Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:41
Onderwerp: CM App
|
|
|
Nee hoor, ik bedoel de typemachine. Je drukt op bijvoorbeeld de r. Dan staat er een r op het papier geprint en die is ook bewaard. Maar die opmerking was uiteraard niet erg serieus.
http://www.apple.com/nl/imac/
Thomas, heeft een Apple EN GEEN PC!!!!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:25
Onderwerp: Incest
|
|
|
Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:08
|
|
|
Als je een van de tien geboden gebruikt om incest onder de pet te houden als ouderling en het systeem dus kennelijk is dat de incestplegende vader uit de wind gehouden moet worden, dan is dat christelijke sausje bitter van smaak. In de bevindelijke kringen heeft een ouderling ook meer gezag dan elders. Ouderlingen hebben veelal een bevinding gehad, een slag van God zoals het wordt genoemd en dat geeft een behoorlijke status, het zijn bekeerden en dat zijn er in deze kringen vaak maar weinig. Hoe kan het dat een ouderling zo handelt? Het netto-effect is hoe dan ook dat de vader uit de wind wordt gehouden en het leed dat de kinderen wordt aangedaan, wordt genegeerd. Onderschat niet wat incest met een kind doet. De psychische schade en het niet kunnen komen tot een normaal huwelijksleven later en de angsten zijn er bij alle slachtoffers. Incest gedijdt het best in een sfeer van een autoritaire vader en een moeder die te zwak is om zich te verzetten. Die man-vrouwverhouding komt natuurlijk in deze kringen wel veel voor en is zelfs de norm. In de praktijk is het zo dat veel leed wordt voorkomen wanneer er een sterke moeder is, die toch wel veel in de melk te brokkelen heeft, al zal ze vader naar buiten toe altijd respecteren. De kansen dat zich daar incest voordoet, is veel kleiner. Maar als een incestplegende man zich gesteund wordt door de kerk en daardoor de pakkans gering wordt, hou je met dat systeem incest in stand. Dan ben je ronduit medeschuldig.
De Rooms-Katholieke Kerk heeft in het verleden verondersteld dat ze met negeren en verzwijgen wel zou overleven. Deze kerk heeft echter in de praktjk ontzettend veel gezag verloren en wordt alom belachelijk gemaakt en is veel, zo niet alle gezag kwijt. Dat straalt nu al af op ons als christenen ook al ze niet katholiek zijn. Wat zelfreinigend vermogen in de protestant-christelijke kring lijkt me op zijn plaats. Ik vind het geven van strenge straffen prima maar bedenk wel dat het een aangifte van een kind naar de vader is. Dat hakt er voor het toch al misbruikte kind nogal heftig in, temeer omdat ze bang gemaakt worden. Het belangrijkste is voor mij niet het streng straffen van de misdadigers, want dat zijn het ook al noemen ze zich christelijk, maar het voorkomen van het leed bij de slachtoffers die er vaak nooit meer helemaal van loskomen.
Dit wangedrag raakt alle christenen, dat blijkt in de praktijk en maakt bekering tot het christendom moeilijker. Wie wil er nu nog katholiek worden of zijn?
Thomas, het Christendom mag niet misbruikt worden om misbruikers van kinderen te ontzien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 15:09
|
|
|
Een computer is in principe ontworpen om snelle berekeningen te maken en herhaalde bewerkingen razendsnel uit te voeren, dus spreadsheets, databases, tekstverwerkers.
......en niet om te chatten, te mailen en deel te nemen aan virtuele sociale netwerken, dus wat doe je hier in vredesnaam op een relatiesite.
Thomas: neem een typemachine, die kan tegelijkertijd printen en saven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 13:44
|
|
|
Veel mensen hebben een smarphone met Internet. Ik heb in een ander topic aangekaart dat er een app moet komen voor cm. Dat is een kwestie van aangepaste venstertjes, die moeten kleiner zijn en cm moet detecteren dat er ingelogd wordt middels een computer of een smartphone. Dat te maken is niet zo ingewikkeld. Mensen die een iPad hebben, met een groter scherm dus, zitten hier niet zo om verlegen. Ik kan met mijn iPad in de trein prima op CM verkeren. Een iPhone of andere smartphone heeft echt een aanpassing nodig die CM in mijn optiek al lang had moeten realiseren. Als je een site bekijkt als m.ns.nl dan zie je dat het niet zoveel voorstelt om het te veranderen. De meeste nieuwe mobiele telefoons die worden verkocht zijn al smartphones, en cm even raadplegen is gewoon makkelijk.
Thomas, wil wel CM op de iPhone of andere smartphones.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 20:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat het voorkomt in die kringen, is duidelijk. Het komt namelijk in alle kringen voor. Wat mij wel tegenstaat is dat de conclusies vaak zijn dat het de norm is in juist die kringen.
Ik heb het rapport ook gelezen, maar ik vond het niet schokkender dan algemenere rapporten over incest.
Elfstedentochtkoorts voorbij, Syrie boeit niet echt, dan maar heksenjacht in de komkommertijd |
Nounou Pieter, het probleem is te ernstig om te laten liggen en doet zich hier wel op een specifieke wijze voor. En met het kwaad in de ene kring kun je het andere niet goedpraten. Dat het in alle lagen van de samenleving voorkomt, weet ik uit mijn beroepspraktijk maar al te goed. Gelukkig zijn er geen kringen, ook deze niet, waar het de norm is. Helaas is het wel precies de reactie die ik verwachtte, zij het absoluut niet door jou. Een jacht tegen onrecht en onderdrukking kan nooit kwaad, als we het onrecht niet bestrijden, zijn er alleen maar meer slachtoffers. Het kan toch niet zo zijn dat de liefde voor het eigen kerkgenooitschap zo groot is dat dit soort ernstige en vernederende onderdrukking met een cynische opmerking kan worden afgedaan.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 februari 2012, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 20:24
|
|
|
'Wat zag mijn Vader in mij?'
De geinterviewde: 'Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. In reformatorische milieus lijkt seksueel misbruik een onderschat probleem. Adviesbureau Movisie roept op tot nader onderzoek. Zowel slachtoffers als zij NIET over de schreef gingen, . lijden aan de geslotenheid van hun gemeenschap. Zij wil anoniem blijven. De vrouw van begin dertig groeide op in de Gereformeerde Gemeente in een klein dorpje in Zuid Holland. Haar vader heeft haar en haar broers jarenlang misbruikt en is daarvoor ook veroordeeld. Bij haar kerk kon ze niet terecht.Zeggen wat mijn vader allemaal met mij deed, dat liet ik wel uit mijn hoofd. Vanaf mijn negende heeft hij aan me gezeten. Eerst alleen als mijn moeder naar de vrouwenvereniging van de kerk ging. Later ook als ze thuis was. Alles wat over het drinken te vertellen, maar de ouderling snoerde ons de mond: 'Het is wel je vader'.Voortaan, bij het voorlezen van de wet in de kerk, keek ouderling Janssen bij het vijfde gebod even naar onze bank. "Eert uw vader en uw moeder" - en dan ging hij weer verder. Hij kon net zo kijken als mijn vader. Voor zichzelf vergoelijkte mijn vader wat hij met me deed. 'Als God een mens loslaat, word je een beest', zei hij. In zijn ogen was het Gods schuld. Sowieso voedde hij ons op met angst. Zei bijvoorbeeld: 'Weten jullie hoe het voelt je hand te branden? Zo is de hel, maar erger, en dan voor eeuwig, geheel in het vuur.' Ik stak, als niemand keek, mijn vinger wel eens in een kaars. Thuis, op school, in de kerk, overal in het dorp was me verteld: onweer is de stem van God. In een aardrijkskundeles, op de middelbare school in de grote stad, hoorde ik pas van elektrische lading in een wolk. Ik dacht: die docent is niet goed. Ik wist niet beter. Er was geen tv, geen radio, dus wat wist ik nou? Er is weinig voor nodig om kinderen het zwijgen op te leggen, in de wereld waar ik uit kom. Niet tegen je ouders ingaan, is me ingeprent. 'Opdat uw dagen verlengd worden in het land dat u de Heere uw God geven zal', zo staat het in de Bijbel. De kerk en mijn ouders moest ik trouw zijn dat was mijn hele netwerk, meer had ik niet. Ik heb een tijdje de pil geslikt, om te voorkomen dat mijn vader me zwanger maakte. Stiekem, want de pil mag niet. Alles wat met seks van doen heeft was zondig, ook zelfbevrediging. Dat geheimzinnige en verbodene maakt het enkel aantrekkelijker, denk ik. Hulp inschakelen kwam niet in me op. Er was niet eens een politiebureau in het dorp. Wel zijn we naar de huisarts gegaan toen we vermoedden dat een van mijn broertjes ook misbruikt werd. Ineens stond de Kinderbescherming op de stoep. Ze belden aan, en gingen doodleuk het gesprek aan met mijn vader, waar wij bij waren. Dat was niet zo handig. Wijl zaten 's avonds gewoon weer met hem aan tafel. Tussen twee happen andijvie door zei hij: 'Ik kan me gerust voorstellen dat een vader zijn kinderen vermoordt' . Achttien was ik toen ik het huis uit ging. Na een jaar bleek dat het klopte, mijn broertjes werden ook misbruikt. Toen pas heb ik aangifte gedaan, omdat ze anders terug naar huis moesten. Mijn vader is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Hij heeft nooit iets bekend. De kerk wist zich er geen raad mee. Als we er niet over praten, is het er niet, denken ze. Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. Inmiddels is hij overgestapt naar een andere kerk. 'We laten het maar rusten ouderling tegen mijn broer. Dat mijn vader is veroordeeld deed er niet toe. Want, verklaarden zij, het was ons woord tegen het zijne. Een tijdlang heb ik nog in het reformatorische milieu geleefd. Maar ik was het 'moeten' en die angst zo zat, ik kon het niet meer. Wat me er altijd heeft gehouden, heeft me er ook doen vertrekken. In God geloof ik nog, maar niet meer in die vier muren en de regels van de gemeenschap. Heb je naaste lief als jezelf: dat doet er als enige toe. Ik hoop dat ik iets kan betekenen voor lotgenoten. Liefst had ik mijn verhaal voor het Reformatorisch Dagblad verteld, zodat meisjes het lezen die hetzelfde meemaken en er door mijn verhaal mee naar buiten durven komen. Maar die krant heeft me nooit benaderd. Van hun kerkenraad hoeven die meisjes sowieso niets te verwachten, daar bedekken ze alles met de mantel der liefde. Pas was ik in het zwembad, het dochtertje van mijn vriend was mee, ze is nu negen. Dat lijfje. Ze heeft nog helemaal niets, is nog lang geen vrouw. Wat zag mijn vader in mij? Nu ben ik zelf in verwachting. Van een meisje, ik schrok toen ik dat hoorde, ik moet haar hier op die mannenwereld zetten. Dat kroelen met je kind heel normaal en onschuldig is, moest ik leren. In het begin was ik bang dat mijn partner zou worden als mijn vader. En ik moet soms nog vechten tegen de angst dat er iets van mijn vader in mij is geslopen, en ik mijn eigen kind later iets aandoe. Tegen mijn vriend heb ik gezegd: 'Als dat zo is, vermoord me dan maar'."
Bron: Trouw, vandaag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 februari 2012, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:18
Onderwerp: Vermenging van goden en mensen (genesis 6)
|
|
|
Het staat wel vast dat Pieter een punt heeft. Het Christendom was na een paar eeuwen hopeloos verdeeld en de opvattingen liepen zeer uiteen. De bekeerde Romeinse keizer wilde wel een christelijk rijk maar dat kon niet als de Christenen geen eenheid vormden. Er werden een flink aantal wat we nu theologen noemen bijelkaar gezet om vast te stellen wat de christelijke leer zou zijn en welke boeken in de Bijbel hoorden en welke niet. Het 'wonder' gebeurde: ondanks dat iedereen daarvoor elkaar met vuur en zwaard bestreed, waren ze het allemaal eens over de bovengenoemde zaken. De apcriefen is weer een verhaal apart. De keizer zal hier wel een beetje druk bij uitgeoefend hebben. Het voordeel was wel dat het gedonder afgelopen was en er meer eenheid in het rijk kon komen. De vermenging van wereldlijke en geestelijke macht bleek echter ook zo zijn nadelen te hebben, denk aan de strijd tussen de Paus en de wereldheren en ook de mijns inziens noodzakelijke reactie er op in de vorm van de Reformatie en wat daarna kwam. Maar de keizer had zijn zin. Er was omschreven wat christelijk was en wat niet en daar had iedereen zich aan te houden. Dat het ook of vooral een politiek doel had, was echter helder. Historici hebben bibliotheken volgeschreven over dit onderwerp dus bepaal zelf maar of het goed was of fout. Ik ben me ervan bewust dat ik het ook grof samenvat. Maar theologie had niet in alles de overhand, dat moge duidelijk zijn. De christelijke eenheid is in de vroege eeuwen door de politiek afgedwongen. Ondanks dat het zo is gegaan is echter het belang van de christelijke boodschap nog even groot. Chat heeft overigens wel een punt, want het genoemde boek was in theologische zin omstreden. De vermenging van kerk met politiek is naar mijn idee bedenkelijk geweest in veel gevallen.
Thomas, kan verder niet zoveel met dit topic.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 februari 2012, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:52
Onderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...
|
|
|
Ach als je als single op een feestje komt, merk je het soms ook wel wat. Ik maak er niet een punt van. Merkwaardig is het wel, omdat het aantal alleenstaanden of hoe je het maar wilt noemen, nog steeds toeneemt. De samenleving verzakelijkt wat en de kerken daardoor mogelijk ook. Eerlijk gezegd ervaar ik de kerk toch nog als een plaats waar nog wat tegenwicht wordt geboden. Belangrijk is denk ik wel hoe je het zelf voelt. Mogelijk verzakelijkt het in het westen wat meer dan daar buiten, zeker weten doe ik dat ook niet. Mensen individualiseren en dit zou de prijs wel eens kunnen zijn. In het Noorden merk ik toch dat de gemeenschapszin er nog wel is. Speel je zelf in de picture en kaart het aan he. Het is goed voor de kerkopbouw als de ervaringen van de leden erkend worden. De samenleving en de kerkleden voegen zich niet naar het beeld wat bij de samenleving van 20 jaar geleden of meer paste.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 12 februari 2012, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:52
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zijn er nog CM romances ontstaan??? Ik vertel het niet verder..... |
Waarom geloof ik dit nou niet? Je moet inderdaad niet te goedgelovig zijn, soms heb je gelijk.
Thomas, mooie naam in deze he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:37
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zullen we je geloven op je erewoord???? Ik dan...wat Erika betreft...ik twijfel... Bewijzen...daar gaat het wel om in het leven!!! |
Soms moet je in elkaar geloven, dat is het beste bewijs dat het goed zit.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:09
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
Vroeger hadden de vrijgezelle en de getrouwde man ook al medelijden met elkaar. Of het vroeger allemaal zoveel beter was, vraag ik me ook af. Er waren zeker minder echtscheidingen maar of de huwelijken toen beter waren geloof ik eigenlijk niet. In het begin van de jaren zestig vond 75 procent van de mensen een verstandshuwelijk aanvaardbaar, nu is dat minder dan tien en streeft nagenoeg iedereen naar een huwelijk uit liefde.
Thomas, er is geen goede oude tijd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 februari 2012, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 17:09
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Heer, onze Heer, hoe zijt Gij aanwezig en hoe onzegbaar ons nabij. Gij zijt gestadig met ons bezig, onder Uw vleugels rusten wij.
Gij zijt niet ver van wie U aanbidden, niet hoog en breed van ons vandaan. Gij zijt zo mens'lijk in ons midden dat Gij dit lied wel zult verstaan.
Gij zijt onzichtbaar voor onze ogen en niemand heeft U ooit gezien. Maar wij vermoeden en geloven dat Gij ons draagt, dat Gij ons dient.
Gij zijt in alles diep verscholen in al wat leeft en zich ontvouwt. Maar in de mensen wilt Gij wonen met hart en ziel aan ons getrouwd.
Heer, onze Heer, hoe zijt Gij aanwezig waar ook ter wereld mensen zijn. Blijf zo genadig met ons bezig, tot wij in U volkomen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=U4IRYq94iLM&feature=fvwrel
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 februari 2012, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:34
Onderwerp: Elfstedentocht
|
|
|
Het is maar net wat de nieuwswaarde is voor een groot publiek. Het kan nog erger hoor: in 1979 of zo zaten de drie noordelijke provincies helemaal geisoleerd en door meters sneeuw ingesneeuwd en dat was het derde item die dag na twee volstrekt onbenullige. Hilversum is regionale televisie.
Wel tragisch dat we afstompen op rampen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 februari 2012, 14:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 11:02
|
|
|
Dat de elfstedentocht door zou gaan werd ook een beetje door de media in stand gehouden. Alle nieuws wees in de richting dat het niet kon, maar de hoop is dan zo groot dat mensen en er een beetje in gaan geloven. Ik vond de opmerkiing van Mariska wel mooi. Meestal is het randstedelijk neuws. Voor de media is de randstad hetzelfde als Nederland. Het zijn feiteljk provinciale randstedelijk zenders die zich landelijk wanen. Dat zal ook de reden zijn dat in Friesland de provinciale omroep zo populair is.
Thomas, hoopte stiekem ook, terwijl hij wist dat het onmogelijk was.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 februari 2012, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 16:58
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Hardvochtig volkje indertijd, die Friezen, maar in die tijd kon je ook weten dat je als gewaarschuwd man voor twee telt; hij had voor twee de benen moeten nemen......
Kinderachtig van Boni, hoor, of zou ie jaloers zijn geweest......zo van: ik geen Doutzen, dan jullie ook niet... |
Tja, Friezen doen het stijfjes en bisschoppen doen het stiekem he.
Thomas, die Doutzen toch wel heel mooi vindt, zucht...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 februari 2012, 17:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 13:47
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het is gewoon de straf die ze nog te wachten stond, voor de moord op Bonefatieus |
Sinds die tijd is Dokkum het keerpunt he, we hadden Boni nog zo gewaarschuwd.
Thomas, we mochten niet eens dobbelen om een mooie vrouw als Doutzen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:12
|
|
|
De wedstrijden worden elke dag op een andere plaats gehouden en ze varen na de wedstrijd naar de volgende wedstrijdplaats. Eernewoude is het meest noordelijk en ze komen oa in Grouw, Sneek en Staveren. Overdag bestrijden ze elkaar op leven en dood en s avonds drinken ze gezellig met elkaar.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | skûtsjesile wel? |
Nog even geduld Mariska, in mei varen ze weer. En in juli tegen elkaar. Mooi gezicht, ook als je niks met zeilen hebt.
Thomas, heeft dat wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:00
|
|
|
Do kist it forjitte?
Do ek.......
Pieter bedoelt dat ik het wel kan vergeten en dat is ook zo. De Leeuwarder stadsgracht kan nog tot en met zondag bereden worden. We kunnen wel schaatsen maar ja.
Thomas, it giet net oan......
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:45
Onderwerp: Homoseksualiteit
|
|
|
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.
Hier heb ik echt bezwaar tegen. Het accepteren van homofilie in onze samenleving is er al lang en heeft de acceptatie van pedofilie helemaal niet bevorderd. De afkeer ervan er sinds de jaren zeventig eerder groter geworden.
Homofilie en pedoseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde en hebben ook niets met elkaar te maken. Pedofiele relaties komen zowel bij hetero's als homofielen voor. De hulpverlening zal je snel uit de droom helpen als je kijkt naar de cijfers. Het aantal lesbische vrouwen dat het met jonge meisjes doet, is bepaald klein. De incestproblematiek, vaak tussen vader en dochter, overtreft het verre en is verantwoordelijk voor veel leed. Je kunt het op geen enkele wijze hard maken dat er een relatie is tussen homofilie en pedofilie en het blijkt in de praktijk dat de acceptatie van homofilie niets te maken heeft met het afglijden naar de acceptatie van pedofilie. Je legt een relatie die niet aan te tonen is en die lesbische mensen als Jasmijn en ook mannelijke homoseksuelen in een kwaad daglicht plaatsen.
Thomas, pedoseksualiteit is onaanvaardbaar. Het leed in deze vindt veelal in hetero-relaties plaats. Maar dan kun je nog niet zeggen dat heteroseksuelen niet deugen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af hoe men zou reageren als hier een man bekende dat hij voorkeur voor kinderen heeft.... Ik vraag me af hoe men zou reageren als een vrouw vertelde dat ze een relatie heeft met twee mannen..... Ik vraag me af hoe men zou reageren als een lerares hier zou bekennen dat ze een relatie heeft met een leerling.
Ik vind de verontwaardiging over onze mening wat betreft homoseksualiteit zeer selectief. We mogen overal op tegen zijn, maar we moeten een oogje dichtknijpen wat betreft deze zonde. Wat is een kerk zonder mening? Wat is een kerk, die niet meer durft te zeggen wat het evangelie waard is? Het is een kerk waar ik niet meer bij zou willen horen. |
Je kunt je allerlei vragen stellen - ze zijn nog wezenlijk ook -maar zorg dan wel dat het in relatie staat met het onderwerp. Je wekt nu de suggestie dat je het lesbisch zijn in een adem kunt noemenmet pedofilie. Het gaat over een lesbisch meisje en niet over perversiteiten als een pedofiele relatie waar altijd machtsongelijkheid is. Mijn bezwaar is dat je constant homofiele relaties in verband brengt met perversiteiten. Daar heeft het niks mee te maken. Jasmijn is niet pervers. Haar seksuele aanleg heeft niks met pedofilie of promiscuiteit te maken. Dus noem het niet in een adem, want dat is een constante in je reacties met betrekking tot homofilie. Ik denk dat weinig mensen op CM de door jou genoemde zaken goedkeuren. Maar die zijn niet aan de orde in dit topic.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 15:58
|
|
|
Als je naar voetbal kijkt zie je twee en twintig mensen achter een bal aanhollen met als doel die zo snel mogelijk weer weg te schoppen. Maar een EK-finale is toch een groot feest. Als je het niet voelt of aanvoelt is het jammer, dat maakt ook niet uit. Maar in dit kleine deel van de wereld is er op dit moment weinig anders belangrijk. Waar vind je het dat er zoveel voor een evenement door gewone burgers belangeloos wordt gedaan? Als de commercie dit zou moeten organiseren was het onbetaalbaar. Dat is het nu ook - maar dan anders....
Thomas, vreest met enige vreze of het wel doorgaat.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 14:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Thomas, heb je bewijs dat mensen dat gedaan hebben? Of heb je maar meteen een oordeel klaar zonder dat je weet wat er gebeurd is. |
Wel goed lezen Chat, Pieter gaf het als mogelijkheid aan en ik schreef dat ik me dat moeilijk kon voorstellen, dus ik zie niet in waarom ik dat zou moeten bewijzen. Bij Pieter moet je ook een beetje tussen de regels doorlezen, daar zit een stuk van zijn kracht. Ik stel of schreef het niet en denk het ook eerlijk gezegd niet. Ik heb wel vertrouwen in CM op dat punt en zo diep zullen ze echt niet zakken. En wat je slotopmerking betreft: je zou na al die tijd beter moeten weten.
Maar de eerste reactie op haar openhartige stuk was al niet erg gepast en ze heeft er prive volgens Justme klaarblijkelijk meer en van nog lager niveau ontvangen, dat las ik hierboven althans. Treurig als het waar is. Kennelijk heeft CM ook een aantal electronische 'helden' achter het computerscherm zitten, die het fijn vinden iemand die anders is in het geniep te kwetsen. Of kennelijk alleen stoer zijn achter een anoniem computerscherm. Hannah kreeg ze ook maar je kunt met het ene kwaad het andere niet goedpraten. In beide gevallen is het ongepast of erger.
Thomas, onderschrijft de mening van Yes.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 13:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Klop de slagroom dik vloeibaar en zet hem tot gebruik in de koelkast. Zorg dat hij koud wordt en goed stijf blijft. Het effect van de hete koffie onder de koele slagroom is net het verschil tussen lekker en heel lekker.
Verdeel de basterdsuiker en de beerenburger over vier Irish-coffeeglazen (of in Dockumer kofjeglazen) en schenk de hete koffie erbij, tot 1½ á 2 cm onder de rand. Roer de koffie door tot de suiker is opgelost. Wacht tot het mengsel stilstaat. Zet een eetl. met de bolle kant naar boven in het glas, zodat het puntje van de lepel net de koffie raakt en laat de slagroom voorzichtig over de lepel op de koffie lopen. Niet te weinig slagroom!
Val niet in de valkuil gewone koffie te gebruiken maar maak hem wat sterker. Niet meer beerenburger nemen dan een borrelglas. Gebruik geen kalmoesberenburger. Goed zijn Joustra (uitvoering met iets meer alcohol) en Sonnema. Als je al garneert met basterdsuiker dan kleine stukjes gebruiken en niet te veel. Geen cacao.
Ingrediënten voor 4 personen
1/8 l. slagroom, beetje meer mag ook, 4 theel. bruine basterdsuiker, 4 borrelglaasjes beerenburger, ca. ½ l. sterke hete koffie
Thomas, dit is geschikt als troost als er geen Tocht komt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 23:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik hoop ECHT dat haar abo afgelopen was.... ik hoop ECHT dat er geen farizeeer bij de redactie om haar vertrek heeft gevraagd.
ik VREES echter dat een of meer CHRISTELIJKE personen hypocriet geweest zijn |
Ze was proeflid en heeft mogelijk niet verlengd. Ze startte het topic op 4 februari en het is nu zeven. Maar het is een veeg teken dat ze niet even reageerde voor die tijd. En wat onze moderne farizeeers betreft hoop ik maar dat je geen gelijk hebt, net als jezelf waarschijnlijk. Soms schaam ik me voor mijn medechristenen. Geen wonder dat de mensen massaal het geloof loslaten, hoe jammer ook. Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat CM haar zou hebben verwijderd.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 februari 2012, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 21:35
|
|
|
De laatste acht bijdragen gaan al niet meer over het onderwerp. Deze ook niet maar wel met het voorstel om naar het topic terug te gaan.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 februari 2012, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 18:21
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
PIETER649 schreef: | Cross gefeliciteerd hoor, maarre....
het was altijd +0 / -8
en nou is het vandaag ALWEER + 1 |
Of min 1 Pieter, want het was een beschrijving van de partner.
Thomas, minimumtemperatuur met windchill vandaag MIN 21,5 in de haadstêd Leeuwarden, het was frisjes.
......eigenlijk verrekte koud.....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 februari 2012, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
|