ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 18:49
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

ERIKA129 schreef:
Heb van de week dit topic gelezen denk zo das een mooie....
En ja ik ben echt niet de slankste en ook nooit geweest... Helaas daardoor ook echt vaak geen leuke reacties.. Van grofweg je bent te dik tot je hebt een goed karakter en een leuk koppie maar je bent echt te dik..

Dat kan zoveel pijn doen daar staat men niet eens bij stil! Men denkt dat een vol persoon standaard zich vol vreet aan verkeerde dingen, tja daar werken programma's als obese waar je ziet dat mensen gigantische veel eten junkfood, chips en liters cola... Oke ik zeg altijd ik ben geen heilige lust ook echt wel eens wat lekkers maar als ik naar mezelf kijk dan denk ik dat ik minder eet dan menig een hier op cm... En daarbij men staat er niet bij stil dat er ook medische redenen kunnen zijn.. Sinds begin dit jaar weet ik dus waardoor ik aankom en zeer moeilijk kan afvallen daardoor kan ik er wel beter mee omgaan maar accepteren? Nee dat niet... Het zal dus een levenslange strijd blijven en dan denk ik leer mij eens als persoon kennen dan zie je mijn figuur echt minder Knipoog smiley

Gelukkig heb ik lieve familie en vrienden (jazeker ook vele via cm) die mij hebben geaccepteerd zoals ik ben! Het zou zo fijn zijn als alle mensen eens verder kijken... ik weet het oog wil zeker wat.. He ik ben ook een mens van vlees en bloed en kijk ook naar een uiterlijk.. MAAR...... dat is voor mij zeer zeker geen drijfveer..ik mag gelukkig verder kijken.. en hoop dat men dat ook eens leert naar mij en naar andere mensen die fors zijn!

Zo Erika is er weer en heeft gesproken Knipoog smiley

Welkom terug! Goeie insmijter. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:12
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

ANNA415 schreef:
Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?

Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.

Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?

Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 24 juli 2013, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 09:36
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Even een ander slecht momentje..
waar waren muggen ook al weer goed voor in dit ondermaanse leven?

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:47

PETRA373 schreef:
Nou ik denk dat bepaalde dames een prins verwachten op d epicknick, die hun heerlijke zelf gemaakte cake aanbied op een heel romantische manier Lachende smiley

En als je je dan nog vermomt als holbewoner, word het allemaal heel spannend Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En hoe ziet die vermomming er dan uit? Een bot door de neus en een berenvel?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:20

CHANNAH042 schreef:
Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...

Amén!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 21:29

ROLF230 schreef:
Ach, wie is er nog geïnteresseerd in de waarheid in deze dagen..

Dat is een retorische vraag.

En er staat nog niet eens een vraagteken.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 23 juli 2013, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 17:37

ROELANDE345 schreef:
toen ik net door de winkelstraat heen fietste en er en duif op mijn net gewassen haren poepte Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

jekkes Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 13:18
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag

MANNA420 schreef:
Ik ken de gemeente wel maar ik zou me niet zo snel bij zo'n gemeente aansluiten, omdat het Bijbels Theologisch niet klopt wat er verkondigd wordt.

Het is alleen maar lange leve de lol, wij zijn verlost en er is geen kwaad en zonde meer en we mogen gewoon doorgaan met zondigen want we leven toch onder de genade. Zoek eens naar de ketter Marcion en je hebt grotendeels wat de Jong&Vrij gemeente leert. Op de kansel ligt een Bijbel van 66 boeken, maar slechts de Paulinische geschriften worden gelezen en dan nog wel zo dat het precies uitkomt zoals de sprekers willen. En het volk roept ja en amen.

Ben je er geweest?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 21:19
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

FAITH187 schreef:
Wat ik persoonlijk zelf heel belangrijk vind is om iedereen in zijn/haar waarde te laten. Op sommige topics kan het er best heftig aan toegaan las ik de afgelopen weken. Dat vind ik best erg. Wij als christenen mogen anderen niet veroordelen, dus ook niet hun belevings/zienswijze.

Iedereen accepteren zoals hij/haar is en iedereen in zijn/haar waarde laten. Dan komen we samen een heel stuk verder denk ik en komen we dichterbij wat de Heer voor ons allemaal bedoeld heeft.

Maar dit ben ik he Lachende smiley

Je mag altijd de niet okéknop gebruiken als je het idee hebt dat een ander niet in haar of zijn waarde wordt gelaten. Ik denk dat dat hier wel meevalt, het is allereerst beslist geen aanval op de persoon en de toon vind ik allesbehalve onvriendelijk. Wel een duidelijk andere zienswijze en dat mag, daar is het forum ook voor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 18:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/NBmRt1fmXBQ
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 12:40

JANS221 schreef:

Net als Jol vind ik het zeer kwalijk en niet kunnen dat je normale gezonde seksuele verlangens tussen twee mensen, plaatst in het rijtje van pedofilie en incest. En God vragen om het gevoel van lust weg te nemen, als hij het zelf zo in de mens gelegd heeft? Het elkaar beminnen en het uiten van liefde beperkt zich trouwens niet alleen tot het hebben van geslachtsgemeenschap. Nergens in de bijbel lees ik dat seks zonde is, wel wordt promiscuïteit (seks met meerdere partners), losbandigheid etc. afgekeurd.

Ik had die woorden nog niet eens gebruikt: zeer kwalijk vinden dat normale verlangens in het rijtje van wordt geplaatst... maar inderdaad. Ik vind dat een kwalijke zaak. Pedofilie, incest en verkrachting horen onder de noemer van criminaliteit, onrecht en schade aanrichten bij anderen. Het heeft te maken met vernedering en onderworpen willen maken aan de dader.

Normaal seksueel verlangen komt van 2 kanten, valt onder de noemer verlangen en overgave. Daarbij hoort een gezond omgaan met elkaar en elkaars belangen en wacht het tot de tijd bij beiden rijp is.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 21 juli 2013, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 01:20

ANJA509 schreef:
Ik denk dat gemeenschap voor een huwelijk niet gods bedoeling is en de bijbel is geschreven voor elke tijd ook de tijd waar we nu in leven en als ik de berichten lees denk ik dat een ieder voor zichzelf nu een grens trekt van wat hij acceptabel vind maar dan maak je je eigen bijbel je eigen regels.God heeft ons gemaakt en hij weet wat goed is voor ons en 1 van zijn geboden is geen gemeenschap voor het huwelijk.

En wat denken jullie van het verhaal van de vrouw bij de waterput

===============================================

’ [13] ‘Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,’ zei Jezus, [14] ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ [15] ‘Geef mij dat water, heer,’ zei de vrouw, ‘dan zal ik geen dorst meer hebben en hoef ik ook niet meer hierheen te komen om water te putten.’ [16] Toen zei Jezus tegen haar: ‘Ga uw man eens roepen en kom dan weer terug.’ [17] ‘Ik heb geen man,’ zei de vrouw. ‘U hebt gelijk als u zegt dat u geen man hebt,’ zei Jezus, [18] ‘u hebt vijf mannen gehad, en degene die u nu hebt is uw man niet. Wat u zegt is waar.’ [19] Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent! [20] Onze voorouders vereerden God op deze berg, en bij u zegt men dat in Jeruzalem de plek is waar God vereerd moet worden.’ [21] ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden. [22] Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden. [23] Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in Geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden, [24] want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.’ [25] De vrouw zei: ‘Ik weet wel dat de messias zal komen’ (dat betekent ‘gezalfde’), ‘wanneer hij komt zal hij ons alles vertellen.’ [26] Jezus zei tegen haar: ‘Dat ben ik, die met u spreekt.’

===============================================

Volgens mij zegt de bijbel genoeg over hoe we over sex moeten denken

Oftewel denk je met je geest of met je vlees????? is maar waar je last van hebt denk ik en waar trek je een grens een pedofiel en een verkrachter, iincest komt toch door de vleselijke behoefte oftewel lust.Ik denk dat god ons wil beschermen en de duivel verlijd ons en doet ons denken dat we zelf wel een grens weten maar dat lukt niet voor iedereen.

Maar ik ben ook geen heilig boontje hoor maar ik denk dat er meer achter zit en dat het meer een bescherming is om erger te voorkomen.En als het moeilijk is mag je je vader vragen het gevoel van lust weg te nemen want hij heeft het bedoeld als iets moois tussen man en vrouw die een zegen hebben gekregen over een huwelijk en dan samen 1 worden.

1 Korintiërs 7

De gehuwde en de ongehuwde staat
7
1 Dan nu de punten waarover u mij geschreven hebt.
U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. 3 En een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. 4 Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. 5 Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden. 6 Ik zeg u dit niet om u iets op te leggen, maar om u tegemoet te komen. 7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze, de ander die.
8 Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.
10 Degenen die getrouwd zijn geef ik, nee, niet ik – de Heer geeft hun het volgende gebod: een vrouw mag niet scheiden van haar man 11 (is ze al gescheiden, dan moet ze dat blijven of zich met haar man verzoenen), en een man mag zijn vrouw niet wegsturen.
12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd. 15 Maar als de ongelovige partij wil scheiden, moet dat maar gebeuren; in dat geval is de broeder of zuster niet gebonden. Bedenk echter dat u door God geroepen bent om in vrede te leven. 16 Wie weet, u zou uw man toch kunnen redden? En wie weet, u kunt uw vrouw toch redden?
17 In het algemeen: laat ieder in de positie blijven die de Heer hem heeft gegeven, blijven wat hij was toen God hem riep. Dat schrijf ik voor aan alle gemeenten. 18 Iemand die besneden was toen God hem riep, moet het niet ongedaan laten maken. Iemand die onbesneden was toen God hem riep, moet zich niet laten besnijden. 19 Het is volkomen onbelangrijk of men wel of niet besneden is, belangrijk is dat men de geboden van God in acht neemt. 20 Laat ieder blijven wat hij was toen hij geroepen werd. 21 Wanneer u als slaaf geroepen bent, moet u dat niets kunnen schelen (hoewel u de kans om vrij te worden zeker moet benutten). 22 Want een slaaf die door de Heer geroepen is, is een vrijgelatene van de Heer, zoals degene die als vrij man geroepen is een slaaf van Christus is. 23 U bent gekocht en betaald, dus wees geen slaven van mensen. 24 Laat, broeders en zusters, ieder voor God blijven wat hij was toen hij geroepen werd.
25 Voor de ongehuwden heb ik geen voorschrift van de Heer, dus ik geef mijn eigen mening, als iemand die door de barmhartigheid van de Heer betrouwbaar is. 26 Ik meen dat het vanwege de huidige beproevingen voor een mens goed is te blijven wat hij is. 27 Hebt u een vrouw beloofd met haar te trouwen, verbreek die belofte dan niet; bent u niet gebonden aan een vrouw, zoek er dan ook geen. 28 Het is weliswaar niet zo dat u door te trouwen zondigt, en ook wanneer een meisje trouwt zondigt ze niet, maar het huwelijk wordt een zware belasting die ik u graag zou besparen.
29 Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt, 30 ieder die verdriet heeft zo dat hij er niet door wordt beheerst, ieder die vreugde voelt zo dat hij er niet in opgaat, ieder die bezit verwerft alsof het niet zijn eigendom is, 31 ieder die in deze wereld leeft alsof ze voor hem niet meer van belang is. Want de wereld die wij kennen gaat ten onder. 32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld. Een ongetrouwde vrouw en een meisje dat nog niet getrouwd is, dragen zorg voor de zaak van de Heer, en wel zo dat ze God met heel hun lichaam en geest zijn toegewijd. Maar een getrouwde vrouw draagt zorg voor aardse zaken en wil haar man behagen. 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen.
36 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde. 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
39 Een vrouw is gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij is gestorven, is ze vrij om te trouwen met wie ze wil, mits het een huwelijk is in verbondenheid met de Heer. 40 Maar ze is gelukkiger wanneer ze ongetrouwd blijft. Dat is althans mijn mening, en ik meen dat ook ik de Geest van God bezit.

Het is heel wat wat je hier uit de bijbel aanhaalt, een eenvoudige heenwijzing is al genoeg. Zoveel tekst nodigt namelijk niet uit om te lezen.

Ik wil heel even reageren op het feit dat je er van alles bij haalt. Incest heeft meer nog te maken met machtsmisbruik en hele zieke disfunctionele structuren. Pedofilie is behalve zonde een ziekelijke stoornis. Daarnaast zet je de lichamelijke intimiteit voor de grote dag in het rijtje van lust, wat jij dus blijkbaar als fout en zondig ver/beoordeeld. Er zijn hier hele topics te vinden waarin gesproken wordt over normaal gezond verlangen waarin twee mensen naar elkaar toegroeien. Lust, ander woord is plezier, is in de schepping ingegeven. Je kunt het misbruiken, dat is waar, maar om het in het rijtje van zonde te plaatsen doet af aan wat God aan seksualiteit heeft gekoppelt: aantrekkingskracht. Niet om te misbruiken maar om goed mee om te gaan.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 21 juli 2013, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ROELANDE345 schreef:
ttsssss tis te erg voor woorden. De crisis is inderdaad in Brussel goe merkbaar

Woedende smiley Woedende smiley

En hier nog maar eens extra bezuinigen en dramavoetbal schoppen jaja.

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 17:02
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

http://www.dumpert.nl/embed/6548966/338451b8/

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Boze smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 20 juli 2013, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

SHANITA130 schreef:
Ik verwijt jou of anderen niets.

Ik heb dat alleen gelukkig niet(meer) die angst voor de hel.
Misschien dat het me daarom zeg maar niets deed, die film.

De man verbrande barbies, ja dat speelgoed is voor die mensen wat voor anderen sommige boeken zijn, ja, ik zag die link, naar de film van TS, en had geen intentie om onpasselijk te zijn, en had dus weer die fout gemaakt om ellenlange dingen uit te leggen idd, maar daar hoef jij mij niet op te wijzen hoor, dat had ik zelf al door.

Ja, ik ken het weer uit andere groepen, dat dreigen met de hel, maar heb het gehoord van sommige traditionelen.

Ik ben er gelukkig al heel snel, enkele jaren na dat ik tot geloof kwam, vanaf gekomen van die aangeprate, ongezonde on-Bijbelse angst voor de hel. Dat doen ze namelijk niet alleen bij sommige traditionele kerken.

Ik kon niet weten dat er dus blijkbaar wel veel mensen bang voor zijn.

Dus, het maakt mij niet uit, ik heb twee uur lopen uitleggen goed bedoeld, en als de redactie dan het heeft over dat smaken verschillen Smiley die vol vragen zit Ik heb alleen iets over de missie van het filmpje gezegd dat ik dat goed vond, nml angst weghalen en het melodietje was leuk bedoelde ik.

Maar men doet maar, dit hier is een leuke bijzaak, en verder maak ik de fout niet meer, en had het gelukkig zelf door, door me urenlang te verdedigen en dingen uit te leggen.

Dus over een dag of wat.

Lachende smiley

Suggereer je nu dat de mensen die dat filmpje niet zo geweldig vinden bang zijn voor de hel?

Vreemd.

Het is gewoon mijn smaak niet, that's all. En dat mag ik vinden, ben ik nog on topic ook.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 19 juli 2013, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 18:03
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Een zomerse couscoussalade... met ciabatta en zaziki... beetje Griekenland thuis dan maar.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 17:59

MAMALOE463 schreef:
Niemand verplicht jou toch om met dit mooie weer hier te forummen Shanita?
Jij hebt het over je kostbare tijd, maar hoe jij die tijd besteed is geheel aan jou dus dat kan je niet bij ons neerleggen als een soort van verwijt naar ons toe. Jij neemt zelf het initiatief om die link hier neer te zetten en de reacties in de gaten te houden en daarop te reageren, volgende x misschien beter idee om van het zonnetje te genieten Knipoog smiley

Yeah heb ik net gedaan, paar uur op het strand gebivakkeerd... maar wel beetje veel wind. En dat vond ik om on topic te zijn, niet zo heel geslaagd.

Wilde eindelijk es een keer verder in mijn boek maar de wind las mee. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 19 juli 2013, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 14:18

SHANITA130 schreef:
en als jij het onpasselijk vindt, ja ik vraag me af waarom jij een tegenstander van hel en verdoemenis preken, die dat in een liedje laat merken, onpasselijk vindt.

Ik vind het gewoon een nare sfeer oproepen en ik hou er persoonlijk gewoon niet van.. moet dat nou zo vraag ik me af. Ik ben ook niet voor hel-en-verdoemenispreken, ik spreek liever over Gods liefde maar hou niet van deze manier.

Zo, dat is nog es on topic Knipoog smiley want dat is wat ik hiervan vind.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 11:39

SHANITA130 schreef:
Nog even on topic, een boekverbranding

En een barbieverbranding, daar speelde ik vroeger altijd mee, volgens sommigen 'zwaren' ga ik nu naar de hel...Hier Huilende smiley, smiley in tranen

(Ja, ik wéét natuurlijk ook wel dat ik niet naar de hel ga omdat ik met barbies speelde als kind, maar ja, dat wordt wel gezegd, slechte zaak, ja angst geven is macht....)

huh? bizar, vanwege met poppen spelen naar de hel?! Maar ook een naar filmpje... heb het maar uitgezet, beetje onpasselijk...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 11:14

ZEELAND736 schreef:
Gisterenmiddag is...(door mijn visite Huilende smiley, smiley in tranen ) de kat van de achterburen aangereden...
Natuurlijk een ongeluk...maar wel triest...
Een kat van 16 jaar oud, maar toch...
Vanmorgen hoorde ik dat ze hem in hebben moeten laten slapen...
Verdrietige buurmeisjes...

Het is een beest...ik weet het, maar aangezien we zelf ook dierenliefhebbers zijn...vond ik het vreselijk vervelend!!!

Ja dat is wel een heel slecht moment en heel sneu...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 22:59
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013

JANS221 schreef:
Ja, gevuld met een flesje Spa bronwater uit Nederland....

Neem je ook je gietertje mee Janske?

Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 17:20
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..

CHRISTIAN542 schreef:
eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...

Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn?
Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN.
Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment.
Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego
die in de weg staat.
Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend
had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ.
Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis..
Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien.
En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd!

Beste Christian,

Waarom denk je dat er in de bijbel, bijvoorbeeld in de psalmen en Klaagliederen en lees Job, een plek is voor de klacht van eenzaamheid? "Mijn God Mijn God, WAAROM hebt U me verlaten" ... Of dat niet een uitroep is van het grote waarom en de verlatenheid. Dat riep Jezus dus ook uit aan het kruis en was een uitroep van diep alleen zijn. Ik denk dat Hij in de tuin voor Hij werd verraden zich juist ook ongelooflijk alleen heeft gevoeld. Het moment dat Hij verraden en verloochend werd zijn momenten van verlaten worden door alles en iedereen. Hij was onder ons een Mens dus met menselijke gevoelens.

Natuurlijk is het feit daar dat God er is. Maar er is wel degelijk ook een diepe alleenheid/eenzaamheid waar niet tegen te vechten is door alleen maar simpel te zeggen dat je dat niet moet of kan zeggen omdat God er toch is. De link die je legt naar "je zielig voelen" vind ik eigenlijk niet zo gepast. Soms komt er inderdaad een vette portie zelfmedelijden bij maar zelfs dan is dat niet zo'n drama. Zelfmedelijden is soms best gerechtvaardigd en een reële kijk op je situatie. Het is soms zelfs gewoon een must om eindelijk een keer jezelf te bezien met medelijden omdat men vaak voorbij gaat aan het gevoel, juist vanwege afdoeners als van: "God is er toch (zeur dus niet)". Die verergeren het vaak alleen maar want werken op het schuldgevoel. Het wordt pas echt een drama als je met zelfmedelijden niet veel verder komt dan je erin wentelen en koesteren en niet meer verder te komen.

Overigens ontkent Jezus het niet dat wij ons eenzaam kunnen voelen ook al is Hij volgens jou de enige die het recht heeft het te zeggen omdat hij zo eenzaam is geweest. Er staat ergens dat Hij met ons mee kan voelen in alles omdat Hij daar is geweest en het heeft meegemaakt.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:03

CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden

Jezus zei iets anders....(wie zich zelf verloochend enz )

want proberen te stoppen is nog geen stoppen..
Proberen na te leven is zoiets als de ploeg aan de hand slaan en achterom kijken..Jezus zei : dan ben je ongeschikt voor het koninkrijk.

harde woorden maar God wil dat we alles geven en geen beetje proberen..

Voor degenen die hier wanhopig en bij voorbaat mismoedig van raken: Hij is genadig en geeft je de handvatten. En daarbij is heel veel ook "werk in uitvoering".

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:02

JANE410 schreef:
Ik denk dat God iedereen voor de grondlegging heeft uitverkoren, Hij wil niet dat er iemand verloren gaat. Maar het is aan ons of we het evangelie aannemen en een keuze maken voor Jezus

Mee eens! En daar heb je het dus weer: Al wie Hem aanneemt. Daar is geen onderscheid in maar een uitnodiging voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 08:05

ANNA415 schreef:
Toch wordt er ook in het nieuwe verbond regelmatig over uitverkorenen gesproken (bv Matt 20, Joh 15, Ef 1)

Maar staat bij alles niet centraal: "Zo lief had God de wereld, dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft, opdat wie in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft?" Dus ook weer: Want een ieder wie Hem aanneemt.

Er zijn veel geroepen, niet iedereen uitverkoren... volgens mij gaat het hier om wie op die roep ingaat, dus die vrije uitnodiging voor iedereen van een God die niet wil dat iemand verloren gaat.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 08:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 23:08

THOMAS968 schreef:
Zo Jol, wanneer ga je? De Cascades de Coo moeten nog wat water hebben de komende dagen.

Thomas

ik neem wel een gietertje mee.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 22:57

NATASCHA642 schreef:
vast wel Knipoog smiley of Thomas moet zich geroepen voelen te bewaken je fort Knipoog smileyUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geschokte, onthutste smiley

Smiley met dichtgeplakte mond

Misschien? Als ie een deal heeft met die NS voordeeltruc.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 17 juli 2013, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 22:51

THOMAS968 schreef:
Zo Jol, wanneer ga je? De Cascades de Coo moeten nog wat water hebben de komende dagen.

Thomas

uh als ik dat online neerzet krijg ik dan dit?

Op de help-pagina staat hoe je een foto kunt verkleinen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 18 juli 2013, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Voor de nacht ....

http://www.youtube.com/watch?v=KeVjB-SXqwU
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 21:38

2 weekkies met een tentje in de Belgische Ardennen ... Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 17 juli 2013, 21:38
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 136 Volgende
Pagina 42 van 136