ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 23:20
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

Thomas in grote lijnen ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, ik zie alleen het nut niet zo voor een straat vertaling.
En trouwens niet alleen jongeren die op straat leven, ook ouderen die op de een of andere manier op straat leven.
Er is ook nog het boek, die is al een heel stuk eenvoudiger dan de Bijbel zelf.
Volgens mij wordt alleen de verwarring groter.
Ik kom regelmatig in een dagopvang voor verslaafde daklozen en mensen die op de een of andere manier geen huis meer hebben.
Er komen ook anderen, en van verschillende belevingen, er zijn vaak discussie punten, die meestal net als op cm uit de klauwen kunnen lopen.
Puur en alleen omdat er vaak daar op het boek verwezen worden, en soms op of uit vertalingen van theologen.
Die uiteindelijk een uitleg geven vanuit de NBG, dus lijkt mij dat er op die manier alleen verwarring uit gaat komen.

en of jongeren-ouderen er minder recht op hebben, ik denk juist dat die boven aan de lijst staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 08:24

ZEELAND736 schreef:
Gerrit....ook jij laat met deze woorden weinig van respect zien naar andere mensen...Je spreekt zelf ook als een verbitterde man.
Dat mag je in mijn ogen ook niet doen!!!
Lees je woorden die je hier schrijft!!!
Je hebt het over een comapatient!(EN...lees ook verder...)
Weet je wel hoe erg dat is, daar doe je ook mensen verdriet mee!!!
Waarom doen mensen elkaar zoveel verdriet met woorden!

Ik barst van de respect, ben totaal niet verbitterd, en je bekijkt het vanuit jou ogen, tipje kijk breed.
Ga eens in op het onderwerp, en val eens niemand aan op zijn/haar, in uw ogen verkeerde woordkeuze.
Het barst al van de moderatoren, die af en toe een greep in de kassa doen, he die zet iets neer wat in mijn ogen niet kan, of mag.
Zonder zelf ergens ook maar inhoudelijk op in te gaan, das wel heel erg makkelijk. Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 23 februari 2012, 08:28
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:19
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

HERMAN968 schreef:
Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !

Knipoog smiley herman

Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen.
Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje.
Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven.
Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:01

HARM012 schreef:
Oude lul met je nare praatjes. Je hoopt mij de les te kunnen leren he..
Ervaar zelf maar eens iets dergelijks.

Dan praat je wel anders.

Dit noemt zich Christen..

Je praat over respect.
Nou ik kan je zeggen dat je respect moet verdienen, dan pas is het wederzijds.

Zoek een hobby en vermaak je daar mee! Dan doe je tenminste niemand kwaad.

Ho wacht even, nu heb je mijn respect volledig, althans bijna, ik sta er toch echt wel van te kijken hoor.
Het blijkt toch maar weer dat u enige goede normen heeft onthouden van uw opvoeding, ik maak het ook eigenlijk nog zelden mee.
Iemand van die leeftijd, die iemand aanspreekt, en begint met 2 woorden. Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 23 februari 2012, 07:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:00

THOMAS968 schreef:
Wij doen hier heel normaal tegen de Hollandse minderheid hoor, zij kunnen er ook niks aan doen en wij discrimineren niet. Er zitten ook wel goede tussen.

Thomas, is mijn Nederlands een beetje te volgen?

idd een beetje maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:57

MARY052 schreef:
Wow Mariska, ik vind deze reactie van jou weinig respectvol naar Harm toe.

Je weet verder niets over zijn leven. Een kind kan soms al meer meegemaakt hebben dan iemand van 50 jaar!

Harm: dapper van je hoe je dit vertelt op het forum, en blijf gewoon meedoen! Jij mag er ook zijn!!

Mary

De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad.
En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven.
Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen.
En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien.
Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 23:48
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:31

HARM012 schreef:
Hebben we ook nodig met mensen zoals jou.
Volgens mij is het tegenwoordig omgedraaid.
Jeugd gedraagt zich vroeg volwassen en volwassenen gedragen zich als een stel pubers.
Dat is wat mij direct opviel hier op het forum.

Word volwassen

Je moet geloven dat ik van de p.. ge...... ben, ik blijf liever jong, mijn pensioen kan ik wel vergeten.
Ik neem wel een wajong uitkering, dat is levenslang dan voor mij Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:26

HARM012 schreef:
ik zal er als ik jou was direct werk van maken.
Gebruik je kennis! Jij weet precies hoe je hangjongeren moet aanpakken.

Kom op..
We leven in 2012.

Als voorbeeld denk ik nu aan mijn school.
De regel is; leraren bij voornaam noemen en JE zeggen. Anders voelen ze zich oud. (de stakkers)

Of je wilt een baan.. Je wordt nergens aangenomen omdat je geen opleiding hebt.

Waarom hebben ze geen opleiding? Nou dat ligt niet aan de jeugd zelf. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik ervaar het nu ook, nu ik op het MBO zit. Het is geen niveau, je hebt laagopgeleide leraren, het moet allemaal groot, enz. enz.
Volgens mij kan de jeugd er niks aan doen dat onderwijs in Nederland knudde is.
Lijkt mij meer de ''schuld'' van de oudere generaties.

Veel jongeren (ook, of zelfs vooral hangjongeren) willen keihard werken, leren en iets bereiken.
In plaats van dat ze geholpen worden, worden ze van alle kanten aangevallen en belemmerd.

En ja.. dan uiteindelijk word je vervelend.
Waar ze dan belanden is op straat.
En daar willen ze nu de jeugd bereiken. Lijkt mij alleen maar goed.

Nogmaals.. ik keur het echt niet goed hoor.. dat er een Bijbel is in straattaal. Het had ook anders opgelost kunnen worden.

Natuurlijk zijn we 2012, en net als daarvoor, zegt het CDA en verwanten uit de oude tijd, pappen en nat houden.
Op oude voet verder gaan, nu een straatbijbel, later een straatwetgeving, en het moraal van het verhaal, met zijn allen een straat mentaliteit.
Alles aanpassen voor de inspanningen van de jeugd, houd ons allemaal jeugdig toch?!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:17

HARM012 schreef:
*zucht*

ach, een ander antwoord was ook niet te verwachten, inspanning wordt het nieuwe woord van de jeugd, stel je voor, we hebben toch ontspanning.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:25

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!

ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet!
dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel".

Dat zeg ik ook, doe maar een straatverbod, en ze laten houden aan de regels thuis.
Moest ik vroeger ook, en dan waren er die wel alles mochten, die de goe ganse dag en avond op straat zwalkten.
Om maar te zwijgen wat daar later van terecht is gekomen, er zijn al gemeente waar hangjongeren worden verwijderd of worden opgepakt.
Van mij mogen ze, gewoon de knuppel er over, tis allemaal Rutte geschut.
Dat ga je nog erger meemaken, tenzij ze de vermanende tik weer terug plaatsen in het mag weer.
Dat was vroeger ook zo, deed je wat verkeerd, en je kreeg een draai om de oren, en je zei het thuis, kreeg je nog een pak rammel.
Hielp dat pak rammel?
Ik denk van wel, althans mij hielp het wel, je keek de volgende keer wel beter uit.
Denk je nu echt dat een straatbijbel meerwaarde zou hebben, ze kunnen zich niet eens aan de gevestigde orde houden, lat staan dat een straatbijbel, waar ze de beloning niet van kunnen zien, althans niet gelijk.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:10

LEANNE226 schreef:
Waarom zou ik boos worden van koken? Geschokte, onthutste smiley

Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren
Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 22 februari 2012, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:05

Ach het is aannemelijker dat er een straat verbod gaat komen voor jongeren, dan dat jongeren een straatbijbel gaan lezen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 februari 2012, 08:58
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Chat van harte gefeliciteerd met je verjaring, 51 das al oud jonge Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:21

LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Dat zij mijn moeder vroeger als ze boos was Geschokte, onthutste smiley ik sta te koken Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:38

THOMAS968 schreef:
Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!

Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm.

Knappe fiets Thomas, maar this zeker wel duurzame energie waar je dan op kookt Smiley die vol vragen zit
Ik zou er toch minimaal octrooi op zetten Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:33

LEANNE226 schreef:
Runderstoofpot met aardappelen en roomzachte spitskool,toe opgeklopte aarbeienyoghurt met slagroom en aarbeitjes........en..........spagetti met gehaktsaus,toe opgeklopte citroenyoghurt met room.....

(op dinsdag kook ik in 2 gezinnen Knipoog smiley )

Ach je moet je eigen niet zo druk maken Geschokte, onthutste smiley je bent zelf toch ook klein geweest Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 09:15
BerichtOnderwerp: Verslaggeving

Er zijn ook positieve berichten Lachende smiley Griekenland is uit de geld problemen, de lening van miljarden gaat door Twijfelende smiley voorlopig kunnen ze weer met ons geld smijten Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: Incest

PIETER649 schreef:
De leden van cm zijn, voor zover ze gescheiden zijn, ALLEMAAL schuldloos gescheiden... zeggen ze.

In het kader van vergeving van de dader, ben ik benieuwd of het exje, uiteraard na diep berouw en gemeend vergeving te hebben gevraagd, alsnog weer welkom is in de echtelijke woning en sponde.

Of is vergeving meer iets voor dat naamloze incestslachtoffer dat wij met den bijbel in den hand op de vergevingsplicht kunnen wijzen?

Volgens mij word er door sommigen te weinig rekening gehouden met de menselijke natuur....

God vergeeft.
De mens is geen God.
Echt waar.

Ach Pieter dat heb ik een paar reacties terug ook gezet, maar de strijders hier, prediken liever hun eigen evangelie, in ieder geval niet de mijne.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:18

WILLEMIJN232 schreef:
Het kan ook juist heel goed zijn Chatuliem, dat is wat ik geleerd heb...... Engeltje smiley ik vind jouw opmerkingen juist wrang.......
En wat ik verder geleerd heb is dat vergeving soms gewoon een brug te ver is.......en dat je niet kan stellen ik heb je vergeven maar.......en dan komt er een hele rits randvoorwaarden......
Dus de boodschap is eigenlijk: ga niet al te makkelijk met de term vergeving om.......en vul het vooral niet voor de ander in wat hij of zij wel of niet moet vergeven.......
En wat ik hier lees, ook van jou, is dat men vergeeft en daar toch een rits voorwaarden aankoppelt....
Als jij wat fout doet in de kerk en men vergeeft je maar je mag niet mee rin de kerk komen is dat toch flauwekul?

De 1 vult het in voor de ander, daar zijn we hier allemaal mee bezig u ook.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 10:36

Slapende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 20 februari 2012, 11:13
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:38

PIETER649 schreef:
ik ben die bananenrepubliek niet voor niks ontvlucht Knipoog smiley
sucses met die corruptelingen daar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bananenreplubliek Smiley die vol vragen zit was dat maar waar, meer ezels met 2 bultenrepubliek Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 09:29

WILLEMIJN232 schreef:
Dan heb je met hem afgerekent en je hebt hem niet vergeven........
Als God nu ook zo deed.....ik vergeef je maar.......ik wil geen contact meer met je? Dat zou toch niet goed zijn?
Ik denk zelf dat mensen te vaak en te makkelijk met het woord vergeven in de mond lopen......dat is dan wat hypocriet.....
Ik vind vergeven juist zo moeilijk omdat ik vind dat het absoluut en onvoorwaardelijk moet zijn.....en dat maakt het juist zo moeilijk

Volgens mij kan je de mens niet met God vergelijken, en hoe zit het dan met de Joden? Die hebben ook iets gedaan waarvoor zij op aarde vervolgd worden, zolang de aarde zal bestaan. Maar het is wel Zijn uitverkoren volk.
Maar het is wel heel makkelijk, althans dat wordt gedaan, dat alles maar vergeven mag worden, als je zelf geen slachtoffer bent.
Als iemand vervolgd wordt, voor b.v incest, of pedofilie, en er volgt gevangenisstraf, wordt die gene vast gezet ter bescherming van de maatschappij .
En dat die gene niet meer in aanmerking komt, bij instellingen waarbij kinderen betrokken zijn, is dat geen straf, maar de bescherming van het kind.
Als je 1x je hand hebt verbrand aan een hete pan, dan pak je hem toch ook niet voor een tweede keer, in de veronderstelling dat hij nu minder heet is als de vorige keer.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 20 februari 2012, 09:32
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 22:37

PIETER649 schreef:
Nou Chat, das wel fijn dat jij als ergste bijwerking ziet dat er over minder belangrijke onderwerpen veel en vaak nieuws komt.

Persoonlijk vind ik dat door die aandacht en steun vanuit het westen voor die arabische winter, datzelfde westen medeschuldig is aan de vele doden die dit heeft gekost en nog gaat kosten. Zieke smiley

Zo dom is rusland niet, die is tegen ingrijpen, nu ook in Syrie.
Wat in het westen nauwelijks benadrukt word: 70% van de syrische bevolking staat achter hun president, over democratie gesproken....
De christenen in Syrie leven, net als in Egypte voor de opstand, een rustig leven.
En die idealistische mafketels uit het westen gaan daar ff de moslimbroeders aan de macht helpen, ongelofelijk he, wat n idioten Verraste, verbaasde smiley

Dan mogen jullie, in het grootte Germaanse rijk nog van geluk spreken. Hier in kaaskoppenland worden wij al geregeerd door dat stelletje huichel achtige overlopers. En dan durven ze er ook nog een grote C achter te plakken. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 20:09

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk het juist niet Hannah.......iedere keer wordt er bij dit onderwerp het slachtoffer bij gehaald......
Je kan niet iemand vergeven en dan een heleboel randvoorwaarden stellen omdat jij dat vind.......De dader heeft dus levenslang........dat heeft het slachtoffer ook maar het gaat nu even over de dader...
En dat laat nu juist zien dat vergeven veel moeilijker is dan je zo op het eerste gezicht denkt.....Je kan niet allemaal randvoorwaarden scheppen en invullen wat iemand wel en niet mag, dat is juist niet vergeven......en daar zit ook weinig liefde bij.....dan is vergeving en liefde een loze kreet.....
En dat is te begrijpen maar dan kan iemand niet met kreten komen over liefde en vergeving.......
Stel dat jij een man had die vreemd ging en je vergeeft hem en jullie willen verder met elkaar.....maar dan stel je als voorwaarde dat hij niet meer in de buurt van vrouwen mag komen want je weet maar nooit.....

Je kan toch een volwassene niet vergelijken met een kind, met jou vergelijk stel je dan andere vrouwen veilig.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 19 februari 2012, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 15:49

En vandaag Smiley die vol vragen zit vandaag wordt er niet gegeten Twijfelende smiley vandaag, is iedereen aan het vasten Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 15:20
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARISKA601 schreef:
Ik zat mij net te bedenken, wat voor nut heeft het om hier te melden dat je niet verlengd.
Sommigen hebben er geen behoefte aan vertrekken met de noorderzon.
Anderen delen mee dat ze een relatie hebben en niet meer verlengen.

En dan heb je mensen die vlak voor dat hun abonnement afloopt,
even hun gal hier spuien hoe zij over cm in het algemeem denken.
Is het niet zo dat degenen die hun gal spuien, zelf een aandeel hebben
gehad over het algemeen?

Ik zou hier ook een heel verhaal kunnen houden waarom ik niet verleng.
Maar wat bereik ik er mee?
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mischien niet altijd vriendelijk ben geweest naar anderen toe.

Dus is het binnenkort over en uit voor mij.

Ben je mal, jij bent de vriendelijkheid zelve, binnenkort is ook mijn tijd hier geweest, en denk ook niet meer terug te komen.
Het was best wel leuk, en soms wat minder, en nu daar laat ik me niet over uit.
Je mist allemaal wel eens de bus, en soms is dat ook niet zo,n ramp, als de volgende maar op tijd is.
En in mijn geval, ach het kan nog net, een maandje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 09:49

ANNETTE792 schreef:
Annette050 schreef:

ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...

Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd.
Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?

Aan de ene kant zeg ik je hebt gelijk, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat als er positief nieuws is, ze het maar wat heerlijk vinden.
Het zelfde is wanneer er kindje geboren gaat worden in die kringen, dan is er een speciaal half uurtje voor de pers.
En er zijn nu eenmaal voor en tegenstanders van ons koningshuis, en een ieder behoud in dit land het recht, om zijn of haar nieuws te beoordelen.
Dat heet nu democratie ook als je het leuk vindt of niet, en al het nieuws wat er nu naar voren komt, is puur speculeren.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 11:50

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is natuurlijk met alle leed wat je is aangedaan.....daar moet je zelf verder mee.......

Als de dader maar vergeven, dan is het goed, en wat je is aangedaan, daar moet je maar mee zien te leven.
Dat vind ik wel een beetje goedkoop.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:59

WILLEMIJN232 schreef:
Dus eens een dief altijd een dief? Terwijl de Bijbel spreekt over onvoorwaardelijke vergeving? je geeft zelf al aan hoe vervelend je het vind dat er één incident in je leven nog steeds opgerakelt wordt.....
Dus als je mistap begaat en dat niet mee rin je hoofd haalt om dat niet meer te doen is dat dus niet mogelijk omdat andere mensen daar een mening, visie en een beperkt vergevingsvermogen aankoppelen.....
En hoe staat dat dan in verhouding met de tekst: wij vergeven onze schuldenaren?
Dus eigenlijk is dat vergeven niet zo simpel....
Als dader van iets ben je dus eeuwig verdoemd om er mee te leven en kan je dus nooit schoon schip maken ......

Je zou het ook eens goed kunnen lezen, het gaat niet zo zeer om het vergeven van de dader, maar de nasleep van het slachtoffer.
Dat menselijke vergeven is hartstikke mooi, voor de dader, maar hoe zit het met het verdere leven van het slachtoffer?
Volgens mij zijn de gevolgen van de dader, ook al is die vergeven, niet verdwenen.
En dan je stelling, als dader ben je dan eeuwig verdoemd, ik denk voor menselijke begrippen, niet eeuwig, maar wel levens lang.
En over dat eeuwige, daar gaan wij niet over, je kan zoiets niet veroordelen als je zelf geen slachtoffer bent, maar je kan het voor de toekomst wel proberen te voorkomen.
En wat mijn eigen akkefietje betreft, daar lig ik niet zo wakker van, alleen als hij er over begint, dan heb ik zoiets, die boom hoor je niet, maar zijn kinderen, hebben nog wel blijvende schade.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 18 februari 2012, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:56
BerichtOnderwerp: CM App

Er gaat nogal wel eens iets mis, met die R van appel Gefrustreerde smiley
Naar boven