Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:36
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Precies. Whow je weet hetgeen dat gebeurdt is. |
Is dit neerbuigend bedoelt?? Zo klinkt het wel namelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:29
|
|
|
JOL252 schreef: | hier word ik nou echt misselijk van... ADAM! |
Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit. En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 11:46
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoi allemaal,
na enig overleg zijn we er uit; picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen; we hopen op zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos" te gaan met elkaar.
het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.
Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... ) menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......; http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71
daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!! vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!
mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0
dus;
vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in; restaurant "uilenbos" Engweg 61, 6741 KC Lunteren (GPS: Beukenlaan 5) Tel. 0318-48 23 27
voorlopig hopen mee te gaan;
- roelande345, 53 jaar, regio 0342 - hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar - margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar - mamy994, 57 jaar, regio 0113 - "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar - pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond - johanurd092, 36 jaar, regio 0521 - tah315, 48 jaar, regio 035 - folef327, 46 jaar, regio 050 - willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar - bram - barman?
. |
ff weer up en mn kleinkinderen eraf gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 10:10
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Afgekeurd??? Op et einde van de rit zijn wij eigenlijk de doktersassistentes en niet Erika... |
Mag jij dan ook zo'n leuk wit schortjasje aan Frankt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:51
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JANS221 schreef: | Als je nu 18 keukenkastjes hebt en 14 laden en straks 7 kastjes en 2 laden en je gooit/geeft de helft weg, dan kom je toch nog 2 kastjes en 5 laden tekort?????? |
Haha nee volgens mij heb je dan gwoon spullen teveel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:58
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | aiiii....das niet best...hoeveel heb jij er dan? |
mm ik denk 1 flinke lange
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Thanks! Wat een leuke foto zeg van jou met je kleinkinderen!! |
ja ben er ook reuze trots op!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:27
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wacht maar ....tot je ook de 40 gepasseerd ben . |
ja die ben ik ruimschoots gepasserd maar eh mannen inderdaad onbegrijpelijke wezens af en toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo |
he geweldig zeg!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:42
|
|
|
Ik heb vandaag Sinterklaas gevierd met al mijn kinderen en kleinkinderen Heel erg gezellig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 13:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | -17 graden??? Waar? In Siberie??? IK heb zelfs de verwarming nog niet aan nu... |
Bikkel hoor, ja hier op de barre veluwe voorspelden ze -17. Weet niet of we dat gehaald hebben. In mijn bed was het de hele nacht lekker warm in elk geval. Maar vanmorgen om 9u was het nog wel -10. En de kipjes liepen nog vrolijk rond, dus viel weer mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:42
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Zo'n man zou je willen omdat hij de enige leuke man is. Lijkt me logisch toch? Maar, ik kan niet zeggen wie het is, dat moet hij zelf doen. |
ja misschien ligt er aan wat je onder leuk verstaat. een man die de hele tijd alleen maar leuk is lijkt mij erg vermoeiend, en heeft denk ik weinig diepgang. maar das persoonlijk natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:41
|
|
|
hebben kippen wel hersens vraag ik me af. Leg ik een hoop stro en een fleecedeken onder en om mijn kippen in verband met de -17 C die we blijkbaar krijgen vannacht. Gaan ze er naast zitten Als ik nu morgen 3 diepvries kippen heb is het hun eigen schuld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:36
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
ja ik zou wel bewijzen willen waarom is ie dat en hoe oud is ie eigenlijk. En waarom zou ik de leukste man van CM willen bijvoorbeeld? En heel belangrijk..... Wie o wie is het??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou Roady, die uitspraak vind ik pas kras. Geloven is een aanname - en ik neem het aan dat wel. Maar een wetenschappelijke zekerheid is er niet en kan er ook niet zijn. Je kunt er van overtuigd zijn en voor je gevoel zeker van zijn, dat mag en kan. Maar in wetenschappelijke zin zeker, dat is echt niet zo, dat kan niet want God is niet te bewijzen. Strikt genomen weten we niet wie of wat God is en dan kan bewijzen al helemaal niet.
Geloofszekerheid is een contradictie in terminis. Als je ergens zeker van kunt zijn hoef je het niet te geloven, dan is het zo. Geloof is per definitie geen zekerheid. Je kunt hooguit van je aanname overtuigd zijn.
Geloofszekerheid klinkt stoer maar het is per definitie onmogelijk, afgezien van wat ik hierboven schrijf.
Thomas, niet ongelovig. |
1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Is toch echt een tekst die in de bijbel staat. Mijn geloof is voor mij dus ook echt een zekerheid, misschien niet wetenschappelijk bewezen maar voor mij een feit waar je niet om heen kunt. Roelande zeker van haar geloof
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 20:48
Onderwerp: Gebed gevraagd voor kracht en motivatie huishouden
|
|
|
He Shanita, wou me er eerst niet mee bemoeien want je krijgt al zoveel advies, maar ik ben het wel met Willemijn eens. Voordat je je zelf allerlei stempels op g(l)aat plakken van geen doorzettingsvermogen, lui of teveel dvd's kijken: Als ik het goed begrepen heb ben je helemaal in de WAO, Dus een deskundige heeft officieel bevestigd dat jij niet kunt werken. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je op dit moment wel in staat bent om je huishouden te doen. Natuurlijk weet je wel hoe het moet, maar ben je op dit moment 1 in staat om het te organiseren en2 te doen, dat is de vraag. Dat je het eerder wel kon betekent nog niet dat je het nu ook kunt. Praat er is met een hulpverlener over, misschien heb je wel meer hulp hierbij nodig. Wees in elk geval niet te streng voor jezelf meis,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 00:07
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zes weken geleden terug gebracht naar de winkel omdat dat ding niet goed was, en nog steeds niks gehoord . |
En zit je nu al die tijd zonder???? Arme visser!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 00:23
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
Heel veel geluk!! En Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 00:19
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
God plaatse Evan naast Adam.
MARITIME853 schreef: | Waar staat dat?
Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen! Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd. |
Dat staat al in Genesis 1 en 2 Martime. God schiep de mens, man en vrouw schiep hij hen, gen 1. Eindelijk een gelijke aan mij roept Adam uit als hij Eva ziet Gen 2 En God noemt eva zowel in Gen 1 en 2 een hulp voor Adam. Dit woordje hulp is hetzelfde woord als word gebruikt als er staat dat God Israels hulp is.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 5 december 2012, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 11:09
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Na 34 jaar is er dan toch een einde gekomen aan onze relatie Och ik weet wel we zullen contact houden maar dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn Echt heel jammer. Voor mij zal het wel even afkicken worden ik was zo aan je gehecht en keek altijd erg uit naar het moment dat je kwam. Bedankt VSB voor al die jaren kinderbijslag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 09:40
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Er is er maar Éen de baas en staat hoger dan wie ook in aanzien.
Er zijn duidelijke aanwijzingen hoe een man met zijn vrouw omgaat en andersom. Gelijk Jezus ons hier heeft voorgeleefd zo moeten wij ook met elkaar omgaan, het is Zijn bevel, in Liefde. De man is het hoofd van het geziin, maar in liefde draagt hij zijn vrouw op handne en staat zij hem terzijde, de Liefde die Jezus beveelt, maakt een ieder gelijk aan elkaar.
Zelfs oudtestamentisch, is ook maar een begrip, want Gods woord is niet deelbaar' is het al bevolen door God om elkaar in liefde bij te staan.
Jezus zelf heeft ons voorgeleefd DIENEND, niet heersend, hoe iemand die dus zo verantwoording krijgt, naar een ander cq partner toe. |
mooi uitgelegd Pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 15:16
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
INGE721 schreef: | Het is al weer een tijdje geleden dat ik hem gemaakt heb maar jouw boerenkool zal deze winter nog regelmatig langskomen.
|
He ik word nog beroemd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 14:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als je nog 1 keer over die heg begint maak ik van je hengels tandenstokers... |
Hij is dus niet gesnoeid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:48
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | houdoe allemaal!
en veul sukses op dees site |
dank Pieter!!
en jij veul suk6 zonder deze site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 15:04
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TINK100 schreef: | vanmorgen geen sneeuw maar wel een vies goedje in de kamer......wil niet weten uit welk dierenmond of kont dat komt...zal het maar opruimen maar t is niet lekker...nog voordat ik koffie heb gehad |
he bah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:31
Onderwerp: poesjes
|
|
|
ja leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:24
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SHANITA130 schreef: | |
nou dan moet je soms wel heel ver omlopen
Roelande die haar problemen liever een koppie kleiner maakt
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 1 december 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 13:56
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mistig , maar vanmiddag zonnig denk ik. |
optimist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 21:40
Onderwerp: kindergebed...
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik snapte als kind nooit die kroon op tafel... |
Die kroon? Hoe gaat dat gebed dan?
Ik liet mijn kinderen altijd: wij danken u voor t dagelijks brood kracht en gezondheid Heer zingen. Dat kon met zn allen tegelijk want 8 keer Here zegen deze spijze duurde mij te lang
|
|
Naar boven |
|
|