Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 21:39
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik lees echter wel de mogelijkheid voor een volwaardig tweede huwelijk.
De conclusie van mijn eerste weging, Gods Woord, is dus dat het wel kan. Voor mijn tweede en derde weging volgen er nog andere bijdrages... |
ik kan je in deze redelijk volgen en wacht op je verdere bijdrages, waarom je bij een tweede huwelijk als voorganger wellicht liever zou kiezen voor de soberheid van de huwelijks inzegening, in een zaaltje of tijdens een gewone zondagse dienst.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 11 januari 2012, 21:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 21:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En dan hebben we Deuteronium 24 ook nog:
1 Wanneer een man een vrouw zal genomen en die getrouwd hebben, zo zal het geschieden, indien zij geen genade zal vinden in zijn ogen, omdat hij iets schandelijks aan haar gevonden heeft, dat hij haar een scheidbrief zal schrijven, en in haar hand geven, en ze laten gaan uit zijn huis.
2 Zo zij dan, uit zijn huis uitgegaan zijnde, zal henengaan en een anderen man ter vrouwe worden,
3 En deze laatste man haar gehaat, en haar een scheidbrief geschreven, en in haar hand gegeven, en haar uit zijn huis zal hebben laten gaan; of als deze laatste man, die ze voor zich tot een vrouw genomen heeft, zal gestorven zijn;
4 Zo zal haar eerste man, die haar heeft laten gaan, haar niet mogen wedernemen, dat zij hem ter vrouwe zij, nadat zij is verontreinigd geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEEREN; alzo zult gij het land niet doen zondigen, dat u de HEERE, uw God, ten erve geeft.
5 Wanneer een man een nieuwe vrouw zal genomen hebben, die zal in het heir niet uittrekken, en men zal hem geen last opleggen; een jaar lang zal hij vrij zijn in zijn huis, en zijn vrouw, die hij genomen heeft, verheugen.
Ik ben benieuwd naar jullie uitleg........ |
ik lees het als volgt; als een man scheiden wil, en de vrouw inmiddels een andere man 'gehad" heeft, kan de eerste echtgenoot haar niet weer als vrouw kiezen. de vraag is ook of hij dat zou willen, want hij had immers iets in haar "gevonden"?
dus geen heen en weer geflipper, is de boodschap volgens mij.
en na een tweede huwelijk is hij een jaar vrij van byzondere verplichtingen om zijn gezinsleven op te bouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:33
Onderwerp: Vader wat zouden we zonder U doen ...
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Hanne, Om te weten wat God van je verlangt zijn -volgens mij- 2 activiteiten van esssentiëel: 1. bidden helpt hierbij in stilte én met medechristenen; 2. de vreugde van Zijn woord leren kennen en uitleven door Hem je vertrouwen te schenken.
Dit is nogal kort in de bocht besef ik en daarom verwijs ik je naar de site van de evangelische kerk in Dordrecht, ,nl.
"Jozua Dordrecht/Downloads/Preken op THEMA/Letter “V”", daarna “Volhardend bidden” Zondag 22 april 2007 Spreker: Wim Grandia
Veel succes !
Herman |
oke herman; ik denk dat ik de materie qua theorie en praktijk redelijk ken. moet ik nu rechtdoor, linksaf of rechtsaf op DIT moment? het blijft een zoeken, begrijp je?
@ erika.... een afgesloten weg is ook een signaal.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 10 januari 2012, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp deze reactie eerlijk gezegd niet. Aan de ene kant verwachten we van de kerk dat ze ons leren over normen en waarden, maar als ze dan grenzen gaan stellen, vinden we dat we dat zelf wel kunnen uitmaken. Stel je eens voor dat we zomaar klakkeloos alles zouden doen wat de mensen van ons willen, dan krijgen we te horen dat we geen voorbeeld zijn en niet de regels van de bijbel gebruiken. Het is heel gemakkelijk kritiek te hebben op de kerk, maar uiteindelijk heeft het ook met de verantwoordelijkheid van jezelf te maken. En ik vind dat een echtscheiding niet zomaar iets is en dat je dus best wel regels kunt stellen hoe je dat vorm wilt geven. |
stel, chatuliem, ik kom naar je toe in je rol als voorganger van de gemeente, en ik vraag overtrouw aan. - welke bijbelse regels zijn er dan van toepassing om me/ons de dienst zo min mogelijk als feestelijk en geestelijk te doen ervaren? - op welke bijbelse regels baseer je deze beslissing?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toen ik jouw verhaal las...Jolan...dacht ik...voelde ik... JA...zo zou het ook kunnen...zo zou ik het OOK wel willen.... Want ik weet dat er buitenom mijn eigen kerkgenootschap...toch een dominee zou zijn...een gemeenschap zou zijn...die mijn huwelijk in zou willen zegenen...
Dan heb je toch het gevoel...dat je wel Gods zegen hebt gevraagd.... Per slot van rekening dacht ik ook... Als je samen(en daar is dan die voorbereidingstijd zo mooi voor) er over hebt gesproken...als het goed is samen...als het goed is...op je knieen...als het goed is SAMEN...met gevouwen handen... Dan geloof ik ook dat het Gods zegen ZAL hebben... |
dat weet ik wel zeker zeeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, maar moeilijke keuzes moeten ook durven genomen te worden. |
in je bovenstaande reacties denk ik te lezen dat je elk tweede huwelijk niet in zou zegenen, of heb ik dat verkeerd opgevat? en als ik je goed begrepen heb; hoe kun je die keuze dan onderbouwen vanuit de bijbel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:11
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
ik knip en plak even voor het gemak;
12) door het bad Dat is, door de wedergeboorte en vernieuwing des Heilige Geestes, die als een waterbad is, waardoor de vuiligheden onzer zonden gewassen en gereinigd worden, Ezech. 36:25,26,27, waarvan het waterbad des doops een teken en zegel is. Zie dergelijke wijze van spreken Rom. 4:11.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 9 januari 2012, 21:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zal mn standpunt nog even nader toelichten. Een huwelijksinzegening is niet zomaar wat, het is dus belangrijk zorgvuldig ermee om te gaan. En soms vind ik dat er hier ook te gemakkelijk over gedacht wordt. En af en toe mag je als kerk ook wel eens nee zeggen tegen mensen. Bij een eigen relatie wil ik ook geen huwelijksinzegening, dat gaat in tegen mn eigen principes. |
vind je het niet heel wat om iemand te weigeren een zegen te vragen in de kerk, die de eerste huwelijksbelofte nooit verbroken heeft, dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt eeuwige trouw beloofd aan de ander, als je dat een tweede keer doet op dezelfde manier, denk je ook, hoe geloofwaardig is dat eigenlijk? |
net zo geloofwaardig als mijn eerste trouwbelofte, misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf vind ik dat één huwelijksinzegening in de kerk voldoende is. Bij de tweede wordt het ongeloofwaardig is mijn idee. |
wat zou er ongeloofwaardig zijn chatuliem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:12
|
|
|
ik zou dat ter zijner tijd wel willen, maar binnen het kerkgenootschap waar ik lid ben is dat geen optie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De wedergeboorte waar Jezus op duidt is iets wat plaatsvindt bij ons mensen als we Hem als verlosser aannemen en als we ons laten dopen. |
zie je de doop als voorwaarde dan, chatuliem?
mijns inziens is het kennen van Jezus Christus als verlosser voldoende namelijk. de doop is hier de bezegeling van. (net als de huwelijksvoltrekking de verzegeling van de liefde is, bijvoorbeeld.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:56
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | De scholen zijn weer begonnen Gek genoeg was ik het enige gezinslid dat om kwart over 6 fluitend uit bed sprong Om 8 uur zaten ze alle 2 op school en kon ik beginnen met het inhalen van 2 weken achterstallig schoonmaakwerk. T is bijna tien uur, de bovenverdieping blinkt weer, de wasmachine draait en beneden is het weer stofvrij. Zo nog ff een dweil erdoor en dan wachten tot mijn schatjes om 14 uur weer thuiskomen om er onmiddelijk weer een bende van te maken. Maar das niet erg, want morgen is het weer een schooldag |
achterstallig schoonmaak-werk??? vrijdag was alles nog steriel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:51
Onderwerp: Retraite
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben eens in een weekend retraite geweest daar mocht je alleen bij de recreatie even praten.....dat viel mij wel erg zwaar dat stil zijn want ik was met een leuk groepje en ik praat graag..... Wie weet zijn kinderen welkom maar dat moeten dan wel super brave stille kinderen zijn.......(zoiets als die van mij ) |
hmmm..........ik heb een heerlijk kwebbel-meisje die de ganse dag achter me aanhobbelt om alle belangrijkheden des levens met me te delen. haar mondje staat geen moment stil, lijkt het wel.
misschien toch maar eens heroverwegen, dan?
(gelukkig, zo hoef ik niet te vertellen dat ik zelf nauwelijks een half uur zou kunnen zwijgen!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ga je in retraite Hannah dat je deze topic omhoog haalt
|
hmm zou niet eens zo'n gek idee zijn; zouden kinderen ook welkom zijn, denk je, erika?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:08
Onderwerp: Goede machten...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dit gedicht schreef Dietrich Bonhoeffer. De laatste strofe gebruikte ik wel eens (in een vorig en mooi leven) tijdens de eerste vespers van de Advent.
Door goede machten stil en rouw omgeven, Beschermd, getroost, beveiligd wonderbaar, zo wil ik deze dagen met u leven en met u binnengaan in het nieuwe jaar.
Nog drukt de zware last van kwade dagen, nog komt het oude kwellen hart en hoofd. Voor onze opgejaagde zielen vragen wij, Heer, het heil dat Gij ons beloofd.
En zo Gij ons de bittere kelk wilt geven vol leed, gevuld tot boven aan de rand, dan nemen wij hem dankbaar, zonder beven, uit uwe goede en getrouwe hand.
Maar wilt Gij ons nog eenmaal vreugde schenken aan deze wereld en de glans der zon, dan willen wat voorbijging wij gedenken: U zijn ons leven dat uit U begon.
Laat warm en stil vandaag de kaarsen branden: Gij hebt ze in onze duisternis gebracht. Breng, als het zijn kan, ons weer bij elkander. Wij weten het, uw licht schijnt in de nacht.
Zij het dat diepe stilten ons omringen, laat ons toch horen, Heer, nu als voorheen, het lofgezang dat al uw kindren zingen, het volle lied der wereld om ons heen.
Door goede machten wonderbaar geborgen wachten wij rustig, wat ons lot ook zij. God is met ons in de avond en de morgen, en elke nieuwe dag is Hij nabij. |
het blijft een mooi gedicht!! ook ruim een jaar na plaatsing.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 8 januari 2012, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:44
Onderwerp: Vader wat zouden we zonder U doen ...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een gebed tot de Heilige Geest.
Present, Heer, Heilige Geest, wij zijn present, geboeid weliswaar door vele zonden, maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.
Leer Gìj ons, wat te doen en hoe te gaan. Toon Gìj ons, hoe te handelen, om met uw hulp in alles aan uw wensen te voldoen. Wees Gìj alleen èn voorstel èn besluit van ons beraad. Gìj die alleen met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.
Gij, minnaar van het hoogste recht, laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten; laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen; laat gunst noch afgunst ons doen buigen; laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons. Maar bind ons vast aan U, en stevig, door uw genadegave alleen, opdat wij samen één zijn in U en in niets afwijken van het ware.
Laat ons, verzameld in uw Naam, in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten, opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe en het eeuwig loon straks ons wachte voor wat we goed gedaan hebben.
Amen.
(Isidorus van Sevilla) |
en dat vind ik nu juist soms het moeilijke; hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is; hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes? hoe kun je Gods leiding verstaan?
en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt, maar wat ik als angstvrije duidelijke mening neer zou willen zetten, is dat je dezelfde boodschap anders kunt verpakken, zodat het een opbouwende mening wordt, die óók aansluit bij de onzekere kanten die ieder mens in zich heeft, zij het dat de ene mens wat meer onzekere kantjes heeft, dan de ander.
je zou, om een voorbeeld te noemen, het woord cactussen kunnen vervangen door mensen, heb je dat ook wel eens overwogen?
je kunt kwetsende opmerkingen om je heen gooien, of warmte om je heen strooien; werp je brood op het water; en je zult het vinden na vele dagen! stooi geen gif, maar Brood, chatuliem; dat lijkt me een goede levenshouding!
want wat je zaait, zul je ooit, op een dag, oogsten! groetjes van stekeltje, de cactussssssss |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:25
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat stelt Jezus inderdaad, maar wij hier op aarde hebben slechts het begin van de wedergeboorte, en met het proces van het begin van wedergeboorte zijn wij de rest van ons leven mee bezig omdat wij nog steeds in een aards lichaam zitten, en ons aardse lichaam gaat niet mee naar de hemel, ons lichaam moet ook wedergeboren worden na de dood, dan pas zullen wij volledig wedergeboren zijn. |
ik begrijp je gedachtengang harald, maar ik denk dat je een aantal dogmatische termen door elkaar heen gebruikt?
het moment van wedergeboorte is het moment dat je gewassen en gereinigd wordt door het bloed van de Heere Jezus; dit is dus vanuit de mens gezien het moment van bekering.
met het proces van de heiligmaking (zuiveren van het dagelijks leven) is God levenslang bezig om ons op die manier steeds meer op Hem te laten lijken en zodoende wordt ons leven op geestelijk gebied steeds vruchtbaarder in dienst van Hem, komt er meer ruimte in ons hart en leven om Zijn liefde daadwerkelijk te ervaren/voelen en ervaar je als mens ook meer geloofszekerheid. het moeilijke aan dit proces vind ik persoonlijk, dat er juist vaak moeilijkheden worden gebruikt om je te stalen in het vertrouwen op de leiding en almacht van God.
de Heere Jezus stond overigens op met een verheerlijkt lichaam, niet een lichaam in dezelfde vorm als Hij uit maria geboren was, dus. daarom mocht maria Hem (na Zijn opstanding) in de hof dus ook niet aanraken. wanneer wij na dit leven weer op mogen staan om bij Hem te zijn, ontvangen we ook een vernieuwd lichaam.
(zou dat soms een etherisch lichaam zijn, vraag ik me stiekum wel eens af; omdat de Heere Jezus ook dwars door een gesloten deur heen thomas bereiken kon? oke oke; erg vrijdenkerig voor reformatorische begrippen; I know, maar toch; ik vraag het me wel eens af.........)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 8 januari 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 23:32
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Pieter,
Jij bent ook allang ontmaskerd
Je vervuild mijn agenda topic ___________________________________________________________
Mariska, ben je wel op het goede topic?
Je snapt er niks van
Vlieg maar lekker door
Herman, wat heb hier te zoeken man
Stop je energie in iets leukers dan dit |
HANNAH810 schreef: | ehhhmmmm....... woorden in de vorm van je bovenstaande reacties, lj? troost? bemoediging? genezing? afijn, het zal vooral de LIEFDE zijn! |
LOVEJEZUS310 schreef: | Hannah, is dit nu echt het meest haalbare na al die stilte van jou. Hannah, zou zeggen ga gewoon eens zelf een kijkje nemen of ben je bang geworden |
ik stil??? toch iets nieuws onder de zon, LJ? leg eens uit als je wilt / durft?
ik bennie bang hoor; maar je vorm van profetische belefenissen ligt mij persoonlijk niet zo erg.
ps. wat leden hier te zoeken hebben? ieder lid van cm heeft betaald en heeft om die reden het recht te mogen reageren op het forum, begrijp je?
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 23:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:35
Onderwerp: Het weer
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Haaa Josieeentje! ook weer wakker van uw middagslaapje???
owja het weer..... ehh hier is het donker... |
cootje!!!! was jij al KLAAR met je werk???
mond dicht en je regels schrijven had ik gezegt, weet je nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:22
|
|
|
HARALD940 schreef: | ik zeg al niks meer, juf Hannah |
harald, kun jij de juf even haar leesbril aangeven? ik kan hem met mijn ogen "op leeftijd" even niet vinden................
(is je maar geraden, jonchie!! ga lekker voetballen, met dit mooie weer!!* je bent een zoete jongen!!) juf breekt haar hersenpan hoe dat bijdehante joch nou die lettertjes zo ienie minie krijgt............
* just for you, josina........... (dit is toch een onzin-topic, of eh......?)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:17
|
|
|
HARALD940 schreef: | Oh, Hannah wat streng! Ik ga vannacht vast weer nachtmerries krijgen van mijn schoolperiode.... |
had jij je vinger opgestoken harald? of wil je ook strafregels, met je onzinnige praatjes?
en visser; jij blijft na, na schooltijd!
(ehh.....het is hier heerlijk weer geweest vandaag........ geloof ik )
(ieks........is this me?)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:09
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven-Ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven-Ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven-Ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven- ik mag geen onzin schrijven |
had de meester niet gezegt 100 strafregels, cootje??? op je stoel en netjes je werk afmaken! en rap wat!!!
NETJES zei ik!!
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 21:54
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | woorden ontvangen van,
Troost Bemoediging Genezing Maar bovenal van liefde
Mariska, ben je wel op het goede topic?
Je snapt er niks van
Vlieg maar lekker door
Herman, wat heb hier te zoeken man
Stop je energie in iets leukers dan dit |
ehhhmmmm....... woorden in de vorm van je bovenstaande reacties, lj? troost? bemoediging? genezing? afijn, het zal vooral de LIEFDE zijn!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 12:33
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik vind dat het gewoon fatsoenlijk is om even te reageren. Zelfs op een knipoog, ook al is dat niet erg persoonlijk idd. Kreeg ook een keer een knipoog van een heel jong iemand en heb hem daar heel hartelijk voor bedankt, k vond het aardig. Gewoon het feit dat iemand de moeite en de tijd neemt om mij een berichtje te sturen vind ik fijn en daarom reageer ik dan ook. Zou toch normaal moeten zijn? |
en als je daarop een A4-mail terugkrijgt, met een stapel vragen erin, waar je wel even een poosje voor uit kunt trekken om die te beantwoorden, momo? wat doe je dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:54
Onderwerp: Ga je mee 21 jan Castricum duin/boswandeling en restaurant?
|
|
|
NATHANYA830 schreef: | Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Nico576 (53) regio 0165 marcel188 nico576 marsjg??
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Joke317 (60) regio 0228 onder voorbehoud, mss met introducé tink
Misschien komen er nog wel onverwachte aanmeldingen die ons kleine groepje wat groter maken?
Vooralsnog stel ik voor om om 14.30 uur te verzamelen op de parkeerplaats van de Hoep, hier een link met routebeschrijving: https://www.pwn.nl/PuurNatuur/BezoekersCentra/DeHoep/Pages/default.aspx
Afhankelijk van de opkomst en het weer kiezen we om 15.00 uur een route, waarna we ons te rusten zetten bij Johanna's hof, aan dezelfde parkeerplaats.
Bij een eerder uitje hebben we allemaal onze eigen rekening betaald en dat beviel prima. Iedereen kan het zo gek maken als hij/zij wenst.
Ben ik nog dingen vergeten te vermelden? Dan hoor ik het wel. Heb je nog ruimte in je agenda? Sluit je dan gerust aan. |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 januari 2012, 09:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 09:54
Onderwerp: On-topic topic.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk je echt dat ze zo diep nadenken hier? Ik denk gewoon dat ze te weinig inhoud hebben. |
vanuit de privé-contacten die ik met de mensen heb, die lollige bijdrages leveren, weet ik dat er wel degelijk diepgang is, chatuliem. ik denk dus dat je opmerking, dat mensen geen diepgang hebben, zeer onterecht is. wanneer je de moeite zou nemen een stukje terug te bladeren in dit forum, kom je ook zeer duidelijk onderbouwde bijdragen tegen van de personen die ik nu bedoel.
ik denk dat de ene mens ook wat meer sociale contacten in het dagelijks leven heeft, dan de ander. ook zijn er mensen die de hele dag door omstandigheden thuis zijn, en zo via christianmatch wat aanspraak zoeken. dit heeft niet te maken met het missen van diepgang, maar met een stuk verveling of behoefte aan contact.
zelf vind ik het best wel wat tijd kosten om een goed onderbouwde, zinnige bijdrage te leveren op bijvoorbeeld een bijbels onderwerp, en die tijd ontbreekt me op dit moment gewoon. wanneer die bijdrage dan slechts half gelezen lijkt te worden, en je om de paar pagina's de bijdrage opnieuw geplaatst dient te worden, om duidelijk te krijgen wat je geschreven en bedoeld hebt, dan ontbreekt mij daarin wel eens de moed.
dat neemt niet weg, dat ook ik soms denk; "pffff........kan men dit niet op een andere manier doen? privé-chatten wellicht?" nadeel in deze is dat men beide dan online dient te zijn en chats dient te willen ontvangen; wellicht is dat de reden dat het forum als chat wordt gebruikt?
mijn ergernis bestaat vooral in het plaatsen van geirriteerde of confronterende reacties die mensen kwetsen en werkelijk kant nog wal raken. zoals wanneer iemand de moeite neemt om een gezellige activiteit te organiseren, (wat naar mijn ervaring toch best heel tijdrovend kan zijn,) en voorts alleen bakken commentaar over zich krijgt heengestort.
wellicht kan het helpen wanneer de redactie van christianmatch wat duidelijker merkbaar meekijkt? dat leek in het verleden toch wel goed te werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 00:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is natuurlijk een open deur voor jou. Je weet net zo goed als ik dat dat niet zo werkt. Formeel juridisch gezien is onze schuld kwijtgescholden bij de doop. Dat weerhoudt ons niet verantwoordelijkheid te nemen voor de rest van ons leven... |
nee, chat; bij de wedergeboorte!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 23:05
Onderwerp: Ga je mee 21 jan Castricum duin/boswandeling en restaurant?
|
|
|
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Joke317 (60) regio 0228 onder voorbehoud, mss met introducé
t wordt een klein kluppie dan?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|