Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:42
Onderwerp: Taize liederen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hm, ik kan het niet herstellen, lol
Thomas |
jawel hoor ...lol
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:08
Onderwerp: Taize liederen
|
|
|
.... ...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 18:13
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
sorry foutje
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 7 maart 2011, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 13:32
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
sorry foutje...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 18 januari 2011, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 14:43
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Cross, laat de vrouwen zich nou lekker superieur wanen dat ze meer dan wij tegelijk kunnen. We maken hier direct misbruik van toch? Ja schat, helaas, ik kan maar een ding tegelijk, ik ben nu eenmaal een man. Jij als vrouw kunt multitasken, dus doe dit er nog maar even bij....
Thomas, elk nadeel hep se foordeel. |
ai...daar heb je 't al .....een berichtje schrijven én geen spelfouten maken ....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 23 september 2010, 15:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 04:21
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vraag me dan werkelijk af wat de meerwaarde is van je vraag.......je zaait alleen onrust....... | Vind je? Dan verschillen we van mening....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 22 september 2010, 04:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En wat is jouw mening hier nu over? Als je hier een eigen mening neerzet kan je verwachten dat mensen dat absoluut niet met je eens zijn........en dat dan ook bestrijden.......is het boeiende van een forum nietwaar......? Je moet niet gelijk uit iedere zin opmaken dat je iemand veroordeelt........we hebben het erover en zijn het niet eens.....en daarin bestrijden we elkaar, heel wat anders dan veroordelen..... |
ja.....k had alleen een vraag over de manier waarop gereageerd werd.... mag toch wel? t'ís een publiek forum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 10:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als ik me er ook even tegen aan mag bemoeien; bedoelde anita niet eigenlijk te zeggen; ook moslims hebben een ziel, maar wel een ziel die de Heere Jezus niet kent.........? een woord teveel of teweinig kan de hele boodschap veranderen nl..... |
Ja, precies, lijkt mij overduidelijk
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 september 2010, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 05:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor.....
Goed lezen Annette........het ging mij om de toon waarop meerderen hier hun mening presenteren...... |
idem dito Willemijn...het ging mij ook om de toon van je reactie op iemands posting... zich schamen voor een eigen mening??
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 september 2010, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 19:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven.
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt en dat is heel wat anders dan het met iemand of zijn overtuiging eens zijn..... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....! |
...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......???????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 13:08
|
|
|
[quote=IMKE917]Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste. Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen!
...en ontmaskeren... is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan? Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde...(rhetorische vraag)
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 19 september 2010, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 12:16
|
|
|
IMKE917 schreef: | @Annette, even terug lezen in welke context dit is geschreven...... |
Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede.... Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.
In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij... Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 19 september 2010, 12:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 12:04
|
|
|
IMKE917 schreef: | Blijven volharden Gert....dan komt die dag dat jij de hele moslim gemeenschap om je nek hebt hangen voor een knuffel |
Dat lijkt me wel een beetje naief. In de koran staat duidelijk omschreven hoe de moslims christenen zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:29
Onderwerp: waarschuwing;oplichters actief via mobiele en vaste telefoon
|
|
|
KATJA065 schreef: | oppassen |
Een aantal maanden geleden is er wel een waarschuwing van KPN geweest dat een aantal oplichters een kopie van hun logo gebruikten.... Als je gewoon je betalingen langs de reguliere weg laat lopen en nooit ingaat op telefonische aanbiedingen ...dan kan je niets gebeuren...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 18 september 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 september 2010, 15:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Niet teveel denken Loes.... Chat gaat ons echt wel vertellen wie PETRA is!! |
Let me guess....Chat means his Cat....
Annette........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 september 2010, 15:27
Onderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik ken een Ribhouse Texas (van dezelfde keten) die veel en veel dichterbij is, namelijk in m'n eigen woonplaats.
Ik kan het de Noorderlingen wel aanraden, want je kunt er prima eten! |
Bij mij in de buurt is er ook zo'n Ribhouse Texas....ook een aanrader....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.
Thomas |
Beetje stil van deze reactie, mooi!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:21
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek? |
Een spreekwoord....... de 'knuppel in het hoenderhok'..... ...zeg verder niets.... ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:10
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout
Thomas, moet ik het uitleggen?. |
ja, ja, zeg ik ook altijd als ik een foutje schrijf op het bord in groep 7 of 8...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 11 september 2010, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:14
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dit kwaad beperkt zich echt niet tot mannen. En de methodes die toegepast worden zijn bepaald achterbaks. Het is inmiddels al lang achter de rug en ik kan persoonlijk goed met afwijkend gedrag omgaan. Maar ik wil krachtig bestrijden dat dit soort zaken alleen door mannen plaatsvinden die vrouwen lastig vallen. Stalkende dames spelen het vaak met dezelfde methodes die veelal voor het gedrag van ruziënde vrouwen onderling gebruikt worden, kwaadsprekerij, verdachtmakingen, roddels en kwalijke suggesties. Ik had het geluk dat in mijn omgeving het vertrouwen in me groot genoeg was om de dame in kwestie te ontmaskeren. Maar zonder dat vertrouwen kun je van dit soort vuiligheid met voorbedachte rade toch wel flink last hebben, zeker als je je door je werk in een kwetsbare positie bevindt. Vrouwen lijken vaak extremer in alles. Zijn vrouwen goed dan zijn het soms engelen, maar de foute vrouwen hebben op zijn minst duivelse trekjes. Waarmee ik niets af wil doen van het kwaad door mannen aangericht. Maar het kwaad in verbroken relaties is beslist geen exclusief mannelijke aangelegenhei
Thomas, die de woorden van Pieter dubbel wil onderstrepen. |
even uitwaaien aan het wad joh...ziet de wereld er meteen een stuk aangenamer uit....
Wat is er toch met het wad....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 11 september 2010, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:23
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Wie heeft er verstand van (post-)duiven?
Er zit hier een in de war zijnde duif die wanhopige pogingen doet om via mijn bovenraampje mijn flat binnen te vliegen. Heeft de hele voordeur al ondergescheten En gaat niet weg. Blijft bij de deur naar me zitten kijken. Heeft ringetje om. En is ws beetje gewond nu.
Wat te doen?
GrZing!
p.s> zijn tomtom beetje stuk? |
Je mag 'em bij mij brengen of ik kom hem afhalen, ik was zelf ook juist op zoek naar een geringde postduif. De duif doet waarschijnlijk mee aan een wedstrijd. Ik ben lid van de duivenvereniging en geef z'n ringnummer wel door.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 13 september 2010, 03:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:50
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wijze woorden, Chat. Goed dat je weer terug bent en over de relevantie van het Licht, ach daarover stoeien we nog wel een keer.
Licht dat ons aanstoot in de morgen, Voortijdig Licht, waarin wij staan...
Deze fraaie regels uit het Lied aan het Licht van Oosterhuis - de tekst staat in zijn geheel in mijn profiel - geeft het qua betekenis goed weer. De Nederlandse taal schiet wel eens tekort als het gaat om het goed vertalen uit het Hebreeuws of Grieks. Dichters verstaan soms de kunst het onzegbare toch te verwoorden, hoe paradoxaal dat ook mag klinken. En het is niet erg dat ik dat wat relevanter vind dan jij, het zou wat zijn als jij en ik niet meer gingen hakketakken.
En voor die mensen die nu al zolang tegen Chat hebben gefulmineerd: Stop er nu eens mee en zand erover. Vergeven is een eigenschap die bij Christenen past. Het Christendom is geen fundamentalistisch strijdmodel maar een weg ten leven. En hier op Aarde is het zo dat wij al in dit voortijdig Licht mogen staan. Laten we hopen dat dat Licht op ons afstraalt en het een heilzame werking mag hebben.
Thomas, zonder Licht geen Leven. |
Dit 'Licht'straalt niet op ons af, maar dit Licht is Jezus. Uit de Bijbel is te leren dat Jezus Zijn Geest heeft uitgestort en dat de Heilige Geest in ons hart woning heeft. Ons lichaam is dus een tempel van de Heilige Geest, zonder de inwoning van de Heilige Geest zou ik inderdaad niet kunnen leven....maar 'k weet niet of we hetzelfde bedoelen...?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 7 september 2010, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:44
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en daarna dat beeld van God door eigen schuld zijn kwijtgeraakt..... |
en daarna heeft de Heere Jezus onze schuld VRIJWILLIG op zich genomen en volledig onze schild betaald, zodat we nu zelfs zoon en dochter van God zijn....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 7 september 2010, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:37
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Was je aan de kust of op een eiland? Het laatste denk ik haast.
Thomas, wat is het wad. |
Deze keer gelopen bij de waddenzee...er is toch maar weinig wat opkan tegen de zon, de zilte zeelucht, een blauwe lucht met hier en daar een wolkje....een paar meeuwen erbij.....God is almachtig en ik voel me dan zo nietig en klein....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 6 september 2010, 10:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:42
|
|
|
Vanmiddag aan de waddenzee, zon, de zilte zeelucht, mijn hond die de meest gekke capriolen uithaalde waarom iedereen die het zag moest lachen....even een knipoog van God...temidden van alle strijd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:00
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | ELKE KEER ALS IK DE VOLGENDE KEER ZO'N PIEPKLEIN PUNTJE . VAN JE ZIE...
DAN ZAL IK JE HERINNEREN AAN DEZE BELOFTE!
Het stopteken?
Heel mijn mond volproppen met jouw appeltaart tot ik nooit, nee nooit, echt nooooooooooooiiitt meer wat kan zeggen... |
.
.
.
......elke dag zet ik een nieuw puntje voor 'em klaar...maar ....ne rien....
|
|
Naar boven |
|
|