Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:54
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De bron van roken is ook occult.
THOMAS968 schreef: Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.
Duszzzz....
Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..
Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.
Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.
Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.
Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...
Mazzel! |
Dus de chinees is ook occult met zijn Boeddha beeldjes?????? Het overgrote deel van ons leven bestaat dan uit occulte dingen geloof ik..... Ik hou van yoga en van chinees.......en mensen moeten misschien eens wat drukker zijn met hun eigen geloofsleven dan dat van een ander......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:14
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | helaas Zo'n heftige verliefdheid zet misschien wel je werled op zn kop maar is geweldig |
Het is geweldig maar leidt het tot een volledige relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat uiteindelijk of je wel of niet verliefd kan worden op de ander. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht tussen jullie zijn. En dat is niet te forceren, het is er of het is er niet. En dat klinkt hard, maar zo is het uiteindelijk wel. Als je je niet aangetrokken voelt of je hebt een bepaalde afkeer van de ander, kun je het nog wel proberen, maar de kans dat het slaagt is buitengewoon klein. En hoe langer je een echte ontmoeting uitstelt, hoe ingewikkelder het kan worden. Nu praat ik dus vanuit mijn eigen ervaringen. Ik heb een tijdje gechat met iemand en toen ik haar ontmoette bleek ze niet de vrouw te zijn van mn dromen. Dat geeft niks, kan gebeuren. Maar in de tijd ervoor had ik mij in pv chat heel kwetsbaar opgesteld en haar dingen verteld die ik aan niemand anders zou vertellen. Dus, ik had mn hart uitgestort, en het bleek toch niks te worden. Ik schaamde me dus letterlijk voor datgene wat ik verteld had en het ging zelfs zo ver, dat diegene ging dreigen dingen door te vertellen. In het ontwikkelen van een relatie wordt altijd gezegd, dat je je kwetsbaar op moet stellen. Dan is de vraag in eerste instantie, aan wie stel je je kwetsbaar op? Voordat je het weet maak je dezelfde fout als ik en heb je een heleboel van jezelf laten zien aan iemand die je helemaal niet kent. |
ik denk dat een relatie heel goed kan groeien als je het de tijd geeft......is mijn ervaring.... Op onze leeftijd heb je allemaal je verleden bij je en dat maakt ook dat de acute verliefdheid ook wat minder wordt......., dat klinkt wat negatief en zo bedoel ik het ook niet maar ik vind het wat naïef om te zeggen: ik werd niet op één oogopslag verliefd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:48
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
JOL252 schreef: | Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is. |
Is dat wel ? Je kan altijd een goede vader hebben gehad en dus wel het voorbeeld van een goede vader......maar dingen kunnen veranderen en dan is het op dát moment niet meer een goede vader..... Als ik met mijn broers en zussen over mijn vader praat lijkt het wel of we allemaal een verschillende vader hebben gehad dus de blik van kijken is en blijft altijd een heel persoonlijke......ook al heb je het over dezelfde vader....... verrassend soms om te horen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk onzin wat je neerschrijft. Ik heb duidelijk de contekst aangegeven waarin ik vind dat dit opgaat. Dat Carmen een andere contekst schildert doet niks af aan datgene wat ik vind over dat wat ik zie. Het gaat pas mis, als je mijn stelling toepast op een andere contekst... |
Ik kan het maar niet bevatten dat jij soms niet begrijpt wat mensen schrijven en dat dan maar -heel onaardig- af doet als onzin.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:40
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja en zeker als mensen op de een of andere manier beschadigd zijn er daardoor nu hulp nodig hebben. Je kunt toch niet voor een ander invoelen hoe erg zn leed is? |
Nee, en dan nog eens, je eigen leed is je eigen leed.....daar kan je niet aan denken in orde van de ander heeft het erger of minder erg....... Op dat moment is het jouw verdriet en jouw leed en daar moet je wat mee.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:39
Onderwerp: Met elkaar de bijbel door
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Oke; thnx voor de tip!
Maar lijkt het je ook leuk om hierover met elkaar van gedachten te wisselen op dit forum? |
Als ik al zie hoe hier de Bijbelteksten verschillend opgevat worden vraag ik me af of het dan zinnig is om ze samen door te nemen zonder al te veel gebakkelei......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | (sorry als ik voor mn beurt praat; je vraag was geadresseerd aan chat)
Nee; dat vinden ze niet. Het voert mij te ver om hier te gaan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt. |
Ik denk dat ze dat zeker wel vinden hoor......(ook praktijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | I n principe heeft hij gelijk. Stel je je eens voor dat je weken met iemand chat, en uiteindelijk blijkt hij in het echt tegen te vallen. En dat komt vaker voor dan je denkt. Je kunt nog zo goed met elkaar chatten of bellen, maar het draait uiteindelijk om de echte ontmoeting. Daarom vind ik ook dat je zo snel mogelijk elkaar zien moet, om te kijken of het zin heeft om met elkaar verder te gaan. En net zoals Tea vertelde, stel je geen hoge verwachtingen van die eerste ontmoeting. Stel voor jezelf alleen maar de volgende vraag: is het de moeite waard om verder met hem te gaan. |
Ik denk dat het ook net is wat voor keus je maakt.....je kan ook denken we hebben zoveel leuke gesprekken gehad, die kan je niet veranderen......de sportsokken in sandalen wel......Soms moet je ook door bepaalde zaken heen kijken......en het nog een kans geven.... Als je al in één oogopslag denkt dat is niets terwijl je wel goede gesprekken hebt gehad? Klinkt wat onaardig moet ik zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:19
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja maar dan moet je dus maar met iedereen gaan daten die op je reageert omdat je hem dan pas echt leert kennen? das vermoeiend, voor mezelf denk ik beter eerst wat mailen, dan zie je toch wat meer dingen over die persoon toch???? petra die het heel date gedoe een tijdje opgeeft . het maar moeilijk vind zo,n datingsite. |
Je kan bij een ontmoeting natuurlijk ook afknappen op onbenullige dingen(witte sportsokken in sandalen bv.) en wat weegt dan tegen wat op? De leuke gesprekken of de afschuwelijke witte sportsokken in sandalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel.... |
Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook? Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat geloof ik wel . Er zit ieder geval een gordijnentots op . En daar heb ik em maar op gezet. Ik wilde nog de gebruiksaanwijzing raadplegen maar ik weet niet waar ik die nu weer opgeruimd heb. |
Heb je wel de haakjes in een zakje gedaan en toen pas de gordijnen in de wasmachine?
Het is veel handiger de bovenkant van je gordijnen even in een plastic (wit) zakje te doen en dan incl gordijnen in de wasmachine, scheelt veel werk....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 27 augustus 2012, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:15
|
|
|
PETRA944 schreef: | maar ja, al een paar dagen negeer ik maar dat je bijna bij alles wat ik schrijf, negatief op me ingaat, me belachelijk maakt op het forum. en jij willemijn gaat maar door en door. leuk is het zo niet voor mij op het forum meer moet ik me dan bij ieder schrijven gaan verdediggen tegenover leugens. sommigge mensen op dit forum zitten echt niet lekker in hun vel, en begrijp het best, ben ook niet boos op je willemijn, je trapt van je af vanuit je eigen pijn. en ik hoop dat jezus je wonden heelt. maar dat wil niet zeggen dat ik me grenzen niet bewaak, ook ik heb gevoel en bij deze trek ik me terug van het forum en hoop dat de rust terug keert op het forum, en fouten, miscommunicaties maken we allemaal wel eens, jammer willemijn dat je je eigen fouten niet toegeeft eerlijk en inziet dat je anderen onterecht kwetst. en er gewoon maar mee door blijft gaan. |
Begrijpen doe je me in ieder geval niet, dat is wel helder.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:13
Onderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Héhéhé, het is maar 4 jaar hoor... |
Maar er zijn toch ook kerken waar gewoon gemeenteleden mogen komen bij het Censura Morum? Dus Erika, misschien heb jij ook wel een beetje gelijk? Ik lees het nl wel eens zo'n oproep in het refokerkblad, vandaar....Als het dan alleen voor de kerkenraad is hoeft dat toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:34
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af? |
Weet je wel wat stalken is vraag ik me in alle ernst af? Ik reageer op jouw schrijfsels en daar is een forum voor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Lieve mensen allemaal, Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje. PUNT. Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie. In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken. Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend. Huhm. |
Ik ben het met je eens Ijsje.....iedereen zou eens een les moeten volgen en dan een mening hebben.......Wie weet een CM uitje.... Grapje hoor..... Voor mij is het een gezellig avondje uit met vriendinnen en de het lijf weer eens gestrekt en weten en voelen waar je spieren zitten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bij ons komen avondmaalsgangers die dat willen samen in de week van het avondmaal om zich voor te bereiden op het avondmaal. En Censura Morum wordt daaraan vooraf gehouden, en wat ik er altijd uit hetb begrepen is dat ieder gemeentelid zich dan kan vervoegen bij de predikant en een kerkeraadslid om als ik bv zou weten van Willemijn dat ze iets heeft gedaan wat echt niet zou kunnen zeg maar hoereren (sorry Willemijn echt gewoon een voorbeeld hoor weet dat dit abxoluut niet waar is) dat ze van het avondmaal onthouden kan worden... Echter wordt er bij mij weten nooit gebruik van gemaakt heb het tenminste nog nooit gehoord of gemerkt!
Enne nee W dat andere was ook met een he!! |
Toch is dat wel een mooie gedachte om voor het Avondmaal samen te komen om je daarop voor te bereiden.....juist ook voor mensen die heel veel moeite hebben om aan het Avondmaal te gaan......en dat zijn er meer dan je zo denkt... Is zo'n Censura Morum dan niet een soort kliklijn? Met alle respect hoor? Ik dacht altijd dat het meer voor je persoonlijk was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:07
|
|
|
PETRA944 schreef: | willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over |
Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM. Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik) |
Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben...... Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Alleen geef je andere mensen de schuld die daar niks mee te maken hebben. Het is ronduit schandalig dat je zulke mails gehad hebt en als ik jou was, zou ik de redactie inschakelen. |
Nee hoor, ik geef mensen de schuld die lelijk en onterecht tegen me doen.....Wil het lijstje nog wel weer een keer opnoemen van het forum? Jij vond ook dat ik mensen door het slijk haalde en gemeen deed..... Juist van jou verwacht ik dat soort dingen niet want je zet wel een beeld van mij neer...... Maar er is genoeg over gezegd.....ik ga mijn energie er niet meer in steken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Over je taalfout? Zoals je weet ben ik altijd precies in de spelling. Maar ik hou ook rekening met de persoon, die er achter zit. En idd, mijn tenen krommen vaak. En af en toe zeg ik er wat van, vooral als je woorden gebruikt, die een heel andere betekenis hebben.... |
Je weet best dat ik goed Nederlands schrijf en dit was een foutje van de spellingscontrole die het anders neerzet......dus om daar nu zo flauw over te doen......kijk naar de boodschap van het verhaal, veel belangrijker.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wie zegt dat we geen respect voor je hebben of voor je mening? We kunnen het niet met je eens zijn, omdat we vanuit de Bijbel andere dingen lezen. Maar dat zegt niks over het respect voor jou als persoon....Dat mensen je vervloeken vind ik ook niet kloppen, en dat vind ik ook te ver gaan. Maar de discussie is tot nu toe alleen maar geweest over argumenten, niet over jou als persoon. |
Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Kijk dus maar uit voor de achtergrond van je dierbare bakkie koffie.... de profeet Mohammed heeft er wat mee te maken... |
Jol! Straks is een kopje koffie ook nog occult! Ik drink wel altijd een lekkere kop cappuccino na mijn yoga les.....dus in de ogen van anderen zou dat ook best occult kunnen zijn....ik zal het wel horen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:47
|
|
|
JANE410 schreef: | In dit antwoord kan ik me vinden. Als je terug gaat naar de bron waar het vandaan komt: vanuit het hindoisme/india, zij geloven niet in de GOD van de bijbel. Zij geloven in het goddelijke in jezelf zoeken. Ik geloof dat het belangrijk is als je in Christus bent, dan heb je geen yoga nodig. In Cristhus vind je alles. Maar ja, zo denk ik erover |
Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja hoor, maar ik heb het idee dat we in cirkelredeneringen belanden. De argumenten zijn uitgewisseld en ik wil daar dus een punt achter zetten.... |
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven.......jammer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:43
|
|
|
BERT168 schreef: | willemijn...Jol stelde je de vraag waar staat dat in de bijbel over Yoga wordt gesproken,kun je daar ook wat teksten van laten zien, of moeten we dat in de bijbel zien te vinden door tussen de regels door te lezen? |
Je kent de Bijbel toch omdat je die naar de letter leest? Of lees je alleen wat jou uitkomt en daar vervolgens anderen mee om de oren slaat omdat je gelijkt denkt te hebben? Iedere uitleg die ik hier heb geprobeerd te geven wordt door mensen die zich christenen noemen (in woorden niet in gedrag) om zeep geholpen.....want men wil niet anders dan zien dan het als occult zien....... Prima, ik vind het verder zonde van mijn tijd om er energie in te stoppen......
Laten we eens over stappen naar het occulte roken en wat dat onze samenleving kost aan zorgkosten? Of....het aantal diabeten wat enorm stijgt door onzorgvuldig leven en nonchalant met je lijf omgaan en die ook zorgt dat de gezondheidskosten de pan uitrijzen......Staat dat ook in de bijbel dat dat mag? Weet je vast wel Bert....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je bedoelt interpreteert...interumperen is in de rede vallen |
detail, je begrijpt best wat ik bedoel te zeggen, jammer dat je dat dan negeert en wel op over een schrijffout valt......ik zie hier trouwens wel dramatischer fouten met het Nederlands... maar gelukkig hebben we jou als verbeteraar.....ik las pas: ik leesde ergens......val je daar niet over?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In eerste instantie ben ik dus niet diegene geweest die gezegd heeft dat je geen christen bent. Bovendien heb ik geen hatemail naar je geschreven. Ik veroordeel yoga, omdat de Bijbel daar duidelijk in is. En dat is voor mij de grens, en de norm. En als mensen je dan proberen over te halen om die grens maar niet zo scherp te zien, dan blijft er niks over. Dan ga je zelf je grenzen stellen en dan wordt de Bijbel een voorleesboek leuke verhalen, maar verder niet. Geloven is nooit af, dat ben ik met je eens. Maar de grenzen die God stelt zijn niet voor niks. En die respecteer ik ook. En ik kan duisternis niet tot een heel klein beetje licht maken. |
Jij kan inderdaad de duisternis niet tot licht maken want jij ben t ook maar een gewoon mens en geen God........En jij stelt zo je eigen grenzen in naam van God.......en hoe jij de Bijbel interrumpeert....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:55
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, goede vraag!
Gelukkig(!) wordt bij ons de voorbereiding vooral gelegd bij een ieder persoonlijk...kan ik aan God verantwoorden dat ik aan het Avondmaal ga en niet ik kan niet aangaan omdat die en die ook aangaat... Idd...een ieder beproeve zichzelf en niet de ander! |
maar.....waarom is er dan dat Censura Morum vraag ik me dan af?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:49
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het Heilig Avondmaal volgt op het hebben van het Censura Morum. In 1e instantie is het idd iets voor de kerkenraad, maar in weze is het de opdracht die elk gemeentelid meekrijgt in de week voorafgaande aan het Avondmaal... |
Ik dacht ook dat het voor een ieder persoonlijk geldt.....Boeiende discussie wel, zou je met iemand aan het Avondmaal gaan die op yoga zit? Of zou ik met iemand aan het Avondmaal gaan die het verafschuwt en veroordeelt?????
|
|
Naar boven |
|
|