Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:44
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo |
hé ...nu zijn wij het een keer niet eens. Als ik dit lees en opvat, mag je helemaal niet stilstaan bij het verlies van en dierbare. Alleen maar door bakkebaarden te laten staan?? mij niet meer te scheren??
Gelukkig heb ik het nog niet in mijn directe omgeving meegemaakt, maar als iemand uit erge dichtbije omgeving zou overlijden, zou ik de jaren erna best wel eens pijn en verdriet blijven voelen. Ik denk dat je ieder jaar op die bewuste dag, de pijn een stukje heviger zal voelen dan op de andere dagen. Gaat niet bijna iedereen wel eens kijken bij het graf van de overledene? Zet niet ieder wel eens een bloemetje bij het graf?
De zet een bloemetje, de ander gaat stil zitten bij het graf, weer een ander rouwt op een andere manier. En dan zijn er die een kaarsje ontsteken. Gedenken we niet allen op zo'n manier.
Laten we uitkijken niet te snel te oordelen. Natuurlijk waren er dingen goed fout in de katholieke kerk in de middeleeuwen, het verkopen van aflaten, om geld bij een te vergaren voor de kruistochten, door de mensen te zeggen dat ze door een aflaat een overledene kon vrijkopen uit het vagevuur. Er is geen vage vuur. Maar de protestanten hebben wel erg veel uit de kerk getrapt, geslagen en de calvinistische leer aan gaan hangen. Wij praten veelal vanuit die gedachten. In ander landen is het christenzijn op een heel andere manier dan hier in Nederland.
Als ik in de orthodoxe kerken kijk, zie ik daar zilveren plaatjes met een been, oog, arm, hart etc....Waar zijn die voor heb ik mij afgevraagd. Een orthodoxe priester legde mij het uit. Als mensen willen bidden voor een ziekte van iemand, kopen ze een zilver plaatje, met bijvoorbeeld een arm, dat hangen zij in de kerk op, en bidden op die manier voor de arm van de zieke. Wij bidden ook voor de arm van een zieke. Is dat bidden eigenlijk wel genoeg. (God roept ons op te genezen, te zalven en te geloven dat god geneest. Laten we God's Geest wel toe in de kerken...maar dit even tussen haakjes en off topic)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:43
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
Uit het topic heiligheid in het huwelijk van Paul Washer
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Het leiden van je vrouw
Ik spreek hoofdzakelijk tot de mannen, want de man geeft leiding aan het huwelijk. En op veel manieren bepaalt hij de kwaliteit ervan. Laten we naar de brief aan de Efeziërs kijken, hoofdstuk 5:22-23: ‘Gij vrouwen, weest uw eigen mannen onderdanig, gelijk den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.’ De Bijbel leert heel duidelijk dat de man het hoofd is van de vrouw. Misschien zijn hier sommige vrouwen die het daar niet mee eens zijn. Dat maakt me niet uit, want u zit ernaast. Het is precies zoals hier staat: de man is het hoofd van de vrouw.
Sommige mannen slaan zich als een gorilla op de borst: ‘Hoor je dat vrouw, Ik ben het hoofd van het huis. Ik ben de koning.’ Dat is niet de betekenis van dit vers. Wij zijn niet het hoofd van onze vrouw zoals Caesar dat van Rome was. Maar we zijn het hoofd van ons gezin, zoals Christus van Zijn gemeente. En voor Hij stierf waste Hij de voeten van Zijn gemeente. Hij heeft Zijn gemeente gediend en daarna Zijn leven voor haar opgeofferd. Dus als we het hebben over het hoofdzijn van de vrouw of van het gezin, dan hebben we het over iets anders dan waaraan de meeste mensen denken.
De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren. Wat is het doel van mijn leiding? Als een vrouw naar haar man kijkt en een zelfgerichte man ziet die eigenlijk alles voor zichzelf doet en zijn leiderschap voor zijn eigen begeerten gebruikt, zal ze een bittere en boze vrouw worden. Maar als ze naar haar man kijkt en ziet dat hij een man is die zich in gehoorzaamheid aan de wil van God heeft overgegeven en alles doet voor de eer van God, voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk en voor het voordeel van zijn vrouw en kinderen, zal het veel makkelijker voor een vrouw zijn om zijn leiderschap te volgen.
Ik wil iets zeggen over wat het leiderschap inhoudt. Het wil niet zeggen dat ik de heer van mijn vrouw ben of haar dictator. Het betekent wel bijbels gezag. Ik zal daar een voorbeeld van geven. Stel je voor: ik moet een belangrijke beslissing nemen ten aanzien van een verhuizing naar een ander deel van het land, of een andere ingrijpende beslissing. Als hoofd van het huis neem ik dus de beslissing.Nee! Ik bid ervoor. Ik praat erover met mijn vrouw. We bidden er samen voor. En als we het samen eens zijn, nemen we de beslissing. Maar stel je voor dat we er samen over praten en we bidden ervoor en we zijn het níét eens. Dan maak ik, als hoofd van het huis dus de beslissing. Nee! Als mijn vrouw het ergens niet mee eens is, gaat er bij mij een rood lampje branden. Dat betekent dat wij erover zullen praten en ervoor zullen bidden tot we eenheid bereiken. Maar als we op een punt komen dat de beslissing moet worden genomen en er geen eenheid bereikt is, is het mijn verschrikkelijke verantwoordelijkheid om de beslissing te nemen. En dan is het haar verantwoordelijkheid daarin te volgen. En als ik gelijk had, mag ik niet naar haar toegaan en zeggen: ‘Ik zei het je wel!’ En als ik het fout had, mag zij dat ook niet doen. Maar de beslissing moet genomen worden. En ik moet dat doen.
Begrijp je wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid dit is? Als ik mijn gezin leid en ik zit ernaast, dan zal ik daar verantwoording van moeten afleggen voor de troon van God. Vanwege deze verantwoordelijkheid bidt mijn vrouw voor mij. En ze heeft medelijden met me. Want ze weet dat ik daarover verantwoording moet afleggen voor God. Ze weet wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid ik draag.
Ik las dit van de week eens door en dacht er als volgt nog eens over na:
Een bedrijf wat modern, 21ste eeuws is, heeft toch een directeur. Is deze man/vrouw de authoritaire leider tegenwoordig, het hoofd zoals sommigen , de bewoording 'hoofd' lezen. Nee een goede 'baas' beseft dat hij mensen nodig heeft, dat het bedrijf funktioneert door de mensen bij elkaar, samen moet je het doen. Samen ben je het bedrijf.
Maar wat is nu de term 'hoofd' van het bedrijf waard dan? Uiteindelijk is de directeur hoofdelijk verantwoordelijk en soms ook hoofdelijk aansprakelijk. Wat een verantwoording soms, als ik een fout maak op mijn werk, is uiteindelijk de directeur verantwoordelijk. Hij is het hoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:33
Onderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | helemaal mee eens Miek.
Gewoon onder ogen zien, en mekaar bevragen. En open durven zijn naar mekaar. Ook je diepste gedachten vertellen. Je hebt ze beiden en niets is te gek. Weet je wat ik geleerd heb, dat als je open en eerlijk bent, niet eigenlijk te gek is om met mekaar te bespreken. Weet je wat raar is....... als je de dingen die je eigenlijk wilt gaan vertellen op een rare kromme manier gaat proberen duidelijk te maken. Dat gedraai om de uiteindelijke boodschap die je wilt brengen.....ken je dat??? |
MIEKJES285 schreef: | ja dat ken ik,daarom doe ik dat ook niet meer,dan maar te open al denk ik wel altijd goed na voor ik iets zeg ik flap niet zomaar alles eruit. en wat de ander er dan mee doet is zijn/haar zaak..tenslotte moeten we straks boven voor onze eigen daden verantwoording afleggen... |
te open,.....dat vraag ik mijzelf ook wel eens af...ben ik dat misschien ook wel? Als mensen mij lezen, mij paar keer spreken, weet je op een moment bijna alle grote lijnen. En ik steek ook niet onder stoelen en banken , wat ik verder denk, voel en mijn mening is vrij resoluut soms. Ik weet ook dat ik soms de grenzen opzoek, ook van mijn eigen gedachten en bevattingen.
Wat een ander er mee doet? Dat probeer ik mij wel af te vragen. Ik ben verantwoordelijk voor de dingen die ik doe, die ik zeg, maar ook hoe het op de ander overkomt, helpt, maar misschien ook pijn doet en verdriet geeft.
Ik snap wel dat jij hier bedoelt, dat het de ander zijn verantwoording is wat hij/zij doet met de dingen die jij zegt, waar jij mee loopt, wat jij aankan, maar andersom is het dus ook zo, dat jouw woorden een lading hebben....met een goede of moeilijke uitwerking .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:24
Onderwerp: Heiligheid in het huwelijk
|
|
|
JOLAN931 schreef: | mooi stuk anita, met veel herkenbare punten. maar.... welke man kan dit ooit waar maken?? |
Nou ben op de helft..... ik lees het rustig door, iedere dag een paar bladzijden en dan eens rustig overdenken wat er staat, wat het betekent, wat ik er van kan leren en dan ff momentje voor God en mij samen...
Heerlijk leesvoer voor in de metro. Beter als de krant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:22
Onderwerp: Festival316 !
|
|
|
DOMINIQUE719 schreef: | Sorry, ik heb mijn auto al vol, anders mocht je wel meerijden hoor |
hahaha wie haalt mij op....tjonge wat is dat ver, kan net zo goed kijken of ze ook in Frankrijk optreden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:12
Onderwerp: meest favoritie Nederlandse zanger
|
|
|
Ik vind Frank Boeijen en dan vooral de CD - In Natura geweldig, wat een gevoel, wat een diepgravende emotie.
Uit Verslaafd aan jou:
Daar ga je weer Stoot je aan dezelfde steen Vraag jezelf om vergiffenis In de spiegel op de wc
Ben ik de weg kwijt Waar ben ik verkeerd gegaan Vrienden zeggen wat ben je stil Maar liefste ik schreeuw in mijn slaap
Uit nieuw bloed: Schoonheid is zoeter Dan wraak ooit kan zijn
Uit gouden bergen: De wonden van een verloren tijd De taal van een verloren rijk Een land bewoond door een herinnering En waar de zanger dit soort liedjes zingt
Is er een medicijn tegen die onzekerheid Liefde Zonder die altijd aanwezige pijn Of om gewoon maar niet alleen te zijn
Als je blijft Geef ik je de nacht van je dromen Gouden bergen zal ik jou niet beloven Ik draag je nu naar boven Om samen niet meer alleen aan de top Dichterbij de hemel aan de top Het uitzicht delen aan de top
Van onze gouden berg
Verder zijn er ook heel wat Andre Hazes nummers waar ik graag naar luister
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op woensdag 5 mei 2010, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:19
Onderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | haha heerlijk al die verschilende reacties over de geheimen van de man...wat maakt het uit of ze kloppen of niet...zo blijft er tenminste wat te ontdekken aan elkaar en blijft het spannend...en worden wij vrouwen niet te makkelijk..niks zo erg als een vrouw die vindt dat als ze eenmaal een man aan de haak geslagen heeft niks meer aan haar uiterlijk doet...wij hebben geheimen en mannen ook en als je elkaa beter leert kennen in een relatie worden in de loop der jaren de geheimen steeds minder hahaha!!!! |
helemaal mee eens Miek.
Gewoon onder ogen zien, en mekaar bevragen. En open durven zijn naar mekaar. Ook je diepste gedachten vertellen. Je hebt ze beiden en niets is te gek. Weet je wat ik geleerd heb, dat als je open en eerlijk bent, niet eigenlijk te gek is om met mekaar te bespreken. Weet je wat raar is....... als je de dingen die je eigenlijk wilt gaan vertellen op een rare kromme manier gaat proberen duidelijk te maken. Dat gedraai om de uiteindelijke boodschap die je wilt brengen.....ken je dat???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja, die beelden zijn het symbool van de verwording van het Woord onder het katholicisme. Dat heb je als je de leer boven het Woord verheft. Ik blijf dat ook een gruwel vinden en dat in de kerk waar God aanbeden dient te worden. |
Dan is de orthodoxe kerk dus ook een gruwel van binnen??
Wat blijft er dan nog over? Alleen calvinistisch nederland, en wat calvinistisch overgestoken gewoonten naar de VS. De kerk is wel erg smal dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:47
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoor ik hier een bekentenis? Maar ik zou wel graag de term 'junk' willen vervangen door druggebruiker/verslaafde. De term 'junk' is niet bepaald een respectvolle benaming van deze mensen. Mensen zijn geen afval! |
laten we het dan gewoon anti supporters noemen
ze supporten de club niet, ze brengen het voetbal naar de afgrond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:29
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | [Donderdag nog de beker finale, hopen op meer geluk voor Ajax (anders zou mijn kind wel heel verdrietig worden) dus: kom op Ajax, doe je best
Op verzoek de bijnaam waarvan ik dacht dat deze in voetbal wereld algemeen erkent werd gewijzigd.
met excuses aan een ieder die zich hieraan heeft gestoord, dat was dus absoluut niet mijn bedoeling. | [/quote]
Voor straf gaat Feijenoord winnen met 3-0
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 00:02
Onderwerp: God/je Vader
|
|
|
MAATJES468 schreef: | God
Alvorens Hij zijn kinderen naar de aarde zendt, geeft Hij aan ieder van hen, een zeer zorgvuldig gekozen assortiment van problemen mee.
Deze belooft Hij glimlachend, zijn van jou alleen! niemand anders mag de zegeningen ondergaan, die deze problemen je zullen brengen.
En alleen jij, hebt de uitgesproken talenten en mogelijkheden, die nodig zullen zijn, om meester over deze problemen te worden en ze tot je dienstknechten te maken.
Daal nu af naar de aarde en naar de vergetelheid weet dat ik je bovenmate liefheb. De problemen die ik je meegaf zijn een bewijs van die liefde.
Het monument dat je van je leven maakt met behulp van je problemen zal een bewijs zijn van jouw liefde voor Mij
JE VADER |
pffff.... ik vind de probleem-lijst soms wel eens erg groot maar ik weet ook dat God je zoveel geeft als dat je aan kunt
en ook dat Hij mij veel zegen geeft Waarin dan....... ik weet t soms ook niet, maar ik ervaar Hem geheel in mijn leven.
Ik zou mijn leven soms zo anders willen , maar God heeft een doel met mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:09
Onderwerp: Eénheid is ons doel !!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eenheid in verscheidenheid misschien? Anders wordt het wel heel erg saai hier. |
Saai....??? lees dan eens wat Jezus van ons verwacht en opdraagt....druk zat hoor
joh. 17: 1 Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen. 2 Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken. 3 Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus. 4 Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt. 5 Vader, verhef mij nu tot uw majesteit, tot de grootheid die ik bij u had voordat de wereld bestond. 6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. 8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden. 9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor de mensen die u mij hebt gegeven, omdat zij van u zijn 10 – alles wat van mij is, is van u, en alles wat van u is, is van mij – en omdat in hen mijn grootheid zichtbaar geworden is. 11 Ik ben al niet meer in de wereld, ik ga naar u toe, maar zij blijven wel in de wereld. Heilige Vader, bewaar hen door uw naam, de naam die u ook aan mij gegeven hebt, zodat zij één zijn zoals wij één zijn. 12 Zolang ik bij hen was heb ik hen door uw naam, die u mij gegeven hebt, bewaard en over hen gewaakt: geen van hen is verloren gegaan behalve hij die verloren moest gaan, opdat de Schrift in vervulling ging. 13 Nu kom ik naar u toe, en ik zeg dit terwijl ik nog in de wereld ben, opdat zij vervuld worden van mijn vreugde. 14 Ik heb hun uw woord gegeven. De wereld haat hen, omdat ze niet bij de wereld horen, zoals ook ik niet bij de wereld hoor. 15 Ik vraag niet of u hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of u hen wilt beschermen tegen de duivel. 16 Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor. 17 Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid. 18 Ik zend hen naar de wereld, zoals u mij naar de wereld hebt gezonden. 19 Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn. 20 Ik bid niet alleen voor hen, maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven. 21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden. 22 Ik heb hen laten delen in de grootheid die u mij gegeven hebt, opdat zij één zijn zoals wij: 23 ik in hen en u in mij. Dan zullen zij volkomen één zijn en zal de wereld begrijpen dat u mij hebt gezonden, en dat u hen liefhad zoals u mij liefhad. 24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd. 25 Rechtvaardige Vader, de wereld kent u niet, maar ik ken u, en zij weten dat u mij hebt gezonden. 26 Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’
1 kor 1: 10 Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus roep ik u op om allen eensgezind te zijn, om scheuringen te vermijden, om in uw denken en uw overtuiging volkomen één te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 20:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eenheid in verscheidenheid misschien? Anders wordt het wel heel erg saai hier. |
Nou ik proef errrrrrruuuug weinig eenheid hier en dacht laat ik t eens over een andere boeg gooien ipv weer verder te gaan discussiëren in een topic over t forum en de chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 20:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge een hele zangdienst..vind de site daar niet zo geschikt voor. |
Nee en ik vind de site niet zo geschikt voor de tegenstrijdige karakters die hun gelijk willen halen
Ik vind dat iedere christen zich maar eens tot doel moet stellen de eenheid bij mekaar te zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:16
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Ja, dat zei mijn zoon ook, is net terug uit de Arena (heeft daar op grote schermen zitten kijken). Maar natuurlijk was de scheidsrechter in Breda heel gemeen.
Donderdag nog de beker finale, hopen op meer geluk voor Ajax (anders zou mijn kind wel heel verdrietig worden) dus: kom op Joden, doe je best |
nou nou nou....dit vind ik dus echt weer niet kunnen - waarom nou die bewoners van Israel er weer bijhalen???????
Ik baal er al zo stevig van dat dat soort dingen in het stadion geuit worden, zo erg baal ik ervan dat ik niet meer in de kuip te vinden ben....en zeker niet als ze tegen 020 spelen.
en verder hoop ik dat t voor 020 toch verdrietig afloopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:05
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=7njlnT_dAB4
refr: Aan Uw voeten Heer Aan uw voeten Heer, is de hoogste plaats; daarom kniel ik neer bij U. Om bij U te zijn, is de grootste eer; daarom buig ik mij voor U.
Ja, ik verkies nu om bij U te zijn en om naar U te luist'ren. In plaats van altijd maar weer bezig te zijn, kom ik nu tot U, o Heer.
refr.
Mijn hart verlangt er naar om samen te zijn, hier in een plaats van aanbidding. In geest en waarheid samen één te zijn, in aanbidding voor U.
refr.
Zoals een vader die zijn kind omarmt, ja, zo omarmt U ook mij. U bent een Vader die vertroost en beschermt en ik kom tot rust bij U.
Bij Jezus zijn, onder Zijn liefdevolle armen, is verlossing. Dat vereist van ons wel een keuze, maar die keuze zal Hij zegenen. Als we Jezus volledig in ons leven toelaten, zullen we rust vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=LPoHQ6REV9Y
Vader God, ik vraag me af hoe ik ooit heb geleef zonder te weten dat Uw vader hart al zo lang om mij geeft
Maar nu ben ik Uw kind, nu mag ik wonen in Uw huisgezin en ik zal nooit meer eenzaam zijn want Vader, U ben altijd bij mij
Heer, ik wil U prijzen Heer, ik wil U prijzen Heer, ik wil U prijzen Zolang ik leef..
Als wij die stap maken in ons leven, zal God zijn zegen geven door met Zijn Geest in ons te komen wonen. Dan zullen wij tot ons doel komen. Maar ook ten diepste Zijn liefde ervaren en niet kunnen beseffen dat we het ooit zonder Hem hebben gekund. Dan zal ons hart kunnen juichen en God prijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tEtvWVUyynY&feature=related
Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis
U bent mijn Leven, Mijn Licht. ik zoek uw aangezicht. Aan uw voeten, dicht bij U Kniel ik neer, Kniel ik neer.
Ik kniel neer en beleid U bent heer , in dit huis Ik kniel neer, en beleid U bent heer , in dit huis.
Laat God de Heer zijn van je leven, en vanuit dat beseffen dat we allen kinderen zijn van die liefdevolle Vader. Van die ENE God, zijn wij zijn kinderen. Dat moet onze uitstraling zijn in de wereld Want aan die eenheid zullen ze ons moeten herkennen en niet door gekissebis, discussie die nergens toe leiden.
http://www.youtube.com/watch?v=rOjoHXqzY6o&feature=related
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie. Langs wegen die geen mens bedenkt, maakt Hij mij zijn wil bekend. Hij geeft elke dag nieuwe liefde, nieuwe kracht. Als ik mijn hand in Zijn hand leg wijst Hij mij de weg, wijst Hij mij de weg.
Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij. Hij toont mij een rivier in de woestijn. Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
En ik weet .... leven is niet makkelijk soms, vaak is het tot 10 tellen, maar leg dan je hand in Zijn hand en bid God voor geduld en liefde.
Laat ons hart verlangen naar om samen te zijn, hier ook op CM een plaats van aanbidding te maken. In geest en waarheid samen één te zijn, in aanbidding voor GOD.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:37
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vond er gewoon weinig van kloppen Jonathan... van die stellingen... snap je ? |
Nou ik zal je dan maar bekennen..... 90% klopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:31
|
|
|
MARIO216 schreef: | TWENTE word kampioen. Ik had het voorspeld. |
TWENTE is KAMPIOEN !!!
Ajax 2 PSV 3 Feyenoord toch nog 4e (gaaf..makaay 3 goals in zijn laatste wedstrijd) AZ 5
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:05
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Als ik ooit nog eens iets heel bijzonders tegen een vrouw zou willen zeggen, waar ik heel veel van ga houden dan is t dit lied wel:
http://www.youtube.com/watch?v=WW3dRNs0M5M
The Alarm Walk Forever By My Side lyrics
Walk forever by my side Never lose sight of the day When we will run through all our weakness On through the fields Strewn with our broken dreams
Walk forever by my side Stay forever in the light Never lose sight of the way For I alone can't face the future I need your strength To help me make it through
Walk forever by my side Stay forever in the light Walk on 'til morning All my days are yours Walk on 'til morning All my days are yours
Hope you'll stay with me tonight Lift the veil from my eyes For I am weak and I am foolish I need your love To see me through the darkness
Hope you'll stay with me tonight Walk on 'till morning All my days are yours Walk on 'till morning All my days are yours
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 15:57
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | prachtig... |
het is toch ook gewoon leuk..... mensen kom op ! Niet te serieus allemaal over doen hoor.
Natuurlijk kan ik t ook alleen, maar samen is alles veel leuker !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 10:37
|
|
|
AALZ432 schreef: | Het is maar net hoe je het bekijkt...
Nee, mannen willen de waarheid niet horen: Zonder een vrouw zijn ze verloren!
|
Help...!!!!! ik ben verloren..... en toch kan ik t best alleen !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:21
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
Ik heb in heel wat hokjes gezeten....
maar er is maar Eén hokje waar ik t heb kunnen vinden
Dat is aan de voeten van Jezus Want daar is behoud en redding van onze zonden.
Ik heb verschillende kerkvloeren van verschillende pluimage betreden, maar Hij heeft zijn handen op mij gelegd toen ik daar aan het kruis kwam. mijn zonden daar beleed, en tegen Jezus zei..... Heer ik kan t niet meer alleen.
Mag ik in het licht van Uw aangezicht
Straks tot u gaan En daar voor u staan
En dan...ondanks zonden Me toch voelen met u Verbonden
Omdat ik door uw zoon Kan staan voor uw troon
En dat laatste hokje hoop ik ook een keer in te gaan. En dat is me daar een groot hokje.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:16
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
HENK710 schreef: | Jonathan, je weet toch: niet het vele is goed, maar het goede is veel! Koester de mooie momenten en mensen! |
Nee ..... ik hoop dat iedereen verder kijkt dan zijn eigen hokje.
niet alleen in je eigen hokje wordt het brood verdeeld kruimels vallen daar ook buiten en zijn ook voor al God's kinderen
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zaterdag 1 mei 2010, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:13
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
MARISKA601 schreef: | morgen zondag.
een dag om te zonnen? als het regent valt er niet te zonnen. |
morgen is het Zondag een dag om :
God te Zoeken Tegen de stroom in te Zwemmen Een dag om God in je leven te laten Zaaien de duivel zijn poten onder zijn stoel vandaan te Zagen ons door God te laten Zegenen te weten dat God zal Zegenvieren te weten dat alles valt onder Zijn Zeggenschap de opstanding te vieren, dat Jezus zich op de troon Zetelde We mogen zingen omdat Hij ons bevrijdde van onze zonden dat we niet moeten zwijgen Maar God danken en Hem de eer toe Zingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:54
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vind ik ook Marijan. Als ik iedere keer maar weer lees over al dat gedoe in de chatbox, wat zoek je daar dan. Alleen een beetje sensatie? Het is voor mij ieder geval een reden om die chatbox gewoon niet te bezoeken. Echt geen zin in , na al die berichten te hebben gelezen hier op het forum. |
Nou ik zal je de hand schudden,..... ik kom dus ook nooit in de chatbox, vorige week per ongeluk... En chatten doe ik best wel, maar dan gewoon 1 op 1. Veel leuker en duidelijker, en als je een vraag hebt, krijg je tenminste 1 antwoord. En kan je gewoon zeggen als je iets moeilijk vind of niet snapt.
Ik heb daar weinig te zoek. En t forum vind ik ook maar zo zo. En jullie weten dat ik best wel redelijk wat schrijf in t forum. Maar of t nu echt mij stimuleert tot nadenken of dat t leerzaam is??? Ja er zijn enkelen die mij weten te boeien, door hun bijdragen en hun warmte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 20:35
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 14:58
Onderwerp: Wat is jou favorite lied of gewoon die je mooi vind ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | chris , gaarne een bezem hier doorheenhalen. er is al een topic met dit onderdeel. een slotje van mij mag ook. |
van mij mag het hele forum weer gereset worden.
Beginnen we gewoon weer op nul Iedereen een andere naam....geen foto's meer niemand weet wie wie is. En dan wel allemaal uit liefde voor God gaan schrijven met respect voor ieder ander kind van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 14:55
Onderwerp: Wat is jou favorite lied of gewoon die je mooi vind ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat doe ik al. Gewoon heel off-topic gaan. |
of iets heel achterlijks gaan schrijven.... misschien dat het dan verdwijnt:
Goed ik begin:
De mensen zeggen weleens dat een koe nooit een haas vangt Omdat een koe een koe is, omdat een koe een koe is Maar ze rent er achteraan totdat die haas enorm moe is En dan heeft ze 'm
Ze wacht stil achter een boom, dat moet wel een dikke wezen De haas die komt eraan, de haas die komt eraan Ze springt plotseling tevoorschijn en gaat dan op hem staan En dan heeft ze 'm
Ze schminkt een hazelip, daar komt al een jong haasje Ze lacht haar tanden bloot, ze lacht haar tanden bloot Dan roept ze heel hard moooooooo, het haasje schrikt zich dood En dan heeft ze 'm
Of ze verft zich groen en gaat liggen in het gras Niets is haar te dol, niets is haar te dol Ze legt haar kont naar achteren, de haas kruipt in haar hol En dan heeft ze 'm
Ze hangt hem in een boom met kettingen en boeien De koe die wil wat stoeien, de koe die wil wat stoeien Ze kleedt zich in het leer, slaat haar uiers op hem neer Ze is met zweep en laarzen tochtig in de weer Legt knopen in zijn oren, en brandmerkt het haasje Ze dwingt het arme slaafje 'kom maar bij het baasje' Ze schreeuwt en slaat en spuugt en schijt, die haas die hangt daar maar Haar melk begint te koken, de haas komt juichend klaar En dan heeft ze 'm...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:48
|
|
|
SOFIE807 schreef: | ik reageerde te rap nu ... had eerst verder moeten lezen , maar ben af en toe bijzonder impulsief... |
je hebt in ieder geval gewoon spontaan gereageerd...zonder alle info vooraf en dat is toch gewoon je mening.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|