Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 11:17
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
MAR907 schreef: | Scheiden is geen zonde.....er wordt geen gebod van God overtreden..... Dus is het ook niet vreemd dat het voorkomt in de christelijke omgeving.
Zelf heb ik meer moeite mee, hoe men na een scheiding zich als "christen" gedraagd. Voornamelijk in nieuwe relatie's.....daar zakt de broek van mij weleens vanaf en heb er vraagtekens bij of dat wel christelijk is...... |
Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 17:58
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Voor de vrouwen van CM
Een fout in de vrouw
Toen God de Vrouw schiep, was hij bezig aan de zesde dag van de schepping, en aan het overwerken.
Een engel verscheen en zei Hem: "waarom besteedt je zoveel tijd hieraan?“
En de Heer antwoordde":"Heb je mijn blad met vereisten voor haar gezien ?
“Ze moet volledig wasbaar zijn, maar niet van plastic, meer dan 200 beweegbare onderdelen hebben, allemaal inwisselbaar, en in staat zijn te functioneren met wat voor dieet dan ook, een schoot hebben waar 4 kinderen tegelijkertijd kunnen plaatsnemen, een kus hebben die van een geschaafde knie tot een gebroken hart kan helen en ze zal alles doen met slechts 2 handen".
De engel verwonderde zich over de eisen.
" Met enkel 2 handen - onmogelijk!
“ En dit is slechts het standaardmodel? Het is teveel werk voor één dag.
Wacht tot morgen om haar af te maken."
Dat zal ik niet doen, protesteerde de Heer, “Ik ben zo dicht bij het voltooien van deze creatie die mijn eigen favoriet is. Ze kan zichzelf al verzorgen als ze ziek is en meer dan 18 uur per dag werken. De engel kwam naderbij en raakte de Vrouw aan.
"'Maar je hebt haar zo zacht gemaakt, Heer". " Ze is zacht, zei God, "maar ik heb haar ook sterk gemaakt. Je hebt geen idee wat ze allemaal kan verdragen en bereiken". "Zal ze in staat zijn te denken?"vroeg de engel." God antwoordde:"Niet alleen zal ze in staat zijn te denken, maar ook te redeneren en te onderhandelen". "
De engel merkte toen iets op en met zijn hand raakte hij de wang van de vrouw aan…. "Heer, het lijkt erop dat dit model een lek heeft... Ik zei je toch dat je probeert te veel dingen in haar te stoppen.“
“Dit is geen lek ...het is een traan," corrigeerde de Heer hem. “Waarvoor dient de traan?"vroeg de engel.
En God zei: " De tranen zijn haar manier om haar geluk, haar lijden, haar teleurstelling, haar liefde, haar eenzaamheid, haar droefheid en haar trots uit te drukken".
Dit maakte veel indruk op de engel "Je bent een genie, Heer, je hebt aan alles gedacht. De vrouw is werkelijk wonderbaarlijk".
Dat is ze!De vrouw heeft krachten die de mannen verbazen. Ze verdraagt moeilijkheden, draagt grote lasten, maar kent geluk, liefde en tevredenheid. Ze lacht wanneer ze wil schreeuwen. Zingt wanneer ze wil huilen. Huilt wanneer ze gelukkig is en glimlacht als ze nerveus is.
Ze vecht voor waar ze in gelooft. Ze biedt het hoofd aan onrecht. Ze accepteert geen ' nee ' als antwoord als ze denkt dat er een betere oplossing is. Ze ontzegt zich zaken zodat haar familie ze kan hebben en gaat naar de dokter met een vriendin die bang is om te gaan. Ze heeft onvoorwaardelijk lief.
Ze huilt wanneer haar kinderen succes hebben en ze verblijdt zich als hun vrienden prijzen winnen. Ze is gelukkig bij het horen over een geboorte of bruiloft.
Haar hart breekt als een vriendin sterft en ze lijdt bij het verlies van een geliefde, maar ze is sterk wanneer ze denkt dat ze reeds geen kracht meer heeft. Ze weet dat een kus en een omhelzing een gebroken hart kunnen helpen helen.
Echter er zit één fout in de vrouw:
Dat ze vergeet hoe waardevol ze is!!!
Gr majaro en een heel goed uiteinde en gezegend 2011!!!! |
Heel mooi, enne jij maakt het mogelijk dat een man weer dromen kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 09:58
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
VISSER278 schreef: | Omdat Gert zich er weer mee moet bemoeien natuurlijk. |
gaf alleen een tipje op topic tot 35 reageren ook bijna alleen bejaarden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 09:19
|
|
|
MARIO216 schreef: | Er is nogal veel reaktie op dit topic |
erg he allemaal boven de 35
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op vrijdag 31 december 2010, 09:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 23:06
Onderwerp: Gebruiksaanwijzing
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Ik begrijp alles ............ bijna alles dan ........... en kan zelfs met al deze regels leven ........... opvolgen is wat anders |
Sluit maar aan Sofie Nederland zit er vol mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:30
Onderwerp: Mag ik oordelen?
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | mij veel te veel om te lezen, en zeker nu..
tuurlijk mag je oordelen.. veroordelen is anders.. |
Was het niet alleen beoordelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:58
|
|
|
HANNA566 schreef: | Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM. Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten en ik hoop jullie ook. Zaterdagavond 5 februari om 20:00 boven de a4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep. De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.
Deze tekst even kopieëren en je eigen naam erbij zetten als je mee gaat! |
Met drie man passen jullie best wel in een 1 auto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 17:39
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Volgens mij krijg jij de laatste tijd geen hap meer door je keel.
Oorzaak? ....een beetje verliefd. |
Als ik die groente zo zie eerder buikloop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 17:34
Onderwerp: alleen voor jonger dan 35!
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb eens gekeken hoeveel leden t/m 35 jaar er eigenlijk zijn,1124..........dat is de helft van alle CM leden! Jammer voor je Bart,dat je niet meer reacties krijgt.......... |
En als ze al reageren zijn ze ver boven het gemiddelde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 17:00
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | wauw toen ik dit las dacht ik dat de huizen merkbaar goedkoper waren in nederland dan in belgië............ had een beetje verkeerd gerekend, besefte nog niet hoeveel geld 1 miljoen euro wel is, ik zou heel veel delen! |
Jaha, dat zijn heeeeeeeeel veel frankies ontelbare frankies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 12:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar doen mensen nou echt mee om het geld.....of doen ze mee om het spelletje?
Je weet eigenlijk wel dat je hem toch niet wint en toch doen mensen elk jaar (of elke maand) weer mee. Dus ik denk dat het meer om het spel draait dan om het geld. |
Geloof je het zelf tuurlijk doen we het om de knikkers, maar okee het zal wel net als op cm om de restjes gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 09:52
|
|
|
JAN786 schreef: | Ik heb niet gezegd de enige manier... Ik sprak ook over uitzonderingen. Als ouders geld verdient hebben en dit doorgeven aan nabestaanden dat is dat prima.
God zij tegen Adam: Met zweet op je voorhoofd van het werk zul je je brood eten. Eerst werk dan eten. Een orde door God gegeven! nee, ik heb het niet over onvrijwillig werkelozen of door ziekte afgekeurde mensen.
Ik weet dat het een indirect argument bewijs is maar nergens lees je in de bijbel dat mensen inkomsten hadden dan anders uit werk, erfenis of giften... |
En nergens in de bijbel wordt gesproken over internet dating, je krijgt of je krijgt niet Het is eigenlijk ook en soort gokke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:13
|
|
|
Zit ik nu verkeert de vraag was toch wat ga je doen met een miljoen, en niet, wat moet je niet doen voor een miljoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maarre, bedankt voor al jullie adviezen, maar wat zouden jullie doen was mijn vraag??? |
Eigenlijk heel simpel, er zijn in de loop der tijden heel wat mensen rijk geworden, die een lot kochten in een loterij. En waarschijnlijk voor die tijd gewoon gelukkig waren, en mischien nog steeds of niet. Maar ik heb nog nooit iemand mee gemaakt, die vertelde ik heb daar aangegeven, en zeker niet hoeveel, wel heb ik goede voornemens gehoord. Wie ik wel gehoord (gelezen) dat ze effe heel rijk waren, maar nu heel diep in de schulden zaten. Ik doe ook mee, en ben al lang blij als ik me inleg terug krijg, en als ik erg veel geld zou winnen????? Ik op me knieen zou gaan en vragen om een gezond verstand, om er verstandig mee om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen??? |
Voorzeker, vrijgezel blijven, en zonder zorgen verder leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:34
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik kreeg voor sinterklaas een/vijfde staatslot. En ik won nog wat ook! Precies 1 euro. Tja, wie het kleine niet eert..... Grace |
das zo stomweg toch nog 2€
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:05
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
[quote=HERMANDV978]ik ben nieuw op cm maar heb deze discussie met belangstelling zitten lezen. persoonlijk zie ik geen kwaad ik sex voor het huwelijk als het maar binnen een vaste relatie en niet om de sex maar als uiting van de liefde die je voor elkaar voelt. maar nu een gekke vraag ik zie veel bijbel teksten en verwijzingen naar de bijbel over het huwelijk???? het huwelijk zoals wij het kennen is niet bijbels maar een aantal regels die vanaf de 13 de eeuw pas in gebruik kwamen in dekatholieke kerk en nog later in de protestantse kerken , het burgelijk huwelijk bestaat pas sinds 1850. Wat is het huwelijk nu volgens de bijbel? mijn mening is dat dat de relatie tussen man en vrouw en dan toch weer niet zoals in de bijbel de liefde komt vanzelf maar de liefde als basis. dat je die relatie in een kerkgemeenschap wil laten zegenen .... natuurlijk doe je dat, tenminste dat zou ik doen maar zonder te trouwen in het gemeente huis kan je je relatie ook laten zegenen.
dit wil niet zeggen dat ik tegen het huwelijk ben, zeker niet[/quote
Huwelijk volgens de bijbel is waar man en vrouw samen zijn en de liefde bedrijven (seks) zijn voor God getrouwt. En net zoals je zelf aangeeft, alleen 1850 is mij niet bekent hangt het huwlijk zoals wij dat kennen af van kerk en staat. Maar daar zijn de meningen in verdeelt, en ik hou me bij het bovenste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 10:43
Onderwerp: Chatbox
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is dat dan slinks bedoeld of willen mensen sommige dingen nog niet kwijt?Er is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om aan te geven dat je samengewoond hebt,vind ik vreemd,moet je liegen in je profiel he,of het in je eigen tekst zetten(en dat zie ik zelden) |
a) zeggen b) doen, spreekt voor zich lijkt mij. samen wonen en gehuwd zijn geweest, is volgens het O.T het zelfde. Alleen dan dat samen wonen, zonder boterbriefje is, dus keuzes te over lijkt mij. Maar das weer een ander topic, sex voor het huwlijk, lees maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 21:30
|
|
|
HENK710 schreef: | Da's toch gewoon hetzelfde? Vind het nogal een aantijging. Ik denk niet dat het niet altijd alles direct op je profiel zetten te maken heeft met verbloemen, maar gewoon met het voorzichtig zijn... |
a) zeggen, en b) doen is niet verbergen, maar verbloemen niet iedereen, maar er zijn er bij, en die ontmasker je dan zo he, in de chat dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 20:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Huh Jij gaat ervan uit dat de meeste mensen liegen in hun profiel? |
Liegen, nee natuurlijk niet, of meer eigenlijk de waarheid verbloemen mischien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 17:29
|
|
|
MANON431 schreef: | Hee,
Dan hebben jullie het wel getroffen.. Want ben al een aantal keer geweest en elke keer was er zo'n vervelende sfeer:( Maar mischien verandert het nog wel.. Gewoon blijven proberen! |
1 voordeel heeft de chat wel, je leert de meeste mensen echt een beetje kennen, in een profiel staan meestal hoe ze echt niet zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 21:28
Onderwerp: lid worden
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | vandaag probeerde ik mij lid te maken door het bedrag te storten, ik kreeg echter de mededeling dat het een "ongeldig rekeningnummer" was. nochtans de gegevens gebruikt die hier op deze site te vinden zijn!
hoe hebben jullie andere belgen de betaling in orde kunnen brengen?
alvast bedankt voor de hulp! marylien | Probeer het eens met euro,s
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:05
|
|
|
MAR907 schreef: | Mischien een tip!!! Hoe kom ik bij een ander over? Dat werkt verhelderend ook voor jezelf... Ene je hoeft mij geen "u" te noemen...je hebt het wel begrepen....
Ik ben ook maar gewoon een "mens".... |
Dat ik het begrepen heb wist ik allang, maar als mensen een verhaal lezen en er een woordje tussen uithalen, en er dan een uitleg over gaan vragen, en weer een ander over een uitleg valt, ben je alweer een eind van de oorsprong vandaan. En dan kom je na 139 pagina,s nog steeds niet tot een oplossing of ontknoping. En hoe een ander over mij denkt? Zal me worst wezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Denk ook voor mezelf, heerst gewoon een taboe op dat woord, en het is "not done".
Heb weleens paar jaar terug gewerkt met youth with a mission in the red light district in Amsterdam.
Even in het algemeen zeg maar en niét persoonlijk: Het is vaak erg triest voor die vrouwen, er is maar een enkele die het echt vrijwillig doet. Want ze moeten toneelspelen, elke keer weer, en net doen alsof ze het leuk vinden. gaat daar maar es aan staan úren per dag....Dit is wat ík heb gehoord erover.
Dan heb je nog sexverslaafden. zou je denken dat dat niets kost, en niet schadelijk is, zoals alcohol enzo. Daar ging hier eerst ook een onderwerp over. Wat denk je als zo'n man elke keer (al) zijn geld naar de brengt. En naar de omgeving.....moet verhullen zeg maar, net als een alcoholist. Dit laatste heb ik weer van een vriend, járen geleden, die in therapie was ergens in een setting waar alle verslavingen tegelijk bijelkeaar werden behandeld, dus ook seksverslaving, maar hij zat er voor de alcohol.
Groetjes. |
Ik ben het best wel met je eens, en het ging eigenlijk niet hier om, het was alleen maar een voorbeeld, in een heel ander verhaal. En zeker niet om me laatdunkent uit te laten over anderen, maar dat kan je dan wel weer uit proberen te leggen, schop je weer anderen voor de schenen. Er is altijd wel iemand die zijn eigen ergens aan stoort, voorals nog, ik ben de slechtste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:22
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik geef gewoon even aan hoe het bij mij over komt, de rest is voor jou.... |
Ik dacht toch echt dat ik men had gezegt, man algemeen dan, ik wijs naar niemand, ik beschuldig niemand, ik verwijs meestal altijd naar mezelf, alleen al om dit gehakketak te voorkomen. Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.
(druk en schrijf fouten daargelaten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | O, soort van "overwerken".
[i]Ik denk dat Gert met "Netjes" bedoelt van 'woordgebruik....[u]
Groetjes. |
Als u wil denken, dat mag, voor u zelf maar voor mij hoeft niet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:36
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja zoiets kwam ik op de chatbox ook al tegen.
Het blijft hetzelfde hoe netjes je het ook meent te willen zeggen.
(men only) ????? Daar pas ik niet tussen, vraag mij waarom anderen erbij te betrekken?? Mischien beter (I only).... |
Als jij alles op je zelf wilt betrekken, vindt ik prima.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat is een sop relatie???????
En af en toe naar de , breekt daar weer ruzie over uit. ????????
Begrijp de posting niet helemaal.
Groetjes. | Sop is de nette versie van wop relatie. (slapen.ontbijten,pleiten) En die andere, laat ik me niet over uit (men only)
Ik wil het wel in het nette houden
|
|
Naar boven |
|
|