ChristianMatch

Forum

Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:48
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het met je eens Pieter, het jammere is dat men gauw vind dat je iemand veroordeelt als je het niet met iemand eens bent. het tegendeel is meestal waar, je hebt alleen een andere mening..........
Wie ben ik om iemand te veroordelen? Ik ben het niet met de zienswijze eens dat is heel wat anders.........en dat is toch mooi om daar over te discussiëren
?

Yep dat is discusseren.

meningen delen met respekt en liefde naar onze naaste
helemaal mee eens!

En dan gaan we wel eens de fout in!
ik zelf tenminste!

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 6 juli 2012, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:41

PIETER619 schreef:
Snap jij wel wat ik nu precies wil aanwil geven?

Ik hoop alleen dat men nu eens er vanuit gaat dat we on ze meningen mogen delen, iets mis mee, zo kun je ook van elkaar leren.

Helaas zijn er door verkeerde interpretaties heel wat scheuringen ontstaan. Simpel voorbeeld wat hier ook al eens is gebbruikt , dat het God een gruwel is dat 2 mannen zaken die toe behoren aan man-vrouw relatie, mogen w edit niety gebruiken om eklkaar mee te veroordelen.. We mogen gevoelgelijk aannemen dat elke zonde God een gruwel in het oog is, dus ook het elkaar bestrijden met Gods woord.

JEZUS EN JEZUS alleen bepaald wie tot Zijn koninkrijk zal behoren , dus niet wij met onze Bijbel in de hand.
Jezus Christus, is onze Redder, du sook voor een bekeerde home of wat voor zondaar dan ook, dus ook voor een ieder van ons.

Laten wij dus vanaf nu elkaar bouwen in het geloof, en ja daar mogen we en moeten we zelfs de Bijbel bij gebruiken. De bijbel gebruiken ter ere van God en niet misbruiken tegenover anders geaarde medemensen. Jezus beveelt de Liefde, dat is elkaar helpen niet veroordelen

Hallo, Ik lees in beide reacties van Heide en van jou, dat naar mijn idee er de zelfe intensie is! Maar dat is mijn invulling.

Dat was ook de reden dat ik op pagina 22 de onderstaande psalm neer zette!
En die door in elk geval door 1 pesoon die geen lid is van CM en het via via via. een derde(4e 5e …..) mij wilde laten weten om ist door een ander te laten posten hier op dit topic dat deze psalm niet op dit topic thuis hoort .

Maar er zijn daarna al redacties op gekomen die het naar mijn idee wel duidelijk maken wat mijn intentie was! Dit gaat ons allen aan en in de eerste plaats dus ook mijzelf!

Dus ik wil hem graag nog een keer plaatsen! En met broeders bedoel ik met het plaatsen van deze psalm onze naaste en hoe we daar mee omgaan. Hier onderling op het topic en in het algemeen,

ik zie homosexuele mensen als mijn naaste. En dat ik die met liefde moet benaderen!!!!. Dus deze psalm is naar mijn idee voor ons allen, dus ook die mensen die offline meelezen

En dat is naar mijn idee ook wat jullie samen bedoelen eigenlijk naar mijn idee.
Dan gebruiken we de bijbel en misbruiken we die niet! Dan veroordelen we niet iemand als persoon!

Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.

Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:35
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid

[quote=XABIA794]Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.

Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)

Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus)
En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader.
Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen Twijfelende smiley we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig.
God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden.
Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben.[/quote]

Amen!!

zo herkenbaar !!!!

Ik ben (wel eens) jaloers op je hoe mooi en goed je het verwoord allemaal!!

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 6 juli 2012, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:30

SHANITA130 schreef:
YES356 schreef:Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :

“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

Ja, dat kan erin sluipen he, menselijke regels....of je laten afleiden door mensen kan ook, waardoor je niet meer met Gods wil bezig bent...

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”

Ja, mee eens, ik schreef onder andere ook min of meer deze dingen op bij die vraag..

alleen Leviticus, ja, dat kan natuurlijk niet altijd... dieren offeren bijvoorbeeld, of kledingstukken van meerdere soorten stoffen dragen...

Yes:Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Ja, goede vraag, waarom doe je die dingen? Het kan ook overeenkomen in die zin, dat je dingen doet die anderen niet willen, maar die gelijkertijd ook God's wil zijn, bijvoorbeeld stoppen met roken.
andere keren kunnen dingen die mensen niet willen dat je doet, gewoon wel voor hunzelf opgaan, maar niet voor iemand anders, omdat degene gewoon in een hele andere situatie zit.

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Ja, daar onderscheid tussen maken is erg belangrijk, wat mensen willen van je en wat God wil...
Anders kan je idd in een stress komen...

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

Ja, dat ken ik van eerst, toen ik het onderscheid begon te maken van wat wil God van mij, en wat denken mensen dat God van mij wil...

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Ja, kan me voorstellen dat je daar in vast liep....oh, mensen 'weten' vaak zo goed wat het is dat God wil dat jij doet, terwijl dat voor iedereen weer anders is...
En als je mensen daarin gaat gehoorzamen, ja, dan ben je jezelf niet meer..

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ja, dat herken ik, dat voelt dan niet goed, daaruit kon ik al opmaken dat er iets niet klopt...onderscheid maken tussen wat mensen willen en wat God wil...en dan ook jezelf wapenen als je anders doet dan mensen denken dat God van je wil...

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Heel goed en mooi gezegd, vind ik!...

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Goed zo, ja God gaat zijn weg met jou, die mensen niet..

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

Ja, een mening áánhoren is iets anders....;)

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Ja, van het ene uiterste, naar mensen luisteren wat hun denken dat God met je wil, naar het andere uiterste, helemaal nergens naar luisteren ook niet naar God. Maar ik denk je gevoel is ook erg belangrijk, in samenwerking met verstand.

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Ja, gelukkig kunnen we steeds opnieuw beginnen zeg maar, maar ja, ik kijk zelf wel erg uit nu.

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

Ja, er is gelukkig vergeving

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!Amen!

Xabia schreef:Mooi stuk Yes
heel herkenbaar

Ja, ik herken 't ook...

daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Ja, men wil dat je gehoorzaam aan mensen bent..

Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Kan je nagaan, ik herken dat laten ze je dingen doen, zgn God's wil, wat helemaal niet bij je past, waardoor je helemaal niet jezelf bent..herken dit.

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Dat is misbruik maken van het fenomeen gehoorzaamheid,
vind ik....

Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.

Ja, als je anderen helpt, geneest als het ware je egen pijn, ik herken dat..

Ja, dát past dan bij jou....is met reïntergratiecursussen ook zo, dan gaan ze uitvinden dmv vragen waar je goed in bent en wat derhalve bij je past..

Nb: de schuine tekst is van mij.

mooi ! en knap dat je het zo op een rijtje zet. En je eigen menig en ervaringen er tussen schrijft.!! waardevol om te lezen!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:05

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord.....

je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste

Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat!
net als de bijbel eigenlijk Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:54

FRANKT627 schreef:
Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld.

Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie

Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking

Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.

“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn)
man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)

Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:30

XABIA794 schreef:
dat bedoelde ik nu ook Twijfelende smiley
vandaar de eerder gestelde vraag waar ik geen antwoord op kreeg

Herman? waarom breng je steeds "pollutie" ter pas en te onpas?

gelukkig weten we eindelijk nu wat het woord betekend!
ik heb de link ook even aangeklikt Zieke smiley en kan dat helemaal niet plaatsen hier of ergens anders.

En vind je vraag dan ook geheel terecht Xabia temeer omdat jij dit onderwerp hebt aangesneden!

die vraag heb ik ook! want dat lijkt me wel constructoef te kunnen werken.
Om opheldering en concrete dingen te noemen! dan kan dit ontzettend mooie onderwerp. een ontzettend mooie onderwerp blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:07

PIETER619 schreef:
OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE

Wat zijn we allemaal betwers met de Bijbel in onze hand, gaan we zonder er bij na te denken maar op Gods troon zitten te oordelen en sommigen weten zelfs dat God het een gruwel vind, niet begrijpend waarom Jezus hier op aarde is gekomen.

Zich zelf op de borst slaand van kijk mij eens, ik ben hetero, hiep hiep hoera.

In plaats van te (ver)oordelen, zouden hen die dat willen, hulp aan kunnen bieden, gebed zou al een heel goed begin zijn.

Gebruik nu eindelijk de Bijbel eens zoals hij werkelijk bedoeld is, niet om je gelijk te halen, maar om Gods liefde te leren, mede voor geleefd door onze Here Jezus.

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:58
BerichtOnderwerp: donderdag 5 juli gebedsroom

Gods zegen toegewenst!! in de gebedsroom
Dat Zijn Geest daar aanwezig mag zijn.

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:30
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Naar God luisteren en Hem te dienen!!!
(elke dag weer tegen je tekortkomingen aanlopen)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:50
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

PETRA944 schreef:
knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best.
Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan. Boze smiley

Je hebt van ergernis toch niet dat briefje in die groene bak gedaan??
Wand dan kan je “die puber" de volgende keer de schuld niet meer geven
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:29

Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :

“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”

Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:24

PETRA944 schreef:
toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...

"MOOI" en aangrijpend stuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

STEENTJE178 schreef:
Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos.
Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.

Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. Clown smiley ..........Knipoog smiley

Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! Lachende smiley

Okay !! jammer! Jij ook het allerbeste, en een lekkere zomer
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:26

DJES101 schreef:
Er waren eens kleine, houten mensjes. Elk houten mensje was gesneden door de houtsnijder Eli. Vanuit zijn werkplaats op de heuvel kon je hun hele dorp overzien.

Elk mensje was anders. Sommigen hadden grote neuzen, andere grote ogen. Sommigen waren lang en anderen juist weer korter. Sommigen van hen droegen hoeden, sommigen jassen. Maar ze waren allemaal gemaakt door dezelfde houtsnijder en ze woonden allemaal in hetzelfde dorp.

En elke dag, de hele dag door deden ze hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. Op de straten en de pleinen…..overal kon je zien dat ze sterren en stippen op elkaar aan het plakken waren.

De mooie, kleine, houten mensjes, die met mooie gladde verf, kregen altijd sterren. Maar als het hout ruw was, of de verf afgebladderd, dan kregen ze stippen.

De talentvolle kleine, houten mensjes kregen ook sterren. Sommigen konden grote stokken heel ver boven hun hoofd tillen of over grote blokken springen. Anderen kenden moeilijke woorden of konden heel mooi zingen. Die kregen allemaal sterren.

Maar anderen, die niet zoveel konden kregen stippen.

Punchinello was een van de anderen. Hij probeerde net zo hoog te springen als anderen, maar hij viel altijd. Wanneer hij wilde uitleggen waarom hij gevallen was, dan zei hij iets geks, want hij was ook niet zo welbespraakt, dus gaven ze hem nog meer stippen.

Na een poosje had hij zoveel stippen dat hij niet meer naar buiten durfde. Hij was bang om iets doms te doen, zoals zijn hoed vergeten, of in een waterplas trappen. En dan zouden ze hem nog meer stippen geven. Op het laatst had hij zoveel stippen dat men hem er soms, zelfs zonder reden nog een bij op plakten.

“Hij verdient heel veel stippen.” De kleine houten mensjes waren het allemaal met elkaar eens. “Ja, veel stippen, want hij is geen goed klein, houten mensje.”

Na een poosje begon Punchinello het zelf te geloven. “Ik ben geen goed klein, houten mensje”, zei hij. Op sporadische keren dat hij toch naar buiten ging, hing hij wat rond bij andere kleine, houten mensjes die ook veel stippen hadden. Hij voelde zich bij hun beter op zijn gemak.

Op een dag ontmoette hij een klein, houten mensje zoals hij die nog nooit had gezien. Ze had geen stippen, maar ook geen sterren. Ze was gewoon een klein, houten mensje. Haar naam was Julia. En het was niet zo dat ze haar geen stickers probeerden te geven…..maar ze wilden gewoon niet blijven plakken. Sommigen bewonderden Julia omdat ze geen stippen had en wilden haar juist daarom een ster geven. Maar die viel er gewoon weer af. Sommigen keken op haar neer omdat ze geen sterren had, dus wilden ze haar een stip geven. Maar ook die bleven niet zitten.

“Zo zou ik willen zijn!”, dacht Punchinello. “Ik wil geen stickers meer.” Dus vroeg hij het stickerloze kleine, houten mensje hoe ze dat toch deed.

“Dat is makkelijk”, antwoordde ze. “Ik ga elke dag naar Eli.”

“Eli?”

“Ja, Eli, de houtsnijder. Ik zit vaak samen met hem in zijn werkplaats.

“Waarom?”

“Waarom ga je dat zelf niet uitzoeken? Toe, ga de heuvel op. Hij is er.”

En het kleine, houten mensje zonder stickers draaide zich om en verdween.

“Maar hij wil me vast niet zien!” schreeuwde Punchinello haar na. Maar Julia hoorde niets meer. Dus ging Punchinello weer naar huis. Hij zat voor het raam en keek naar de kleine, houten mensjes die druk bezig waren om stippen en sterren op elkaar te plakken.

“En toch is het niet goed,” murmelde hij in zichzelf. En hij besloot om tóch naar Eli te gaan.

Hij liep het smalle pad op de heuvel op en stapte de grote werkplaats binnen. Zijn houten ogen werden groot toen hij het formaat van alles zag. De kruk was net zo groot als hij. En als hij helemaal op het puntje van zijn tenen ging staan, dan kon hij nog net over de werkbank kijken. Er was een hamer die zo lang was als zijn arm. Punchinello kon zichzelf horen slikken. “Ik blijf hier geen minuut langer.” Hij draaide zich snel om. Klaar om te vluchten.

Toen hoorde hij zijn naam.

“Punchinello?” De stem was diep en krachtig.

Punchinello stopte.

“Punchinello! Wat fijn om je te zien! Kom eens hier en laat me je eens bekijken.”

Punchinello draaide zich langzaam om en keek recht in het bebaarde gezicht van de grote houtsnijder.

“U kent mijn naam?”zei het kleine, houten mensje.

“Natuurlijk. Ik heb je zelf gemaakt.”

Eli bukte zich, tilde hem op en zette hem op de werkbank.

“Mmm…”, zei de maker terwijl hij de grijze stippen inspecteerde. “Het lijkt erop dat ze je wat lelijke merktekens hebben gegeven.”

“Het was niet mijn bedoeling, Eli. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan!”

“Och, lieve kind. Je hoeft tegen mij geen verantwoording af te leggen, hoor. Het kan mij niet schelen wat de andere kleine, houten mensjes van je denken.”

“Nee?!”

“Nee, en het zou jou ook niet moeten schelen. Wie zijn dat, die stippen en sterren geven? Dat zijn kleine, houten mensjes, net als jij. Wat zij denken doet er niet toe, Punchinello. Het enige wat telt is wat ik vindt. En ik vindt je mooi en speciaal.”

Nu moest Punchinello lachen. “Ik? Speciaal? Waarom? Ik kan niet hard lopen, ik kan niet springen, mijn verf bladdert af. Hoe kunt u mij nou speciaal vinden?”

Eli keek Punchinello aan, terwijl hij zijn handen op de smalle houten schoudertjes legde. “Omdat je van mij bent. Daarom vindt ik jou speciaal.”

Nog nooit had iemand op deze manier naar Punchinello gekeken, laat staan zijn maker. Hij wist niet wat te zeggen.

“Ik heb er elke dag op gehoopt dat je zou komen”, legde Eli uit.

“Ik kwam doordat ik iemand ontmoet had zonder stickers.”

“Dat weet ik. Ze heeft me over jou verteld.”

“Waarom blijven de stickers niet op haar zitten?”

“Omdat zij besloten heeft dat het belangrijker is wat ik vindt, dan wat anderen van haar vinden. De stickers plakken alleen als jij ze dat toestaat.”

“Huh?”

“De stickers plakken alleen maar als jij ze belangrijk genoeg vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder je om de stickers gaat geven.”

“Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.”

“Dat zul je wel, maar dat heeft even tijd nodig. Jij hebt heel veel stickers. Vooralsnog wil ik graag dat je elke dag even langskomt zodat ik je er aan kan herinneren hoeveel ik om je geef.”

Eli tilde Punchinello van de werkbank en zetten hem terug op de grond.

“En denk eraan”, zei Eli terwijl Punchinello naar de deur liep, “jij bent speciaal omdat ik je gemaakt heb. En ik maak nooit fouten.”

Punchinello stopte niet, maar hij voelde in zijn hart dat Eli het echt meende.

En een stip viel af…….

Mogen al je stippen afvallen

Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!

En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!!
(ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:13

ff kijken heide of het me lukt je te helpen
http://www.youtube.com/watch?v=0sgggGnFARw&feature=player_detailpage

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 01:14
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 01:02

http://www.youtube.com/watch?v=MrGlS1r10Sw&feature=player_detailpage

een keer leren we het wel!!haha

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 01:03
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:22

kijken of ik je kan helpen

ja van

de wal in de sloot dus!!

http://www.youtube.com/watch?v=MrGlS1r10Sw&feature=player_detailpage

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 00:58
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Ojee, er voelt er zich eentje aangesproken...

Hoe ik dat weet? Wel dat heb ik gezien van horen zeggen... Knipoog smiley

hahaha Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Ik kijk zelfs niet meer op dat topic...de mannen die kijken zijn mietjes...en die er steeds op kladden is nog een soort erger...kijk maar eens goed... Knipoog smiley

Ik ook van jou!!! Boze smiley

hoe kan je dat weten zondr te kijken? Clown smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 4 juli 2012, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 16:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

[url]http://youtu.be/ExrsFaRGb6M

Bedankt Thomas!!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 4 juli 2012, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Ik vroeg me niets af vandaag . maar kreeg een antwoord op waarom ik ook al weer een tom tom had!!!!

Stap in de auto, mijn tom tom vergeten!! Moest naar een onbekend adres voor mij Ik ff de weg vragen.
Dus dat deed ik maar. Aan een niet nader omschreven persoon of “soort” mens , gewoon een mens!
Dan de beschrijving krijgen

“ alle rotondes rechtdoor dan op de 1 na laatste rotonde voor je de stad uit rijd de 3e afslag,dus eigenlijk links. Ik zei dank u wel “mens”

O= rotonde -----------------> is rijrichting

O---------->O->O----------->O----------------------------------------------------------------------------------1,5 km
O bordje einde bebouwden kom !! Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

<---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O 1,5 km en toen maar op de 1e O Rechts gegaan !!!

Wist ik ook weer de reden waarom ik die tom tom had aangeschaft!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:23

FRANKT627 schreef:
Boze smiley indien ik een 'wicht' zou zijn dan nog zou ik op mijn profiel zetten dat ik een man ben...ik zou erg verlegen zijn om tot de 'wichten-club' te moeten behoren...pffff, maandelijks gehaktballen en een eigen periode op CM zegt me allemaal niks...

(Ge)wicht(ige) zaak hoor!! (ik ga snel weg vvor de Boze smiley komt)

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 4 juli 2012, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:19

HEIDE115 schreef:
Wanneer moet m'n auto eigenlijk gekeurd worden?..

Eigenlijk net ff voor het moment dat je een bekeuring krijgt!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:07

Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) alswell hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,

Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf”
Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan

maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren
Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder.
Alleen DE LIEFDE

Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22

De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken

Dus gewoon ff zingen en voelen

Psalm 133
Vers 1

Vers 3
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Hier lost ik het op...

HEIDE115 schreef:
De reactie's vandaag en ook gisteren ook hier hebben me veel bezig gehouden
Ik ben vanmiddag even er tussen uit gegaan,en almeer kwam de gedachte boven drijven..wie zijn wij mensen..
en deze gedachte liet mij niet meer los
Ja,wie zijn wij mensen?..

God zag op de aarde of er 1 was die goed deed?
En.. HIJ zag er geen eentje,staat ergens in de psalmen.
Is dit wel is naar binnen geslagen?..
Wanneer ik dan God bedoelt,is het alles door HEM toch ook gewerkt?

Ik voel dat ik in jullie midden mag zijn,en dank jullie voor
toch weer de stap terug te doen op het forum.

Wow mooi hoe je beschrijft hoe je tot je beslissing bent gekomen! en wat je er bij voeld!

fijn je weer te zien schrijven! Ik heb je gemist! Bro!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:00

Hallo, wat een ontzettend mooi en diepgaand onderwerp is dit toch!!

Ik lees dit elke keer weer met veel plezier en zet me aan tot veel denken en bidden

Herken veel en leer veel! Weet je hoe waardevol!

Wilde dit al eerder even zeggen. Maar was bang dat het dan misschien af zou leiden van dit mooie onderwerp

( toch moet ik ff kwijt)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:57

Gelukkig is er één die het laats lacht! Van blijdschap.
En dat is de Beste!! Hij heeft overwonnen. En een weg vrijgemaakt.
Voor mensen die elke dag weer naar Hem mogen om te vertellen en te vragen wat Hij al lang weet.

Want Hij kent ons! Homo, Hetro, alleen gaand ,gescheiden, weduwe/weduwnaar, Hoeren tollenaars, rijk , arm , beschadigd , teleurgesteld, boos ……………….

Hij is onze Vader. Kent ons. En weet wat hij van ons kan verwachten. We mogen aan Zijn hand meelopen en onze weg gaan. Als we zij hand loslaten en onze eigen weg gaan. Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen. En maakt Hij een feest klaar!

In die Vader uit de bijbel geloven we allemaal hier naar mijn idee ! als kinderen van één Vader. En die maakt geen onderscheid in Zijn kinderen. Hij houd van Allen even veel.

Psalm 133
Vers 1
Vers 3

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:25
BerichtOnderwerp: Hier lost ik het op...

Okay Ik snap en respecteer je keus!!
Maar baal er ontzettend van!! (lees dit niet als dat ik in zit te roeren in het water)

Helder water is: vaak, stil (staand ) water

Stille wateren hebben diepe gronden: mensen die zich niet snel uitlaten, hebben heel dikwijls diepe en goede gedachten; ze zijn meer dan ze schijnen.

Brother!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
Pagina 5 van 16