ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:40
BerichtOnderwerp: Kinderkamp

CHATULIEM619 schreef:
Voor jullie is het morgen een rustdag, voor mij niet zozeer.

Misschien op maandag wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:37
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Daar heeft ie zijn handen vol aan Clown smiley

Ach ja, je bent er zo druk mee als je zelf wilt hè. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

JONATHAN890 schreef:
ach...... mis jou ook hoor
en nog wel aantal mensen zo te zien !!

enne...ik hield het 17 dagen vol zonder CM

Tja, je zult het toch moeten doen met de mensen die er wel zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem

WILLEMIJN232 schreef:
Op de gezondheidszorg na dan he Knipoog smiley
Met grenzen stellen maak je niet altijd vrienden dat klopt......maar collega's moeten er ook aan wennen dat je die grenzen stelt.....
Maar ach.....het blijft een mooi vak.......

Als ik niet het onderwijs wat ingegaan, was het zeker de zorg geworden. Knipoog smiley 'k Heb daar toen ook wel even over na moeten denken. Naast de gewone werkdruk in de zorg, lijkt het mij ook pittig om wisselende diensten te draaien. 't Onderwijs voelt wel als m'n bestemming wat betreft werk. Ieder z'n vak hè. Lachende smiley Zit ook een beetje in de genen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:37

THOMAS968 schreef:
Toch blijft het ernstig dat een fulltime onderwijsbaan fysiek moeilijk meer op te brengen valt zonder dat het gaat knagen. Al zijn er meer sectoren waar dit zo werkt, in kringen van verpleegkundigen speelt dit ook. Een te ver opgevoerde werkdruk zou vermeden moeten worden. Boven de 50 lukt het in de twee sectoren die ik noemde haast niet meer. Ik vind het uit economisch oogpunt wel begrijpelijk dat de arbeidsparticipatie onder ouderen toe moet nemen maar wat meer oog voor de afnemende fysieke mogelijkheden naarmate de leeftijd vordert, lijkt me wijs. In het onderwijs is ziekteverzuim zelden kortdurend en het cijfer wordt bepaald door langdurig ziekteverzuim, in de praktijk burn-out. Vrij vertaald: mensen melden zich niet snel ziek en gaan zo lang door dat ze er aan kapot gaan. Het betrokken zijn bij je werk is te schadelijk voor je gezondheid helaas. Bij verpleegkundigen is in de cao nu opgelegd dat vrouwen boven de 55 weer nacht- en bereikbaarheidsdiensten moeten draaien. Wat er dan gebeurt als er sprake is van een personeelstekort is dus wel helder. Verstandig beleid valt van de overheid, maar ook van de werkgevers in de zorg, niet te verwachten, dus je zult je eigen grenzen moeten bewaken. Ik moet wel zeggen dat je er ook zelf aan bij kunt dragen dat je plezier in je werk houdt. Als je de zaken zo in kunt richten dat je met nieuwe uitdagingen bezig bent, dan wel wat meer op routine werkt, kun je je arbeidsvreugde langer behouden. Maar ik zit wat dat betreft in een situatie dat ik daar veel invloed op heb. Voor veel mensen is dat helaas niet zo.

Thomas

Een goed en helder stuk! Het bewaken van je grenzen, kan wel een schuldgevoel opleveren. Je kunt het gevoel hebben dat je te vaak nee zegt en dat je je werk niet goed genoeg doet. Het kan voor je gevoel altijd beter. Ik denk wel dat juist de mensen die dat gevoel hebben, de mensen zijn die zich met hart en ziel in (willen) zetten. Het zijn de meest gemotiveerde en betrokken mensen, die je juist niet kunt missen. Dat is erg jammer en zeker iets waar verstandig beleid op gemaakt zou moeten worden. Zolang dat niet gebeurt, moet je zeker zelf stappen zetten. En het is heel belangrijk om plezier en uitdaging in je werk te houden, daar ook energie in te steken. Ook het benoemen van de dingen die leuk zijn, vind ik heel belangrijk. Een team is daar ook heel belangrijk in, stimuleer je elkaar of praat je elkaar de put in. En dan is er geen mooier vak, dan het onderwijs. Dit probleem zal vast in meerdere sectoren voorkomen, de maatschappij is ook veeleisender geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Queen and gospel

PIETER649 schreef:
er word hardop afgevraagd hoe je dat als christen kan doen.... met als achterliggende mening ( en dat straalt er werkelijk van af ): dat kan NIET als christen...

Het zou kunnen dat een mening, tegengesteld aan de jouwe, je totaal niet bevalt. Soms wordt dit dan afgereageerd op de persoon, die - vanuit overtuiging - zijn mening zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: ervaringen met seeddaten

PIETER649 schreef:
jij zou best es willen seed daten marijan???

Toch maar niet Pieter!!! Geschokte, onthutste smiley Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 14 augustus 2010, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:51
BerichtOnderwerp: ervaringen met seeddaten

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht echt: is dat nu een nieuwe vorm van daten????

Die houden we erin Petra...... Knipoog smiley

Dat dacht ik nou ook al. Weer een nieuwe vorm van daten. Maar helaas.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:50

THOMAS968 schreef:
Dan weet je eens wat leerkrachten doormaken Chat, die hebben dit als baan.....

Thomas, nee nee, ik bedoel niet het slapen Engeltje smiley

Jij snapt het, Thomas Knipoog smiley

Marijan, voor wie de uitputtingsslag maandag weer begint. Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:47

PIETER649 schreef:
tuurlijk... niets moet, het mag... en ondertussen wel ff iemand met een schuldgevoel opzadelen.. Gefrustreerde smiley

ik luister alleen naar muziek in de auto, en dan alleen radio, als ze t van mij moesten hebben ging de muziekindustrie compleet failliet.
geen knaak over voor n cd, ook niet illegaal gedownload ofzo...

vroegah, toen alles betah was, kocht ik veel hardrock, AC/DC Guns n Roses Metallica... heerlijke muziek!!! Verliefde smiley ook nu geniet ik als die muziek op de radio voorbij komt Lachende smiley

Je mening zeggen over iets, is toch niet hetzelfde als iemand met een schuldgevoel opzadelen Smiley die vol vragen zit Ik snap je niet zo goed, Pieter. We hoeven elkaar op een forum toch niet naar de mond te praten. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

De apen in Apenheul, vooral die 2 die zo heerlijk aan ’t knuffelen/kroelen waren. Daar kun je uren naar kijken! Ook de gorilla’s vond ik helemaal geweldig. Prachtig, om hun – soms zo ontzettend arrogante - gedrag te bestuderen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 19:43

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je nog geluk dat je heerlijk drie weken op vakantie kan zonder dat je werk instort Knipoog smiley
We hebben altijd de illusie dat het werk niet zonder ons kan en dan krijg je die lange dagen en het gevoel onmisbaar te zijn.....
De realiteit is echter dat je werk heus niet instort omdat jij er niet bent......
Grenzen leren stellen is mijn ervaring........Herken het goed Jonathan, ik ben recent een vrij lange periode ziek geweest en ik kwam weer terug en ik kwam tot de constatering dat het zonder mij ook wel doorging.......De zin van ziek zijn noemde dat eens een wijs mens.........

Bedankt voor je wijze woorden, Willemijn. Dat is precies waar het om draait, grenzen stellen! En dat is iets waar ik dagelijks mee bezig ben, daarin ben ik nog lang niet uitgeleerd. Het valt niet altijd mee, omdat ik – als ik zou willen – alle avonden wel zou kunnen werken. Er is altijd iets te doen, het kan altijd leuker en beter. Maar dat wil ik dus echt niet (meer). Vanaf 1991 heb ik fulltime gewerkt, maar vanaf maandag ga ik iets minder (1 dag vrij in de week) werken. Dat is een bewuste keus, waar ik al langere tijd over na heb gedacht. Ik zie er erg naar uit, wat niet zegt dat ik m'n werk niet met plezier doe. Dat is gelukkig wel zo. Het leven draait niet alleen om werk (en salaris), maar er is meer waar je je tijd en energie in kunt steken. ’t Is beter een burn-out te voorkomen, al zal ik nooit durven zeggen dat mij dat nooit zal overkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:44

THOMAS968 schreef:
Langzaam groeiend gras uitbeelden?

Heel simpel:
Ik liet gewoon mijn baard staan, Marijan!

Thomas, net geschoren, en ik ben niet een man waarbij ongeschoren wel goed staat, dus helaas en bovendien kan ik dan burburry opdoen en dat vind ik wel lekker eigenlijk....

Ook zonder foto, zie ik het bijna Twijfelende smiley voor me. Knipoog smiley Je beschrijft het in ieder geval goed! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:21

THOMAS968 schreef:
Langzaam groeiend gras moeten uitbeelden, is nog erger.

Thomas

Misschien kun jij dat even voordoen, Thomas. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Wel even een foto plaatsen hoor, als het gelukt is. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:13

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk eerder dat de leiding hier veranwoordelijk voor was, maar hoe kan je nu het beste een worm uitbeelden????

Uploaded with ImageShack.us

Je doet 't best goed, Chat! Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Ik zou het je niet nadoen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:20

CHATULIEM619 schreef:
Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us
Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel.

Jaja, kinderen zijn snel en slim! Lachende smiley Heb je een goede en leuke week gehad?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:02

GRIFFIN748 schreef:
dan is wat ik nu op de radio hoor ('knocking on Heaven's door, Guns&Roses) helemáál fout, volgens sommigen.

't is verdikkie gewoon een goeie plaat, net als zoveel andere platen (ja, ook van Queen en Rammstein). waarom moet er toch altijd wat achter gezocht worden?

* Z U C H T *

En ik wil zo graag iedere dag een portie friet met 2 kroketten erbij eten, maar dat doe ik toch ook niet. Dan weeg ik over een maand 100 kg, wat niet goed voor me is. Huilende smiley, smiley in tranen Maar ik wil het zo graag, want ik vind het zo lekker. Knipoog smiley Lachende smiley Ik kan natuurlijk ook m'n kop in het zand steken, wel lekker makkelijk.

* ZUCHT *

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 14 augustus 2010, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:50

Iets nalaten wat je prettig vindt, is nooit fijn. Want laten we eerlijk zijn, er is veel 'troep' te horen. Is het zo'n grote opgave, om niet naar bepaalde muziek te luisteren? Ook ik weet wel zeker dat bepaalde muziek 'fout' is, maar gelukkig zijn er genoeg goede alternatieven waar je wel naar kunt luisteren. Ik mis Queen niet hoor, al heb ik er in het verleden ook wel naar geluisterd.

Je kunt dus 2 dingen doen; alle kritiek afdoen als onzin óf je gaat zoeken naar muziek, die wel verantwoord is. Daar kun je ook zeker van genieten! De keus is voor mij niet moeilijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 09:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Genieten zeg, van die oude nummers van Silverwind, Don Francisco en anderen! Lachende smiley

Keith Green Oh Lord, You're Beautiful

http://www.youtube.com/watch?v=JQ3lvN4tQmY&feature=related

De versie van MW Smith raakt mij iedere keer weer, als ik 'm hoor. 'k Heb altijd gedacht, dat dat 't origineel was.

http://www.youtube.com/watch?v=ERbh0hnzKE4

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 14 augustus 2010, 09:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:16
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

BEHAPPY332 schreef:
Je was me voor, je zat al op 1.000 !!!!

Inmiddels 1001 Lachende smiley

En dan nu weer over naar de picknick in Ede!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:09

WILLEMIJN232 schreef:
Mannen spreken af en toe in raadselen Marijan Knipoog smiley

Dat kun je wel zeggen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:06

THOMAS968 schreef:
GedachteNloos, Willemijn. maar ach als vrouw moet dat geen probleem zijn, he, vrouwen hebben kennelijk als ik je zo lees maar één gedachte.... Engeltje smiley

Thomas, gaat nog niet aan het werk.

Wat bedoelt hij toch, Willemijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:42

Sorry, was ff off-topic. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:41

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zal toch blij zijn als de onderwijsmensen weer aan het werk gaan, kunnen we weer gedachteloos stukjes voor het forum schrijven......... Knipoog smiley
Zou iedereen nu een tic van zijn werk hebben???? Verraste, verbaasde smiley , ik denk van mijzelf van niet maar zal toch eens in mijn omgeving informeren Knipoog smiley

Sorry, wel een beetje off-topic......

Gemeen hoor, Willemijn. Huilende smiley, smiley in tranen Maar eh.....misschien heb je gelijk, kunnen we ons weer op het schrijfwerk van de jeugd gaan richten. Arme kids. Knipoog smiley

En een tic zul jij ook vast wel hebben, toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

PS Is het nu gedachteloos of gedachtenloos Smiley die vol vragen zit Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 14 augustus 2010, 00:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben wel met tv opgegroeid maar kon wel zwaar refo zijn zo weinig kijk ik......
Heb er twee in mijn huis en vind het heerlijk om een kro detective of spoorloos te kijken.........lekker op de bank na een dag hard werken of 's winters in mijn bed even laag complex tv kijken......goede vorm van ontspanning en even je werk loslaten........
Het leven hoeft toch niet allemaal zo serieus en zwaar te zijn, er mag toch ook tijd zijn voor een "luchtige noot"? Verraste, verbaasde smiley

En ik bedenk me net dat Boer zoekt Vrouw toch ook wel een favo programma is........vooral om de volgende dag te bespreken met je collega's........gezellig toch..... Lachende smiley

Bij mij toch ook wel, Willemijn. Knipoog smiley Zo'n programma geeft uren gespreksstof. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 16:59
BerichtOnderwerp: Datingsite een taboe?

MARIO216 schreef:
Continue mee bezig zijn.............even geen pc meer hebben en je waant je afhankelijk, krijgt afkick verschijnselen.

Ik doel niet op het continue (veel) online zijn, maar denk meer aan het continue zoeken naar een partner. Dat beeld hebben veel mensen van een datingsite, wat ik ook wel weer snap.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 15:48
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?

GRIFFIN748 schreef:
vroeger (toen ik jong was...) hadden wij thuis geen tv. niet uit principe, maar mijn ouders vonden het niet nodig. bovendien waren er slechts 2 zenders (kabel was er nog niet in de jaren '70). bovendien hadden we wel wat beters te doen Clown smiley
wel huurden we in de (zomer-)vakanties af en toe een tv. een onooglijk zwart-wit toestel in de toenmalig modieuze kleurstelling bruin/oranje.

nadat mijn vader in 1992 overleed, heeft mijn moeder een tv gekocht, maar kijk ook maar heel selectief. 't malle ding (de tv...) doet het nu nog steeds.

Hoe vond je dat, als kind, om geen tv te hebben?

Ook in ben opgegroeid zonder tv, al hebben m'n ouders er nu wel een. 'k Denk dat de keus een combinatie is geweest vanuit principe/gewoonte en vanuit pedagogisch oogpunt.

Als kind vond ik het niet makkelijk, om als een van de weinigen geen tv te hebben. Ik voelde me best wel eens een buitenbeentje, ik zat namelijk niet op een Reformatorische school. Daar voel je je misschien wel een buitenbeentje, als je wel een tv hebt. Onderling werden de programma's, toen keek bijna iedereen nog hetzelfde, zeer uitgebreid besproken. Ik schaamde me om te zeggen, dat we geen tv hadden. Vooral de dag na het Eurosongfestival vond ik een ramp, want dat had iedereen gezien. Nu denk ik; wat heb ik daar eigenlijk aan gemist Smiley die vol vragen zit

Dat een tv gesprekken kan doden en zelfs huwelijken stuk kan maken, geloof ik wel! Aan de andere kant kan 'samen kijken' ook iets moois hebben. 't Is dus hoe je er mee omgaat. En nogmaals, internet kan een net zo groot - zo niet groter - probleem zijn.

Marijan, kijkt graag naar Engelse detectives en documentaires
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 15:36

TESSYBEAR731 schreef:
Al word het steeds minder...er zijn nog steeds mensen die zich generen voor het feit dat ze lid zijn van een "datingsite"...vaak bestempelt men je als "wanhopig"!
Daarbij zijn de meningen ook ernstig verdeeld, omdat je van te voren nooit weet met wie je te maken hebt en daar zit zeker een kern van waarheid in. Daten via internet vereist enige zorgvuldigheid in het onderzoeken wie er aan de andere kant van het schermpje zit.
Ik denk ook dat het te maken kan hebben met welke instelling je lid bent...
ben je echt actief op zoek? Of is het meer voor de gezelligheid met de kans dat er een leuke partner op je pad komt?
Veel mensen denken nog dat men alleen van het eerste uit gaat, en ze dus voor wanhopig aangezien worden, en zo kan de drempel erg hoog worden om er voor uit te komen! Knipoog smiley

Tess, die van het tweede uitgaat en ondertussen gewoon leuke contacten op doet zonder daar een geheim van te maken...

Precies Tess, ik denk dat daar de kern van het probleem in zit. Aan de andere kant is het actief zoeken naar een partner ook niet iets, waar je je voor hoeft te schamen. Maar andere mensen (buitenstaanders, die niet weten hoe zo'n site werkt) kunnen het gevoel hebben, dat je er continue mee bezig bent. En dat zou ik vervelend vinden, omdat je ook én kunt genieten van de dingen die je hebt én tegelijkertijd kunt uitzien naar een partner.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 13 augustus 2010, 15:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 15:32

DANIEL777 schreef:
Waarom zou het een taboe moeten zijn om ervoor uit te komen dat je op een datingsite staat.

Voor mij hoeft dat niet hoor en zou het ook niet zo moeten zijn. Ik vind het alleen maar superfijn voor je, als je het anders beleeft!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 15:10

Bedankt voor jullie reacties, 'k was er echt benieuwd naar. Meer reacties zijn welkom!

Ik hang zeker niet aan de grote klok, dat ik op een datingsite sta. Misschien dat ik bang ben voor het stempel 'die is constant (wanhopig) zoekende en niet tevreden met haar leven'. Ik heb niks aan mensen, die medelijden met me hebben. Al is de andere kant dat ik van veel mensen weet, dat ze me van harte een partner gunnen. Ik ben het eens met wat Leanne al zei, mensen hebben soms een te romantisch beeld van zo'n site. Als je vertelt dat je op zo'n site staat, verwachten ze bijna dat je minstens binnen een maand een relatie hebt. Het is mijn broer en schoonzus binnen zo’n korte tijd gelukt, maar dat werkt bij mij dus kennelijk niet zo. Twijfelende smiley Mijn zus weet het wel en met haar deel ik de details, al kan ik me voorstellen dat ze ook wel eens erg moe wordt van mijn verhalen (over mannen). Verder heb ik het wel eens laten vallen bij familie, maar meer in algemene termen. Dus eerlijk is eerlijk, 't is ergens nog een taboe bij mij.

Is leuk hè Hannah, dat je juist ook leuke contacten met vrouwen op kunt doen. Dat had ik ook niet verwacht, voordat ik deel uit ben gaan maken van het wereldje dat CM heet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 74 Volgende
Pagina 41 van 74