ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:44
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!

THOMAS968 schreef:
Het is misschien wijs geen teksten van een ander te gebruiken. Als je ze plaatst, is het in de beleving van veel mensen zo dat het je eigen tekst lijkt te zijn. Het vervelende is dat de reacties ook niet altijd correct zijn waar anderen dan weer over heen duikelen. Een discussie heeft meer en helder inzicht tot doel, maar dan moet die wel inhoudelijk gevoerd worden. Dat is in de verste verte niet het geval. En dat is jammer want eigenlijk vind ik he t een boeiend topic wat de oorzaak is van kerkverlating in dit geval vanuit de evangelische hoek. Temeer omdat Pieter de dingen wel eens heeft aangegeven die ik hier teruglees, toen hij na een uitstapje naar de evangelische hoek weer terugkeerde naar een traditionele kerk. Jammer, het had een goede discussie kunnen zijn. Het is nu vervelend gehakketak.

Thomas

De redenen van kerkverlating en vooral kerkverandering is inderdaad een boeiend onderwerp waar met verve over gediscussieerd kan worden.
Smaken verschillen, ook in geloofsbeleving.
Je kunt het geloof vergelijken met een aardappel.
De een heeft m t liefst blommig gekookt, de ander als patat uit de frituur of gepoft in de aluminiumfolie.
Het blijft een aardappel, hoe dan ook.

Maar de insteek van deze discussie is onder dit topic niet te maken.
Kunst en cultuur gedijen nu eenmaal niet in oorlogssituaties Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:13
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!

Als iedereen nou volop blijft reageren hier, geef je Shanita alleen maar aanleiding om met haar heksenjacht verder te gaan.

gewoon negeren, dan houd het vanzelf op
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:09
BerichtOnderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?

GERRIT084 schreef:
Ho ho, Nederland heeft niets hier naar toe gehaald, a) waren het de werlgevers die goedkopere werknemers zochten, die voor minder en vuil werk voor weinig wilden werken. b) en die Nederlanders wilden het werk wel doen, maar niet op de manier van, dat de werkgevers voor een dubbeltje op de eerste rij kwamen te zitten. En die periodes herhaalde zich steeds weer.
En wat die Antilianen betreft, dat zijn mensen uit landen, die door de Nederlanders waren bezet. En wat die mensen betreft, dat is eer schuld.
Dus eigenlijk wat onze donker gekleurde mede mens doet, op dit moment is eigenlijk een beetje terug halen, wat in het verleden door ons land daar is gestolen.
Dit geld dus niet voor de cattegorie, goudzoekers de GASTarbeider.
Hotelgasten claimen toch ook hun hotel niet na een langere periode, als vaste verblijfplaats.
Wellicht hebben wij misschien ook nog wel een beetje eerschuld in te lossen bij Mauro., Wij Nederland schuuwden ons echt niet in der tijd, zwarte slaven overal vandaan te plukken.

In de tijd dat de gastarbeiders begonnen te komen, was er een generatie mensen hier in Nederland die te besodemieterd waren om te werken.
Daarnaast waaide er een gure linkse wind die het als grondrecht beschouwde om uitkeringen als grondrecht te geven.
Ook op dit moment speelt dat nog steeds, het is werkelijk schandalig dat er polen en roemenen hier komen om bijv. asperges te steken terwijl er in nederland honderdduizenden mensen de ganse dag op dr luie reet blijven zitten omdat ze te lui zijn om dr poten uit de mouwen te steken!
Ondertussen loopt het hele land vol met allerhande gelukszoekers die op kosten ban de samenleving mee willen parasiteren op diezelfde samenleving.

Antillianen hebben een grote mond over de betutteling door nederland, maar sinds ze het, met nederlandse financiele steun (!) zelf mogen uitzoeken, is het 1 grote bende en komen de gelukszoekers ook met vliegtuigladingen tegelijk binnen.
Dat verhaal ereschuld is grote onzin Gerrit.
De enige ereschuld die nederland heeft, is aan de zuidmolukkers die willens en wetens belazerd en voorgelogen zijn door de staat waar zij altijd achter gestaan hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ERIKA129 schreef:
Zeg het effe als ik bang moet worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ga maar lekker met je vrouwtje mee naar bed, is het hier tenminste rustig Clown smiley

daar wel ja.... maar hier niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:34

ERIKA129 schreef:
Duitse KRENT Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

niet schelden he, ik druk gewoon op de NOK knop Duiveltje smiley krijg jij lekker een ban!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:31

ERIKA129 schreef:
Nou dan moet ik wel met een HEEEEEEEEEEEEEEEEELE grote loep zoeken Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

bijziende kip Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:28

MARISKA601 schreef:
Ze staat in de keuken om voor jou en het kuiken eten klaar te maken...

ja dus? daar word ze goed voor betaald toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:26

ERIKA129 schreef:
Sorry Annette heb het echt geprobeert voor je Huilende smiley, smiley in tranen
Maar die kerel van je Gefrustreerde smiley

ach ik heb best goeie kanten hoor.... als je heeeel goed zoekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:22

ERIKA129 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Krent van een vent Huilende smiley, smiley in tranen
Oke dan zal ik dat niet geven dat doet je vrouw dan wel Clown smiley
Als je haar maar dr LAPTOP geeft een nieuwe wel te verstaan Lachende smiley

ze bekijkt het maar, ze heeft net n nieuwe keuken, tis weer ff goed zo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:17

ERIKA129 schreef:
Oke een lappie is bij jullie een labrador Gefrustreerde smiley Duitsers raar volk Clown smiley
Maar goed je vrouw wil graag een nieuwe LAPTOP zodat ze gewoon kan chatten Lachende smiley

Wees een lieve man en doe dat effe ja? Kussende smiley Kussende smiley
Als je dat doe en ik zie je krijg je een echte Kussende smiley Knipoog smiley

thanxs... ik heb nu de perfecte reden om het NIET te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:16

MARISKA601 schreef:
Nee pietertje...
Jij wilde en opvolger hebben...
Jij zocht een broedkip...
En nu wil jij dat kuiken die dure mercedes geven?

En de broedkip krijgt er niks voor terug?

Die Dusseldorfer Tabelle...

dat kuiken heeft al n bmw joh, 2 zelfs!!
die broedkip mag met 1 van die bmw´s rijden, dus die hep niks te klagen

en die mercedes is voor mij, daar blijft annet van af, alleen mn dochter mag meerijden Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:09

ERIKA129 schreef:
Weet je???
KRENT Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Je geliefde onderwerp weer he de vrouw heeft maar een recht Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Maar als ze zoveel doet verdient ze toch dat lappie wel Engeltje smiley

zucht... okee

maar die labrador dan ook zelf uitlaten als het regent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:04

ERIKA129 schreef:
Is dat opstoken??
Das aangeven dat je effe wat voor je vrouw moet doen Knipoog smiley
Ze heeft jou dat prinsesje gegeven geef jij haar een lappie Kussende smiley

ze wil geen lappie
thuis bij dr ouders hadden ze ook al n labrador

enne, ik weet niet of jij ooit biologie hebt gehad, maar dat prinsesje heeft ze van mij gehad dus Coole smiley met zonnebril

ze mocht het eerst 9 maandjes uitbroeden en nu mag ze er mee spelen als met n pop, voeren, luiers verschonen, aankleden etc.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:59

ERIKA129 schreef:
Ja Pieter doe dat eens dan ploept je vrouw tenminste niet zo vaak ofline Huilende smiley, smiley in tranen Gun dr ook contact met dr vriendinnetjes Knipoog smiley

waarom? jullie stoken dr alleen maar op tegen mij Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:34

[quote=VISSER278]

mijn auto is het belangrijkst... daar rijd ik in
Annet dr auto is ook belangrijk... das mn dochters auto incl. chauffeur
de bedrijfsauto is de enige auto met trekhaak, dus ook belangrijk

binnenkort mijn extra prive auto... mercedes slk, 2 zitter cabrio... exclusief voor mij en mijn dochter Coole smiley met zonnebril

http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/slk-class/_r172.flash.html
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:45
BerichtOnderwerp: slavernij

WILLEMIJN232 schreef:
Welnee Gerrit.......dat hoop je natuurlijk........ Knipoog smiley

ooit was de bijnaam zusters der barmhartigheid... maar tegenwoordig doen jullie het alleen voor t geld he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:42

[quote=ERIKA129]

Speciaal voor jou dan Verliefde smiley

Omdat Annette met dr kindjes zonodig met de lampioenenoptocht van st.Maarten mee moest strompelen, moest ik vroeg thuis zijn om op ons prinsesje te passen.

Nou ben ik een mega vrek en de gedachte aan de pompprijs doet mij het tanken zo lang mogelijk uitstellen, tot diep in het rood dus Verlegen lachende smiley

Maarja, opeens schoot mij te binnen dat ik om half 6 al thuis mos weeze, dus ik stap in mn otootje alwaar de benzinemeter aangaf dat ik nog 25 km kon rijden Geschokte, onthutste smiley en er was geen tijd om te tanken, want ik had er ongeveer al motte weeze.

Dus ik pak mn andere otootje en nadat ik m gestart had, bleek daar nog 55 km mee gereden te kunnen worden Gefrustreerde smiley

Dat word morgen feest bij de pomphouder, 2 volle tanken Huilende smiley, smiley in tranen
Annette weer n stappie dichter bij dr droom-pannenset van de punten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 10:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HERMAN388 schreef:
mooi voor jou en slecht voor mij.
De waarde van mijn huis is gisteren met overleg met mijn makelaar met 10.500,00 gezakt Woedende smiley
En het staat 2 jaar en 2 maanden te koop en er waren 3 kijkers hier.

dan vraag je te veel geld Herman.

niet jij of je makelaar bepalen de waarde, dat doet de markt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

GERRIT084 schreef:
En das een feit, en niet tegenstaande van dat, zij krijgen voor een anderhalf uur s,morgens, en idem s,avonds, als gauw 1.00.000€ per jaar.
Zeker bij ons in ut dorp, en dan lopen ze zich nog te beklagen ook, over jou stemgedrag.
Dat was aan het begin van de vorige eeuw wel anders gesteld, brood vlees, en groente kregen ze van de boeren, en de plaatselijke middenstand, een fiets van de fietsenmaker.
Tegenwoordig hebben ze nog net geen auto met chauffeur.
.

het zou best kunnen dat een predikant in jouw durp inderdaad een ton bruto verdiend, maar ga er gerust van uit dat dat uitzonderingen zijn, mijn gemeente kan geeneens een full-timer als predikant betalen, bijvoorbeeld
en als ik dan zie wat het parttimesalaris is, is de huurtoeslag hard nodig zal ik maar zeggen... (of een grote krantenwijk erbij)
daarnaast vind ik je wat schamper klinken, jij weet best wel dat het niet ophoud met die 2 preken op zondag en dat er een fulltime pastorale baan aan vast zit die ook nog es een enorme impact heeft op zn gezin.
ook tijdens etenstijd van een predikant is er een deurbel of een telefoon voor gemeenteleden in nood.
en een dominee mag geen nee zeggen.

overigens kan ik je uit ervaring zeggen dat een ton bruto misschien ruim
klinkt, maar dat dat nog best tegenvalt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:17

ANNETTE792 schreef:
Haha, ik moest daar echt wel dringend weg hoor!

ik heb diverse mails en telefoongesprekken gehad dat dat nou precies NIET de bedoeling was....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:50

ERIKA129 schreef:
Oke Chat daar ben ik het wel mee eens.
Maar nu ga je een jongen uitzetten die compleet vernederlandst is die al jaren uitgezet had behoren te zijn daarin zijn ze flink in gebreken gebleven.
Nu mag de jongen blijven om te studeren straks is tie 23 en moet tie als nog gaan dat is toch te zot voor woorden??
Die jongen is de klos doordat de regering laks is/was!

Ben je bang dat hij daar niet kan wennen?? het is zn moederland of zn vaderland.
Als hij als angstig angoleesje kon wennen in een land waar hij de taal en gewoontes niet kende, kan hij zeker weer wennen aan een land waar hij de taal wel van kent en waar zn moeder woont, die hij gemiddeld 2x per maand aan de telefoon sprak....

En dat terwijl andere buitenlanders de mannen of vrouwen in geboorteland gaan huwen en vervolgens mee hiernaar toe nemen Gefrustreerde smiley
Hoe krom is dit alles Smiley die vol vragen zit en die halen hun partner uit een land waar ze echt niet weg hoeven!!

Sorry hoor, maar dat kan ik niet veroordelen.... Clown smiley

Pieter, die als buitenlander OOK zn partner uit zn geboorteland heeft gehaald terwijl ze daar echt niet weg hoefde
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:32
BerichtOnderwerp: Erfzonde

HANNAH810 schreef:
naar mijn theologische opvatting hebben herman en chatuliem een foutief beeld van wat erfzonde inhoud.

erfzonde is de NEIGING tot zondigen; je kunt over deze ideologie info vinden in de dordse leerregels.

en jij denkt dat die dordse leerregels wel geaccepteerd worden??? Gefrustreerde smiley

( Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:31

CHATULIEM619 schreef:
Ik praat niet vanuit een kerk. Niet de kerk bepaalt datgene wat ik over de bijbel denk, ik ben vanuit het lezen van de bijbel tot bepaalde conclusies gekomen. Een ander voorbeeld hiervan is, dat we vanaf morgen op de vrijdagavond diensten gaan houden.
Ik merk dat bij veel mensen de mening en die van hun kerk hetzelfde zijn. Ook al doet de kerk dingen anders dan dat ze zelf zouden willen. Het lijkt wel bedreigend voor sommigen om niet te denken zoals hun kerk voorschrijft.
Maar niemand heeft me echt nog kunnen uitleggen wat nu de meerwaarde is van een kind dat "gedoopt" is tegenover een kind dat dat niet ondergaan heeft? Ik heb het nog steeds niet kunnen ontdekken.

tja, en zo snap ik niet wat nou het verschil is tussen een volwassene die belijdenis heeft gedaan en een volwassene die zich heeft laten dopen...
( dat de 1 een nat pak heeft en de ander niet, snap ik wel, dus geen bijdehandte opmerkingen hierover oke?)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:02
BerichtOnderwerp: Het weer

Ik heb vandaag nauwelijks naar buiten gekeken... maar er zijn hier vast wel n paar idio... eh leden die mij willen melden wat voor weer ze vandaag weer gehad hebben.
Klinkt gek, maar ik lees het graag en ben er erg benieuwd naar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:42

COOTJE711 schreef:
kijk.... wat kun je veel moois kopen voor dat geld.... Clown smiley

Een gek die zijn geld in de fik steekt.... Smiley met dichtgeplakte mond

ach cootje... je laatste hemd heeft toch geen zakken.

zo heb ik ooit het verhaal gehoord van een oude gierige rijke man die op zn sterfbed lag.
de pastoor hield hem gezelschap en vroeg op n gegeven moment: Maar als je nu 1 ding mee kon nemen naar waar je na je dood heengaat, wat zou dat dan zijn?
de man antwoorde direct: Mn goud natuurlijk!!!
de pastoor schudde bedroefd zn hoofd en zei: wat een domme keuze, want waar jij heen gaat, zal dat smelten...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:15

CHATULIEM619 schreef:
Het is moeilijk om vanuit een hartekreet van David meteen een theologie op te bouwen. En ik geloof ook niet, dat je dit zo letterlijk moet opvatten. Het is meer een gekreun van alles wat hij fout had gedaan.
Het staat ook lijnrecht tegenover andere teksten, die juist zeggen, dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je ouders.
En reinigen van onbegane zonden is volstrekt overbodig.

Iedereen is voor zijn eigen daden verantwoordelijk. Let wel: daden...en dat gaat zelfs zo ver, dat joodse theologen daarom ook moeite hebben, met het feit, dat Jezus alle zonden voor ons heeft overgenomen. Het is niet bestaanbaar, dat ze zouden denken dat een kind voordat het kon spreken al gezondigd had. Waarom leggen wij dat wel in teksten van het OT?

Tenslotte nog dit, als jullie ritueel ons zou afhelpen van onze zondige natuur, zou ik als eerste iedereen aanraden hun kinderen dat ritueel te laten ondergaan...

Om met jouw tenslotte te beginnen: haal nou es aub dat achterlijke idee van je uit je hoofd dat de kinderdoop een tovermiddel is tegen zonde.
Alleen het bloed van Jezus wast de zonde weg.
Dus niet een besprenkeling met water, en ook geen onderdompeling op oudere leeftijd.
Sterker nog, al ga je een half uur op je kop, kompleet onder water, in de rivier de Jordaan staan, zitten al je zonden nog aan je euh.. achterste vastgeroest!!

Nou weet ik dat jullie evangelischen het oude testament vooral als een hinderlijk aanhangsel van de bijbel zien, maar er staat wel degelijk dat de gevolgen van zonden tot in het zoveelste geslacht zullen gelden.

Mede gezien dat jullie ook nog es dat rare ritueel hebben om mensen "vrij te bidden" van zonde van het voorgeslacht, snap ik jouw reactie al helemaal niet Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: Sauna!

MOMO697 schreef:
Cross is de verstandige man onder de mannen Knipoog smiley

dat in cm-land der blinden eenoog koning is, was mij al vaker opgevallen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:34

LEANNE226 schreef:
Pieter.......wat doe je me aan??? Knipoog smiley
http://nieuw.begrotingswijzer.nl/
(je mag mij ook je bruto inkomen mailen,dan kijk ik voor je na waar je centjes heen zouden gaan Engeltje smiley )

ja kijk maar ff:

na aftrekposten bleef er bruto 10.567,-- over
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:41
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

op de een of andere manier heb ik nu zo´n spijt dat ik dat boek genoemd heb Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: kreet van de week

geen EUROTOP maar EU ROT OP
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 110 Volgende
Pagina 39 van 110