ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 17:44
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens

MAR907 schreef:
Onderzoek de bijbel dan heb je het antwoord.

en?? wat is het antwoord dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

IK WIL NU WEL EENS ZOMER........

AL DIE BANDS DIE ZINGEN OVER DAT DE REGEN MAG KOMEN.....
willen jullie daar mee ophouden

Delirious
">http://www.youtube.com/watch?v=bjzpKeJgY_s&feature=player_embedded

Michael W. Smith
http://www.youtube.com/watch?v=OTP-e40i5Tw&fmt=22&annotation_id=annotation_967058&feature=iv

http://www.youtube.com/watch?v=0eOWf8vfZJY
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:37
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

IMRE695 schreef:
Filosofen en dichters hebben vaak baarden. Clown smiley

ik niet !
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 16:31
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

BERT168 schreef:
mmm...wat was trouwens het onderwerp.... ?Clown smiley ]

t is toch prachtig dat je bij genade en vergeving uitkomt ?!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

MIEKJES285 schreef:
zo Jonathan dat heb je geweldig onder woorden gebracht,
hier zeg ik Amen op,want zo is het inderdaad..
bedankt hiervoor!!! Knipoog smiley

wel lezen hoor...hahaha. . . t zijn mijn woorden niet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:45
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

"Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard"

"Negatief zelfbeeld is niet echt een zonde, je doet jezelf eerder tekort. Het betekent namelijk dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen." Dat zegt Henk Rothuizen, hoofd nazorg bij de Evangelische Omroep, in een interview met CIP. Hij vertelt over zijn eigen identiteitscrisis en over wie we mogen zijn in Christus: "Jezus kijkt naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk in dit aardse leven en in de eeuwigheid, wie of wat je ook bent."

"In Christus"
De term "In Christus" is volgens Rothuizen een behoorlijk theologische term. "Het refereert aan het Koninkrijk van God. Christus is niet de achternaam van Jezus, maar de titel die Hij draagt. Hij is Messias en Koning over ons leven. Als ik bedenk wie ik ben ik Hem, denk ik automatisch aan het Koninkrijk van God, ik ben daar aanvaard als medeburger met bepaalde rechten en plichten. Een van de belangrijkste onderwerpen van die rechten en plichten is gebed. In het gebed kom je dicht bij God, als we in de naam van de Koning zijn vergaderd is Hij bij ons! Ook is het belangrijk om ten volle te beseffen dat we door de Messias zijn gered. Hij is voor ons gestorven aan het kruis van Golgotha, juist daardoor mogen wij straks onze identiteit hervinden."

Verschillende rollen
Je identiteit bestaat volgens de nazorger, die tevens schrijver, is uit verschillende rollen: "Het is heel normaal dat we verschillende rollen hebben. Ik ben nu eenmaal als opa anders dan als hoofd nazorg. Als echter de rollen onze identiteit gaan bepalen gaat het mis. Het hangt eigenlijk af van waar je zekerheid in zit. Zit je zekerheid in het rollenspel dan is dat niet best. Je zekerheid moet zitten in wie je mag zijn in de ogen van God, dan ben ik nog steeds anders als op dan als hoofd nazorg, maar in beide probeer ik Gods wil te doen."

Schoonheid
Rothuizen vervolgt: "De rolmodellen in deze tijd zijn perfecte mensen. We doen er alles aan om mooi te zijn, maar mooi zijn en tevreden zijn met jezelf is niet de bevrediging die rust geeft. Ieder van ons is geboren met de gevolgen van de gevallen wereld. Ik begin bijvoorbeeld wat ouder te worden en ik merk dat ik kaler wordt, een bril nodig heb en in mijn kiezen zitten de nodige vullingen. Als schoonheid mijn zekerheid zou zijn, kom ik zo langzamerhand behoorlijk in de problemen. Je zekerheid zit echter van binnen en in de Bijbel, in wat Christus zegt, en dat is totaal anders dan wat de wereld zegt."

Een zonde wil hij het negatieve zelfbeeld niet noemen: "Je doet jezelf echter wel enorm tekort. Een negatief zelfbeeld betekent dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen. Je hoeft helemaal geen negatief zelfbeeld te hebben. Jezus kijkt namelijk naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk, zowel hier op aarde als straks in de eeuwigheid."

Veroordelen
Als je een negatief zelfbeeld hebt kun je volgens Rothuizen twee dingen doen: "In eerste instantie moet je gewoon durven aannemen wat God over je zegt: 'je bent voor Mij gewenst!' Het tweede is dat je wel hulp moet gaan zoeken en bemoediging van de mensen rond je heen nodig hebt. Er wordt zoveel van je verlangt in deze maatschappij. Als ik vroeger geen goed cijfer haalde, werd er gedreigd dat ik putjesschepper zou worden, onder andere daardoor heb ik een negatief zelfbeeld gekregen. Rond mijn twintigste kwam ik in een identiteitscrisis en tijdens een zoektocht van twaalf jaar ontdekte ik het Vaderhart van God. Ik ontdekte dat God niet een veroordelend God is maar een Vader. In de grondtaal staat er zelfs 'Papa'. Toen ik dat ontdekte door het bloed van Jezus wist ik dat ik een geliefd kind van God was. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."

Volgens Rothuizen kunnen je eigen identiteit en het liefhebben van anderen niet losgekoppeld worden: "Het lijkt mij heel moeilijk om te groeien in je eigen identiteit en niet te groeien in het liefhebben van anderen. Hoe meer je jezelf aanvaardt, hoe meer je de ander waardeert. Dat staat in directe relatie met elkaar. Heel veel afwijzing en veroordeling gaat helemaal niet over het conflict of over de waarheid maar komt voort uit eigen onzekerheid. Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf vaak nog niet aanvaard."
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: gouden bergen

SUSANNAH475 schreef:
mmmmmooi... Wat kun je dat toch goed Jonathan... knap gedaan hoor...

dank je
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:52
BerichtOnderwerp: gouden bergen

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: Gebedswinkel

EVA685 schreef:
Deze week las ik dat er in Woerden al 2 jaar een gebedswinkel bestaat.
De mensen kunnen er zelfs `s nachts bidden, krijgen dan een code
van het alarm, niet bang voor inbraak werd er gevraagd.....nee hoor,
laat maar meenemen, dan zullen ze het wel nodig hebben.
En o,ja.....alles is daar gratis!! Wat wij voor een ander doen, doen we voor JEZUS is hun motto.
Ik vind het een prachtig initiatief, jullie ook?

Ja...en wat een lef en getuigenis van vertrouwen.
Ik hoop en vertrouw dat een engel daar de wacht zal houden.

En waarschijnlijk zullen er wel heel wat engelen geherbergd worden,
als er altijd een deur voor de mensen openstaat !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?

ROBBEDOES873 schreef:
Super fijn dat die mogelijkheid er is...en sterkte

Weet je... binnen de katholieke kerk heb je de biecht. En ik denk niet dat het altijd aan mensen is om zonden te vergeven.
Maar ik ben blij dat bij ons in een PKN gemeente na elke dienst gebedsteams zijn, waar je met hen over je dingen kunt spreken, gezamelijk bidden.
En waar ik in geloof, God door diegene zal spreken. Soms misschien niet de dingen die je wilt horen.

Niet alles wat de protestantse kerken uit gehaald is, is goed geweest.
Ik vind t fijn dat t kruis bij ons hangt. Maar in de oude dorpskerk, is het kruis aanwezig in het gehele gebouw.....huur maar eens een vliegtuig en kijk van boven.... dan zie je een kruiskerk, zoals zovelen in de wereld gebouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:40

MARY052 schreef:
Wat wordt je er soms weer mee geconfronteerd he Jonathan? En dan komt je verdriet in alle hevigheid terug. Heel herken baar wat je schrijft!

Ja en daarom vond ik t heerlijk om bij het kruis, in gebed te zijn. En zo voelde ik t ook echt. Bijzonder dat mensen voor je bidden en je zegenen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: dringend gebed voor mezelf

This train is going nowhere
It's better that you don't go there
At next station you can step out
This train is going to a thundercloud

Come back
I'm begging you please
Come back
Fall down on your knees
Come back

When you follow that way
I can't come to you to say

Come back
I'm beggin' you please
Come back
Fall down on your knees
Come back

Oh I won't force you
But it drives me to do
I wish, if I could
Oh I pray, I surely would
Stop, make it stop
Oh stop that train
Come out, come back
Come out, come in

Ik schreef dit een hele tijd geleden eens, maar t kwam in mij naar boven toen ik voor je bad, om je dit te laten weten.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

JOS689 schreef:
............ herken je dit ? Hoe sta jij in het leven ?

Tja...Jos.... ik herken dit volledig. Heb gelijke dingen meegemaakt.

De dingen die je schrijft over schuldig voelen, als je bijvoorbeeld een cafe inging om te gaan drinken, de schuld die je voelde als je eens een disco inging...
En dan het moment dat ik uit die kerk ben weggegaan. Altijd maar de kerk uitkomen en me rot, slecht, tot niets goeds in staat...... MAAR waar is de verlossing...ZE VERTELLEN DE HELFT MAAR....Als ik zelf in God's woord las, las ik andere dingen.
De jaren erna ben ik naar een andere kerk gegaan, en de God en Jezus horen preken zoals ik Hem ook las in de evangelieen.
Maar toch...loskomen van dat schuld gevoel, als je iets deed wat niet mocht, volgens hetgeen je ingestampt is in opvoeding en kerkelijke opvoeding.
En een aantal jaren heb ik dingen gedaan, die echt niet goed waren, geblowd, veel te veel gedronken enz....maar God bleef trekken.
Echt door mega diepe duistere dalen gegaan, waarin ik echt niet meer wist waar IK was en waar ik God kon vinden. Momenten dat ik diep de grens van het levensbesef naderde. Gelukkig kreeg ik vrienden, waarin ik de liefde voor Jezus zag, maar die mij ook de liefde van Jezus lieten zien.

Ik ben God dankbaar voor die vrienden die Hij op mijn weg heeft gebracht. En God dankbaar dat Hij mij genade heeft geleerd.
De schuldgevoelens zijn er niet meer, ik weet dat God daarin ook bevrijding kan geven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:02

Vanmorgen in de dienst werd er gedankt voor een 3-tal stellen die al 60 en 50 jr getrouwd waren, maar er werd ook gebeden voor de mensen die problemen hadden in hun huwelijk. En gebeden voor de gebroken huwelijken. Dat raakte mij weer zo diep van binnen, mijn hele lichaam verkrampte van het verdriet. Over mijn scheiding die al 3.5 jr geleden was, verdriet om het bidden al die jaren die niet goed waren tijdens het huwelijk, verdriet om het waarom.

Na de dienst ben ik naar mensen van het gebedsteam gegaan, we hebben gebeden voor die dingen, voor t verdriet, de onmacht, maar ook voor het leven van nu. En we stonden daar onder het kruis wat aan de muur hangt.
En tijdens het gebed, was ik zo dicht onder dat kruis, zo dicht aan de voet van het kruis, zo dicht bij Jezus die ook van die dingen weet , ook voor die dingen de pijnlijke weg gegaan is, tot de dood aan dat kruis.

Maar alleen zegen is daar aan het kruis, omdat Hij ook overwonnen heeft. Mensen met Zijn Geest bewerkt, mensen gaven geeft, zodat ze kunnen bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:24

Weet je...

Het kruis van Jezus betekent alles voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded#!

ik weet dat mijn Heiland is gestorven aan dat kruis, maar ik kan er van zingen omdat ik ook weet dat Hij het voor mij deed, maar ook is opgestaan
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:01
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

HENK710 schreef:
De 'schuilnaam' geeft juist voor velen denk ik zeker in het begin dat men lid is een zekere bescherming van de anonimiteit. Sommige mensen hebben dit gewoon (even) nodig.

Daarnaast kan de 'schuilnaam' bij anderen gebruikt worden om al kort een soort boodschap af te geven, zoals Jonathan eigenlijk al min of meer aangeeft.

En dan heb je een groep mensen die zich op de site willen identificeren met een hobby o.i.d.

Wie weet zijn er nog meer mogelijkheden van de redenen voor een 'schuilnaam'. Maar dit zijn zo wat hoofdgroepen die je denk ik kunt onderscheiden.

Ik denk niet dat je al te zwaar moet tillen aan het gebruik van andere namen dan de eigen roepnaam. In het verdere contact dat zal ontstaan op de site, Jonathan laat dit al horen, komt vanzelf de eigen naam naar voren.

En ach, what's in a name...het gaat toch veel meer om de inhoud Knipoog smiley

En ik hoop dat iemand mij ooit Jonathan vind....Geschenk van God !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vraag mij het volgende af:

Er worden op CM vaak nick namen gebruikt bij het profiel.
Dus verzonnen namen die er in het echt niet zijn.
Nu respecteer ik degene op CM die zo'n nick name gebruiken.
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het fijner om de voornamen van CM leden te zien.
Ik zelf noem mij op CM Paulus, maar ik heet gewoon Paul.
Wellicht had ik mijzelf ook gewoon Paul kunnen noemen op CM, besef ik me nu pas.
Ik hoop dat ik met dit bericht niemand gekwetst hebt, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik vroeg me gewoon af wat jullie vinden van nick names op CM.

Groeten van Paul

Ik gebruik de naam Jonathan op CM, maar ook op Hyves, en FunkyFish en op OuderAlleen, en eigenlijk overal wel.

In t eggie heet ik Johan, maar ik reageer eigenlijk net zo makkelijk op jonathan. Vind het een mooie naam .... eigenlijk zou ik wel zo geheten willen hebben. De betekenis zegt namelijk ook heel veel: Gods geschenk. En zo voel ik mij ook. Maar Johan is ook een mooie naam : God is genadig.
nou ik draag ze beiden maar, omdat beiden voor mij spreken over God's liefde voor mij

Als ik van iemand een mail krijg, beantwoord ik altijd met mijn echte naam
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: bemoediging en troost

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:55

IMKE917 schreef:
Susannah, bij God mag je juist helemaal jezelf zijn, mag jou eigen ik helemaal tot bloei komen. Hij wil juist dat de mens tot zijn/haar volledige doel komt.
In een ander toppic is al eens geschreven over het boek van Wilkin van der Kamp. God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ik denk dat je het zo goed kunt omschrijven. Zelf het roer uit handen geven, God laten regeren over je leven.
Wanneer je dat doet zul je merken dat je juist helemaal jezelf zult zijn, de mens/vrouw die God in gedachten heeft kan dan tevoorschijn komen.
Dat is wat ik bedoelde met je eigen ik los laten.

God speelt geen enkele rol in mijn leven.... Hij is de regisseur

ik mag zelf de rol spelen, de hoofdrol van mijn leven, en t verhaal van God is een mooi verhaal, een prachtig verhaal, met een schitterend vervolg ..... the neverending story

Ik mag mijzelf zijn, maar wel God toelaten in je leven, dat Hij zijn wil aan jou mag vertellen, en dat je die ook wilt volgen, met altijd in de gedachte dat God Liefde is......dat God die Liefde aan ons heeft gegeven en gewild heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:49
BerichtOnderwerp: Hokjes

CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

nou als mensen mijn profiel lezen staat er toch echt....... ik ben christen en denk niet in hokjes...

Maar verderop kan men toch heel goed lezen waar ik wel voor sta
En dat vinden mensen over het algemeen heel fijn, open enz. zoals het er staat.
En ik denk vandaag niet in hokjes, en morgen ook niet
En als iemand wil weten welk hokje ik zondags zit, en doordeweeks bijbelstudie doe, dan zal ik ze dat vertellen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:23

HENK710 schreef:
Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen.

Door niet meer zelf op de troon te gaan zitten, maar Jezus op de troon te zetten. En God zal je weer tot je doel brengen, zoals hij de mens geschapen heeft... met het doel, God liefhebben boven alles, je naaste als jezelf.
Dus ook jezelf respecteren. Je bent een kind van God
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: laten zien dat je al in een beginnende relatie hebt

LEANNE226 schreef:
Dat is dan hun domme fout Knipoog smiley

ben ik ook met je eens hoor..... trek mij eigenlijk erg weinig aan wat mensen van mij vinden.

Maar als de tijd daar is zal ik een time-out neerzetten
en als ik ff geen zin meer heb in al die mailtjes, zal ik een time-out aanzetten
of als ik ff helemaal geen tijd heb zal ik een time-out aanzetten
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:21

LEPELTJE037 schreef:
leuk die betekenissen van idioot... Lachende smiley
Dus blijkbaar val je idd dan onder de catagorie lijpkikker... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tsja en als hanekammen ed ook idioten zijn... Knipoog smiley

Maar goed, ik wilde met mijn stukje enkel aangeven, hoe raar ik het vind, dat mensen een kruisje dragen, wat eigenlijk staat voor een martelwerktuig.

Ik kan niet begrijpen, waarom mensen het kennelijk nodig hebben om iets te dragen als herinnering aan Zijn dood.

misschien dat ik het wel doe om een zelfde reden als Jezus het avondmaal heeft ingesteld ''doe dit tot mijn gedachtenis''
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:19

LEANNE226 schreef:
Huh?Een time-out is niet alleen daarvoor!

"Krijg je te veel mails? Heb je het momenteel erg druk? Heb je iemand ontmoet en willen jullie in alle rust elkaar beter leren kennen? Of is er een andere reden waardoor je niet in de gelegenheid bent om (al) je ChristianMatch-mailtjes te beantwoorden? Maak dat dan op ChristianMatch kenbaar door een timeout te nemen. Er verschijnt dan een icoontje achter je gebruikersnaam. Andere leden weten dan dat jij mailtjes niet of niet onmiddellijk beantwoordt."

Ik heb wel eens tijden dat ik helemaal geen zin heb in nieuwe contacten of veel chats en dan gaat hij bij mij aan.
Het heeft trouwens het verkeerde effect want dan gaat iedereen vragen waaróm je een time-out hebt.....(tip? Clown smiley )
Relaties heb ik niet gehad(een paar mailtjes of chatjes noem ik geen relatie) dus een......."je weet wel" ben je niet als je een time-out neemt Knipoog smiley

nee een ..... ben je dan niet, maar ik weet wel dat sommigen dat zouden kunnen gaan vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04

LEPELTJE037 schreef:
Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?

jij vind het een martelwerktuig.... is het ook. Maar ik draag vol trots het kruis. Niet voor het kruis als martelwerktuig, maar vanwege Jezus, die daaraan gehangen heeft.

Maar om nou dat als idioot te betitelen

Het volgende is niet mijn ding : Tatoo's (al zijn er best mooie bij) Hanenkam haren, kaalgeschoren skinheads, Punkers, en zo kan ik nog wel doorgaan..... maar zijn zij idioot???

bijgaand even de betekenis van het woord :

idioot: absurd, achterlijk, belachelijk, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, stom, stompzinnig
synoniemen": klojo, lijpkikker, stommerik, zakkenwasser, botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klootzak, stommeling, sufferd, sukkel, uilskuiken

dus........ Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:54

LEPELTJE037 schreef:
Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.

Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening Knipoog smiley

tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:52

CHATULIEM619 schreef:
Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.

Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren.

ben dit helemaal met je eens...... tot het stukje over dat spreken in tongen en profeteren, een bewijs zou zijn van God's Geest in je leven.
God geeft de gaven van de Geest op diverse wijzen.

1 kor 12: 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:47

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik weet niet of dit onderwerp al eerder gepost is, maar ik denk aan het volgende:
Het kan goed voorkomen dat de man of vrouw met wie je een beginnend mail contact zou willen hebben al veel contact heeft met een ander CM lid, of terwijl in een beginnende relatie zich bevind. ik vind het zelf heel fijn als CM leden dat aan zouden willen geven d.m.v. van het Time-out logo. Anders stuur je een mail met de vraag of de ander met jou zou willen mailen, om misschien in de nabije toekomst een vaste relatie te hebben. Dit terwijl je zelf nog niet weet dat de ander inmiddels al in een beginnende relatie zit.
Denken jullie ook zo dat het melden van een Time-out logo bij je profiel foto niet fijn werkt. Je weet dan dat de ander al in een beginnende relatie zit

Ok... ik begrijp je gedachtengang, maar ik zou het time-out pas aanzetten als ik echt een relatie zou hebben met iemand.
Dat heeft niets te maken met het feit dat, een beginnende relatie, of het zien van mogelijkheden tot een relatie, niet serieus worden genomen.

Ik ben al heel wat maanden lid, heb af en toe best wel eens leuk mail-contact gehad, paar keer met iemand afgesproken, maar om bepaalde redenen is het het niet geworden. Stel je zet iedere keer de 'time-out' aan, dan zien sommigen je als een ...... tja wat zou je hier moeten invullen. Daarom zet ik mijn 'time-out' pas aan als ik serieus zeker weet als de relatie echt mogelijkheden heeft, we dat samen zien, we er samen voor zouden gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:39

LEPELTJE037 schreef:
Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden?
Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!

Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk.
Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.

dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:26

MAATJES468 schreef:
Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan?
Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit...
Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van...
Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend.

Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 54 Volgende
Pagina 39 van 54