Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:53
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
SJONNIE945 schreef: | Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind. |
Sorry Sjonnie, maar ik zie de toegevoegde waarde van deze opmerking niet. Er wordt hier een discussie gevoerd over seks voor het huwelijk c.q. de relatie waarin seks al dan niet past c.q. de relatie zoals God die heeft bedoeld. Jou opmerking komt dubbelzinnig op mij over. Ik vind dat niet plezierig en ik vind dat zeker niet de manier om deel te nemen aan deze discussie. Ik stel voor dat niemand verder in gaat op deze opmerking van Sjonnie (ook niet nav wat ik nu schrijf). Sjonnie is daarin tegen van harte welkom om een echte inhoudelijke bijdrage te leveren aan deze discussie. En nu back on topic graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:22
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | liever allemaal emotioneel in een gezellig evenwicht leonard...... dat lijkt me een prima soort van evenwicht!!
nogmaals; we gingen met drie single moeders op pad, en de rest koppelde aan....... hoofddoel is dus; gezelligheid hebben aan singles onder elkaar. want samen is veel leuker; alleen is maar alleen..... |
Maar eeh... de mensen die al een cm-koppeltje zijn en zich ook hebben aangemeld mogen toch wel gewoon blijven komen toch Hannah.. anders is t zo sneu voor Henk.. en misschien nog een paar andere mensen waarvan ik als nieuweling niet weet dat ze een stelletje zijn
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:18
|
|
|
LISA610 schreef: | Even een andere draai geven aan deze discussie, want de meningen over seks voor het huwelijk zijn overduidelijk erg verdeeld.
Misschien is het goed om ons af te vragen hoe seks is bedoeld. Er zijn al een paar mensen geweest die hier hele wijze woorden over gezegd hebben (nogmaals mijn complimenten aan Leanne). Seks is geen wegwerpartikel, maar een heel kostbaar geschenk. Het is niet bedoeld om lustgevoelens te bevredigen, maar juist om liefde te delen op een hele mooie wijze. Het is een hele intieme manier om één te worden met je partner. Let wel: daar zijn meerdere manieren voor en in een relatie is seks niet het belangrijkste. Het staat op een gedeeld eerste plaats met de andere dingen waardoor je één wordt met elkaar. Seks is bedoeld om van te genieten, zoals terecht werd opgemerkt met de verwijzing naar teksten uit Hooglied. Het is ook niet de bedoeling dat partners elkaar seks weigeren, tenzij zij hier wederzijds mee instemmen om zich enige tijd aan het gebed te wijden (1 Korintiërs 7:5). En wat voor- of tegenstanders over seks voor het huwelijk ook beweren, volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat seks thuis hoort in een relatie tussen man en vrouw.
Daarom even naar die relatie tussen man en vrouw. Volgens mij is het de bedoeling dat een relatie tussen mensen in het algemeen, maar in het bijzonder de relatie tussen man en vrouw als zijnde levenspartners gebaseerd moet zijn op liefde. Dat haal ik uit tal van Bijbelteksten die ik nu even niet allemaal ga aanhalen. Wat echte liefde inhoudt wordt heel mooi getypeerd in 1 Korintiërs 13, vers 4 tot en met 8:
De liefde is geduldig; de liefde is vriendelijk; de liefde is niet jaloers. Zij doet niet gewichtig, is niet trots. Zij kwetst niet, is niet egoïstisch en voelt zich nooit beledigd; zij neemt niemand iets kwalijk; zij is niet blij met onrecht, maar juist met de waarheid. De liefde beschermt altijd, heeft altijd vertrouwen, verwacht het altijd van God en houdt stand. Aan de liefde komt nooit een einde.
Als je een relatie hebt die daarop is gebaseerd dan is het een relatie die is zoals God het feitelijk heeft bedoeld. Het vergt tijd om een relatie op te bouwen die zo diep gaat. Leg nu de link naar seks als kostbaar geschenk aan je partner in een relatie die gebaseerd is op de liefde die hier wordt bedoeld.
Vraag is vervolgens: als dat de liefde is die je hebt gevonden bij elkaar.... is het dan niet heel logisch om te veronderstellen dat je dan ook echt samen één wil zijn? Dat je dat dan niet alleen tegen elkaar uit wilt spreken, maar juist ook wilt laten zien aan de buitenwereld? Is het dan niet logisch om te veronderstellen dat je een liefde bij elkaar hebt gevonden die zo groot is dat je die juist graag wilt bevestigen door elkaar trouw te beloven, middels een huwelijk waarover je Gods zegen vraagt?
Anders gezegd als je als partners die liefde bij elkaar hebt gevonden: dan is een huwelijk toch een logisch vervolg? Misschien zegt deze bijdrage jullie wel niets over seks voor het huwelijk.. lees het dan nog maar eens rustig door. Want volgens mij zegt het juist alles.... |
Even een nieuwe poging om de discussie back on topic te brengen. Wat ik gister heb geprobeerd duidelijk te maken is dat het niet zozeer om het huwelijk gaat, of om seks.. maar dat het in de allereerste plaats gaat om de vraag of er sprake is van een relatie zoals God die heeft bedoeld. Zoals ik al zei: als dat het geval is, dan is een huwelijk een logisch vervolg.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:12
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
Deze discussie begint hoe langer hoe meer het karakter te krijgen van een overtuigen van elkaars gelijk. Volgens mij gaan we daar niet uit komen, maar het is ook zeker niet de weg die we moeten gaan. Het leidt er bovendien toe dat hoe langer hoe meer mensen afhaken in deze discussie.
In mijn bijdragen op het forum heb ik jullie geprobeerd te laten zien dat het besluit om mij te laten dopen is gevolgd na een hele persoonlijke zoektocht. En ja... die stap kan ik inderdaad helemaal toelichten aan de hand van de Bijbel, ik kan van alles vertellen over het onderzoek wat ik zelf heb gedaan met betrekking tot de doop, enzovoorts.
Feit blijft dat het niet dat onderzoek of de Bijbelteksten zijn geweest die mij die stap hebben doen zetten. Achteraf bekeken is het makkelijk om dat als argumentatie te gebruiken, want dat komt veel minder dichtbij dan de getuigenis die ik hier op het forum heb gezet.
Ik heb er heel bewust voor gekozen om toch die getuigenis hier neer te zetten, juist om jullie te laten zien dat mijn besluit om mij te laten dopen een hele persoonlijke keuze is geweest. En ja.. ik vond en vind het nog steeds geweldig. Het is een ongelofelijk bijzonder moment, dat nog steeds iedere dag doorwerkt in mij. Ik kan het dan ook iedereen aanraden, maar ik wil het absoluut niemand opdringen, juist omdat ik van mening ben dat het ook echt een hele persoonlijke keuze moet zijn om je te laten dopen door onderdompeling.
Als er vragen zijn over mijn doop, de zoektocht die daaraan vooraf is gegaan en hoe ik het allemaal heb beleefd en ervaren: feel free to ask.
Wat de discussie op dit forum betreft: laten we stoppen met het elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk. Het is duidelijk dat er een grote verschillen zijn tussen de kinderdoop en de doop door onderdompeling op latere leeftijd, niet alleen qua beleving van de mensen die ervoor kiezen, maar juist ook qua betekenis en uitvoering. Ik denk dat daar iedereen het wel over eens is.
Persoonlijk hoor ik nu dan ook liever getuigenissen van mensen die zich hebben laten dopen door onderdompeling en daar heb ik nog niet heel veel van gezien. Ik denk dat het goed is om zichtbaar te maken waarom jij je hebt laten dopen, hoe je bent gekomen tot die stap. Niet zozeer om te overtuigen, maar juist om op een zorgvuldige, respectvolle en liefdevolle manier te getuigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja Suus dat zou een perfect CM uitje zijn ...alleen wat ik niet volledig begrijp is dat de dames wel volle borden krijgen en ik niet de helft
|
Tja wat denk je zelf.. Wij waren al halverwege het eten toen jij binnen kwam dus dan is t toch logisch dat jij ook maar een halve portie krijgt. Is tactvol bedoeld van de bediening, want nu waren we tegelijk klaar met eten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:34
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En dan nog steeds niet weten hoe sommige mensen "alles" schijnen te weten op CM .... (gewoon tussen de regels doorlezen en een portie gezond verstand doet de rest) |
Ha ha ha.. tja wat zal ik daar nu eens op zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:24
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kijk dat begint leuk te worden ...rondje kerk in Nederland en gelijk een CM uitje |
Volgens mij is t nog steeds een rondje kerk in Noord-Nederland: we hebben nu Drachten, Groningen en noord-frylan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:56
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
LEONARD480 schreef: | van harte gefelicieerd Chatuliem met je 50ste verjaardag
Leonard |
Hiep hiep hoera... chat ziet abraham vandaag... Waarschijnlijk ligt ie nu lekker onder de wol, want dat moet rond deze tijd op die leeftijd . Morgen zijn mailbox vullen met e-cards jongens. En Chat: ook langs deze weg van harte gefeliciteerd. Maak er een mooie dag van!
Liefs Lisa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 22:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Beste Leo, als ik verliefd ben, ben ik de liefste man van de wereld...heb dan zelfs een hekel aan mezelf. Dan doe ik alles voor haar, zelfs samen met haar afwassen...Maar ik zal nooit van te voren op een openbaar forum dat ik mee zou helpen met de afwas. |
Heb je zojuist wel gedaan chat..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zal de jaartallen er maar niet bijzetten toen ik er was......... Voel me ineens heeeel oud.....1970 of zoiets..... |
Dan ben je helemaal niet oud Willemijn.. je was hooguit een paar jaartjes eerder op zeilkamp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:49
|
|
|
LISA610 schreef: | Daar hebben we vaatwassers voor Chat... |
En nu nogmaals: back on topic, want we dwalen teveel af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge Leo, ga jij echt in de keuken staan afwassen?? | Daar hebben we vaatwassers voor Chat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:42
|
|
|
En voor iedereen die bezig is op dit forum: nu weer ff back on topic: het ging over seks voor het huwelijk, waarbij ik de discussie eigenlijk een beetje heb geprobeerd te brengen in de richting van een relatie zoals die eigenlijk bedoeld is, waar een huwelijk dan een logisch vervolg op is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:37
|
|
|
[quote=MAR907]
Hé Mar. Is prima...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Leo, vrouwen zijn op zoek naar een sterke man. Hoe meer je de archetype van de man benadert hoe beter het is...Een mannetje dat slaafs het vrouwtje volgt, is iemand die ze liever niet willen hebben. Ter bemoediging van jou volgt hier een belangrijke link: Zo willen de vrouwen met de man omgaan en zo wil de man zijn:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1683 |
Volgens mij is die link niet helemaal goed? Je komt nu op t gehele forum terecht in plaats van op een bepaald topic. Of was dat nu juist de bedoeling?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Leo, vrouwen zijn op zoek naar een sterke man. Hoe meer je de archetype van de man benadert hoe beter het is...Een mannetje dat slaafs het vrouwtje volgt, is iemand die ze liever niet willen hebben. Ter bemoediging van jou volgt hier een belangrijke link: Zo willen de vrouwen met de man omgaan en zo wil de man zijn:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1683[/quote]
Even de URL goed neer gezet, kunnen we allemaal zo doorlinken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja, dat zijn de uitelijke dingen....welke ik als man ook heb.... Het zijn niet alleen de vrouwen Lisa... Ergens doet het mij verdriet, hoe jij je uit, als vrouw hierin..... Vergeet niet dat er ook mannen zijn die daarin zijn gevallen op CM.... |
Mar, waar het mij om gaat is dat ik niet op zoek ben naar een partner die mij op voorhand van alles uit handen wil gaan nemen. Dat mag natuurlijk best tegen de tijd dat de relatie daar aan toe is.
Wat ik steeds opnieuw heb geprobeerd aan te geven is dat ik een relatie wil die gebaseerd is op oprechte liefde, met iemand die de tijd neemt om mij te leren kennen zoals ik hem wil leren kennen, die met mij leert te delen wat ik met hem wil leren delen, om samen te leren vertrouwen op geloof, hoop en liefde, echte liefde zoals God die bedoeld heeft en zoals Jezus ons die voor geleefd heeft. Dat voorbeeld wil ik volgen en dat is iets wat ik graag wil delen, waar ik anderen toe wil stimuleren en waar ik zelf ook graag in gestimuleerd wil worden.
Dat is voor mij de essentie van een goede relatie en niet het lappen van de ramen of het doen van boodschappen. Juist omdat ik door schade en schande wijs ben geworden, realiseer ik me heel goed dat het tijd zal vergen om zo'n relatie op te bouwen. Daarom ga ik niet over één nacht ijs en daarom zal ik het zeker niet op een presenteerblaadje aanbieden aan de eerste de beste die langs komt waaien. Probeer daarom de plagerijtjes over en weer een beetje in het juiste perspectief te zien, zonder daar meer van te maken dan het is.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 februari 2011, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:08
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Huh vertel en wat heb ik gemist in mijn leventje |
Als jij nooit op zeilkamp bent geweest heb je echt heeeeeeel veel gemist. Had je toch met die ploeg zeeuwen mee moeten komen in 1984, 1985 enb 1986 ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:07
|
|
|
Je bent me voor Cross. Maar goed. Via deze link is inderdaad zijn inderdaad de themadiensten over openbaringen te vinden die we tot dusverre gehad hebben. Op 9 januari 2011 was de inleinding (over hoofdstuk 1 van openbaringen). Gisteravond ging het over Openbaring 2 en 3, met bijzondere aandacht voor de opname van de gemeente. De eerstvolgende themadienst is op 13 maart 2011 om 19:30 uur. Maar wees gewaarschuwd: het zit bomvol tijdens deze themadiensten dus kom op tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb ook wel mooie herinneringen aan Friesland, ging ik vroeger op zeilkamp en ik vond die friese jongens wel leuk want die hadden zo'n leuk accent.........dus wel veel plezier gemaakt..... |
Jaaaa... die zeilkampen he.... nice memories!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:00
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Of een tentje bij lisa in haar moestuintje |
Ik heb helemaal geen moestuintje, maar even verderop is wel een voetbalveldje hoor.. Hoewel... daar mag je niet wildkamperen en ja... daar wordt wel degelijk gevoetbald...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:58
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Er zijn mensen die komen van heinen en verre voor mijn bijzondere en op smaakvolle wijze gezetten koffie met een wolkje melk, al dan niet met een schuimlaagje. Voor de rest gaf ik een lezing voor de huidige man Lisa en natuurlijk probeer ik een pijl en boog te vinden...zou wel gek zijn als ik daarvoor niet mijn uiterste inzet ga tonen. Moet ik me ook als een Robin Hood gaan kleden Lisa, om meer een krachtige uitstraling te verkrijgen of meer in de richting van Richard Geere. Of is casual de trend geworden met een flink laagje gel |
Ook ik gaf een lezing voor de huidige man.. Hoop dat ze er wat aan hebben. Enne, doe maar geen Robin Hood act hoor. Ben niet zo gecharmeerd van mannen leggings en volgens mij geldt dat voor meer vrouwen ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:56
|
|
|
[quote=LEONARD480]Er zijn mensen die komen van heinen en verre voor mijn bijzondere en op smaakvolle wijze gezetten koffie met een wolkje melk, al dan niet met een schuimlaagje.
Tja, dat had je ff eerder moeten zeggen.. Afgelopen zaterdag waren Jasmyn en ik nog aardig in de buurt... Hoewel, zonder uitnodiging komen aanwaaien bij iemand die we nog nooit eerder hebben gezien doen wij niet, zelfs al is de koffie nog zo lekker. Zelfde idee als dat van die pijl en boog: je mag er wel iets voor doen om twee leuke friese meiden op de koffie te krijgen ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:50
|
|
|
[quote=MAR907]Die bijbel tekst(en) ken ik niet.... Zijn de Bijbelteksten waarin wordt gesproken over dat man en vrouw tot één vlees zullen zijn (Gen. 2:24, Matt 19:5-6, Marcus 10:8, 1 Cor. 6:16 en Eph. 5:31). Hierbij gaat het over het hebben van gemeenschap wat leidt tot het worden tot één vlees. Het is echter niet zo dat dat hebben van gemeenschap er dan automatisch voor zorgt dat je getrouwd bent in Gods ogen.
Hetgeen ik wil zeggen is: dat het maatschappelijke trouw akte....... niks zegt over het gemeenschap hebben, in de ware liefde van God, tussen man en vrouw, in verband met een zijn..... Als je met elkaar trouwt mag ik toch aannemen dat je ook gemeenschap met elkaar zult gaan hebben Mar?
We hebben de Geest van God in ons, naar ik aanneem. Die ons hart doorgrond. Dat is voor God bepalend, hetgeen dat in ons binnenste speeld en ervaren wordt.... [/quote
Oké prima, maar hoe bedoel je dit nou binnen deze discussie over seks voor het huwelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:33
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Is wel een beetje de tendens in de huidige maatschappij Lisa. De rol man/vrouw is op een merkwaardige wijze veranderd en niet dat het verkeerd is hoor ...maar toch komt het nu steeds meer voor dat de vrouw het initiatief neemt en de man volgt....daardoor is het nu lastig om de rol van de oude man weer naar boven te halen en hem vertellen wees een man ga die pijl en boog eens zoeken ehhh denkt de man jagen kan ik niet meer ....eens afgeleerd en nu moet ik weer zo nodig om als man weer iets van die oude grandeur te herleven ...waar blijkbaar zo'n behoefte aan is. Nu de oude man heeft afgedaan herschikt de nieuwe man ...gaat nu proberen op een hele lieve en creatieve manier iets van die oude grandeur te herleven of te herpakken. Op zich prima zou je denken en wat moet je als vrouw nog meer ..je krijgt er een maatje, hulpje in de huishouding, kroelmomentje, ontbijtje op bed, koffie verkeerd, ramen gelapt, lieve woordjes, boodschappenmannetje voor terug....al met al niet verkeerd en ja dan roepen ze geef mij maar de pijl en boogman zucht ik weet het niet meer.... |
Tja.. hulpje in de huishouding heb ik al: komt eens per week alles heerlijk schoonmaken, bedden afhalen, strijken, zo nodig ramen lappen... dus eeeh... daar ben ik geen man voor nodig. Mijn koffie drink is zwart dus dat schiet ook niet op. Ontbijt op bed wachten we sowieso nog maar ff mee (voorlopig neemt mijn jongste zoon de honeurs wel even waar). Boodschappen doen lukt me ook nog altijd prima... Wat de rest betreft: zoek toch die pijl en boog maar op, want ik wil het allemaal eerst wel eens zien gebeuren ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:24
|
|
|
MAR907 schreef: | Je kent me nog niet he... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:20
|
|
|
Niks presenteerblaadje, dus mooi verkeerd gedacht. Vooral flink jagen.. enne.. waar en wanneer is er geschoten dan?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 februari 2011, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat heb je dus gemist... |
Zegt me nog even niets over hoe jij daar nu over denkt, maar ik zal toch even aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben. Er waren mensen op het forum die aangaven dat je voor God getrouwd was, zodra je gemeenschap had gehad. Dit werd beargumenteerd aan de hand van de Bijbeltekst die zegt dat je nadat je getrouwd ben tot tot één vlees wordt.
De Bijbeltekst die daarover gaat heeft het echter over seks binnen het huwelijk. Als je nu zegt dat je door seks tot één vlees wordt en dan dus getrouwd bent in Gods ogen, dan trekt je de Bijbeltekst niet alleen uit haar verband, maar draai je de boel bovendien om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:13
|
|
|
MAR907 schreef: | Lisa wat ik miste is:
Liefde zoekt zichzelfe niet.....
Wel bij een ander.... dat geld ook in een relatie.... |
Ha, mee eens.. ik had eigenlijk verwacht dat je ergens anders op doelde..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:11
|
|
|
MAR907 schreef: | Als je opgelet had??? Zij ik gisteren dat voor God, "gemeenschap" hebben, voor het "maatschappelijke huwelijk", de basis is waarop man en vrouw één zijn....
Daarbij zeide ik, wanneer men dat niet zo ziet, je dan moet afvragen in hoeverre betekend het geloof dan voor zulken..... |
Mwaaah.. blijkbaar heb ik gister toch iets gemist tijdens de wandeling of net ff niet aan het juiste tafeltje gezeten... Begrijp ik nu dat jij zegt dat voor God zo is dat als je gemeenschap hebt je man en vrouw bent, ongeacht of je getrouwd bent. Die stelling heb ik hier al meer gezien, maar daar ben ik het dus niet mee eens....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|