ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: goede film over geloof

Ja, idd. heftig....

Ja, ik ben nu bij 66 minuten en 14 seconden, waar die Indiase vrouw, die voor arme kinderen uit de laagste kaste zorgt, verteld over dat huizen werden verbrand mensen werden vermoord. Ja, in dit geval betrof het daden tegenover de christenen.
En ook dat je getuigenissen ziet, ben nu bij dat ene meisje dat aan haar moeder vroeg, ja waarom doen ze dit, ja predikanten vermoorden, kerken verbranden etc.
Ja, en die moeder zegt een Bijbeltekst van zalig als je vervolg wordt omdat je christen bent...Ja, op dát punt ben ik nu.

Ja, en ik zat zo even te denken, en ja, hoeveel mensen zijn, ja, ook in onze westerse goede comfortabele wereld, niet slachtoffer? Wat je vaak niet ziet, ja, een verbrijzelde been kan je zien, daar worden stalen pinnen in gedaan in het ziekenhuis, degene gaat een lange weg, moet minstens een half jaar verblijven in het ziekenhuis,....., een verbrijzelde geest zie je niet aan de buitenkant....

Ja, het is een moeilijke, mooie en ook confronterende film....

Ja, daarom kijk ik de film ook liever in stukjes, want ja, het mooie is dan natuurlijk dat God Liefde is en dat de film mensen laat zien die die Liefde willen uitdragen en dat ook doen :)

Dat stukje over Spanje, 77 min. 36 seconden, spreekt me ook wel erg aan, komt bij mij wel ook echt over. Misschien de taal, het temperament.

Ja, en idd wat die pastor zegt, dat hij droomde dat God tegen hem zei: "Love them, and let Me change them", toen hij alle junks, hoeren en weet ik veel uit zijn kerk wou zetten....

Ja, dáár zit wat in....

Je kan mensen niet veranderen, dat moeten De mensen zelf doen met hulp van God, wat ook door middel van ook de medische wereld kan, en de wetenschap, zoals psychologie.

En ja, iemand kan pas veranderen, als ie eerst helemaal wordt geaccepteerd hoe hij is. Ja, natuurlijk, je kan wel regels stellen, die zijn nodig, voor de orde.
Maar ja, je kan niet afdwingen dat, bijvoorbeeld een drugsverslaafde ineens helemaal stopt, nadat hij gelovig is geworden, dat is een proces, wat diegene zelf, samen met God moet doen.

En ja, je kan mensen alleen helpen met 'true, pure, selffness love", ja, daar zit wat in, zolang je wel heel goed je grenzen aangeeft, denk ik, want ja, het is de bedoeling dat de ander beter wordt en niet andersom...

Afijn, mooi documentaire hoor, ja, ik ben nu bij 84 min. en 37 sec. maar ja nu stop ik eventjes...ja, moet weg!

Laterz en bedankt!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:28

PETRA373 schreef:
ha ha dan weet ik waar je ben, bij lady boy....
kan me voorstellen dat je de eerste keer beetje raar keek. Knipoog smiley

Haha, het was me vorige, vórige, buurman :)
Ja, en ook van dat Aziatische ras. een hele vriendelijke jongen trouwens, ook heel gastvrij, toen hij net naast me kwam wonen gaf hij een feestje, en hij belde speciaal aan of ik ook kwam, ja, dat vond ik zo lief.

Ja, enkele dagen nadat hij er woonde, ja, de eerste keer dat ik hem zag als meisje(want ja daarvoor had ik hem een paar keer gewoon als man gezien), ja, toen stond ik echt even raar Verraste, verbaasde smiley en verbaasd Smiley die vol vragen zit te kijken. Maar ja, dat wou ik niet laten merken, ja, dat vond ik onbeleefd.

Ja, dat Aziatische ras, daar kunnen jongens zich zo gemakkelijk laten omtoveren in een vrouw, omdat ze natuurlijk al een gezicht hebben, wat meer lijkt op een vrouwengezicht van hun ras ;)

Nou, ik ga nog even verder met de film!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:07
BerichtOnderwerp: Forum vernieuwd

Hallo Lachende smiley

Waar is het forum 'Agenda' gebleven?

Is dat forum ook bij anderen weg? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 16:15
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

NATASCHA642 schreef:
Mijn huisje is weer heerlijk fris en fruitig schoon , dat maakt mij blij Knipoog smileyLachende smiley

Hai Natascha,

Dát kan ik me heel goed voorstellen Lachende smiley

Ben blij voor jou! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:19

PETRA373 schreef:
irritant dat wachten....ze komt zo vast wel. misshcien kan zei effe mee helpen opruimen...
petra die ook echt moet opruimen, es echt gaat beginnen...

Ze belde net, ze komt om drie uur ;), ach..dat ene uurtje zonder me medicijnen kan ook nog wel ;)

Ooooohhhh Neehee, ik wil niet dat ze meehelpt, nee dat is iets wat ik alleen wil doen ;)

Het helpt wel, als ze gaat dreigen dat ze wil helpen opruimen, dan doe ik het nog liever alleen aan een stuk door ;), bij wijze van spreken :)

Ligt niet aan haar: Dat is iets wat ik vind dat ik alleen moet doen....

Knipoog smiley

Quote:
petra die ook echt moet opruimen, es echt gaat beginnen
Knipoog smiley Opruim ze!

Ps: ja, ik wás gisteren al begonnen, maar het is hier nu echt zo'n puinhoop, dat je dat niet ziet...

Ik zit nou waar die Amerikaanse christelijke hulpverlener zo over die 'Ladyboy' zit te praten(56 min. en, 20 sec.), ja, ik had zo'n jongen als mijn buurman, toevallig he Knipoog smiley
Die was ook heel aardig, en overdag gewoon naar zijn werk, als man, en 's avonds als vrouw verkleed, met hoge hakken, opgemaakt, alles, zag ik hem vaak weggaan, kwam hem dan tegen op de trap enzo...Ja, weird...Ik was echt wel even verbaasd de eerste keer dat ik hem zo zag...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 14:03

PETRA373 schreef:
En ja, ik vertrouw ook helemaal niet iedereen hoor die zegt van dit en dat, ja, dan spoel ik even door...als ik denk van 'on nee he'.

worden wel goeie dingen gezegd, vind ik Knipoog smiley

Het is én, én...

Ja, er worden en zeker goede dingen in gezegd, en als ik dan iemand voorbij zie komen die ook even wat wil zeggen en ik denk, 'ja, dat heb ik nou al duizenden keren gehoord en jij ligt mij ook niet', ja, dán spoel ik even door, tot die meneer klaar is, snap je?

Knipoog smiley

En Daarna kijk ik weer boeiend verder, ben nu, bij rond de 42 minuten en 22 seconden precies.

Me hulpverleenster is er nog niet....Ja, ik dacht, in zo'n korte tijd krijg ik het hier niet opgeruimd, ga lekker die film kijken, en zij dacht natuurlijk ik geef s. wat tijd, ja ze zei om één uur of later...(En ondertussen zit ik ook nog eens op mijn medicijnen te wachten Boze smiley , die ze mee zou nemen..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 13:55

[quote=PETRA373]waarvoor bescherming shanita???? Gewoon me Rust en Vrolijkheid en Optimisme Knipoog smiley voor gevoelens die er bij los komen???? Nee, geen gevoelens, herinneringen, van ooo ja, dit, en oooo ja dat Knipoog smiley voor het feit dat het wel charamatische cristenen zijn?
Nou, het kwam mij niet charismatisch over, zodra dat wel zo is, in de zin, van nou, die vertrouw ik niet, ja, tis een Amerikaanse documentaire, en ja, als ze er dan een Nederlander tussengooien, waarbij ik grote vraagtekens heb, spoel ik even door Knipoog smiley
liefs

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:57

Thx! ... Lachende smiley

Ja, tis wel een eye opener, ja, ik herken wel sommige dingen, ja, van vroeger, heb daar nu soms nog last van hoor, ja zo zie je hoe belangrijk het is om steeds in gebed te zijn de hele dag, in gedachten, en rustig te blijven en je grenzen te trekken.

Ja, en confronterend, want ja, tijdens het kijken herinner ik me dit en dat en denk ik o ja, ja en ook nog dat en dan dit.

Dus ja, doordat ik zeg maar bid tijdens het kijken in gedachten voor bescherming kan ik er wel rustig naar kijken.

Ja, weet je wat het ook is? Nou toen ik ging geloven zeg maar, ja, door onder andere een christelijk gezin waar ik veel kwam, en ook door zendelingen uit Nieuw-Zeeland, ja, toen ging zo'n zendeling bidden met/voor mij, een vrouw, die met haar man en kinderen in Nederland werkten als zendeling.

Kijk, en na dat bidden, vroeg ze zo van, eh, o ja, ben je nog in contact geweest met occulte....Ja, ik zei van niet, ik dacht ja, dán ben ik nog even een paar uurtjes bezig...

Ja, ze vroeg het zo van als je bijvoorbeeld naar een arts gaat, en je zit de hele tijd te praten met hem, en je neemt afscheid en je gaat weg, en die arts vraagt nog even iets kleins, of jijzelf, zo van, ligt me recept dan vanmiddag klaar eigenlijk?, zo iets als een soort psje. zo vroeg ze dat.

Ja, hehe, dan zeg ik dus niets. Kijk wel uit dan.

Maar ja, ik herinner me straks ook niets meer, een soort bescherming.

En ja, ik vertrouw ook helemaal niet iedereen hoor die zegt van dit en dat, ja, dan spoel ik even door...als ik denk van 'on nee he'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:37

PETRA373 schreef:
ben benieuwd wat jullie er van vinden als jullie hem helemaal hebben gezien.
beetje ontdekkingstocht van de maker over geloof.

Het is ook zeker een hele interessante film/documentaire, ja daar hou ik wel van, Lachende smiley

Bedankt!!!!(Ik ga nu alvast weer even verder kijken(hoef ik niet aan me hulpverleenster te denken die zo komt...)

Mooie film Petra, gaat over Gods Liefde, and remarkable things, ik ga weer verder kijken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:19
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Straks komt een soort hulpverleenster..

En, ik had zondag echt alle kastjes open getrokken, alles overhoop gehaald, om een kabeltje te zoeken zodat ik foto's van me telefoon op me pc kan zetten(geen bluetooth).

En ja ik heb dus alle laatjes opengetrokken, omgekeerd, dat soort dingen.

En niet opgeborgen, teruggedaan....

Dus het ziet er rommelig uit, zeg maar. Smiley met dichtgeplakte mond

Wil ze toch binnekomen straks om een uur....(ja, met een K#$ smoes).

Ja, en dan gaat ze me vertellen wat ik op moet ruimen, (alsof ik dat zelf niet weet Gefrustreerde smiley ). Was gisteren al begonnen.

Nou is ze wel aardig, dat wel Knipoog smiley

(maar ja krijg ik wéér dezelfde preek Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 12:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 11:32

ROLF230 schreef:
Hoi Petra, heb een stuk ervan gezien. Zeer de moeite waard. Ga hem zeker nog afkijken.

Ik vond het/hem ook goed, maar ja, ik kan mij nu eenmaal niet veroorloven om eventjes 90 minuten achterelkaar naar een film te kijken deze week, ja, en 's avonds ben ik bijna altijd/vaak weg, dus doe ik steeds een stukje Knipoog smiley

Ja, eventjes heel druk Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 31 juli 2013, 11:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 11:30

ZEELAND736 schreef:
Das een dubbele buurman Shanita Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:41

Zo, en nou even bij de buurman bankhangen Knipoog smiley Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Latertjes en Fijne Avond!!! Coole smiley met zonnebril

Knipoog smiley Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:41

Zo, en nou even bij de buurman bankhangen Knipoog smiley Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Latertjes en Fijne Avond!!! Coole smiley met zonnebril

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 19:02
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013

KLUS667 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Boze smiley Ja, ik heb bij de EO van het voorjaar ook zoiets gezien WHAAAAAAAH
Het is een kleine(re) camping, ik denk dat ze daar netjes tentdeur aan tentdeur aankloppen: hé psst, we gaan beginnen. Coole smiley met zonnebril

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 17:44
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013

[quote=KLUS667]En de winnaar is....rappapaaaa..... Cadzand! In Zeeland. Net geboekt, op een camping van De Betteld. Sterkte! Knipoog smiley

Ik wilde eerst naar Tsjechië, maar daar gaat "slecht weer" al naartoe.

Heerlijk hoor, samen met je 2 leuke lieve kinderen een paar weken, vier waren het er toch?, heerlijk naar een camping in Zeeland. Vlakbij de zee, ligt die camping, las ik Knipoog smiley

Ja, en het voordeel van weer een christelijke camping is, vind ik dan, dat het 'veiliger' is, zeker met kinderen. en zeker als alleenstaande ouder, want ja, dan ben je in je eentje, en dus niet met zijn tweeën, en dan heb je daarom natuurlijk veel minder overzicht. en heb je dan natuurlijk veel minder kans dat ze worden beïnvloed door ongelovige kinderen, die dan experimenteren met hasj, sig. drank etc.

Ja, als ik 2 jonge kinderen zou hebben, zou ik ook, voor de veiligheid van mij en me kinderen, idd liever op een christelijke camping staan.

(maar ik zou zelf wel voor mezelf en voor me kinderen, wel het gaan naar samenkomsten en kinderprogramma's wat beperken zeg maar...

Ja, met 'sterkte' bedoel ik, ik zag een keer een documentaire over een camping van de Betteld in het Noorden van het land, en daar hadden ze overal van die megafoons, waar drie keer per dag, keihard, een Bijbeltekst werd voorgelezen(je schrikt je het lazarus), en aankondigen van 'diensten' werden gedaan. Knipoog smiley Nou weet ik niet, of dat daar ook zo is.

Fijne Vakantie! Want je zit, hoe dan ook, erg mooi Knipoog smiley Lachende smiley

Ps: Ik heb de documentaire en de discussie erover gevonden: "Reportage over camping de Betteld":
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3245

Ja, je kan je beter schrap zetten, maar, de natuur is prachtig, je bent, en zeker voor je kinderen veel veiliger dan op een wereldse camping zeg maar, en ja, je kan negeren wat je zelf wilt want je moét natuurlijk niet naar(alle) diensten en de kinderprogramma's...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 18:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 17:20
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Nog even een klein wetenswaardigheidje: Rowan Atkinson is Joods...

En een Engelse cabaretier..

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:50

Jol, gelooft dat er een plek is zonder God, maar gelooft nog meer in de hemel waar we naar op weg zijn.

S. Weet dat zeker dat we op weg zijn naar de Hemel Lachende smiley , ja iets geloven kan ook een zeker weten zijn.

Fijne dag Petra! Knipoog smiley

Ps: Ik denk zelf dat Lanfy het gewoon toevallig tegen kwam ;)

Maar ja, ik stop, anders gaan we discussiëren hoe Lanfy erop kwam Knipoog smiley Lachende smiley lol

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:31

Ja, dat weet ik dat jij ook Engels kent, ik zei het eigenlijk voor degene die het Engels niet zo goed beheersen Knipoog smiley

Dat kan!, Eigen mening!

Thee kan, Koffie kan!

Ik ga eens verder hier Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 12:15

PETRA373 schreef:
Is niet het filmpje van lanfy wat ik niet vind kunnen, maar zijn reactie erbij.
Van de hel is zo gek nog niet.
Wat betreft film die ik geplaatst heb, je hoeft hem niet te kijken, alleen geef er geen oordeel over, voordat je hem helemaal heb gezien.
Ma ja, zal de redactie zo wel weer reageren, ontopic.... Maar voorlopig blijft het ontopic gedoe van lanfy staan
En misschien zie ik het verkeerd, maar op mij komt het over als op een cristelijke site, dingen plaatsen om ergens te zeggen, kijk jullie zijn dom cristenen, komt ook door meerdere bijdragen van hem hier
Dan krijg je een beeld van een lanfy die graag mag aantrappen tegen geloof
En cristenen,
de vraag die over blijft is, warom, zit je eigenlijk dan op christelijke site lanfy????
En als je daar op bent, heb respect voor de gelovig en hier
En vraag voor de redactie..... Blijft een cristelijke site toch?
En dan keur je reacties goed als de hel is zo gek nog niet????
Komt er geen vermaning van eh lanfy.... Dit is een cristelijke site.
Graag een beetje respect voor de cristenen hier...

Lanfy bedoeld dat komisch, grappig, omdat Toby, de D@#$ het ook zo brengt, ook als gerechtigheid, zo van dieven, en bedriegers, daar in die rij, en, o ja, ook advocaten, want die horen daar ook bij, dat soort dingen...

Ja, en hier in Nederland valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar zo, in Amerika, ja, die zijn er echt soms om er alleen een slaatje voor d'r eigen uit te slaan, dat zie je ook weleens in films.

Het gaat er, denk ik, ook om hóe iemand iets zegt(knipoog en smiley erachter), en wáárop...en ja als iemand dat op dat domme maar wel komische filmpje zegt, ja, dan weet ik dat op 'waarde' te schatten.
(maar ja ik kan goed Engels, dus ik voel de film aan, veel beter als je dus geen Engels kan), ja, ik heb met me beetje basis Engels op school jarenlang Engels en Amerikaans gesproken in Amsterdam. En ja, als je het eenmaal kan, vergeet je het niet en hou je het bij, wordt alleen maar beter, door al de Engelse en Amerikaanse films en series..., itt Frans, wat je snel verleerd, omdat er bijna geen Franse films oid worden vertoond op de Nederlandse zenders.
En Engels in veel grote steden met al die nationaliteiten ook de voertaal is, ik kwam zo bijvoorbeeld ook drie jaar lang in een echt Amerikaanse kerk, die was gesticht door een Reverent(Amerikaanse voorganger), en nog een paar, voor de Amerikanen die in en rond Amsterdam werken... Knipoog smiley
En niet te vergeten op me werk, in een hotel in het Centrum, Krasnapolsky, ja, daar werd ook bijna alleen maar Engels/Amerikaans gesproken onder het personeel, omdat er gewoon bijna alleen buitenlanders werkten.

En op dat werk had ik ook een vriendin leren kennen, die ook christelijk was. En ja ze kon geen Nederlands, ze kwam uit Ierland, en ja, we werkten heel close samen daar, en brachten ook veel vrije tijd door, dus ja, we spraken alleen Engels met elkaar.
De Nederlanders die daar werkten dachten dat ik uit Engeland kwam, omdat mijn Engels perfect was, ja, als ik een woord niet wist bijvoorbeeld, ja, dan ging ik dat woord gewoon be/om schrijven in het Engels zo dat ze toch wist wat ik bedoelde. en ja, dan viel het voor buitenstaanders niet op, dat ik dat woord niet wist.

Dus ja, de beetje basis Engels op school, waar ik ook niet eens goed in was, heb ik in de praktijk leren spreken, maar ja door die basis op school, kan ik het ook lezen en schrijven.

Ja, en ook omdat ik daar later nog een certificaat van had gehaald, ja negen, had ik. Ja, ik heb ook heel veel Engelse boeken gelezen, ik dacht zelfs tijdenlang in het Engels.
En soms heb ik dat ik wel weet wat een woord in het Engels betekend maar niet in het Nederlands, dat ik dat moet omschrijven omdat ik dan gewoon de letterlijke vertaling niet zo een twee drie weet....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 12:09

Werken, en dan om half vier even naar het ziekenhuis Knipoog smiley, en daarna weer even werken, en daarna, even op visite Lachende smiley

Eventjes niet zo blauwe lucht hier, alleen hier en daar een klein stukkie, maar ja, vergeleken met juni is het prachtig weer Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 11:49

De film is een persiflage.

En ja, er zijn bijvoorbeeld, veel mannen die vreemd gaan, voorzover mijn levenservaring rijkt zijn het en zeker nu met die geseksualiseerde maatschappij, zeker meer mannen.

Ja, en dat kan pijn doen. Mij zal het nu niet meer kunnen boeien, maar ja ik had een keer dat het me echt wel raakte.

En ja, als bijvoorbeeld mensen die belazerd zijn zien van 'dat de overspeligen zich aan kunnen sluiten daar in die rij voor die kleine guillotine', ja, dat kan dan even genoegdoenend werken, denk ik.

Ook al is de hele film eigenlijk zoooo dom, wie zegt er nu ik ben de D@#$...en ja mag me Toby noemen, Toby...dat is juist een heel lief naampje.

Daar begint het al mee, maar ja nogmaals dan moet je echt het Engels goed kunnen beheersen en ook de Engelse humor waarderen.

En verder heb ik zoiets ach...lekker belangrijk...

Ja, bij jou film begon het ook met vlammen daarna met overstromingen en natuurrampen, als voorstukje......Ik geef het wel een kans, want ja, zoals Jol eens zei: 'niet het kind met het badwater'.

En als je de recensies, reacties leest op dat filmpje zie je ook reacties van christenen die hem goed vonden, en ja sommige dingen zijn bijna niet te vertalen, en ja ik zou het ietsie anders vertalen maar ja, gewoon, druk...voorlopig :(

Maar ja dan zou je zien dat het juist niets te betekenen heeft dan alleen maar grappig en stemt tot nadenken ook.

Maar ja heb nu eenmaal te weinig tijd, om het nu zo te vertalen als ik denk dat bedoelt wordt want ja sommige dingen kan je nu eenmaal niet letterlijk vertalen, woorden hebben daar ook een gevoelswaarde...

And, everybody(of was het nou 'erveryone'?) is in title to have his or her own opinion. Ja, 'everybody' was toch meer als je het algemeen bedoeld, en everyone wat persoonlijker als je een paar mensen die je kent toespreekt,...ach, men, de Engelsprekenden weten toch wel wat ik bedoel... Knipoog smiley
(iedereen mag zijn eigen mening hebben)

Knipoog smiley

Ja, Engels is zeker wel anders dan Amerikaans, een veel beleefdere taal , waardoor juist dingen nog grappiger overkomen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 11:30
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

Ik dacht ook wel, dat jij dacht, dat ik dacht dat het dan natuurlijk ook andersom op zou gaan Knipoog smiley

Ja, ik zal dan nog even goed na gaan lezen, ja nu heb ik het zelfs druk..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 11:19

Hai Petra, doe ik ook natuurlijk, ja, ik heb het even zo druk, en een film van 90 minuten, ja..

Maar ik zei, tot zover, ja die voorgangers, pastors, reverents, zeiden wel dingen waar ik het mee eens was, 'en', dus niet 'maar', waar ik wel wat aan toe zou willen voegen.

Ik kijk steeds een stukje, want ik heb het echt druk!

Trouwens al zou er wel iets in zitten wat ik niet zo vind....lekker belangrijk, tis mijn mening meer niet , Snap je?

Ik vind het juist leuk dat je deze film met ons wil delen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 06:27

JANE410 schreef:
Okè, moet toegeven dat ik maar een beetje engels kan Huilende smiley, smiley in tranen misschien te snel gereageerd, I don`t no Kan iemand het even vertalen, als je toch vakantie hebt Coole smiley met zonnebril

Ik vind dat Pieter hem erg goed vertaald heeft, doch, ik zou hem ietsie anders vertalen, ja, met wat, voor mij toch wel wat belangrijke nuance verschilletjes, maar ja, dat doe ik later, ik ga nog eventjes liggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 06:23

ROELANDE345 schreef:
Ik vond het wel erg grappig! Het is wel echt engelse humor daar moet je van houden. Maar ook wel iets wat tot nadenken zou kunnen stemmen

Ik sluit me aan bij Roelande en Lanfy Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 06:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 05:55

PETRA373 schreef:
http://nl.cross.tv/88882

hoop dat ik de link goed gecopeerd heb,
film van zon 90 minuten over geloof, zeker de moeite waard om een keer te kijken.

Ik heb de link even in mijn adresbalk gekopieerd, en dan krijg ik deze: http://nl.cross.tv/88882

Knipoog smiley

Ik heb even 6 minuten en 15 seconden gekeken, en ja, deze dingen bestaan dat weet ik.

Ik heb nu 10 minuten en 10 seconden gekeken, ja, tot nu toe, goede film, zinnige dingen worden gezegd mi. Of ik het er helemáál mee eens ben met wat ik tot nu toe heb gehoord is weer een ander verhaal, maar ja wel ten dele.

Maar ja, iets kan ook zinnig overkomen, zonder dat je het er helemaal mee eens bent.

Maar ja, zo vroeg kan ik me niet zo lang concentreren, zeker omdat het ook nog eens in het Engels is, dus ja, dan moet ik veel beter luisteren en concentreren dan als het in het Nederlands is.

Maar ik kijk de film zeker even af deze week, of elke keer een stukje Knipoog smiley

En ja, dan kan ik een goed beeld vormen, en eventueel mijn mening geven, wat ik vind, enzo. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 06:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 05:33
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

ROELANDE345 schreef:
Ik begreep hier ook uit dat volgens Jans rechtlijnig en liefdeloos bij elkaar horen.....

Knipoog smiley

Iemand kan ook rechtlijnig en liefdevol zijn. Knipoog smiley

En: "liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos."

Waar dat dan ook staat ;), kijk, het is gewoon een gezegde denk ik, ja liever vrij zinnig, dan recht zinnig, ja ik ben niet zo bekend met deze termen.

Ja, ik hoorde weleens zeggen van ja die vrijzinnigen, en daar werd mi gedoeld op kerken die het niet zo nauw namen met regels.

Maar ja, regels zijn bedoeld als richtlijn en niet om starheid te creëren. Of rigide levenshoudingen.

En ja rechtzinnig is als je wel veel regels hebt, waar ook weer niets mis mee hoeft te zijn, want juist die regels kunnen een structuur geven aan je leven.

Iets anders wordt het als je het gevoel hebt dat er meningen worden opgedrongen. Zie Introjectie.

introjectie
(psych.) 1. vereenzelviging met een ander individu. 2. het zonder integratie overnemen van attituden, gedrag, gevoelens en waardeoordelen waardoor de betrokkene uit het psychisch evenwicht kan raken.Gevonden op http://www.nederlands-woordenboek.com/introjectie

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 05:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 05:14
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

Ja, ik heb ff opgezocht op Wikipedia, en die dingen zijn ook niet zonder gevaar....maar komen bijna niet meer voor, vanwege de verbeterde hygiëne i.v.m. het bereiden van voedsel.

Idd, rauw vlees is niet zo verstandig, met name rundvlees; filet americain.

Roelande:
Quote:
Smiley die vol vragen zit welke problemen hebben ze het dan over...

Ze bedoelen hart en vaatzieken, en suikerziekten. Daar heb je blijk/schijnbaar meer kans op als je wat dikker bent.

En ja, er wordt ook gedacht dat het erfelijk is, dat bedoelen ze met als er gezondheidsproblemen in de familie zich voordoen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 juli 2013, 05:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 235 Volgende
Pagina 39 van 235