ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

JOL252 schreef:
Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord.

goeie vraag, ben heel benieuwd naar de antwoorden.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:25
BerichtOnderwerp: Onbewust een ander ………………………………

wauw goed geschreven. respect!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:11
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

YES356 schreef:
Bovenstaande (Vet gedrukte) ga ik dus niet doen! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!Ps Dit hoort niet onder het topic slechtste…….
Exuus daar voor Knipoog smiley

fijn, dus binnenkort kan ik weer goede bijdragen van jou lezen.
En weggaan heeft geen nut, dan gaat herman gewoon met een ander verder. Ik heb de indruk dat frank het nieuwe slachtoffer gaat worden op het topic sex voor het huwelijk.
herman vraagt hoe hij god kan eren en tegelijkertijd.....blabla dus zie het al aankomen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:56

soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden Knipoog smiley

Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:24
BerichtOnderwerp: Cm voor wie?....

Of het allemaal tot opbouw is, vroeg ik me zelf ook al af.
Ook twijfel ik over mijn aanwezigheid hier,
Zoals vaak overheerst het negatieve, krijgt dat veel aandacht, maar er zijn ook mooie bijdrage om te lezen en daar probeer ik maar voortaan na te kijken, het zijn allemaal mensjes hier, sommigge vind ik ongelooflijk, sommigge moeten me aan farizeeers denken,
zoals ze overkomen. Hoe ik zelfoverkom????????? ha ha ?
Voorlopig zit ik hier nog effe,volgende maand loopt me lidmaatschap af en lees hier en daar wat,misschien kan ik er nog wat van leren
En of ik hier een man tegenkom die bij me past? kans is groter in het echte leven denk ik.
heb al geleerd dat communiceren via internet moeilijker is dan in het echt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:49
BerichtOnderwerp: samen bidden op cm op 21 Juni

JANE866 schreef:
Fijne reactie Petra!
Hoort teleurstelling ook niet bij het leven? Ik geloof dat de een wel meer te verstouwen krijgt dan de ander, maar heeft niet ieder huis zijn kruis?
Ook ik ben teleurgesteld op deze site, maar komt dat ook niet omdat we het teveel van een ander verwachten en niet van God?
Oh ja, ik heb ook lang niks van God en zijn gebod willen weten. Waarom heeft Hij het bijv. niet kunnen voorkomen dat mijn lieve broer plotseling op 19 jarige leeftijd is overleden?
Maar inmiddels ervaar ik: ik ben degene die de deuren sluit, niet God! Zijn deur blijft wel open staan. Is dat niet Liefde en genade?

Een enorme liefde en genade jane!
Ondanks dat we wel eens boos op god zijn om het warom, keert hij ons nooit van ons af.
Teleurgesteld in mensen,in een site,zo herkenbaar. toen ik 20 was heb ik me van de kerk afgekeerd, ik was zwaar teleurgesteld in bepaalde mensen van de kerk, Ik had verwacht dat ze als cristenen zich beter zouden gedragen. Tot ik begon te begrijpen dat ieder zo in zijn/haar geloofsfase zit.
En kijkende naar mezelf,teleurstel ik ook wel eens mensen. Inmiddels ga ik weer na de kerk,en nee ben nog niet teleurgestelt daar in mensen, ik denk dat dat komt omdat ik niet te veel verwacht van ze, weet dat ze maar mensen zijn net zoals ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: samen bidden op cm op 21 Juni

FRANKT627 schreef:
Je mag jhet gerust weten; mijn geloof is weg. Ik heb vorig jaar een trut leren kennen die de mond vol had over geloof...ja ja...je moest eens weten...en ik maar danken dat ik eindelijks eens iemand gevonden had die me lief had...zoals ze zelf zij...ja, zo labiel als zij was zo ziek was ik nadien...en wat was er met mijn gebed gebeurd??? Rien, niets, nada...waar was God? Alsof ik al niet genoeg tegenslag had gehad in mijn leven...dit moest er ook nog maar eens bij. Ben ik zielig???????? Neen, dat ben ik niet maar ik durf het allemaal wel te benoemen. Ook dat is realiteit...sommige mensen hangen aan één van de leugens. Het begint al op hun profiel...met onder andere die zogenaamde studie die ze deden...ja ja..;zich profileren gaat ook gepaard met vele leugens...ook weer iets om over na te denken

Komt over alsof je erg teleurgesteld bent.
Teleurstelling neemt spontaniteit weg en de tegenstander gebruikt teleurstelling om dingen kapot te maken.
Maar god is een god die dingen herstelt, wonden geneest.
en dat is een belofte van god die nog steeds het zelfde is,ondanks teleurstellingen, ligt voor jou nog steeds een belofte,
En warom,krijgen we soms geen antwoord op, wel een weten dat als we god kennen, we hemkunnen vertrouwen dat ondanks we de waroms soms niet begrijpen, god het beste met ons voor heeft.
Laat niet door die teleurstelling je geloof weggooien, je gooit daarmee ook een hoop zegeningen weg die god voor jou van plan is.

Mijn geloof is niet weg,ondanks teleurstellingen, het warom god ging me kleindochtertje dood? Vroeger wel ooit, na de dood van me vader, warom god heeft u hem niet genezen?Oh wat was ik boos op god, ik wou niets meer met hem te maken hebben, nu inmiddels god beter kennende wat voor teleurstellingen er ook op me weg komen, het brengt me eerder dichter bij jezus,omdat ik niet meer me boos van hem afkeer.
gods zegen voor jou toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:47

[quote=JOL252]

ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:44
BerichtOnderwerp: kreet van de week

HERMAN968 schreef:
Klopt Pedra, "God bovenal" Engeltje smiley

En god leert ons dat als wij van hem houden wij ook al zijn kinderen moeten liefhebben,zelf je vijanden.

Enfin ,ik zit veelste veel,het forum tevolgen, dus ga es wat doen,met de hoop dat ik over een paar dagen lees dat jij en yes, weer beter samen op dit forum kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ha ha,moet hier toch effe hard lachen,wat je zegt dat ben je zelf.en dan willem weer, heb ik niet gezegd he herman...
we zijn allemaal kinderen van god en net soms echt kinderen zoals we met elkaar omgaan, en god leest dit misschien mee en denkt oh oh daar gaan ze weer, dat worden weer discussies vandaag tussen sommiggen.
en van een ieder houd hij zoals hij is, de een serieus, de ander fietsend,gods zegen over jullie allemaal toegewenst.
en de spreuk van vandaag;

Heb elkaar lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:15

HERMAN968 schreef:
Volledig met je eens Wilma. Vandaar ook eerst contact gezocht met YES om de zaak te klaren. Maar hij moest persé via vorum gaan. Vind ik dom, heel dom. Thanks voor je opmerking.

Als je in het openbaar miscommuniceert, vind ik het eigenlijk heel normaal om het ook in het openbaar uit tepraten.
Over yes schrijven, wat hij schrijft komt voor sommigge misschien verkeerd over die niet zo vrij zijn om over sex te praten.
Ik schreef in een van me eerste reacties ; en hoe zit het dan met tongen, iets erg intiems,mag dat dan wel voor het huwelijk.? Ik dacht er zeker ook de andere sexuele handelingen bij, heb ze niet geschreven omdat ik bang was dat sommigge mensen daar moeite mee zouden hebben. maar kan me goed voorstellen dat yes het gewoon erbij neerschrijft.
Er zijn trouwens cristenen die alle sexuele handelingen doen,behalve gemeenschap en dan denken ze dan is het geen sex voor het huwelijk dus is het goed.( dat is niet mijn mening hoor) Dus vind het stuk waar yes overbegon eigenlijk een goed stuk.
Alleen de meeste mensen, praten en schrijven niet vrij over sex. Op sommigge komt het verkeerd over zoals yes het schrijft.
Ik zie er geen gevaar ook in dat zoekende mensen in geloof,daardoor afdwalen, of gelovigge. het is een eerlijk stuk over sex,waar de meeste cristenen zelf ook over nadenken, eh geen sex voor het huwelijk, houd dat ook in tongen en andere dingen? (omhet met nette woorden te omschrijven,andere dingen)
En ik ben er van overtuigd dat jou reacties naar yes toe met goede bedoelingen zijn, om mensen de juiste weg(in jouw ogen de juiste weg) te wijzen.
Houd er wel ook rekening mee dat mensen in geloof groeien,ieder in een andere fase zit. De manier warop je een gelovige aanspreekt op in jouw ogen fouten, kan je nu net mee bereiken dat iemand het geloof opgeeft.
Dat is iets wat jezelf toch ook niet zou willen bereiken toch?
Iemand schreef dat in de kerk dit onderwerp een taboe is, slechte zaak vind ik,met al je vragen in het leven moet je bij god kunnen komen en eventueel met andere cristenen kunnen praten.
het is mooi weer vandaag,maakhet weer goed herman met yes, jullie zijn allebei kinderen van god, en ja met een verschillende manier van denken,maar allebei mooi zoals jullie zijn.

Er zijn heel veel verschillende kerken,warom?Scheuringen door verschillende ideen over de bijbel,wat wiljezus, dat we niet naar die verschillen kijken, maar naar de dingen die we gemeen hebben, dat we samen een eenheid zijn. Laten we zo ook hierondanks verschillende opvattingen niet vergeten dat we ookdingen gemeen hebben,we houden allemaal van jezus en jezus ook van ons. En jezus geeft ons ook de opdracht om lief voor elkaar te zijn. Is moeilijk soms,iedereen lief te hebben, maar dan eindig ik weer met de woorden van maarten luther kind, we moeten elkaar lief hebben,gelukkig hoeven we elkaar niet aardig te vinden..........
en vergeet niet dat ieder zo in zijn, haar geloofsfase zit, en we ook kunnen leren van onze verschillen .
Zo denk ik erover..... en jezus houd van jullie allebei, ook van yes herman en ook van jou,ookjij zal wel es fouten maken,iets verkeerds schrijven, wat verkeerd overkomt,toch goed bedoelt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:44

BEUN656 schreef:
Nee, we helpen YES weer op het goede spoor, meer niet... Althans, dat zijn onze gouden intenties Knipoog smiley

Jullie begrijpen yes woorden verkeerd, veroordelen hem daarop.
Maken dezelfde fout als die ik vandaag bij iemand op het forum maakte, woorden verkeerd begrijpen en veroordelen. Jammer
Jammer dat mijn fout jullie ook niet tot nadenken zet over hoe woorden lezen en niet te snel oordelen.
Ik hoop dat jullie yes woorden beter begrijpen in de toekomst.
En we hoeven elkaar niet aardig te vinden,maar wel lief te hebben,(zoals maaten luther king het ooit zomooi verwoorde)misschien dat jullie uit liefde voor je medemens yes met andere ogen kunnen proberen te bekijken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:09
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?

over jozua vers 1 tot en met 9
mozes ging dood en toen kon jozua niet meer op mozes leunen,zoals wij soms leunen op onze voorganger,
hebben we het moeilijk gaan we naar hem toe.Inplaats van zelf naar god te gaan.
jozua moest de jordaan oversteken, de jordaan staat voor iets wat je moeilijk kan oversteken.
En god spreekt, niemand zal voor u stand houden al de dagen van uw leven.Zoals ik met mozes geweest ben zal ik met u zijn,ik zal u niet begeven en u niet verlaten, wees sterk en moedig etc,
en nog twee keer zeg god, wees sterk en moedig , en sidder niet en word niet verschrikt, want de here uw god is met u,overal waar u gaat.

En zo moeten wij ook leren om zelf gods stem te verstaan. het is leuker om zelf de stem van god te verstaan

Waar je gaat zal er iets gebeuren in jezus naam, want je bent gezalfd met de heilige geest.
Het land is er om ingenomen te worden, loop er gewoon in en god doet de rest.
ik zal je niet begeven en verlaten, de heilige geest is altijd ook bij jou.
Ook als je er een zooitje van maakt.( hoera, geweldig om te horen,want ik maak er nog wel es een zooitje van...)

En ook al heb je zelf soms angst,zelfs grote geloofshelden hebben wel es angst, god ziet je anders als jij jezelf soms, wees sterk en moedig, wees vastberaden, wees standvastig
god wil boven natuurlijke moed geven.Wij moeten vol geloof en moed vastberaden zijn en niet opgeven. De heilige geest zal je nooit verlaten.

Dus als je ook een jordaan over moet steken,doe het samen met jezus.
De geest van ontmoediging gaat weg alsje bij god bent.

Enfin klein stukje van de preek,jaja, op woensdag avond, de kerk gaat weer wat avonden door, zeer vermoeiend,maar als je er eenmaal zit,zo de moeite waard.
ik zag iemand genezen van beenlengte verschil.
Ook waren er enkele mensen uit afghanistan,precies zoals weken eerder is geprofeteerd dat er mensen uit afghanistan zouden komen.
Er werd voor gebeden en ik zat er vlak bij en het was alsof jezus zelf vlak bij me was, alsof jezus de afghaan zelf aanraakte en zegende

Enfin stukje van een preek, die weer geweldig was.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:38
BerichtOnderwerp: oordelen

YES356 schreef:
Mooi open stukje DJES .

Een mooi stuk dat ik ook las kwam dit in voor:
“Een goede manier om niet in deze valkuil te vallen is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de (voor)oordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn”

Dit draadje volgende heb ik inmiddels zelf iemand veroordeelt, zoals sommigge lezers hier wel weten. en dat terwijl ik een hekel heb aan iemand veroordelen,ik er niet aan mee wil doen.
En inmiddels bedenk ik me,hoe kwam dat? Niet alleen door het gebrek aan kennis, hoewel dat zeker meespeelde,want ik oordeelde op iemand die wat schrijft en ik totaal niet ken, maar ook een stuk door gebrek aan zelfkennis, je leest en je reageert meteen, warom ging ik van het negatieve uit?
Door me eigen ervaringen in het leven met minder leuke mannen las ik het denk ik sneller negatief dan een ander zou doen.

Het heeft me een nieuw stuk inzicht gegeven, we veroordelen iemand,terwijl we die gene zijn verhaal niet kennen,maar ook doordat we reageren met een bril op vanuit onze eigen ervaringen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:24

NICKY298 schreef:
Mooi Petra om te schrijven maar ook te lezen dat jij niet de enige bent
die miscommucatie heeft in dit toppic.
vele met je .
En voral niet te vergeten degene die niks schrijven omdat......

zij misschien slimmer zijn en weten dat wat geschreven is soms totaal anders over kan komen.

je beter een formele brief kunt schrijven.

ik begin het te leren,hoop ik
1 eerst nadenken, niet meteen reageren
2 per pb eerst om duidelijkheid vragen,voor je het verkeerd begrijpt

ondertussen heb ik heide als een man neergezet hier op het forum, die wel voor wie het gevolgd heeft, geen respect heeft voor vrouwen.
Inmiddels heb ik ingezien,dat ik zijn woorden verkeerd begreep en verkeerd oordeelde, dus ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, dat de fout bijmij lag en ik niet heide,s naam ermee schaad, niet dat meerderen hier hem verkeerd oordelen, zoals ik deed

Met de hoop dat iedereen me woorden goed begrijpt en nogmaals het spijt me heide
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:23

DJES101 schreef:
WIE ZICH VERNEDERD ZAL VERHOOGD WORDEN!
MOOI PETRA HOE JE ELKE KEER WEER LAAT ZIEN DAT DE LIEFDE ALLES OVERWINT. Knipoog smiley

eh,ik geloof dat ik alleen maar laat zien op dit forum hoe menselijk ik ben, en me best doe als cristen en mezelf ook tegen kom op dit forum, best leerzaam, vooral omdat er veel verschillende mensen opzitten.
Na 2 vette miscommunicaties in dit toppic pfffffffffffff,schaam ik me wel. ha ha maar ja, zo ben ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:13

HEIDE115 schreef:
Een beetje'' tegengas'' is normaal vindt.
anders behoeft je niet op een forum te gaan zitten denk ik?
Begrijpelijk dat het communiceren digitaal om maar zo ff te zeggen
voor problemen kan zorgen..oke'..samen overeens?
Dat neemt niet weg..van wat er staat..staat er!
In de praktijk zou deze kleine discussie anders zijn gelopen waarschijnlijk.

Waar ik wel tegen wil waarschuwen is
Dat wanneer je op een christelijke dating site bent ingeschreven
Je bewust moet zijn,van de gevolgen,wanneer iemand zijn of haar ''keuze''aan een ander laat zien.
In dit geval over dit onderwerp.
Ik durf te zeggen..dat jou uitspraak..dat je wel kiest voor sex voor het huwelijk..niet op deze site thuis hoort.

Dat je het in je leven doet,is wat anders.
Maar hou het dan liever tegen over die gene waar je het dan mee doet
en samen dan met God..want zo gevoelig ligt dit onderwerp toch wel dacht ik zelf.

De bijbel leert,de een de ander uitnemender achte als je zelf.
Maar niet op alle terrein mag men zwijgen..ook hier niet.

Wel inmiddels heb ik al weer wat mails gekregen van leden die me schrijven, dat jij het niet zo bedoelt als dat ik het las, je jou kennen als een lieve man en weer wat over mezelf geleerd.
Beter had ik jou een pb gestuurt wat je nu precies bedoelde en beter eerst een dag er over na gedacht
en ja je mag zeggen dat mijn keuze wel sex voor het huwelijk niet op deze site thuis hoort.
Ik ben dit forum ook aan het volgen om dat het interesant is om te lezen hoe anderen er over denken.
omdat ik in jezus geloof wil niet zeggen dat mijn manier van leven of denken oke is,ieder heeft zo zijn geloofsfase,
En op dit moment denk ik dat jezus met me meegaat als ik weer een relatie krijg en er wel uitkom, en sex voor het huwelijk wel mag in bepaalde gevallen.
dat ik erover schrijf moet kunnen vind ik, dat was de vraag,hoe denken jullie erover?
Sorry in iedergeval voor mijn reacties naar jou, beter had ikhet via pb gedaan en volgende is off topic,maar zat gistren nog te lezen over de topic oordelen, en hoe je ookje ebst doet omniet te snel te oordelen, ook ik maakte dezelfde dag de fout weer. Zet tot nadenken, hoe moeilijk het is om onbevooroordeeld tegen over mensen te staan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:39

HEIDE115 schreef:
haha Yes man..
Het was maar een gedachte die ik in de groep gooide hoor;))
De profielen kunnen wat dat aangaat duidelijk genoeg ingevuld worden
en hoeft je nu ook weer niet zo duidelijk te zijn naar elkaar..zie jt voor je
Je opent een profiel..en dan kom je bij ideale match..en dan boem..grote letters[GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK]..nee doe maar maar niet Yes;))

Trouwens kan jij geen topic maken over:wat blijft er nog over,wanneer je geen sex beleeft..ik denk dat we dan nu dit topic wel kunnen afsluiten.

OF JE MOET DIE 2 LAATSTE 2 ZINNEN ANDERS LEZEN;)

NEEJ SERIEUS!

Wat voor woorden zitten hier van god in?
je komt op een profiel, ziet geen sex voor het huwelijk en , nee doe maar niet,
daarna schrijf je wat blijft er nog over, wanneer je geen sex beleefd?

vervolgens met hoofletters serieus....

En ben het ermee eens dat communiceren via internet moeilijk is.
Ik lees het alsof hier een recpectloze man schrijft naar vrouwen toe,die de waarde van de vrouw vooral in de lichamelijke bevrediging ziet die hij bij haar kan krijgen.
Hoe moet ikhet anders lezen?humoristisch bedoelt? eh er staat met hoofdletters serieus bij.

en ja, zoals ik het leesde kan ik niet anders dan mijn mening erover geven. Zie ik het als een belediging naar bepaalde vrouwen toe die hier schrijven over warom ze geen sex voor het huwelijk hebben.
Wat dat betreft als jij het anders bedoelt, hebben wij een miscommunicatie,kan gebeuren, en jammer,maar hoe ik het ook lees iets anders kan ik er niet uit halen.
of het aan mij ligt? misschien,wie weet?
Of anderen het ook zo lezen als ik? Weet het niet,misschien wel en denken ze ik reageer er niet op, wat ook een optie is als je iemand iets ziet schrijven en denkt.... tja ik reageer er niet op, ga de discussie niet aan.

Maar zoals ik het lees, heeft het niets met gods geboden te maken. of liefde zoals god het bedoelt heeft.

de vraag wat blijft er nog over,kan ik als een goede serieuze vraag opzich zien, maar niet meer na je eerdere woorden nee doe maar niet , als je bij je idiale match ziet, geen sex voor het huwelijk.

een paar reacties voor jou, schreef nog iemand dat ze er over dacht omdat bij haar profiel te zetten.
Of je bedoelt het eerste als humor,en het tweede gedeelte serieus?
Zou kunnen omdat anderen reageren dat je een lieve zachtaardigge man bent,ik zit inmiddels met een beeld gevormd van, ehhhh daar hebben we weer zo,n man die zeer veel respect voor vrouwen heeft,misschien lees ik het meteen zo vanuit mijn beleving gevormd door alle mannen die je tegen komt die zo echt zijn.
En ja ik houd niet van mannen die willen heersen over een vrouw of het nut van een vrouw alleen zien als een stuk bevrediging.
in ieder geval zal ik proberen goed te lezen,wat de ander precies bedoelt,als het voor mijn beleving vreemd staat geschreven. ik zal proberen eerst een dag na te denken, wat word er nu precies bedoelt, voor ik verontwaardigd me reactie neer schrijf.
en ha ha nog steeds lees ik het zo als ik het las. vreemd genoeg sommigge anderen niet.... enfin stof tot nadenken voor mij...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:08

HEIDE115 schreef:
zo leest jij het..en dat mag!
alleen ben ik niet verantwoordelijk voor hoe jij dit opvat.
wat ik zeg en bedoelt..bedoelt dus!
Is we niet kunnen doen of als er niet zoveel over blijft in het leven en ervan kunnen genieten ..om daarmee direct een vrouw voorbij te lopen!!

is we niet kunnen doen alsof er niet zo veel overblijft?
eh...de huidige situati van de meesten hier?

Als jij woorden op een forum neerzet, ben jij er wel degelijk verantwoordelijk voor.
Mij kwets je er niet mee, maar misschien wel andere vrouwen die hier oprecht schrijven.
Ik lees ook op dit forum vrouwen,die schrijven dat ze geen sex voor het huwelijk willen,ik vind ze niet minder voor een man, ja wel voor mannen die hun ding super belangrijk vinden.
dus laten we vooral doorgaan met dit topic,zoals ik eerder schreef,is best een goede zeef met wie je niet moet daten.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:46

HEIDE115 schreef:
haha Yes man..
Je opent een profiel..en dan kom je bij ideale match..en dan boem..grote letters[GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK]..nee doe maar maar niet Yes;))

Trouwens kan jij geen topic maken over:wat blijft er nog over,wanneer je geen sex beleeft..ik denk dat we dan nu dit topic wel kunnen afsluiten.

OF JE MOET DIE 2 LAATSTE 2 ZINNEN ANDERS LEZEN;)

NEEJ SERIEUS!

met deze woorden kan je mensen mee kwetsen op dit forum komt over als of er niks over blijft wat de moeite waard is van een vrouw als ze niet aan sex voor het huwelijk doet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:36

JOL252 schreef:
ja , platonisch, verstandelijk, gevoelens op afstand. Seksualiteit is niet alleen "de daad" an sich. Seksualiteit zit verweven in je relatie, in blikken, woorden, klank van je stem, manier van aanraking... kortom... een toegroeien in alle opzichten naar elkaar toe... leren kennen... en afhankelijk van hoe je er samen instaat en samen met God... een zoeken naar de juiste verhoudingen, kom je vanzelf het Woord wel tegen en Zijn Geest.... die je allang hebt leren kennen in je leven. Hij leidt het wel...

mooi Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:35

HEIDE115 schreef:
NOU PETRA IK BEDOEL GEWOON ALLES DAAROM HEEN ALS JE HET NIET ERG VINDT.gewoon de huidige situatie van de meeste hier.

vind het niet erg,je mag je mening zeggen,net zoals ik me mening mag zeggen.

Vind het ook beetje respectloos,voor mensen die daarvoor kiezen, voor geen sex voor het huwelijk,als of er dan niks van die persoon over blijft wat de moeite waard is...
er is een verschil tussen met elkaar communiceren over een onderwerp of iemand belediggen

ik doe sex voor het huwelijk, maar heb respect voor de mensen die anders kiezen .
Dus let een beetje op dat je geen mensen kwetst die hier serieus van mening over wissellen over dit onderwerp
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:23

HEIDE115 schreef:
haha Yes man..

Wat er over blijft als je geen sex met elkaar heb is echte interesse in elkaar en niet dat het alleen om elkaars lichaam gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:15

HEIDE115 schreef:
Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;)
kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek?
Ik denk tijdens het bezoeken van dit topic..hoevelen willen er na een date(met goede ervaring)binnen 1 jaar trouwen?
Ga je dan binnen die 2 jaar elkaar alleen maar lief aan zitte kijken?
mij lukt dat denk ik nie..

Na korte tijd toch dan trouwen,om elkaars lichaam in ere te houden?
oF anders gezegd..uit respect voor elkaar?..
EN HIERMEE DAN DIRECT TE LUISTEREN NAAR WAT GOD VERBIEDT EN GOEDKEURD?

Nakorte tijd snel trouwen zodat je sex mag hebben,snel je kinderen met je nieuwe liefde de hele dag laten omgaan, die hun niet hebben uitgekozen,jij bent er verliefd op geworden je kinderen niet, en eh.. dan moetje ook helemaal niks doen eigenlijk en niet zoals sommigge doen wel sex, maar zolang het geen geslachtgemeen schap is,vind god het goed?
Wat zou jezus ervan vinden?
optie 1, snel trouwen,kids bij elkaar gooien overhaast, eh misschien zelfs verhuizen,zodat hun leven op alle gebieden verandert. en dan maar hopen dat ie echt de ware is voor je met je kids een nieuwe plek moet zien tevinden weer omdat hij toch de ware niet is

of optie 2, vraag jezus je zegen ook al leef je niet samen,maar je hebt wel een mooie relatie, met ieder een eigen woning en sex voor het huwelijk? En later trouwen niet overhaast, wat mensen volgens mij wel gauw doen als je dan pas sex mag hebben.

optie 3 ofassexalsje verloofd bent,en danlange tijdeerst verloofd?

optie 4 heel lang met elkaar omgaan zonder sex?

ppffffffffffffffffffffffff jeetje wat een denk werk,gelukkig heb iknog geen slachtoffer dus scheelt een probleem weer,haha

Ik vertrouw ermaar op dat jezus met me mee gaat en ik me weg er wel in vind,mocht ik een relatie krijgen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:40

HERMAN968 schreef:
Da's een goeie Petra Lachende smiley . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" Engeltje smiley

En darom kunnenwe samen 1 zijn,niet dat de een de ander overheerst.
Wanneer je en relatie hebt en je bewaakt je eigen grenzen niet,laat je je overheersen door de ander, verlies je jezelf en is je relatie niet zoals god het bedoelt heeft denk ik.
mannen moeten trouwens vrouwen als broos vaatwerk behandelen. ha ha
dus jullie zetten de vuilnisbak buiten, dat laat je een vrouw niet doen. En indien toch stopt een vrouw jou in de vuilnisbak en zet die wel effe zelf aan de weg. FREEDOM!!!! Niksniet mannendie vrouwen overheersen. duh
Ha ha het is mooi weer,lees vanavond wel de reacties, is meteen een goeie zeef,welke man je dusniet meemoet daten. de mandus die denkt dat hijmag heersen over vrouwen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:19

JOL252 schreef:
ik lees het ook meer als een gevolg van de zondeval. Er werd tegen de vrouw gezegd: naar hem zal uw begeerte uitgaan maar hij zal over u heersen" ... is uiteindelijk niet de bedoeling van het huwelijk...

Gelukkig maar,anders laat maar ,dan hoef ik geen man meer,niets zo belangrijk binnen een relatie dat je elkaar vrijlaat in je zijn.
Als erbij mij een man komt die zegt dat hij over een vrouw mag heersen volgens god,mag hij meteen doorlopen naar de achterdeur,richting vuilnisbak Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:14
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...

shanita, vergeet je niet tussen alle drukte omgoed voorjezelf te zorgen, effe rust te zoeken en goed eten? Veel kracht toegewenst,rust en vrede in je hart
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:08

NICKY298 schreef:
God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn!
Daarom hebben wij god zo nodig.

Ja flower door te gaan bidden gaat de heilige geest je helpen.
Door niks meer aan sex of wat dan ook te doen , word alles niet meer zo
gestimuleerd.
En word de behoefte steeds minder.
en kan zelfs verdwijnen.
En inderdaad dan word je meer gericht op god.

Wij zijn behouden in Jezus dat is onze genade.

Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Incest

SHANITA130 schreef:
Met me moeder zoek ik een weg voor contact, beginnende met kaartje(s) sturen, eea schrijven etc.
Van me moeder hou ik....
--

Het kan raar klinken/zijn maar sommige(n) kunnen(kan) iemand totaal onverschillig laten, de fase van boosheid is dan allang voorbij, sterker, het interesseert iemand niet.
(Heb het over me vader)

--

Iets van andere orde, als je gaat verhuizen, denk dan goed na, wát je in je huis zet, want als je het eruit wil, en dat kan goed tegenvallen Knipoog smiley

Wel mensen op mijn weg die helpen Knipoog smiley

Ja, even off topic, laterz!

Fijn dat er mensen zijn die je helpen, vooral als het tegenvalt om iets uit je huis te krijgen. succes met je huis. En over het andere wat je schrijft,klinkt niet raar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:12
BerichtOnderwerp: oordelen

XABIA794 schreef:
Mssch een goeie tip

boek
"Mensen leren begrijpen"
van Larry Crapp

Wanneer men zich inderdaad eens verplaatst en inleeft in de situatie van de andere persoon, dan zou oordelen snel verdwijnen.
Gelieve ook niet snel te zijn in "vermanen in liefde" Knipoog smiley

goed gezegd
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 5 van 8