ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Het weer

STEENTJE178 schreef:
Zomer???? Zit jij in Aussiesland dan??
Hier is het lekker koud, beetje wind erbij, maar opzich prima te doen voor de tijd van het jaar. Alleen zijn de nachten zo lang Twijfelende smiley Knipoog smiley

ja heerlijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: Iets wat op mijn hart lag....

PIETER619 schreef:
delen of opdringen?

je mag het ook gewoon niet lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 19:38
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

JOL252 schreef:
En (een deel van) het vrouwenvolk zegt: amén.

ja de rest van het vrouwenvolk sluit zich daarbij aan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Vandaag is het alweer 1,5 jaar geleden dat ik mijn 1e operatie in ging, niet wetend wat er allemaal zou gaan volgen en wat er nu nog allemaal gaat komen.
Niet wetend dat ik er een blijvende handicap aan over zou houden die mijn toekomst erg onzeker maakt.

Maar toch...ik had deze 1,5 jaar niet willen missen, aangezien het mij ook veel gebracht heeft. Dus ondanks alle ellende overheerst de dankbaarheid!

Dank aan mijn familie, vrienden en aan de mensen binnen mijn gemeente voor alle steun, liefde en support dat ik heb mogen ontvangen.
Maar bovenal een dank aan God die met mij meeloopt, mij draagt, mijn grootste Klankbord is en die mij, juist in mijn ziek zijn, heeft laten zien hoe groot Hij is!

Mooi Josina dat je dat kunt getuigen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 19:17
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Erwtensoep (gister al gemaakt)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:03
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

LAVERDE524 schreef:
Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.
Waar lees ik dit in de bijbel
Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen
heidenen en bijwoners zijn gewoon de niet joden en niet de van God vervreemde jodenvertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.

Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart.
Leg eens uit aan de hand van Gods woord dat het volk van God als het ware weduwe geworden is toen Jezus aan het kruis stierfJezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven,
als je man gestorven is ben je weduwe maar als hij weer levend wordt ben je dit niet meer dus lijkt mij onzin dit wat je schrijftmaar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.

Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt.
niet alleen wetteloosheid is zonde maar ook ; al wat niet uit geloof is volgens rom 14:23 en alle ongerechtigheid volgens 1 joh 5 :17En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.

Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.

Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.

En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 18 november 2012, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:02
BerichtOnderwerp: Weinig geld en toch reizen?

THOMAS968 schreef:
De koffie in de trein is lauw, slecht en lang niet altijd verkrijgbaar. Men neme een aantal cupjes koffiemelk, wat zoetjes (of suiker) mee en je koopt bij Albert Heijn of zo Nescafé Café Mokka. Dit is een klein bruin doosje met 20 sachets, een sachet per kopje. Als ervaren wandelaar heb ik altijd kokend water mee in de thermosfles. (Kan ook voor cup a soup als je onder het wandelen behoefte hebt aan iets warms en zouts.) Ik heb nooit van Nescafé gehouden maar dit smaakt prima. Voor de mensen met een meer bittere smaak is er Espresso. Heet en gelukkig niet cafeinevrij. Ik vind het niet erg om 2 euro voor een kop goede koffie in de trein te betalen maar de bagger die ze nu schenken, zou ik niemand durven presenteren, zeker niet gezien de temperatuur die het heeft. Mijn koffie (Mocca) rook zo lekker dat ik laatst met de conductrice koffie heb zitten drinken in de trein, lol. En de fiets, dat is niet anders. Je kunt nu wel een electrische halen, dat is wel mooi. Thomas, beetje creatief denken he.
Is goeie tip Thoma zal het eens proberen die oploskofie mocca

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 18 november 2012, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:59
BerichtOnderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid

LAVERDE524 schreef:
1933 ???????? epiei’kes, bn ?????
van 1909 en 1503

1) gepast, behoorlijk
2) geduldig, mild, goedig
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:27
BerichtOnderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid

LAVERDE524 schreef:
Filippenzen 4:5 "Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij."

Das inderdaad een heel kleine overdenking. Misschien interresant om eens naar dat woord vriendelijkheid te kijken
Staat dat er wel; in de staten vertaling staat uw bescheidenheid in de telos vertaling staat uw inschikkelijkheid. Dus wat staat er nu precies wat houdt dat woordje vriendelijkheid in
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 22:31
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

mooi duidelijk overzicht Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 19:04

Die vistaart van Jamie is lekker het is meer een visschotel
Aardappels koken 5 grote en 2 eieren meekoken. 2 flinke handen vol spinazie even blancheren boven de stoom. Spinazie wat doorsnijden en 500gr witvis in repen in ovenschaal doen. uitje bakken met een geraspte wortel 300ml room erbij en sap van 1 citroen + flinke hand gerasptekaas peper en zout dit over de spinzie en vis gieten. Puree maken van de aardappels en dan erover verdelen en half uurtje in de oven . lekker
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 18:48

ERIKA129 schreef:
Zuurkool schotel zal mij benieuwen ben geen zuurkool fan maar wil het toch eens proberen..
Kenne ze nie zeggen wat een boer nie kent .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En hoe heb je het gemaakt en vond je het lekker?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 15:05
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

suk6 dames!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:34

THOMAS968 schreef:
Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 2,50 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf. Knipoog smiley

Thomas, alles heeft een prijs.

Ja die OV fiets is ontzettend handig. Probeer ze er alleen bij de ns ervan te overtuigen dat ik hem op het ene station op kan halen en op het andere inleveren. maar daar willen ze nog niet aan. En dat ze betere koffie moeten verkopen in de trein dan die oploszooi die ze nu hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:29
BerichtOnderwerp: bewegingssport.

LEANNE226 schreef:
Stress is een calorieenvreter dus hoe vervelender alles verloopt hoe slanker je er uit komt Knipoog smiley

mm van stress maak je bepaalde hormonen aan waar je dik van wordt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:08

ANNETTE792 schreef:
Thuis hoef ik ze ook niet al ontbijt, maar als je dan een keer in een hotel zit met zo'n ontbijtbuffet, dan kan ik ze toch niet laten liggen.

Maar wat kookt jamie zoal in het weekend? Ik heb Jamie in 30 minuten hier in de kast staan, daar staat ook wel een paar heel erg lekkere dingen in, mn favoriet is is de spinazietaart met feta en pijnboompitjes Kwijlende smiley

Hier kunnen ze vanavond kiezen tussen spagetti of bami. Pieter houd niet van deze soort spagetti en ik hou niet van bami, overschot gaat de vrieser in voor op drukke dagen.

Het boek geeft wat ontbijt lunch en vis gerechten + drankjes en recepten voor buiten eten, barbeknoei dus.
Wel grappig jij vroeg er naar en dacht laat ik het er is ff bijpakken. Wist nog niet wat ik vanavond ging eten maar nu weet ik het vistaart van Jamie.
heb hem nog niet eerder gemaakt dus je hoort nog wel hoe het was.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:05

ZEELAND736 schreef:
Heeft dit gerecht een naam Roelande???
GEEF ...jij het een naam ...of...??

Je maakt...eet het...geniet ervan...en blijft het naamloos...??

Kip ala Roelande is misschien een naam. Maar deze houden we erin!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:40

THOMAS968 schreef:
Zoals ik al eerder aangaf, is het wel zo dat als je in een dorpje woont in Friesland of waar dan ook, een auto haast noodzakelijk is. Toch is de combinatie trein/greenwheelsauto op 90 stations mogelijk. Een greenwheelsauto reserveer je via je mobiel, internet of je belt op en na een minuut of drie rij je weg. Je opent de auto met je pasje en er staat er eentje op 90 stations en verder door steden verspreid. Of ze ook bij jou in de buurt staan kun je checken op greenwheels.nl Dan betaal je een huurprijs tussen de 2,50 en 4,00 per uur en 25 cent per km inclusief benzine. Je kunt ook midden in de nacht dus huren en elke greenwheelsauto daarvoor in Nederland gebruiken. Trein en auto zijn dus te combineren. Natuurlijk is dit geen oplossing als je ver van een station woont maar voor iedere stadsbewoner bruikbaar, al is greenwheels niet overal. In het westen is het net wel dichter maar het breidt zich steeds verder uit. Je merkt wel dat je een auto minder vaak nodig hebt dan je denkt.

Thomas

ja erg handig die green wheels maar hier staan ze niet. Alleen in de dichtsbijzijnde stad. Dus dan moet je eerst daar heen met de trein dan auto ophalen terug naar huis om de rest van de familie op te halen en dan kan de reis pas echt beginnen. Meestal duurt het 1e traject een uur! dus das niet handig

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 17 november 2012, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ergens gehoord:vragen om gebed dat zouden meer mensen moeten doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 09:40
BerichtOnderwerp: Sterkte, kracht en Vrede

Dank je Shanita,
Wat lief!!
Ik wens het jou ook toe
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 09:39
BerichtOnderwerp: Mijn dochter.

Heel veel sterkte voor jou en je dochter. Ik zal bidden hoor voor vertrouwen en rust EN genezing

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 17 november 2012, 09:39
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 09:38

ZEELAND736 schreef:
Dat meen je niet...echt waar???
Ik lust die platte koeken graag...maar smorgens???

Tuurlijk joh doen ze in de US ook, En wij hebben hier zo'n boek van Jamie Oliver in het weekend. Daar staat zo'n recept in van americain pancakes. Mijn dochter van 21 maakt het wel eens als ze het weekend thuis is voor ons. Is harstikke hip veel deftiger ook dan die ouwerwetse pannenkoeken haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 23:10

Heb zelf een erg lekker gerecht geknusteld van alles wat ik over had. Eerst wat spek in de olie gebakken, weer uit de pan. In het spekvet (met olie) kipsticks (bovenstuk vleugel) gebakken. goente buoillon erbij 200dl en daarna wortels prei en aardapppels vastkokend in kleine stukje en het spek erbij met peper en zout lekker laten stoven ruim een half uur Kwijlende smiley
Errug lekker de pan ging schoon op
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 21:52
BerichtOnderwerp: Humor

ZEELAND736 schreef:
Ik had nog niet gelachen vandaag....
Nu wel... Lachende smiley

om 21.48 nog niet gelachen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 21:18
BerichtOnderwerp: bewegingssport.

Heeft ie er een puinhoop van gemaakt Annette??
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 20:33
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

VISSER278 schreef:
had je beter een trein eerder kunnen pakken.
had je gelijk wat meer speling gehad ook. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat zeg ik nu zo vaak tegen mn kinderen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 20:28
BerichtOnderwerp: Humor

PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=uhmVf1-mGNM&NR=1

hij is leuk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 11:45

Ja julie hebben naturlijk gelijk. Was er ergeten bij te vermelden dat ik op 5 min fietsen afstand van mn werk woon. En ook op 5 min afstand van de trein waar ik dus alleen in hoef voor uitjes en familie bezoek enzo. Die trein gaat 4 keer per uur. Dus is goed te doen. En als er storing is lees ik gewoon nog een boek uit onderweg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer. Maar anders vind ik het heerlijk met de trein en kies ik daar ook bewust voor zelfs als ik een auto kan lenen. Nergens lees ik zo heerlijk een boek als onderweg met het OV!
En verlies aan status?? Het is toch veel status verhogender om te kunnen zeggen; een auto? nee die heb ik bewust niet is slecht voor het milieu
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 17:13

Wat is eten koken voor een persoon toch makkelijk.
Kipstukjes op de grill, aardappels in de pan sperziebonen in een mandje erboven stomen en in een kwartiertje ben je klaar
Kwijlende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 85 Volgende
Pagina 40 van 85