ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:37
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

PIETER649 schreef:
hoe overleefde de eendagsvlieg???

Hij was er toch elke dag? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt één dag..één dag...één dag..enzovoort..alle dagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: Welkom

CARIN303 schreef:
In deze rubriek heetten we jou van harte welkom!
Ben je nieuw op het forum of kom je juist weer terug....WELKOM !!!

Ik voel me aangesproken.. Knipoog smiley en zeg je hartelijk dank..
groetjes, Marian
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

ZINGA672 schreef:
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.

Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.

God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.

Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.

GrZing!

Vind dat je dit heel mooi uitlegt.
En ik geloof ook dat het om deze 3 punten gaat.
God wil een liefdesrelatie met je en eist volledige overgave, gehoorzaamheid..in liefde.
Hij wil overal bij betrokken zijn bij alle dingen in je leven, Hij wil erbij zijn zoals Zijn naam al aangeeft en door zo je liefdesrelatie met God op te bouwen zul je steeds meer Zijn stem gaan herkennen en om naar Gods stem te leren luisteren kun je de stilte zoeken..alleen zijn..met God.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 15 september 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:05
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

HANNAH810 schreef:
toch zie ik hier wel een duidelijk verschil, mar, hoewel je reactie als steuntje bedoeld lijkt te zijn;

* het volk israel werd onderdrukt door een farao, een afgod(endienaar) dus eigenlijk; en een kerkeraad met een andere visie dan de mijne kun je daar denk ik niet mee vergelijken.
* daarnaast denk ik persoonlijk dat het niet verstandig zou zijn, om "van haar uit te gaan" en dus deze gemeente dan maar te verlaten;
de kerkeraad probeert Gods woord te laten prevaleren boven persoonlijke belangen, van uit hun visie op echtscheiding en hertrouw.
op zich een nobel streven, vind ik, ook al betekend dit dat ik hierin enorm van mening met hen verschil, en we onze denkwijze beiden op de bijbel denken te baseren.
* bovendien zou het verlaten van de gemeente waar ik bij behoor, geen uitgaan zijn, vanuit een zondige leefomgeving, om zo niet besmet te worden met een zondige manier van denken/levensstijl, maar het zou een vlucht zijn, om de emoties te ontlopen. vanuit de bijbel zijn echter ook voorbeelden te vinden, dat gelovigen zich aanpasten aan een te strakke structuur binnen de geloofsgemeenschap, in afwachting van de weg die God met hen wilde gaan.....
soms is die weg misschien, om je te "onderwerpen" aan het gezag, dat de kerkeraad van God zelf heeft gekregen, hoewel dat niet altijd de gemakkelijkste weg hoeft te zijn.
* wat voor mij persoonlijk meespeelt, is dat ik in deze gemeente fijne contacten heb met medegelovigen, en bovendien het leven van mijn meisje ook niet uit haar sociale omgeving wil losrukken. dit ingebed zijn in de gemeente is ook van groot belang, denk ik!

Ik geloof dat je het goede gekozen hebt, voor jezelf en voor je meisje.
Het belangrijkste is dat je in je eigen gemeente blijft komen en dat je door jezelf te blijven laat zien dat je je wilt onderwerpen aan de bepalingen die in jouw gemeente gelden, omdat het jouw geloof is.
Het is ook een stukje lijden wat je op je neemt en wil Jezus niet dat we Hem volgen in alles? Ook al kost het ons soms veel?
IK vind het heel dapper van je en bid je Gods nabijheid toe.
Het zullen twee zware zondagen zijn, maar net wat je zelf al aangeeft, als je een goede band hebt met de mede gelovigen dan kun je ook bij hen terecht en bovenal ..God is altijd bij je.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

[quote=LOES550]Huilende smiley, smiley in tranen Het is al zo'n lastig onderwerp, ik heb er zoveel moeite mee

Ik vond dit en moet het gewoon hier plaatsen
Laten we met zn allen de tekst opvolgen
liefs Loes

http://www.youtube.com/watch?v=iNjNkZQ4JV4&NR=1[/quotL

Prachtig Loes.
Bidden..contact houden met God, dáár gaat het om.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 12:44

ZINGA672 schreef:
Zouden er onderweg nog dieren zijn bijgekomen? Ze zaten toch iets van een jaar in die ark hé...

GrZ!

Misschien dat God een wondertje( het zoveelste) deed?
Dat ze een soort van platonische verhouding hadden voor de duur van de zondvloed?
Vraag me niet hoe...maar ja..wonderen hé?
En ja. er zal veel geknuffeld zijn verder. zo heb ik het ooit ook verteld aan mijn kinderen..verantwoord of niet. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 12:40

THOMAS968 schreef:
Als de inhoud van de link verantwoord is, zou er sprake zijn van een dier dat we niet meer kennen, omdat we van geen organisme meer weten dat aan alle eigenschappen voldoet. Het dier kan uitgestorven zijn of alleen in een mythologische situatie beschreven staan. Dan klopt geen enkele benaming maar zou een soort krokodil wel in aanmerking kunnen komen omdat die in ieder geval aan een aantal van die eigenschappen voldoet.

Ik ben het met Pieter eens dat vertalingen zo zuiver als maar mogelijk is moeten zijn, blasfemie gaat me wel wat ver overigens.

En wat is een zuivere vertaling he. De Naardense Bijbel staat dicht bij de grondtekst. Het Boek is duidelijk geschreven met een bedoeling de grondtekst te vertalen voor mensen die met de Bijbeltaal van eeuwen geleden niet meer uit de voeten kunnen. Voor mensen die met de Statenvertaling zijn opgegroeid en mogelijk lief hebben gekregen, is de taal van het Boek wel even wennen. De conclusie is dan al snel dat het niet goed vertaald is. Probleem is dat de meeste mensen de grondtekst in het Hebreeuws of het Grieks niet goed kunnen lezen. En vertalen uit deze talen, die een totaal andere taalstructuur vertonen en vele woorden die soms wel twintig of meer betekenissen hebben, is een hachelijke zaak. Ook als er in de laatste eeuwen veel kennis van deze talen is verzameld met als gevolg een beter inzicht in de betekenis, blijft dat goed vertalen moeilijk.

Thomas, houdt van taal.

Deze bijbel teksten spreken toch wel van een slang.
Ook Wikipedia geeft een volgens mij zo duidelijk mogelijke verklaring.

3. Jesaja 27 [1 v.] "Te dien dage zal de HEERE met Zijn hard, en groot, en sterk zwaard bezoeken den Leviathan, de langwemelende slang, ja, den Leviathan, de kromme slomme slang; en Hij zal den draak, die in de zee is, doden."
4. 4 Ezra 6 [2 v.] "En toen hebt gij twee dieren verordineerd, de naam van het ene noemdet gij Behemoth, en de naam van het andere noemdet gij Leviathan."

Leviathan wordt ook wel genoemd: koning der vissen..
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 12:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Moet alleen schoonmaken, das minder Twijfelende smiley

Je bedoelt? alleen schoonmaken? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
bij mij is het: de was...het huis..de tuin...de auto...brrrrrrrrrrrrrrr. ik leef met je mee.
blij dat het mooi weer is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:32

ZINGA672 schreef:
Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.

Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek? Engeltje smiley

Andersdenkenden zijn we denk niet..denk dat we allemaal een christelijke levenswandel voorstaan..dat ieder uniek geschapen is en daarom ook verschillende opvattingen heeft zelfs over een bijbeltekst is alleen maar goed, dan kunnen we onszelf blijven scherpen..
en als je eens goed leest staat er nog steeds iets anders dan wat jij denkt dat er staat..

verder vind ik dat je hele waardevolle bijdragen levert en ik ben het vaak met je eens..alleen de scherpe kantjes..
maar ja, die heb ik soms ook...
en ik geloof dat we daar ook onszelf allemaal in herkennen.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:51

WILLEMIJN232 schreef:
Thomas, is het niet cést le ton? Of bedoel je wat anders met beton??

Haha, grappig, dat las ik ook. foutje? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:46

MARIJAN072 schreef:
We zijn het helemaal eens, Thomas. Knipoog smiley Lachende smiley

yes, it's the tune that makes the music....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:44

ZINGA672 schreef:
Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?

Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?

Het is een confronterende vraag en dat doet sommigen pijn, omdat het je bepaald bij jezelf.
Ik geloof ook in Gods waarden en normen en ik weet ook dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest..en dan nog...we zijn géén heiligen en dat wordt hier bedoeld hoe schokkend dat ook kan zijn.
Dat je denkt het op deze manier te moeten beantwoorden begrijp ik niet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:50

IMKE917 schreef:
Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden??

Dan nog is de reactie van de schrijfster onterecht en bijzonder kwetsend.

Degene op wie ze reageert zegt niets over Gods normen en waarden dus volgens mij is dat niet aan de orde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.

Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.

Mooi gezegd..
Het is de gebrokenheid van deze wereld..geloof me..je gaat allemaal met liefde je huwelijk in en hebt niet het plan om te gaan scheiden.
Er kunnen omstandigheden ontstaan waardoor alles ondraaglijk wordt..dan is echtscheiding vaak de enige oplossing.
En dan geloof ik dat God naast je staat zoal Hij beloofd heeft en zoals ZIjn naam is..""Ik ben" en met je meehuilt..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:02

WILLEMIJN232 schreef:
Eén paar van ieder.........staat er inderdaad wat krom.....
Bij mij in de bijbel staat dat er 1 paar van elk onrein dier en 7 paar van elk rein dier mee de ark in ging.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 14:58

THOMAS968 schreef:
Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?

Thomas

Thomas,

Wellicht helpt deze link je verder?http://www.creabel.org/index.php?id=106
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 13:54

WILLEMIJN232 schreef:
Het was ook meer een algemene reactie Marian, natuurlijk kan je voor jezelf kritisch kijken en is het goed je blik te verruimen. Daar heb je ook gelijk in met wat je schrijft. Ik reageerde eigenlijk nav alle kritieken op de verschillende Bijbels.......

en welke vertaling spreekt jou aan en waarom?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 13:32
BerichtOnderwerp: De zon en de ZOON

MAR907 schreef:
De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.

Dit heeft naar mijn inziens niks met "status" of "verhoging" te maken.
Het klink hetzelfde als "eet van de boom dat verhoogt de status van jou als mens, tot een god".
Met andere woorden je wordt gelijk aan God zoals dat ingefluisterd werd in Eva's oren door lucifer.

De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is.
Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging.

Hij heeft het over de schepping...waarvan God zei dat het goed was?
Door de zondeval was het niet meer goed...nu is Jezus de Middelaar tussen God en de mens geworden..om ons een voorbeeld te zijn...zodat wij weten wat Zijn bedoeling was en wij weer kunnen leren Zijn evenbeeld te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 12:48

WILLEMIJN232 schreef:
Een ieder mag toch ook zelf weten welke Bijbel hij/zij leest en waar hij het meeste uithaalt.....Ook al lees je hem in het chinees........
En dat de meningen verschillend zijn? Dat kan toch ook niet anders? Als je al kijkt naar alle verschillende manieren waarom mensen hun geloof beleven en belijden.......dat geeft al meer dan voldoende discussie op het forum zou ik zo zeggen......

Willemijn.

Het gaat mij erom dat ik de Parallel bijbel al jaren lees zonder er op tijd een kritische noot bij te hebben gezet.
Er zijn sinds 1988 echt heel wat vertalingen bijgekomen en denk ook heel wat mooiere en die duidelijker zijn.
Zelf heb ik de Griekse bijbel en de King James, die ik ook erg mooi vind.
Nu nog een Nederlandse waarin ik mij ook kan vinden..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 11:57

GIBBY159 schreef:
Oke...Marian...mijn reactie was ook kortzichtig en dom dom dom. Ook meteen weer verwijderd. Ik zal me voortaan beter inhouden op de manier van gesprek voeren in de chat-room van sommige mensen waarvan ik op sommige momenten toch mateloos kan ergeren. HET BOEK brengt mij zéker niét tot dergelijke gedachten...sommige mensen brengen mij daar toe. Ik heb God om vergeving gevraagd en ecxuus aan de betrokken persoon aangeboden.

Gibby,

Het heeft me wel tot nadenken gestemd.
Niet jouw antwoord, wél het feit dat ik al jaren de Parallel bijbel lees terwijl er in die tijd al zoveel meer bijbelvertalingenbij zijn gekomen waaronder vast wel hele goede die voor mij een vervanging kunnen zijn voor de Parallel bijbel.
Het is een erg onhandig formaat ook nog....je hebt mij de ogen geopend..bedankt..zo zie je maar... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:42

PIETER649 schreef:
ik werk voor mezelf.... IN Duitsland....
wat dat met Mein Kampf te maken heeft, ontgaat mij volkomen.
wat mein kampf met het boek te maken heeft, ontgaat mij eveneens

eigenlijk vind ik jou reactie vrij schokkend en bijzonder stompzinnig

Ik ben het met je eens...heb van schrik Het Boek dichtgedaan.
Als het je tot zulke gedachten brengt.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:30

PIETER649 schreef:
iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????

Pieter,

Je hebt gelijk..krokodil voor Leviathan klopt van geen kant.

Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 4 september 2010, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 01:40

PIETER649 schreef:
iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 4 september 2010, 11:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:41

[quote=PIETER649]Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft.
Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm.
Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.

Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks![/quote Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley foutje Knipoog smiley sorry ..Willemijn ?

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 4 september 2010, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:28

ANITA637 schreef:
Even een reactie
Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is '
En in HEM is het licht en geheel geen duisternis
Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis
lezen mensen
Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij
Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven
mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER
En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis
En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij

veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet
laat GOD zijn werk doen .

lieve groeten anita

Anita,

En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;

Als dit zo in de bijbel staat neem ik aan dat het Gods wil was. Lachende smiley

zie Genesis 1 vers 28

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 3 september 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 18:41

CHATULIEM619 schreef:
Een aantal gedachtes van mijn kant.

Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan....
De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal.
De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is.
Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal.
Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik.

Chatuliem,

Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal.
Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God.
Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen..
en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Mooi topic,ik heb al veel beluisterd...

..http://www.youtube.com/watch?v=Qf-SzWIN7GQ

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 1 september 2010, 00:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:24

EVA685 schreef:
Dit is het mooiste wat ik heb gehoord Knipoog smiley

ja he..Jezus, de Zon der gerechtigheid, denk je eens in wat dat allemaal inhoudt.
Het is telkens Gods liefde en genade..altijd weer.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 29 augustus 2010, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

[quote=JOSINA022]Ook jongeren he, die veel meemaken en zich er desondanks aan weten te ontworstelen...is vaak een hele strijd.
Ik heb de film gezien, idd. die hoort erbij dan is het verhaal ook duidelijker.

Fijn trouwens dat je toch weer zingt. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 29 augustus 2010, 00:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mij werd onverwacht gevraagd of ik mee ging naar een vioolconcert.
Het was prachtig..denk dat deze avond mijn mooiste moment vandaag was.
Lang moment wel, maar toch Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 38 van 39