Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 16:43
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MAMY994 schreef: | Sterkte dan vanavond. Ik heb vanmorgen al heel wat afgewaaide takken zien liggen. Dus....voorzichtig aan,hè! |
ja dank je ik zal mn best doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 16:41
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
ROADY558 schreef: | Maar toch sprak die HSP-test voornamelijk over angst/veiligheid.
Hoe kan dat als je zegt dat HSP niets met angst te maken heeft, doch slechts een overgevoeligheid van de zintuigen is?
Kan het zijn dat de zintuigen normaal zijn, maar dat de manier van registreren (in de hersenen dus) anders gaat dan bij niet hsp'ers? |
Nee het zijn niet alleen de zintuigen denk ik een echte hsper voelt zelfs subtiele singnalen in de omgeving is zeer gevoelig voor pijn kan niet tegen teveel drukte kan niet goed tegen cafeinne kan niet goed tegen fel licht harde geluiden ruwe stoffen sterke geuren heeft enorm veel fantasie, zijn vaak artistiek kan diep ontroerd raken door muziek of een kunstwerk schrikt snel , voelt zich snel opgejaagd bij tijdsdruk heeft erg veel last van als ie honger of dorst heeft lijken als kind vaak verlegen (in werkelijkheid proberen ze zichzelf instinctief te beschermen tegen overprikkeling) je kunt je misschien voorstellen dat je een baby of peuter bent die dit heeft en je ouders zijn zich er niet van bewust. Dan wordt je als snel gezien als huilebalk , moeilijk of verlegen. Omdat aan deze kinderen vaak dezelfde eisen worden gesteld als aan andere kinderen en ouders hun best doen om zo'n kind "flink"te maken kunnen ze nogal wat angsten ontwikkelen mijn zoon is nu 18 als baby wist ik vanaf de 2e dag dat er iets met hem was. Je kon hem niet stil krijgen hij bleef huilen. Alleen in een draagdoek bij mij was hij stil dus daar heeft ie de 1e 2 jaar van zn leven ingezeten. Nu heeft hij asperger en is HSPer dus das dubbelop (komt vaak voor) Als ik had gedaan wat veel mensen in mijn omgeving me adviseerden nml flink optreden , straf geven enz als hij huilde want hij moest maar "gewoon"doen,was hij denk ik heel angstig geworden. Nu is hij een zeer artistieke jongen die soms wel wat hulp nodig heeft (vanwege zn asperger) maar absoluut niet byzonder angstig is gelukkig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 16:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zolang het hier bij die paar spettertjes blijft .......... De zon hebben we al uren gezien , maar ja , daar in de boesboes lopen ze natuurlijk een beetje achter .
Erika , ik hoorde net dat ze code oranje voor het binnenland afgeven voor vanavond . Veeel , heel veel regen met kans op hagel , natte sneeuw en heeeeel veeeeeel wind. |
mm das niet leuk en ik moet de hele avond de wijk in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 13:34
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik heb voor de gein 's een hsp-test gedaan. Het valt me op dat veel vragen over angst, veiligheid en relatie-tot-anderen gaan. Vooral de angst komt veelvuldig voor in de vragenlijsten.
Zou dat betekenen, dat als je verlost wordt van je angst, de hsp-klachten ook verdwijnen?
(Moet denken aan 1 Joh 4:16 In de volmaakte liefde is geen angst...) |
Nee HPS "klachten" verdwijnen niet, als je zulke enorm goede zintuigen hebt dan houd je die. Door ouderdom zullen ook de zintuigen van een HSPer minder scherp worden natuurlijk. Die angsten komen vaak door hoe er mee omgegaan is. Ik zie het bijv aan mijn kleindochter zij wilde dus echt niet in de tram na 1 keer daar in gezeten te hebben. Mijn zoon zag het aan voor bang zijn om niets. En wilde het forceren. Maar nadat ik er nog eens rustig met hem overgesproken heb. Accepteerd hij dat zij hooggevoelig is voor geluid. En niet bang om niets dat zij dus niet ff flink moet zijn maar leren hoe hier mee om te gaan. Ze gaat nu in de tram met een ipod en kan dan zich afsluiten met haar favoriete muziek'. en dat gaat prima en zo kweek je geen angst bij haar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 november 2012, 00:33
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat ik wil zeggen op de reactie naar Mieke is het volgende:
Ik herken de Rick Warren theologie en/of evangelie hierin....
Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.
streep dan Fil 4 :19 maar door in je Bijbel Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is.... Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening). |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:50
Onderwerp: Reportage over de Betteld
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zou, an sich daar idd wel kunnen zitten met me tentje, ff tot rust komen, lezen.....
Uit ervaring weet ik dat je op campings wel snel contact maakt, én men elkaar ook met rust laat.
Maar dat geschreeuw uit die megafonen, ja, dat gaat mij echt tever, daar ligt bij mij de grens.
Kijk, naar diensten, samenkomsten en bezigheidstherapie hóef je niet te gaan. En dan heb je daar dus geen last van.
Maar die megafoons....in contrast met de mooie natuur, schandalig gewoon.
En zou mij niets verbazen als deze camping heel erg duur is, ten opzichte van 'gewone' campings... |
nee Shanita deze camping is juist goedkoper. vooral voor grote gezinnen en mooie natuur??? grasveldjes met struiken er om heen zo mooi vind ik dat niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:48
|
|
|
ROADY558 schreef: | Beste Roelande,
Mijn reactie was nav een opmerking van iemand anders die zei dat je HSP niet HEBT, maar BENT. Dat vond ik nogal opmerkelijk. Op die manier identificeer je je met iets, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Een mens is altijd meer dan "zijn probleem" of "zijn mankement" of hoe je het ook zeggen wilt.
Ik denk dat ik niet weet waar het over gaat, omdat ik geen HSP heb (maar wel een gevoels-persoon ben).
Overigens denk ik dat het een valkuil is voor velen om je met allerlei dingen te identificeren, juist omdat er zo ontzaglijk veel informatie voorhanden is. |
toch heeft die persoon gelijk je hebt niet hsp maar je bent hsp dat klopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:20
Onderwerp: Reportage over de Betteld
|
|
|
10 jaar geleden heb ik daar een paar keer gecampeerd. De reportage geeft het wel redelijk weer. Alleen waren die kinderbijeenkomsten er toen volgens mij niet. De sfeer is er wel goed en er zijn mensen van allerlei pluimage. Mijn tieners vonden het destijds geweldig. Ik iets minder elke dag zo'n tekst door de luidsprekers en bijeenkomsten hoeft van mij niet. En ging ik dus ook niet heen, maar ik had toen al wel het idee dat je daar op aan gekeken werd. Ook mij kids hoeven niet elke dag naar de kinderclub. Maar dat deden ze op niet christelijke camping ook niet. Dus dat ligt waarschijnlijk aan mijn kids. Vond wel in de reportage dat er veel nadruk word gelegd op wat de duivel allemaal zou doen. Hij (en zij) zijn er maar druk mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:08
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik vind dit wel een interessante discussie. Waarbij het me wel opvalt dat mensen graag "een etiketje" willen hebben. Ben ik het wel, of ben ik het niet?
Ik ben zelf ook een "gevoelsmens" in tegenstelling tot anderen die ik als bot en gevoelloos bestempel. Ik geloof dat wij mensen met gevoelens (emoties) geschapen zijn. Het is een zegen als je je daar bewust van mag worden. Maar om mezelf nu als hooggevoelig te zien? Nee dat niet. Daarbij leer ik een beter evenwicht te vinden tussen het gevoel, en het doel. Je kan net zover opgaan in je gevoel, totdat je "STOP" zegt, en nuchter je doel gaat afwerken. Ik geloof dat hierin wel een keuzemogelijkheid ligt.
De vraag is dus eigenlijk: wie is normaal: degene die z'n gevoelens ervaart en er iets mee doet, of degene die alles onder water houdt en z'n doelen najaagt? (denk aan werken, sporten, etc)??
Ik geloof persoonlijk niet zo in dat je iets BENT. Een bepaald gedrag kan nooit je identiteit zijn. Waarom niet? Omdat onze identiteit in anderen behoort te liggen. Ten diepste is de gezondste identiteit in Christus. Dat is wat ik BEN. |
Roady. Hsp heeft niets te maken met wie je bent of met je gedrag. Het heeft iets te maken met hoe je zintuigen functioneren Net zoals je bijv blind kunt zijn. Dan BEN je dus blind dat is niet je persoonlijkheid maar wel een manier waarop jouw zintuigen functioneren. Zo heb je ook mensen die hooggevoelig zijn. Ik heb er een paar in mijn omgeving. Mijn zoon van 18 bijv. hij is hooggevoelig voor geluid en indrukken. Dus als hij smorgenss met de overvolle trein naar utrecht moet naar school is hij al bekaf als ie aankomt. Das niet een kwestie van ff flink zijn maar juist naar kijken hoe je zo weinig mogelijk prikkels binnenkrijgt. Mijn kleindochter van 3 is ook hsp. haar krijg je dan ook alleen maar onder luidprotest een tram in bijv. Ze kan die prikkels dan gewoon niet aan. Dus het is niet zozeer iets van een stempel opplakken maar meer iets van weten dat je (of je kind) dat hebt en rekening houden met. Net zoals je met iemand die blind of doof is rekening moet houden.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 24 november 2012, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 15:00
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als ik jou was Zeeland zou ik eens wat positiever in het leven gaan staan. Je hebt altijd zoveel mooie dingen, een weekend weg, veel etentjes en uitjes en dan ben je nog zo klagerig..... Wees gelukkig dat er zoveel mensen naar je omzien en van alles met en voor je doen! Moeilijke dingen heeft iedereen maar de kunst is de mooie dingen te laten overheersen in je leven......dan wordt je veel vaker een blij mens.......
Om even on topic te blijven, ik ben ook blij, erg blij zelfs, want het is weekend! |
Ik ben ook blij en ik heb nog helemaal geen weekend!! {maandag pas weekend)Maar heb al lekker kunnen sporten en alle boodschappen in huis mn zoon en schoondochter kwamen even laten zien dat ze ongedeerd uit Israel gekomen zijn Kreeg een heel lief kaartje en kadootje van mensen die ik amper ken uit zuid afrika Heb eindelijk die leuke sint en piet met paard voor mn kleinkinderen op de kop weten te tikken Kwam mn dochter met kleinkind tegen en hij wilde meteen bij oma op de arm en niet meer bij me weg en mn salaris viel heel erg mee deze maand en.........zo veel dingen te veel om op te noemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:32
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Blij en dankbaar zijn vanmorgen mn moeder weer opgehaald uit het ziekenhuis en nu kan ze rustig thuis verder revalideren Wauw ik heb weer een moeder die weer kan lopen |
Wat fijn Erika!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:04
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pffff.........wat een avond gisteren.....! Zo meteen naar het politiebureau, aangifte doen. Inbraakpoging bij mij thuis....Terwijl ik lag te slapen!!! Ben er wakker van geworden en ben ze nog achterna gegaan. Een blanke man droeg een rode jas en een hoofddeksel, de twee anderen waren donker...Die met rood liep niet zo snel dus hebben ze hem op een paard gezet...via het dak zijn ze ontkomen! Bij mij hebben ze alleen een wortel gejat maar ze zouden nog terugkomen riepen ze....
|
Whahahha. je had me mooi tuc tot aan het woordje paard zat ik me zeer verontwaardigt op te winden dat ze nota bene bij"onze"Erika durfden in te breken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 november 2012, 13:49
|
|
|
Vind ik ook Shanita! En wat voor weer het ook is de wijkzuster(ik dus) moet altijd naar buiten. En bij mijn werk is dat meestal op de fiets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:43
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JANS221 schreef: | Pastasalade met gegrilde kip |
Lekker Jans en wat een leuke profielfoto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:42
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Er zijn echt heel veel dingen waar ik blij van word. Maar boven aan staat mn kleinkinderen. Alleen bij het zien van hun foto smelt ik al en wordt ik superblij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:39
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wisten jullie dat, ik eigenlijk nog wil posten en reageren en lezen, maar ja, dat ik nu ga slapen, omdat ik om half 6 op moet staan?
Truste(ik ben misschien eventjes geen lid, want ik ga nu geen bankdingen zoeken. ) |
om half 6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 23:59
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Niks ruikt zo lekker als beddengoed wat in de buitenlucht gedroogd is, daar kan geen droger al dan niet met drogerdoekjes-met-luchtjes tegenop. Daarbij: wie gebruikt er tegenwoordig nog zo'n milieuonvriendelijke, energieverslindende droger, als het buiten prachtig weer is, en je er ruimte en tijd voor hebt om het op te hangen? Tsja, het zal wel aan ons schone, ruimtelijke noorden liggen |
Ja Steen helemaal met je eens heerlijk de was drogen in de buitenlucht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 11:25
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik lummel.........maar de tuinman is onderweg met groot gereedschap en volgens de berichten mag ik hem laten doen wat ik wil....... .........in de tuin dan he Hij neemt zn shoveldinges mee,gaat mijn grasveld mooi vlak maken Ideaal hoor,die ruilhandel,ik maak zn boekhouding in orde en poets zn huis,hij maakt mijn tuin netjes. Nu die schilder die mijn huis zou verven nog even aan zn broek trekken.......binnen heb ik ook nog genoeg te doen voor hem........ |
Aan zn broek trekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 09:19
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Ja hier komt van het voorjaar de stilettorun als ie goed oefent kan ie meedoen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 20 november 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 09:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Me zo maar eens laten beulen weer door de fysio Hoe het komt komt het maar al mn spieren van m'n k*** tot aan mn nek zitten vast en doen zeeeeeer Dan om elf uur mn ma naar het ziekenhuis brengen voor een nieuwe knie operatie, op zich klinkt het heftig maar is niet zo eens een lange operatie, maar toch zal blij zijn als het telefoontje komt uw moeder is weer bij en op zaal!!!Dus dat kan een lange middag worden |
Sterkte er mee Erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 22:36
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
MARIJE803 schreef: | Ik snap Maritimes reactie dus wel, want dit is een van de dingen die ik bedoel.
Willemijn schiet gelijk in de verdediging en komt daardoor heel aanvallend over: 'Mag je dan niets meer zeggen waar je hart vol van is?'. Dat is een beetje hetzelfde als 'Nou, dan zeg ik wel niks meer!'. Bovendien is dit niet wat Pieter zegt, hij zegt (als ik het goed lees) dat je bepaalde verhalen in bepaalde fora moet plaatsen. En dus niet offtopic moet gaan door hele verhalen op te hangen, al dan niet nuttig, terwijl dat topic er dus niet over ging.
Door dan vervolgens dingen te zeggen als 'dan sla je ze toch over', 'misschien even zeggen waar jij je specifiek aan ergert, nu gist iedereen maar waar je het over hebt', zeker in de toon van de rest van je post, kom het ontzettend denigrerend over. Zeg dan: 'Je zegt dit en dat, wat bedoel je daar precies mee?' Dat klinkt al een stuk liefdevoller. Bovendien spreek je nu voor iedereen, terwijl ik, en ik zal vast niet de enige zijn, precies weet waar Pieter het over heeft en wat hij bedoelt.
Hoop niet dat je dit als persoonlijke aanval ziet, maar ik vond je post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met aanvallend en negatief. |
Ja ben ik wel met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 19:00
|
|
|
GERRIT603 schreef: | hier vriest het nu
moest m'n autoruiten al schrappen, voor de eerste keer dit jaar |
Ik moest mn fietszadel krabben Had mn fiets buiten laten staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 23:04
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
PIETER649 schreef: | In jouw stuk zie ik anders ook aannames en interpretaties
Hoe kom je erbij dat wij geent zijn op de stam van Juda?? Wij zijn gewoon platweg nakomelingen van bekeerde heidenen, meer niet. Die vervangingsleer zou verboden moeten worden! |
ja dat ben ik met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 22:50
Onderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid
|
|
|
ROLF230 schreef: | Ik ben bijvoorbeeld de meest bescheiden persoon van de wereld. |
op een na dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 22:41
Onderwerp: Kleine overdenking -vriendelijkheid
|