Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:46
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen. |
zoals ik al eerder zei chat heb ik bewust ik denk niet in hokjes geschreven omdat ik mijzelf in die zin niet vastpin in een kerkgemeenschap,en als ik dan met iemand praat komt er al snel uit dat ik momenteel in een evangelische gemeente kerk en wat mijn manier van geloven voor mij betekend ,maar ook in de evangelische of pinkstergemeentes zitten onderling grote verschillen ,zoals jij zelf ook wel weet .want dan ligt bv.de veroordeling van de gescheiden persoon of in jou geval als voorganger er al meteen terwijl dat niet in alle evangelisch gerichte gemeentes is.dus tja wat zegt dan het hokje evangelisch of pinkster.etc.dat zegt dan uiteindelijk toch niets over je persoonlijke geloofsbeleving,tenminste voor mij niet.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:37
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
nogmaals van harte gefeliciteerd
dan maareven deze muizen
de kaart kreeg ik hier niet op dus die komt met de post
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:47
|
|
|
[img]http://by130w.bay130.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=73d5cdc5-589f-11df-b874-00215ad880f0&Aux=14|0|8CCBAC35DF51850||[/img]
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:43
|
|
|
[/img]http://by130w.bay130.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=73d5cdc5-589f-11df-b874-00215ad880f0&Aux=14|0|8CCBAC35DF51850||[img]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:39
|
|
|
[img]C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\verjaardagskaart.jpg[/img]
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:01
|
|
|
van harte maris het plaatje komt nog 't is niet gelukt
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 00:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:46
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat zijn dan 1700 bonuspunten! |
bonuspunten¿¿¿¿¿¿¿ zijn we hier bij apie gein dan ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ daar heb ik wel een bonuskaart van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:37
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Even vraagje van een niet-picknicker, maar dit is me al vaker opgevallen als er iets georganiseerd word.
Als Hannah een picknick organiseerd lijkt het me ook dat je de organisatie bij Hannah laat en niet zelf in gaat vullen wat er gedaan moet worden. Als je een leuk idee hebt voor zo'n dag geeft dat dan gewoon aan haar door maar ga er niet je eigen feestje van maken.
Niet overal hoeft toch een diepzinnige christelijke ondertoon te hebben? Dit werd georganiseerd als een picknick voor alleenstaande ouders waar ook mensen zonder kinderen van harte welkom zijn, maar ik weet uit ervaring dat zeker alleenstaande ouders wel eens heel veel behoefte hebben aan een ontspannen, luchtig samenzijn met anderen. |
helemaal met je eens annet ; juist in het eenvoudige genieten en ontspannen is vreugde,en daar is niets mis mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:33
|
|
|
MAR907 schreef: | Wie weet? Grijns |
wat zijn mijn kids en ik dan bofferds dat we in die speciale saab mee mogen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:19
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Er is ook nog zoiets als "leven op aarde". Aan de éne kant hebben we Gods Woord, en aan de andere kant hebben we het leven op aarde te leven. Dat maakt dat men soms een eigen mening erop na moet houden. Het lukt gewoon vaak niet om Gods Woord 1-op-1 toe te passen in het leven. En dat moeten we ook niet willen want dan volgt alleen maar frustratie.
Dan wil ik nog terugkeren naar de lengte van het leven op aarde. Om de paar weken merk ik hóe belangrijk de lengte van het leven op aarde is. Vandaag hoorde ik ook weer dat iemand die ik vanuit het kerkenwerk ken, niet veel jaren meer te leven heeft. Hij is nog niet eens 80 jaar geworden.... het was voor mij een flinke klap, en zo gaat dat om de paar weken. Iedere keer weer de schok dat iemand die ik vanuit kerkgemeentes (ja, meervoud!) ken, bedreigd wordt door een ernstige ziekte danwel weet dat hij/zij niet veel jaren meer te leven heeft.
Zeggen dat de lengte van het leven niet belangrijk is, is een prima manier om de nabestaanden en andere mensen tot in het diepst van hun ziel te verwonden. Dat moeten we toch niet willen? |
ik kan dan enkel zeggen dat Gods woord voor mij een heel belangrijk gegeven is vanwaaruit ik met mijn hele wezen wil leven,dat dit met vallen en opstaan is en niet in alle gevallen op elk moment van de dag is natuurlijk vanzelfsprekend.maar ik vind dat je dat dan niet af mag doen zo van ik ben maar mens dus ik kan enkel m'n eigen gang gaan.
daarnaast heb ik jou of anderen niet willen kwetsen door te zeggen dat de lengte van iemands leven er niet toe doet ,ik bedoel het echter in geestelijk opzicht men kan bv heel lang leven en oud worden en je levensdoel missen en naar de hel gaan of kort leven en zo dicht in relatie met God dat je als je sterft bij Hem in het paradijs komt. welk leven heeft dan zijn doel bereikt hier op aarde ik denk diegene die bij God zal zijn.(even dus een zwart /wit voorbeeld) bij iedere nabestaande zal verdriet zijn ,ongeacht of men iemand jong of oud verliesd,en merk dat jij daar veel moeite mee hebt.maar ik geloof dat men troost krijgt bij God.ook ik heb vele mensen om mij heen verloren,en dan spreek ik niet van reeds ouderen mensen; maar zij die met 37 kanker heeft en opgegeven of zelfs een vriendin die haar dochtertje van 15 mnd verliest maar er is troost mogenlijk. het lijkt wel of steeds meer mensen bang voor de dood maar als je een leven met God hebt wordt die angst door Hem weggenomen. ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik heb willen zeggen en dat het zeker niet mijn bedoeling is om anderen te kwetsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht...... |
dat mag jij vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer dat je er zo op reageert........ Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet...... Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt. Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk. Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout..... Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf...... |
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is . dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 5 mei 2010, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:55
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | De kinderdoop is een gebruik dat vanaf ca. de 12e eeuw na Christus door de kerk werd voorgeschreven als de methode van dopen. Zij beroept zich hierbij op diverse delen uit onder meer de Handelingen der Apostelen waaruit afgeleid wordt dat hele gezinnen, inclusief onmondigen, gedoopt zouden zijn.
Vanuit de Evangeliën is er geen indicatie voor het dopen van kinderen. Het is door Jezus niet ingesteld en ook door zijn discipelen niet gepraktizeerd.
Justianus de Martelaar zette omstreekts 140 n.Chr. aan de Romeinse keizer Antonius Pius in zijn verdediging-geschrift tot in details uiteen wat de geloofspraktijk van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.
In de Didache, een vroegchristelijk geschrift van omstreeks 120 n. Chr., lezen we in hoofdstuk VII het volgende met betrekking tot de doop: "U moet als volgt dopen: nadat u al het bovenstaande hebt gezegd, doop in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest met stromend water. Indien u geen stromend water hebt, doop dan met ander water. Indien het niet mogelijk is met koud water, dan met warm. Indien u geen van beide ter beschikking hebt, giet dan water over het hoofd in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Degeen die de doop verricht moet voor de doop vasten. De dopeling, en zo mogelijk enige anderen, moet ook vasten. Wat de dopeling betreft, u moet hem opdragen dit een of twee dagen te doen." Hier wordt weliswaar voor het eerst melding gemaakt van een begieten in plaats van onderdompelen, maar ook hier is de dopeling geen baby, maar een volwassen persoon. Een zuigeling immers kun je moeilijk opdragen om een of twee dagen te vasten.
Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan.
In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.
In het begin van de 4e eeuw geraakte de kinderdoop in brede kring in discrediet, maar tegen het einde van de 4e eeuw werd deze crisis bezworen en sinds die tijd motiveert de kerk de kinderdoop als wegneming of "afwassing" van de erfzonde (Augustinus in "Pelagius").
Tot aan de 12e eeuw werd door heel Europa heen echter nog volwassen gedoopt. Een bekend voorbeeld hiervan was de Friese Koning Radbout: hij liet zich na zijn bekering onderdompelen. In de navolgende periode werden echter, in de periode 1200-1515, in opdracht van de kerk alleen nog kinderen gedoopt. Vanaf 1515 ontstond er weer discussie over de doop, met de komst van John Smith, Dirk Philips, Menno Siemons en vele anderen die hun leven riskeerden door de 'volwassendoop' weer te praktizeren. |
een zeer verhelderend stuk kerkgeschiedenis cross !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Grace,
ik lees met grote verbazing je stukje! Als ik in de katholieke kerk kom brand ik altijd een kaarsje en vind het een mooi moment om even stil te staan bij diegene voor wie ik het kaarsje brand....Niets mis mee toch? Ik lees dan ook met verbazing in jou stuk dat jij bij anderen die kaarsjes uitblaast......Als je dat bij mijn kaarsje zou doen had je een probleem denk ik..... Waarom is het zoveel moeite om een andere religie te respecteren ook al is het niet de jouwe? Jij hebt jouw ervaringen daar maar daarom hoeft de katholieke kerk nog niet slecht te zijn en aan afgoderij te doen? Het is niet jouw kerk dat is me wel duidelijk maar respecteer het in ieder geval!
Willemijn |
naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren. jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt. 1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben . vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf. ik had het dus over het huis waar ik leefde. wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen . 2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt. 3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet. 4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij. ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 5 mei 2010, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:17
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
eerlijkheid in een profiel is weer anders dan eerlijkheid in een relatie. ieder bepaald voor zich wat men in het profiel zet en dat kan voor de betreffende persoon zijns/haars inziens eerlijk zijn of een verzwijgen vanuit pijn,spijt,angst ed. ik denk dat je daar pas achterkomt als men idd in een viendschaps of liefdes relatie komt. eerlijkheid kan dan voor een ieder wat anders inhouden ,de een uit zich makkelijker dan een ander en/of durft eerder iets te zeggen /bekennen of vragen. daarnaast is het ook wat zijn je verwachtingen naar de ander toe. en niemand wil graag zijn negatieven kanten meteen open zeggen,bv je zet niet op een site ik kan op z'n tijd flink sjagrijnig zijn ,of zeuren en balen of zelfs agressie hebben of noem maarop de een knalt dingen eruit terwijl de ander juist een binnenvetter kan zijn en eerst alles opkropt qua gevoelens en emoties. dus vewacht je dat de ander net is als jij zelf dan kom je idd bedrogen uit want een ieder is uniek op zijn /haar eigen manier. eerlijk zijn naar elkaar is denk ik iets wat ook een groeiproces is in vertrouwen naar elkaar toe;bv. wijst men mij of ik de ander niet af als ik of de ander iets negatiefs in de ogen van de ander laat zien. ik denk dat daar vaak het knelpunt zit,dat het niet zozeer om eerlijkheid gaat als wel om vertrouwen,en dat is iets waar een relatie mee begint en verder uit moet/mag groeien.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 5 mei 2010, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:13
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
HENK710 schreef: |
Iedereen een knuf van Doeshi
en van mij natuurlijk ook |
een dikke knuffel terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 02:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Gewoon even als open vraag: hoe denken we dan over beelden in de katholieke kerk? Ik ben zelf wat traditioneel en om eerlijk te zijn anti-katholiek opgevoed. De kern was: katholieken hebben beelden en knielen daarvoor. Het was dus in strijd met het gebod van gesneden beelden. Ik heb inmiddels wel ontdekt hoe het echt zit maar bovenstaande opvatting was toen nog stevig vertegenwoordigd, mogelijk nog wel, denk ik. De katholieke kerk is rijk aan symboliek en aan handelingen met een symbolische betekenis. De huidige katholiek is bewust met geloof en liturgie bezig, is mijn indruk. Eerlijk gezegd hou ik er ook wel van om naar een Latijnse mis te gaan en de hele liturgie vind ik rijk en heerlijk rustgevend. Honderden miljoenen Christenen ervaren en beleven in deze kerk hun geloof. Er hangen beeltenissen van Christus en Maria met name maar deze beelden worden zeker niet als (af-)goden aanbeden.
Hoe verhoudt zich dit dan in de discussie zoals die tot nu toe gevoerd is? Ik ervaar dat ik, ook als behoorlijk gereformeerd opgevoed jongetje, nooit zie dat er van enige aanbidding van een beeld sprake is. Katholieke pastores bevestigen dit ook. Veel protestanten echter hebben dit lang voor waar aangenomen.....
Thomas, die graag naar gregoriaanse muziek luistert. |
als voormalig rk wil ik hier wel even op reageren;als kind wisten we niet beter dat door de beelden en raamschilderingen ons eraan moesten herinneren hoe leerden enhet christelijk leven was en wat oa die zogezegde heiligen voor de mensen gedaan hadden. helaas werd ons toen ook geleerd die beelden (afbeeldingen van zogezegde heiligen)alsook het mariabeeld als zijnde de moeder van Jezus te aanbidden.we moesten dan bv idd voor deze afbeeldingen knielen en bidden en hen (de persoon waar ze voor stonden)de dingen in gebed te vragen ipv dat men direct aan Jezus vroeg alhoewel ons ook geleerd werdt om aan God te vragen(bidden)ook vele kaarsjes werden voor de beelden gebrand als offer en dank voor verhoring. ik schrijf het een beetje simpistisch neer maar het rk geloof wat ik van huisuit leerde ging hier best diep in.evenals de dwang om naar de kerkdiensten te moeten;gewoon omdat dat zo hoorde. na deze strenge rk opvoeding heb ik mij dan ook toedertijd van het geloof en tevens God afgekeerd en ging het zg vrije leven in alles kon en mocht etc. later kwam ik tot geloof via een pinkstergemeente en leerde vandaaruit ook de bijbel kennen.een totale ommekeer in mijn leven en mede door hetgene wat in Gods woord te lezen is over afgodsbeelden en u geen gesneden beelden te maken kreeg ik een nog grotere aversie tegen de rk kerk.ik kreeg zelfs de neiging om de beeldje die bij mijn ouders in huis stonden aan diggelen te smijten(nooit gedaan uit respect voor m'n ouders,wel vele malen de kaarsjes stiekum uitgeblazen)later is dit zeker gerelativeerd en nu weet ik dat ondanks hun andere kijk hierop er best veel echt gelovige rk mensen zijn maar ben ik ervan overtuigd dat men nog veel in geloofsbeleving mist omdat ik heb mogen ervaren dat geloven veel dieper gaat,door t woord van God. vanwege mijn aversie stuurden mijn ouders mij in gesprek met een pater en ik stelde hem uiteraard veel vragen mbt de beelden ed hij antwoorden tja de mens wil nu eenmaal iets voor ogen en tastbaars hebben en verwees zelfs daarbij naar het gouden kalf.ik vond dat zeer triest en verwees hem daarbij naar de tekst ;zalig zij die niet gezien hebben en toch geloven, het is dus bij de rk niet zozeer dat men de beelden zelf aanbid alswel de verpersoonlijking die daarachter zit. ik heb nog steeds veel moeite met kaarsjes branden bij zulke beelden en bloemen zetten etc.gewoon omdat ik vind dat men niet naar die mensen moeten bidden om raad ed maar dat we de genade hebben om zelf rechstreeks tot onze God mogen gaan door Jezus Christus . maw ik vind dat het onbewust in de rk kerk tot afgodsbeelden vevormt wordt en ben er dan dus ook op tegen.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 5 mei 2010, 02:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:41
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zingen? Kan ik me nog afmelden? |
je mag ook op appart kleedje gaan zitten leanne en als t te gortig wordt bel je de boswachter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:22
Onderwerp: sja soort traditie he...
|
|
|
heyy limanderrrrrrrrrr las dat je wegging het beste rellok we zullen je missen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 01:47
|
|
|
ARJAN007 schreef: | kBen het met je eens dat schade aan de ziel zeker zo belangrijk is om er aandacht aan te besteden . Aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om een verband te ontdekken tussen een fabrieksmatig gefabriceerd (en NIET ingestraald) boeddhabeeldje en schade aan de ziel van de koper...... |
schade aan onze ziel is mijns inziens niet alleen belangrijk om aandacht aan te besteden maar onze ziel is de essentie van ons bestaan ,want we bestaan uit geest,ziel en lichaam en daar is het de satan om te doen om juist onze zielen te bevuilen en te beschadigen en ons af te houden van de dingen van God het is niet een kwestie van hoelang we hier op aarde leven maar hoe we hier geleefd hebben ,zoals ik al eerder schreef.
en een beeld al dan niet ingestraald (om jou woorden maar te gebruiken)maakt geen verschil ,als het niet tot eer van God gemaakt is maar tot een dienen van de mens.(bv dus ook als sier terwijl het van oorsprong een afgodsbeeld is ) velen snappen niet hoe slinks de satan is om de mens te verleiden en een kier weet te vinden om binnen te komen in de mensenlevens. er is uiteindelijk niets nieuws onder de zon een iemand begon ermee en maakte er zogezegd een fabrieksvoorwerp van maar in de geestlijke wereld strekt zich dat veel verder uit . ik daag jullie dan ook uit om op je knieen te gaan en God om openbaring en wijsheid te bidden.denk dat veel zullen schrikken wat men zoal op zou moeten/kunnen ruimen in hun huizen er is meer tussen hemel en aarde;ik denk dan bv aan de tekst uit efeze 6 :12 waar paulus zegt ; want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees,maar tegen de overheden,tegen de machten,tegen de wereldheersers dezer duisternis,tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. en die komen dus heus niet op je pad als duveltjes met hoorntjes maar juist op slinkse wijze of zoals cross het ook al eens gezegd heeft als een engel des lichts.de satan wil ons juist zand in de ogen strooien dat t allemaal geen kwaad kan. ik denk als men werkelijk een diepe relatie met God heeft dan taal je niet naar al die andere zaken zoals bv de oosterse beelden ed.in huis te halen daarom kan ik enkel nog zeggen,bid,toets en vraag God om wijsheid en openbaring.wie hierin oprecht zoekt zal zeker antwoord krijgen
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 4 mei 2010, 02:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 13:44
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En elders zie ik een andere uitwerking van de satan, dat veel mensen zich niet meer druk maken over verkeersongevallen, maar wel over zaken die (veel) minder kwaad kunnen..... sja. Tot mijn grote verbazing lees ik zowat elke (!) week op nu.nl over mensen die op hun motor of in hun auto scheuren als was de snelweg een race-circuit. Hun motto: "verkeersregels zijn geen regels."
Natuurlijk kies ik niet voor boeddhabeeldjes, dat wist je allang, cross. Maar ik vind het zo vreemd dat er wel heftige discussies over boeddhabeeldjes plaatsvinden terwijl (bijna) iedereen zwijgt over doden en gewonden in het verkeer........ |
ik denk dat het verschil het geestelijke is arjan. natuurlijk is het zeer verdrietig dat men zich niet goed of onverantwoordelijk gadraagt in het verkeer. maar staat er ook niet geschreven:wat baat het je leven te winnen maar schade te lijden aan je ziel. je zielle-leven (dus relatie met God)staat miz bovenaan arjan en niet hoelang iemand hier op aarde is. het gaat dus om de negatieve geestelijke invloed wat zo'n afgodsbeeld kan hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 13:28
Onderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | Of gewoon bij V en D afspreken...het terras opzoeken en koffie drinken met elkaar
|
of gezellig naar een cm activiteit komen om nieuwe mensen te ontmoeten bv de picknic op de hei,lekker ontspannen zonder een moeten.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 3 mei 2010, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:25
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Koningskinderen zijn toch prinsen / prinsessen, ben ik prins Willem .... |
wel jammer dan dat al die koningskinderen hier de etikettes niet of nog niet onder de knie hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 11:19
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
HANNAH810 schreef: | weet je, k moet er niet aan denken; niet aan willem alexander elke dag om me heen ; niet aan al die camera's die kijken of ik wel glimlach; niet aan al die verplichtingen; niet aan alle verwachtingen die mensen van je hebben; niet aan al die feestjes met andere prinselijke lieden;
ben blij dat ik geen prins heb; geef mij maar een gewone kerel!! |
hahaha hannah wil je geen bodygards ik weet nog dat t jongere broertje van willem zich altijd verstopte bij de sportclub in hilversum.grote paniek en ieder werd vastgehouden en gescreend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:44
Onderwerp: Proef- verleng lid!
|
|
|
Ik lijk wel een psycholoog. [/quote]
dan zijn er hier meerdere psygologen op de site
dan moet het hier toch wel goed komen op cm lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | herfst he? |
de zon komt er hier door
KOFFIETIJD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:37
Onderwerp: verlangen naar
|
|
|
lief,klein onschuldig lam dat zo kort ter wereld kwam een engel droeg je toen mee voort bracht je naar de hemelpoort en de ouders die je achter liet dragen in t hart hun stil verdriet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:13
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
MARISKA601 schreef: | laten we van hokje maar hoekje maken. als is er voor sommigen geen hoekje op cm, bij God heeft iedereen een hoekje.
NBG Johannes 14:2 en 3
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben. |
helemaal mee eens maris
maar niet in een hoekje blijven kniezen hoor,op tijd eruit komen
|
|
Naar boven |
|
|