Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:10
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ook Brabant is prachtig!!!! |
Dat ga ik in januari ontdekken dan ga ik er een weekje op vakantie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:06
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
Mooi open geschreven Dank voor je uitleg Jol. Nu kan ik je reactie's beter begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
INGE721 schreef: | Je hebt je kipjes toch niet met een hamer geslagen????? |
ja wie weet we aten gister wel kippenstampot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 22:17
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom vind je dat Zeeuwen zuinig zijn?
Is dat alleen vanwege die domme boter reclame?
Je kunt het ook zien dat ze vriendelijk zijn.... Ongeacht van wie je dan een bloemetje krijgt... Zomaar voor de deur bij Visser? Das toch lief? Al zou het de buurvrouw zijn...er wordt dan toch aan elkaar gedacht? |
was vast geen zeeuw ons ben zunig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:33
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.
De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze |
Dank je Pieter, iets dergelijks wilde ik ook al schrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 15:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zomaar een donderdag.....
Wakker worden en een pak sneeuw zien maar de wegen zijn schoon..... Een kerstboom kunnen halen voor een gezin waar vanwege verdriet al jaren geen meer stond en de blije gezichten zien...... Geld terugkrijgen op je stroomrekening....... Zomaar een bon krijgen voor een bos bloemen...... Een collega die stiekem lekkere chocolaatjes in je koffiemok doet....... Vakantiedagen over hebben en je dus lekker een paar weken vakantie op kunt nemen.....
En de dag is nog niet eens om |
kijk dat klinkt helemaal geweldig!! Fijn voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 12:48
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zal ik het effe verpesten Slot van mijn poort is bevroren moet ik helemaal omlopen om te zoeken in de schuur naar slotontdooier Wilde boodschappen gaan doen ja niet een poort zien open te krijgen |
Ja het scharniertje van de deur naar de kippenren is ook bevroren. Stond ik daar met voer, de kipjes al in rep en roer dat ik weer terug ging. Heb er eern klap met een hamer tegen gegeven toen ging die open.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zonder pakjes of zoiets??? Heb je dan in je blootje gegeten??? |
ja !! Weet je wel hoe lekker of dat is ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:23
|
|
|
een restje nassi met zelfgemaakt foe yong hai dus helemaal zonder pakjes of zoiets. Was erg lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 18:21
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat bedoel ik vanuit financieel oogpunt. |
Ja dat snap ik weldat je dat vanuit finacieel oogpunt bedoelt. Maar je zegt dat een man in zn eentje het gezin MOET kunnen onderhouden. Waarom moet dat staat dat ergensin de Bijbel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Eindelijk..... na 2 jaar gerechtigheid voor mijn dochter!!!!
Na het zoveelste gesprek bij de gemeente...is ze ervan verzekerd dat ze nu mag blijven waar ze werkt.... Deels betaald door haar huidige baas en de rest door WSW...(re-integratie)
Ook een smsje...""Mam...ik heb nu ook een uitnodiging voor het Kerstontbijt gekregen""
(na 2 jaar NIET)
Heerlijk voor haar....dat ze het gevoel krijgt er nu ook ""bij te horen"" |
Wat fijn Zeeland !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 13:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als je maar weer niet gaat denken dat ik onder je raam de wacht kom houden. Het mag dan wel niet regen en sneeuwen maar het is te koud om buiten te staan... |
watje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:06
Onderwerp: Mannenkoor Salomo...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bij ons wordt vaak een pot neergezet voor een vrijwillige gift zodat het voor een ieder toegankelijk is. Zeker nu is dat belangrijk met slechte economische tijden..dan zingt men voor een goed doel maar is het niet laagdrempelig. |
mm ik vind 7.50 voor een concert behoorlijk laag drempelig, maar misschien woon ik in een rijke buurt. Mensen gaan hier vrij veel naar de bios kost meestal meer dan die 7,50 en ook wel naar concerten of het schaffelaar theater en dat kost meestal meer dan 25eu. Dus denk dat het mee valt met die slechte tijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 10:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hier ook niet |
nou hier sneeuwt het natte sneeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 00:23
Onderwerp: Mannenkoor Salomo...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Om in de kerk te komen...betaal ik ook niet... Het is niet mijn eigen kerkgemeenschap.... Een collecte wordt vaak gehouden om de kosten van die avond te dekken... En( als ik het goed heb begrepen) gaat dit geld naar een goed doel... Dat is deze keer het Shaare Zedek ziekenhuis in Israël.. Zo hebben wij vaak avonden, waar het toegangsgeld naar Woord en Daad gaat...(armoedebestrijding en ontwikkelingshulp) |
zoiets gebeurt hier ook wel hoor een concert in de kerk waar je entree voor betaald Is nog niet eens altijd voor een goed doel..En we zijn geeneens zeeuwen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 12 december 2012, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 00:03
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | vandaag gedaan: voor elkaar gekregen dat mijn weekend al begonnen is, heb er eigenlijk niks voor hoeven doen. was een idee van de planner. maandag ben ik weer bereikbaar voor de toko. |
nou geniet er van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 00:01
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind juist dat jij geen vragen beantwoordt........ik veroordeel je niet, ik constateer slechts.......jij ben tvolgens mij een echte new ager...... |
Wat of hoe is een echte new ager??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik werd erg blij vandaag: stukje gewandeld wat goed ging en ook nog genoten van het water en de kou.......heerlijk gevoel.... |
Fijn voor je Willemijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In de Bijbel werken de vrouwen zich de benen onder het lijf vandaan en verdienden er vaak ook nog goed mee. Hier in de regio is het merendeel van de vrouwen huismoeder en soms oppasmoeder of huishoudelijke hulp,vrouwen met een baan zijn hier zeldzaam...........maar als je nog samen bent kun je die keuze ook makkelijker maken he. |
Tja ik ben alleen en moet de kost verdienen voor mij en mijn studerende kinderen. dus veel keus heb ik niet he? Een (bijna) volledige baan dus. Maar ik klaag niet hoor. ik ben blij dat ik werk heb en ook nog heel leuk werk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:40
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu. |
He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden? Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 13:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is toch SBS? Is toch occult volgens sommigen hier???? Dan krijgt Visser zijn senseo nooit terug..... |
nou ja laten we eerlijk zijn een verdwenen Senseo klinkt behoorlijk occult
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 13:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe vertaal je dat nu concreet naar de praktijk? Een ieder interpreteert dat weer anders....Wat jij denkt wat God wil kan ik wel helemaal niet denken, dat is nu net het probleem........ |
Als je dan als echtpaar maar het zelfde denkt dan is het probleem opgelost. Dus misschien daarop screenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 09:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Niks , het is allang op. |
nou dat mag ook wel zo laat op de avond. Maar wat ga ik vandaag eten? Nog geen idee het moet iets zijn dat je van te voren klaar kunt maken want moet werken vanaaf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 december 2012, 09:48
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik ook. Krijg je een heel verhaal van de Senseo waarom hij van huis is weggelopen |
ja welke zender dan neemik het op want ik moet werken vanavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 22:32
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoi allemaal,
na enig overleg zijn we er uit; picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen; we hopen op zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos" te gaan met elkaar.
het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.
Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... ) menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......; http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71
daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!! vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!
mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0
dus;
vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in; restaurant "uilenbos" Engweg 61, 6741 KC Lunteren (GPS: Beukenlaan 5) Tel. 0318-48 23 27
voorlopig hopen mee te gaan;
- roelande345, 53 jaar, regio 0342 - hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar - margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar - mamy994, 57 jaar, regio 0113 - "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar - joannie702, 49 jaar, regio 0318 - vriendin van joannie
- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar - pieter619, 58 jaar, regio 0514 met beau de hond - johanurd092, 36 jaar, regio 0521 - tah315, 48 jaar, regio 035 - folef327, 46 jaar, regio 050 - willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar - bram - barman?
. | [/quote]
deze is beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:48
|
|
|
ROADY558 schreef: | Och die eeuwige strijd tussen man en vrouw. Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.
De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.
Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes. |
Amen Roady
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:45
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
[quote=TINK100]
Ach Tink dat is maar net wat JIJ bij dat woordje hulp denkt. Het is precies hetzelfde woord dat voor God gebruikt word als er staat dat Hij Jacobs Hulp is bijv. Dus zo denigrerend als jij dat voelt kan het niet bedoelt zijn. Bovendien zeg ik altijd maar God schiep een hulp voor Adam daarmee kun je wel zien wie de meesthulpbehoevende is van de twee
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 december 2012, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:38
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, hij zei geen `nee`! En wat zei hij tegen God? De vrouw die U gemaakt hebt voor mij........... Wat een man!!!! |
ja niets menselijks was hem vreemd duidelijk
|
|
Naar boven |
|
|