ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

CHRISTIANMATCH schreef:
Er zijn diverse 'Niet oké'-meldingen gekomen nav de filmpjes van Lanfy.
De filmpjes zijn verwijderd.

Redactie CM

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:15

PETRA373 schreef:
en ontopic weer Knipoog smiley

Sorry Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 16:14

PETRA373 schreef:
Valt nog al op jol als je al zijn bijdragen leest.
En het maakt me niet uit of hij gelooft of niet, even welkom,
Maakt me wel uit als je gaat spotten met geloof van anderen hier, en zo kwam het ook beetje voor me over.

PETRA373 schreef:
dit... dit is gewoon . slaat nergens op
woorden hebben kracht....
Dat lanfy niet gelooft is inmiddels denk ik wel velen duidelijk, alleen respecteer wel anderen met hun geloof.

Dit is gewoon anderen hier uitdagen.....uitlokken....
tegen geloof aantrappen......
zo zie ik het.

Hier suggereer je iets anders. Nogal stellig zeg je hier dat het inmiddels velen wel duidelijk is dat Lanfy niet gelooft.
Ik zelf ervaar het filmpje niet als respectloos, het is maar hoe je het opvat.

(Jol, toch gelovig.)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 14:03

PETRA373 schreef:
dit... dit is gewoon . slaat nergens op
woorden hebben kracht....
Dat lanfy niet gelooft is inmiddels denk ik wel velen duidelijk, alleen respecteer wel anderen met hun geloof.

Dit is gewoon anderen hier uitdagen.....uitlokken....
tegen geloof aantrappen......
zo zie ik het.

Hoe weet je dat hij niet gelooft? Hij denkt misschien anders over zaken. We moeten oppassen voor oordeel naar anderen toe.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:43

Engelse humor is nou eenmaal anders, droger dan in Nederland. Van dingen die wij ontzettend flauw vinden kunnen zij helemaal in een scheur liggen.

Ik snap Lanfy ergens ook wel, op het moment dat hij het filmpje plaatste werd er in een ander topic van alles en nog wat geplaatst over de gevolgen van zonde, een beetje hel en verdoemenis gepreekt. Het zou me niet verbazen als Lanfy daar een beetje nuance in aan wilde brengen (maar nu vul ik het voor hem in).

Jol, gelooft dat er een plek is zonder God, maar gelooft nog meer in de hemel waar we naar op weg zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 13:44
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 06:47
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

ROELANDE345 schreef:
Ik begreep hier ook uit dat volgens Jans rechtlijnig en liefdeloos bij elkaar horen.....

Je kunt ook vrijzinnig en liefdeloos zijn... Knipoog smiley
Ik denk niet dat ze dit bedoelde te zeggen, zoals ik Jans lees, dat rechtlijnig en liefdeloos in één adem zijn te noemen. Het was een reactie op een bijdrage die naar haar idee erg rechtlijnig opgesteld was en voorbijging aan de diepere lagen in de mens.

Op dat moment kun je stellen dat je de liefde voorop wilt zetten al is je etiketje (voor de buitenwacht) vrijzinnig .

Nog niet eens zo onbijbels, "zijt niemand iets anders verschuldigd dan liefde".

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 juli 2013, 06:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:03

KLUS667 schreef:
Beste Jans,

Ik bedoel echt niet dat jij erop losleeft, of wie dan ook. Wie ben ik om daarover te oordelen?

Ik viel over de opmerking "liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos." Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat "vrijzinnig en bewogen" bij elkaar horen en evenzo "rechtzinnig en liefdeloos". Vandaar ook mijn geprikkelde reactie, excuses daarvoor.

De opmerking "leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk" klink ook harder dan is bedoelt, ik begreep dat sommigen schreven dat niet alles in de Bijbel meer van toepassing is op deze tijd. Mijn vraag hierbij was of je dan je eigen invulling eraan mag geven en dan krijg je volgens mij verwarring: de één denk zus, de ander denk zo......

Ik probeer dicht bij het Woord te leven en ik weet zeker dat jij dat ook probeert. Maar dan mogen we elkaar toch wel bevragen over bepaalde zaken? Ja, en soms zet ik dat wel een beetje scherp neer, om tot reactie uit te lokken, hopelijk ook een goed overdachte reactie in bijbels licht.

Ik heb dat nergens gelezen dat Jans dit zo stellig zegt... waar staat dat en waar begrijp jij dit uit?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 23:39
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/GjfA6OcXNI0
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 14:36

FAITH187 schreef:
Dan heb jij heel veel geluk gehad met jouw gemeente toendertijd. Ik heb mijn toenmalige gemeente ook ingeschakeld (vanaf het begin van de problemen), maar zij zeiden doodleuk dat ik moest blijven terwijl mijn ex me met een mes bedreigd heeft. En dan vertel ik nog maar een tipje van de sluier. Ik durfde niet meer te slapen in mijn eigen huis! Maar nee, ik moest maar blijven...ondanks dat mijn ex niet in therapie wilde. Wie A zegt, moet ook dan B zeggen-onder dat motto..

Dan zijn er nog meer mensen schuldig aan de terreur die jou overkwam, nota bene in de gemeente die een veilige plek moet zijn waar men het op zou moeten nemen tegen onrecht. Helaas is deze schrijnende situatie geen uitzondering.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 28 juli 2013, 14:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 08:18

KLUS667 schreef:
Stel dat iemand zo ongelukkig is en zich misschien ook gaat ergeren aan de ander, waardoor er lichamelijke spanningen optreden.
Ik denk dat als je daarna alles geprobeert hebt om je huwelijk te redden, maar het lukt gewoon niet en de spanningen gaan ook niet weg, dat de weg naar een scheiding onoverkomelijk is.
Het is wel belangrijk dat je dit meeneemt in je gebeden en ook pastorale zorg inschakeld. Ik hoor steeds vaker dat een kerkenraad / predikant ineens geconfronteerd wordt met een scheiding. Als ze in het hele proces betrokken waren, dan lopen ze mee en is m.i. de meelevendheid / inlevendheid veel groter. Tenminste....dat heb ik wel ervaren.

Ja dat is de ene kant, hulp inschakelen van een predikant en oudsten/kerkenraad. Er zijn vast ook goede ervaringen daarmee. Maar in heel veel gevallen ook niet en vanwege de slechte ervaringen (waar de kerken helaas bekend om staan) zullen mensen zich wel wachten om de kerk of de leiding van een kerk erbij te betrekken. Het maakt de boel soms alleen maar erger.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:21

Klus, heb je dit bij Jans gecheckt of jij dit allemaal op het forum moest zetten van haar zoals jij suggereert? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij dit vindt en het drijft ook steeds meer offtopic.

We hielden ons bezig met de vraag van de topicstarter...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

ZEELAND736 schreef:
Geweldig Jol...om op verder te teren....

Ik zou mee gaan met dochter naar een paarden gebeuren....
Ja we zijn gegaan, maar het hele terrein onder de modder...van de verse regenbui!!!
De auto moest je parkeren op een grasland...
Daar waren ze al bezig om de auto's uit de modder te slepen!!
Ik heb dochterlief uit de auto gezet...die ziet zoiets nog prima zitten...
Ik zelf ben naar mijn gehandicapte vrienden gegaan...en daar in de theetuin mezelf getrakteerd...(reken maar dat ik op dat moment veel van mezelf hield!!!)

Pas rond 6 uur een telefoontje...Kan je me komen halen???en die had genoten!!!

Heerlijk toch??

Dat had je heel goed geregeld! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:09
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Om half 1 in de strooooomende regen toch maar aan de dochters-moederdag begonnen en met de auto onderweg gegaan. Tja we moesten wat, maar wat? Toch maar zoals al gepland naar Oudewater getogen en wat gebeurde... toen we daar aankwamen was het droog! De zon brak door.

Lekker door dit stadje gelopen, leuke straatjes en grachtjes, schitterende oude panden. Een rondvaart gedaan om het ook nog es van een andere kant te bekijken en daarna naar huis terug om in de buurt de dag af te ronden met eten bij de Griek.

De humor, de onderlinge band, de gezelligheid en toch ook de diepte bij elkaar voelend van een veelbewogen aantal jaren, ieder voor zich en toch verbonden.

Een dag met een gouden rand.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 27 juli 2013, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:02

JANS221 schreef:
Ik heb er geen moeite mee dat men mij hier voor vrijzinnig uitmaakt, waar ik wel grote moeite mee heb is de omschrijving die vervolgens daaraan wordt gegeven: mensen die er maar op los leven, doen wat ze willen, alles mag. Dus als hiermee bedoeld wordt dat ik er op los leef, doe wat ik wil en dat van mij alles mag, zou ik toch wel graag zien dat deze woorden teruggenomen worden. Maar uiteraard zal dit wel de bedoeling niet zijn geweest.
En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van niet goed lezen, denk ik.

Rechtzinnig, vrijzinnig, lichtzinnig (jawel, ook profaan ...) slechts een paar van de etiketjes die hier onderling worden geplakt. We zien hier op CM slechts enkele aspecten via het schrijven, ook al is het zo dat woorden kracht hebben en onze innerlijke gedachten en gevoelens vertolken. Wie jou een beetje kent en leest weet dat je altijd doordacht en behoedzaam bent met je gedachten onder woorden brengen en een serieuze zoeker met toch een eigen geluid en visie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:31

ANNETTE050 schreef:
In alles lijkt me dat we zijn geroepen tot een Liefdesrelatie met de Heere Jezus.
De Bijbel is er duidelijk over. Wij zijn de Bruid en Hij is de Bruidegom.

Wij zijn geroepen om in onze eerste Liefde naar hem te blijven..
In openbaringen 4 wordt een gemeente verweten dat ze niet in de 'Eerste Liefde' gebleven is.
Het draait hier niet om ons, maar om de persoonlijke relatie met de Heere Jezus.
Het draait om God de Vader, niet alleen om ons en dat mis ik een beetje in deze discussie. Wat wil Hij, wat is goed in Zijn ogen.
En dat kan vaak heel anders uitpakken dan dat wij bedenken in onze gedachten.
Tegen de overspelige vrouw zegt Hij 'Gaat heen en zondig niet weer'.....we weten niet wat er met haar huwelijk gebeurd is....maar vergeving was er wel degelijk.
Het heeft geen zin om met dogma's aan te komen en wetten die door de eeuwen heen bedacht zijn.
Het heeft m.i. wel zin om in deze hele discussie de persoonlijke relatie met de Heere Jezus centraal te stellen en niet te doen wat goed is in eigen ogen, maar Hem te vragen om wijsheid.

Ik moet ook toegeven dat ik het ook niet weet, dat eenzaamheid erg zwaar is, dat vrouwen worden geslagen en misbruikt in het huwelijk...

Ik denk wel dat als je je uiterste best gedaan hebt om tot herstel te komen binnen je relatie en je man/vrouw gaat toch verder met een ander, dat er dan een vorm van overspel gepleegd wordt waardoor je zelf weer vrij bent om een relatie aan te gaan.

Maar dat is maar een gedachte....

En hier herken ik me in... de Eerste die me tegemoet kwam in de scheidingsprocedure was Hij .. met oneindige vriendschap en trouw en geen oordeel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 09:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Een gouwe ouwetje,

http://youtu.be/pdeYty9pI7k
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:14

KLUS667 schreef:
Eenzaam, maar niet alleen.
Gelukkig ken jij Zijn plan, gij begenadigde Knipoog smiley

Dat pretendeer ik geenszins.

nok

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 27 juli 2013, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:59

CORTAZAR588 schreef:
Hij is de vervulling van de wet maar heeft de wet niet ongegrond verklaard.

Hij alleen kan en kon de Middelaar zijn tussen God en mensen.
Dat is de waarheid, maar de wet die zegt dat men mensen moet stenigen etc is onderwijll al zo vaak hier aangehaald om de zgn liefdelozen onder ons belachelijk te maken , dat het geen verder betoog behoeft dat het een dooddoener is.

Niemand propageert de lijfstraffen.

en zonder zonde werpe de eerste steen is de 2e dooddoener uit het kamp van de alle Menschen werden Heilig.
Er is een / komt een confrontatie met de Eeuwige op het moment van ons sterven.
Dan kunnen we niet aankomen met goed gevoel en mantel der liefde kletskoek.

God speelt geen spelletje van 3 vragen achter de deur.
Wie raadt het juiste antwoord ?

Het antwoord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond.
Yeshua ha Nazrie Wu melech Ha Yehudiem.
Hij sprak niet over lijfstraffen wel over de eeuwige duisternis.
dat het niet strookt met wat wij eerlijk en redelijk vinden zij zo.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen : ik wist het niet.
Wie ogen heeft omte lezen leze......

en oren om te horen ........

Met jouw betoog en visie zal het erg eenzaam zijn in de hemel. Gelukkig is God anders.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:51

LEANNE226 schreef:
Als we het Oude testament tot op de letter volgen dan zouden we de overspeligen moeten stenigen maar iedereen kent het verhaal over "wie zonder zonde is" etc.............
Welk verhaal heeft dan meer waarde?De tekst in het Oude testament of volgen we Jezus?

Jezus... Hij bracht niet alleen een nieuw geluid, Hij is de vervulling van de wet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:22

KLUS667 schreef:
Waar slaat dat nou weer op? Het gaat in ons leven wel om ons eeuwig behoud!
Rechtzinnig én liefdeloos? Nee, iedereen vrijzinnig vertellen: leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk, vraag vergeving en dan krijg je die ook want God is enkel alleen liefde. Dan vraag ik me af of het wel zo bewogen is met onze naaste. Volgens mij is dit juist oogkleppencultuur. Net als "in de wereld": alles mag, doe waar je zin in hebt, leef je leven, geniet van de dingen. God heeft een gruwel aan lauwe mensen........

Sorry voor de misschien heftig overkomende reactie, hij is in liefde geschreven.

Dit is weer dat heftige zwart witte, alsof Jans zou zeggen dat alles dus maar mag en toegestaan is. Dat is niet OK.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:54

FAITH187 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Jans. Ik vind het zelf best wel moeilijk om hier zo in te staan. Niet naar anderen toe, maar voor mezelf ben ik best 'streng' om het maar zo te zeggen. Ik kom uit een vrij wettische gemeente, wat mij toch wel behoorlijk getekend heeft (in het negatieve vrees ik).

Dan is het goed om tegen jezelf te herhalen wat je tegen anderen zou zeggen ;) en waarom jij een uitzondering op die anderen zou zijn wb liefde, barmhartigheid en genade.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 15:09

FAITH187 schreef:
Waaruit maak jij op dat in 1 Korinthe 7 en 8 Paulus refereert naar de ongehuwden die waarschijnlijk eerder getrouwd geweest waren? En deze redenen tot echtscheiding zijn mij weliswaar bekend, maar staat er ook iets in de Bijbel waaruit blijkt dat de vrouw de man ook mag verlaten bij mishandeling (fysiek, psychisch, sexueel-alle vormen zijn mogelijk). Ik heb hier zelf wel naar gezocht maar niets gevonden. Houdt dit dan in dat dit voor God geen reden tot scheiding is? Ik kan mij daar heel moeilijk iets bij voorstellen eerlijk gezegd.

Een God die van mij zou vragen bij een mishandelende partner te blijven die mij misbruikt en vernedert, met of zonder de kinderen erbij, die mij behandeld als voetveeg ....
Nee die god hoef ik niet... dat is de god van de wereld en die is verslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 07:58

KLUS667 schreef:
Dus de Bijbel (delen ervan) is achterhaald? Omdat het door mensen geschreven is? Die dachten door Gods geest geleid te worden bij het opschrijven?

Ik geloof zeker niet dat de bijbel achterhaald is! Ik geloof dat het een door Zijn geest geïnspireerd woord is. Toch ontkomen we niet aan het feit dat het in een cultuur en periode werd geschreven waar de vrouw een ondergeschikte positie innam waarin ze heel weinig te vertellen had (we raken nu denk ik off topic) en is het noodzakelijk om ook te kijken naar die periode waarin die woorden gesproken werden. (Dit had ik een ruime tiental jaar geleden niet kunnen denken dat ik dit nog es zou zeggen, dit soort onderwijs wordt niet gegeven in grote delen van de christelijke hoek.)

God dacht/denkt heel anders over de vrouw dan de heersende normen en waarden van de mensen uit die tijd. Hij zei nog eens extra tegen de man dat je haar niet zomaar aan de straatkant kon zetten, zoals Jans al uitlegt was ze dan gedoemd aan de onderkant van de samenleving te komen. De familie keek ook al niet naar haar om als ze gedumpt werd want de gedumpte vrouw vertegenwoordigde schande. Ze droeg hoe dan ook alle last, gevolgen en verantwoording van deze keuze van haar echtgenoot. God zette dit recht en liet zien wat Zijn gedachten over de vrouw waren: "Heb haar lief, draag zorg voor haar, zorg dat haar niets te kort komt en neem je verantwoordelijkheid, ze is je meest naaste en samen vormen jullie een verbond en eenheid zoals Ik het bedoel".

Mij word het woord van God steeds liever als ik het in die context lees want ik zie Zijn grote hart en bedoeling achter het huwelijk naar voren komen. En daar passen ook die teksten in dat Hij voor de bruid zorgt dat ze zonder vlek of rimpel straks voor Hem zal staan.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 26 juli 2013, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 23:10

FAITH187 schreef:
Wat ik mij wel afvraag, als Manno dus citeert dat de vrouw gebonden is aan de man tot hij sterft (bij het zelf verlaten van de man). Hoe moet ik dit in de context zien van vrouwen die op wat voor wijze mishandeld zijn door hun man? Moeten zij dan een soort van 'wachten' totdat de man sterft, zodat zij weer een relatie mogen krijgen? Dat lijkt mij ook nogal scheef. De vrouw moet dan boeten voor de scheiding, terwijl de man die veroorzaakt heeft door haar zo te behandelen. De man mag dan blijkbaar doen wat hij 'wil', terwijl de vrouw dan dus eigenlijk moet boeten voor wat hij veroorzaakt heeft. Ik vraag me af hoe God hier dan tegen aan kijkt. Ik lees in de Bijbel ook niets over zulke kwesties, dat maakt het er niet makkelijker op.

Ik denk dat je mag kijken naar hoe jij Jezus kent, hoe is Hij voor jou als vriend en wat heb je van Hem gezien en meegemaakt. De letter doodt, de geest maakt levend.
Hij heeft je toekomst op het oog en Hij is de vervulling van de wet. Hoe? Liefde en genade. Zo mogen wij ook naar ons zelf kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 20:31

MANNA420 schreef:
Ik denk dat de Bijbel duidelijk is dat een scheiding tegen de wil van God ingaat. Ook staat er dat een vrouw net zolang aan haar man is gebonden tot deze sterft. Dat is voor ons mensen en voor onze tijd misschien een achterhaalde gedachte, maar het is wel wat God zegt en daarom vind ik dat we er gehoorzaam aan moeten zijn.

Had duidelijk te maken met de denkwijze over vrouwen van die tijd. Vrouwen werden soms als meubilair gebruikt en hadden niet veel te zeggen, de verhoudingen lagen totaal scheef. Ter bescherming, omdat ze aan haar lot was overgeleverd als de man haar eruit zette, was daar Gods wet dat de man zorg voor haar moest dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 18:48

FAITH187 schreef:
Ik ben al geringe tijd benieuwd naar iets. Hoe kijkt God aan tegen mensen, die onder wat voor omstandigheden dan ook, meermaals gescheiden zijn? Je leest hier eigenlijk nooit iets over. Men gaat er denk ik van uit dat als je gescheiden bent, dit een keer gebeurd is in je leven. Maar wat nu als dit anders is? Hoe ga je daarmee om, hoe ziet God dit en mag je dan uberhaupt nog wel hertrouwen, als de scheiding op grond van andere redenen dan overspel heeft moeten plaatsvinden?

Ik zou het zelf als een signaal zien... wat is er nou aan de hand, wat gebeurt er steeds, valt iemand steeds op de verkeerde, is het een herhaling van trauma's ... kortom een stukje reflectie en inzichtgevende gesprekken bij een hulpverlener lijkt me geen overbodige luxe om eens op een meer gelijkwaardige manier aan een relatie te beginnen.
En God kijkt verder dan
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 17:42
BerichtOnderwerp: Boekentip

Leuk idee maar er is al een topic hiervoor "welk boek lees jij" of zoiets.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 23:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
Vanavond ergens geweest waar ik ondersteboven van ben,een gezin wat nog lager dan de onderkant van de samenleving zit,anders kan ik het niet omschrijven. Volledig versmeerd huis,asociaal gedrag,prostitutie,enorme geldproblemen etc........

Heftig... is denk ik iets waar je daarna even van los van moet komen maar ja... zoiets raakt je...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 23:25
BerichtOnderwerp: Wat heb je aan vandaag

Ja, wat heb ik nou aan vandáág?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)