Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:17
Onderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren. |
Chat, zeggen dat niemand van de homoseksuelen vrijwillig gekozen heeft voor een relatie van liefde en trouw is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als je zou zeggen dat niemand van de heteroseksuelen vrijwillig elkaar zouden liefhebben en beminnen. Ik ken andersgeaarde mensen die in liefde en trouw samenwonen en daar vrijwillig voor gekozen hebben. En er hoeft helemaal niets geromantiseerd te worden, vaak hebben deze mensen het (vooral in de kerk) al moeilijk genoeg. En een schuldgevoel krijg je vaak aangepraat omdat anderen jou veroordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 22:27
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Het verstand kan ons waarschuwen wat wij moeten vermijden, het hart alleen ons zeggen wat wij moeten doen. (Joseph Joubert Frans schrijver 1754-1824)
(of kan het andersom ook?)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 oktober 2012, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 18:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Basiskennis boekhouding
(weet je hoe vies duitse zoete broodjes zijn ) |
creatief boekhouden?
gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:52
|
|
|
JOL252 schreef: | ik wil maar een klein kroontje zijn hoor, zo'n diadeempje is goed genoeg...
|
ben ik niet met je eens, Jol. Als kroon op de schepping, mag je er zijn! Dus mag je zonder bescheidenheid ook een grote kroon (willen) zijn! Niet zo calvinistisch denken, hoor!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 oktober 2012, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:38
|
|
|
JOL252 schreef: | Heeft dat het uperhaupt bij dieren? Ik dacht/denk dat dat bij de kroon van de schepping thuishoort... |
Ja Jol. laat jij nu de kroon van de schepping zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 22:21
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Yes,Barry dr uit en Bert deed zn mond open Aad werd op zn plek gezet door een der vrouwen......die rooie wangetjes stonden hem eeeenig......
Die paardenmadam van Martin kwam hard over,die moet hij dus effetjes wegstemmen......
De rest van de boeren vielen een beetje weg,kwam niks bijzonders uit.
En dát vond ik er van! |
Is Bert die dierenarts? Goed van Henrieke dat ze hem toch niet wegstuurde, ik vind hem wel lief en eerlijk. Hij zegt niet veel, maar je hoort hem denken. En Aad werd voor het eerst eens aangesproken op zijn gedrag, maar die andere 2 vrouwen zijn nog helemaal weg van hem! Ja, ik heb ook gekeken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 20:28
Onderwerp: EigenZondeTopic
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ranzig en zo .... ach weer eens wat anders dan alle mensen die als ergste zonde het negatief denken over een ander vinden.
enne wij hebben allemaal ranzige zonden en gedachten ..... daar is ons brein helaas toen in staat, want wees eerlijk ....... thee drinken met zijn tweetjes ( nu even ongeacht sexe of geaardheid ) of .......iets verder gaan dan dat , wat is die strijd toch zwaar soms. |
Ik hou wel van theedrinken met iets erbij......is dat zonde?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 30 september 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 20:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is in de tijd van de reformatie erg rigoreus gebroken met ALLE katholieke gebruiken. Zelf denk ik dat de biecht an sich best een goed iets was, tegen een vertrouwensman je hart ff luchten. Die absolutie hoeft er van mij dan niet zo nodig bij, maar t opbiechten geeft toch een opluchting lijkt me. |
Na de Reformatie is men inderdaad wel erg ver gegaan met het uitbannen van allerlei rooms-katholieke gebruiken. En inderdaad is de biecht er daar een van. Trouwens ook bij de rooms-katholieken komt de biecht tegenwoordig veel minder vaak voor. Maar on-topic weer…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 16:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Laat me raden, het begint met de c .... |
Moet het op die stipjes passen, Jol?
Ik heb er nog van genoten ook, maar genieten an sich is geen zonde, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 16:22
|
|
|
Ik heb vandaag de verleiding niet kunnen weerstaan…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 15:06
|
|
|
JOL252 schreef: | en verder is mijn waterijsjesadiction ook nog niet wat het wezen moet...
ps: of was het met 2 d's? |
Kijk, dat vind ik nou zonde, Jol, dat je dat niet weet!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 30 september 2012, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 14:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dit topic is speciaal voor iedereen die over ZONDE wil praten
En dit keer NIET zonden van anderen, zoals homosexualiteit.... nee nee, hier gewoon es over zonden die JIJ zelf begaat... Dus alleen over homosexualiteit praten hier als jij daar aan doet. En ja, je mag ook de bijbelteksten erbij zetten die bewijzen dat JOUW zonden ook errug tegen de bijbel zijn. Mag in iedere vertaling, geen probleem!
En NU ben ik benieuwd |
Aan jou de eer om te beginnen, Pieter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 september 2012, 14:14
|
|
|
Op deze mooie zondag toch nog een opmerking over 1 Korinthiers 6 vers 9 en 10.
Het valt mij op dat alleen de Statenvertaling spreekt over die bij mannen liggen. De HSV heeft er zelfs van gemaakt(mannen) die met mannen slapen. Het woord mannen staat schuingedrukt.
In de vertaling die ik lees, de NBV, gaat het niet over mannen die met mannen slapen, maar over schandknapen en knapenschenders
Zo ook in de andere vertalingen: NBV : Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.
SV: Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
HSV: Of weet u niet dat onrechtvaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, (mannen) die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.
NBG: Of weet gij niet, dat onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet beërven zullen? 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.
WBV: eet u niet dat zij die onrecht plegen, geen deel zullen hebben aan het koninkrijk van God? Maak uzelf niets wijs! Hoerenlopers, afgodendienaren, echtbrekers, schandknapen, knapenschenders, dieven, uitbuiters, dronkaards, lasteraars, oplichters, zij zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God.
GNB: Weet u niet dat zij die onrecht doen, geen deel zullen krijgen aan het koninkrijk van God? Maak uzelf niets wijs: mensen die ontucht plegen, afgodendienaars, echtbrekers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldschrapers, drinkers, kwaadsprekers, uitbuiters, zij zullen geen van allen deel krijgen aan het koninkrijk van God.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 30 september 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:20
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Moed scheppen doe ik wel met 7 bezichtigingen, niet voor niets gesopt en geplenst en huis strak getrokken. |
Ben benieuwd Jol! De komende weken hoeven we in elk geval niet meer te soppen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 14:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Viel die man voor je huis of voor jou? Dat je zijn stille hint niet begreep zeg.........tssssss
Hier verdienen de pubers een mooi centje met de open dag,ze zijn ingehuurd door een makelaar,houden 2 huizen in de gaten............ik wilde ook wel,ik kan goed kletsen,vind verkopen heerlijk en je krijgt nog betaald ook! |
Leanne, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Heb ik weer een stille hint gemist dus.
En Steentje, ja hij was single, maar leuk?mmm.. niet onaardig, maar te jong. Hij wou beneden in het souterrain wilde katten gaan houden, nou...dan kan ik wel gewoon hier blijven wonen toch?
Inmiddels 4 kijkers gehad
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 29 september 2012, 14:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 13:15
|
|
|
al 2 kijkers gehad!!! En nog 2 uur te gaan! Die ene man zou er in principe morgen in kunnen, zegt hij! O ja? Moet ik toch op zoek naar een grote kartonnen doos om in te wonen. (Of een beetje beter zoeken naar een man met huis! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Moest in eens denken aan iets wat ik gisteren las... Heb jij ook de geur van een versgebakken appeltaart??? (geloof erin...geloof er niet in) |
Nee, daar geloof ik dan weer niet in. `k Heb zelf wel een lekker luchtje op, zou dat helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:28
|
|
|
Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen....... Nu nog even de laatste dingen opruimen. Dat er maar veel mensen mogen komen........
(en als er niemand komt is mijn huis weer eens helemaal schoon!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | God is geen oud-gereformeerde ouderling hoor, Hij is veel groter dan Zijn mensen die het allemaal zo goed denken te weten. Daardoor is er plaats voor gescheidenen, homofielen en zelfs voor christenen die vooral schijnheilig waren en de meest genoemde zonde van de hebzucht of de hoogmoed praktizeerden. Daarom ben ik zo blij dat God oordeelt en niet de mens.
Thomas |
Inderdaad bij God is er plaats voor een ieder die hem aanneemt, voor zowel hoogmoedigen, schijnheiligen, homofielen, hebzuchtigen en gescheidenen. Dan kunnen en mogen we zonder angst verder leven en er op vertrouwen dat God ons als Zijn kind ziet en ons niet zal veroordelen.
Vorige week vrijdag schreef ik: Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 17:03
|
|
|
PETRA944 schreef: | ja een van de gruwelijke zonden van sodom was, dat de mensen niet omkeken naar anderen en die hielpen. er was toen geen dreesmann, maar denk dat ze erg egoistisch en hebzuchtig waren, ze keken niet om naar de armere, naar de weduwen en wezen |
Ik las toevallig vandaag een stukje van onze dominee over Ezechiel, ik citeer hem:
“Hun (de inwoners van Sodom) slechtheid bestond niet, zoals helaas eeuwen lang is gesteld, uit het tolereren van homofiele mensen en hun samen leven, zoals wij in onze samenleving kennen, maar vooral uit het schenden van het gastrecht. Volgens Ezechiël 16:49 waren de zonden van Sodom: trots, arrogantie, onverschilligheid ten aanzien van het lot van armen en vreemdelingen. In zo’n samenleving zit altijd veel geweld, agressie en ontaarding. Meestal is dan ook op seksueel gebied – hetero en homo – niets meer heilig of veilig. Maar dit soort ontaarding – in haast elke stad helaas rijkelijk voorhanden – staat ver af van twee mensen die andersgericht zijn, en die in liefde en trouw samen voor het aangezicht van God hun weg zoeken, hoe je daar ook over denkt.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 september 2012, 21:17
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wie kent die wonderdoeken om ramen mee te zemen? Kreeg ik van de week te horen ........ een doek die je vochtig maakt en de ramen mee inwrijft en een andere doek waarmee je het raam droog maakt . Niks geen emmer water meer , geen spons , geen zeem , geen strepen na het ramen lappen , wie kent het? Schijnt niet in de winkel te koop te zijn , alleen via party's . Vissertje die zò iets wel ziet zitten. |
Jij ziet een party wel zitten??? Misschien wil Petra ook wel komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 september 2012, 20:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | Da's niet goed... |
nee he, buitenlamp nu maar uit, schakelaar in meterkast omgezet en... er was licht en het was weer goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 september 2012, 19:57
Onderwerp: gratis afhalen
|
|
|
Bij het opruimen van de garage kwam ik 3 paar houten antieke schaatsen tegen. Ik heb ze ooit eens meegenomen uit het huis van mijn opa. Kan ik er iemand blij mee maken?
(een foto kan ik evt. per mail sturen, ik weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 september 2012, 19:30
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Nostalgie uit de tijd dat ik nog een puber was. Helemaal gek van Donny Osmond. En omdat er nog geen computers waren, spaarde ik plaatjes van hem om in mijn schoolagenda te plakken. Droomde er toen van om hem eens te ontmoeten……
http://www.youtube.com/watch?v=rCN57pbvk8Y Donny Osmond - "When I Fall In Love"
(en zeg nou zelf…hij was toch leuk???) Nu bijna 40 jaar later heb ik nog steeds dromen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 19:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zal het de leeftijd zijn 50 nadert met rasse schreden he |
Voel je niks van hoor, Erika en Jol. (hoewel.....heb net even lekker een halfuurtje mijn ogen dichtgedaan na het eten, nu een bak koffie...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 21:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik zie een schrijffout , Jans. |
hihi, ik ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 21:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zeg ehhh, jans toch; wel eerst je vinger opsteken, hé!! (komma en spatie vergeten bedoel je? )
. |
Ik had mijn vinger opgestoken, hoor. Het is inmiddels aangepast.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 25 september 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 september 2012, 20:48
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hoevaak ga jij op vakantie Mario? Dit is zelfs voor een leraar niet bij te benen.
Thomas, over drie en een halve week weer een week vrij, zal tijd worden. |
Ja, dat weekje vakantie zal tijd worden! Ik zie een taalfout, leraar!!
|
|
Naar boven |
|
|