maar is in Nederland zeker niet algemeen als begrip en ik vind het in de huidige tijd ongelukkig gekozen. Omdat het zo beladen is, komt deze term de discussie niet ten goede. Dat vind ik niet handig. Jammer, want het is tijd dat het op het forum weer eens ergens over gaat.

Thomas de geen enkel verband legt tussen kinderdoop en vermeende erfzonde.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 december 2011, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 21:28

CHATULIEM619 schreef:
Jij mag zelf weten hoe je dingen omschrijft, ik kies voor mijn eigen terminologie. Als je het woord pedobaptist googlet, kijk je meer dan 55.000 hits. Ga me dan niet verwijten dat ik dat woord ook gebruik.

En als je de Engelse en Franse bijdragen uit die 55000 filtert, hoeveel Nederlandse hou je dan nog over? Een vertaalde tekst van Spurgeon (!) en die leefde al heel lang geleden. Het aantal dat je verder nog ziet, werpt toch een ander licht op het getal van 55000. De term bestaat overigens wel, daar heb je gelijk in. Maar ik blijf dit begrip als denigrerend ervaren.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 december 2011, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 16:39
BerichtOnderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....

Lisa,

Ik ben wel met je eens dat het mis ging in deze discussie en Marry onevenredig werd aangevallen. Het probleem zit hem denk ik in de weerstand tegen mensen die menen een superieur standpunt in te nemen en dat, ook in mijn kerk, helaas daadwerkelijk zo brengen. Wat mezelf betreft: ik vind het prima een soberheidsmaaltijd te houden als dat aansluit bij je eigen beleving. Ik krijg alleen vreselijk jeuk als dat de norm voor Christenen met Kerstmis moet zijn. Helemaal als mensen vinden dat ze je er op kunnen aanspreken als je de eerste kerstdag met familie/vrienden wilt doorbrengen met inderdaad ook een lekker kerstdiner. Het is deze vermeende morele superioriteit, gekoppeld aan een bepaalde opvatting van het christendom die kennelijk maatgevend is, die me dus tegen staat. Waarom mogen we het leven niet vieren? Marry bedoelde dat denk ik niet zo maar de reflex van weerstand was er duidelijk wel. Ik eet lekker met de Kerst en heb het geluk dat ik dat ook inderdaad makkelijk kan doen. En het chequeboek voor het onrecht in de wereld is een zaak van God en mij en van niemand anders. Daar hoeven we geen bijbelteksten bij te halen want die kennen we allemaal wel.

Thomas, bliid das 't der wer bist, famke.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 december 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 16:05

Nou Frank, je reactie wekte bij mij deze associatie op en voor één keer maar buiten het daarvoor bedoelde topic: Emma Kirkby en James Bowman in wat ik althans de mooiste uitvoering van het Stabat Mater van Pergolesi vind - en ik beluisterde er vele: de treurende moeder aan de voet van het kruis:

http://www.youtube.com/watch?v=l2-DOhyCop0

http://www.youtube.com/watch?v=9A5_xwlPBas

Thomas, luister en huiver, wie dit niet pakt, mist de grote schoonheid van klassieke muziek.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 december 2011, 16:18
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 14:06

CHATULIEM619 schreef:
Ieder normaal denkend wel zou toch wel kunnen begrijpen, dat ik geen pedofielen bedoel? Ook hier geldt weer: de context is heilig, zeker in dit geval...

Jij denkt, maar een ander denkt niet vanzelfsprekend zoals jij dat doet, Chat. Mensen zijn niet uitsluitend rationele wezens. Ik denk dat, ook als het rationeel gezien klopt, je toch rekening moet houden met hoe een ander het leest. Het is gewoon het zender-ontvanger- probleem, bekend uit de sociale wetenschappen maar herkenbaar voor iedereen. Je kunt het ook andersom stellen: Iedereen weet toch wel dat je een term als pedo, die geassocieerd wordt met pedoseksualiteit, niet gebruikt als affichering voor de voor velen heilige kinderdoop? Juist in die context zou je het niet moeten zeggen.

Thomas, homo sapiens Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 december 2011, 15:39
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 december 2011, 12:25

Nou nou, Chatuliem, je moet toch met een voorvoegsel als pedo en credo wel een beetje naar de gevoelswaarde kijken. Strikt genomen zijn de voorvoegsels pedo en credo wel juist. Met de term credobaptist maak je, gezien jouw interpretatie van de doop, nog een stijlfout ook. (Pleonasme of tautologie?) Immers, je ziet een doop toch altijd als uiting van geloof? Maar de term pedobaptist wekt associaties op met de term pedo, die heden ten dage nu eenmaal in verband wordt gebracht met pedoseksualiteit Dat is, zeker als het gaat om kerkelijke zaken, erg kort door de bocht. En om die reden vind ik dat je hem niet mag gebruiken, zeker niet als er een discussie loopt over het tijdstip van dopen. Ik ken je wrange gevoel voor humor maar deze koppeling gaat me te ver.

Thomas, die wel benieuwd is hoe men tegen de genoemde stijlfout aankijkt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 december 2011, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 december 2011, 21:44
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

LISA610 schreef:
Nou volgens mij komt er morgen weer een einde aan mijn lidmaatschap. Ik blijf natuurlijk de discussies op t forum wel volgen en kom in de toekomst vast wel weer eens kijken. Knipoog smiley

Jammer, de Friese bijdrage wordt hierdoor weer minder. Af en toe mag je weer drie dagen dus dan lees ik je weer. Oant sjen.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 1 december 2011, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 december 2011, 16:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=v3zLfJs87fI&feature=related

Gewoon mooi.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 23:45
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las vandaag (wee tniet meer waarin) dat boer Gijsbert en Femke recent zijn gaan samenwonen in de boerderij van Gijsbert en dat ze heel gelukkig zijn....
Mooi om te lezen toch?

Femke gaat de hele dag poetsen. Er is daar genoeg te doen, zal ze wel zeggen. Zelfs ik vond het wat rommelig. Maar mooi dat het stand heeft gehouden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 1 december 2011, 18:20
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid

Nu spits ik even in op vers 16a “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” God is eigenlijks de schrijver van de bijbel, en God heeft daar een aantal mensen voor gebruikt om Zijn waarheid vast te leggen. Maar wel zoals Hij dat wilde.

Door God geïnspireerd is niet hetzelfde als door God geschreven. Je kunt niet stellen dat God de schrijver is van de Bijbel en dat is net als de rest van je opmerking interpretatie. Je zou hooguit kunnen stellen dat God de tien geboden heeft opgesteld. Wat wel en wat niet in de Bijbel hoorde, is een paar eeuwen na Christus' dood pas vastgelegd door een congres. Er is geen grond om te veronderstellen dat God de Bijbel zelf heeft laten opschrijven. Een dominee kan, geïnspireerd door God, ook een preek samenstellen. Maar daarmee is het nog geen deel van de Bijbel. Geïnspireerd door God is heel wat anders dan geschreven door God. Waarmee ik dus niets afdoe van de Bijbel zelf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 1 december 2011, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:30

ANNETTE050 schreef:
....enne...wie gaat dat afwassen...... Knipoog smiley

Ik was niet af.

Thomas, de Miele wel
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 18:07

Het hele Christendom draait om Pasen. De Kerst is geen christelijk feest van oorsprong, het Germaanse feest van de Zonnewende, met licht gevierd, is door de Christelijke zendelingen verbouwd. Dat Christus op Aarde kwam is een groot geschenk maar feitelijk heeft dat niets met Kerst te maken. Jezus is echt niet geboren op 25 december van het jaar 1, eerder in de zomer. (Het jaar 0 bestaat niet) Er is niks mis mee de komst van Christus te gedenken maar realiseer je wel hoe het feest ontstaan is.
Ik proef tussen de regels door dat er ook opgezien wordt tegen de Kerst, omdat veel mensen alleen zijn. En alleen zijn met Kerst is kennelijk het ergste wat er is, zeker in de liedjes van André Hazes en zo. Tegen deze mensen zou ik zeggen: laat je geen gevoel van verdriet aanpraten en waarom zou je speciale maatregelen nemen op het op te vangen? Zie het als twee vrije dagen en maak je zelf niet onnodig verdrietig, je praat het jezelf aan. En ik laat mijn eetgedrag met de Kerst echt niet door het leed in de derde wereld beïnvloeden. Praat en denk jezelf niet ongelukkig. Verdriet over met de Kerst alleen zijn is een keuze en nergens voor nodig.
Je hoeft er niet meer last van te hebben dan op andere dagen.

Thomas, in ieder geval een garnalencoctail of een carpaccio.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 30 november 2011, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 17:16
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

HARALD940 schreef:
Thomas, dan speciaal voor jou deze website Clown smiley

http://thenicestplaceontheinter.net/

(anderen mogen hem ook bekijken Knipoog smiley )

Je laat er goed mee zien dat knuffelen zonder dat kleffe gedoe leuk kan zijn. Een echt antwoord is het niet maar wat mij betreft wel een bevestiging, lol

Thomas, knuffels zijn fijn, CMknuffels op dit forum klef. Je weet wel waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 14:43

Met al dat geknuffel hier heeft niemand meer een laxeermiddel nodig.

Thomas, het moest er even uit. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 30 november 2011, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

Een profiel geeft een indruk en kan nu eenmaal niet volledig zijn. Dat maakt een profiel nog niet oneerlijk. Als het aanzet tot contact is het mooi. Het is pas oneerlijk als er onwaarheden inzitten en dat zal meestal niet zo zijn.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

HANNAH810 schreef:
ik haal even dit topic omhoog voor iemand.....

zijn er soms mensen die met iemand met een ASS syndroom een relatie gehad hebben en deze ervaringen kunnen en willen delen met iemand?

Ik denk dat deze vraag te breed is. Dan zou het gaan over het hele patroon van autisme. Klassiek autisme of het syndroom van Asperger bjvoorbeeld, dat maakt nogal uit. De ervaringen delen heeft vooral zin als het om ongeveer dezelfde stoornis gaat. Verder is een relatie met iemand die een vorm van autisme heeft per definitie moeilijk, domweg omdat deze stoornis zich in de relaties en sociale omgang manifesteert.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 19 augustus 2012, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 20:58
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

HERMAN388 schreef:
Brigit controleert mijn huis of ik goed geboend heb tot de kleinste hoekje.
Smiley met dichtgeplakte mond

Gaat het nu al fout? Knipoog smiley

Thomas, houdt van delegeren.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 22:38

ANNETTE050 schreef:
nog interessanter...wie knuffelt er mét wie.... Clown smiley

Dat is het niet-officiele CM spel, dat zou je toch moeten weten. Het is een bijzonder spel: Het wordt onder de tafel en achter de ellebogen gespeeld. Knipoog smiley Sommigen hebben zelfs een CM-variant van kwartetten....

Thomas vd Vondel, de wereld is een speeltoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 25 november 2011, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:14

PIETER649 schreef:
doe ik ook ff mee... een dikke knuff voor SHANITA Kussende smiley

Pieter, 1 moment van frivoliteit mag best per dag... maar NU eerst een Bavaria (of 2)

Een goede reden om naar Duitsland te verhuizen is het betere bier. En jij drinkt daar Bavaria? Een beetje frivoler kan geen kwaad, Pieter. Het Reinheitsgebot bij jullie zou hier wet moeten zijn en is er niet voor niks.

Thomas, neemt een Warsteiner. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 25 november 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 00:18
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

XABIA794 schreef:
wa hemme de belgen dan met straattaal te maken Smiley die vol vragen zit

Ik weet ook niet zo goed waar Belgisch de voertaal is maar het Nederlands wordt nergens beter gesproken dan in Vlaanderen.

Thomas, volgens mij was de godendrank van Asterix een Westmalle dubbel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 23:28
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie

ANNETTE050 schreef:
ja, dat is ook zo, dat is mooi gezegd en dat onderschrijf ik ook helemaal, maar trekken ze de discussie ook niet naar zichzelf toe door allerlei zaken omtrent hun voorgenomen huwelijk op een openbaar forum te plaatsen?
Als ik het zo terug lees is de enige discussie wanneer je een verbintenis aan kunt gaan. En dat is m.i. een zinvolle discussie.

De discussie als zodanig is zinvol maar omdat het nu gekoppeld is of wordt aan personen, niet zuiver. Ik vond het topic toen het gestart werd op zich wel boeiend. Probleem is dat het wat moeilijk blijkt om in zijn algemeenheid over een eerste en een tweede huwelijk te spreken. Een scheiding verloopt niet zoals dat in zijn algemeenheid zou zijn. De een scheidt na veel ellende en de ander omdat het huwelijk uitgeblust was en er zijn misschien wel evenveel varianten als echtscheidingen. Het tragische bij veel tweede huwelijken is dat men regelmatig weer een partner neemt met vergelijkbare eigenschappen als de vorige. Maar ja wie een ander wil redden in een huwelijk gaat zelf vaak verloren. Veel tweede huwelijken zijn overigens gelukkiger dan de eerste, kennelijk leren we toch.

Thomas, in hoeverre deel je dingen op het forum.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 november 2011, 23:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:44

Dieper dan het voormalige knuffeltopic kon CM niet zakken. Ik geef Hannah een knuffel, je weet wel waarom! Nou, stuur dan een lief mailtje naar Hannah. Waarom moet dat publiek? Ik kan me voorstellen dat je dan wegvlucht Eddy maar troost je er is ook een enkele keer wel een serieus topic dat over de zaak zelf gaat en niet ten onder gaat onderling gekwebbel of gehakketak van mensen die zichzelf klaarblijkelijk interessanter vinden dan het onderwerp zelf.

Thomas, knuffels zijn prettig, het knuffeltopic was dat niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 25 november 2011, 00:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:25

Mensen, zullen we dit topic niet te veel fixeren op Cross en Marian? Het zijn beide volwassen en warmvoelende mensen. Je kunt het besluit in rationele zin te snel vinden en ik snap dat ook wel, maar het is toch hun keuze? Wees blij dat ze het samen zo goed hebben dat ze dit zo willen en voelen. Ondergraaf in ieder geval geen dingen die mooi zijn. En de verstandelijke zaken, als die er zijn, moeten ze zelf oplossen, dat hoeft en kan niemand voor ze te doen. De meeste mensen zouden dit gevoel ook willen kennen, toch?

Thomas, is meestal bedachtzaam maar gunt een ieder inzicht en geluk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 november 2011, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?

Ik ben niet van de refokant maar soms liggen er kerkleden van deze groepen onverzekerd in het ziekenhuis en worden de kosten door de gemeente opgebracht. Dat zal wel nergens terug te vinden zijn in het staatje hierboven maar het gebeurt dan toch maar. Dan gaat het niet om kinderachtige bedragen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:47
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?

Als kerkelijke bijdrage en andere giften niet worden uitgesplitst, kun je ook geen uitspraak doen over het bedrag dat mensen als bijdrage aan kerk of gemeente geven. Charismatische kerken leggen wel een sterk accent op het geven van de tienden en dat hakt er wel in natuurlijk. Ik heb het meegemaakt, eerst een oproep om de tienden te geven en dan een mand voorin de kerk zodat iedereen kan zien wie gaat en er wat instopt. En ja, het geweten moet rein zijn dus... In Leeuwarden doet zich een ander verschijnsel voor. Er is hier een sterke achteruitgang binnen de PKN en het kerkbestuur besloot nagenoeg alle gereformeerde kerken te sluiten en de hervormde open te houden. Maar ja, het geld zit bij de gereformeerden en die lieten middels de kerkelijke bijdrage weten hoe ze er over dachten. Inderdaad door veel minder te geven. Het kan dus ook een drukmiddel zijn, want het tekort is nogal fors opgelopen. De gereformeerde Koepelkerk was aantrekkelijk voor moslims en die moesten hem maar kopen vond het bestuur. Maar ja, dat lag toch wat gevoeliger als de economen aldaar dachten. Ondanks de terugloop in kerkleden bleef de kerkelijke bijdrage de jaren daarvoor stijgen. Lokale omstandigheden spelen dus ook een rol.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 14:30

Krijgen we nu indirect het knuffeltopic toch weer terug?

Thomas, je weet wel waarom (niet)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:07

ROMY531 schreef:
Hey Leanne, daar heb je ook gelijk in, dat je het niet op een presenteerblaadje krijgt. Maar inderdaad verwacht ik wel dat mensen hun verleden een plaatsje hebben gegeven. Ik vind dat eigenlijk gewoon logisch, je gaat toch niet een eventuele nieuwe liefde opzadelen met een verleden die nog niet verwerkt is...??

Er zitten veel redelijk beschadigde mensen op CM, vaak door een niet goed verwerkte scheiding of anderszins. Je kunt wel van alles verwachten maar jouw verwachtingen kun je niet automatisch vooronderstellen. De relatiemarkt werkt anders dan bij consumptieartikelen. Bij iedere ontmoeting zul je na een tijdje lijken in de kast vinden. Die vinden ze bij jou mogelijk ook. Ik ben het wel met je eens dat iedereen die gescheiden is er wijs aan doet de zaken te verwerken en er afstand van te nemen. Maar ja, de een kan makkelijk alleen zijn en de ander is na korte tijd het alleen zijn al weer zat. Verder heeft iedereen zo zijn eigen verborgen doelstellingen die niet altijd meteen duidelijk zijn. Ik wil zo snel mogelijk uit de bijstand of heb iemand nodig om mijn schulden draaglijk te houden, kan ook een motief zijn op CM om maar eens wat te noemen, en daarnaast nog vele andere. Het is wijs je eigen doelstellingen ook goed te kennen, ook als je die moeilijk voor jezelf wilt toegeven.

Thomas, kijk, denk en gebruik je verstand ook bij het zoeken naar een partner.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 22 november 2011, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:45

CHATULIEM619 schreef:
"dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen." Heinrich Heine

Mei 1933

Sigmund Freud, Albert Einstein, Remarque, Tucholsky, het is niet te geloven. En in overdrachtelijke zin roken de crematoria van Auschwitz, Treblinka en Sobibor nog na.

http://www.youtube.com/watch?v=o7vu__LY_M8

Thomas, het pijnlijke citaat en het gelijk van Heine lees je ook aan het eind.

Maar goed, na dit uitstapje maar weer naar het oorspronkelijke onderwerp terug.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 november 2011, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 20:12

Ik wil niemand kwetsen maar bij mij staan de tenen krom als ik naar de Statenvertaling luister. Mijn kennis van het Nederlands is toch niet onredelijk maar ik weet echt niet wat er met sommige begrippen bedoeld wordt. Ik wil graag aangesproken worden in een taal die ik begrijp, aanvoel en hopelijk ook emotie overbrengt. De Bijbel zal op het Utrechtse Kanaleneiland en in de Goudse wijk Oosterwei toch ook begrijpelijk moeten zijn? Emotioneel staat het straattaaltje me tegen maar dat is iets binnen mij en ik ben ook van middelbare leeftijd en betrekkelijk behoudend grootgebracht, zij het met de NBG. Ik lees zelf de Friese Bijbel en maar weinigen kunnen dat goed verstaan en aanvullen hier. Als je de taal van iemand afwijst, wijs je de persoon af omdat taal nu eenmaal met de mens verbonden is. Dat geldt echt niet alleen voor Friezen. De Bijbel is er in de meeste talen, hoe primitief ook. Waarom zou deze gedachte voor deze jongeren niet opgaan? Feitelijk alleen omdat het ons dat gevoel voor heiligheid niet geeft dat we wel in onze eigen vertaling herkennen. Mensen die met de Statenbijbel zijn opgegroeid moeten wennen aan wat meer eigentijdse vertalingen, zoals ik zelf een beetje aan de Friese Bijbel moest wennen toen ik er aan begon. Ik lees die nu het liefste, vanwege de prachtige taal en omdat het me meer raakt.
Als mensen hevig geëmotioneerd worden, spreken ze vaak de moedertaal.

Thomas, brandstapels van mensen en boeken waren er niet in de beste historische tijden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 november 2011, 20:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 91 Volgende
Pagina 43 van 91